Re: Bijbelboek Openbaring

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

nicodemus zda schreef:Hallo Gait,

Ergens schreef je;
Ik had al uitgelegd waarom ik geloof dat deze 144.000 de enigen zijn die samen met Jezus als koning en priester in de hemel gaan dienen. Zij zijn "de losgekochten van de aarde". - Opb.14:3.
Goed, en al die andere miljoenen mensen uit alle tijden.........gaan verloren!
Je vat het anders op dan dat ik het heb bedoeld.
Waar het me niet om ging is om mijn woorden uit te meten, maar om uitleg van wat ik onderstreepte in de Bijbeltekst.
Tot nu toe heb ik enkel van Sanne echt helder daar duidelijk een visie op gekregen die mogelijk passend is, al heb ik nog voor me zelf daar kanttekeningen over.

Wat ik hier bedoel is dat je in de hemel onder waarschijnlijk al die miljoenen die daar bij Jezus zijn, ook een heiligste kern gelovigen met het symbolische getal 144.000 mensen bestaan naar de symbolische samenstellingen vanuit de 12 stammen van het geestelijke Israël die net als Paulus gewoon voorop in de mars lopen. Er komen geen leugens over hun lippen en zijn Jezus constant trouw gebleven en gaven hun levens helemaal voor het evangelie en zelfs geen moment dat ze gaven voor vrouwen. Zo zag het leven van Paulus er uit en dat beeld zie ik geschetst in de Bijbeltekst. Wat zie jij woord voor woord geschetst in die Bijbeltekst? Hoe leg jij het woord voor woord uit wat je daar leest? Dat was mijn vraag en dat over twee verzen:
Openbaring 14:4-5

4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Laatst gewijzigd door Gaitema op 29 jun 2013, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Sanne,
Sanne schreef:Nu is Jezus de grote hogepriester
Op grond waarvan vergelijk je Jezus met een hogepriester?
Ik ervaar Jezus' optreden zoals dat beschreven wordt in de Bijbel eerder als dat van een profeet.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Wim Nusselder schreef:
Ik ervaar Jezus' optreden zoals dat beschreven wordt in de Bijbel eerder als dat van een profeet.

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ik praat misschien voor m'n beurt, want je stelt de vraag aan Sanne.
Maar Jezus wordt in de bijbel hogepriester genoemd:

Heb.7: 26 Een hogepriester als hij hadden we ook nodig, iemand die heilig, schuldeloos en zuiver is, van de zondaars afgescheiden en ver boven de hemel verheven. 27 Hij hoeft niet, zoals de andere hogepriesters, elke dag eerst offers op te dragen voor zijn eigen zonden en dan voor die van het volk; dat heeft hij immers voor eens en altijd gedaan toen hij het offer van zijn leven bracht. 28 De wet stelt mensen aan als hogepriester, en mensen zijn behept met zwakheid, maar met de bekrachtiging onder ede die later werd uitgesproken dan de wet, is de Zoon aangesteld, die voor altijd de volmaaktheid heeft bereikt.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Adinomis, jou heb ik er ook nog niet over gehoord, hoe lees jij deze onderstaande tekst eigenlijk?

Openbaring 14:4-5

4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef:Adinomis, jou heb ik er ook nog niet over gehoord, hoe lees jij deze onderstaande tekst eigenlijk?

Openbaring 14:4-5

4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Hallo Gait,

Ik had mijn commentaar er al wel op gegeven. Klik hier. (26 juni 10.08 u)
Mijn idee is dat deze 144.000 Messiaanse Joden straks vanuit het Vrederijk de wereld intrekken om het Koninkrijk van Jezus te verkondigen. Dus geen groep die in de hemel is, want daarbij gaat het om de "grote schare".

Dan gaat in vervulling Zach. 8:20 Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Er zullen opnieuw mensen komen uit allerlei landen en steden. 21 De inwoners van de ene stad zullen naar de volgende stad gaan en zeggen: “Ga met ons mee. Wij zijn op weg om eer te bewijzen aan de HEER van de hemelse machten en zijn gunst af te smeken.” 22 Grote en machtige volken zullen naar Jeruzalem komen om daar de HEER van de hemelse machten te vereren en zijn gunst af te smeken. 23 En dit zegt de HEER van de hemelse machten: Als die tijd is gekomen, zullen tien mannen uit volken met verschillende talen een Joodse man bij de slip van zijn mantel grijpen met de woorden: “Wij willen ons bij u aansluiten, want we hebben gehoord dat God bij u is.”’

