Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:13
J-W schreef: 21 dec 2023, 12:54

We praten langs elkaar op waardoor jij me met mijn vragen laat zitten. Waarom ga je niet in op mijn bedenkingen over wat jij zegt maar kom je met een lang betoog over vermeende eigenschappen van de satan en bijbelse voorspellingen dat het slecht met niet-jehovagetuigen zal aflopen die je hier op dit forum achter elke willekeurige reactie aan jou gericht zou kunnen plakken?
Ik citeer slechts de bijbel, om iets duidelijk te maken.
Sommigen kunnen dat niet verdragen, dat is jammer.
Het is geen kwestie van niet kunnen verdragen. Dat zeg jij altijd als iemand jou tegenspreekt.
Uiteraard zijn de door jou aangehaalde bijkbelteksten waar, althans ze staan in de bijbel.
Maar het gaat niet om die teksten, ik zei jou dat ik het voor onmogelijk houd dat een bestaande satan 6 miljard mensen manipuleert.
Het kwaad wat jij om je heen ziet zit in de mens, heeft niets met een satan maken, allemaal bijgeloof en domweg overgenomen van een paar apostelen 2000 jaar geleden. Ga daar eens op in ipv mij te verwijten dat ik jouw bijbelteksten niet zou kunnen verdragen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 15 jan 2024, 13:40 Een grote veelkleurigheid op het forum, de bekende liniaal. Aan de ene kant van de liniaal diegenen die het credo huldigen "" hef het forum wegens geloofs- onzin maar op "' en aan de andere kant van de liniaal de deelnemer met de visie "" kijk voordat je wat doet eerst in de JG bijbeluitleg hoe God het Wil dat je het doet "'. De bekende "" bonte stoet "" aan totaal verschillende levensvisies. Prachtig, zeker weten.
Wat de "Jg uitleg" betreft, toon aan dat die in strijd is met de Bijbelse leer.

In de Bijbel kan je geen verschillende levensvisies aantreffen, slechts de Bijbelse visie.
Als alle mensen de Bijbelse normen en waarden zouden willen accepteren, zijn er geen verschillende levensvisies.
Geen oorlog, misdaad en honger zouden er dan meer zijn.
Helaas is er een grote verdeeldheid, die juist ellende veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 15 jan 2024, 14:37
Alpha schreef: 15 jan 2024, 13:13 Je neemt dus liever iets aan, wat beter in jouw visie past?
Uiteraard, de bijbel is onbetrouwbaar en mijn eigen inzichten zijn natuurlijk leidend voor mij.

Alle getuigenverklaringen die je uit de bijbel haalt hebben voor mij geen enkele waarde en zeggingskracht. Het is allemaal van horen zeggen en uit een tijd dat men nog alles geloofde. Het heeft geen zin om me telkens met bijbelteksten te belagen.
Het is duidelijk dat veel mensen Bijbelse leringen niet verdragen.
Ze hebben liever hun eigen inzichten, normen en waarden.
Tja, en dan ontstaan er gevechten tussen mensen die vinden dat hun visie de enige juiste is.
Getuigenverklaringen die je niet in je visie passen hebben natuurlijk geen waarde.
Maar ja, dat is el eeuwen geleden al voorzegt, dat dat zou gebeuren.
Vandaar dat ze leraren zoeken, wiens leer met hun eigen begeerten strookt en waardoor zij hun oren van de Bijbelse waarheid zullen afwenden.
Men negeert gewoon de gegeven waarschuwingen en dat pakt dan verkeerd uit.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:31
Messenger schreef: 15 jan 2024, 14:37
Uiteraard, de bijbel is onbetrouwbaar en mijn eigen inzichten zijn natuurlijk leidend voor mij.

