Re: Bijbelboek Openbaring

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Adinomis: ik begrijp het. Bedankt voor je reactie :)
Nicodemus: bedankt voor jouw visie en de positieve woorden van deze bijdrage. ;)
Laatst gewijzigd door Gaitema op 07 jul 2013, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Openbaring 15

De zeven offerschalen
15
1 Ik zag in de hemel opnieuw een indrukwekkend, wonderbaarlijk teken: het waren zeven engelen met de zeven laatste plagen, waarmee aan Gods woede een einde komt. 2 Toen zag ik iets als een zee van glas, vermengd met vuur. Op de glazen zee stonden zij die het beest, zijn beeld en het getal van zijn naam hadden overwonnen. Ze hadden lieren om daarop te spelen voor God. 3 Ze zongen het lied van Gods dienaar Mozes en het lied van het lam: ‘Groot en wonderbaarlijk zijn uw werken, Heer, onze God, Almachtige,
rechtvaardig en betrouwbaar is uw bestuur, vorst van de volken.
4 Wie zou u, Heer, niet vereren, uw naam niet prijzen?
Want u alleen bent heilig.
Alle volken zullen komen en zich voor u neerbuigen,
want uw rechtvaardige daden zijn geopenbaard.’
5 Hierna zag ik de hemelse tempel, de verbondstent, opengaan. 6 De zeven engelen met de zeven plagen kwamen naar buiten, in stralende kleren van zuiver linnen en met een gouden band om hun borst. 7 Toen gaf een van de vier wezens aan alle zeven engelen een gouden offerschaal, vol met de woede van de God die leeft tot in eeuwigheid. 8 Gods majesteit en kracht vulden de tempel met rook. Niemand kon de tempel binnengaan voordat aan de zeven plagen van de zeven engelen een einde was gekomen.

Openbaring 16

16
1 Toen hoorde ik een luide stem uit de tempel komen die tegen de zeven engelen zei: ‘Ga nu! Giet de zeven offerschalen met Gods woede leeg op de aarde!’ 2 De eerste engel ging weg en goot zijn offerschaal leeg over de aarde. Alle mensen die het merkteken van het beest droegen en zijn beeld aanbaden, kregen kwaadaardige en pijnlijke zweren. 3 De tweede engel goot zijn offerschaal leeg over de zee. Het water werd bloed, als het bloed van een dode, en alle wezens die in zee leefden kwamen om. 4 De derde engel goot zijn offerschaal leeg over rivieren en waterbronnen, en het water werd bloed. 5 Ik hoorde de engel van al het water zeggen: ‘Rechtvaardig bent u, de heilige, die is en die was, omdat u op deze manier straft. 6 Bloed van heiligen en profeten hebben zij vergoten, en bloed laat u hen drinken. Ze hebben het verdiend.’ 7 Ik hoorde het altaar antwoorden: ‘Ja, Heer, onze God, Almachtige, uw oordelen zijn betrouwbaar en rechtvaardig.’ 8 De vierde engel goot zijn offerschaal leeg over de zon, waardoor ze de mensen kon verbranden met haar vuur. 9 De grote hitte verzengde de mensen en ze lasterden de naam van God, die macht heeft over deze plagen. Ze toonden geen berouw en bewezen hem geen eer. 10 De vijfde engel goot zijn offerschaal leeg over de troon van het beest. Zijn rijk werd in duisternis gehuld. De mensen beten op hun tong van de pijn. 11 Ze lasterden de God van de hemel, vanwege hun pijn en hun zweren, en ze braken niet met het leven dat ze leidden. 12 De zesde engel goot zijn offerschaal leeg over de grote rivier de Eufraat. De rivier viel droog en maakte de weg vrij voor de koningen uit het oosten. 13 Toen zag ik dat uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de valse profeet drie onreine geesten tevoorschijn kwamen in de vorm van kikkers. 14 Dat zijn demonische geesten die tekenen verrichten en eropuit gaan om alle koningen op aarde bijeen te brengen voor de strijd op de grote dag van de almachtige God.

15 ‘Ik kom onverwacht als een dief!’ Gelukkig is wie wakker blijft en zijn kleren aanhoudt: hij hoeft niet naakt rond te lopen en zich voor iedereen te schamen.

16 Ze brachten hen bijeen op de plaats die in het Hebreeuws Harmagedon heet. 17 De zevende engel goot zijn offerschaal leeg over de lucht. Toen klonk er uit de tempel een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Het is voorbij!’ 18 Er volgden bliksemschichten en groot geraas en donderslagen. Er kwam een zware aardbeving, zo zwaar als nog niet was voorgekomen sinds er mensen op aarde waren; verschrikkelijk was die aardbeving. 19 De grote stad viel in drie stukken uiteen en de steden van alle volken werden verwoest. Het grote Babylon moest het ontgelden: God gaf het de beker met de wijn van zijn hevige woede. 20 Alle eilanden verdwenen in het niets en van de bergen was geen spoor meer te vinden. 21 Uit de hemel vielen loodzware hagelstenen op de mensen, en de mensen lasterden God vanwege de plaag van die hagel, want het was een vreselijke plaag.


Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
Nu komen er 7 engelen met 7 plagen. In 5:8 beschrijft Johannes gouden schalen gevuld met de gramschap van God.
De schalen uit hoofdstuk 16 gieten de plagen over de aarde uit, de uitdrukking van Gods toorn. Deze plagen doen -- net als de straffen in hoofdstuk 8 -- sterk denken aan de plagen van Egypte ten tijde van de exodus.

Herinnering:
Openbaring 8

Het zevende zegel
8
1 Toen het lam het zevende zegel verbrak, viel er een stilte in de hemel, gedurende ongeveer een half uur. 2 Ik zag de zeven engelen die voor Gods troon staan. Ze kregen alle zeven een bazuin. 3 Toen kwam er een andere engel, die met een gouden wierookschaal bij het altaar ging staan. Hij kreeg een grote hoeveelheid wierook om die op het gouden altaar voor de troon te offeren, samen met de gebeden van alle heiligen. 4 De rook van de wierook steeg met de gebeden van de heiligen uit de hand van de engel op naar God. 5 Toen nam de engel de wierookschaal, vulde hem met vuur van het altaar en wierp dat op de aarde. Er volgden donderslagen, groot geraas, bliksemschichten en een aardbeving.

De eerste zes bazuinen

6 De zeven engelen, ieder met een bazuin, maakten aanstalten om erop te blazen. 7 Toen blies de eerste engel op zijn bazuin. Er kwam hagel en vuur, gemengd met bloed, en dat werd op de aarde geworpen. Een derde deel van de aarde brandde af, evenals een derde deel van de bomen en al het groen. 8 De tweede engel blies op zijn bazuin. Iets dat eruitzag als een grote berg, waar de vlammen uitsloegen, werd in zee gegooid. Een derde deel van het water werd bloed, 9 een derde deel van alle in zee levende wezens ging dood en een derde deel van de schepen verging. 10 De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. 11 De naam van de ster is Alsem. Dat derde deel van het water werd alsem. Veel mensen stierven door het water, dat bitter geworden was. 12 De vierde engel blies op zijn bazuin. Een derde deel van de zon, van de maan en van de sterren werd getroffen, waardoor dat deel verduisterd werd. Een derde deel van de dag en ook van de nacht was er dus geen licht. 13 In mijn visioen hoorde ik de luide roep van een adelaar die hoog in de lucht vloog: ‘Wee! Wee! Wee de mensen die op aarde leven! Want dadelijk klinken de bazuinen van de drie engelen die nog niet geblazen hebben.’


Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
Maar eerst (15: 2-4) zien we de vreugde en zekerheid van Gods mensen. Zij worden niet onderworpen aan de laatste verschrikkingen, die speciaal zijn gericht tegen het kwaad (16:2,9,11). De hemel (zo zegt Openbaring) is vol van vreugdevol gezang. God te loven komt eindelijk als iets natuurlijks.

>Naam... getal (15:2) Zie bij 13:17-18
Openbaring 13:17-18

17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
> Het lied van Mozus (15:3) Het grote vreugde gezang na het oversteken van de rode zee (Exodus 15). Beide zijn liederen van verlossing en vrijheid.

> Tent (15:5) Een verwijzing naar de tijd van Israël in de woestijn. Het symboliseert de aanwezigheid van God.

> Armageddon (16:16) De heuvel (berg) van Megiddo, het bekende fort aan de rand van de vlakte van Jezreël, dat de pas bewaakte door de Karmel heuvels. Bij Megiddo werden zoveel slagen uitgevochten dat de naam synoniem werd met strijd.
Afbeelding

>De grote stad .. groot Babylon (16:19) Zie bij hoofdstuk 17

bron: Handboek bij de bijbel.
Auteur: KOK
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Je schreef:
Het is niet altijd nodig om precies te weten wat er bedoeld wordt. Er blijven dingen voor ons verborgen totdat God er licht over geeft. Dat kan God doen door anderen, door Zijn Woord of door openbaring aan jezelf. Het zal altijd moeten overeen komen met Gods Woord. Maar als je iets nog niet begrijpt dan kun je het ook "loslaten". Hiermee bedoel ik "het in Gods hand leggen" en er verder geen punt van maken. Op Gods tijd zal het duidelijk worden. Het is niet goed om een antwoord te forceren.
Hier ben ik het volkomen mee eens!

Hebreeën 11:6
6 Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond.


Juist in Openbaringen wil Hij nu het laatste licht geven aan Zijn Dienaren, opdat zij weten te doen in de zware tijden die nog over de wereld zullen gaan!



Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

In je betoog over openbaring 15 en 16 mis ik, naar mijn ervaring en mening, één belangrijk aspect.

Ik bedoel dit gegeven:
Aan het einde van de strijd zal de christelijke wereld in twee grote groepen zijn verdeeld zijn: zij die de geboden Gods en het geloof van Jezus bewaren en zij die het beest en zijn beeld aanbidden en zijn merkteken ontvangen. Hoewel Kerk en Staat hun krachten zullen bundelen om „allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven” (Openbaring 13:16) te verplichten „het merkteken van het beest” te ontvangen, zal Gods volk het niet ontvangen. De ziener van Patmos ziet „de overwinnaars van het beest en van zijn beeld en van het getal van zijn naam, staande aan de glazen zee, met de citers Gods. En zij zingen het lied van Mozes, de knecht Gods, en het lied van het Lam.” (Openbaring 15:2,3).
Blijkbaar onderhouden zij, die het (Merk-) teken van het Beest aanvaarden een andere heer, dan de verlosten in Christus!
Nu, ik heb eens nagezocht in de Bijbel, waarom de Allerhoogste god in Christus en de heilige Geest de belangrijkheid van de geboden zo benadrukt.
Ook Openbaring 14 legt de nadruk op dat aspect in de verzen 6-12. Terugkeer naar de bron, naar de fundamenten van het Hemels aspect van aanbidding.
Hierbij moet ik dan onverwijld denken aan de Sabbat van het 4e gebod; een Teken tussen U en Mij...zoals de Allerhoogste dat duidt!

Ik heb eens in de Bijbel gezocht naar dat feit dan zie ik het volgende:

Ezechiël 20
8 Maar zij waren opstandig en wilden niet naar mij luisteren, ze ontdeden zich niet van de afschuwelijke goden die ze aanbaden, ze verlieten de afgoden van Egypte niet. Dus wilde ik mijn toorn over hen uitstorten, daar in Egypte, en mijn woede op hen koelen. 9 Maar om mijn naam niet te ontwijden in de ogen van de volken waartussen ze leefden, leidde ik hen weg uit Egypte en maakte mij zo aan die volken bekend. 10 Ik leidde de Israëlieten weg uit Egypte en bracht hen naar de woestijn. 11 Daar gaf ik hun mijn wetten, daar maakte ik hun mijn regels bekend, die leven brengen aan iedereen die zich eraan houdt. 12 Verder gaf ik hun de sabbat als het teken waaraan te zien is dat ik, de HEER, van hen mijn heilig volk heb gemaakt.


Toevoeging: Nu, naar mijn menig is dat juist nu ook van belang, want ook nu wil de Heer ons uit het Geestelijke Egypte wegvoeren.
Kenmerkend hierbij is Openbaring 14:6-12, waar nu dezelfde oproep geldt.
13 Maar ook in de woestijn was het volk van Israël opstandig. Ze hielden zich niet aan mijn wetten en negeerden mijn regels, die leven brengen aan iedereen die zich eraan houdt, en hielden de sabbat niet in ere. Daarom wilde ik daar in de woestijn mijn woede over hen uitstorten en hen vernietigen. 14 Ik deed het niet, want ik wilde mijn naam niet ontwijden bij de volken die hadden gezien hoe ik hen had weggeleid. 15 Wel zwoer ik in de woestijn de eed dat ik hen niet naar het land zou brengen dat ik hun geven wilde, een land dat overvloeit van melk en honing, de parel onder de landen van de wereld. 16 Ze leefden immers niet naar mijn voorschriften, ze negeerden mijn wetten en hielden zich niet aan de sabbat: hun hart ging uit naar hun afgoden. 17 Toch richtte ik het volk niet te gronde, daar in de woestijn, ik vernietigde het niet, want ik had medelijden met hen. 18 Ik zei daar tegen hun kinderen dat ze niet moesten leven volgens de wetten en regels van hun ouders, en zich niet moesten inlaten met hun afgoden: 19 ‘Ik, de HEER, ben jullie God: onderhoud mijn wetten en regels, en leef ze na. 20 Houd de sabbat in ere; dat zal voor jullie en mij het teken zijn waaraan te zien is dat ik, de HEER, jullie God ben.
Toevoeging: Als nu de connectie met Mozes wordt gemaakt, in het voorbeeld dat je duidt, dan is het logisch, denk ik, dat de geboden van een letterlijke wet (de Thora) aan het einde, als de Hoogst Priester Yom Kippur houdt in het Hemels heiligdom, het (Geestelijke-) Israël -dus ook Christenen- wederom de geboden én de (wekelijkse-) Sabbat van het 4e gebod leren ervaren, voordat zij de poorten van hun Nieuwe Staat (Land) binnen kunnen gaan. Je ziet namelijk dat Ezechiël duidelijk is, over (afspraken) de wet die de Allerhoogste (eerst) maakt met Zijn volk, over de grondwet van het Koninkrijk, op aarde (OT) of in het Hemels Jeruzalem.
21 Maar ook hun kinderen gedroegen zich opstandig. Ze hielden zich niet aan mijn wetten en regels, die leven brengen aan iedereen die zich eraan houdt; ze volgden ze niet op. Ze hielden de sabbat niet in ere, en daarom wilde ik daar in de woestijn mijn toorn over hen uitstorten en mijn woede op hen koelen. 22 Ik zag daarvan af, omdat ik mijn naam niet wilde ontwijden bij de volken die hadden gezien hoe ik hen had weggeleid. 23 Wel zwoer ik in de woestijn dat ik hen zou verspreiden onder vreemde volken en verstrooien in verre landen, 24 omdat ze mijn regels en wetten negeerden en zich niet aan de sabbat hielden, maar de afgoden van hun ouders aanbaden.
Toelichting: Je kunt dus ervaren aan Ezechiël dat het overtreden van de Grondwet van het Hemels Rijk, een voortdurend probleem is voor de mens en de Allerhoogste god.
Je zou het (heel oneerbiedig) moeten zien als een 'inburgerings- cursus' voor de hemel.
Jezus licht dat volgens mij ook toe, als Hij zegt:

