Ik gun alle forumdeelnemers de hem/haar passende God. Ergo: ieder mens krijgt de God die hem toekomt (karma). Er is wat mij betreft nooit een probleem. Zelf ga ik voor de levende Vader (en de levende Zoon uiteraard) , want aan een dode God heb ik niks.peda schreef: 21 jul 2026, 14:31Precies, wie niet door God wordt bewogen, moet zich niet laten beïnvloeden door een verhaal van de God-bewogers, maar op de eigen andere maar wel passende schoenen lopen. Kiezen voor de eigen schoenen = gezonde immuniteit.Tufkah schreef: 21 jul 2026, 14:13 Het ego ziet al gauw iets als drammen als je hem of haar niet naar de mond praat. Dan loopt het gemoed vol. Ik ben het met @Peda eens: een deelnemer kan immuun zijn voor het voortdurende ik-heb-gelijk-geschal van een ander. Exact zoals Christus ons heeft geleerd: oordeelt niet. En als die immuniteit er niet is, waarom zou je het jezelf dan nog aandoen om afwijkende dingen te vernemen?
Anders gezegd: de mens kan door de wereld (dit forum) worden bewogen. Dan is er irritatie, gedram enz. Of de mens kan door God worden bewogen: oordeelloos de ander aanhoren (aanlezen opeen forum).
Wie wel door God wordt bewogen, kiest bij de bewogenheid weer voor de bij hem/ haar passende God.
De God van Umit is niet de God van Alpha, de God van Robert Frans is niet de God van Messenger, de God van Yours is niet de God van Tufkah en zo heeft iedereen op het forum zijn/haar eigen favoriete beeld van God. Persoonlijk( dus subjectief ) favoriseer de vele God-inkleuringen op het forum, maar ik begrijp wel dat niet iedereen er zo over denkt.
Reizigers Tafelgesprekken
Forumregels
Richtlijnen voor het subforum
Uit de richtlijnen:
Dit subforum is niet bedoeld voor discussies. Een enkele reactie bij een weblog/column/gedicht mag wel, maar geen hele discussies of gesprekken.
Uitzondering: Bij topics waar de titel door <> voorafgegaan wordt, zal meer gesprek worden toegelaten.
Richtlijnen voor het subforum
Uit de richtlijnen:
Dit subforum is niet bedoeld voor discussies. Een enkele reactie bij een weblog/column/gedicht mag wel, maar geen hele discussies of gesprekken.
Uitzondering: Bij topics waar de titel door <> voorafgegaan wordt, zal meer gesprek worden toegelaten.
-
Tufkah
- Man/Vrouw: M
Re: Reizigers Tafelgesprekken
De snelste manier om van vreemdelingen af te komen is kennis met ze maken. -Loesje-
-
Yours
- Man/Vrouw: V
En die levende Vader en Zoon hebben er niks op tegen dat je over Reiziger heen walst?Tufkah schreef: 21 jul 2026, 14:39Ik gun alle forumdeelnemers de hem/haar passende God. Ergo: ieder mens krijgt de God die hem toekomt (karma). Er is wat mij betreft nooit een probleem. Zelf ga ik voor de levende Vader (en de levende Zoon uiteraard) , want aan een dode God heb ik niks.peda schreef: 21 jul 2026, 14:31
Precies, wie niet door God wordt bewogen, moet zich niet laten beïnvloeden door een verhaal van de God-bewogers, maar op de eigen andere maar wel passende schoenen lopen. Kiezen voor de eigen schoenen = gezonde immuniteit.
Wie wel door God wordt bewogen, kiest bij de bewogenheid weer voor de bij hem/ haar passende God.
De God van Umit is niet de God van Alpha, de God van Robert Frans is niet de God van Messenger, de God van Yours is niet de God van Tufkah en zo heeft iedereen op het forum zijn/haar eigen favoriete beeld van God. Persoonlijk( dus subjectief ) favoriseer de vele God-inkleuringen op het forum, maar ik begrijp wel dat niet iedereen er zo over denkt.
Reïncarnatie is een Kosmische Wet en de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens.
-
Tufkah
Dat is een impertinente vraag. Ik ga niet buikspreken voor God.Yours schreef: 21 jul 2026, 14:52En die levende Vader en Zoon hebben er niks op tegen dat je over Reiziger heen walst?Tufkah schreef: 21 jul 2026, 14:39
Ik gun alle forumdeelnemers de hem/haar passende God. Ergo: ieder mens krijgt de God die hem toekomt (karma). Er is wat mij betreft nooit een probleem. Zelf ga ik voor de levende Vader (en de levende Zoon uiteraard) , want aan een dode God heb ik niks.
De snelste manier om van vreemdelingen af te komen is kennis met ze maken. -Loesje-
-
Yours
Je schreef eerder dat jij doet wat je de Vader ziet doen.
Reïncarnatie is een Kosmische Wet en de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens.
-
Tufkah
Ik breng 1 Korinthiërs 3 wederom in herinnering: twisten is voor de vleselijken. Doorgaan terwijl ik je vraag eerder impertinent heb genoemd, dat ga ik niet doen.
-
Yours
Re: Reizigers Tafelgesprekke
Het lijkt mij in elk geval toch een goede zaak om je handelen in dezen eens kritisch onder de loep te nemen.