Dit is een profetie die nog in vervulling moet gaan. En alle profetieën worden vervuld.
Laatst gewijzigd door Adinomis op 29 jun 2013, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Je antwoorde aan mij het volgende:
Wat ik hier bedoel is dat je in de hemel onder waarschijnlijk al die miljoenen die daar bij Jezus zijn, ook een heiligste kern gelovigen met het symbolische getal 144.000 mensen bestaan naar de symbolische samenstellingen vanuit de 12 stammen van het geestelijke Israël die net als Paulus gewoon voorop in de mars lopen. Er komen geen leugens over hun lippen en zijn Jezus constant trouw gebleven en gaven hun levens helemaal voor het evangelie en zelfs geen moment dat ze gaven voor vrouwen. Zo zag het leven van Paulus er uit en dat beeld zie ik geschetst in de Bijbeltekst. Wat zie jij woord voor woord geschetst in die Bijbeltekst? Hoe leg jij het woord voor woord uit wat je daar leest? Dat was mijn vraag en dat over twee verzen:
Tja, het zou kunnen, naar menselijke maatstaven!


Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Titus,

Dank voor je bijzondere antwoord, je blijft me boeien!

Een goede start: lees eerst eens de volgende Bijbelpassages Matth 22:36-40 en Marcus 12:28-31
Daarmee weet je, waarop Jezus Christus de 10 geboden op baseert als Hij wijst op de liefde voor de medemens, vooral
zij die gezondigd hebben.
Dan zal je aan het einde van dit betoog 1 Joh.2 tegenkomen, waarin Jezus nog eens een wijze raad geeft, hoe met anderen om te gaan
als je een kerntaak hebt in het Evangelie of verbonden bent met een Ecclesia, van welke denominatie dan ook!

Je schreef:
Hallo,

Hartelijk dank dat je nog eens uitgebreid tentoonspreid dat je in de ban bent van een extremistische sekte. Had niet gehoeven want de symptomen waren al zo overduidelijk. Ook jij zal ongetwijfeld op een gegeven moment wel Jezus ontdekken en het extremisme van je afwerpen. Of dat nou over 5 minuten 5 jaar of pas op je sterfbed gebeurd maakt niet zo veel uit. Wellicht zelfs daarna pas wanneer je verantwoording moet afleggen over je leven. Hoe dan ook, eens zul je de liefde van Jezus wel voelen. Tot die tijd heb ik eigenlijk enkel medelijden met je, en de mensen om je heen.

Wat je hier aan het doen bent heeft helemaal niets met Jezus van doen maar slechts met de valse profetes Ellen White, de blinde haat die ze heeft nagelaten en de digitale zelfbevrediging die voor jou een leegte schijnt te moeten vullen.

Ik wens je de vrede van Christus, Hij zal die leegte kunnen vullen.
Nu je reactie beantwoord in ieder geval niet conform de "vrede in Christus" en ook niet wat ik aan je vroeg!
Je draait er dus gewoon om heen!
Ik weet niet in welke relatie jij dan "in Christus" bent, je bent geen voorbeeld in deze; niet Bijbels nog in profetisch perspectief, nog naar andersdenkenden en medegelovige toe!

Het verwondert mij ten zeerste dat je dan nog met deze frase komt:
Wellicht zelfs daarna pas wanneer je verantwoording moet afleggen over je leven
Ik maak me geen zorgen Titus, het onderzoekend oordeel over ALLE mensen vindt nu plaats.
Als we opstaan uit onze graven, dan zullen we ons loon ontvangen en zij die nog leven zien hun loon komen
En wat je allemaal over andersdenkenden, medebroeders of zusters beweerd zoals Mw. E.G. White bijv., dat is voor jouw verantwoording.
Meen niet dat me dat raakt of interesseert. Zij kan zich niet verdedigen deze dame, die voor vele een bron van inspiratie kon zijn (niet alleen in geloofszaken) ligt al 98 jaar in haar graf.
Zij leefde ook in een andere tijd, de Staat Israël was er nog niet, maar dat er raakvlakken zijn tussen de Ad vent kerk en het Jodendom, mede door haar, mag blijken uit de staat waarin de
gemeenschap zich nu bevindt. maar dat is het belangrijkste niet. Je geeft zo wie zo een volkomen onjuiste weergave van Mw. E.G. White en de essentie van haar functie.
Een bekrompen en éénzijdige weergave van verdraaide en onjuiste feiten. Helaas ik kan niet anders concluderen. Vergeet niet dat ook ik het niet altijd eens ben met hetgeen vanuit dat fundament gelegd is.
Je moet naar Jezus kijken en de Vader in de Hemel de eer geven, dat is de essentie, ook van het fundament dat binnen de Advent kerk is gelegd. Mensen maken fouten, hoe dan ook; behalve Titus die maakt geen fouten!

