Gods Zoon

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3616
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door dingo »

Bonjour schreef: 20 jan 2024, 11:12 Dat bedoel ik niet. Een god die onzichtbaar is, kan zelf niets zien.
Het is een foutje in Ster Trek afleveringen waarin wezens onzichtbaar op de Enterprise rondlopen, maar wel alles zien. Dat kan niet. Of je hebt interactie met fotonen of niet.
Er vanuit gaande dat een god onderworpen is aan onze natuurwetten klopt dat inderdaad.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Messenger »

dingo schreef: 20 jan 2024, 11:58
Bonjour schreef: 20 jan 2024, 11:12 Dat bedoel ik niet. Een god die onzichtbaar is, kan zelf niets zien.
Het is een foutje in Ster Trek afleveringen waarin wezens onzichtbaar op de Enterprise rondlopen, maar wel alles zien. Dat kan niet. Of je hebt interactie met fotonen of niet.
Er vanuit gaande dat een god onderworpen is aan onze natuurwetten klopt dat inderdaad.
Een alomtegenwoordige God kijkt niet vanuit 1 perspectief, maar vanuit alle perspectieven.
Via alles dat ogen heeft.

Als je God niet herkent in de zonnebloem, het konijn, de buurvrouw, de reiger, de eik, in de spiegel of wat ook kan ik me voorstellen dat je denkt dat God onzichtbaar is. Maar God openbaart zich in alles en iedereen.
Wij zijn ons alleen bewust van onze eigen levensloop. Maar op hoger bewustzijnsniveau is er slechts één die alle levenslopen gelijktijdig ervaart en alles ziet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Tufkah »

Bonjour schreef: 20 jan 2024, 11:12 Dat bedoel ik niet. Een god die onzichtbaar is, kan zelf niets zien.
Het is een foutje in Ster Trek afleveringen waarin wezens onzichtbaar op de Enterprise rondlopen, maar wel alles zien. Dat kan niet. Of je hebt interactie met fotonen of niet.
De menselijke wijze van kijken heeft met fotonen van doen. Gods Zoon is echter het licht der wereld en dat heeft niets met fotonen van doen. Dat is het licht wat schijnt in de duisternis.
Laatst gewijzigd door Tufkah op 20 jan 2024, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 20 jan 2024, 12:13
dingo schreef: 20 jan 2024, 11:58
Er vanuit gaande dat een god onderworpen is aan onze natuurwetten klopt dat inderdaad.
Een alomtegenwoordige God kijkt niet vanuit 1 perspectief, maar vanuit alle perspectieven.
Via alles dat ogen heeft.

God kijkt in het geheel niet, het is de mens die kijkt. God ziet. Op slechts één enkele wijze.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door peda »

Er zijn inderdaad verschillende theologische "' oplossingen"' aangereikt voor dit God-probleem.
De conservatieve oplossing kiest er voor om God onbekende waarnemings- en handelingsvermogens toe te kennen.
Hieruit volgt ook de kijk op Wonderen, die bijvoorbeeld gezien worden als het tijdelijk en plaatselijk "'buiten werking stellen"' van de natuurwetten.

De modernere variant is dat God niet buiten de door Hem geschapen natuurwetten Handelt of kan/ wil handelen.
De kijk op de in de bijbel beschreven wonderen, is bij deze variant bijgevolg een andere.
Omdat beide "' oplossingen "" zich onttrekken aan praktisch wetenschappelijk onderzoek, blijft het in geloofsland,
om de juiste geloofsoplossing te claimen.
Laatst gewijzigd door peda op 20 jan 2024, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 20 jan 2024, 12:21
Messenger schreef: 20 jan 2024, 12:13
Een alomtegenwoordige God kijkt niet vanuit 1 perspectief, maar vanuit alle perspectieven.
Via alles dat ogen heeft.

God kijkt in het geheel niet, het is de mens die kijkt. God ziet. Op slechts één enkele wijze.
Als er een alomtegenwoordige God is, is de mens die kijkt eveneens God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Gods Zoon

Bericht door Eliyahu »

Vreugdevol schreef: 19 jan 2024, 18:37
Dat_beloof_ik schreef: 19 jan 2024, 12:51

Daar haken mensen al af bij de tweede zin, want die klopt niet:
"Voorheen kon niemand God zien en in leven blijven, door Jezus hebben we nu een zichtbare God."