-
Tufkah
Re: Reizigers Tafelgesprekke
Dat is reeds gebeurd. Er is geen eigen willen in mij en er is nergens sprake van kwade opzet. De innerlijke stilte/rust (het lege gemoed) blijft stil. In technische zin heb ik de forumrichtlijnen aangehouden. Veel meer valt er niet te vermelden. Voorts kan de heer Reiziger de gesprekken hier gewoon voortzetten, waarbij het hem vrij staat hem onwelgevallige berichten te negeren. (Doen het niet-doen)Yours schreef: 21 jul 2026, 16:52Het lijkt mij in elk geval toch een goede zaak om je handelen in dezen eens kritisch onder de loep te nemen.Tufkah schreef: 21 jul 2026, 16:35
Ik breng 1 Korinthiërs 3 wederom in herinnering: twisten is voor de vleselijken. Doorgaan terwijl ik je vraag eerder impertinent heb genoemd, dat ga ik niet doen.
-
J-W
Ik ben er een jaartje tussenuit geweest en zie dat er niets is veranderd, niets gemistTufkah schreef: 21 jul 2026, 14:13 Het ego ziet al gauw iets als drammen als je hem of haar niet naar de mond praat. Dan loopt het gemoed vol. Ik ben het met @Peda eens: een deelnemer kan immuun zijn voor het voortdurende ik-heb-gelijk-geschal van een ander. Exact zoals Christus ons heeft geleerd: oordeelt niet. En als die immuniteit er niet is, waarom zou je het jezelf dan nog aandoen om afwijkende dingen te vernemen?
Anders gezegd: de mens kan door de wereld (dit forum) worden bewogen. Dan is er irritatie, gedram enz. Of de mens kan door God worden bewogen: oordeelloos de ander aanhoren (aanlezen opeen forum).
JIj Tufkah en ook Peda die nog steeds geen partij voor iemand durft te kiezen begrijpen er helemaal niks van.
Het gaat Reiziger er helemaal niet om dat een ander niet over zijn persoonlijke geloof mag spreken of dat iedereen aan zijn tafel het met hem eens zou moeten zijn.
Het gaat hem er om dat er iemand aan zijn tafel zit die de hele tijd over zichzelf als de geestelijk mens zit te wauwelen, dat hij (Tufkah) de enige op GG is die de juiste Christus volgt.
Ik ben in tegenstelling tot Peda van mening dat Reiziger het recht heeft om in zijn topic Tufkah te verzoeken elders zijn monologen af te steken.
Maar Tufkah kennende, als die gecorrigeerd wordt steekt zijn oude ego weer op zoals toen hij onder de naam Hopper verbannen werd.
Hij probeert dat te camoufleren door na het vertrek van Reizger nog meer over zijn zelfbedachte Christus te drammen maar wie ogen heeft om te zien zal dat niet ontgaan.
Wanneer Tufkah zichzelf echt verloochend zou hebben zoals hij in bijna elke bijdrage beweert had hij Reiziger zijn excuses aangeboden en zijn monologen elders voortgezet.
Net als Reiziger heb ik Tufkah in het verleden ook meer dan eens geadviseerd een eigen topic voor zijn monologen op te zetten maar daar is hij te laf voor, zijn ego bang door niemand gelezen te worden?
-
Kyron
Ik kan het toch niet laten om er even het aanschouwelijk onderwijs bij te halen bij jouw: Zij kon het lonken niet laten …. puur voor lering en vermaak, uiteraard:peda schreef: 21 jul 2026, 13:39 Zij kon het lonken niet laten, zo Sonneveld in zijn tijd.
Maar ook geldt "" hij/zij kon het drammen niet laten "' en dat zijn er onder ons beslist niet weinigen.
Wij leven m.i. in een tijd waarin iedereen het over elk onderwerp beter weet als de ander en daarbij zijn/ haar gelijk een ander bij elke gelegenheid, derhalve voortdurend in de oren toetert.
Op een breed opgezet forum moet in mijn optiek een deelnemer immuun zijn voor het voortdurende ik-heb-gelijk-geschal van een ander.
Wanneer die immuniteit niet aanwezig is, dan is de door Reiziger ingeslagen weg inderdaad de persoonlijk juiste weg.
Niet iedereen heeft dezelfde schoenen aan de voeten, welk een geluk gezien vanuit mijn "" schoenen "".
https://www.youtube.com/watch?v=4tqQnAuOnRk
Onder het dweilen door wierp zij nog wulpse blikken… Zij maakte met haar lonken de oudjes aan het schrikken.
Vertaling:
Onder het discussiëren door wierp menig forumlid nog gewaagde stellingen, en met hun felle lonken naar het eigen gelijk joegen ze de rustige lezers de stuipen op het lijf.
-
J-W
Pas op Tufkah, je bent door Reiziger vriendelijk verzocht je van zijn tafel te verwijderen, laat je nooit gestorven ego hierdoor niet de kop opsteken, jij hebt immers naar eigen zeggen geen ego meer? Gedraag je waardig zoals het een geestelijk mens betaamt en hou op met het gelijk willen hebben, het twisten over het verzoek van Reiziger, anders moeten wij gaan denken dat jij net als iedereen hier in werkelijkheid gewoon een natuurlijk mens bent en het wandelen naar de Geest jou nooit gelukt is. Of dat jij met jouw vreemde geloof wellicht helemaal niet volgens de bijbel gelooft maar dat jij een boze geest volgt, dat zou zo maar kunnen, nooit over nagedacht?......Tufkah schreef: 19 jul 2026, 19:46
...........Wat begrijp jij hier niet aan, Reiziger? Voor jou geldt hetzelfde als voor Mullog. Twisten is wandelen naar het vlees. Ik tracht te wandelen naar de geest. .........
-
dingo
- Site Admin
[modbreak dingo] Op verzoek van topicstarter is dit onderwerp verplaatst naar Weblogs & columns. Let op de afwijkende regels die hier gelden en waarop gemodereerd zal worden.
On the basis of evidence we may be sure that we are wrong but we can never be sure that we are right