Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Tufkah
Berichten: 1217
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tufkah »

peda schreef: 27 feb 2024, 14:50
Tufkah schreef: 27 feb 2024, 14:45

Iedereen is hier aan het line dancen. Met ze alle voor ons zelluf!
Het mooie van line dancing is wel de gemeenschappelijke beweging in gelijke richting ( grootste gemene deler ).
Bij de doven-dans ontbreekt elke vorm van dans-synchronisatie.
Het mooie is dat de ontwaakte mens synchroon met God zelf leeft. En ook synchroon met de andere mensen die in God leven. Maar ook mensen die nog niet geheel wakker zijn kennen het verschijnsel, als je er oog voor hebt dat zie je de synchroniciteit onder mensen vanzelf.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 27 feb 2024, 13:19
Mullog schreef: 27 feb 2024, 12:44
Wat begrijp je niet aan dat een Indonesische boer niet in de bijbel staat? Geef eens een voorbeeld van een bijbelse waarschuwing die deze eeuw iemand die niet ernaar geluisterd heeft in het verderf heeft gestort. Zo moeilijk moet dat voor een gelovige bijbel kenner toch niet zijn
Je reageert dus op de letter en niet op de geest, over wat ik precies bedoel.
Lastig voor je, nietwaar?

De Joodse Schriftgeleerden probeerden Jezus op zijn woorden te vangen.
Ze zetten daarmee zichzelf herhaaldelijk te kijk.
Zwakte bod. Een kind begrijpt wat een waarschuwing is. Maar wij moeten ons juist zorgen maken over bijbelse waarschuwingen. Maar echt beangstigend is dat niet als je er geen kunt noemen die deze eeuw tot rampspoed heeft geleid.

Ik herhaal het nogmaals:
Jij waarschuwt ons dat we bijbelse waarschuwingen niet moeten negeren. En je weet niet beter dan te komen met een voorbeeld waar niks bijbels aan is. Geef nu eens een bijbels voorbeeld van bijvoorbeeld iemand die deze eeuw in een zout pilaar is veranderd ofzo.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 27 feb 2024, 13:24 Prachtig de doven-dans.
Een ieder hoort de eigen muziek, die de ander niet hoort of wil horen.
Vervolgens "'danst"' een ieder op de eigen gehoorde muziek.
Van een dans duet is uiteraard geen sprake, maar zo'n duet is tussen betrokkenen ook helemaal niet de bedoeling.
Je ziet niets, je hoort niets, dus doe je niets.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 27 feb 2024, 14:04
Alpha schreef: 27 feb 2024, 12:16 Natuurlijk geloof ik datgene wat in de Bijbel staat.

Johannes 17:17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid.
Psalm 119:160 Waarheid is de essentie van uw woord. Al uw rechtvaardige oordelen duren voor eeuwig. NWV.
Nou het klinkt bijna overtuigend als de bijbel dat zelf zegt!
Alpha schreef: Is Jezus een leugenaar?
Dat denk ik niet, maar er zijn hem wel woorden in de mond gelegd volgens mij die afbreuk doen aan zijn echte woorden.
Alpha schreef: JHWH heeft vele wetten gemaakt, gebaseerd op de Bijbelse normen en waarden.
Er is slechts 1 'wet' en dat is de vrije wil waaraan niet getornd wordt door God.
Alpha schreef: De Gulden regel is overal bekend en geaccepteerd.
Die bestond al ver voor het christendom en is geen regel maar advies.
Alpha schreef: Als je je jouw verzinsels schrapt, heb je een leeg blad.
Als je de verzinsels in de bijbel schrapt hou je misschien een foldertje over. En dat wat dan overblijft past wellicht precies op mijn lege blad en komt het overeen met wat ik de hele tijd al verkondig.
Alpha schreef: Ik doe, wat ik zeg en probeer dat te onderbouwen.

Wat is Gods koninkrijk?
Er zijn vele beschrijvingen in de Bijbel te vinden.
De kenmerken zijn:
Geen oorlog, geen honger, geen ziekte, geen onrecht en een wereldwijde vrede en eenheid.