Mattheüs 19:17
En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God. Doch wilt gij in het leven ingaan, onderhoud de geboden
Het "leven ingaan" betekent, eeuwig leven ontvangen of ook, het Koninkrijk binnen kunnen gaan, dat in hetv persoonlijke hart van d mens moet beginnen.
Johannes 3 legt precies uit, wat Jezus daarmee bedoelt, als Nicodemus die wetten misbruikt voor aardse aanbidding door het Sanhedrin. Jezus legt hem uit, dat de geboden een geestelijk karakter vormen en niet aan aardse (heidense) machten verbonden kunnen worden of zijn. Niemand staat immers boven Zijn Schepper!

Mattheüs 5:19
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
Toelichting:
Hier zegt Jezus dus precies wat ik aangaf, de geboden van het hemels Koninkrijk zijn niet toepasbaar op aardse (zondige) instituten.
Iemand die dat wel beweerd, zal weinig kans maken om in het Koninkrijk te kunnen gedijen.

Marcus 12:29
En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.

Toelichting:
En hier wordt nog eens overduidelijk aangetoond dat er geen enkele andere wetgeving is, dan die geboden afel, die we van week tot week, kunnen ervaren.
Want jaren en maanden bestaan er in het Hemels Rijk niet. Wij zullen er leven van Sabbat tot Sabbat!

Schrijft Dhr. Kok daar in zijn boek nog wat over?


Hartelijke groet
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

nicodemus zda schreef:Hallo Gait,

Je schreef:
Het is niet altijd nodig om precies te weten wat er bedoeld wordt. Er blijven dingen voor ons verborgen totdat God er licht over geeft. Dat kan God doen door anderen, door Zijn Woord of door openbaring aan jezelf. Het zal altijd moeten overeen komen met Gods Woord. Maar als je iets nog niet begrijpt dan kun je het ook "loslaten". Hiermee bedoel ik "het in Gods hand leggen" en er verder geen punt van maken. Op Gods tijd zal het duidelijk worden. Het is niet goed om een antwoord te forceren.
Hier ben ik het volkomen mee eens!

Hebreeën 11:6
6 Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond.


Juist in Openbaringen wil Hij nu het laatste licht geven aan Zijn Dienaren, opdat zij weten te doen in de zware tijden die nog over de wereld zullen gaan!



Hartelijke groet
Dat schreef Adinomis ;)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Nicodemus: dank voor je positieve bijdrage :D
Daar heb ik plezier van, zo lees ik het graag ;)

Wat geboden betreft zou ik er iets algemeens over willen zeggen.
Geboden houden kan op twee manieren.

De eerste manier: "regels uitvoeren zonder hart"
tweede manier: "gebod in je laten werken vanuit je hart"

Ik denk dat je het daar wel mee eens bent.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Even een eerste reactie op het gedeelte uit Openbaring. Hier wordt vermeld dat het de laatste plagen zijn die over de aarde gaan.
Gelukkig, aan de woede van God over de zonde komt een eind. Deze plagen zijn bedoeld om de mensen tot bekering te brengen. Al zal het misschien een enkeling zijn
de overwinnaars van het beest zijn al in de hemel, zoals vers 2 aangeeft. Zij zingen van de dingen die komen gaan, dat alle volken zich zullen neerbuigen voor de Almachtige.
Ze zongen het lied van Mozes die het pad door de Rode Zee was doorgetrokken en nu aan de andere kant stond. Zoals de Farao hem en zijn volk achtervolgde, zo vervolgde het beest deze overwinnaars.
Deze Farao wordt in Ez. 29:3 een krokodil of in de Statenvertaling een draak genoemd. Een beeld van het beest van de eindtijd.
In Openb.12:15 en16 wil het beest de overwinnaars door water laten verzwelgen, zoals de Farao de Israëlieten de zee in dreef, maar zelf omkwam.
Het lied van Mozes, gezongen door de gelovigen van het laatste uur, uit de grote verdrukking.
Op hen is ook van toepassing wat Jesaja schreef in hoofdstuk 43:

2 Wanneer u zult gaan door het water, Ik zal bij u zijn,
door rivieren, zij zullen u niet overspoelen.
Wanneer u door het vuur zult gaan, zult u niet verbranden,
geen vlam zal u aansteken.


De zegel- en bazuingerichten gaan de hele eindtijd door, maar deze plagen beginnen pas in het laatste stadium. God is een verterend vuur. De genadetijd is voorbij. Maar het eind is in zicht! Een nieuw begin staat voor de deur.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Je schreef:
De eerste manier: "regels uitvoeren zonder hart"
tweede manier: "gebod in je laten werken vanuit je hart"
Heel mooi weergegeven, en waar denk je, dat Jezus op wijst?
En is het dan ook duidelijk waarom Jezus een einde moest maken aan de relatie met Zijn volk van het OT periode, en er een Overblijfsel met Hem, het Nieuwe Testament begon?
Dus; waaraan kunnen de geboden dan ook alleen maar aan hangen?

Matteüs 22:37-40
37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’
Een waarlijk discipel van Christus ontvangt dus de Gave der profetie en het juiste Getuigenis van Christus, door de verbondenheid in Christus én de (Hemels-) grondwet= de Hemelse Vader als
de essentie van (er is maar) één God; de Allerhoogste.

Dus alle geboden, kunnen alleen onderhouden worden, als we de Heer (ervan) liefhebben met geheel ons hart, zoals wij dan ook onze medemens lief kunnen hebben.
Gelijk wij ons zelf lief hebben. Hierbij is dus het bewijs geleverd, dat de Hemels Vader ons eerst, gelijk in al dezelfde zaken, lief heeft gehad en dat Jezus Christus
Zijn leven en Hemels burgerschap voor ons heeft neergelegd, om als voorbeeld in alles ( eersteling) ons voor te gaan en voor te houden!

Als wij dus één van die (kleinste) geboden nalaten veranderen of er een eigen link aan geven, wat dan?

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef: En is het dan ook duidelijk waarom Jezus een einde moest maken aan de relatie met Zijn volk van het OT periode, en er een Overblijfsel met Hem, het Nieuwe Testament begon?
De vertegenwoordigers van het volk maakten een einde aan de relatie met Jezus. Maar Jezus niet, Hij was een redder, juist voor Israël: Hand.13:23 En uit Davids nageslacht heeft God, overeenkomstig zijn belofte, een redder voor Israël voortgebracht, Jezus.
Israël is tijdelijk terzijde gesteld totdat God terugkeert en de vervallen hut van David weer opbouwt, en wat daarvan is afgebroken, weer opbouwt en weer zal oprichten. Hand.15:16 en Amos 9:11-12.
Rom. 11:1 Ik zeg dan: Heeft God Zijn volk verstoten? Volstrekt niet!
Jeremia 31:37 Zo zegt de HEERE:
Als de hemel hierboven ooit opgemeten zou kunnen worden
en de fundamenten van de aarde beneden onderzocht zouden kunnen worden,
dan zou ook Ik heel het nageslacht van Israël verwerpen,
om alles wat zij gedaan hebben, spreekt de HEERE.
(met andere woorden God zal hen nooit verwerpen!)