Er zin verschillende voorbeelden die laten zien dat je er naast zit:

(Exodus 33:11) En de HEERE sprak tot Mozes aangezicht aan aangezicht, gelijk een man met zijn vriend spreekt;

(Genesis 32:30) 30 En Jakob noemde den naam dier plaats Pniel: Want, zeide hij ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

(Exodus 24:9-11) Mozes nu en Aaron klommen opwaarts, ook Nadab en Abihu, en zeventig van de oudsten van Israel. En zij zagen den God van Israel, en onder Zijn voeten als een werk van saffierstenen, en als de gestaltenis des hemels in Zijn klaarheid. Doch Hij strekte Zijn hand niet tot de afgezonderden van de kinderen Israëls; maar zij aten en dronken, nadat zij God gezien hadden.

Nu is mijn vraag: ken je deze voorbeelden niet, of negeer je ze bewust?
De God die gezien werd in het o.t was/is Jezus, ook in het o.t gold al dat niemand tot de Vader komt dan door de Zoon.

Lees genesis 18/19:24
https://www.blueletterbible.org/kjv/gen ... conc_19024

Then the LORD rained upon Sodom and upon Gomorrah brimstone and fire from the LORD out of heaven;

Daar laat yehova die op aarde is vuur uit de hemel regenen door de yehova die in de hemel is.

2 yehova's :idea: in het o.t.
Eliyahu schreef: 19 jan 2024, 10:03 De bijbel leert ons dat er één God is die één is. Het hele concept van drie-eenheid is in de hele bijbel niet te vinden. Noch in het OT, noch in het NT.

Maar het christendom kan er niet buiten, want zonder dat zit je met twee goden, God de vader, en god de zoon, en aangezien één plus één twee is, zit je dan met één god teveel.
2 yehova's in het o.t
Bs"d

De hele bijbel leert dat er maar één God is die één is, en dan kom jij even vertellen dat er twee J-H-W-H's zijn. Ketterij!!

Hier is de HSV: "Toen liet de HEERE zwavel en vuur over Sodom en Gomorra regenen. Het kwam van de HEERE uit de hemel."

Hashem liet zwavel en vuur regenen van Hemzelf. Geen twee J-H-W-H's.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Mullog »

Tufkah schreef: 20 jan 2024, 09:42 ... Ik zie aan je reactie dat je het je voorstelt alsof God even een andere jas aantrekt en als mens is verschenen. ...
Een goede metafoor. Ik zie niet hoe je het anders voor zou moeten stellen. Al het andere wordt erbij gefantaseerd om betekenis te geven aan iets wat niet gekend kan worden.
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Vreugdevol »

Eliyahu schreef: 20 jan 2024, 18:13
Vreugdevol schreef: 19 jan 2024, 18:37

De God die gezien werd in het o.t was/is Jezus, ook in het o.t gold al dat niemand tot de Vader komt dan door de Zoon.

Lees genesis 18/19:24
https://www.blueletterbible.org/kjv/gen ... conc_19024

Then the LORD rained upon Sodom and upon Gomorrah brimstone and fire from the LORD out of heaven;

Daar laat yehova die op aarde is vuur uit de hemel regenen door de yehova die in de hemel is.

2 yehova's :idea: in het o.t.



2 yehova's in het o.t
Bs"d

De hele bijbel leert dat er maar één God is die één is, en dan kom jij even vertellen dat er twee J-H-W-H's zijn. Ketterij!!

Hier is de HSV: "Toen liet de HEERE zwavel en vuur over Sodom en Gomorra regenen. Het kwam van de HEERE uit de hemel."

Hashem liet zwavel en vuur regenen van Hemzelf. Geen twee J-H-W-H's.
We kunnen genesis 18/19 wel even samen doornemen zoals ook de grondtekst er zijn daar twee jehova's actief of je dat nou leuk vind of niet.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Gods Zoon

Bericht door Eliyahu »

Vreugdevol schreef: 20 jan 2024, 18:24
Eliyahu schreef: 20 jan 2024, 18:13

Bs"d

De hele bijbel leert dat er maar één God is die één is, en dan kom jij even vertellen dat er twee J-H-W-H's zijn. Ketterij!!

