Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Messenger schreef: 06 mar 2024, 15:33
Tiberius Claudius schreef: 06 mar 2024, 15:15
Dat wordt wel beweerd maar er is geen bewijs voor.

Wel zou het voor jou God betekenen dat er een begin en een einde aan zijn bestaan zit.
Het einde van het bestaan is tevens het begin van een nieuw bestaan. Zo bezie ik het leven dat ik leid ook, na het sterven verander ik in een andere levensvorm. Het ene hoofdstuk liep af en het volgende begint.
Mij lijkt het meer dat het definitief is afgelopen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: 06 mar 2024, 15:00
Yours schreef: 06 mar 2024, 13:28

Dat geeft dus spraakverwarring: de woorden Bron, God en Schepping worden door elkaar gehaald.
De oorzaakloze oorzaak is de Bron/God. En wat daaruit is voortgekomen met als begin de oerknal is de Schepping. Hoe die oerknal inderdaad tot stand kwam wordt ons vast ooit duidelijk. Maar het gaat er eerst om dat de mens na vele incarnaties als individuatie weer verbonden wordt/is met de Bron/God. Voor zover men dat nog niet is.
Het is idd een spraakverwarring, maar toch is die spraakverwarring dienstig. Het begrip 'Zoon' heeft namelijk alleen functie binnen de schepping. God is niet veranderd sedert de schepping, dat kan niet, God is immers onveranderlijk. Maar buiten God is wel wat veranderd, namelijk de aanwezigheid van de schepping an sich. God is daarmee Zelf niet veranderd, Zijn Eenheid blijft. Maar God draagt wel kennis van de schepping .

Logion 83 Jezus heeft gezegd: De beelden openbaren zich aan de mens en het licht dat ze bevatten is verborgen. In het beeld van het licht des Vaders wordt het licht ontsluierd en zijn beeld zal verborgen worden door het licht.

Het licht des Vaders is verborgen in het beeld (de geschapenheid). Alle geheimen welke God voor Zichzelf houdt liggen goed verborgen op een plek waar de mens zelden zoekt: in zichzelf.
Het klopt dat de Bron/God onveranderlijk is. En blijft. Wij mensen kunnen de Bron/God binnen de schepping in eerste instantie in de puurste vorm als Licht en Liefde ervaren. Waarna ‘de Zoon’ op een bepaald moment in het innerlijk van de mens de intrede doet.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Yours schreef: 06 mar 2024, 16:31
Tufkah schreef: 06 mar 2024, 15:00

Het is idd een spraakverwarring, maar toch is die spraakverwarring dienstig. Het begrip 'Zoon' heeft namelijk alleen functie binnen de schepping. God is niet veranderd sedert de schepping, dat kan niet, God is immers onveranderlijk. Maar buiten God is wel wat veranderd, namelijk de aanwezigheid van de schepping an sich. God is daarmee Zelf niet veranderd, Zijn Eenheid blijft. Maar God draagt wel kennis van de schepping .

Logion 83 Jezus heeft gezegd: De beelden openbaren zich aan de mens en het licht dat ze bevatten is verborgen. In het beeld van het licht des Vaders wordt het licht ontsluierd en zijn beeld zal verborgen worden door het licht.