In jouw koninkrijk ontbreken die geheel, daarom zal dat koninkrijk ophouden te bestaan!
Oorlog, honger, ziekte, onrecht, vrede en eenheid zijn zaken die de mens collectief kan oplossen als men daar simpel voor kiest met de vrije wil. Gods almacht zorgt vervolgens voor de uitkomsten.

Die zaken bestaan nog altijd omdat mensen niet weten dat ze de macht zelf hebben om ze te veranderen. Ze weten ook niet dat hun eerste keuze vaak niet uitkomt zoals verwacht, omdat de mensen geloven dat ze niet waardige schepsels zijn die afhankelijk zijn van God. Ze geloven niet in de echt vrije wil en de almacht die hen ten dienst staat. Hun onderliggende keuzes en verwachtingen zijn meestal ondermijnend in plaats van ondersteunend. En zo komen de initiële wensen zelden uit.
Jij gaat uit van vermeende veronderstellingen.
Ik ga van de bijbel uit, die geheel ontdaan is van eeuwenlange verzinsels.

Psalm 119:160 Waarheid is de essentie van uw woord. NWV.

Je ziet niets, je hoort niets, dus doe je niets.
De Bijbel kan niet tegen jou spreken, je bent m.i. Oost-Indisch doof.

Vervolgens negeer je de Bijbelse wetten, die passen niet in jouw wereld. (Romeinen 2:12-15).

Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen, dat Gods koninkrijk op aarde nog komt.
Als God niet ingrijpt, houdt deze wereld op te bestaan.
Alle kenmerken, die in de Bijbel zijn voorzegt, zijn nu te zien.

De vrije wil betekent dat je kan kiezen tussen de brede en smalle weg. (Mt 7:13-14).
De meeste mensen kiezen dus niet voor de smalle weg.

Kijk om je heen en zie waar de macht van de mensen toe leidt.
Oorlog, hongersnood en misdaad zijn duidelijk aanwezig.
Onderlinge eenheid zal er niet komen, door de eerst ik mentaliteit.
In naam van God doden "gelovigen" elkaar.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 05 mar 2024, 09:55
peda schreef: 27 feb 2024, 13:24 Prachtig de doven-dans.
Een ieder hoort de eigen muziek, die de ander niet hoort of wil horen.
Vervolgens "'danst"' een ieder op de eigen gehoorde muziek.
Van een dans duet is uiteraard geen sprake, maar zo'n duet is tussen betrokkenen ook helemaal niet de bedoeling.
Je ziet niets, je hoort niets, dus doe je niets.
Ik bedoel eerder met de dovendans; Je ziet jezelf en niet de ander, je hoort jezelf en niet de ander, dus doe je vervolgens niets met wat de ander ziet, hoort of doet.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 27 feb 2024, 18:04
Alpha schreef: 27 feb 2024, 13:19 Je reageert dus op de letter en niet op de geest, over wat ik precies bedoel.
Lastig voor je, nietwaar?

De Joodse Schriftgeleerden probeerden Jezus op zijn woorden te vangen.
Ze zetten daarmee zichzelf herhaaldelijk te kijk.
Zwakte bod. Een kind begrijpt wat een waarschuwing is. Maar wij moeten ons juist zorgen maken over bijbelse waarschuwingen. Maar echt beangstigend is dat niet als je er geen kunt noemen die deze eeuw tot rampspoed heeft geleid.

Ik herhaal het nogmaals:
Jij waarschuwt ons dat we bijbelse waarschuwingen niet moeten negeren. En je weet niet beter dan te komen met een voorbeeld waar niks bijbels aan is. Geef nu eens een bijbels voorbeeld van bijvoorbeeld iemand die deze eeuw in een zout pilaar is veranderd ofzo.
De praktijk toont aan dat mensen waarschuwingen negeren.
Het negeerde rode kruis is bijna dagelijks in het nieuws. Bij sommigen leidde dat tot lekke banden.

Joh 20: 29 Jezus zei tegen Thomas: ‘Geloof je omdat je me hebt gezien? Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven. NWV.

