Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Yours schreef: 18 mar 2024, 19:09
Petra schreef: 18 mar 2024, 18:46

Zijn Moeder heeft hem nooit verlaten.
Zijn Moeder stond inderdaad bij het kruis (Johannes 19:25). Maar ook zij kon in die ‘godverlaten’ uren op geen enkele manier wat voor haar zoon Jezus doen.
Zeker wel.
Bijstaan door er te zijn.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Noel2
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2024, 16:53
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Noel2 »

Petra schreef: 19 mar 2024, 06:49
Noel2 schreef: 18 mar 2024, 19:02

Wat was ook alweer de religieuze visie van een possibilian? Blijkbaar niet “alles is mogelijk”?

https://en.wikipedia.org/wiki/Possibilianism
Een wiki pagina is wel erg lui discussieren. Kan je het in jouw eigen worden duidelijk maken, de religieuze visie?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Petra schreef: 19 mar 2024, 06:50
Yours schreef: 18 mar 2024, 19:09

Zijn Moeder stond inderdaad bij het kruis (Johannes 19:25). Maar ook zij kon in die ‘godverlaten’ uren op geen enkele manier wat voor haar zoon Jezus doen.
Zeker wel.
Bijstaan door er te zijn.
Jazeker was ze erbij. Echt verschrikkelijk voor haar om haar zoon op deze manier te zien sterven. Waar vader Jozef was wordt nergens vermeld.

De Vader (met een hoofdletter) die Jezus verlaten had, is het volkomen verlaten zijn in spirituele/geestelijke zin waarbinnen de mens volkomen wordt geconfronteerd met zichzelf: het Ken-U-Zelve.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid
Berichten: 10829
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Noel2 schreef: 19 mar 2024, 08:30
Een wiki pagina is wel erg lui discussieren. Kan je het in jouw eigen worden duidelijk maken, de religieuze visie?
Goed gezien waarde @Noel 2 een echte theologische discussie is dan ook niet mogelijk met leken en als zo niet gelovigen;maar goed het forum moet draaien dus hup hup maar met de geit :D :D ;)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 mar 2024, 19:35
Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:14 Je bedoelt dat JIJ een andere waarheid hebt, dan de Bijbelse waarheid.
Jij past dat aan aan jouw behoefte en vindt dat de schepper dat ook moet vinden.
Er zijn vele wegen en het maakt voor God niks uit welke weg je bewandelt.
Alpha schreef: Regels zijn regels.
Bedoeld om correct met elkaar om te gaan.
Vandaar dat er wetgeving is onder de mensen zelf. God maakt geen regels vanwege de vrije wil.
Alpha schreef: Je poneert je eigen mening, die niet op de Bijbel is gebaseerd en dus niet onderbouwd.
Mijn inzichten worden bevestigd door gelijksoortige van Walsch. De bijbel is ook niet onderbouwd.
Alpha schreef: De vrije wil wordt overal misbruikt, voornamelijk ten eigen bate.
Daardoor is het niet mogelijk om evenwichtig samen te werken. Dat kan je dagelijks zien.
De eerst ik mentaliteit verhinderd dat.
Jij snapt niet wat een vrije wil is. De wil is vrij van voorwaarden en kan nooit worden misbruikt.
Het is aan jou hoe je die gebruikt. Anders zou je niet mogen spreken over een vrije wil maar zou je moeten spreken van een beperkte wil.

Evenwichtig samenwerken is mogelijk, we moeten dat gewoon willen.
Er zijn genoeg samenwerkingen.
Egoïsme, of zoals jij zegt "de eerst ik mentaliteit" is vooral herkenbaar bij mensen die verkeren in de illusie van schaarste en afgescheidenheid. Bij mensen die spiritueel nog niet ver ontwikkeld zijn.
Welnee, er zijn twee wegen en de schepper wil graag dat je de smalle weg kiest.
Aan jou de keuze.

Je laat liever je oren kittelen door Walsch.
Hij vertelt wat je wil horen.

