Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Yours
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Alpha schreef: 24 feb 2025, 14:47
Yours schreef: 11 feb 2025, 13:20 Dag Alpha,

Dat ‘de benauwdheid’ al een tijdje aan de gang is, is dus voor ons allebei duidelijk.

Ik denk dat ‘die benauwdheid’ echter zover gaat dat de aarde geen lang leven meer beschoren is. Moeder Aarde leeft in haar laatste stuiptrekkingen. Daarna zal er in mijn visie een nieuwe schepping elders komen, waar iedereen die zijn kringloop hier op aarde nog niet beëindigd heeft, op basis van reïncarnatie een nieuwe ronde ingaat en dus nieuwe kansen krijgt.
Jammer dat je de betekenis van de bevrijding niet begrijpt.

2 Korinthiërs 5:17 Als iemand in eendracht met Christus is, dan is hij dus een nieuwe schepping. De oude dingen zijn voorbijgegaan. Kijk! Er zijn nieuwe dingen ontstaan. NWV.

één mens (Jezus) voor allen is gestorven, zodat het loon der zonde tenietgedaan kan worden.
De laatste Adam werd een levengevende geest.
Begrijpen doe ik het maar al te goed, beste Alpha.

Ik mocht al een nieuwe schepping in Christus worden. De oude dingen zijn dus al voorbijgegaan, waardoor mijn geest destijds nieuw leven ingeblazen kreeg.

Daarom bedank ik ook altijd vriendelijk met “Nee, dank U”, als je collega’s aan de deur komen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Tufkah
Man/Vrouw: M

Bericht door Tufkah »

Alpha schreef: 24 feb 2025, 14:47 Jammer dat je de betekenis van de bevrijding niet begrijpt.

2 Korinthiërs 5:17 Als iemand in eendracht met Christus is, dan is hij dus een nieuwe schepping. De oude dingen zijn voorbijgegaan. Kijk! Er zijn nieuwe dingen ontstaan. NWV.

één mens (Jezus) voor allen is gestorven, zodat het loon der zonde tenietgedaan kan worden.
De NWV geeft het niet correct weer.

SV: Zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.

Schepsel is de enkeling, met schepping wordt de gehele schepping bedoeld. Schepsel is het wezen, schepping is lichamelijk. In Christus worden we geheel hervormd, maar NWV spreekt van "oude dingen", doch het gaat om "het oude". Het gaat om de nuances beste Alpha. En de vertaling doet er toe, zo blijkt maar weer eens.

1 Korinthiërs 15

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.
46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

Het is de Geest die de laatste Adam levend maakt. OfteweL: de mens moet opnieuw geboren worden, maar dan uit Geest. Maar dan moet de oude mens wel eerst sterven. Wie ongestorven dood gaat is niet wedergeboren.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 25 feb 2025, 09:58
Alpha schreef: 24 feb 2025, 14:47 Jammer dat je de betekenis van de bevrijding niet begrijpt.

De NWV geeft het niet correct weer.

SV: Zo dan, indien iemand in Christus is, die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.

Schepsel is de enkeling, met schepping wordt de gehele schepping bedoeld. Schepsel is het wezen, schepping is lichamelijk. In Christus worden we geheel hervormd, maar NWV spreekt van "oude dingen", doch het gaat om "het oude". Het gaat om de nuances beste Alpha. En de vertaling doet er toe, zo blijkt maar weer eens.

1 Korinthiërs 15

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.
46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

Het is de Geest die de laatste Adam levend maakt. OfteweL: de mens moet opnieuw geboren worden, maar dan uit Geest. Maar dan moet de oude mens wel eerst sterven. Wie ongestorven dood gaat is niet wedergeboren.
De NWV geeft het correct en begrijpelijk weer.

Jezus is geen demon, die bezit van je neemt.

Efeziërs 2:10 We zijn het werk van God en werden in eendracht met Christus Jezus geschapen voor goede daden, waarvan God van tevoren heeft bepaald dat we ze moeten doen.

1 Joh 2:
5 Maar als iemand zijn woord wel naleeft, is in hem de liefde voor God werkelijk volmaakt geworden. Zo weten we dat we in eendracht met hem zijn.
6 Wie zegt dat hij in eendracht met hem blijft, is zelf verplicht de weg te volgen die hij heeft gevolgd.