Als je de Bijbelse waarschuwingen herkent, hoef je je geen zorgen te maken. Je kan daar op anticiperen. (Mt 24:15, 16).
Jezus volgelingen vluchtten naar de bergen van Judea en waren veilig. (Mt 24:15, 16).
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 05 mar 2024, 10:14
Alpha schreef: 05 mar 2024, 09:55 Je ziet niets, je hoort niets, dus doe je niets.
Ik bedoel eerder met de dovendans; Je ziet jezelf en niet de ander, je hoort jezelf en niet de ander, dus doe je vervolgens niets met wat de ander ziet, hoort of doet.
Je ziet de hint dus niet.
Ik ben hier niet uit eigen belang bezig.
Dat begrijp je dus niet.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:26 ...De praktijk toont aan dat mensen waarschuwingen negeren.
Het negeerde rode kruis is bijna dagelijks in het nieuws. Bij sommigen leidde dat tot lekke banden.

Joh 20: 29 Jezus zei tegen Thomas: ‘Geloof je omdat je me hebt gezien? Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven. NWV.

Als je de Bijbelse waarschuwingen herkent, hoef je je geen zorgen te maken. Je kan daar op anticiperen. (Mt 24:15, 16).
Jezus volgelingen vluchtten naar de bergen van Judea en waren veilig. (Mt 24:15, 16).
Ik herhaal het nogmaals:
Jij waarschuwt ons dat we Bijbelse waarschuwingen niet moeten negeren. En je weet niet beter dan te komen met een voorbeeld waar niks bijbels aan is tenzij die rode kruisen door God bediend worden. Maar dat betwijfel ik. Geef nu eens een bijbels voorbeeld van bijvoorbeeld iemand die deze eeuw in een zoutpilaar is veranderd ofzo.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:14 Jij gaat uit van vermeende veronderstellingen.
Ik ga van de bijbel uit, die geheel ontdaan is van eeuwenlange verzinsels.
De bijbel is redelijk gevuld met eeuwenlange verzinsels. Zelfs die voor de hand liggen herken je niet.
Alpha schreef: Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen, dat Gods koninkrijk op aarde nog komt.
Als God niet ingrijpt, houdt deze wereld op te bestaan.
Alle kenmerken, die in de Bijbel zijn voorzegt, zijn nu te zien.
Gods Koninkrijk is reeds op Aarde, sommigen zien dat alleen niet. Deze wereld houdt misschien op te bestaan, maar niets is werkelijk kwetsbaar en er zijn ook andere planeten waar leven mogelijk is. Met de Nieuwe Aarde kan ook een planeet buiten ons stelsel bedoeld worden.
Alpha schreef: De vrije wil betekent dat je kan kiezen tussen de brede en smalle weg. (Mt 7:13-14).
De meeste mensen kiezen dus niet voor de smalle weg.
Waarbij het niet uitmaakt welke weg je kiest.
Alpha schreef: Kijk om je heen en zie waar de macht van de mensen toe leidt.
Oorlog, hongersnood en misdaad zijn duidelijk aanwezig.
Onderlinge eenheid zal er niet komen, door de eerst ik mentaliteit.
In naam van God doden "gelovigen" elkaar.
Ja de vrije wil is geen garantie voor een vredige en verdraagzame wereld. Helemaal mee eens.
Maar de mens bevindt zich nog maar op de eerste trede van de ladder van de spirituele evolutie. Voordat we een hoger ontwikkelde soort zijn, duurt dat nog wel even.
Laatst gewijzigd door Messenger op 05 mar 2024, 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:28
peda schreef: 05 mar 2024, 10:14

