Het lijkt wel of je mijn antwoorden kopieert.Alpha schreef: 03 aug 2026, 12:14Als je de bijbel had gekend, dan wist je dat ik niet lieg, maar gewoon de Bijbel citeer.Dat_beloof_ik schreef: 27 jul 2026, 16:15
Dat was de kwestie niet.
De kwestie was jouw vraag of God verantwoordelijk is voor alle ellende.
Dat negeer je volledig, nadat je hebt gelogen.
Het is duidelijk dat je mijn antwoord niet wilt horen of dat het je niet aanstaat.
Ik citeerde slechts relevante teksten.
De Bijbel geeft dat duidelijk weer.
Je kon dan ook weten dat de ellende op aarde is veroorzaakt door de opstand van Adam en Eva.
Vandaar ook dat Kain zijn broer Abel doodde.
Opvallend is dat je mijn reactie negeert, als het niet in jouw straatje past.
Interessant is deze tekst:
Mt 6:
9 “Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden.
10 Laat uw Koninkrijk komen. Laat uw wil gedaan worden op aarde net zoals in de hemel . NWV
9 Onze Vader, Die in de hemelen zijt. Uw Naam worde geheiligd.
10 Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, zoals in de hemel zo ook op de aarde. HSV
In de NWV kom je overal Gods naam voor en Jg heiligen die naam, doordat zij verenigd op de hele aarde zijn naam verkondigen.
Zij voeren daarom graag Jezus opdracht uit: „Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende.” — Matth. 28:19.
Dit is het gevolg:
Matthéüs 24:
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. NWV
14 En dit Evangelie van het Koninkrijk zal in heel de wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken; en dan zal het einde komen. HSV.
Dit za het gevolg zijn:
Openbaring 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. 2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.
De hemel is intussen "vernieuwd" Satan en zijn demonen zijn er uit verwijderd. (Openbaring 12: 7-9)
De aarde zal grondig schoongemaakt worden en degenen verwijderen die de aarde vernietigen. (Jesaja 65:17; 2 Petrus 3:13).
De "zee" is een symbool voor opstandige mensen. (Jes 57:20).
De tent van God verwijst naar de tabernakel uit het oude Israël. De oorspronkelijke aanbidding zal hersteld worden.
In het oude Jeruzalem, was "Gods huis" gesymboliseerd door de tempel, waarin dezelfde soort aanbidding was, zoals in tabernakel.
Het gevolg daarvan zal zijn, zien we in Openbaring 21: vers 4.
Jezus bewees dat dat werkelijkheid zou worden.
Bedankt voor je reactie.
Begrijp a.u.b. dat ik gewoon de Bijbel citeer en beslist niet jouw oren zal "kittelen".
2 Timotheüs 4:
3 Want er komt een tijd dat ze de gezonde leer niet verdragen maar hun eigen verlangens volgen en leraren om zich heen verzamelen die hun vertellen wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren en zullen aandacht besteden aan verzinsels. NWV.
3 Want er komt een tijd dat de mensen niet meer zullen willen luisteren naar de gezonde waarheid van het geloof. Omdat ze liever andere dingen horen, zullen ze zelf leraren uitzoeken die hen leren wat ze graag willen horen.
4 Ze zullen niet meer willen luisteren naar de waarheid, maar alleen maar naar verzinsels. Basis bijbel
Zie ook de SV, die gebruikte nog: "kittelachtig zijnde van gehoor".
Even terug naar het begin, waar jij de vraag stelde of God verantwoordelijk is voor alle ellende.
Daarop citeerde ik 3 bijbelteksten:
(Jesaja 45:7) Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
(Klaagliederen 3:38) Gaat niet uit den mond des Allerhoogsten het kwade en het goede?
(Exodus 4:11) En de HEERE zeide tot hem: Wie heeft den mens den mond gemaakt, of wie heeft den stomme, of dove, of ziende, of blinde gemaakt? Ben Ik het niet, de HEERE?
Dus een simpele vraag: begrijp je dat uit deze teksten volgt dat volgens de Bijbel God het kwaad schiep?