Tufkah schreef: 25 feb 2025, 09:58
Alpha schreef: 24 feb 2025, 14:47
Jammer dat je de betekenis van de bevrijding niet begrijpt.
2 Korinthiërs 5:17 Als iemand in eendracht met Christus is, dan is hij dus een nieuwe schepping. De oude dingen zijn voorbijgegaan. Kijk! Er zijn nieuwe dingen ontstaan. NWV.
één mens (Jezus) voor allen is gestorven, zodat het loon der zonde tenietgedaan kan worden.
De laatste Adam werd een levengevende geest.
De NWV geeft het niet correct weer.
SV: Zo dan, indien iemand in Christus is,
die is een nieuw schepsel; het oude is voorbijgegaan, ziet, het is alles nieuw geworden.
Schepsel is de enkeling, met schepping wordt de gehele schepping bedoeld. Schepsel is het
wezen, schepping is lichamelijk. In Christus worden we geheel hervormd, maar NWV spreekt van "oude dingen", doch het gaat om "het oude". Het gaat om de nuances beste Alpha. En de vertaling doet er toe, zo blijkt maar weer eens.
1 Korinthiërs 15
45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.
46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.
Het is de Geest die de laatste Adam levend maakt. OfteweL: de mens moet
opnieuw geboren worden, maar dan uit Geest. Maar dan moet de oude mens wel eerst sterven. Wie ongestorven dood gaat is niet wedergeboren.
De NWV geeft het correct en begrijpelijk weer.
Jezus is geen demon, die bezit van je neemt.
Efeziërs 2:10 We zijn het werk van God en werden in eendracht met Christus Jezus geschapen voor goede daden, waarvan God van tevoren heeft bepaald dat we ze moeten doen.
1 Joh 2:
5 Maar als iemand zijn woord wel naleeft, is in hem de liefde voor God werkelijk volmaakt geworden. Zo weten we dat we in eendracht met hem zijn.
6 Wie zegt dat hij in eendracht met hem blijft, is zelf verplicht de weg te volgen die hij heeft gevolgd.
1 Kor 15:
45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een levengevende geest.
46 Maar wat geestelijk is, is er niet als eerste. Wat fysiek is, is er als eerste, en daarna wat geestelijk is.
47 De eerste mens is uit de aarde en is van stof gemaakt. De tweede mens is uit de hemel.
Jezus is uit de hemel afkomstig, hij werkte nauw samen met zijn vader.
Toen Satan in opstand kwam greep zijn vader in.
Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’
Jezus is hier de hiel, Satan wordt vernietigd aan het einde van de 1000 jaar.
1 Korinthiërs 11:
23 Want wat ik van de Heer heb ontvangen, heb ik ook aan jullie doorgegeven, dat de Heer Jezus in de nacht waarin hij verraden zou worden een brood nam,
24 een dankgebed uitsprak, het brak en zei: ‘Dit betekent mijn lichaam, dat voor jullie is. Blijf dit doen om mij te gedenken.’
25 Na de maaltijd deed hij hetzelfde met de beker en zei: ‘Deze beker betekent het nieuwe verbond dat wordt bekrachtigd door mijn bloed. Blijf dit, elke keer dat jullie eruit drinken, doen om mij te gedenken.’ NWV.
Degenen die wedergeboren zijn, worden met de Heilige geest gezalfd en gaan met Jezus in de hemel dienen als koningen en priesters. (Openb. 5:10).