Rom.11:11 Ik zeg dan: Zijn zij soms gestruikeld met de bedoeling dat zij vallen zouden? Volstrekt niet! Door hun val echter is de zaligheid tot de heidenen gekomen om hen tot jaloersheid te verwekken.
12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en het feit dat zij achteropkomen rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

Matteüs 22:37-40
37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’
Een waarlijk discipel van Christus ontvangt dus de Gave der profetie en het juiste Getuigenis van Christus, door de verbondenheid in Christus én de (Hemels-) grondwet= de Hemelse Vader als
de essentie van (er is maar) één God; de Allerhoogste.

Dus alle geboden, kunnen alleen onderhouden worden, als we de Heer (ervan) liefhebben met geheel ons hart, zoals wij dan ook onze medemens lief kunnen hebben.
Gelijk wij ons zelf lief hebben. Hierbij is dus het bewijs geleverd, dat de Hemels Vader ons eerst, gelijk in al dezelfde zaken, lief heeft gehad en dat Jezus Christus
Zijn leven en Hemels burgerschap voor ons heeft neergelegd, om als voorbeeld in alles ( eersteling) ons voor te gaan en voor te houden!
mee eens!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Jezus heeft altijd een onderscheid gemaakt tussen Zijn volk, als een Geestelijk Israël en een Israël, dat de natuurlijke weg van 'geloof'
aannam. Dat is nu juist de strijd, waar het om gaat (Johannes 3):

-Wetten navolgen, veranderen naar eigen inzicht, door letterknechterij!
-De 10 regels aanvaarden en onderhouden (zoals Jezus voorhoudt) en "levende tempels" zijn (levende stenen) waarvan Jezus
de hoeksteen is.

Let er op dat 'gelovigen' die Jezus niet in het accent van de wet (Thora) navolgen, gefundamenteert in de twee liefdesgeboden,
waarvan de erkenning van één Allerhoogste god, de belangrijkste is, (dan) naar onze medemens.
Immers aan die twee liefdesgeboden hangt de gehele wet.

Een natuurlijk Israël kan geen deel zijn van een Geestelijk Israël.
Dat juist zijn de twee groepen, die aan het einde van de strijd zichtbaar worden!

Het natuurlijke Israël aan de Middellandse zee heeft (Geestelijk-) gezien, opgehouden te bestaan!

Je haalt zaken aan, die of afgedaan hebben, of/en dus inzake de NT aspecten over een Geestelijk Israël gaan.
De eerste gemeente, was een Geestelijk Overblijfsel uit de geestelijke wanorde van het OT.
Dat ook deze gemeente een "dode" gemeente werd, mag blijken uit de gegeven van Openbaring 6.
Israël is in essentie dus tot een vale gemeente geworden.

Verwar het Geestelijke, dat haar oorsprong in het Hemels Jeruzalem vindt, niet het vervallen Israël aan de Middellandse zee dus.
Israël is een Geestelijk volk, dat vanuit een persoonlijk hart, wordt samengesteld.
het Israël (Koninkrijk) begint immers in ons hart! Bij u, heel dichtbij!

Immers; Niet alle die Here Here roepen zullen........wat!
Immers: Niet iedereen die uit Abraham is, is uit Abraham!

Als dat niet zo zou zijn, Adinomis, dan zouden er ook, geen twee volkeren aan het einde van de tijden zijn.
En ook, zou er maar één opstanding zijn, en geen twee!

Dat ALLE mensen van ALLE tijden uiteindelijk Jezus en de Vader als de ware Hemels Vader en Zoon zullen erkennen is een feit,
maar ook Satan en zijn engelen sidderen, omdat zij in feite de Allerhoogste god niet kunnen ontkennen en Hem alleen zullen
erkennen. Helaas voor hen, alls tevergeefs alsook voor die mensen, die Hem hebben doorstoken en met de wet der liefde van Jezus, een loopje hebben genomen.

"Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen" (Het Geestelijke Egypte van onze tijd)
Staar je dus niet blind op de derde Tempel die er wellicht nog komt, wan noch Jezus noch de Hemelse Vader kunnen daar onmogelijk plaats vinden.

"
En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem,
neerdalende uit de hemel, van God,
getooid als een bruid, die voor haar man versierd is" (Op.21:2).
Laat het duidelijk zijn, dat Johannes geen natuurlijke stad zag, zoveel graden oosterlengte, zoveel graden zuiderbreedte. De stad komt van God. Zij ligt op de hoogste "berg" (=kracht) die er is: op de berg van het huis Gods. Want "het zal geschieden in het laatste der dagen: dan zal de berg van het huis van de Heer de hoogste zijn" (Micha 4:1). Die berg is de kracht van de heilige Geest. Het is een hemelse realiteit. Een hemelse stad! Een geestelijk volk! "Zoals de Hemelse is, zijn ook de hemelsen. En zoals wij het beeld van de stoffelijke gedragen hebben, zo zullen wij het beeld van de Hemelse dragen" (1Cor.15:48-49). Ze zullen met Hem "als koningen heersen in alle eeuwigheden" (Op.20:6, 22:5). Waar? "Ze zullen heersen op aarde" (Op.5:10). Want "de tent van God is bij de mensen" (Op.21:3).

('Heersen op aarde, dus na de 'eerste opstanding' en dus ook na de 1000 jaren in het Hemels Jeruzalem)

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Jerommel »

Erg verwarrend i.m.o. wat nu "Israël" is.
Ik geloof niet dat het zo veel met een ras of een staat te maken heeft.

De mens is gevallen en ten dode opgeschreven.
Maar God koos zich een volk: Israël.
Is dat niet de Gemeente in Christus dan?
Want die komt voort uit wat we meestal bedoelen met "Israël", en dan met name Juda.
I.m.o. zijn de OT-gelovers die het NT (Christus) verwerpen afgehaakt, verzand in traditie en onheilige wind van leer.
Mogelijk ga ik wat kort door de bocht..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Adinomis schreef:Even een eerste reactie op het gedeelte uit Openbaring. Hier wordt vermeld dat het de laatste plagen zijn die over de aarde gaan.
Gelukkig, aan de woede van God over de zonde komt een eind. Deze plagen zijn bedoeld om de mensen tot bekering te brengen. Al zal het misschien een enkeling zijn
de overwinnaars van het beest zijn al in de hemel, zoals vers 2 aangeeft. Zij zingen van de dingen die komen gaan, dat alle volken zich zullen neerbuigen voor de Almachtige.
Ze zongen het lied van Mozes die het pad door de Rode Zee was doorgetrokken en nu aan de andere kant stond. Zoals de Farao hem en zijn volk achtervolgde, zo vervolgde het beest deze overwinnaars.
Deze Farao wordt in Ez. 29:3 een krokodil of in de Statenvertaling een draak genoemd. Een beeld van het beest van de eindtijd.
In Openb.12:15 en16 wil het beest de overwinnaars door water laten verzwelgen, zoals de Farao de Israëlieten de zee in dreef, maar zelf omkwam.
Het lied van Mozes, gezongen door de gelovigen van het laatste uur, uit de grote verdrukking.
Op hen is ook van toepassing wat Jesaja schreef in hoofdstuk 43:

2 Wanneer u zult gaan door het water, Ik zal bij u zijn,
door rivieren, zij zullen u niet overspoelen.
Wanneer u door het vuur zult gaan, zult u niet verbranden,
geen vlam zal u aansteken.


