Dus de Bijbelse normen en waarden gewoon negeren?
Zoals mensen vaak verkeerregels negeren?
Er was onlangs een notoire wegpiraat die alle verkeersregels negeerde?
Drie kinderen en een volwassene overleefden het niet.
Dus de Bijbelse normen en waarden gewoon negeren?
Dat ben ik met je eens.
Bijbelse normen en waarden komen niet van God maar zijn bedacht door mensen. De bijbel is een door mensen geschreven verzameling boeken.Alpha schreef: Vandaag, 13:20Dus de Bijbelse normen en waarden gewoon negeren?Messenger schreef: 14 sep 2026, 11:28
De vrije wil is God die de mensen zegt: "Jouw/Jullie wil is Mijn wil."
Het gaat over de nieuwe (JG) aarde. Niet over het hier en nu. Je antwoord raakt kan noch wal.Alpha schreef: Vandaag, 12:21Van het MOETEN bouwen is geen sprake.Mullog schreef: 14 sep 2026, 16:33
Ik heb weleens met een collega JG van je een gesprek gevoerd. Die kwam met nog wat aanvullingen. Zoals dat er nog steeds gewerkt moest worden voor de kost. Hij werd helemaal lyrisch met de gedachte dat hij zelf een huis zou kunnen bouwen. Ik zou het, met alle respect voor bouwvakkers, een gruwel vinden om dat te moeten doen. Kortom het was een eeuwigheid hetzelfde liedje, werken voor een baas maar dan zonder recht op ziekteverlof want dat werd je niet meer. Ga d'r maar aan staan, veel plezier.
...
Jezus demonstreerde dat er een opstanding mogelijk is, hij demonstreerde dat in het openbaar.Tiberius Claudius schreef: Vandaag, 13:31Dat ben ik met je eens.
Maar er is daar veel meer uit overgenomen zoals:
De Hemel.
Leven na de Dood.
............................
Best wel groot voor een sekte.Alpha schreef: Vandaag, 14:06 Het goede nieuws (het evangelie) wordt nu letterlijk over de gehele wereld bekend gemaakt in ca. 241 landen door ruim 9.000.000 Jg.
In 119.652 gemeenten in honderden verschillende talen.
Mijn geloof is op een rots gebouwd. ( Psalm 18:46.)Messenger schreef: 14 sep 2026, 13:00Het zal voor jou schrikken zijn als blijkt dat het fundament van jouw geloof op drijfzand is gebouwd en langzaam verdwijnt.Alpha schreef: 14 sep 2026, 12:53 Het zal schrikken zijn, als blijkt dat je fundament toch op zand is gebaseerd.
Je gelooft, wat je wilt geloven, zonder epi gnosis.
Je kent dus de Bijbel van buiten en begrijpt niet wat er gezegd wordt.
De betekenis van deze tekst gaat dus aan je voorbij:
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV.
Dat gebeurd nu in 241 landen door ruim 9.000.000 vrijwilligers.
Maar niet getreurd, de hemel/het paradijs is voor iedereen. God is pure liefde en oordeelt niet, er is vrije wil en in alles van God is perfectie.
De sekte van de christenheid is inderdaad veel groter.
De aarde zal schoongemaakt worden en dan wordt de aarde een paradijs.Mullog schreef: 14 sep 2026, 12:41Zoals ik schreef, ik moet er niet aan denkenAlpha schreef: 14 sep 2026, 11:11 Er bestaat geen JW paradijs.
Het echte paradijs zal worden herstelde en heeft tot gevolg dat er geen misdaad, ziekte of honger meer zal zijn.
De Bijbel is daarover heel duidelijk. De verenigde mensheid zal de Bijbelse normen en waarden respecteren en dus de schepper eren..
Best wel.
Zoals al vaker aangetoond, bestaat de hel niet. Het is door afgodische religies bedacht.Tufkah schreef: 14 sep 2026, 12:37Christus heeft het dan ook over het Koninkrijk Gods en niet over het hiernamaals. Daarnaast predikt Christus de zelfverloochening, er is dan niemand meer om naar het hiernamaals te gaan. Indien het zelf verloochent is.Alpha schreef: 14 sep 2026, 12:32
Het hiernamaals cq onderwereld e.d. is een uitdrukking die niet op de Bijbelse leer is gebaseerd, maar op kerkleer.
Maar daarom kan het hiernamaals best wel bestaan, dat heet dan 'hel'. Want waar blijven de mensen die zichzelf niet hebben verloochent?
De getallen, met nog andere informatie, zijn volledig openbaar te zien op JW.ORG.Tiberius Claudius schreef: 35 minuten geledenBest wel.
Het zijn er meer als de Loge Leden.
(Indien de opgegeven getallen kloppen)
Je bent toch wel erg druk bezig de Bijbelse informatie te negeren.Messenger schreef: Vandaag, 13:46Bijbelse normen en waarden komen niet van God maar zijn bedacht door mensen. De bijbel is een door mensen geschreven verzameling boeken.Alpha schreef: Vandaag, 13:20 Dus de Bijbelse normen en waarden gewoon negeren?
Verkeersregels zijn ook door mensen bedacht.