Ik bedoel eerder met de dovendans; Je ziet jezelf en niet de ander, je hoort jezelf en niet de ander, dus doe je vervolgens niets met wat de ander ziet, hoort of doet.
Je ziet de hint dus niet.
Ik ben hier niet uit eigen belang bezig.
Dat begrijp je dus niet.
Jij doet vanuit jouw optiek de Wil van God dat snap ik best.
Maar voor diegenen die God helemaal niet zien, zegt jouw Wil van God compleet niets, nul komma fles.
Het gesprek tussen doven.
Of er is verschil over de Wil van God , opnieuw gesprek tussen doven.
De visie van het B L is van nul komma fles betekenis voor diegenen die de JG en het B L aan hun laars lappen, opnieuw
het gesprek tussen doven. Heeft niets te maken met niet begrijpen, maar het ontkennen van het gezag van de bijbel of het ontkennen van de mening van het BL.
Jouw persoonlijke ingebrachte geloofsvisie, is voor anderen volledig oninteressant, dat is de situatie inmiddels gedurende een veelheid van jaren met als gevolg gesprek tussen doven. Jij staat op de zeepkist boodschappen te verkondigen die een ander niet als boodschap ziet. Jij vindt dat de ander het niet begrijpt, de ander vindt dat jij er niets van begrijpt, inderdaad doven-gesprek.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tin »

Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:28
peda schreef: 05 mar 2024, 10:14

Ik bedoel eerder met de dovendans; Je ziet jezelf en niet de ander, je hoort jezelf en niet de ander, dus doe je vervolgens niets met wat de ander ziet, hoort of doet.
Je ziet de hint dus niet.
Ik ben hier niet uit eigen belang bezig.
Dat begrijp je dus niet.
Je hebt er toch wel degelijk voor gekozen hier te zijn.
Je ziet het als opdracht om dingen te verkondigen waarvan jij denkt dat ze waar zijn en waarvan anderen met de beste wil van de wereld niet kunnen begrijpen hoe iemand die als waarheid zou kunnen zien.
Een ander ziet weer in iets anders 'de' waarheid.
Wat dat betreft zijn we allemaal eender.
Maar omdat jij (en anderen) de eigen waarheid als de enige superieure waarheid zien krijg je de dovemans dans zoals Peda schetst.
Wat schieten we daarmee op?
Ieder reageert op eigen wijze. Soms met enig begrip, soms met venijn.
Wat het ons wel leert is dat met het in de bijbel vermelde gebod van de liefde bij ons nogal matig gesteld is.
Maar ongetwijfeld weet je wel een paar bijbelteksten te leveren en te interpreteren die het enige gelijk uitsluitend bij jou en de JG gemeenschap legt.
De ander zal naar mij luisteren, ik ben doof voor de ander.
Het zij zo.
Wat ik ervan begrijp is dat de menselijke hersenen in het evolutiestadium waarin de mens nu verkeerd nu eenmaal zo werken.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Pyro_123 »

Tin schreef: 05 mar 2024, 15:55 Maar omdat jij (en anderen) de eigen waarheid als de enige superieure waarheid zien krijg je de dovemans dans zoals Peda schetst.
Wat schieten we daarmee op?
Je kunt het ook zo zien: als je iets hebt gevonden dat in waarde al het andere te boven gaat, dan zal je daarvan willen getuigen. Als je iets anders zou zeggen, dan zou het alleen zijn omdat anderen dat liever horen in plaats van wat je werkelijk gelooft. Wat schiet je daar mee op? Blijf liever integer in het schijnen van je licht, denk ik dan. Als anderen er niets mee kunnen of willen doen, is dat de vrijheid van die anderen. Doven die weer horende worden, blinden die weer gaan zien en lammen die weer kunnen wandelen is trouwens een terugkerend thema in de bijbel. Je kan dat opvatten als beeldspraak voor een geestelijke shift in bewustzijn. Die kan je zelf niet teweeg brengen, maar je kan er wel aan meewerken door wat ik maar zal noemen je lampje zo helder mogelijk te laten schijnen.
Ieder reageert op eigen wijze. Soms met enig begrip, soms met venijn.
Wat het ons wel leert is dat met het in de bijbel vermelde gebod van de liefde bij ons nogal matig gesteld is.
Terechtwijzing kan je interpreteren als een nogal hoge vorm van liefde.
Maar ongetwijfeld weet je wel een paar bijbelteksten te leveren en te interpreteren die het enige gelijk uitsluitend bij jou en de JG gemeenschap legt.
De ander zal naar mij luisteren, ik ben doof voor de ander.
Het zij zo.
Wat ik ervan begrijp is dat de menselijke hersenen in het evolutiestadium waarin de mens nu verkeert nu eenmaal zo werken.
Dat lijkt me een wat berustend deterministisch standpunt. We weten niet wat de menselijke hersenen in hun huidige ontwikkelingsstadium aan bewustzijn zouden *kunnen* accomoderen. Naar mijn bescheiden mening zou het potentieel behoorlijk groot moeten zijn, op z'n zachtst gezegd. Maar het collectieve bewustzijn is in elk geval in ontwikkeling, ook al gaat het qua beschaving vooral richting mondiale existentiële crisis zo te zien. Wellicht mogen we dat beschouwen in de context van de oude eschatologische geschriften die het hebben over de weeën van een zwangere vrouw. Dat zou ik een bemoedigend perspectief vinden. Een geslaagde zwangerschap loopt immers na de nodige pijn en moeite goed af met blijdschap over een geheel nieuwe geboorte.
Tufkah
Berichten: 1217
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tufkah »

