Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Yours schreef: 22 mar 2024, 13:09 Goed dat je me aan zelfreflectie laat doen. :thumb1:
Likewise ! Ik ben ook niet heilig.
Ik ben, zoals zovelen hier, overtuigd van mijn eigen gelijk.
Ik ben niet overtuigd van mijn gelijk. Het zou verbazend zijn als van alle gedachten en overtuigingen de mijne als enige juist zouden zijn.
Het zijn wel overtuigingen die op dit moment op mijn weg goed bij mij passen en daar doe ik het mee.
Komen er andere zaken op mijn pad die dan beter bij mij passen, stap ik over.
Als dan ook zoals gisteren om 17.35 uur de termen ‘diabolos’ en ‘verzinsel’ in verband worden gebracht met reïncarnatie:
Reïncarnatie is een verzindsel van de diabolos; het is het wreedste wat er maar is,mensen laten denken dat ze weer terug komen als rat of luis.................NIET dus.
dan laat ik mij natuurlijk niet onbetuigd en probeer ik op mijn manier dat betreffende christelijke dogma te doorbreken dat we gewoon weer als mens reïncarneren: respect moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
Tja....hopeloos.
Snelheid is niet in staat om een fatsoenlijke, dan wel inhoudelijke discussie te voeren.
Het is alleen maar negativiteit, het zegt alles over zijn gedrag en niets over reïncarnatie en karma.
Bij hem zul je niets doorbreken. Verspil je energie er niet aan, het levert je niets op.

Respect van zijn kant voor andersdenkenden kun je volledig vergeten.

PS ik kan de reactie al voorspellen......
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

HJW schreef: 22 mar 2024, 13:45
Yours schreef: 22 mar 2024, 13:09 Goed dat je me aan zelfreflectie laat doen. :thumb1:
Likewise ! Ik ben ook niet heilig.
Ik ben, zoals zovelen hier, overtuigd van mijn eigen gelijk.
Ik ben niet overtuigd van mijn gelijk. Het zou verbazend zijn als van alle gedachten en overtuigingen de mijne als enige juist zouden zijn.
Het zijn wel overtuigingen die op dit moment op mijn weg goed bij mij passen en daar doe ik het mee.
Komen er andere zaken op mijn pad die dan beter bij mij passen, stap ik over.
Op het moment dat ik het schrijf ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Ook ik moet mijn visie af en toe bijstellen en heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee: ik leer er weer van. (Zoals recentelijk toen ik ontdekte dat de boom des levens in de bijbel niet ‘geestelijk’ is). Het is hier op aarde in mijn visie dan ook een leerschool. De visie op reïncarnatie valt denk ik echter niet meer bij te stellen. ;)
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Ik denk niet dat Donald Trump ooit iets van Neale Donald Walsch heeft gehoord. Om lezen staat hij ook niet bekend.

Als Amerikaanse republikeinse christenen geloven in de anti-christ, is het frappant en opmerkelijk te noemen dat ze in Trump niet de door hen gevreesde Satan herkennen. :evil:

Over valse profeten gesproken... :twisted:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Pyro_123
Berichten: 792
Lid geworden op: 12 jul 2023, 16:27
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Pyro_123 »

Messenger schreef: 22 mar 2024, 16:01 Ik denk niet dat Donald Trump ooit iets van Neale Donald Walsch heeft gehoord. Om lezen staat hij ook niet bekend.

Als Amerikaanse republikeinse christenen geloven in de anti-christ, is het frappant en opmerkelijk te noemen dat ze in Trump niet de door hen gevreesde Satan herkennen. :evil:
Trump heeft gezorgd voor een conservatief christelijke meerderheid in het hooggerechtshof door het aanstellen van 3 hoge rechters. Dan kan je weinig kwaad meer doen bij de achterban.
Verder is Trump anti-globalist, terwijl conservatieve amerikaanse christenen juist het globalisme van de democraten als anti christ beschouwen.
Over valse profeten gesproken... :twisted:
De 'valse profeten' zijn de industriëlen die achter de 'cargo cultus' zitten. De aarde gaat letterlijk kapot aan consumptie-denken.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Yours schreef: 22 mar 2024, 14:05
HJW schreef: 22 mar 2024, 13:45
Likewise ! Ik ben ook niet heilig.