De zegel- en bazuingerichten gaan de hele eindtijd door, maar deze plagen beginnen pas in het laatste stadium. God is een verterend vuur. De genadetijd is voorbij. Maar het eind is in zicht! Een nieuw begin staat voor de deur.
Zoals je het hier weergeeft zie ik er een beeld in van vervolging en lijden wat satan op de laatste christenen van toepassing laat zien, in het beeld van water dat hen zal overspoelen. Echter gebruikt God de schepping om het effect ervan niet vernietigend te laten zijn.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

nicodemus zda schreef:Hallo Gait,

Je schreef:
De eerste manier: "regels uitvoeren zonder hart"
tweede manier: "gebod in je laten werken vanuit je hart"
Heel mooi weergegeven, en waar denk je, dat Jezus op wijst?
En is het dan ook duidelijk waarom Jezus een einde moest maken aan de relatie met Zijn volk van het OT periode, en er een Overblijfsel met Hem, het Nieuwe Testament begon?
Dus; waaraan kunnen de geboden dan ook alleen maar aan hangen?

Matteüs 22:37-40
37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’
Een waarlijk discipel van Christus ontvangt dus de Gave der profetie en het juiste Getuigenis van Christus, door de verbondenheid in Christus én de (Hemels-) grondwet= de Hemelse Vader als
de essentie van (er is maar) één God; de Allerhoogste.

Dus alle geboden, kunnen alleen onderhouden worden, als we de Heer (ervan) liefhebben met geheel ons hart, zoals wij dan ook onze medemens lief kunnen hebben.
Gelijk wij ons zelf lief hebben. Hierbij is dus het bewijs geleverd, dat de Hemels Vader ons eerst, gelijk in al dezelfde zaken, lief heeft gehad en dat Jezus Christus
Zijn leven en Hemels burgerschap voor ons heeft neergelegd, om als voorbeeld in alles ( eersteling) ons voor te gaan en voor te houden!

Als wij dus één van die (kleinste) geboden nalaten veranderen of er een eigen link aan geven, wat dan?

Hartelijke groet
Het grote gebod, met de tweede er aan gelijk moest ik ook aan denken :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Wat Israël betreft, dit beeld:
Afbeelding
Twee samengestelde stukken hout. Juda en Israël

Juda en Israël werden verstrooit. Juda kwam terug. Israël ging op in de heidenen.
God stelt opnieuw samen, zoals we zien met het geënt worden op Jezus.
Maar ook in het beeld dat oude enten die weg gegooid zijn opnieuw geënt kunnen worden.
In het huidige Juda komen steeds meer mensen tot erkenning dat Jezus hun Messias is.
Wereldwijd gebeurd dat ook.
Israël zit niet toevallig te midden van de heidenen. God laat daar mee zien dat Hij wat Hij noemt "niet mijn volk" zal noemen: "zijn kinderen."

In de erkenning van Jezus door joden die geloven in liefde en door heidenen van Jezus als hun redder, zullen deze twee stukken hout (Juda en Israël) samen gevoegd worden. Zoals in de woenstijn niet heel Gods volk in leven bleef en velen door de geschiedenis heen sneuvelden, zal God al reinigende laten zien wie nu niet het onkruid is, maar ware geestelijke joden/christenen. De toekomst zal het uitwijzen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Je schreef:
In de erkenning van Jezus door joden die geloven in liefde en door heidenen van Jezus als hun redder, zullen deze twee stukken hout (Juda en Israël) samen gevoegd worden. Zoals in de woestijn niet heel Gods volk in leven bleef en velen door de geschiedenis heen sneuvelden, zal God al reinigende laten zien wie nu niet het onkruid is, maar ware geestelijke joden/christenen. De toekomst zal het uitwijzen.
Nu, wat je daar aangeeft is duidelijk! En, inderdaad de toekomst zal ons laten zien, letterlijk; wat het Geestelijke Israël zal zijn, en wat het natuurlijke Israël zal zijn.
Dat wil zeggen; welke groep behoort nu (Geestelijk-) in relatie tot Jezus tot diegenen, die in een Heiligdom dat niet van mensenhanden is gebouwd, de Allerhoogste aanbidden, en welke groep
is het die trachten (tevergeefs) Jezus te vinden in een aards Heiligdom.
Het gaat dus om de twee Olijfbomen uit het OT en het NT.
Want zoals we weten uit Daniël en Openbaringen, zal het Beest zich laten aanbidden alsof hij 'God' is.
Dus kan deze misleider (Beest= equivalent van Lam) zich alleen maar zichtbaar op aarde in een aards Heiligdom....de Derde Tempel naast de 3 moskeeën, in het natuurlijke en dus aardse Jeruzalem?
Ja, dat kan zeker, want Satan heeft geen toegang meer tot de Hemel en dus ook niet tot (een) het Hemels heiligdom.

Wat zeggen de 3 engelen van Openbaring 14, we hebben het kunnen lezen:

verzen 6-12

De eerste engel: geeft aan dat er een oordeel zal zijn over de gehele mensheid!
De tweede engel: geeft aan dat er godsdienstige instellingen zijn die een verkeerd beeld van Jezus schetsen en Zijn geboden tot eigen eer gebruiken. Ze verloochenen Jezus en doen de mensen zo leren.

Deze twee engelen (die door mensen werken) leren ons, dat de genadetijd afgelopen is of zijn einde is genaderd, want......voor de godsdienstige instellingen die een vals evangelie verspreid en verkondigt hebben.
(Openbaring 18:1-5) We moeten er rekening mee houden dat het samenvallen van de diverse profetische kalenders in 1993 dat moment is of kan zijn!

De boodschap van de derde engel leert ons dat het hier gaat om de individuele genadetijd. Die periode van genade, als eindpunt valt samen met het merkteken en het getal van zijn naam (het Beest dus)
De eerste en de derde engel; het oordeel in relatie tot ieders persoonlijke keuze en de daaraan verbonden genadetijd, gaan dus over de persoonlijke gelovige. Van welke denominatie dan ook; immers
Jezus is de Vol-einder, het begin en het einde van alle dingen. In de naam van Zijn Vader gaat er immers een laatste spaderegen komen voor allen, in wiens hart een werkelijk en oprecht verlangen naar de Heiland
aanwezig is. Jezus Christus brengt de kudde bijeen, tot aan het laatste schaap uit wat: uit alle taal, stam natie en volk! Hierbij overtuigt de Heilige Geest de stap te ondernemen. De mens maakt uiteindelijk zélf de keus.
De reden hiervoor is, dat de mens zichzelf onvoldoende kent. Jezus kijkt tot in het diepst van onze ziel en weet of de mens (wie dan ook) Hem zou aanvaarden, als de gelegenheid daar zou zijn.
Vandaar Openbaring 1:1-5!