Alle getuigenverklaringen die je uit de bijbel haalt hebben voor mij geen enkele waarde en zeggingskracht. Het is allemaal van horen zeggen en uit een tijd dat men nog alles geloofde. Het heeft geen zin om me telkens met bijbelteksten te belagen.
Het is duidelijk dat veel mensen Bijbelse leringen niet verdragen.
Ze hebben liever hun eigen inzichten, normen en waarden.
Bijbelse leringen slaan inderdaad niet aan. Hoe meer ik de bijbel bestudeer, des te meer afstand ik daarvan neem.
Alpha schreef: Tja, en dan ontstaan er gevechten tussen mensen die vinden dat hun visie de enige juiste is.
Ik ga niet vechten om mijn visie op te dringen. Iedereen bekijkt het maar zolang ze me met rust laten met hun eigen visie.
Alpha schreef: Getuigenverklaringen die je niet in je visie passen hebben natuurlijk geen waarde.
Getuigen die ik hoor uit de eerste hand (van hen zelf) hebben veel meer waarde dan getuigen die verklaren over Jezus maar zelf in een andere tijd leefden, soms vele tientallen jaren nadien. En elke getuigenverklaring wordt op zijn waarde getoetst.
Alpha schreef: Maar ja, dat is el eeuwen geleden al voorzegt, dat dat zou gebeuren.
Vandaar dat ze leraren zoeken, wiens leer met hun eigen begeerten strookt en waardoor zij hun oren van de Bijbelse waarheid zullen afwenden.
Men negeert gewoon de gegeven waarschuwingen en dat pakt dan verkeerd uit.
Angstzaaierij over geloof is verspilde moeite. Er is helemaal niets goddelijks aan bang zijn voor God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 15 jan 2024, 20:53
Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:13 Ik citeer slechts de bijbel, om iets duidelijk te maken.
Sommigen kunnen dat niet verdragen, dat is jammer.
Het is geen kwestie van niet kunnen verdragen. Dat zeg jij altijd als iemand jou tegenspreekt.
Uiteraard zijn de door jou aangehaalde bijkbelteksten waar, althans ze staan in de bijbel.
Maar het gaat niet om die teksten, ik zei jou dat ik het voor onmogelijk houd dat een bestaande satan 6 miljard mensen manipuleert.
Het kwaad wat jij om je heen ziet zit in de mens, heeft niets met een satan maken, allemaal bijgeloof en domweg overgenomen van een paar apostelen 2000 jaar geleden. Ga daar eens op in ipv mij te verwijten dat ik jouw bijbelteksten niet zou kunnen verdragen.
Ik citeer slechts de Bijbelse waarschuwingen en die worden massaal genegeerd.
Dat probleem is al eeuwen oud en dat gebeurd nog steeds.
Ik heb vergelijkbare hedendaagse waarschuwingen getoond, maar helaas worden die vaak genegeerd.
Dat degenen die waarschuwen er geen persoonlijk belang bij hebben, wordt niet herkend.

Bijgeloof spruit voort uit afgoderij, een product van Satan.
Dat miljarden mensen daar in trappen kan JIJ je dus niet voorstellen.
De apostelen wisten dat bijgeloof van Satan afkomstig was en waarschuwden ook daarvoor.
Maar ja, jij weet het natuurlijk veel beter.

Wanneer heb je het door, als het water aan je lippen staat?
Waarom vluchtten Jezus volgelingen uit Jeruzalem, naar de bergen van Judea?
Het is een historisch feit!
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 23 jan 2024, 11:41
Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:31

Het is duidelijk dat veel mensen Bijbelse leringen niet verdragen.
Ze hebben liever hun eigen inzichten, normen en waarden.
Bijbelse leringen slaan inderdaad niet aan. Hoe meer ik de bijbel bestudeer, des te meer afstand ik daarvan neem.
Alpha schreef: Tja, en dan ontstaan er gevechten tussen mensen die vinden dat hun visie de enige juiste is.
Ik ga niet vechten om mijn visie op te dringen. Iedereen bekijkt het maar zolang ze me met rust laten met hun eigen visie.
Alpha schreef: Getuigenverklaringen die je niet in je visie passen hebben natuurlijk geen waarde.
Getuigen die ik hoor uit de eerste hand (van hen zelf) hebben veel meer waarde dan getuigen die verklaren over Jezus maar zelf in een andere tijd leefden, soms vele tientallen jaren nadien. En elke getuigenverklaring wordt op zijn waarde getoetst.
Alpha schreef: Maar ja, dat is el eeuwen geleden al voorzegt, dat dat zou gebeuren.
Vandaar dat ze leraren zoeken, wiens leer met hun eigen begeerten strookt en waardoor zij hun oren van de Bijbelse waarheid zullen afwenden.
Men negeert gewoon de gegeven waarschuwingen en dat pakt dan verkeerd uit.
Angstzaaierij over geloof is verspilde moeite. Er is helemaal niets goddelijks aan bang zijn voor
Struisvogel politiek is dus levensreddend?

