Prachtig verhaal, maar ik neem de bijbel net zo serieus als de Donald Duck, dus tjah het heeft voor mij weinig waarde....Alpha schreef:De Bijbel geeft antwoord, maar je moet die wel kennen natuurlijk.JW88 schreef:Ja ik hoor dat wel vaker inderdaad, dat Satan verantwoordelijke is.... maar waarom pakt God, Satan dan niet aan? Is het daar te zwak voor? Of heeft hij daar geen zin aan?
En is het ook niet zo (ik kan er naast zitten) dat God, Satan heeft geschapen? Waarom heeft hij dat gedaan? Of waarom heeft hij toegestaan dat Satan tot leven kwam?
Maar hij gaat ingrijpen? En hoe zie je dat concreet voor je? Dat de mensen uiteindelijk te veel wordt voor de aarde, dat geloof ik ook wel, al maken wij dat niet meer mee, dat kan nog wel duizenden jaren duren en misschien wonen er dan ook wel mensen op andere planeten dat sluit ik zeker niet uit.
Satan is een opstandige engel, die zelf aanbeden wilde worden.
Hij gebruikt daarvoor list en bedrog, waardoor de mensheid is besmet door opstandigheid.
Maar God heeft, net als iedereen, hem een vrije wil gegeven, die hij heeft misbruikt.
Hij beschuldigde God er van onrechtmatige heerschappij uit te oefenen.
Wanneer God Satan vernietigd is die beschuldiging niet ongedaan gemaakt.
Vandaar dat God Satan in de gelegenheid heeft gesteld om zijn beschuldiging waar te maken.
Je ziet daar een verslag van in Job.
Job 1: 6 Nu brak de dag aan waarop de zonen van de ware God kwamen om zich vóór JHWH te stellen, en voorts kwam ook Satan aldaar in hun midden.
Wanneer je verder leest zie je dat Satan God uitdaagt. God neemt uitdaging aan onder de voorwaarde dat hij Job niet mag doden. Je ziet dan dat Job vele tegenslagen krijgt te verwerken en toch trouw aan God blijft, alhoewel hij zijn eigen rechtvaardigheid op de voorgrond plaatste en zich daardoor verongelijk voelde.
God leest Job de les door te stellen: waar was jij toen ik de aarde maakte? (Job 38:4).
Zo gaat God nog even door (Job 39-41).
Vervolgens betoont Job een sterk berouw met de woorden: 6 Daarom herroep ik, En ik heb werkelijk berouw in stof en as.”
Het ingrijpen van God staat ook weer in de Bijbel, zoals ik al citeerde. O.a. in Openbaring 12:7-12.
Volgens de Bijbelse chronologie denk ik niet dat Gods ingrijpen nog duizenden jaren zal duren, immers er is dan geen mens meer over.
De Bijbel geeft een aantal profetieën, daardoor je de tijdsperiode kan herkennen.
De door Satan geïntroduceerde opstand breidt zich uit, mensen negeren de Bijbelse normen en waarden, er ontstaat in die periode de ene naar de andere oorlog.
Honger en wetteloosheid neemt sterk toe.
Het goede nieuws zal wereldwijd verkondigt worden. (Mt 24:14)
Wanneer dat is voltooid ( volgens Gods standpunt) grijpt hij in.
Er gebeuren dan enkele opzienbarende gebeurtenissen.
Er breekt een oorlog uit tegen God met als gevolg dat Babylon de grote wordt vernietigd.
Babylon de grote is een afspiegeling van het oude Babylon, herkenbaar aan de Babylonische riten en gebruiken.
God slaat terug en vernietigt de veroorzakers, de koningen der aarde en hun legers.
Vervolgen blijf er een grote schare mensen over, die hebben overleeft, omdat zij niet meededen aan de populaire Babylonische gebruiken en God zuiver aanbaden, zoal HIJ dat wenste.
Dan zal Gods oorspronkelijke voornemen uitgevoerd worden, de aarde vullen met volmaakte mensen, die onder Jezus leiding tot volmaaktheid worden gebracht en de aarde een paradijs zal worden.
Dan gaat o.a. Openbaring 21:3,4 in vervulling.
Jij zegt: Wanneer God Satan vernietigd is die beschuldiging niet ongedaan gemaakt., ja nou en? Dat is alle ellende wel uit de wereld toch, geeft God daar niet om? Dan is het toch echt een wrede God.
En als God de mensen en Satan vrije wil heeft gegeven is hij dus indirect ook verantwoordelijk voor alle ellende, dat was dan toch echt een grove inschattingsfout van God...
Ook zo mooi die Bijbelse normen en waarden, net alsof ongelovigen geen normen of waarden kunnen hebben en dat alleen is weggelegd voor de religieuzen, dat moet je eens tegen een katholieke priester zeggen....
Maar dan moet ik dus maar op mijn hoede zijn als ik dat allemaal zo lees, nou ik kan je vertellen ik lig er nog geen micro seconde van wakker eerlijk gezegd....