Mensen willen zelf bepalen wat goed en wat slecht is.
Dat idee werd in Genesis 3 bedacht door de tegenstander.
De mensen zijn daar ingetrapt.

Kijk om je heen, er wordt niet samengewerkt, wel samen gespannen.
Ieder promoot zijn eigen visie en staat niet open voor de realiteit.

Men creëert een eigen werkelijkheid en bezet dan een snelweg, bedrijf of vliegveld.
Onlangs is duidelijk aangetoond, dat hun ideeën ver weg zijn van de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 mar 2024, 19:43
Alpha schreef: 27 feb 2024, 12:02 Dat wordt vaker gezegd, maar dat wordt niet onderbouwd.

Ik heb de zeldzame keer, dat er een onderbouwing werd gegeven, die nagezocht.
Vaak leest of begrijpt men dingen niet goed.
Sommige schijnbare tegenstrijdige dingen zijn verklaarbaar.
Men begrijpt soms niet, dat een schrijver dingen vanuit de eigen positie waarneemt.

Vandaar dat ooggetuigen verschillen tonen.
Door die samen te vatten, is het totaalplaatje beter te beoordelen.
Het wordt telkens onderbouwd dat de bijbel tegenstrijdig is in zichzelf, maar jij wil dat niet horen. Als je werkelijk luistert dondert het hele gedachtengoed van de JG-sekte in elkaar.
Ik doe jou echt niet na, ik sluit mijn oren niet en luister goed wat de Bijbel zelf leert.

In tegenstelling tot de praktijken van de christenheid, behoren Jg niet tot een sekte.
Of je moet het hebben over de sekte van Jezus, dat noemden de Schriftgeleerden zo.
Zij zeiden: „Wat deze sekte aangaat, het is ons bekend dat ze overal tegenspraak ondervindt” . (Handelingen 28:22).

Er is dus niets nieuws onder de zon.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 13 mar 2024, 09:12
Alpha schreef: 12 mar 2024, 16:37 Interpretatie is een zaak van God en hij geeft aan wie hij wil.
Dus men interpreteert dingen, zoals die het beste voor de persoon uitkomen.
Dat is vaak waar.
Maar denk maar niet dat jouw sekte dat niet doet.
Dan maar nog een keer: "Uitleg is een zaak van God en hij geeft aan wie HIJ wil.

Jg laten de Bijbel spreken en besteden vel tijd aan Bijbelstudie.
Het is een "education permanente".
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 13 mar 2024, 10:54 https://www.rtl.nl/pers/persberichten/v ... AAAB4AQM-B

Documentaire over Jehovabeweging. Te zien op Videoland.
Wat een giller!
Jg zijn openhartig en alles is gewoon te vinden op JW.ORG.

De mensen die daar aan het woord zijn, zijn er uit gezet wegens zeer ernstig wangedrag.
Vergelijkbaar met de sekte van Nikoláüs. (Openbaring 2:6,7,15).
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:21
Messenger schreef: 12 mar 2024, 19:35
Er zijn vele wegen en het maakt voor God niks uit welke weg je bewandelt.

Vandaar dat er wetgeving is onder de mensen zelf. God maakt geen regels vanwege de vrije wil.

Mijn inzichten worden bevestigd door gelijksoortige van Walsch. De bijbel is ook niet onderbouwd.

Jij snapt niet wat een vrije wil is. De wil is vrij van voorwaarden en kan nooit worden misbruikt.
Het is aan jou hoe je die gebruikt. Anders zou je niet mogen spreken over een vrije wil maar zou je moeten spreken van een beperkte wil.

