Mijn antwoord bevalt je dus niet.Tiberius Claudius schreef: 06 okt 2025, 13:32Vind je??
Ja indien je geen echt antwoord hebt, ga je dit soort beweringen over de ander zeggen.
Toch is dat kennelijk de kern van mijn betoog.
Mijn antwoord bevalt je dus niet.Tiberius Claudius schreef: 06 okt 2025, 13:32Vind je??
Ja indien je geen echt antwoord hebt, ga je dit soort beweringen over de ander zeggen.
Jouw waarheid is ook maar een eigen waarheid.Alpha schreef: Gisteren, 10:38Johannes 17:17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid. NWV.
Enkelvoud!
Helaas maken de meest mensen hun eigen waarheid.
Zoveel mensen, zoveel waarheden.
Het is geen bewering, maar een feit.Dat_beloof_ik schreef: 06 okt 2025, 13:53Dat is inderdaad wat JG altijd beweren.
Maar je ooit al eens bekeken wat anderen er van vinden?
NEE!Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 11:18Jouw waarheid is ook maar een eigen waarheid.Alpha schreef: Gisteren, 10:38 Johannes 17:17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid. NWV.
Enkelvoud!
Helaas maken de meest mensen hun eigen waarheid.
Zoveel mensen, zoveel waarheden.
Het is slechts jouw waarheid dat dat Gods woord zou zijn.Alpha schreef: Gisteren, 11:33NEE!
Mijn waarheid is op Gods woord gebaseerd.
Vandaar ook dat Jezus zei: "UW woord is waarheid". (Johannes 17:17)
‘Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Vandaar ook dat Jezus dit zei:
Johannes 12:49\) Want ik heb niet uit mezelf gesproken, maar de Vader, die mij heeft gestuurd, heeft me zelf een gebod gegeven over wat ik zeggen en wat ik spreken moet.
Dat doet dus de christenheid.Tiberius Claudius schreef: 06 okt 2025, 14:45Ik heb geen geloof, wel ben ik altijd dol op geschiedenis geweest.umit schreef: 06 okt 2025, 14:30
klopt...maar dan heb je geconstateerd dat het geloof zich op een bepaalde manier heeft ontwikkeld.
Wordt dat dan gezien als iets goeds? of streeft men dan eerder naar het originele geloof?
Zo kijk ik daar ook naar.
Voor de Gelovige ligt dat anders, die gelooft alleen dat deel wat haar/hem uitkomt.
Een typische opmerking van een ongelovige, die niet de moeite heeft genomen om wat verder te kijken, dan dat zijn neus lang is.Tiberius Claudius schreef: Gisteren, 11:37Het is slechts jouw waarheid dat dat Gods woord zou zijn.Alpha schreef: Gisteren, 11:33 NEE!
Mijn waarheid is op Gods woord gebaseerd.
Vandaar ook dat Jezus zei: "UW woord is waarheid". (Johannes 17:17)
‘Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Vandaar ook dat Jezus dit zei:
Johannes 12:49\) Want ik heb niet uit mezelf gesproken, maar de Vader, die mij heeft gestuurd, heeft me zelf een gebod gegeven over wat ik zeggen en wat ik spreken moet.
Het zijn maar teksten die door mensen zijn opgeschreven meer niet.
Het is nu eenmaal zo, dat zonder goede leiding mensen in chaos geraken.
OK. Wie stelde Jezus dan oorspronkelijk aan? iemand van de apostelen? hoe ging dat precies in zijn werk en hoe werd de leiding daarna doorgegeven?Alpha schreef: Gisteren, 11:49Het is nu eenmaal zo, dat zonder goede leiding mensen in chaos geraken.umit schreef: 07 okt 2025, 09:38
BL staat voor "Bestuurlijk Lichaam"!! yessssssssss...vroeg ik me de hele tijd al af....ich dacht meer aan "Bijbelleer" ofzo
Vandaar dat Jezus de leiding nam en mensen aanstelde, die ook de leiding kregen.
Jezus gaf opdracht om het goede nieuws bekend te maken en daar is een goede organisatie structuur voor nodig.
Waarom geeft God in jullie verstaan zulke tekenen niet meer? Of waarom bevestigd Hij niet de gezalfde status door handoplegging, zoals bijvoorbeeld in Handelingen 8,17 en in Handelingen 19,6 gebeurt? In beide bijbelgedeelten wordt immers nadrukkelijk de heilige Geest door handoplegging van de apostelen uitgedeeld. Waarom is jullie gezalfde klasse daarmee gestopt? Zo'n duidelijk teken zou misschien juist ook ongemakkelijke momenten kunnen voorkomen tijdens jullie Gedachtenisviering, als ineens iemand de symbolen gebruikt.Alpha schreef: Gisteren, 10:14 Hoe kan je de heilige geest vast stellen?
Bij Jezus was dat een duif. (Mt 3:16).
In de bovenkamer, toen ca. 120 personen aanwezig waren, was dat in de vorm van tongen van vuur. (Hand. 2:2-4).
Zij konden daarna in diverse talen met mensen praten.
snap ik niet. De vraag wasAlpha schreef: Gisteren, 11:42Dat doet dus de christenheid.Tiberius Claudius schreef: 06 okt 2025, 14:45
Ik heb geen geloof, wel ben ik altijd dol op geschiedenis geweest.
Zo kijk ik daar ook naar.
Voor de Gelovige ligt dat anders, die gelooft alleen dat deel wat haar/hem uitkomt.