Ik ben niet overtuigd van mijn gelijk. Het zou verbazend zijn als van alle gedachten en overtuigingen de mijne als enige juist zouden zijn.
Het zijn wel overtuigingen die op dit moment op mijn weg goed bij mij passen en daar doe ik het mee.
Komen er andere zaken op mijn pad die dan beter bij mij passen, stap ik over.
Op het moment dat ik het schrijf ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Ook ik moet mijn visie af en toe bijstellen en heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee: ik leer er weer van. (Zoals recentelijk toen ik ontdekte dat de boom des levens in de bijbel niet ‘geestelijk’ is). Het is hier op aarde in mijn visie dan ook een leerschool. De visie op reïncarnatie valt denk ik echter niet meer bij te stellen. ;)
Hi Yours,

Stel je deze aarde eens voor als een specifieke HAVO school in Amsterdam. Jouw reïncarnatie visie volgend..Moet ieder mens naar die ene school. Als je blijft zitten moet je het nog 's overdoen. Hoedanook..blijf je teruggaan naar die ene school tot het moment dat je alles geleerd hebt wat daar te leren valt en je dat traject afsluit met een diploma.

Maar wat nou als er meer opties zijn? Je komt bv. tot het inzicht dat die HAVO in Amsterdam je ding niet is, en gaat naar een andere. Of je haakt af van de HAVO en vervolgt je route op het MBO. OF je stopt met school, gaat aan de slag en leert gaandeweg bij. (Om maar een paar mogelijkheden te noemen).
En dan? Ben je uitgeleerd? Nope.. het volgende leertraject dient zich aan. Ben je na je HBO of universiteit uitgeleerd? Nope..in een mensenleven ben je nooit uitgeleerd.

Dus mijn gedachte is..waarom zou je (de reïncarnatie-visie volgend) steeds terug naar hetzelfde traject (dezelfde HAVO in Amsterdam/dit aardse leven) moeten blijven gaan? Het is maar een bijzonder tijdelijk 3D wereldje. Wie weet wat er allemaal voor leerscholen zijn buiten dit aardse bestaan.
Wie weet heb je als Godsvonk helemaal geen leerschool nodig, is reïncarnatie/karma met het gevoel dat er iets goedgemaakt moet worden helemaal niet algemeen geldend, maar was het voor jou een keuze om dat te willen ervaren. Andere mensen ervaren andere dingen. Dat hoeft imo dan niet beperkt te zijn tot die ene HAVO in Amsterdam. (lees: Een aards bestaan)
Laatst gewijzigd door Petra op 23 mar 2024, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20632
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Hallo Pyro,

Bijna iedere wereldburger heeft het gevoel in een situatie te verkeren dat de persoonlijke consumptie behoefte niet of onvoldoende was, wordt en zal worden bevredigd.
Men deelt naar eigen inzicht onvoldoende mee in de beschikbare koek, om het maar eens cru te stellen. Zolang dat sentiment opgang blijft vinden, blijft de wereldconsumptie maar groeien. Bovendien komt door groei meer ruimte voort om te verdelen en dat verdelen nemen de politieke partijen gaarne op zich om zulks volgens de eigen -ismen te laten plaatsvinden.
De paar idealisten die tevreden zijn met het wonen in een hutje op de hei , het bewegen middels de eigen voeten, het eten van bruine bonen soep en het drinken van puur water, is m.i. onvoldoende om een wereldwijde consumptie-trendombuiging in werking te zetten. De roependen in de woestijn, heel erg nuttig om naar te luisteren, maar om vervolgens daden te laten volgen, dat is inderdaad andere "' koek "'. Klagen dat een persoon tekort komt in de samenleving, is m.i. meer usance.
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/22/ho ... n-a4193871

