Allie schreef:Goedenavond,
Ik heb me een tijd bezig gehouden met een vraag, aan atheïsten, die maar niet beantwoord wordt.
Ik wil deze vraag hier voorleggen en ik ben benieuwd of er een antwoord komt.
Deze vraag is voor de atheist die zegt dat God absoluut niet bestaat.
Dit is de vraag: Welke argumenten zijn er, om hard te maken dat atheïsme correct is?
Ik hoop dat er een serieus antwoord komt.
Om terug te keren naar de oorspronkelijk vraag ''welke argumenten zijn er, om hard te maken dat atheïsme correct is?''
Het antwoord op die vraag is in eerste instantie, de atheïst heeft niet de bewijslast, de gene die de eerste claim maakt (God bestaat) heeft de bewijslast, niet de gene die daar in tweede instantie op reageert (God bestaat niet), dus jouw vraag is irrelevant.
Als ik nu bijvoorbeeld claim dat ik God ben, dan kan jij nooit bewijzen dat het niet zo is, als ik die claim dus doe, zal ik met bewijzen moeten komen om die te ondersteunen, geen aannames, veronderstellingen of meningen, nee! Bewijs! oftewel ''Datgene wat de juistheid van een bewering onweerlegbaar vast (kan) leggen''
Ten tweede vraag je mij om met bewijs te komen dat iets onbewijsbaars niet bestaat, jij weet net zo goed als ik dat, dat niet mogelijk is.
Ik kan bijvoorbeeld heel makkelijk aan jou bewijzen dat een plant groeit, als we beide een week lang bij die plant gaan zitten zullen we dat zien, jij kan God niet aan mij aan tonen of bewijzen.
Ten derde concludeer ik dat er bij jou een soort basis rationaliteit en gezond verstand ontbreekt, dat is moeilijk om zo uit te leggen en misschien denk je wel dat je over heel veel rationaliteit en gezond verstand beschikt, maar in de context van logica is dat toch echt niet het geval, ook al zal je dat natuurlijk nooit erkennen, maar dat is ook niet erg.
Ik ga uit van het rationele, de logica en mijn gezond verstand, daar binnen is geen plaats voor bovennatuurlijk zaken zoals God, voor mij is God is essentie exact maar dan ook exact hetzelfde als de Kerstman, beide fictie, beide met een bepaald doel verzonnen, beide gevoed door manipulatie en naïviteit.