Hier is de HSV: "Toen liet de HEERE zwavel en vuur over Sodom en Gomorra regenen. Het kwam van de HEERE uit de hemel."

Hashem liet zwavel en vuur regenen van Hemzelf. Geen twee J-H-W-H's.
We kunnen genesis 18/19 wel even samen doornemen zoals ook de grondtekst er zijn daar twee jehova's actief of je dat nou leuk vind of niet.
Bs"d

Laten we het even doornemen. Hier is de grondtekst: https://www.scripture4all.org/OnlineInt ... /gen19.pdf
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Vreugdevol »

Eliyahu schreef: 20 jan 2024, 19:20
Vreugdevol schreef: 20 jan 2024, 18:24

We kunnen genesis 18/19 wel even samen doornemen zoals ook de grondtekst er zijn daar twee jehova's actief of je dat nou leuk vind of niet.
Bs"d

Laten we het even doornemen. Hier is de grondtekst: https://www.scripture4all.org/OnlineInt ... /gen19.pdf
In deze door jou gegeven link staat genesis 19:24 zoals ik hem weergaf.

Hier heb je de uitleg duur ong 15m
https://youtu.be/hMfiiKi-0BU?si=Il3s1fgfJqZxT3sz
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Inktvlam »

Bonjour schreef: 20 jan 2024, 08:26 Als je onzichtbaar bent, ben je blind. Dat is een natuurkundige eigenschap waar je niet omheen kan.
Natuurkundig – de natuur betreffend, maar God is geest.

Bij uittredingen kan het astrale lichaam (de ziel) zich naar een andere ruimte begeven dan waar het fysieke lichaam zich bevindt. Zonder gezien te worden door die mensen in die andere ruimte.
Lees wat Raymond Moody erover schreef.
viewtopic.php?p=208676#p208676

Ook mensen die helderziend zijn kunnen (soms) geesten zien. Heel jonge kinderen ook. Op de een of andere manier kan ons geestesoog blijkbaar geopend worden.

In maart 2011 vond er in het noordoosten van Japan een tsunami plaats. Deze heeft geleid tot de kernramp in Fukushima. Er waren golven tot veertig meter hoogte. Bij de tsunami kwamen bijna 16.000 mensen om en 2.500 mensen werden vermist. Na de tsunami waren er in het zwaarst getroffen gebied talrijke meldingen van geestverschijningen.
viewtopic.php?p=411023#p411023

De mens moet zichzelf ontwikkelen, dat is de reden waarom we afgesloten zijn van de geestelijke wereld.
https://www.nieuweopenbaring.nl/boeken-lezen/8/29/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 20 jan 2024, 19:52
Bonjour schreef: 20 jan 2024, 08:26 Als je onzichtbaar bent, ben je blind. Dat is een natuurkundige eigenschap waar je niet omheen kan.
Natuurkundig – de natuur betreffend, maar God is geest.

Bij uittredingen kan het astrale lichaam (de ziel) zich naar een andere ruimte begeven dan waar het fysieke lichaam zich bevindt. Zonder gezien te worden door die mensen in die andere ruimte.
...
Ik heb daar nooit zo over nagedacht maar wat je hier schrijft is dat als die astrale lichamen niet gezien kunnen worden die astrale lichamen zelf ook niks zien. Dat kun je alleen maar oplossen door allerlei speculaties over de astrale wereld waarbij deze zich haaks gedraagt op wat in de fysica gekend wordt.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Gods Zoon

Bericht door Eliyahu »

Vreugdevol schreef: 20 jan 2024, 19:29
Eliyahu schreef: 20 jan 2024, 19:20

Bs"d

Laten we het even doornemen. Hier is de grondtekst: https://www.scripture4all.org/OnlineInt ... /gen19.pdf
In deze door jou gegeven link staat genesis 19:24 zoals ik hem weergaf.

Hier heb je de uitleg duur ong 15m
https://youtu.be/hMfiiKi-0BU?si=Il3s1fgfJqZxT3sz
Bs"d

Hier is mijn uitleg, duur ongeveer 5 seconden: God regent zwavel en vuur vanuit God naar Sodom en Gomorrah.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vreugdevol
Berichten: 1290
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Vreugdevol »

Eliyahu schreef: 20 jan 2024, 21:07
Vreugdevol schreef: 20 jan 2024, 19:29

In deze door jou gegeven link staat genesis 19:24 zoals ik hem weergaf.