Gelukkig dat zeer belangrijke Joodse Schriftgeleerden van vandaag en het recente verleden heel anders over Mw E.G. White denken en haar plaats in de historische kerkgeschiedenis weten te schatten.
En dat is volkomen in overeenstemming met de profetie van Daniël en Openbaringen want het geloof is uit de Joden! Blijkbaar bezat zij op de één of andere manier bijzondere gaven, die voor Joden blijkbaar herkenbaar voorkomen. Vandaar dat de Advent gemeente wereldwijd er één is waarin het Jodendom (Messiaanse) centraal staat, reeds vanuit de positie van Mw. E.G. White.

Je hebt het dan wel over mijn verantwoording, maar let eerst eens op die van je zelf, zeker in de functies die je uitoefent van welke aard ook!

Met sommige forumleden, waarmee ik correspondeer, heb ik ontdekt dat het ontstaan van diverse Reformistische stromingen, waaronder de Adventisten, veel raakvlakken heeft
met de Joodse profetische lijnen van Daniël en de westerse chronologie van profetische juistheden, in Christus.
Dus Titus waar is je o zo vermeende kennis van de Schrift en waarop baseer jij je beweringen nu op?. In ieder geval niet op de Bijbel en, nog eens, weinig kennis van zaken, zeker wat betreft de Kerkgschiedenis in het algemeen!
Je lijkt, eerlijk gezegd meer op een hol klinkende cymbaal dan een waarlijke christen die 'door Zijn Geest' verkondigt, ook aan Zijn vijanden, die Hij (wel) lief had.

Hier dan enkele raadgevingen en vooral wijsheden uit de Schrift, misschien zie je daar dan wel een profetisch licht nog ergens op gaan!

Als de Allerhoogste god het heeft over Zijn geboden te onderhouden, dan is er één gebod, die de 10 regels, hierbij overteffen.
In de 1e brief van Johannes 2, staat daarom dit:

1 Johannes 2:1-15
1.Kinderen, ik schrijf u dit opdat u niet zondigt. Mocht een van u echter toch zondigen, dan hebben wij een pleitbezorger bij de Vader: Jezus Christus, de rechtvaardige. 2 Hij is het die verzoening brengt voor onze zonden, en niet alleen voor die van ons, maar voor de zonden van de hele wereld.
Uitleg: ik hoop Titus, dat je begrijpt wat dat betekent voor de omgaan met forumleden en in je eigen omgeving!
Het lijkt wel of je steeds kwaad bent, als iets niet naar je zin is!
3 Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. 4 Wie zegt: ‘Ik ken hem,’ maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. 5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. 6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden. 7 Geliefde broeders en zusters, ik houd u in deze brief geen nieuw gebod voor maar een oud, dat u vanaf het begin bekend is. Dat oude gebod is de boodschap die u gehoord hebt
.

Uitleg: Titus, ik geef hiermee aan dat je (de) twee geboden van liefde, waaraan de gehele wet hangt, tegenover mij op punt van de twee liefdesgeboden overtreed.
Blijkbaar ben je nog niet op de hoogte van de geboden die Jezus heeft geopenbaard, de twee liefdesgeboden althans! Die kun je vinden in: De wet en de profeten / zie Matt 22:36-40 en Marcus 12:28-31.
8 Toch is het ook een nieuw gebod, omdat de duisternis wijkt en het ware licht al schijnt, en dit is werkelijkheid in Jezus’ leven en in uw leven. 9 Wie zegt in het licht te zijn maar zijn broeder of zuster haat, bevindt zich nog altijd in de duisternis. 10 Wie de ander liefheeft, blijft in het licht en komt niet ten val, 11 maar wie de ander haat, bevindt zich in de duisternis. Hij gaat zijn weg in het duister, zonder te weten waarheen die weg voert, want de duisternis heeft hem blind gemaakt.
Uitleg: Nu Titus, ik hoop van harte en oprecht dat je begrijpt wat hierboven staat! Dat je eens je woede en gramschap niet op andersdenkenden moet projecteren, maar bij Christus brengen zodat je zacht en liefdevol kunt reageren naar die mensen die "het allemaal verkeerd zien"