Ik denk dat dit artikel goed het 'consumptie denken' weergeeft. Ronald Plasterk lijkt zo'n leuke, aardige erudiete man met die hoed op. En hij draagt het hart links als PvdA lid. Nou ja, lees zelf maar wat er speelt. Winstmaximalisatie over de rug van een gedreven onderzoeker (Jan Koster) , zo lees ik het. Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om te werken en dingen uit te vinden c.q. op te lossen. Ten behoeve van iedereen die er behoefte aan heeft. En anderen maken het dan weer ten gelde, zodat de uiteindelijke behoeftigen en een enorme som geld moeten betalen voor een vaccin tegen kanker. Deze som geld wordt dan weer gedeclareerd bij de gemeenschap, lees de belastingbetaler. En zo wordt de zorg onbetaalbaar gemaakt door hebzucht.

Het zoveelste bewijs dat idealisme (PvdA) niet werkt. Uiteindelijk is het hemd toch weer nader dan de rok en vult men de eigen portemonnee. Vergeet idealisme, er is alleen redding in Jezus Christus.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2577
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/22/ho ... n-a4193871

Ik denk dat dit artikel goed het 'consumptie denken' weergeeft. Ronald Plasterk lijkt zo'n leuke, aardige erudiete man met die hoed op. En hij draagt het hart links als PvdA lid. Nou ja, lees zelf maar wat er speelt. Winstmaximalisatie over de rug van een gedreven onderzoeker (Jan Koster) , zo lees ik het. Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om te werken en dingen uit te vinden c.q. op te lossen. Ten behoeve van iedereen die er behoefte aan heeft. En anderen maken het dan weer ten gelde, zodat de uiteindelijke behoeftigen en een enorme som geld moeten betalen voor een vaccin tegen kanker. Deze som geld wordt dan weer gedeclareerd bij de gemeenschap, lees de belastingbetaler. En zo wordt de zorg onbetaalbaar gemaakt door hebzucht.

Het zoveelste bewijs dat idealisme (PvdA) niet werkt. Uiteindelijk is het hemd toch weer nader dan de rok en vult men de eigen portemonnee. Vergeet idealisme, er is alleen redding in Jezus Christus.
Ook daar is het hemd nader dan de rok.
Kijk maar eens hoe de christenen zich verrijken.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 er is alleen redding in Jezus Christus.
Hoe kom je erbij...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Zonde

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 23 mar 2024, 10:51
Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 er is alleen redding in Jezus Christus.
Hoe kom je erbij...
Redding waarvan eigenlijk ?

(Van de hel? Van reïncarnatie? van het aardse bestaan? van je zielenheil? van je wil om misdaden te begaan? van ??????? ).
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Noel2
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2024, 16:53
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Noel2 »

Messenger schreef: 23 mar 2024, 10:51
Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 er is alleen redding in Jezus Christus.
Hoe kom je erbij...
Het komt op mij over dat Walsch een soort rationeel cognitieve benadering is, van het geloofsbestaan. Met sterk wensdenken erbij ( alles is goed ). Bij de redding wordt volgens mij dit rationele deel losgelaten, als zondig.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Petra schreef: 23 mar 2024, 10:56
Redding waarvan eigenlijk ?

(Van de hel? Van reïncarnatie? van het aardse bestaan? van je zielenheil? van je wil om misdaden te begaan? van ??????? ).
Van zichzelf ? Als mensen denken dat gered worden erbij hoort, dan zal het bij hen er ook bij horen. U geschiedde naar uw geloof.
Zijn het vooral mensen met een laag zelfbeeld die dat denken ?
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 Vergeet idealisme, er is alleen redding in Jezus Christus.
Op jouw pad zal dat zo zijn, maar de regenboog kent meerdere kleuren.
Je probeert alle paden van iedereen in te vullen met je eigen overtuigingen.
Is het niet genoeg dat het op jouw pad zo is ?
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Yours schreef: 22 mar 2024, 14:05 Ook ik moet mijn visie af en toe bijstellen en heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee: ik leer er weer van. (Zoals recentelijk toen ik ontdekte dat de boom des levens in de bijbel niet ‘geestelijk’ is). Het is hier op aarde in mijn visie dan ook een leerschool. De visie op reïncarnatie valt denk ik echter niet meer bij te stellen. ;)
Ik heb ook enige tijd gedacht dat het een leerschool was. Maar toen zei iemand: voor velen zijn de klappen te hard.
Auschwitz, de martelkamers van Saddam, de stelselmatige verkrachtingen in oorlogsgebieden, honger als oorlogswapen, wegteren aan kanker.
Ik heb daardoor afscheid genomen van die gedachte.
Noel2
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2024, 16:53
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Noel2 »