In tegenstelling tot de kerken, doen Jg daar niet aan angstzaaierij .
Zij hebben de Bijbel onderzocht en weten dat die betrouwbaar is.
Jg weten dat hun bevrijding nabij is.

 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.
Jg herkennen de 24 waarschuwingen uit de Bijbel.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:19
peda schreef: 15 jan 2024, 13:40 Een grote veelkleurigheid op het forum, de bekende liniaal. Aan de ene kant van de liniaal diegenen die het credo huldigen "" hef het forum wegens geloofs- onzin maar op "' en aan de andere kant van de liniaal de deelnemer met de visie "" kijk voordat je wat doet eerst in de JG bijbeluitleg hoe God het Wil dat je het doet "'. De bekende "" bonte stoet "" aan totaal verschillende levensvisies. Prachtig, zeker weten.
Wat de "Jg uitleg" betreft, toon aan dat die in strijd is met de Bijbelse leer.

In de Bijbel kan je geen verschillende levensvisies aantreffen, slechts de Bijbelse visie.
Als alle mensen de Bijbelse normen en waarden zouden willen accepteren, zijn er geen verschillende levensvisies.
Geen oorlog, misdaad en honger zouden er dan meer zijn.
Helaas is er een grote verdeeldheid, die juist ellende veroorzaakt.
Zojuist stonden er bij mij een paar vriendelijk kijkende heren aan de deur, die ik onmiddellijk herkende als Jehovah Getuigen.
Het was koud en omdat ik weet dat zij mij kwamen vertellen dat de inhoud van de bijbel naar JG interpretatie het enige boek ter wereld is dat direct van God afkomstig is, vertelde ik hen zulks te weten en wat geweten wordt, niet nogmaals in de kou verteld behoeft te worden.
Daarop werd vriendelijk afscheid genomen en gingen de heren een deur verder, waar wellicht niet bekend is dat de bijbel inhoud direct afkomstig is van God Zelve.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:48
Messenger schreef: 23 jan 2024, 11:41 Angstzaaierij over geloof is verspilde moeite. Er is helemaal niets goddelijks aan bang zijn voor
Struisvogel politiek is dus levensreddend?

In tegenstelling tot de kerken, doen Jg daar niet aan angstzaaierij .
Zij hebben de Bijbel onderzocht en weten dat die betrouwbaar is.
Jg weten dat hun bevrijding nabij is.

 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.
Jg herkennen de 24 waarschuwingen uit de Bijbel.
Nee het is geen struisvogelpolitiek, het is overdreven om angstig te zijn voor het sterven.
Ik ben gewoon elk moment klaar om te sterven.
Sterven betekent een nieuw avontuur, in een nieuw lichaam, ergens in het heelal.

We hoeven niet bevrijd te worden, omdat de dood zoals we die doorgaans zien niet bestaat. Onze oneindige wezens zijn onkwetsbaar. Alleen het stoffelijk lichaam wordt verlaten.

JG kijken vol angst en afgrijzen naar wat God laat gebeuren in een toekomst die gevreesd wordt.
JG zijn chronisch in paniek. Nergens voor nodig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:41
..........De apostelen wisten dat bijgeloof van Satan afkomstig was en waarschuwden ook daarvoor.
De apostelen dachten dat misschien maar welk bewijs is er dat zij het zich niet hebben ingebeeld?
Jij hebt toch ook een gezond verstand, waarom gebruik je dat niet?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 23 jan 2024, 11:52
Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:19 Wat de "Jg uitleg" betreft, toon aan dat die in strijd is met de Bijbelse leer.

