Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 19 aug 2025, 09:37
peda schreef: 19 aug 2025, 09:10

De JG organisatie laat zien wat de BL opvatting is van wat de bijbel leert.
Het BL spreekt over de bijbel en de J G volgers klappen vervolgens in de handen.
De gezonde B L bijbelse leer.
Wie niet meeklapt, vliegt de organisatie uit.
Erger nog:
Men wordt melaats verklaard, zelfs de naaste verwanten: Vrouw/Man , Kinderen , Ouders dienen elk contact met zo iemand te verbreken.
De God van de JG is overduidelijk een wrede God, niet verwonderlijk daar hij afstamt van een eveneens wrede woestijn God.
Je bent in de war met jou eigen God, de heerser van deze wereld.

Johannes 17:
14 Ik heb uw woord aan hen doorgegeven, maar de wereld heeft hen gehaat, omdat ze geen deel van de wereld zijn, net zoals ik geen deel van de wereld ben.
15 Ik vraag u niet om hen uit de wereld weg te nemen, maar om over hen te waken vanwege de goddeloze.
16 Ze zijn geen deel van de wereld, net zoals ik geen deel van de wereld ben.
17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid.

Lasteraars kunnen Gods koninkrijk niet beërven.

2 Tim 3:
1 Maar weet dat er in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken die moeilijk te doorstaan zijn.
2 Want de mensen zullen alleen om zichzelf geven en om geld. Ze zullen verwaand zijn, arrogant, lasteraars, ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar en ontrouw.
3 Ze zullen geen natuurlijke genegenheid hebben, voor geen enkele overeenkomst openstaan en kwaadsprekers zijn. Ze zullen onbeheerst en wreed zijn en geen liefde voor het goede hebben.
4 Ze zullen verraders zijn, roekeloos en opgeblazen van trots, met meer liefde voor genot dan liefde voor God.
5 Ze zullen een schijn van vroomheid hebben maar de kracht ervan niet blijken te bezitten. Keer je af van hen. NWV.
Alpha

Bericht door Alpha »

peda schreef: 19 aug 2025, 09:10
Alpha schreef: 18 aug 2025, 17:39

Opvallend was dat zij lieten zien wat de Bijbel zelf leerde.
Daarbij werden meerdere Bijbelvertalingen naast elkaar gebruikt.
De JG organisatie laat zien wat de BL opvatting is van wat de bijbel leert.
Het BL spreekt over de bijbel en de J G volgers klappen vervolgens in de handen.
De gezonde B L bijbelse leer.
Wie niet meeklapt, vliegt de organisatie uit.
: „Want er zal een tijd zijn, dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar, dewijl zij kitteloorig zijn, naar hunne eigene begeerlijkheden voor zichzelve leeraars zullen verzamelen; en zij zullen het oor van de waarheid afwenden, en zich keeren tot fabelen” (2 Tim. 4:3, 4, Voorhoeve)
Alpha

Bericht door Alpha »

Tufkah schreef: 18 aug 2025, 20:27
Alpha schreef: 18 aug 2025, 17:12 Sorry, je hebt niet te maken met een beginneling.
Je hebt het wiel weer uitgevonden?

Je gebruikte redenatie ben ik al veel vaker tegengekomen.
Het zijn net papagaaien, die dat doen.
Een jij-bak is nooit sterk.
Het doel is kennelijk getroffen.
Te sterk voor jou.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 18 aug 2025, 17:52
Alpha schreef: 18 aug 2025, 17:39 Begrijpend lezen is toch wat moeilijk voor je, niet waar.1
Het bekende riedeltje van een JG die geen echt antwoord heeft.

Men probeert het eigen defect bij de ander te leggen.
Het is een bekend fenomeen, dat mensen vaak anderen van dingen beschuldigen, die zij zelf doen.
Alpha

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 18 aug 2025, 17:50
Alpha schreef: 18 aug 2025, 17:32

Jezus maakte slaven en was zelf ook eens slaaf.
Dit lijkt me pure nonsens er is niets dat er in de Bijbelse teksten op wijst dat Jezus een voormalige slaaf was.
Johannes 13:
4 stond hij [Jezus] van tafel op en deed zijn bovenkleren uit. Hij nam een linnen doek en bond die om zijn middel.
5 Daarna deed hij water in een kom en begon de voeten van de discipelen te wassen. Hij droogde ze af met de linnen doek die hij om zijn middel had.
6 Toen hij bij Simon Petrus kwam, zei die tegen hem: ‘Heer, ga je mijn voeten wassen?’
7 Jezus antwoordde: ‘Wat ik doe, begrijp je nu niet, maar je zult het later begrijpen.’ NWV.