12 Kinderen, ik schrijf u dat uw zonden u vergeven zijn omwille van zijn naam. 13 Ik schrijf u, ouderen: u kent hem die er is vanaf het begin. Ik schrijf u, jongeren: u hebt hem die het kwaad zelf is overwonnen. 14 Kinderen, ik schrijf u dus dat u de Vader kent. Ouderen, u schrijf ik: u kent hem die er is vanaf het begin. Jongeren, u schrijf ik: u bent sterk, het woord van God blijft in u, en u hebt het kwaad overwonnen.

15 Heb de wereld en wat in de wereld is niet lief. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de Vader niet in hem, 16 want alles wat in de wereld is – zelfzuchtige begeerte, afgunstige inhaligheid, pronkzucht –, dat alles komt niet uit de Vader voort maar uit de wereld.
17 De wereld met haar begeerte gaat voorbij, maar wie Gods wil doet blijft tot in eeuwigheid.

Succes met de Bijbelstudie!

Een wijze raad, voor een aardig mens:

En als je het mij oneens bent en je wilt een uit de band springen, reageer dan via mijn aangegeven E-mail bompa1947@yahoo.com
Betrek niet iedereen in een persoonlijk conflict die het maar horen wil; Je verergert de situatie (vooral voor jezelf) er maar mee!
Je loopt de kans, ongeloofwaardig te worden! En verval niet in herhalingen, want het is niet de eerste keer, dat je met die feiten mij benadert,
zonder een gewoon antwoord te geven op mijn vraag! lees eens Spreuken 17:9 dan kun je weten waarom je hier mis mee gaat!

Hartelijke groet een (oprecht) fijne zondag toegewenst!
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Titus »

nicodemus zda schreef: Nu je reactie beantwoord in ieder geval niet conform de "vrede in Christus" en ook niet wat ik aan je vroeg!
Je draait er dus gewoon om heen!
Ik kies ervoor om zelf mijn antwoorden aan een extremist die gevangen is in een sekte te bepalen. Ik kies er uit de vrije wil die God mij gegeven heeft om mij niet te conformeren aan extremisten, laat staan anti-christen.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Titus,

Je schreef:
Ik kies ervoor om zelf mijn antwoorden aan een extremist die gevangen is in een sekte te bepalen. Ik kies er uit de vrije wil die God mij gegeven heeft om mij niet te conformeren aan extremisten, laat staan anti-christen.
Titus

En weer antwoord je niet op mijn vragen laat staan op grond van de Bijbelse norm, die de HEER aanduidt!
Want met dit antwoord conformeer jij je dus niet aan de Heer, niet in Bijbelse, noch in Geestelijke zin, slecht aan je eigen, zelfzuchtige hart!
Indien je mijn Bijbelse weergave tot verzoening en verwijzing naar wat de Heer bedoelt met de 'vrije wil' ten aanzien van de geboden, had begrepen, was je antwoord niet alleen
milder geweest, maar ook verzoenend naar een mede christen en was je in de schaduw van mijn persoonlijke aanbod, om via mijn aangeduide E-mail, te reageren
ingegaan. Zelfs dat beschaafde aanbod, sla je in de wind. Bedenk wat jij te verantwoorden hebt, en wijs niet naar anderen!

Door je gedrag op die manier trek je geen mensen naar Jezus, maar stoot je ze af. De norm die jij hanteert is niet naar die van Christus, maar naar jezelf, de Tegenstander.
Gebruik geen woorden die je niet kunt verantwoorden tegen over Christus in het oordeel. Want waar je ander mee oordeelt, oordeel je jezelf!

Je antwoord is duidelijk, ik hoop dat mede - forumleden thans eens de ogen open gaan!