Waarschuwt de Bijbel voor het Beest?
Ja, zeer duidelijk: Openbaring 14:6-12

Daar alleen? Neen ook in Romeinen 14 zegt de Bijbel dat:

Aanvaard elkaar, zoals Christus u heeft aanvaard
1 Aanvaard mensen met een zwak geloof zonder hun overtuiging te bestrijden. 2 De een gelooft dat hij alles mag eten, maar iemand die een zwak geloof heeft eet alleen groenten. 3 Wie alles eet mag niet neerzien op iemand die dat niet doet, en wie niet alles eet mag geen oordeel vellen over iemand die dat wel doet, want God heeft hem aanvaard. 4 Wie bent u dat u een oordeel velt over de dienaar van een ander? Of hij wel of niet volhardt in het geloof gaat alleen zijn eigen meester aan – en hij zal volharden, want de Heer heeft de macht hem dat te laten doen. 5 De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen. 6 Wie een feestdag viert, doet dat om de Heer te eren; wie alles eet, doet dat om de Heer te eren, en hij dankt God voor zijn voedsel. Wie iets niet wil eten, laat het staan om de Heer te eren, en ook hij dankt God. 7 Niemand van ons leeft voor zichzelf, en niemand van ons sterft voor zichzelf. 8 Zolang wij leven, leven we voor de Heer; en wanneer wij sterven, sterven we voor de Heer. Dus of we nu leven of sterven, we zijn altijd van de Heer. 9 Want Christus is gestorven en weer tot leven gekomen om te heersen over de doden en de levenden. 10 Wie bent u dat u een oordeel velt over uw broeder of zuster? Wie bent u dat u neerziet op uw broeder of zuster? Wij zullen allen voor Gods rechterstoel komen te staan, 11 want er staat geschreven: ‘Zo waar ik leef – zegt de Heer –, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven.’ 12 Ieder van ons zal zich dus tegenover God moeten verantwoorden.
NOOT: Vers 1 heeft in vele geloofsgemeenschappen en Bijbelstudie-klassen tot scheuring en uitsluiting geleid!!

en dan:
13 Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen, maar neem u voor, uw broeder en zuster geen aanstoot te geven en hen niet te ergeren. 14 Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt. 15 Als u dus uw broeder of zuster kwetst door wat u eet, handelt u niet langer overeenkomstig de liefde. Laat hen voor wie Christus gestorven is niet verloren gaan door het voedsel dat u eet. 16 Breng het goede dat God u schenkt geen schade toe, 17 want het koninkrijk van God is geen zaak van eten en drinken, maar van gerechtigheid, vrede en vreugde door de heilige Geest. 18 Wie Christus zo dient, doet wat God wil en wordt door de mensen gerespecteerd. 19 Laten we daarom streven naar wat de vrede bevordert en naar wat opbouwend is voor elkaar. 20 Breek het werk van God niet af omwille van wat u eet. Weliswaar is alle voedsel rein, maar het is verkeerd om iets te eten dat iemand aanstoot geeft. 21 Vlees, wijn of iets anders waaraan uw broeder of zuster aanstoot neemt, kunt u beter laten staan. 22 Uw overtuiging is een aangelegenheid tussen u en God. Gelukkig is wie zich niet schuldig voelt over zijn overtuiging, 23 maar wie twijfelt of hij alles mag eten, is op het moment dat hij alles eet al veroordeeld. Want het komt niet voort uit geloof, en alles wat niet uit geloof voortkomt is zondig.
(Let op dat het verband hier gelegd wordt tot het Geestelijke voedsel en welke wijn er gedronken wordt; zeer essentieel in Openbaring als het om het Beest en het Lam gaat, zo denk ik er althans over)

Wellicht dat het interessant is als het Merkteken en het Zegel van beide Rijken, in een volgend reactie aan bod zouden komen!
Dan zien en ervaren we ook wat het verschil is, dat aan beide Rijken kenmerkend is en te onderscheiden is.
Want de Bijbel legt dat allemaal piekfijn uit!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,

Jezus heeft altijd een onderscheid gemaakt tussen Zijn volk, als een Geestelijk Israël en een Israël, dat de natuurlijke weg van 'geloof'
aannam. Dat is nu juist de strijd, waar het om gaat (Johannes 3):
Ik kan dat niet uit Johannes 3 halen. Het gaat daar om wedergeboorte. Zeker dat is nodig om van een natuurlijk een geestelijk mens te worden.
Zoals Abraham dat ook is geworden uit geloof.
Let er op dat 'gelovigen' die Jezus niet in het accent van de wet (Thora) navolgen, gefundamenteert in de twee liefdesgeboden,
waarvan de erkenning van één Allerhoogste god, de belangrijkste is, (dan) naar onze medemens.
Deze zinsconstructie klopt niet en begrijp ik daarom niet.
Immers aan die twee liefdesgeboden hangt de gehele wet.
mee eens
Een natuurlijk Israël kan geen deel zijn van een Geestelijk Israël.
Wel als het zich bekeert. Zach.12:10 Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene.
Het natuurlijke Israël aan de Middellandse zee heeft (Geestelijk-) gezien, opgehouden te bestaan!
Het is opnieuw gevestigd aan de Middellandse zee, de plaats die God voor eeuwig aan hen beloofd had. Eerst het natuurlijk herstel: de dode beenderen, daarna het geestelijk herstel, als de Geest daarin blaast. Ez. 37
Je haalt zaken aan, die of afgedaan hebben, of/en dus inzake de NT aspecten over een Geestelijk Israël gaan.
De eerste gemeente, was een Geestelijk Overblijfsel uit de geestelijke wanorde van het OT.
Dat ook deze gemeente een "dode" gemeente werd, mag blijken uit de gegeven van Openbaring 6.
Israël is in essentie dus tot een vale gemeente geworden.
God verlaat niet wat Zijn hand begon. Wat Hij van eeuwigheid besloten heeft komt tot stand. Zijn eeuwige beloften zullen in vervulling gaan.
Niet wat mensen doen is doorslaggevend, maar God bereikt zijn doel, door en zelfs ondanks mensen.
Verwar het Geestelijke, dat haar oorsprong in het Hemels Jeruzalem vindt, niet het vervallen Israël aan de Middellandse zee dus.
Israël is een Geestelijk volk, dat vanuit een persoonlijk hart, wordt samengesteld.
het Israël (Koninkrijk) begint immers in ons hart! Bij u, heel dichtbij!
Rom. 10:8 Dicht bij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. In dit hoofdstuk staat ook dat God Israël jaloers zal maken door wat geen volk van God is.
Helaas is daar tot nu toe niet veel van terecht gekomen. De geschiedenis laat een verschrikkelijk beeld zien van "gedwongen bekering, tot Jodenvervolging en vernietigingskampen toe.
En dat veelal door mensen die zich christenen noemen. Als de beloften aan Israël gedaan niet in vervulling zouden gaan, kunnen de christenen van het Nieuwe Verbond straks mogelijk ook naar de vervulling fluiten.
God houdt zijn woord en komt tot zijn doel.

Immers; Niet alle die Here Here roepen zullen........wat!
Immers: Niet iedereen die uit Abraham is, is uit Abraham!
Nee, er vindt een loutering plaats. Het goede zaad en de "dolle tarwe" dat door de vijand gezaaid is moeten samen opgroeien.
Als dat niet zo zou zijn, Adinomis, dan zouden er ook, geen twee volkeren aan het einde van de tijden zijn.
En ook, zou er maar één opstanding zijn, en geen twee!
Dat is een onderwerp apart.
Dat ALLE mensen van ALLE tijden uiteindelijk Jezus en de Vader als de ware Hemels Vader en Zoon zullen erkennen is een feit,
maar ook Satan en zijn engelen sidderen, omdat zij in feite de Allerhoogste god niet kunnen ontkennen en Hem alleen zullen
erkennen. Helaas voor hen, alls tevergeefs alsook voor die mensen, die Hem hebben doorstoken en met de wet der liefde van Jezus, een loopje hebben genomen.
Lees maar eens nauwkeurig de tekst over "degenen die Hem hebben doorstoken". God zend hen een Geest van Genade:

Zach,12:10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.
"Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen" (Het Geestelijke Egypte van onze tijd)
Wie in Christus is is veilig!
Staar je dus niet blind op de derde Tempel die er wellicht nog komt, wan noch Jezus noch de Hemelse Vader kunnen daar onmogelijk plaats vinden.
Wie zegt dat ik me blind staar. Ik heb het helemaal niet over een derde tempel gehad. Ook dat is een onderwerp apart.