1 Kor 15:
45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest.
46 Maar wat geestelijk is, is er niet als eerste. Wat fysiek is, is er als eerste, en daarna wat geestelijk is.
47 De eerste mens is uit de aarde en is van stof gemaakt. De tweede mens is uit de hemel.

Jezus is uit de hemel afkomstig, hij werkte nauw samen met zijn vader.
Toen Satan in opstand kwam greep zijn vader in.

Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’

Jezus is hier de hiel, Satan wordt vernietigd aan het einde van de 1000 jaar.

1 Korinthiërs 11:
23 Want wat ik van de Heer heb ontvangen, heb ik ook aan jullie doorgegeven, dat de Heer Jezus in de nacht waarin hij verraden zou worden een brood nam,
24 een dankgebed uitsprak, het brak en zei: ‘Dit betekent mijn lichaam, dat voor jullie is. Blijf dit doen om mij te gedenken.’
25 Na de maaltijd deed hij hetzelfde met de beker en zei: ‘Deze beker betekent het nieuwe verbond dat wordt bekrachtigd door mijn bloed. Blijf dit, elke keer dat jullie eruit drinken, doen om mij te gedenken.’ NWV.

Degenen die wedergeboren zijn, worden met de Heilige geest gezalfd en gaan met Jezus in de hemel dienen als koningen en priesters. (Openb. 5:10).
Alpha

Bericht door Alpha »

Yours schreef: 24 feb 2025, 15:40

Ik mocht al een nieuwe schepping in Christus worden. De oude dingen zijn dus al voorbijgegaan, waardoor mijn geest destijds nieuw leven ingeblazen kreeg.

Daarom bedank ik ook altijd vriendelijk met “Nee, dank U”, als je collega’s aan de deur komen.
Net als de meeste joden en Schriftgeleerden weerstonden "de bekenmaking van het goede nieuws", zij hadden geen interesse in de beloofde nieuwe aarde en hemel. ( Openbaring 21:1; Jesaja 65:17).

Ook zij begrepen niet wat zijn doel was.

Mattheüs 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem! Je vermoordt de profeten en stenigt de mensen die naar je toe zijn gestuurd . . . Hoe vaak heb ik je kinderen bij me willen verzamelen zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels verzamelt! Maar jullie hebben het niet gewild. NWV.
Yours

Bericht door Yours »

Alpha schreef: 05 mar 2025, 12:34
Mattheüs 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem! Je vermoordt de profeten en stenigt de mensen die naar je toe zijn gestuurd . . . Hoe vaak heb ik je kinderen bij me willen verzamelen zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels verzamelt! Maar jullie hebben het niet gewild. NWV.
Wat een lelijke bijbelspreuk voeg jij me hier toe. Hierbij zeg ik dan ook definitief NEE tegen de JG.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 05 mar 2025, 13:14
Wat een lelijke bijbelspreuk voeg jij me hier toe. Hierbij zeg ik dan ook definitief NEE tegen de JG.
Je voelt je aan gesproken want jij wil Hem ook niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Yours

Bericht door Yours »

Snelheid schreef: 05 mar 2025, 15:24

Die verbinding met Hem/Haar is er al. Dat maakte ik Alpha al eerder duidelijk. Maar (ook) hij begreep/begrijpt dat niet.
Dus plaatste hij die bijbelspreuk. Het meest schadelijke aan dogmatische religies is dan ook dat die het eigen gelijk tot het uiterste opeisen. Niet beseffend dat men juist daarmee alles kapot maakt.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 05 mar 2025, 16:06

Die verbinding met Hem/Haar is er al. Dat maakte ik Alpha al eerder duidelijk. Maar (ook) hij begreep/begrijpt dat niet.
Dus plaatste hij die bijbelspreuk. Het meest schadelijke aan dogmatische religies is dan ook dat die het eigen gelijk tot het uiterste opeisen. Niet beseffend dat men juist daarmee alles kapot maakt.
Begrijp wat je bedoel,maar wat had je anders verwacht van het wacht toren genootschap.
Voorts de verbinding is er door bekering en navolging van Jezus de Christus.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Binnen de JG is het vrij overzichtelijk, het Besturend Lichaam beweert door God geleid te worden. De JG in kwestie hoeft dus niet zelf de (smalle) weg te volgen zoals Jezus zegt, het BL volgt de weg. Als jouw geloof op zo een essentieel punt afwijkt van Jezus' leer, dan hoeft de mens een lidmaatschap nooit serieus te overwegen. Alleen de enkeling betreedt het bruidsvertrek, niet het B.L.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
Alpha

Bericht door Alpha »

Lelijk?
Nee, het is een waarschuwing die de Schriftgeleerden negeerden.