Amen.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 05 mar 2024, 11:02
Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:26 ...De praktijk toont aan dat mensen waarschuwingen negeren.
Het negeerde rode kruis is bijna dagelijks in het nieuws. Bij sommigen leidde dat tot lekke banden.

Joh 20: 29 Jezus zei tegen Thomas: ‘Geloof je omdat je me hebt gezien? Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven. NWV.

Als je de Bijbelse waarschuwingen herkent, hoef je je geen zorgen te maken. Je kan daar op anticiperen. (Mt 24:15, 16).
Jezus volgelingen vluchtten naar de bergen van Judea en waren veilig. (Mt 24:15, 16).
Ik herhaal het nogmaals:
Jij waarschuwt ons dat we Bijbelse waarschuwingen niet moeten negeren. En je weet niet beter dan te komen met een voorbeeld waar niks bijbels aan is tenzij die rode kruisen door God bediend worden. Maar dat betwijfel ik. Geef nu eens een bijbels voorbeeld van bijvoorbeeld iemand die deze eeuw in een zoutpilaar is veranderd ofzo.
Je toont weer dat je weinig van de bijbel begrijpt.
Je volgt Thomas na, die geloofde Jezus alleen, toen hij hem zag.

Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven.

2Kor 5:. 7 Want we laten ons leiden door geloof, niet door wat we zien. NWV.

Jezus maakte veel gebruik van alledaagse illustraties.
Helaas begrepen vele hem niet.
Zijn discipelen vroegen Jezus om uitleg.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 05 mar 2024, 13:06
Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:14 Jij gaat uit van vermeende veronderstellingen.
Ik ga van de bijbel uit, die geheel ontdaan is van eeuwenlange verzinsels.
De bijbel is redelijk gevuld met eeuwenlange verzinsels. Zelfs die voor de hand liggen herken je niet.
Alpha schreef: Lees de bijbel eens en probeer te begrijpen, dat Gods koninkrijk op aarde nog komt.
Als God niet ingrijpt, houdt deze wereld op te bestaan.
Alle kenmerken, die in de Bijbel zijn voorzegt, zijn nu te zien.
Gods Koninkrijk is reeds op Aarde, sommigen zien dat alleen niet. Deze wereld houdt misschien op te bestaan, maar niets is werkelijk kwetsbaar en er zijn ook andere planeten waar leven mogelijk is. Met de Nieuwe Aarde kan ook een planeet buiten ons stelsel bedoeld worden.
Alpha schreef: De vrije wil betekent dat je kan kiezen tussen de brede en smalle weg. (Mt 7:13-14).
De meeste mensen kiezen dus niet voor de smalle weg.
Waarbij het niet uitmaakt welke weg je kiest.
Alpha schreef: Kijk om je heen en zie waar de macht van de mensen toe leidt.
Oorlog, hongersnood en misdaad zijn duidelijk aanwezig.
Onderlinge eenheid zal er niet komen, door de eerst ik mentaliteit.
In naam van God doden "gelovigen" elkaar.
Ja de vrije wil is geen garantie voor een vredige en verdraagzame wereld. Helemaal mee eens.
Maar de mens bevindt zich nog maar op de eerste trede van de ladder van de spirituele evolutie. Voordat we een hoger ontwikkelde soort zijn, duurt dat nog wel even.
Tja, dat is jouw ongefundeerde mening.
Door Bijbelstudie herken ik de waarheid van Gods woord.