Het licht des Vaders is verborgen in het beeld (de geschapenheid). Alle geheimen welke God voor Zichzelf houdt liggen goed verborgen op een plek waar de mens zelden zoekt: in zichzelf.
Het klopt dat de Bron/God onveranderlijk is. En blijft. Wij mensen kunnen de Bron/God binnen de schepping in eerste instantie in de puurste vorm als Licht en Liefde ervaren. Waarna ‘de Zoon’ op een bepaald moment in het innerlijk van de mens de intrede doet.
Ik moet er nog aan toevoegen dat die ‘Zoon’/het kind van God/de godsvonk, kennis van o.a. Goed en Kwaad krijgt.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 05 mar 2024, 13:45
Alpha schreef: 05 mar 2024, 11:24 De meesten hier menen dat de bijbel niet gezaghebbend is.
Daardoor is het moeilijk om met de aanwezigen een geloofsgesprek te hebben.
Het is moeilijk omdat jij geen andere waarheid kunt accepteren dan van de bijbel en het BL van de JG.
Alpha schreef: Dat vele mensen gezag niet willen erkennen, kan je om je heen zien.
Misdaad neemt steeds meer toe en dat zie je o.a. door de aanslagen.
Ook in het verkeer zie je dat men de regels vaak niet respecteert.
Je klinkt als Koos Spee, de voormalige verkeers-OvJ met je verkeersregels.

De vrije wil kan worden aangewend tot liefdevolle omgang met je naasten en met de hele wereld, maar je kunt er ook narigheid mee bewerkstelligen. Het is aan de mensen zelf en niet aan God.
Alpha schreef: De term omnipresent is bekend.
Deze termen komen niet in de Bijbel voor, maar zijn door mensen bedacht.
De Farizeeën geloofden in een alomtegenwoordige God.
Zij redeneerden dat „God overal was".
De woonplaats van JHWH is in de hemel. (1 Koningen 8:43)
De Farizeeën stelden dat Schriftuurlijke geboden door de rabbi’s van elke generatie overeenkomstig de nieuwste ideeën moesten worden geïnterpreteerd. (Lukas 12:1).

Die gedachte en gebruiken zijn door de RKK klakkeloos overgenomen.
Ik weet dat God wel degelijk alomtegenwoordig is en dit staat ook in jouw bijbel. Buiten God is er niets, dus ook geen wereld buiten God.
Je bedoelt dat JIJ een andere waarheid hebt, dan de Bijbelse waarheid.
Jij past dat aan aan jouw behoefte en vindt dat de schepper dat ook moet vinden.

Regels zijn regels.
Bedoeld om correct met elkaar om te gaan.

Je poneert je eigen mening, die niet op de Bijbel is gebaseerd en dus niet onderbouwd.

De vrije wil wordt overal misbruikt, voornamelijk ten eigen bate.
Daardoor is het niet mogelijk om evenwichtig samen te werken. Dat kan je dagelijks zien.
De eerst ik mentaliteit verhinderd dat.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 20 feb 2024, 13:06
Alpha schreef: 20 feb 2024, 12:25 Mijn mening is dus gewoon op de Bijbel gebaseerd en probeer dat aan te tonen.
Dat is algemeen bekend hier.
Of je de Bijbel juist interpreteert is wel omstreden.
Interpretatie is een zaak van God en hij geeft aan wie hij wil.
Dus men interpreteert dingen, zoals die het beste voor de persoon uitkomen.

Als ik iets zeg, wat tegen de Bijbelse leer ingaat, dan hoor ik dat graag.
Ik leer graag bij.

Het interpretatie probleem steekt al vroeg de kop op.
Daar wordt al voor gewaarschuwd in de Bijbel.

1 Timotheüs 4:1 Maar het geïnspireerde woord zegt duidelijk dat in latere tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, omdat ze luisteren naar misleidende geïnspireerde uitspraken en leringen van demonen,

2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels. NWV.

In de 2e eeuw nemen "herders" uit de christenheid de titel aan van Bisschop.
Zij vinden zichzelf "hoger" dan de anderen.

Toen Constantijn de grote de algemene kerk van Rome stichtte in het jaar 354, bood hij deze "bisschoppen" hetzelfde salaris aan als de heidense priesters in de kerk.
Slechts weinigen weigerden dat aanbod.

Geleidelijk werden allerlei heidense gebruiken en feesten ingevoerd, zoals Kerstmis.
Gevolg waren vele schisma's en werd ook de eenheid verbroken.