Net als Petrus snap jij dat dus niet.
Jezus deed hier werk, wat gebruikelijk door een slaaf of knecht wordt gedaan.
Hij was de toekomstige koning, maar gedroeg zich als een nederige slaaf.
Laatst gewijzigd door Alpha op 25 aug 2025, 10:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Alpha

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 18 aug 2025, 17:43
Alpha schreef: 18 aug 2025, 17:39 Begrijpend lezen is toch wat moeilijk voor je, niet waar.

Helaas voor jou heb ik heel bewust gekozen, na eerst een Bijbelstudie bij de NHK gevolgd te hebben..
Vervolgens bij de JG onder specifieke voorwaarden.

De studieleider van de NHK waarschuwde mij, met de boodschap: "Zij denken dat zij het alleen weten".
Mijn redenatie was: Bijbel is Bijbel.
Ik had de intentie om Jg op hun woorden te vangen. :)

Opvallend was dat zij lieten zien wat de Bijbel zelf leerde.
Daarbij werden meerdere Bijbelvertalingen naast elkaar gebruikt.
Ze lieten je denk ik geloven dat je zelf kritisch had nagedacht terwijl in werkelijkheid je werd gehersenspoeld.
Ik kan je verzekeren dat ik hier niet degene ben, die aantoonbaar gehersenspoeld is.
Ik mag zelf nadenken en zelf kiezen.

Vandaar deze Bijbelse waarschuwing:

2 Korinthiërs 4:
3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan,
4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is.
5 We prediken niet over onszelf maar over Jezus Christus als Heer en over onszelf als jullie slaven om Jezus’ wil.
6 Het is God die heeft gezegd: ‘Laat het licht uit de duisternis schijnen.’ Hij heeft op ons hart geschenen om het te verlichten met de glorieuze kennis van God via het gezicht van Christus. NWV.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Alpha schreef: 25 aug 2025, 09:54
Tufkah schreef: 18 aug 2025, 20:27

Een jij-bak is nooit sterk.
Het doel is kennelijk getroffen.
Te sterk voor jou.
Sorry, ik had niet door dat er een wedstrijd gaande was waar een doel getroffen moest worden. Ik dacht dat we een gesprek hadden.
De paradox van het denken is de poging om iets te ontdekken dat gedachten niet kunnen denken.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 25 aug 2025, 10:10
Ze lieten je denk ik geloven dat je zelf kritisch had nagedacht terwijl in werkelijkheid je werd gehersenspoeld.
Ik kan je verzekeren dat ik hier niet degene ben, die aantoonbaar gehersenspoeld is.
Het prikkelt toch wel bij je, want je reageert nu twee keer op een tekst van mij. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 25 aug 2025, 09:40
Het is bekend dat mensen vaak anderen van dingen beschuldigen, die zij zelf doen.
Dat is helemaal waar. :lol: :lol: :lol:
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 25 aug 2025, 09:49Je bent in de war met jou eigen God, de heerser van deze wereld.
Ik heb geen God slimmerik, dat is iets wat voor alle Atheïsten geldt.

Ook geef je weer geen echt antwoord.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 25 aug 2025, 10:04
Tiberius Claudius schreef: 18 aug 2025, 17:50
Dit lijkt me pure nonsens er is niets dat er in de Bijbelse teksten op wijst dat Jezus een voormalige slaaf was.
Johannes 13:
4 stond hij [Jezus] van tafel op en deed zijn bovenkleren uit. Hij nam een linnen doek en bond die om zijn middel.
5 Daarna deed hij water in een kom en begon de voeten van de discipelen te wassen. Hij droogde ze af met de linnen doek die hij om zijn middel had.
6 Toen hij bij Simon Petrus kwam, zei die tegen hem: ‘Heer, ga je mijn voeten wassen?’
7 Jezus antwoordde: ‘Wat ik doe, begrijp je nu niet, maar je zult het later begrijpen.’ NWV.

Net als Petrus snap jij dat dus niet.
Jezus deed hier werk, wat gebruikelijk door een slaaf of knecht wordt gedaan.
Hij was de toekomstige koning, maar gedroeg zich als een nederige slaaf.
Dat bewijst helemaal niet dat hij een slaaf was, het staat dus gewoon nergens.
Tiberius Claudius

Alpha schreef: 25 aug 2025, 10:10
Jij hebt niets te kiezen, je hebt slechts één mogelijkheid slaafs De Leer van het BL volgen.
Doe je dat niet, dan vlieg je er uit en wordt je melaats verklaard.