Weer een ongenuanceerde opmerking, dat Gods koninkrijk al op aarde zou zijn.
Lees de Bijbel nu eens een keer zonder je bril van vooroordeel op.
Dan zie je dat in Gods koninkrijk geen oorlog, honger of ziekte zal zijn.

Toch zal iedereen moeten kiezen.
Wie niet voor JHWH is, is tegen!
De brede weg leidt tot de dood, maar ook dat is een keuze.

De mens is niet geëvolueerd, maar geschapen.
De bewijzen kan je om je heen duidelijk zien, als je niet blind bent.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 05 mar 2024, 14:34
Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:28 Je ziet de hint dus niet.
Ik ben hier niet uit eigen belang bezig.
Dat begrijp je dus niet.
Jij doet vanuit jouw optiek de Wil van God dat snap ik best.
Maar voor diegenen die God helemaal niet zien, zegt jouw Wil van God compleet niets, nul komma fles.
Het gesprek tussen doven.
Of er is verschil over de Wil van God , opnieuw gesprek tussen doven.
De visie van het B L is van nul komma fles betekenis voor diegenen die de JG en het B L aan hun laars lappen, opnieuw
het gesprek tussen doven. Heeft niets te maken met niet begrijpen, maar het ontkennen van het gezag van de bijbel of het ontkennen van de mening van het BL.
Jouw persoonlijke ingebrachte geloofsvisie, is voor anderen volledig oninteressant, dat is de situatie inmiddels gedurende een veelheid van jaren met als gevolg gesprek tussen doven. Jij staat op de zeepkist boodschappen te verkondigen die een ander niet als boodschap ziet. Jij vindt dat de ander het niet begrijpt, de ander vindt dat jij er niets van begrijpt, inderdaad doven-gesprek.
Nee, niet MIJN optiek, maar de Bijbelse optiek.
Dat kan je dus NIET begrijpen.

Geen mens kan overigens God zien èn leven.
Je kan wel zijn werken zien, als je niet blind en doof bent.

Net als mijn visie is de visie van het BL gewoon en uitsluitend op de Bijbel gebaseerd, als een resultaat van een diepgaande Bijbelstudie.
Vandaar ook dat Jezus voornamelijk bekend stond als onderwijzer.

Jezus bewees aan de hand van de geschriften, dat hij de Messias was.
Voor de meerderheid was dat oninteressant.
Hij werd vermoord, net als Stefanus.

Het gevolg was, dat alleen zijn discipelen de waarschuwing begrepen over de vernietiging van Jeruzalem.
Zij overleefden, doordat zij naar de bergen van Judea vluchtten.
Ieder zijn keuze, dus.

Stefanus werd vals beschuldigd en voor het Sanhedrin geleidt (Hand. 6 en 7).
Hij weerlegde alle beschuldigingen aan de hand van Bijbelse voorbeelden.
De Schriftgeleerden konden dat niet verdragen.

Handelingen 7:
51 Jullie zijn koppig en onbesneden van hart en oren, en jullie verzetten je altijd tegen de heilige geest. Jullie doen hetzelfde als je voorvaders.
54 Toen ze dat hoorden, werden ze razend op hem en gingen ze knarsetanden.
57 Toen begonnen ze luid te schreeuwen. Ze hielden hun handen voor hun oren en stormden met zijn allen op hem af.
58  Ze gooiden hem de stad uit en begonnen hem te stenigen. De getuigen legden hun bovenkleren aan de voeten van een jonge man die Saulus heette.

Handelingen 8:
1 En Saulus keurde de moord op hem goed. Op die dag brak er een hevige vervolging uit tegen de gemeente in Jeruzalem. Iedereen werd verspreid over Judea en Samaria, behalve de apostelen.
3 Saulus ging hevig tegen de gemeente tekeer. Hij drong het ene huis na het andere binnen, sleepte zowel mannen als vrouwen naar buiten en liet ze in de gevangenis zetten.