De verplichte "zondagsrust" (Lat.: dies Solis) werd door hem in 321 n.C. ingesteld, behalve voor boeren!
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 20 feb 2024, 13:17
Alpha schreef: 20 feb 2024, 12:25
Ik had het over de "God" van deze wereld.

Mijn mening is dus gewoon op de Bijbel gebaseerd en probeer dat aan te tonen.
Zoals ik al zei is er slechts 1 God die alomtegenwoordig is, De God in de hemel is dezelfde als de God op Aarde.
De God van deze aarde (wereld) is Satan.
Dat is toch echt iemand anders.

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 27 feb 2024, 11:54
Alpha schreef: 27 feb 2024, 11:49 Dan maar nog een keer:
Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.

Het is aan jou te tonen dat ik iets schrijf, wat in strijd is met de Bijbel.
Niet nodig:
De Bijbel spreekt zichzelf nog al eens tegen.
Dat hoor ik wel vaker.
Helaas heb ik nog geen onderbouwing gezien.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 06 mar 2024, 15:09
Tiberius Claudius schreef: 06 mar 2024, 13:02
Er zijn veel redenen om aan te nemen dat De Schepping eindig is.
Mogelijk krimpt het universum ineen en komt aan alles een eind. Maar het proces gaat door en een nieuw universum kan ontstaan.
Dit leert de Bijbel:

Jesaja 45:18 Want dit zegt Jehovah, de Schepper van de hemel, de ware God, degene die de aarde heeft gevormd, haar Maker die haar stevig heeft gefundeerd, die haar niet voor niets heeft geschapen, maar haar gemaakt heeft om bewoond te worden: ‘Ik ben Jehovah, en er is niemand anders. NWV.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:14
Messenger schreef: 05 mar 2024, 13:45
Het is moeilijk omdat jij geen andere waarheid kunt accepteren dan van de bijbel en het BL van de JG.

Je klinkt als Koos Spee, de voormalige verkeers-OvJ met je verkeersregels.

De vrije wil kan worden aangewend tot liefdevolle omgang met je naasten en met de hele wereld, maar je kunt er ook narigheid mee bewerkstelligen. Het is aan de mensen zelf en niet aan God.

Ik weet dat God wel degelijk alomtegenwoordig is en dit staat ook in jouw bijbel. Buiten God is er niets, dus ook geen wereld buiten God.
Je bedoelt dat JIJ een andere waarheid hebt, dan de Bijbelse waarheid.
Jij past dat aan aan jouw behoefte en vindt dat de schepper dat ook moet vinden.
Er zijn vele wegen en het maakt voor God niks uit welke weg je bewandelt.
Alpha schreef: Regels zijn regels.
Bedoeld om correct met elkaar om te gaan.
Vandaar dat er wetgeving is onder de mensen zelf. God maakt geen regels vanwege de vrije wil.
Alpha schreef: Je poneert je eigen mening, die niet op de Bijbel is gebaseerd en dus niet onderbouwd.
Mijn inzichten worden bevestigd door gelijksoortige van Walsch. De bijbel is ook niet onderbouwd.
Alpha schreef: De vrije wil wordt overal misbruikt, voornamelijk ten eigen bate.
Daardoor is het niet mogelijk om evenwichtig samen te werken. Dat kan je dagelijks zien.
De eerst ik mentaliteit verhinderd dat.
Jij snapt niet wat een vrije wil is. De wil is vrij van voorwaarden en kan nooit worden misbruikt.
Het is aan jou hoe je die gebruikt. Anders zou je niet mogen spreken over een vrije wil maar zou je moeten spreken van een beperkte wil.