Evenwichtig samenwerken is mogelijk, we moeten dat gewoon willen.
Er zijn genoeg samenwerkingen.
Egoïsme, of zoals jij zegt "de eerst ik mentaliteit" is vooral herkenbaar bij mensen die verkeren in de illusie van schaarste en afgescheidenheid. Bij mensen die spiritueel nog niet ver ontwikkeld zijn.
Welnee, er zijn twee wegen en de schepper wil graag dat je de smalle weg kiest.
Aan jou de keuze.
God maakt er geen spelletje van, elke weg is prima. God is groter dan jij je kan voorstellen, je kunt God onmogelijk missen.
Alpha schreef: Je laat liever je oren kittelen door Walsch.
Hij vertelt wat je wil horen.
Hij bevestigt wat God me reeds eerder liet weten.
Alpha schreef: Mensen willen zelf bepalen wat goed en wat slecht is.
Dat idee werd in Genesis 3 bedacht door de tegenstander.
De mensen zijn daar ingetrapt.
Mensen bepalen zelf wat goed en wat slecht is, God doet dit niet. De mens maakt wetgeving die verschilt van tijd tot tijd, van plaats tot plaats, van cultuur tot cultuur en van religie tot religie.
Alpha schreef: Kijk om je heen, er wordt niet samengewerkt, wel samen gespannen.
En dus maken de mensen geen gebruik van de almacht op een manier die naar alle tevredenheid is voor iedereen.
Alpha schreef: Ieder promoot zijn eigen visie en staat niet open voor de realiteit.
Niet ieder promoot de eigen visie, Jehova's Getuigen kopieren de visie van het Bestuurlijk Lichaam. Doen ze dit niet, worden ze doodverklaard.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:29
Messenger schreef: 12 mar 2024, 19:43
Het wordt telkens onderbouwd dat de bijbel tegenstrijdig is in zichzelf, maar jij wil dat niet horen. Als je werkelijk luistert dondert het hele gedachtengoed van de JG-sekte in elkaar.
Ik doe jou echt niet na, ik sluit mijn oren niet en luister goed wat de Bijbel zelf leert.

In tegenstelling tot de praktijken van de christenheid, behoren Jg niet tot een sekte.
Of je moet het hebben over de sekte van Jezus, dat noemden de Schriftgeleerden zo.
Zij zeiden: „Wat deze sekte aangaat, het is ons bekend dat ze overal tegenspraak ondervindt” . (Handelingen 28:22).

Er is dus niets nieuws onder de zon.
JG zijn wel degelijk een sekte. De geslotenheid en de dwang, het hersenspoelen en het doodverklaren van kritische leden. De JG voldoen aan de kenmerken van een sekte.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Petra schreef: 14 mar 2024, 07:38 Mwah... denk maar aan die misdadiger die terecht gekruisigd werd, niet meer doen was niet meer im frage; die ging gewoon fijn mee het paradijs in.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.23/Lucas-23/

43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn.’
Deze misdadiger had berouw en zag Jezus onschuld.
Vandaar dat Jezus zei: Luk23: 43 Hij antwoordde: ‘Ik verzeker je vandaag: jij zult met mij in het paradijs zijn.’ NWV.

Jezus beloofde hem een opstanding in het aardse paradijs, dat nog moet komen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 19 mar 2024, 10:43
Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:29 Ik doe jou echt niet na, ik sluit mijn oren niet en luister goed wat de Bijbel zelf leert.

In tegenstelling tot de praktijken van de christenheid, behoren Jg niet tot een sekte.
Of je moet het hebben over de sekte van Jezus, dat noemden de Schriftgeleerden zo.
Zij zeiden: „Wat deze sekte aangaat, het is ons bekend dat ze overal tegenspraak ondervindt” . (Handelingen 28:22).

Er is dus niets nieuws onder de zon.
JG zijn wel degelijk een sekte. De geslotenheid en de dwang, het hersenspoelen en het doodverklaren van kritische leden. De JG voldoen aan de kenmerken van een sekte.
Gewoon een gehersenspoelde, domme mening.
In Gods koninkrijk zijn geen opstandelingen, misdadigers e.d.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:46
Messenger schreef: 19 mar 2024, 10:43
JG zijn wel degelijk een sekte. De geslotenheid en de dwang, het hersenspoelen en het doodverklaren van kritische leden. De JG voldoen aan de kenmerken van een sekte.
Gewoon een gehersenspoelde, domme mening.
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... r-BB1jOprP

Deze documentaire op Videoland (Van God Los) geeft een inkijkje in de JG-gemeenschap.
Alpha schreef: In Gods koninkrijk zijn geen opstandelingen, misdadigers e.d.
In Gods Koninkrijk is alles mogelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:15
Petra schreef: 14 mar 2024, 07:38 Mwah... denk maar aan die misdadiger die terecht gekruisigd werd, niet meer doen was niet meer im frage; die ging gewoon fijn mee het paradijs in.