De Christenheid zorgt ervoor dat de religie zich op een bepaalde manier ontwikkelt? of de Christenheid streeft naar het originele geloof?klopt...maar dan heb je geconstateerd dat het geloof zich op een bepaalde manier heeft ontwikkeld.
Wordt dat dan gezien als iets goeds? of streeft men dan eerder naar het originele geloof?
De Bijbel bestond toen nog niet, maar Jezus predikte en leerde de mensen wel degelijk.
mee eensAlpha schreef: Gisteren, 11:42 Vandaar dat hij de mensen onderwees en stond hij bekend al onderwijzer.
mee eensAlpha schreef: Gisteren, 11:42 In veel illustraties toonde hij aan dat mensen de neiging hebben om alleen dat geloven wat hun uitkomt.
Hij weerlegde dat.
Vanaf hier vind ik het niet mee interessant omdat ik Paulus niet erken. Alles wat van Paulus afkomt verwerp ik omdat Paulus lijnrecht tegenover jezus staat.
Is hij door Jezus gecorrigeerd? hoe weten we dat zo zeker?Alpha schreef: Gisteren, 11:42 Kolossenzen 1:
9 Daarom bidden we onophoudelijk voor jullie, vanaf de dag dat we ervan hoorden. We vragen dat jullie volop nauwkeurige kennis van zijn wil krijgen, met alle wijsheid en geestelijk inzicht.
10 Dan zullen jullie een leven leiden dat Jehovah waardig is en hem in alles blij maken, terwijl jullie vrucht blijven dragen met allerlei goede daden en steeds meer nauwkeurige kennis van God krijgen. NWV.
Hij sprak uit ervaring, want hij werd door Jezus gecorrigeerd, omdat hij van het oorspronkelijke geloof was afgevallen.
Hij had daar veel spijt van, toen hij dat ontdekte.
Je noemt steeds Jehova maar hoe communiceert Hij met het BL en heb jij daar als JG inzage in?Alpha schreef: Gisteren, 10:33
Men kan niet "toe treden"' op basis van Bijbelkennis.
Jehovah bepaalt wie gezalfd word.
Gezalfden weten dat.
Je kan helemaal niet solliciteren op een BL functie.
Jehovah kan iemands beweegredenen zien en dus "in iemands hart kijken".
Het antwoord is dus: Nee, je hebt niet bekeken wat anderen er van vinden.Alpha schreef: Gisteren, 11:27Het is geen bewering, maar een feit.Dat_beloof_ik schreef: 06 okt 2025, 13:53
Dat is inderdaad wat JG altijd beweren.
Maar je ooit al eens bekeken wat anderen er van vinden?
Jg behoren dus beslist niet tot de sekten van de Christenheid.
De Joodse sekten in Jezus tijd beweerden, dat Jezus volgelingen ook tot een sekte behoorden....
Dit is voor mij wartaal.Alpha schreef: Gisteren, 10:14Hoe kan je de heilige geest vast stellen?Messenger schreef: 07 okt 2025, 09:00
Hoe kun je vaststellen wie er bij het Bestuurlijk Lichaam gezalfd is?
Bij Jezus was dat een duif. (Mt 3:16).
In de bovenkamer, toen ca. 120 personen aanwezig waren, was dat in de vorm van tongen van vuur. (Hand. 2:2-4).
Zij konden daarna in diverse talen met mensen praten.
Hoe is het dan wel waarneembaar?Alpha schreef: In Openbaring 7:4 staat dat er in totaal 144.000 personen gezalfd worden vanaf pinksteren 33 n.C.
Zij gaan als koningen en priesters, onder leiding van Jezus, als koning over de aarde regeren.
Of iemand gezalfd is, is niet fysiek waarneembaar.
Het is voor mij totaal onbegrijpelijk, het zegt niets over het zalven van mensen voor het BL.Alpha schreef: Mensen die met de Hg gezalfd zijn nemen deel aan de Bijbelse symbolen op de herdenking van Jezus dood op 14 Nissan.
Voor het onterecht gebruiken van deze symbolen wordt gewaarschuwd in:
1 Korinthiërs 11:
27 Wie dus op een onwaardige manier het brood eet of uit de beker van de Heer drinkt, zal schuldig zijn wat betreft het lichaam en het bloed van de Heer.
28 Laat iemand zichzelf eerst toetsen, en laat hij dan pas van het brood eten en uit de beker drinken.
29 Want wie eet en drinkt zonder te beseffen dat het om het lichaam gaat, eet en drinkt zichzelf een oordeel. NWV.
Leden van de grote schare hebben een aardse hoop en nemen geen deel aan deze symbolen. (Openbaring 7:9,10).
Het BL geeft leiding aan de gedoopte gelovigen, net als het Jeruzalemse BL. Zie Handelingen 15: 6-19.
Het hedendaagse besturend lichaam volgt daarin hun voorbeeld.
Beslissingen worden unaniem door het hele BL genomen.
Er worden dus geen beslissingen genomen, als men het daar niet over eens is.
Uit de resultaten van de beslissingen blijkt als snel of Jehovah daar achterstaat.
De beslissingen worden gezegend, als die in overeen komen met Gods wil.
Dat is wèl zichtbaar.
Wat voor mensen onmogelijk is, is voor God geen probleem.
Daardoor is het nu voor gelovigen mogelijk om over de gehele wereld de Bijbel te raadplegen in hun eigen taal.
Het internet is daarvoor een nuttig instrument gebleken.