Galaten 1:
13 Jullie hebben natuurlijk gehoord hoe ik me heb gedragen, vroeger in het Jodendom, dat ik de gemeente van God fanatiek vervolgde en probeerde uit te roeien.
14 Ik maakte grotere vorderingen in het Jodendom dan veel leeftijdgenoten onder mijn volk, omdat ik veel ijveriger was voor de tradities van mijn voorvaders. NWV.

Het is duidelijk dat Paulus Stefanus en zijn krachtige toespraak nooit is vergeten.
Hij gebruikte dezelfde thema’s in zijn toespraken als Stefanus (Hand. 7:48; 17:24; Hebr. 9:24)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Tin schreef: 05 mar 2024, 15:55
Alpha schreef: 05 mar 2024, 10:28 Je ziet de hint dus niet.
Ik ben hier niet uit eigen belang bezig.
Dat begrijp je dus niet.
Je hebt er toch wel degelijk voor gekozen hier te zijn.
Je ziet het als opdracht om dingen te verkondigen waarvan jij denkt dat ze waar zijn en waarvan anderen met de beste wil van de wereld niet kunnen begrijpen hoe iemand die als waarheid zou kunnen zien.
Een ander ziet weer in iets anders 'de' waarheid.
Wat dat betreft zijn we allemaal eender.
Maar omdat jij (en anderen) de eigen waarheid als de enige superieure waarheid zien krijg je de dovemans dans zoals Peda schetst.
Wat schieten we daarmee op?
Ieder reageert op eigen wijze. Soms met enig begrip, soms met venijn.
Wat het ons wel leert is dat met het in de bijbel vermelde gebod van de liefde bij ons nogal matig gesteld is.
Maar ongetwijfeld weet je wel een paar bijbelteksten te leveren en te interpreteren die het enige gelijk uitsluitend bij jou en de JG gemeenschap legt.
De ander zal naar mij luisteren, ik ben doof voor de ander.
Het zij zo.
Wat ik ervan begrijp is dat de menselijke hersenen in het evolutiestadium waarin de mens nu verkeerd nu eenmaal zo werken.
Nogmaals, ik heb geen enkel persoonlijk belang bij om hier de Bijbelse leer te brengen.

Ik toon slechts wat de Bijbel leert.
De Bijbel is wat betreft het onderwijs superieur, niet ik.
Zoals al vaker gezegd: uitleg (interpretatie) is een zaak van God en HIJ geeft aan wie hij wil.

Maar ieder is vrij om een eigen uitleg te verzinnen en dat kan je overal op het internet vinden.
Het is een kakofonie van meningen, die vaak tegenstrijdig zijn.
En dat kan je ook zien aan de duizenden religies die menen dat zij christelijk zijn.

Toon mij waar ik een uitleg geef, die in strijd is met de Bijbelse leer.
Overigens laat ik gewoon zien wat de bijbel leer, met onderbouwing van teksten.
Ik gebruik soms illustraties uit mijn omgeving, om te benadrukken waarover het gaat.

Jg herdenken binnenkort Jezus dood.
Dat wordt gedaan op zijn sterfdag: 14 Nissan.
Onze kalender is dat zondag 24 maart 2024.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Pyro_123 schreef: 06 mar 2024, 09:44Terechtwijzing kan je interpreteren als een nogal hoge vorm van liefde.
Alpha schreef: 12 mar 2024, 15:55Of als een poging iemand te helpen
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 12 mar 2024, 14:34
Mullog schreef: 05 mar 2024, 11:02

Ik herhaal het nogmaals:
Jij waarschuwt ons dat we Bijbelse waarschuwingen niet moeten negeren. En je weet niet beter dan te komen met een voorbeeld waar niks bijbels aan is tenzij die rode kruisen door God bediend worden. Maar dat betwijfel ik. Geef nu eens een bijbels voorbeeld van bijvoorbeeld iemand die deze eeuw in een zoutpilaar is veranderd ofzo.
Je toont weer dat je weinig van de bijbel begrijpt.
Je volgt Thomas na, die geloofde Jezus alleen, toen hij hem zag.

Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven.

2Kor 5:. 7 Want we laten ons leiden door geloof, niet door wat we zien. NWV.