Evenwichtig samenwerken is mogelijk, we moeten dat gewoon willen.
Er zijn genoeg samenwerkingen.
Egoïsme, of zoals jij zegt "de eerst ik mentaliteit" is vooral herkenbaar bij mensen die verkeren in de illusie van schaarste en afgescheidenheid. Bij mensen die spiritueel nog niet ver ontwikkeld zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:41
Messenger schreef: 20 feb 2024, 13:17
Zoals ik al zei is er slechts 1 God die alomtegenwoordig is, De God in de hemel is dezelfde als de God op Aarde.
De God van deze aarde (wereld) is Satan.
Dat is toch echt iemand anders.

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is. NWV.
God zegt zelfs in jouw bijbel dat God zorgt voor het licht en de duisternis, voor de vrede en het kwaad.
Ook zegt God in jouw bijbel dat buiten God niets bestaat.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 27 feb 2024, 11:49
Tiberius Claudius schreef: 20 feb 2024, 13:06 Dat is algemeen bekend hier.
Of je de Bijbel juist interpreteert is wel omstreden.
Dan maar nog een keer:
Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.

Het is aan jou te tonen dat ik iets schrijf, wat in strijd is met de Bijbel.
Het is helder voor mij, God heeft jou niets uitgelegd en niks gegeven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 27 feb 2024, 11:57
Messenger schreef: 20 feb 2024, 13:17
Zoals ik al zei is er slechts 1 God die alomtegenwoordig is, De God in de hemel is dezelfde als de God op Aarde.
Lees eerst de Bijbel eens, voordat je reageert.

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is.
5 We prediken niet over onszelf maar over Jezus Christus als Heer en over onszelf als jullie slaven om Jezus’ wil. NWV.
Weer een bijbeltekst die zijn doel mist... :(
Het heeft geen enkele relatie met mijn commentaar over alomtegenwoordigheid. Jouw bijbeltekst is in deze niet meer dan raaskallerij.
Laatst gewijzigd door Messenger op 12 mar 2024, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 27 feb 2024, 12:02
Tiberius Claudius schreef: 27 feb 2024, 11:54
Niet nodig:
De Bijbel spreekt zichzelf nog al eens tegen.
Dat wordt vaker gezegd, maar dat wordt niet onderbouwd.

Ik heb de zeldzame keer, dat er een onderbouwing werd gegeven, die nagezocht.
Vaak leest of begrijpt men dingen niet goed.
Sommige schijnbare tegenstrijdige dingen zijn verklaarbaar.
Men begrijpt soms niet, dat een schrijver dingen vanuit de eigen positie waarneemt.

Vandaar dat ooggetuigen verschillen tonen.
Door die samen te vatten, is het totaalplaatje beter te beoordelen.
Het wordt telkens onderbouwd dat de bijbel tegenstrijdig is in zichzelf, maar jij wil dat niet horen. Als je werkelijk luistert dondert het hele gedachtengoed van de JG-sekte in elkaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:43
Tiberius Claudius schreef: 27 feb 2024, 11:54
Niet nodig:
De Bijbel spreekt zichzelf nog al eens tegen.
Dat hoor ik wel vaker.
Helaas heb ik nog geen onderbouwing gezien.
Die heb je vaak genoeg te zien gekregen.
Ze opnieuw aan je laten zien heeft weinig nut daar je het dan glashard ontkent.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:37
Tiberius Claudius schreef: 20 feb 2024, 13:06 Dat is algemeen bekend hier.
Of je de Bijbel juist interpreteert is wel omstreden.
Interpretatie is een zaak van God en hij geeft aan wie hij wil.
Dus men interpreteert dingen, zoals die het beste voor de persoon uitkomen.
Dat is vaak waar.
Maar denk maar niet dat jouw sekte dat niet doet.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 13 mar 2024, 09:09
Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:43 Dat hoor ik wel vaker.
Helaas heb ik nog geen onderbouwing gezien.
Die heb je vaak genoeg te zien gekregen.
Ze opnieuw aan je laten zien heeft weinig nut daar je het dan glashard ontkent.
Onderbouwing die niet stoelt op de JG bijbel interpretatie is geen onderbouwing, maar menselijke knoeiboel.
En iedereen weet waar knoeiboel thuishoort. Vandaar.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 13 mar 2024, 10:16
Tiberius Claudius schreef: 13 mar 2024, 09:09
Die heb je vaak genoeg te zien gekregen.
Ze opnieuw aan je laten zien heeft weinig nut daar je het dan glashard ontkent.
Onderbouwing die niet stoelt op de JG bijbel interpretatie is geen onderbouwing, maar menselijke knoeiboel.
En iedereen weet waar knoeiboel thuishoort. Vandaar.
Dat klopt.
Toch is het goed er desondanks hem er op te wijzen.
Anders denkt hij nog dat we geen weerwoord hebben.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