HJW schreef: 23 mar 2024, 11:46
Yours schreef: 22 mar 2024, 14:05 Ook ik moet mijn visie af en toe bijstellen en heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee: ik leer er weer van. (Zoals recentelijk toen ik ontdekte dat de boom des levens in de bijbel niet ‘geestelijk’ is). Het is hier op aarde in mijn visie dan ook een leerschool. De visie op reïncarnatie valt denk ik echter niet meer bij te stellen. ;)
Ik heb ook enige tijd gedacht dat het een leerschool was. Maar toen zei iemand: voor velen zijn de klappen te hard.
Auschwitz, de martelkamers van Saddam, de stelselmatige verkrachtingen in oorlogsgebieden, honger als oorlogswapen, wegteren aan kanker.
Ik heb daardoor afscheid genomen van die gedachte.
Ik hanteer zelf het begrip van ondergaan van morele opvoeding.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Petra schreef: 23 mar 2024, 09:44
Yours schreef: 22 mar 2024, 14:05
Op het moment dat ik het schrijf ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Ook ik moet mijn visie af en toe bijstellen en heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee: ik leer er weer van. (Zoals recentelijk toen ik ontdekte dat de boom des levens in de bijbel niet ‘geestelijk’ is). Het is hier op aarde in mijn visie dan ook een leerschool. De visie op reïncarnatie valt denk ik echter niet meer bij te stellen. ;)
Hi Yours,

Stel je deze aarde eens voor als een specifieke HAVO school in Amsterdam. Jouw reïncarnatie visie volgend..Moet ieder mens naar die ene school. Als je blijft zitten moet je het nog 's overdoen. Hoedanook..blijf je teruggaan naar die ene school tot het moment dat je alles geleerd hebt wat daar te leren valt en je dat traject afsluit met een diploma.

Maar wat nou als er meer opties zijn? Je komt bv. tot het inzicht dat die HAVO in Amsterdam je ding niet is, en gaat naar een andere. Of je haakt af van de HAVO en vervolgt je route op het MBO. OF je stopt met school, gaat aan de slag en leert gaandeweg bij. (Om maar een paar mogelijkheden te noemen).
En dan? Ben je uitgeleerd? Nope.. het volgende leertraject dient zich aan. Ben je na je HBO of universiteit uitgeleerd? Nope..in een mensenleven ben je nooit uitgeleerd.

Dus mijn gedachte is..waarom zou je (de reïncarnatie-visie volgend) steeds terug naar hetzelfde traject (dezelfde HAVO in Amsterdam/dit aardse leven) moeten blijven gaan? Het is maar een bijzonder tijdelijk 3D wereldje. Wie weet wat er allemaal voor leerscholen zijn buiten dit aardse bestaan.
Wie weet heb je als Godsvonk helemaal geen leerschool nodig, is reïncarnatie/karma met het gevoel dat er iets goedgemaakt moet worden helemaal niet algemeen geldend, maar was het voor jou een keuze om dat te willen ervaren. Andere mensen ervaren andere dingen. Dat hoeft imo dan niet beperkt te zijn tot die ene HAVO in Amsterdam. (lees: Een aards bestaan)
Dag Petra,

Natuurlijk zijn er meer opties dan die ene HAVO in Amsterdam. De leerschool van reïncarnatie/karma/oorzaak en gevolg kan je overal ter wereld terecht doen komen op elke gewenste school of universiteit (voor zover aanwezig).
Als man of als vrouw dan wel een andere gender, rijk zijnde of straatarm, gezond of ziek, super intelligent of verstandelijk beperkt. Alle opties zijn mogelijk en alle ervaringen vormen een bepaalde optelsom die dient te leiden tot het besef dat het gaat om de Liefde met een hoofdletter.