"
En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem,
neerdalende uit de hemel, van God,
getooid als een bruid, die voor haar man versierd is" (Op.21:2).
Daar zie ik met jou naar uit.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Goeden dag Adinomis,

Je schreef o.a.:
Ik kan dat niet uit Johannes 3 halen. Het gaat daar om wedergeboorte. Zeker dat is nodig om van een natuurlijk een geestelijk mens te worden.
Zoals Abraham dat ook is geworden uit geloof.
Ik persoonlijk denk het wel, want de wedergeboorte die bij Nicodemus plaats vindt is er één, waarbij hij verandert van een "letterknecht"
tot een Geestelijke Jood. En dat is juist want "door water en geest" betekent ook dat je de wet van de Allerhoogste, geestelijk gaat toepassen, zoals ook Jezus
dat voorhoudt. Nicodemus paste, als lid van het Sanhedrin de 10 geboden (+ de rest die niet nodig zijn) toe als burgerwetten als van en natuurlijke staat, niet in relatie toe
"onze moeder" dat een Hemels Jeruzalem is. Bovendien voelden zij zich ver verheven boven de andere volkeren en dachten de (toenmalige) wereld te gaan leiden.
Ooik daarom heeft Jezus een einde moeten maken aan dat OT en een nieuw Verbond moeten aangaan (NT)
Nicodemus verzweeg ook zijn verlangen naar die wedergeboorte. Uiteindelijk werd het ontdekt en Nicodemus verloor al zijn aanzien, omdat hij een waarlijk (Geestelijke-) jood werd en Christus
volgde.

Let er op dat 'gelovigen' die Jezus niet in het accent van de wet (Thora) navolgen, gefundamenteert in de twee liefdes-geboden,
waarvan de erkenning van één Allerhoogste god, de belangrijkste is, (dan) naar onze medemens.
Deze zinsconstructie klopt niet en begrijp ik daarom niet.
Ja, ziet er een beetje rommelig uit, ik bedoel dit:

Let er op dat het accent van geloof, gefundamenteert op de geboden van de Hemelse Vader, in Christus, alleen begrepen
en volmaakt kunnen zijn als zij verbonden zijn in de twee liefdes-geboden.

Immers aan die twee liefdes geboden hangt de gehele wet. (Markus en Mattheus)

mee eens (je erkent dus feitelijk het Geestelijke aspect van Geloof)

Een natuurlijk Israël kan geen deel zijn van een Geestelijk Israël.
Wel als het zich bekeert. Zach.12:10 Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene.
Inderdaad Adinomis, en dat is wat Jezus aan Nicodemus in johannes 3 voorhoudt, en dus klopt mijn volgende bewering helemaal!

Het natuurlijke Israël aan de Middellandse zee heeft (Geestelijk-) gezien, opgehouden te bestaan!

Waarom? Omdat de leden van het Sanhedrin Gods wetten bleven toepassen als of het hun wetten waren. Het werd een last voor de mens in plaats van een lust.
Nooit heeft de Schepper meer dan 10 regels ingesteld, om een goede relatie tussen Hem en zijn schepselen te hoven onderhouden. Het was onder andere Kajafas die
het volk verried op dat punt. Daarom ging Jezus dus met een Overblijfsel(die dus wel een Geestelijk fundament van de wet -Tempels van de Heilige Geest- waren)
Het is opnieuw gevestigd aan de Middellandse zee, de plaats die God voor eeuwig aan hen beloofd had. Eerst het natuurlijk herstel: de dode beenderen, daarna het geestelijk herstel, als de Geest daarin blaast.
Ja Adinomis, inderdaad, maar de Bijbel en het herstel van een Geestelijk Israël heeft, ondanks de val van de eerste gemeente van het OT (Openbaring 6) nooit
stll gestaan. De oproep tot herstel van de geboden en ook die van het Sabbatsgebod heeft altijd bestaan. Bovendien laten de joden van de natuurlijke Staat nu niet echt zien dat ze 'Geestelijk' bekeerd zijn.
En daarom kan de Heilige Geest daar ook, geen wonderen doen. Immers (en daar kom ik weer) Bekering begint in het persoonlijke hart, en heeft met een aardse Staat niets te maken.
Immers er zal van die Staten en Steden geen enkele steen op de andere blijven bestaan. Je kunt nog zo'n mooie Tempel of Kerk gebouw hebben, dat is niet wat Jezus bedoelt.
Wij moeten Geestelijke stenen zijn, waarvan Hij de Geestelijke hoeksteen is. MIJN RIJK is NIET van deze aarde, Adinomis, dus ook Israël als Staat niet.
Israël als natuurlijke Staat, is een menselijk gegeven, dat er op gericht is een plaats te kunnen zijn, voor hen die menen dat het Heiligdom nog eens op aarde herstelt wordt.
Dat is niet het geval. Daarom schreef ik ook:
Je haalt zaken aan, die of afgedaan hebben, of/en dus inzake de NT aspecten over een Geestelijk Israël gaan.
De eerste gemeente, was een Geestelijk Overblijfsel uit de geestelijke wanorde van het OT.
Dat ook deze gemeente een "dode" gemeente werd, mag blijken uit de gegeven van Openbaring 6.
Israël is in essentie dus tot een vale gemeente geworden.
Je schreef ook nog :
God verlaat niet wat Zijn hand begon. Wat Hij van eeuwigheid besloten heeft komt tot stand. Zijn eeuwige beloften zullen in vervulling gaan.
Niet wat mensen doen is doorslaggevend, maar God bereikt zijn doel, door en zelfs ondanks mensen.
Inderdaad, maak dus ook gebruik van dat gegeven Adinomis en bekeer je waartoe in Openbaring 14 wordt toe opgeroepen.
Er is geen verschil meer tussen Jood en gGiek...toch?
Daarom zei ik nog eens dit:
Verwar het Geestelijke, dat haar oorsprong in het Hemels Jeruzalem vindt, niet het vervallen Israël aan de Middellandse zee dus.
Israël is een Geestelijk volk, dat vanuit een persoonlijk hart, wordt samengesteld.
het Israël (Koninkrijk) begint immers in ons hart! Bij u, heel dichtbij!
Jij zegt:
Rom. 10:8 Dicht bij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. In dit hoofdstuk staat ook dat God Israël jaloers zal maken door wat geen volk van God is.
Helaas is daar tot nu toe niet veel van terecht gekomen. De geschiedenis laat een verschrikkelijk beeld zien van "gedwongen bekering, tot Jodenvervolging en vernietigingskampen toe.
En dat veelal door mensen die zich christenen noemen. Als de beloften aan Israël gedaan niet in vervulling zouden gaan, kunnen de christenen van het Nieuwe Verbond straks mogelijk ook naar de vervulling fluiten.
God houdt zijn woord en komt tot zijn doel.
Inderdaad, en dat is nu de strijd, je zegt het nu zelf, al dat wat ik beweerd heb, tot nu toe.
Is de Genadetijd voor bij? Is de boodschap van de derde engel al vervuld? Voor mij persoonlijk is het duidelijk.
1993 is een belangrijk jaar, voor joden en christenen.

Komen we allemaal in het Koninkrijk der Hemelen terecht?