Hartelijke groet en een oprecht fijne zondag toegewenst!
Laatst gewijzigd door nicodemus zda op 29 jun 2013, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Titus »

nicodemus zda schreef:Hallo Titus,
Hallotjes. :D
Je schreef:
Ik kies ervoor om zelf mijn antwoorden aan een extremist die gevangen is in een sekte te bepalen. Ik kies er uit de vrije wil die God mij gegeven heeft om mij niet te conformeren aan extremisten, laat staan anti-christen.
Titus
Dit is een forum. Een ieder kan teruglezen wat ik geschreven heb.
Je antwoord is duidelijk, ik hoop dat mede - forumleden thans eens de ogen open gaan!

En weer antwoord je niet op mijn vragen laat staan op grond van de Bijbelse norm, die de HEER aanduidt!
Want met dit antwoord conformeer jij je dus niet aan de Heer, niet in Bijbelse, noch in Geestelijke zin, slecht aan je eigen, zelfzuchtige hart!
Het is algemeen bekend dat de vrije wil weliswaar geen protestantse (alhoewel daar de meningen erg over verschillen) doch wel christelijke leerstelling is. Je gezichtsveld is verdwaasd door de sekte waarin je opgesloten zit. Bevrijd je van de sektarische ketenen die het ZDA mensen oplegt en conformeer je niet aan een zeer beperkte en bekrompen visie op de Bijbel, maar conformeer je naar Jezus Christus. De manier waarop je nu met de Bijbel omgaat maakt de Bijbel nogal inwisselbaar voor elk ander boek wat je wil laten buikspreken. Je (of beter gezegd de ZDA) had evengoed de koran of het rode boekje van Mao kunnen gebruiken voor sektarische doeleinden.
Hartelijke groet en een oprecht fijne zondag toegewenst!
Jij ook. Dat je je maar spoedig mag bekeren tot de heer Jezus Christus!
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo? titus,

Dank voor je snelle reactie:

Je schreef:
Het is algemeen bekend dat de vrije wil weliswaar geen protestantse (alhoewel daar de meningen erg over verschillen) doch wel christelijke leerstelling is. Je gezichtsveld is verdwaasd door de sekte waarin je opgesloten zit. Bevrijd je van de sektarische ketenen die het ZDA mensen oplegt en conformeer je niet aan een zeer beperkte en bekrompen visie op de Bijbel, maar conformeer je naar Jezus Christus. De manier waarop je nu met de Bijbel omgaat maakt de Bijbel nogal inwisselbaar voor elk ander boek wat je wil laten buikspreken. Je (of beter gezegd de ZDA) had evengoed de koran of het rode boekje van Mao kunnen gebruiken voor sektarische doeleinden.
Nu je moet eens ophouden met iets te beweren dat volkomen onjuist is en op geen enkel feit berust. Als je hier jouw visie geeft over een bepaalde gemeenschap, dan moet je niet de gehele gemeenschap duiden, want je weet niet wat er ieders persoonlijke hart leeft. Jij maak duidelijk wat je standpunt is, maar daarmee kun je niet een gehele groep gelovigen generaliseren. Je bent gewoonweg fout bezig Titus.
Je predikt ook Jezus er niet mee! Je moet eens leren dat er meer mensen op deze aarde rondlopen! Leg ook geen zaken in mijn mond, die ik niet zeg noch beweer.
Allemaal gebruiken we bij onze beweringen ,boeken of geschriften in onze discussie; We geven derhalve allemaal de bronnen aan, die nodig zijn om eventueel verder te bestuderen! Jij bent toch niet de enige die een directe relatie met Jezus heeft of wel soms!
Het feit dat je dan ook nergens reageert op Bijbelse gronden of verwijst naar een wijze raad die Jezus geeft, leert mij dat je de Bijbel niet kent, en misschien ook nooit ingekeken hebt

Je blijft maar doordraven met je beweringen en, vooral mij te beschuldigen, van zaken waar ik niets van af weet en die mij ook niet bekend zijn!
Laat de mensen zelf onderzoeken wat hen bind en waarvan ze menen dat juist of onjuist schijnt. Als men het niet eens is met mij, dan kan men desgewenst reageren via mijn E mail.
Trouwens er is nog NIEMAND geweest die mij om excuses of een verontschuldiging gevraagd heeft inzake jouw heisa dat ik" Katholieke gelovigen" om vergeving of exuses moest vragen.
Er zijn wel mensen geweest die gereageerd hebben en meer willen weten over bepaalde Bijbelse zaken!
Een hele andere zaak dus, dan bij jou Titus!
Blijkbaar heeft niemand pijn gehad van mijn "beledigingen" die jij meende ergens te moeten hebben ontdekt of in je fantasie "gezien" of "gehoord" te moeten hebben!.