Jezus maakte veel gebruik van alledaagse illustraties.
Helaas begrepen vele hem niet.
Zijn discipelen vroegen Jezus om uitleg.
Dus als ik je goed begrijp is er de laatste tweeduizend jaar niemand iets overkomen waarvoor diegene gewaarschuwd was met een bijbelse waarschuwing. Het lijkt mij dat we ons niet zo druk hoeven maken.

En die Thomas geloofde de discipelen niet die hem vertelde dat Jezus aan hen verschenen was. En gelijk had hij. Iedereen kan verhalen vertellen. Waarom zou je dat zomaar geloven. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Er worden tegenwoordig kapitalen verdiend met oplichterij op het internet. En waar vertel jij je verhalen ... ? Precies , ... op het internet.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mar 2024, 14:41
De mens is niet geëvolueerd, maar geschapen.
De bewijzen kan je om je heen duidelijk zien, als je niet blind bent.
Eerder zei je:
Alpha schreef: Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven.

2Kor 5:. 7 Want we laten ons leiden door geloof, niet door wat we zien. NWV.
Je weigert bewijzen te zien, want je laat je leiden door geloof. Je bent dus zelf stekeblind.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 12 mar 2024, 18:04
Alpha schreef: 12 mar 2024, 14:34 Je toont weer dat je weinig van de bijbel begrijpt.
Je volgt Thomas na, die geloofde Jezus alleen, toen hij hem zag.

Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven.

2Kor 5:. 7 Want we laten ons leiden door geloof, niet door wat we zien. NWV.

Jezus maakte veel gebruik van alledaagse illustraties.
Helaas begrepen vele hem niet.
Zijn discipelen vroegen Jezus om uitleg.
Dus als ik je goed begrijp is er de laatste tweeduizend jaar niemand iets overkomen waarvoor diegene gewaarschuwd was met een bijbelse waarschuwing. Het lijkt mij dat we ons niet zo druk hoeven maken.

En die Thomas geloofde de discipelen niet die hem vertelde dat Jezus aan hen verschenen was. En gelijk had hij. Iedereen kan verhalen vertellen. Waarom zou je dat zomaar geloven. Vertrouwen is goed, controle is beter.

Er worden tegenwoordig kapitalen verdiend met oplichterij op het internet. En waar vertel jij je verhalen ... ? Precies , ... op het internet.
Je wilt dus de bijbel niet lezen en de profetieën negeren.

Zomaar geloven kan niet.
Je hebt daar nauwkeurige kennis voor nodig.
In de bijbel kan je menselijke ervaringen vinden van vele duizenden jaren.
Zo kan je vermijden dezelfde fouten te begaan.

Een voorbeeld van de arts Lukas:

Lukas 24:
25 Hij zei tegen ze: ‘Zijn jullie zo onverstandig en traag van begrip dat jullie niet geloven wat de profeten allemaal hebben gezegd?
26 De Christus moest al dat lijden toch ondergaan om verheerlijkt te worden?’
27 En hij legde hun uit wat in de hele Schrift over hem gezegd werd, te beginnen bij Mozes en alle Profeten. NWV

Hij zei dat tegen gelovige mensen die de schrift goed kenden, maar toch twijfelden.

Hij bewijst in Lukas 1:1-4 dat de bijbel betrouwbaar is, hij heeft dat onderzocht.

„De gehele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten, streng te onderrichten in rechtvaardigheid".
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 mar 2024, 19:56
Alpha schreef: 12 mar 2024, 14:41
De mens is niet geëvolueerd, maar geschapen.
De bewijzen kan je om je heen duidelijk zien, als je niet blind bent.
Eerder zei je:
Alpha schreef: Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven.

2Kor 5:. 7 Want we laten ons leiden door geloof, niet door wat we zien. NWV.
Je weigert bewijzen te zien, want je laat je leiden door geloof. Je bent dus zelf stekeblind.
Begrijpend lezen is toch best moeilijk, nietwaar?

Het eerste ging over het heden.
Het tweede ging over een gebeurtenis 2000 jaar geleden.

Vandaar dat ik niet degen ben, die stekeblind is.