Hier heb je de uitleg duur ong 15m
https://youtu.be/hMfiiKi-0BU?si=Il3s1fgfJqZxT3sz
Bs"d

Hier is mijn uitleg, duur ongeveer 5 seconden: God regent zwavel en vuur vanuit God naar Sodom en Gomorrah.
Bewijs dat God meerdere personen is aangetoond in het o.t de God op aarde laat zwavel en vuur neerkomen vanuit de God in de hemel.

Genesis 18/19:24
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Pyro_123 »

dingo schreef: 20 jan 2024, 11:58
Bonjour schreef: 20 jan 2024, 11:12 Dat bedoel ik niet. Een god die onzichtbaar is, kan zelf niets zien.
Het is een foutje in Ster Trek afleveringen waarin wezens onzichtbaar op de Enterprise rondlopen, maar wel alles zien. Dat kan niet. Of je hebt interactie met fotonen of niet.
Er vanuit gaande dat een god onderworpen is aan onze natuurwetten klopt dat inderdaad.
de ons bekende natuurwetten. Met al onze toegenomen kennis is het niet meer zo vanzelfsprekend je te realiseren dat we ook een heleboel gewoonweg (nog) niet weten.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2869
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Gods Zoon

Bericht door Eliyahu »

Vreugdevol schreef: 20 jan 2024, 21:20
Eliyahu schreef: 20 jan 2024, 21:07

Bs"d

Hier is mijn uitleg, duur ongeveer 5 seconden: God regent zwavel en vuur vanuit God naar Sodom en Gomorrah.
Bewijs dat God meerdere personen is aangetoond in het o.t de God op aarde laat zwavel en vuur neerkomen vanuit de God in de hemel.

Genesis 18/19:24
Bs"d

En dat betekent dus: Vanuit Zichzelf.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Gods Zoon

Bericht door Yours »

Mullog schreef: 20 jan 2024, 20:23
Inktvlam schreef: 20 jan 2024, 19:52
Natuurkundig – de natuur betreffend, maar God is geest.

Bij uittredingen kan het astrale lichaam (de ziel) zich naar een andere ruimte begeven dan waar het fysieke lichaam zich bevindt. Zonder gezien te worden door die mensen in die andere ruimte.
...
Ik heb daar nooit zo over nagedacht maar wat je hier schrijft is dat als die astrale lichamen niet gezien kunnen worden die astrale lichamen zelf ook niks zien. Dat kun je alleen maar oplossen door allerlei speculaties over de astrale wereld waarbij deze zich haaks gedraagt op wat in de fysica gekend wordt.

Een astraal lichaam kan wel degelijk zintuiglijk waarnemen. Zolderworm maakte dat hier op dit forum zeer duidelijk toen hij zijn uittredingen beschreef.

Ook de opstanding van Christus vindt zijn grond in het verschijnen van (en communicatie via) zijn astrale lichaam aan Maria Magdalena en de anderen in de veertig dagen na zijn dood.

Dit tart inderdaad allemaal de regels van de fysica.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Mullog »

Pyro_123 schreef: 20 jan 2024, 23:08
dingo schreef: 20 jan 2024, 11:58
Er vanuit gaande dat een god onderworpen is aan onze natuurwetten klopt dat inderdaad.
de ons bekende natuurwetten. Met al onze toegenomen kennis is het niet meer zo vanzelfsprekend je te realiseren dat we ook een heleboel gewoonweg (nog) niet weten.
Er is een verschil tussen je realiseren dat we veel niet weten en met ongebreidelde fantasie van alles als een verklaring voor oncontroleerbare waarnemingen aan te nemen. Ik krijg een hoog "Ghost hunters international" gevoel bij.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Mullog »

Yours schreef: 21 jan 2024, 07:11
Mullog schreef: 20 jan 2024, 20:23
Ik heb daar nooit zo over nagedacht maar wat je hier schrijft is dat als die astrale lichamen niet gezien kunnen worden die astrale lichamen zelf ook niks zien. Dat kun je alleen maar oplossen door allerlei speculaties over de astrale wereld waarbij deze zich haaks gedraagt op wat in de fysica gekend wordt.

