Interviews van duizenden jaren geleden maken op mij geen indruk.Alpha schreef: Gisteren, 13:02Je hebt lammen weer zien lopen, doden gezien, die opgestaan waren, mensen die volledig waren genezen door Jezus?Messenger schreef: Gisteren, 12:50
Misschien zoals de persoonlijke, meegemaakte ervaring zoals ik zelf had, maar ik kan alleen op die van mij af gaan.
Lukas is dat consequent na gegaan, door ooggetuigen te interviewen.
Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Ik denk dat de JG dit lezen als: Elk wezen heeft leven. Leven is een directe verbinding met God.Messenger schreef: Gisteren, 13:31Ik ben klaarwakker. De bijbel heeft weinig te betekenen voor mij en is niet gezaghebbend. Veelal zit de bijbel ernaast, niet altijd.Alpha schreef: Gisteren, 12:59 Helaas voor jou gebruikt de bijbel het woord ziel voor een persoon, een dier, of het leven dat een persoon of een dier bezit.
Droom maar gewoon verder.
Elk levend wezen heeft een ziel. De ziel van de mens is de directe verbinding met God.
[onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede]
-
Niet verbazingwekkend.Leon schreef: Gisteren, 13:35Ik denk dat de JG dit lezen als: Elk wezen heeft leven. Leven is een directe verbinding met God.Messenger schreef: Gisteren, 13:31
Ik ben klaarwakker. De bijbel heeft weinig te betekenen voor mij en is niet gezaghebbend. Veelal zit de bijbel ernaast, niet altijd.
Elk levend wezen heeft een ziel. De ziel van de mens is de directe verbinding met God.
In de abrahamitische godsdiensten is God een Relationele ( op de mens betrokken ) God.
Relatie zonder Verbinding = gelijk aan kul.
-
Het je hele stuk ga je niet in op de laatste regels die ik schreef.Alpha schreef: Gisteren, 12:03Jezus is aangesteld door zijn vader als koning over de aarde.Dat_beloof_ik schreef: 25 jun 2025, 14:55 Met het evangelie van Lukas doet de schrijver precies wat je anderen verwijt:
doen voorkomen alsof zijn schrijfsel van vroegere geïnspireerde schrijvers is.
Jij bent het daar niet mee eens.
Er is geen enkele objectieve grond (dus anders dan 'ik geloof dat nu eenmaal') waarop je kunt baseren dat Lukas anders is dan andere documenten waarvan de schrijvers doet voorkomen alsof die van Jezus zijn.
Zijn vader delegeerde vele taken aan hem, alsmede aan diverse engelen.
Jezus gaf opdrachten aan zijn volgelingen, zoals het goede nieuws overal bekend te maken.
Ook hij delegeert taken.
Vandaar dat zijn discipelen zelf hun waarnemingen opschreven.
Net als zijn vader maakt hij gebruik van mensen, zodat de wil van zijn vader uitgevoerd wordt.
Uit openbaringen blijkt overduidelijk dat hij precies weet wat er op aarde gebeurd en hij corrigeert als dat nodig is.
Lees nu eens zelf de bijbel en probeer te begrijpen waarover het gaat.
Jezus is de voorzegde en aangestelde koning over de aarde.
Johannes 18:
37 Toen zei Pilatus tegen hem: ‘U bent dus toch een koning?’ Jezus antwoordde: ‘U zegt zelf dat ik een koning ben. Hiervoor ben ik geboren en hiervoor ben ik in de wereld gekomen: om te getuigen van de waarheid. Iedereen die aan de kant van de waarheid staat, luistert naar mijn stem.’
Lukas 1:
31 Luister! Je zult zwanger worden en een zoon krijgen, en je moet hem Jezus noemen.
32 Hij zal groot zijn en de Zoon van de Allerhoogste worden genoemd. Jehovah God zal hem de troon van zijn vader David geven.
33 Hij zal voor eeuwig als Koning over het huis van Jakob regeren en aan zijn Koninkrijk zal geen eind komen.’
Lukas 7:
20 Toen de mannen bij hem [Jezus] kwamen, zeiden zij: „Johannes de Doper heeft ons naar u toe gezonden om te zeggen: ’Zijt gij de Komende, of hebben wij een ander te verwachten?’”
21 In dat uur genas hij vele [mensen] van ziekten en ernstige kwalen en goddeloze geesten en schonk hij vele blinden [het vermogen] om te kunnen zien.
22 Daarom gaf hij de [twee] ten antwoord: „Gaat heen, bericht aan Johannes wat GIJ gezien en gehoord hebt: de blinden ontvangen het gezicht, de kreupelen lopen, de melaatsen worden gereinigd en de doven horen, de doden worden opgewekt en aan de armen wordt het goede nieuws verteld.
23 En gelukkig is hij die geen aanstoot aan mij neemt.”
Jesaja 60:22 De kleine zal tot duizend worden en de onbeduidende tot een machtig volk.
Ikzelf, Jehovah, zal het versnellen als het de tijd ervoor is.
Deze gebeurtenis vind plaats in de tijd van het einde. (Daniël 12: 9-10).
Jesaja 61:1 De geest van de Soevereine Heer Jehovah rust op mij, omdat Jehovah mij heeft gezalfd om goed nieuws te vertellen aan de zachtmoedigen. Hij heeft mij gestuurd om mensen met een gebroken hart te verbinden, om aan de gevangenen bekend te maken dat ze vrijgelaten zullen worden en aan wie opgesloten zitten dat hun ogen wijd geopend zullen worden,
Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan, NWV.
Lukas was een arts, dat blijkt uit zijn geschriften.
Paulus noemde hem de geliefde geneesheer [ἰατρὸς]. (Kol 4:14)
Hij sprak niet over zichzelf als een ooggetuige, maar vermelde gebeurtenissen in het leven van Christus (Lu 1:2)
Hij interviewde vele mensen die zelf ooggetuigen waren en ook degenen die zelf het goede nieuws verkondigden.
Lukas is een van degenen aan wie deze geïnspireerde uitspraken werden toevertrouwd. (Romeinen 3:1, 2).
jij wijst schrijfsels af omdat de schrijver doet voorkomen alsof zijn schrijfsel van vroegere geïnspireerde schrijvers is.
De schrijver van Lukas doet precies hetzelfde en er is geen enkele objectieve grond waarop je kunt baseren dat Lukas anders is dan andere documenten waarvan de schrijvers doen voorkomen alsof die van Jezus zijn.
Vervolgens verwijs je o.a. weer naar Lukas.... zonder op voorgaande in te gaan.
Nog één ding. Ik zie je nu wederom schrijven dat uit Lukas geschriften bleek dat hij arts. Ik heb regelmatig gevraagd wáár dat dan uit zijn geschriften bleek; welke teksten, welke bewoordingen. Zou je daar misschien eens op kunnen reageren?
Je blijft het nl steeds opnieuw inbrengen, maar telkens zonder onderbouwing.