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/LUK.23/Lucas-23/

43 Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker je: nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn.’
Iedereen gaat naar de hemel.
Lees de Bijbel eens?

Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 Niemand is ten hemel opgestegen dan hij die uit den hemel is neergedaald, de Mensenzoon. LV.
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, [namelijk] de Zoon des mensen, [*Die in de hemel is]. SV

* toegevoegd en overgenomen uit de KJV.

13 And no man hath ascended up to heaven, but he that came down from heaven, [even] the Son of man [which is in heaven]. KJV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 19 mar 2024, 10:49
Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:46 Gewoon een gehersenspoelde, domme mening.
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment ... r-BB1jOprP

Deze documentaire op Videoland (Van God Los) geeft een inkijkje in de JG-gemeenschap.
Alpha schreef: In Gods koninkrijk zijn geen opstandelingen, misdadigers e.d.
In Gods Koninkrijk is alles mogelijk.
Mening die in tegenspraak is met de Bijbel. (1 Korinthe 6:9-11).
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:55
Messenger schreef: 14 mar 2024, 10:15
Iedereen gaat naar de hemel.
Lees de Bijbel eens?

Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 Niemand is ten hemel opgestegen dan hij die uit den hemel is neergedaald, de Mensenzoon. LV.
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, [namelijk] de Zoon des mensen, [*Die in de hemel is]. SV

* toegevoegd en overgenomen uit de KJV.

13 And no man hath ascended up to heaven, but he that came down from heaven, [even] the Son of man [which is in heaven]. KJV.
We komen uit de hemel en gaan er na ons leven op Aarde weer naar terug om vervolgens weer terug te komen of op een andere planeet te verschijnen.
Ik zei eerder al dat de bijbel voor mij niet gezaghebbend is.

In de hemel weten we Wie en Wat we zijn en kunnen elke gewenste vorm aannemen en elke wens vervullen.
Op Aarde ervaren we ons als onwetende mensen die soms gekooid worden door religies die grenzen bepalen.
De Aarde is een uitstapje in een wereld van illusies die we wel of niet doorzien.

(Het bovenstaande is voor mijn rekening en niet van Walsch)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 14 mar 2024, 10:50 Het is heel eenvoudig dat wil men niet horen hier daar de meesten hier Jezus Christus vijandig zijn en van Hem en zijn boodschap niets moeten hebben,waarom naar de Hemel en bij Hem zijn als je er niets van moet hebben,dan rest er een plaats dat is de plaats waar Hij en Zijn Liefde totaal afwezig is. Sommigen noemen dat de hel, Zijn vijanden zullen daar verblijven zelf gekozen.Het is zo een voudig de rechtvaardige zullen het eeuwig goed beerven en hen die dood en verderf gezaaid hebben en Zijn vijanden zijn is de hel het verblijf........................tja zo moeilijk is het allemaal niet.
De hel bestaat niet.
Die is aan het begin van de vorige eeuw, aan de hand van de Bijbel, geblust.

Het vertaalde woord, het Hebreeuwse sjeʼōlʹ en het Griekse haiʹdes, betekent graf.
Deze woorden worden willekeurig met onderwereld, hel en dodenrijk vertaald.

Prediker 9:
5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.
10 Doe wat je hand te doen vindt met heel je kracht, want er is geen werk, geen plan, geen kennis en geen wijsheid in het Graf, waar je naartoe gaat. NWV.

5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten
10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe [dat] met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat. SV.

