Mentaal geloof of geloof in het hart.

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Tufkah
Man/Vrouw: M

Re: Mentaal geloof of geloof in het hart.

Bericht door Tufkah »

Mullog schreef: 22 jul 2025, 13:31
Tufkah schreef: 22 jul 2025, 13:05

Ik maak geen onderscheid tussen natuurlijke en geestelijke mensen. Natuurlijke mensen zijn op natuurlijke wijze uit een vrouw geboren en geestelijke mensen zijn op geestelijke wijze uit de Geest geboren. Natuurlijke mensen geven zich over aan racisme , discriminatie , vrouwenhaat , homohaat omdat ze natuurlijke mensen zijn. Dat zijn dwalende mensen.

Maar jij als ongelovige gelooft niet eens dat er mensen zijn die uit Geest zijn geboren, jij bent per definitie een natuurlijke mens. Maar dat kun je een ander niet verwijten, je kiest er zelf voor om Jezus af te wijzen.
In de vet onderstreepte regels weerspreek je jezelf toch al?

Daarna plak je een hele categorie mensen, waaronder mij persoonlijk, onder het label racist, vrouwenhater, homohater en beschuldig je diezelfde categorie, en nog steeds mij persoonlijk, van discriminatie. Want natuurlijke mensen doen dat en ik ben per definitie een natuurlijk mens.

Je begrijpt dat ik dit bericht meldt.

Dan begeef ik me op glad ijs om jou überhaupt ook maar te woord te staan.....
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Yours schreef: 22 jul 2025, 13:37
Tufkah schreef: 22 jul 2025, 13:05 Ik maak geen onderscheid tussen natuurlijke en geestelijke mensen. Natuurlijke mensen zijn op natuurlijke wijze uit een vrouw geboren en geestelijke mensen zijn op geestelijke wijze uit de Geest geboren.
Je kunt niet/nooit ontkennen dat je eerstens als gewoon natuurlijk mens uit je moeder geboren bent. En je je ook als zodanig als natuurlijk mens hebt gedragen door zèlf vader te worden van je kinderen.
Precies wat er in de Bijbel staat: een natuurlijk lichaam is er gezaaid (geboren uit een vrouw) , een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Wat eerst in het zaad zat is uit het zaad (de natuurlijke mens) gekomen. Maar het zaad zelf (de natuurlijke mens) gaat daarmee verloren. Dat is niet erg, want de levensduur van de natuurlijke mens is sowieso beperkt. Ca 80 jaar gemiddeld.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Leon schreef: 22 jul 2025, 13:54
Tufkah schreef: 22 jul 2025, 13:08

Ergernis doet een mens zichzelf aan, Leon. Verder ondersteun ik de opmerking van Dingo, al dat op de man spelen leidt nergens naar.
Ze gaan gewoon door. Nou het moet maar. Ik denk dat het redeneervermogen niet verder komt dan afgeven op de ander.
De wereld overwinnen wil ook zeggen dat je je niet ergert aan dingen die in de wereld gebeuren. Jezus heeft reeds de wereld overwonnen, aan ons als volgelingen de taak om ook de wereld te overwinnen.

De enkeling is in zichzelf alleen, daar is niets meer om te ergeren. Dan is het kennende bewustzijn geheel omgekeerd en wordt overhuifd door het Universele licht. Zoiets moois ga ik niet opgeven voor wat forumgedoe.
Mullog

Bericht door Mullog »

Tufkah schreef: 22 jul 2025, 14:33
Mullog schreef: 22 jul 2025, 13:31
In de vet onderstreepte regels weerspreek je jezelf toch al?

Daarna plak je een hele categorie mensen, waaronder mij persoonlijk, onder het label racist, vrouwenhater, homohater en beschuldig je diezelfde categorie, en nog steeds mij persoonlijk, van discriminatie. Want natuurlijke mensen doen dat en ik ben per definitie een natuurlijk mens.

Je begrijpt dat ik dit bericht meldt.

Dan begeef ik me op glad ijs om jou überhaupt ook maar te woord te staan.....
Misschien. Maar je moet toch begrijpen dat je mensen niet zomaar als racist, homohater en het hele rijtje daarachter kunt wegzetten en daar dan niet op aangesproken worden?
Leon

Bericht door Leon »

Tufkah schreef: 22 jul 2025, 14:39
Leon schreef: 22 jul 2025, 13:54

Ze gaan gewoon door. Nou het moet maar. Ik denk dat het redeneervermogen niet verder komt dan afgeven op de ander.
De wereld overwinnen wil ook zeggen dat je je niet ergert aan dingen die in de wereld gebeuren. Jezus heeft reeds de wereld overwonnen, aan ons als volgelingen de taak om ook de wereld te overwinnen.

De enkeling is in zichzelf alleen, daar is niets meer om te ergeren. Dan is het kennende bewustzijn geheel omgekeerd en wordt overhuifd door het Universele licht. Zoiets moois ga ik niet opgeven voor wat forumgedoe.
De wereld overwinnen, is waarschijnlijk hetzelfde als vervolgd worden.Voor mij is dat het smalle pad, en ik zoek het niet perse op.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
dingo
Site Admin

Bericht door dingo »

[modbreak dingo] Kennelijk is het niet mogelijk om een normale discussie te voeren. Ik kijk later wel of ik dit topic nog opruim of dat ik het gesloten laat.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right