In de Bijbel kan je geen verschillende levensvisies aantreffen, slechts de Bijbelse visie.
Als alle mensen de Bijbelse normen en waarden zouden willen accepteren, zijn er geen verschillende levensvisies.
Geen oorlog, misdaad en honger zouden er dan meer zijn.
Helaas is er een grote verdeeldheid, die juist ellende veroorzaakt.
Zojuist stonden er bij mij een paar vriendelijk kijkende heren aan de deur, die ik onmiddellijk herkende als Jehovah Getuigen.
Het was koud en omdat ik weet dat zij mij kwamen vertellen dat de inhoud van de bijbel naar JG interpretatie het enige boek ter wereld is dat direct van God afkomstig is, vertelde ik hen zulks te weten en wat geweten wordt, niet nogmaals in de kou verteld behoeft te worden.
Daarop werd vriendelijk afscheid genomen en gingen de heren een deur verder, waar wellicht niet bekend is dat de bijbel inhoud direct afkomstig is van God Zelve.
Je (ver)oordeelt bij voorbaat.
Er is geen Jg interpretatie.
Uitleg is een zaak ven God en HIJ geeft aan wie hij wil.
Vandaar dat in de NWV geen heidense toevoegingen tegenkomt, zoals de triade leer.
Ook is Gods naam niet verwijderd!

Jezus zei: "Uw woord is waarheid".(Johannes 17:17)

Net als zijn vader kan hij niet liegen.

Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 23 jan 2024, 11:59
Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:48
Struisvogel politiek is dus levensreddend?

In tegenstelling tot de kerken, doen Jg daar niet aan angstzaaierij .
Zij hebben de Bijbel onderzocht en weten dat die betrouwbaar is.
Jg weten dat hun bevrijding nabij is.

 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.
Jg herkennen de 24 waarschuwingen uit de Bijbel.
Nee het is geen struisvogelpolitiek, het is overdreven om angstig te zijn voor het sterven.
Ik ben gewoon elk moment klaar om te sterven.
Sterven betekent een nieuw avontuur, in een nieuw lichaam, ergens in het heelal.

We hoeven niet bevrijd te worden, omdat de dood zoals we die doorgaans zien niet bestaat. Onze oneindige wezens zijn onkwetsbaar. Alleen het stoffelijk lichaam wordt verlaten.

JG kijken vol angst en afgrijzen naar wat God laat gebeuren in een toekomst die gevreesd wordt.
JG zijn chronisch in paniek. Nergens voor nodig.
Wat een giller.

Wat doe je als de laatste trein vertrokken is?
Weken of jaren wachten op de volgende?

Als je liever wil sterven, jouw keuze.

Ik ben nog nooit een Jg tegen gekomen, die aan jouw beschrijving voldoet.
In tegendeel.
Het zijn vrolijke mensen, die vol verwachting uitkijken naar het aardse paradijs.
Gods voornemen zal dan werkelijkheid zijn.

Op het internet zijn nationale en internationale congressen te vinden.
Je ziet dan vrolijk lachende mensen bij elkaar.
Die zijn afkomstig uit alle volken, rassen en talen.

Kijk ook eens naar het terrein als zij weg zijn.
Er zijn geen tonnen afval achtergelaten, voor de liefhebbers.
Vaak is het schoner na een congres, dan daarvoor.

De Bijbel is geen sprookje, maar realiteit.
Als iedereen de Bijbelse normen en waarden zou hanteren, is er geen oorlog, misdaad of honger meer.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:48 Jg weten dat hun bevrijding nabij is.

 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.
Jg herkennen de 24 waarschuwingen uit de Bijbel.
We hoeven nergens van bevrijd te worden, we zijn als delen van God net zo onkwetsbaar als God zelf is.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 30 jan 2024, 20:21
Alpha schreef: 23 jan 2024, 11:48 Jg weten dat hun bevrijding nabij is.

 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.
Jg herkennen de 24 waarschuwingen uit de Bijbel.
We hoeven nergens van bevrijd te worden, we zijn als delen van God net zo onkwetsbaar als God zelf is.
Droom maar fijn verder.
Het is niet erg slim om de Bijbelse waarschuwingen te negeren of om te vormen naar je eigen visie.

Adam en Eva kregen de waarschuwing om niet van de boom van God te eten.
Satan beweerde dat zij dan net als de schepper zouden zijn en kennis zullen hebben van goed en kwaad.
Hij zei ook: "Jullie zullen helemaal niet sterven".
Helaas waren hun kinderen, net als jij, besmet met de dood.
Hij bedacht later de mythe van de onsterfelijke ziel.
Miljoenen mensen geloven dat nog steeds.