Dus blijf niet door fantaseren over de ZDA kerk over broeders of zusters in die gemeenschap,dan wel over vermeend "beledigde" gelovige christenen van welke denominatie ook!
Besef dat ik niet te intimideren ben! ik kan je maar één waarschuwing geven: Je zult nog eens spijt krijgen van je houding tegenover andersgelovigen!
Want al je daden, goed of slecht worden geschreven in" hemelse boeken" en alles komt in het gericht van de Here der Heerscharen, op basis van de 10 geboden, ook het 4e gebod dus!

Denk niet dat jouw op- of aanmerkingen ongemoeid blijven, vooral niet als jij beweert in Christus te zijn, want niet iedereen Titus, die Here Here roept zal het Koninkrijk der Hemelen (kunnen) binnengaan.

Einde van de discussie, hoop ik!

En laat Christus voor je strijden! Hij kent mij beter dan ik mijzelf zelfs ken! Laat dus ook jouw hart door hem doorgronden, dat is beter voor jou en ons!

Hartelijke groet en een oprecht fijne zondag toegewenst!

Je vriend
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Titus »

nicodemus zda schreef: Besef dat ik niet te intimideren ben! ik kan je maar één waarschuwing geven: Je zult nog eens spijt krijgen van je houding tegenover andersgelovigen!
Hartelijk dank dat je je ware aard weer eens laat zien, mooi samengevat in 1 zin. Het sektarische komt hierin ook mooi naar voren. Met sekten en sekteleden is het ook altijd moeilijk te onderscheiden wat nou van de persoon en wat nou van de sekte komt, vaak is het ook zeer verweven met elkaar.

Een fijne zondag gewenst, wie weet is het morgen wel de dag waarop je je bekeerd tot Jezus Christus, dat zou het een heugelijke zondag maken.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Trajecto »

[Modbreak Trajecto] nicodemus zda is uitgesloten voor posten in dit subforum.
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Wim Nusselder »

Hoi Adinomis,
Adinomis schreef:Jezus wordt in de bijbel hogepriester genoemd: Heb.7: 26
Ja, maar hij noemt zichzelf met zoveel woorden profeet, als hij zijn discipelen vertelt dat een profeet nooit geëerd wordt in hun vaderstad.
Zijn optrden zoals dat beschreven wordt komt ook meer overeen met dat van de oudtestamentische profeten, toch?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Wim Nusselder schreef:Hoi Adinomis,
Adinomis schreef:Jezus wordt in de bijbel hogepriester genoemd: Heb.7: 26
Ja, maar hij noemt zichzelf met zoveel woorden profeet, als hij zijn discipelen vertelt dat een profeet nooit geëerd wordt in hun vaderstad.
Zijn optrden zoals dat beschreven wordt komt ook meer overeen met dat van de oudtestamentische profeten, toch?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Ja, profeet is ook een titel die van toepassing is op Jezus. Hij is Profeet, Priester en Koning.
Een priester is iemand die bemiddelt tussen God en mensen. In het Oude Testament bewerkte de priester verzoening door offers. De hogepriester ging op de Grote Verzoendag het Heilige der Heiligen binnen.
Jezus is na zijn hemelvaart met zijn eigen bloed in het Hemelse Heilige der Heiligen binnen gegaan en heeft zo verzoening bewerkt.

Heb. 7:27 Hij heeft het niet nodig, zoals de hogepriesters, elke dag eerst voor zijn eigen zonden slachtoffers te brengen en pas daarna voor die van het volk. Want dat heeft Hij voor eens en altijd gedaan, toen Hij Zichzelf offerde.