Een astraal lichaam kan wel degelijk zintuiglijk waarnemen. Zolderworm maakte dat hier op dit forum zeer duidelijk toen hij zijn uittredingen beschreef.

Ook de opstanding van Christus vindt zijn grond in het verschijnen van (en communicatie via) zijn astrale lichaam aan Maria Magdalena en de anderen in de veertig dagen na zijn dood.

Dit tart inderdaad allemaal de regels van de fysica.
Alle goden doen Mindf*ck achtige kunstjes met hun gelovigen.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Gods Zoon

Bericht door Yours »

Mullog schreef: 21 jan 2024, 08:30
Yours schreef: 21 jan 2024, 07:11
Een astraal lichaam kan wel degelijk zintuiglijk waarnemen. Zolderworm maakte dat hier op dit forum zeer duidelijk toen hij zijn uittredingen beschreef.

Ook de opstanding van Christus vindt zijn grond in het verschijnen van (en communicatie via) zijn astrale lichaam aan Maria Magdalena en de anderen in de veertig dagen na zijn dood.

Dit tart inderdaad allemaal de regels van de fysica.
Alle goden doen Mindf*ck achtige kunstjes met hun gelovigen.
Zolang je het niet wènst te begrijpen lijkt het inderdaad op bepaalde trucs.
Als je wìl kùn je zelf veel gaan onderzoeken.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Bonjour »

Als astrale lichamen zoveel konden waarnemen, was er wel meer over bekend en was het onderdeel van de fysica.

[modbreak Bonjour] We dwalen af , BOT
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Gods Zoon

Bericht door Yours »

Bonjour schreef: 21 jan 2024, 09:23 Als astrale lichamen zoveel konden waarnemen, was er wel meer over bekend en was het onderdeel van de fysica.

[modbreak Bonjour] We dwalen af , BOT
Ik had het wel degelijk over Gods Zoon:
Yours schreef: 21 jan 2024, 07:11 Ook de opstanding van Christus vindt zijn grond in het verschijnen van (en communicatie via) zijn astrale lichaam aan Maria Magdalena en de anderen in de veertig dagen na zijn dood.
Er is simpelweg gewoon geen bereidheid om verder te kijken dan de fysieke neus lang is.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Berichten: 1216
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Tufkah »

Inktvlam schreef: 20 jan 2024, 19:52
Bij uittredingen kan het astrale lichaam (de ziel) zich naar een andere ruimte begeven dan waar het fysieke lichaam zich bevindt. Zonder gezien te worden door die mensen in die andere ruimte.

Ook mensen die helderziend zijn kunnen (soms) geesten zien. Heel jonge kinderen ook. Op de een of andere manier kan ons geestesoog blijkbaar geopend worden.
Het geopende geestesoog gaat nooit naar een 'andere ruimte'. Het geopende geestesoog heeft ook niks van doen met geesten zien. Vergeet al die kermislui maar die geesten kunnen zien, dat is oplichterij of men is wellicht in de greep van het kwaad. Het geopende geestesoog is bevrijd van begeerte. Want al wat in de wereld is: de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven, is niet uit de Vader, maar uit de wereld.

Mijn mening is dat we dicht bij het Evangelie dienen te blijven. Alleen het geestesoog wat verblind is door begeerte maakt van die rare dingen mee.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Gods Zoon

Bericht door Pyro_123 »

Mullog schreef: 21 jan 2024, 08:28
Pyro_123 schreef: 20 jan 2024, 23:08

de ons bekende natuurwetten. Met al onze toegenomen kennis is het niet meer zo vanzelfsprekend je te realiseren dat we ook een heleboel gewoonweg (nog) niet weten.
Er is een verschil tussen je realiseren dat we veel niet weten en met ongebreidelde fantasie van alles als een verklaring voor oncontroleerbare waarnemingen aan te nemen. Ik krijg een hoog "Ghost hunters international" gevoel bij.
er vanuit gaand dat goden onderworpen zijn aan de ons bekende natuurwetten heb je natuurlijk gelijk.