5 De levenden weten tenminste, dat zij sterven moeten, maar de doden weten niets; zij hebben geen loon meer te wachten, zelfs hun nagedachtenis is vergeten.
10 Al wat uw hand vindt om naar uw vermogen te doen, doe dat, want er is geen werk of overleg of kennis of wijsheid in het dodenrijk, waarheen gij gaat. NBG


Psalm 9:
17 Slechte mensen gaan naar het Graf, alle volken die God vergeten. NWV.

18 De goddelozen keren terug, naar de hel toe, alle heidenvolken, die God vergeten. HSV

18 Och, dat de goddelozen ten afgrond mochten varen, alle volken, die God vergeten! Luther.

18 De goddelozen keren om naar het dodenrijk, al de volken die God vergeten. NBG

In NT is het Griekse haiʹdes vaak willekeurig met onderwereld, hel en dodenrijk vertaald.


Openbaring 20:
13 De zee stond haar doden af en de dood en het Graf stonden hun doden af, en ze werden afzonderlijk geoordeeld naar hun daden.
14 De dood en het Graf werden in het meer van vuur gegooid. Dit meer van vuur betekent de tweede dood. NWV.

13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. SV.

13 En de zee gaf de doden, die daarin waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die daarin waren, en zij werden geoordeeld elk naar zijne werken.
14 En de dood en het dodenrijk werden geworpen in den vuurpoel; dit is de tweede dood. Luther

13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken.
14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. NBV

Interessant is dat de dood, het graf, de hel, c.q. het dodenrijk worden vernietigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 19 mar 2024, 11:01
Alpha schreef: 19 mar 2024, 10:55 Lees de Bijbel eens?

Johannes 3:
13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon. NWV.
13 Niemand is ten hemel opgestegen dan hij die uit den hemel is neergedaald, de Mensenzoon. LV.
13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, [namelijk] de Zoon des mensen, [*Die in de hemel is]. SV

* toegevoegd en overgenomen uit de KJV.

13 And no man hath ascended up to heaven, but he that came down from heaven, [even] the Son of man [which is in heaven]. KJV.
We komen uit de hemel en gaan er na ons leven op Aarde weer naar terug om vervolgens weer terug te komen of op een andere planeet te verschijnen.
Ik zei eerder al dat de bijbel voor mij niet gezaghebbend is.

In de hemel weten we Wie en Wat we zijn en kunnen elke gewenste vorm aannemen en elke wens vervullen.
Op Aarde ervaren we ons als onwetende mensen die soms gekooid worden door religies die grenzen bepalen.
De Aarde is een uitstapje in een wereld van illusies die we wel of niet doorzien.

(Het bovenstaande is voor mijn rekening en niet van Walsch)
Gekopieerde ideeën van Walsch?

Je komt er in ieder geval vanzelf achter, zoals de mensen van de vloed en van het bezette Jeruzalem.
Toen ze er mee werden geconfronteerd, was het te laat.

Alleen Noach en zijn gezin hadden voor veilig gekozen.
Net als de volgelingen van Jezus.
Zij waren op tijd naar de bergen van Judea gevlucht.

Het is net als wat Jezus zei: "Gij het het niet gewild." (Lukas 13:34).
Vandaar dat hij vooraf heeft gewaarschuwd. (Matth. 24:15, 16).
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 14 mar 2024, 11:01
Snelheid schreef: 14 mar 2024, 10:50 Het is heel eenvoudig dat wil men niet horen hier daar de meesten hier Jezus Christus vijandig zijn en van Hem en zijn boodschap niets moeten hebben,waarom naar de Hemel en bij Hem zijn als je er niets van moet hebben,dan rest er een plaats dat is de plaats waar Hij en Zijn Liefde totaal afwezig is. Sommigen noemen dat de hel, Zijn vijanden zullen daar verblijven zelf gekozen.Het is zo een voudig de rechtvaardige zullen het eeuwig goed beerven en hen die dood en verderf gezaaid hebben en Zijn vijanden zijn is de hel het verblijf........................tja zo moeilijk is het allemaal niet.
Volgens mij gaf Petra al aan dat de misdadiger ook naar de hemel ging. Als Jezus werkelijk heeft bestaan kan het heel goed zijn dat hij verkondigde dat iedereen, ongeacht de levensstijl, tot de hemel wordt toegelaten.