Het is goed om dit gedeelte in zijn context te lezen. Het is voluit bijbels en zo essentieel voor onze verlossing!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Ik stop met reageren hier, want ik heb hier schoon genoeg van.
Van mij mag er wel een slotje op.

ik heb wel vaker gezegd dat het grootste probleem in het christendom is, dat christenen elkaar lopen te bestrijden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door callista »

Gaitema schreef:Ik stop met reageren hier, want ik heb hier schoon genoeg van.
Van mij mag er wel een slotje op.

ik heb wel vaker gezegd dat het grootste probleem in het christendom is, dat christenen elkaar lopen te bestrijden.
begrijpelijk Gait en o zo waar die laatste zin. :|
onderling respect voor of interesse in elkaars visie of uitleg lijkt bijna onmogelijk....hoeveel regels er ook zijn.... dus ondanks of misschien wel dankzij?
geen promotie voor het christelijk geloof i.m.o.

wat mij ook enorm verbaast is dat aanmerkingen op het Instituut Kerk [wat niet spelen op de man is] worden bestraft en sommigen meteen op hun achterste benen gaan staan en enorm lange tenen vertonen, [huilie huilie...kom niet aan mijn heilige geloof etc] terwijl diezelfde klagende personen mensen [w.o.ook christenen] met een andere visie extremisten.. :roll: mogen noemen of anti-christen etc [wat wel op de man spelen is] [Titus]....... :shock: ipv. van met onderbouwde argumenten te komen of met vragen.

sowieso een teken van zwakte en een uiting van frustratie...en een discussie-killer.

dat wordt gedoogd, terwijl dat faliekant ingaat tegen de regels en sowieso tegen alle vormen van fatsoen en integriteit.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Daar maak ik me ook zorgen over Callista. Hierdoor is me het vertrouwen in het verder bouwen in dit topic wel zo ongeveer verdwenen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Hendrik-NG
Berichten: 151
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Hendrik-NG »

callista schreef:wat mij ook enorm verbaast is dat aanmerkingen op het Instituut Kerk [wat niet spelen op de man is] worden bestraft en sommigen meteen op hun achterste benen gaan staan en enorm lange tenen vertonen, [huilie huilie...kom niet aan mijn heilige geloof etc] terwijl diezelfde klagende personen mensen [w.o.ook christenen] met een andere visie extremisten.. mogen noemen of anti-christen etc
Beste Callista... Opmerkingen over 'het instituut kerk' hebben wel degelijk ook een "op de man speel karakter" als de kritiek een "wij versus zij-karakter" draagt. Het gaat dan weliswaar om een verkapte vorm van "op de man spelen", maar het komt maar al te vaak neer op een "ik hoor bij de juiste club en jij/"jullie" niet"... En dat is in de kern gewoon een "op de man spelen"...

Wat ikzelf voor ogen had bij het plaatsen van mijn kanttekeningen, is een duidelijk maken dat men best kritiek mag hebben op die Kerk, maar dan wel van binnen uit... Als kerklid... Ik spaar dan ook mijn eigen gemeente niet (volgens mij sprak ik daar ook in dit topic nog over), en ook mezelf niet (tenminste: dat hoop ik van harte, want het zou bijzonder ongezond zijn als ik tekort zou komen aan gezonde zelfkritiek...)

Wat mij, voor wat betreft het lezen/proberen te begrijpen van dit boek Openbaring, intussen weer een heel stuk vooruit geholpen heeft zijn de opmerkingen ("reflecties", zoals hij ze zelf noemt) over dit boek van Alan Boesak (in zijn "Troost en protest" uit 1987).

De sleutel die hij in het slot steekt van dit boek Openbaring is de volgende:
Openbaring 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en in de volharding van Jezus Christus... Het boek is (zo zegt hij) geschreven vanuit de verdrukking, als een vlammend sociaal-politiek protest. Waarbij het boek wordt: profetisch - historisch - eigentijds... Alledrie tegelijk. In de tijden van Johannes. Maar ook in onze tijden...

De inleiding van dat boekje alleen al is het ruim waard om te lezen!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'
Gebruikersavatar
Hendrik-NG
Berichten: 151
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Hendrik-NG »

Gaitema schreef:Ik stop met reageren hier, want ik heb hier schoon genoeg van.
Van mij mag er wel een slotje op.

ik heb wel vaker gezegd dat het grootste probleem in het christendom is, dat christenen elkaar lopen te bestrijden.
Het grootste probleem zou wel eens kunnen zijn dat "we" niet werkelijk in gesprek gaan met elkaar... (En dan spreek ik niet over jou persoonlijk...)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'
Gebruikersavatar
Hendrik-NG
Berichten: 151
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Hendrik-NG »