Je kent overduidelijk de Bijbel niet!

Lukas 21:28 Als die dingen beginnen te gebeuren, ga dan rechtop staan en hef je hoofd op, want je bevrijding is dichtbij.’

Die "dingen" hebben betrekking op de 24 profetieën, die Gods ingrijpen aankondigen.

Mt 11:
13 Want de Profeten en de Wet hebben allemaal geprofeteerd tot aan Johannes,
14 en voor wie het wil aannemen: hij is “Elia die zou komen”.
15 Laat iedereen die oren heeft, goed luisteren.

Maleachi 4:5 Vóór de komst van de grote en ontzagwekkende dag van Jehovah stuur ik jullie de profeet Elia. NWV.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 06 feb 2024, 12:12
Messenger schreef: 30 jan 2024, 20:21
We hoeven nergens van bevrijd te worden, we zijn als delen van God net zo onkwetsbaar als God zelf is.
Droom maar fijn verder.
Het is niet erg slim om de Bijbelse waarschuwingen te negeren of om te vormen naar je eigen visie.
Helaas maakt de bijbel geen indruk op me met alle waarschuwingen. Ik ben blij dat ik de illusies doorzie en dat ik geen angsten ken voor God en het hiernamaals.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 06 feb 2024, 12:12 ...
Het is niet erg slim om de Bijbelse waarschuwingen te negeren of om te vormen naar je eigen visie.
...
Euh ... Overkomt je dan iets? Ik heb daar nooit iets van gemerkt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 06 feb 2024, 12:52
Alpha schreef: 06 feb 2024, 12:12 ...
Het is niet erg slim om de Bijbelse waarschuwingen te negeren of om te vormen naar je eigen visie.
...
Euh ... Overkomt je dan iets? Ik heb daar nooit iets van gemerkt.
Het wordt allemaal genoteerd in het Grote Sinterklaasboek en als je doodgaat zwaait er wat! :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Mijn credo is wel "" volg nooit een niet bij jou passende ( metafysische ) overtuiging uit angst "'.
In de metafysica staat het bol van "' edele "' stromingen met onplezierige toekomst verwachtingen na de biologische dood wanneer niet de voorschriften van de "' edele "' stroming worden gevolgd. Soms wordt zelfs tot op detail niveau geweten, welk ongerief na de biologische dood tegemoet kan worden gezien.
Een nagenoeg eindeloze stoet van bonte muzikanten weten het te vertellen, met het doel de "' angstigen onder ons "" tot deelname aan de eigen fanfare te bewegen.
In mijn optiek doen geestelijk volwassen metafysische overtuigingen anno 2024 niet meer mee met het schema "' bangmakerij "".
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 06 feb 2024, 13:57 Mijn credo is wel "" volg nooit een niet bij jou passende ( metafysische ) overtuiging uit angst "'.
In de metafysica staat het bol van "' edele "' stromingen met onplezierige toekomst verwachtingen na de biologische dood wanneer niet de voorschriften van de "' edele "' stroming worden gevolgd. Soms wordt zelfs tot op detail niveau geweten, welk ongerief na de biologische dood tegemoet kan worden gezien.
Een nagenoeg eindeloze stoet van bonte muzikanten weten het te vertellen, met het doel de "' angstigen onder ons "" tot deelname aan de eigen fanfare te bewegen.
In mijn optiek doen geestelijk volwassen metafysische overtuigingen anno 2024 niet meer mee met het schema "' bangmakerij "".
Ik heb nooit begrepen waarom iemand godvrezend of angstig is voor een God van liefde.
Ook nooit begrepen dat over vrije wil gesproken wordt wanneer men het over regels, voorwaarden, vereisten, geboden, zonden en zondaren heeft.
Zo ook het (laatste) oordeel...wie verzint zoiets als we het hebben over liefde en vrije wil?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tufkah
Berichten: 1222
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 06 feb 2024, 14:47
Ik heb nooit begrepen waarom iemand godvrezend of angstig is voor een God van liefde.
Ook nooit begrepen dat over vrije wil gesproken wordt wanneer men het over regels, voorwaarden, vereisten, geboden, zonden en zondaren heeft.
Zo ook het (laatste) oordeel...wie verzint zoiets als we het hebben over liefde en vrije wil?
Volstrekt logisch is de angst. Wie in zonde leeft heeft last van zijn geweten. Dat wordt dan weer verdrongen met drank, drugs, enz enz.
Met het oordeel waarmee de mens oordeelt zal hij zelf ook geoordeeld worden. Er is dus wel degelijke een oordeel.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Pyro_123 »