Jezus deed hier een poging om hen tot inkeer te brengen, helaas volhardden zij in hun onwil.
Volg jij hun voorbeeld?
Negeer jij ook de Bijbelse waarschuwingen?
Jammer voor jou.
Dan mis je ook de aansluiting naar het toekomstige aardse paradijs.

Mattheüs 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel. NWV.

De Schriftgeleerden hielden zich aan het oude verbond vast, dat vervangen werd door het nieuwe verbond. (Galaten 3:29)
Jezus is dus de middelaar van het nieuwe verbond.
Helaas werd hij niet geaccepteerd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Eigen gelijk?
Welnee, net als Jezus tonen Jg wat de Bijbel werkelijk leert.

Vandaar de de NWV geheel ontdaan is van buiten Bijbelse toevoegingen of veranderingen.
Zo zijn alle triade toevoegingen verwijderd en is Gods naam hersteld.
Alpha

Bericht door Alpha »

Het eigen gelijk opeisen?

Welnee.!
Jg tonen gewoon wat de Bijbel werkelijk leert.
Vandaar dat in de NWV alle triade toevoegingen zijn verwijderd en is Gods naam hersteld, waar die hoort te staan.

De volgende teksten bewijzen dat bijbels gezien, geen reïncarnatie bestaat.

Ezechiël 18:4 Alle zielen behoren mij toe. Zowel de ziel van de vader als de ziel van de zoon behoort mij toe. De ziel die zondigt, die zal sterven.

Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.

Psalm 146:4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar de grond. Op die dag vergaan zijn gedachten. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 05 mar 2025, 16:10

Begrijp wat je bedoel,maar wat had je anders verwacht van het wacht toren genootschap.
Voorts de verbinding is er door bekering en navolging van Jezus de Christus.
Jezus onderwees de mensen grondig, die al een gefundeerd geloof hadden.

Berouw (gevolgd door bekering) is een eerste vereiste om met God verzoend te worden.
Daarom heb je eerst nauwkeurige kennis [Epignosis] nodig.
Dan weet je wat Gods wil is.

Als je onwetend bent van Gods vereisten, kan je geen berouw hebben en niet gedoopt worden.
Vandaar dat bij Jg geen kleine kinderen gedoopt kunnen worden.
Zij kennen de Bijbelse normen en waarden nog niet.

Vandaar dat een Baby besprenkelen met wat water zinloos is.
Het is een overgenomen on-Bijbelse traditie.
Alpha

Bericht door Alpha »

Yours schreef: 24 feb 2025, 15:40

De Schriftgeleerden negeerden Jezus als de beloofde Messias.
Zij zeiden ook: “Nee, dank U”.
Hij voldeed niet aan hun wensen.
Yours

Bericht door Yours »

Ik zie dat Alpha veel werk heeft verzet.
Hij kan zich echter de moeite besparen, want de JG zijn voor mij een allang gepasseerd station.

Er moet veel verder dan de bijbel gekeken worden om een totaalbeeld te krijgen van wat God/Jezus met de mensheid voor heeft. En daar valt het behoud van de aarde, en dus een of ander aards paradijs in elk geval niet toe. Want de aarde is vergankelijk. Nog hooguit 100 jaar, en misschien zelfs nog maar 10 jaar te gaan alvorens het hier op aarde voorgoed onleefbaar wordt/is.

Juist in reïncarnatie in een nieuwe kosmische schepping is de voortgang èn redding van de mens(heid) geborgd.

Echter: als je eenmaal de verbinding met de Ene hebt gelegd en het heldere Licht als realiteit herkent bij je fysieke sterven, laat je welke aarde dan ook voorgoed achter je. Dat is waar ik mij dan weer op richt aangezien ik de wil van de Vader heb gedaan en geestelijk wedergeboren mocht worden in Jezus Christus. Waarmee ik - on topic - de Zonde voorgoed achter mij liet.
Plaats reactie