Trajecto schreef:[Modbreak Trajecto] nicodemus zda is uitgesloten voor posten in dit subforum.
Zonder kritiek te willen uiten op het moderatiebeleid: mag ik bij deze nog een lans breken voor Nicodemus? Want hij hoort er gewoon bij...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Hendrik-NG schreef:
Gaitema schreef:Ik stop met reageren hier, want ik heb hier schoon genoeg van.
Van mij mag er wel een slotje op.

ik heb wel vaker gezegd dat het grootste probleem in het christendom is, dat christenen elkaar lopen te bestrijden.
Het grootste probleem zou wel eens kunnen zijn dat "we" niet werkelijk in gesprek gaan met elkaar... (En dan spreek ik niet over jou persoonlijk...)
Dat idee heb ik ook wel. Een hoop langs elkaar heen gepraat en Openbaring blijft zo regelmatig een nog een beetje een gesloten boek.
Ik wacht even de ontwikkelingen af. Te veel onduidelijkheden nu.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door callista »

Hendrik-NG schreef:
callista schreef:wat mij ook enorm verbaast is dat aanmerkingen op het Instituut Kerk [wat niet spelen op de man is] worden bestraft en sommigen meteen op hun achterste benen gaan staan en enorm lange tenen vertonen, [huilie huilie...kom niet aan mijn heilige geloof etc] terwijl diezelfde klagende personen mensen [w.o.ook christenen] met een andere visie extremisten.. mogen noemen of anti-christen etc
Beste Callista... Opmerkingen over 'het instituut kerk' hebben wel degelijk ook een "op de man speel karakter" als de kritiek een "wij versus zij-karakter" draagt. Het gaat dan weliswaar om een verkapte vorm van "op de man spelen", maar het komt maar al te vaak neer op een "ik hoor bij de juiste club en jij/"jullie" niet"... En dat is in de kern gewoon een "op de man spelen"...
ben ik niet met je eens.
ik mag gerust zeggen dat de RKK een machtsinstituut is en ook geweest is door de eeuwen heen [met de nodige schandalen, kruistochten en kerstening]--dat is n.l. een feit en daarmee zeg ik niets over diegenen die op een rooms katholieke manier geloven.
als zij zich hierdoor aangesproken voelen is dat hun probleem.
Wat ikzelf voor ogen had bij het plaatsen van mijn kanttekeningen, is een duidelijk maken dat men best kritiek mag hebben op die Kerk, maar dan wel van binnen uit... Als kerklid... Ik spaar dan ook mijn eigen gemeente niet (volgens mij sprak ik daar ook in dit topic nog over), en ook mezelf niet (tenminste: dat hoop ik van harte, want het zou bijzonder ongezond zijn als ik tekort zou komen aan gezonde zelfkritiek...)
ja, lekker...van binnenuit...
zo is er jarenlang van alles in de doofpot verdwenen en "opgelost" in de gemeente, achter gesloten deuren.
die tijd is gelukkig voorbij.....alhoewel nog niet bij elke kerkgemeenschap, maar dat komt vanzelf wel.
de aanzet is er...
Gebruikersavatar
Hendrik-NG
Berichten: 151
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Hendrik-NG »

callista schreef:ben ik niet met je eens.
ik mag gerust zeggen dat de RKK een machtsinstituut is en ook geweest is door de eeuwen heen [met de nodige schandalen, kruistochten en kerstening]--dat is n.l. een feit en daarmee zeg ik niets over diegenen die op een rooms katholieke manier geloven.
als zij zich hierdoor aangesproken voelen is dat hun probleem.
Maar waarom zou je dergelijke feiten willen benoemen? Wat is daar het nut van, in een topic als dit?
'De roeping van de mens is mens te zijn!'
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door callista »

Hendrik-NG schreef:
callista schreef:ben ik niet met je eens.
ik mag gerust zeggen dat de RKK een machtsinstituut is en ook geweest is door de eeuwen heen [met de nodige schandalen, kruistochten en kerstening]--dat is n.l. een feit en daarmee zeg ik niets over diegenen die op een rooms katholieke manier geloven.
als zij zich hierdoor aangesproken voelen is dat hun probleem.
Maar waarom zou je dergelijke feiten willen benoemen? Wat is daar het nut van, in een topic als dit?
ik stelde het als voorbeeld.