Als ik zo om me heen kijk met terroristische aanslagen en oorlog en in het klein schiet- en steekpartijen en ook een moeder die de moedermelk van haar eigen kind vergiftigt, dan zal ik niet de enige zijn die de Liefde met een Hoofdletter (opnieuw) moest leren.

Als je jezelf zoals jij nu als een goed mens kan zien en dat ook uitdraagt blijf dan vooral gewoon wie je bent. En houd je vast aan je vriend Jezus.

Ook nadat de leerschool in dezen overal op aarde is voltooid als de kringloop hier klaar is gaan we elders verder. Wat dat betreft houd ik het er op dat er ‘eeuwig leven’ is, waarbinnen dan weer veel geleerd zal worden op ‘kosmisch niveau’. Verder invullen doe ik dat nu niet behalve dat er uiteindelijk Alverzoening zal zijn.
Laatst gewijzigd door Yours op 23 mar 2024, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

HJW schreef: 23 mar 2024, 11:46
Yours schreef: 22 mar 2024, 14:05 Ook ik moet mijn visie af en toe bijstellen en heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee: ik leer er weer van. (Zoals recentelijk toen ik ontdekte dat de boom des levens in de bijbel niet ‘geestelijk’ is). Het is hier op aarde in mijn visie dan ook een leerschool. De visie op reïncarnatie valt denk ik echter niet meer bij te stellen. ;)
Ik heb ook enige tijd gedacht dat het een leerschool was. Maar toen zei iemand: voor velen zijn de klappen te hard.
Auschwitz, de martelkamers van Saddam, de stelselmatige verkrachtingen in oorlogsgebieden, honger als oorlogswapen, wegteren aan kanker.
Ik heb daardoor afscheid genomen van die gedachte.
Dag HJW,

Preventief weet jij nu dat hetgeen wat die ander jou zei niet de smalle en dus goede weg is. Dat is in die zin ook al een leerschool.

Wellicht kun je verder iets met mijn antwoord hierboven aan Petra.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 23 mar 2024, 10:29
Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/22/ho ... n-a4193871

Ik denk dat dit artikel goed het 'consumptie denken' weergeeft. Ronald Plasterk lijkt zo'n leuke, aardige erudiete man met die hoed op. En hij draagt het hart links als PvdA lid. Nou ja, lees zelf maar wat er speelt. Winstmaximalisatie over de rug van een gedreven onderzoeker (Jan Koster) , zo lees ik het. Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om te werken en dingen uit te vinden c.q. op te lossen. Ten behoeve van iedereen die er behoefte aan heeft. En anderen maken het dan weer ten gelde, zodat de uiteindelijke behoeftigen en een enorme som geld moeten betalen voor een vaccin tegen kanker. Deze som geld wordt dan weer gedeclareerd bij de gemeenschap, lees de belastingbetaler. En zo wordt de zorg onbetaalbaar gemaakt door hebzucht.

Het zoveelste bewijs dat idealisme (PvdA) niet werkt. Uiteindelijk is het hemd toch weer nader dan de rok en vult men de eigen portemonnee. Vergeet idealisme, er is alleen redding in Jezus Christus.
Ook daar is het hemd nader dan de rok.
Kijk maar eens hoe de christenen zich verrijken.
Ik twijfel daar geen moment aan. Ik hoef maar naar patriarch Kirill te kijken. Die gaat ook voor winstmaximalisatie met zijn maatje Vladimir Poetin.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