Maar met zo'n boodschap is het voor machthebbers en kerken te makkelijk. De RKK had nooit aflaten kunnen verkopen en ook geen kaarsjes.
Door de toelating tot de hemel voorwaardelijk te maken was er een noodzaak om bij de kerk aan te sluiten, omdat het immers "de enige ware weg tot God'' was. Voeg daar het begrip gebod, zonde, zondaar en Laatste Oordeel aan toe en houdt daarmee het volk onder de duim.

Zoals een keizer zou hebben gezegd tegen een geestelijk leider: "Houd jij ze dom dan maak ik ze arm."
De misdadiger ging niet naar de hemel, maar naar het paradijs.
Het paradijs was niet in de hemel, maar op aarde.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 19 mar 2024, 11:50
Messenger schreef: 19 mar 2024, 11:01
(Het bovenstaande is voor mijn rekening en niet van Walsch)
Gekopieerde ideeën van Walsch?
Zie je wel, je kunt niet begrijpend lezen. :lol:
Alpha schreef: Je komt er in ieder geval vanzelf achter, zoals de mensen van de vloed en van het bezette Jeruzalem.
Toen ze er mee werden geconfronteerd, was het te laat.

Alleen Noach en zijn gezin hadden voor veilig gekozen.
Net als de volgelingen van Jezus.
Zij waren op tijd naar de bergen van Judea gevlucht.

Het is net als wat Jezus zei: "Gij het het niet gewild." (Lukas 13:34).
Vandaar dat hij vooraf heeft gewaarschuwd. (Matth. 24:15, 16).
Jij gelooft ook in Sneeuwwitje en Assepoester? En de boze wolf?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20632
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Mullog schreef: 18 mar 2024, 11:01
peda schreef: 18 mar 2024, 10:17

Individueel kan geen enkel mens in zijn uppie de problemen van de wereld oplossen.
...
Maar een fatalistische houding van èèn individu kan het oplossen wel frustreren.
Inderdaad. Waar het ten diepste omgaat, is om te proberen voor de eigen zienswijze massaal ondersteuning te krijgen.
Massaliteit brengt beweging. Helaas is het zo dat de "" versnippering "' momenteel hoogtij viert. Versnippering staat haaks op de massale ondersteuning voor een visie.
Een Grootste Gemene Deler is in in mijn optiek momenteel buiten zicht en het Kleinste Gemene Veelvoud heeft de regie overgenomen.
Versnippering is slecht voor de democratie, daarom ook bij een aantal de roep naar de autocraat die het "" heil "' quasi de Grootste Gemene Deler ( 87 % instemming zoals in Rusland ) weer gaat invoeren.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 19 mar 2024, 11:52 ... De misdadiger ging niet naar de hemel, maar naar het paradijs.
Het paradijs was niet in de hemel, maar op aarde.
Je kunt het niet hebben dat die misdadiger een van de 144.000 is. Met die houding ga jij het daarin ook niet ver brengen.
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 19 mar 2024, 10:49
In Gods Koninkrijk is alles mogelijk.
Nou, dat lijkt me niet. Wie niet is als de kinderen komt het Koninkrijk niet eens in!
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Tufkah schreef: 19 mar 2024, 18:55
Messenger schreef: 19 mar 2024, 10:49
In Gods Koninkrijk is alles mogelijk.
Nou, dat lijkt me niet. Wie niet is als de kinderen komt het Koninkrijk niet eens in!
Liefde is Onvoorwaardelijk, daar waren we het over eens. Er is dan ook geen voorwaarde dat je als de kinderen moet zijn.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 19 mar 2024, 19:20
Tufkah schreef: 19 mar 2024, 18:55

Nou, dat lijkt me niet. Wie niet is als de kinderen komt het Koninkrijk niet eens in!
Liefde is Onvoorwaardelijk, daar waren we het over eens. Er is dan ook geen voorwaarde dat je als de kinderen moet zijn.
Precies. De vrije wil is ook onvoorwaardelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.