...
Laatst gewijzigd door Pyro_123 op 06 feb 2024, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 06 feb 2024, 14:53
Messenger schreef: 06 feb 2024, 14:47
Ik heb nooit begrepen waarom iemand godvrezend of angstig is voor een God van liefde.
Ook nooit begrepen dat over vrije wil gesproken wordt wanneer men het over regels, voorwaarden, vereisten, geboden, zonden en zondaren heeft.
Zo ook het (laatste) oordeel...wie verzint zoiets als we het hebben over liefde en vrije wil?
Volstrekt logisch is de angst. Wie in zonde leeft heeft last van zijn geweten. Dat wordt dan weer verdrongen met drank, drugs, enz enz.
Met het oordeel waarmee de mens oordeelt zal hij zelf ook geoordeeld worden. Er is dus wel degelijke een oordeel.
Ja een oordeel van de mensen zelf of door hun geweten. God oordeelt niet, daar had ik het over.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Er zijn gewoon ontzettend veel mensen die niet zeker weten dat het met hen volledig afgelopen is bij het biologisch definitief ogen sluiten.
Voor hen geldt dan wel de vraag "" wat staat dan met mij te gebeuren "".
Vele eeuwen lang werd door metafysische stromingen gewezen op consequenties na de dood , zelfs ingevuld tot op detail niveau.
Dat er dus bij velen zorg bestaat rond "" wat gebeurt er met mij na de dood "' is best wel te begrijpen.
De krachtige uitspraak van een aantal wereldburgers dat er vervolgens NIETS meer gebeurt, wordt dan ter kennis genomen, maar meer ook niet.
Wordt vervolgd of toch weer niet ? Beschikken over Absoluut weten, rond wat gaat er na de biologische dood gebeuren, was het maar waar.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

(laat ik als eerste vandaag iets posten om de stilte te verbreken)
Tufkah schreef: 06 feb 2024, 14:53 Wie in zonde leeft heeft last van zijn geweten. Dat wordt dan weer verdrongen met drank, drugs, enz enz.
Met het oordeel waarmee de mens oordeelt zal hij zelf ook geoordeeld worden. Er is dus wel degelijke een oordeel.
Het hangt ervan af of je vindt dat je in zonde leeft. Of je je schuldig voelt of je schaamt over wat je doet.
Het geweten kan gewoon schoon zijn en dan oordeelt men ook niet over zichzelf.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 08 feb 2024, 22:09 (laat ik als eerste vandaag iets posten om de stilte te verbreken)
Tufkah schreef: 06 feb 2024, 14:53 Wie in zonde leeft heeft last van zijn geweten. Dat wordt dan weer verdrongen met drank, drugs, enz enz.
Met het oordeel waarmee de mens oordeelt zal hij zelf ook geoordeeld worden. Er is dus wel degelijke een oordeel.
Het hangt ervan af of je vindt dat je in zonde leeft. Of je je schuldig voelt of je schaamt over wat je doet.
Het geweten kan gewoon schoon zijn en dan oordeelt men ook niet over zichzelf.
Ja.
Of als je een gewetenloze misdadiger bent, en niet oordeelt. Zul je zelf ook niet geoordeeld worden. Komen die ff goed weg.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 09 feb 2024, 09:10
Messenger schreef: 08 feb 2024, 22:09 (laat ik als eerste vandaag iets posten om de stilte te verbreken)


Het hangt ervan af of je vindt dat je in zonde leeft. Of je je schuldig voelt of je schaamt over wat je doet.
Het geweten kan gewoon schoon zijn en dan oordeelt men ook niet over zichzelf.
Ja.
Of als je een gewetenloze misdadiger bent, en niet oordeelt. Zul je zelf ook niet geoordeeld worden. Komen die ff goed weg.
Veel zaken die zondig genoemd worden in de bijbel zijn achterhaald. Neem bijvoorbeeld homoseksualiteit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.