HJW schreef: 23 mar 2024, 11:43
Tufkah schreef: 23 mar 2024, 10:07 Vergeet idealisme, er is alleen redding in Jezus Christus.
Op jouw pad zal dat zo zijn, maar de regenboog kent meerdere kleuren.
Je probeert alle paden van iedereen in te vullen met je eigen overtuigingen.
Is het niet genoeg dat het op jouw pad zo is ?
Wat wil je dan? Dat ik hier idealisme ga prediken? In tegenwoordigheid van geest is idealisme zelfs onmogelijk. Zie bv Karl Marx, ook een bekende idealist. Na ca 100 miljoen doden is men er dan wel weer zeker van dat het marxisme ook niks was.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 23 mar 2024, 12:36
HJW schreef: 23 mar 2024, 11:43
Op jouw pad zal dat zo zijn, maar de regenboog kent meerdere kleuren.
Je probeert alle paden van iedereen in te vullen met je eigen overtuigingen.
Is het niet genoeg dat het op jouw pad zo is ?
Wat wil je dan? Dat ik hier idealisme ga prediken? In tegenwoordigheid van geest is idealisme zelfs onmogelijk. Zie bv Karl Marx, ook een bekende idealist. Na ca 100 miljoen doden is men er dan wel weer zeker van dat het marxisme ook niks was.
Waarom Jezus dan wel prediken, dat is toch gewoon evangeliseren?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20632
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door peda »

Hallo Yours,

Alverzoening betekent dat uiteindelijk de dualiteit in het geestelijke domein zal worden opgeheven.
Het is een zeer gangbare metafysische gedachte. Gnosis, emanatie, New Age, het zijn grote stromingen die allen het beginsel "" alverzoening "' ofwel ooit "'thuiskomen voor iedereen"' volgen.
De klassieke abrahamitische Godsdiensten volgen dit axioma niet, zeker niet als de eind bestemming voor iedere ziel.
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Messenger schreef: 23 mar 2024, 12:39
Tufkah schreef: 23 mar 2024, 12:36

Wat wil je dan? Dat ik hier idealisme ga prediken? In tegenwoordigheid van geest is idealisme zelfs onmogelijk. Zie bv Karl Marx, ook een bekende idealist. Na ca 100 miljoen doden is men er dan wel weer zeker van dat het marxisme ook niks was.
Waarom Jezus dan wel prediken, dat is toch gewoon evangeliseren?
Jezus leert ons om de zonde af te zweren, Walsch leert ons dat de zonde er niet toe doet. Dat zijn twee tegengestelde visies.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Tufkah schreef: 23 mar 2024, 12:48
Messenger schreef: 23 mar 2024, 12:39
Waarom Jezus dan wel prediken, dat is toch gewoon evangeliseren?
Jezus leert ons om de zonde af te zweren.
Heb je daar Jezus voor nodig dan? Als iets zondig is volgens jou, kun je het toch zelf afzweren zonder dat Jezus dat voordoet of voorschrijft?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

peda schreef: 23 mar 2024, 12:45 Hallo Yours,

Alverzoening betekent dat uiteindelijk de dualiteit in het geestelijke domein zal worden opgeheven.
Het is een zeer gangbare metafysische gedachte. Gnosis, emanatie, New Age, het zijn grote stromingen die allen het beginsel "" alverzoening "' ofwel ooit "'thuiskomen voor iedereen"' volgen.
De klassieke abrahamitische Godsdiensten volgen dit axioma niet, zeker niet als de eind bestemming voor iedere ziel.
Zonder opheffing van de dualiteit zal de ziel zijn/haar eindbestemming nooit vinden.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door HJW »

Tufkah schreef: 23 mar 2024, 12:36
Wat wil je dan? Dat ik hier idealisme ga prediken? In tegenwoordigheid van geest is idealisme zelfs onmogelijk. Zie bv Karl Marx, ook een bekende idealist. Na ca 100 miljoen doden is men er dan wel weer zeker van dat het marxisme ook niks was.
Ik zie niet wat Marx er mee te maken heeft.
Ik vraag me alleen af waarom je jouw pad wilt kopiëren naar alle andere paden van iedereen.
Anderen gaan nu eenmaal andere paden.