https://www.rtl.nl/pers/persberichten/v ... AAAB4AQM-B

Documentaire over Jehovabeweging. Te zien op Videoland.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 13 mar 2024, 10:19
peda schreef: 13 mar 2024, 10:16

Onderbouwing die niet stoelt op de JG bijbel interpretatie is geen onderbouwing, maar menselijke knoeiboel.
En iedereen weet waar knoeiboel thuishoort. Vandaar.
Dat klopt.
Toch is het goed er desondanks hem er op te wijzen.
Anders denkt hij nog dat we geen weerwoord hebben.
Het punt is dat zowel Alpha als diegenen die Alpha een weerwoord geven, dus beiden, de reactie van de ander niet als weerwoord zien, maar als een kletskoek verhaal.
Het schiet dus van geen kant op, maar het zorgt wel voor forum beleving.
Steeds komt het forum tot leven wanneer Alpha 1 * per week zijn inbreng levert, zo mijn waarneming.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Ook hier weer het forum moet draaien,maar waar op het nu draait veel zand in de forummotoren.Maar goed nu de .....zonde..... tja hen die zonde doen is het zaak die zonde na te laten......................... het is heel eenvoudig zie Jezus de Christus met de vrouw aan de put en wat Hij tegen haar zei..............................niet meer doen.!!!!!!
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Mwah... denk maar aan die misdadiger die terecht gekruisigd werd, niet meer doen was niet meer im frage; die ging gewoon fijn mee het paradijs in.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.23/Lucas-23/

43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn.’
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 14 mar 2024, 07:38 Mwah... denk maar aan die misdadiger die terecht gekruisigd werd, niet meer doen was niet meer im frage; die ging gewoon fijn mee het paradijs in.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.23/Lucas-23/

43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn.’
Iedereen gaat naar de hemel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:15
Petra schreef: 14 mar 2024, 07:38 Mwah... denk maar aan die misdadiger die terecht gekruisigd werd, niet meer doen was niet meer im frage; die ging gewoon fijn mee het paradijs in.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.23/Lucas-23/

43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn.’
Iedereen gaat naar de hemel.
…….of naar de door zijn/haar ego zelf gecreëerde ‘hel’.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 14 mar 2024, 10:26
Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:15
Iedereen gaat naar de hemel.
…….of naar de door zijn/haar ego zelf gecreëerde ‘hel’.
Ja inderdaad, voor zolang je daarvoor kiest. Zoals te zien is in de film met Robin Williams "What Dreams May Come."
https://www.imdb.com/title/tt0120889/?r ... y%2520come
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Het is heel eenvoudig dat wil men niet horen hier daar de meesten hier Jezus Christus vijandig zijn en van Hem en zijn boodschap niets moeten hebben,waarom naar de Hemel en bij Hem zijn als je er niets van moet hebben,dan rest er een plaats dat is de plaats waar Hij en Zijn Liefde totaal afwezig is. Sommigen noemen dat de hel, Zijn vijanden zullen daar verblijven zelf gekozen.Het is zo een voudig de rechtvaardige zullen het eeuwig goed beerven en hen die dood en verderf gezaaid hebben en Zijn vijanden zijn is de hel het verblijf........................tja zo moeilijk is het allemaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.