Immers; Niet alle die Here Here roepen zullen........wat!
Immers: Niet iedereen die uit Abraham is, is uit Abraham!
Nee, er vindt een loutering plaats. Het goede zaad en de "dolle tarwe" dat door de vijand gezaaid is moeten samen opgroeien.
Inderdaad weer zeg je gewoon wat ik al de tijd beweert heb. De loutering is de scheiding
Als dat niet zo zou zijn, Adinomis, dan zouden er ook, geen twee volkeren aan het einde van de tijden zijn.
En ook, zou er maar één opstanding zijn, en geen twee!

Je schreef:
Dat is een onderwerp apart.
Prima, maar het staat wel vast, inzake de keuze die mensen maken; tot welke groep wil ik behoren en naar wie hang ik mijn oren!
Dat ALLE mensen van ALLE tijden uiteindelijk Jezus en de Vader als de ware Hemels Vader en Zoon zullen erkennen is een feit,
maar ook Satan en zijn engelen sidderen, omdat zij in feite de Allerhoogste god niet kunnen ontkennen en Hem alleen zullen
erkennen. Helaas voor hen, alles tevergeefs alsook voor die mensen, die Hem hebben doorstoken en met de wet der liefde van Jezus, een loopje hebben genomen.
Lees maar eens nauwkeurig de tekst over "degenen die Hem hebben doorstoken". God zend hen een Geest van Genade:
Zach,12:10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.

Inderdaad, hun spijt komt te laat, ze zullen bitter over Hem klagen, dat ze geen gehoor aan de oproep hebben gegeven.
Dus:
"Gaat uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen" (Het Geestelijke Egypte van onze tijd)
Wie in Christus is is veilig!

Correct! Maar wie niet in Christus is, is dus niet veilig ook al menen sommigen dit: Vrede Vrede...geen gevaar!
Voor hen, Adinomis komt Jezus dus als een 'dief in de nacht' onvoorbereid, niet gewild en willens en wetens!

Daarom:

Staar je dus niet blind op de derde Tempel die er wellicht nog komt, want noch Jezus noch de Hemelse Vader kunnen daar onmogelijk plaats vinden.

Je schreef:
Wie zegt dat ik me blind staar. Ik heb het helemaal niet over een derde tempel gehad. Ook dat is een onderwerp apart
Accoord; maar zij die menen dat er nog een Heiligdom in het natuurlijke Israël moet komen (en dat staaf je zelf, door te beweren dat het israël van 1948 dé plaats
is waar alles nog daadwerkelijk gebeuren moet) zullen dus, zonder het te beseffen, de Derde Tempel aanvaarden en zien als dé plaats waar het Heiligdom
herstelt wordt. En dat is geheel buiten het Geestelijke aspect van de boodschappen van Openbaring, gerekend.
En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem,
neerdalende uit de hemel, van God,
getooid als een bruid, die voor haar man versierd is" (Op.21:2)
.

Je sloot af met een mooi inzicht:
Daar zie ik met jou naar uit.
Zie je nu wel dat je een Geestelijke Jood wilt zijn!
En dat je geen twee heren kunt dienen.

Zijn er ook vandaag nog voorbeelden in Israël, van Joden die zich "bekeerd hebben" ja, hier:
http://www.sdaisrael.org/ (lees eens Efeze 2)

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Je reacties dat ik me moet bekeren vind ik buiten alle proporties. Ik heb me bekeerd en ik volg Jezus.
Je kent me tenauwernood. Wat weet je van mijn relatie met Jezus?
Wie zegt dat ik twee heren dien?
Ik ben bang dat je vanuit een hoogmoedige zelfverzekerdheid anderen veroordeelt.
Als ik dat van je lees houd ik me vast aan het schriftwoord:

Rom.8:33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34 wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit. 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus?

Bij Hem ben ik veilig.

Ik kan ook een link geven van Messias belijdende gemeenten in Israël, waarmee ik me verbonden voel volgens Efeze 2, waar staat dat de scheidsmuur in Christus is weggenomen. De eerstelingen van de late oogst.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Dank voor je reactie, ik heb dat niet echt verwacht!
Maar ik ben wel gewend aan zulke reacties uit het verleden.

Ik moet direct denken aan Gods liefde voor ALLE mensen en Zijn wet, die
zo vol liefde is, en ik graag ten volle wil onderhouden, omdat Hij mij eerst lief had.
En daarom Adinomis vechten we niet meer om een stukje land, maar kijken we
vol verwachting naar dat Rijk dat NIET van DEZE aarde is, zoals Jezus ons allemaal leert!

De wet van de Allerhoogste god laat de mensen de liefde van de Vader zien.....

Je schreef:
Je reacties dat ik me moet bekeren vind ik buiten alle proporties. Ik heb me bekeerd en ik volg Jezus.
Je kent me ter nauwer nood. Wat weet je van mijn relatie met Jezus?
Wie zegt dat ik twee heren dien?
Ik ben bang dat je vanuit een hoogmoedige zelfverzekerdheid anderen veroordeelt.
Als ik dat van je lees houd ik me vast aan het schriftwoord
Neen Adinomis, wie zegt dat, je veronderstelt het, maar dan zeg ik wederom:

De wet van de Allerhoogste god laat de mensen de liefde van de Vader zien.....

Wie zegt dat ik je aanspoor of aangespoord heb om je te laten bekeren?
Ik weet toch niet dat jij een 'Messiaans' kader hebt.
Het enige waar ik naar verwijs, is Openbaring 14:6-12
Het is de laatste oproep voor ALLE mensen, maar zeker de Dienstknechten, om de geboden van een Geestelijk Rijk aan te nemen,
dat niet van deze aarde is.

Als jij meent, en uiteraard is dat ook je eigen keuze en vermeende relatie in Christus, dat het Israël aan de Middellandse zee, de natuurlijke Staat,
het Messiaanse aspect inhoudt of onderhoudt, dan leg ik je niets in de weg.
Wie ben ik, omdat te verwachten en op te leggen aan anderen.

Dat christenen samen met de joodse natuurlijke Staat een relatie aangaan en menen dat een aards Heiligdom belangrijker is en boven
het hemels uitstijgt, is een feit en dat is ook Bijbels voorspelt. Prima Adinomis!

Wat me wel opvalt is dat je nogal verontwaardigd en bits reageert!
Alleen dat al, roept bij mij gemengde gevoelens op!
Immers als wij de Jezus waarlijk navolgers zijn, dan verkondigen wij het Evangelie en die
laatste oproep van Openbaring 14 "door Zijn Geest" en niet door geweld, kracht; niet in daad en woord!

Want Adinomis:

De wet van de Allerhoogste god laat de mensen de liefde van de Vader zien.....

We zijn geen deel van het aardrijk en doen niet aan politieke spelletjes. Want misschien snap je het nog niet,
maar Israël en de Joden daar worden nog steeds door de wereldpolitiek gebruikt voor hun ideaal van een Nieuwe
Wereld Orde. Je kent het politieke Vaticaan nog niet Adinomis.

Je schreef ook nog dit:
Ik kan ook een link geven van Messias belijdende gemeenten in Israël, waarmee ik me verbonden voel volgens Efeze 2, waar staat dat de scheidsmuur in Christus is weggenomen. De eerstelingen van de late oogst.
Wel als dat zo is, dan vraag ik me het volgende af:

Wat in Israël momenteel gebeurt, zeker naar andersdenkenden (Palestijnen) en ook wel naar de christenen toe, helemaal niet in relatie met Christus staat.
Zo behandeld men medemensen niet als men werkelijk een Messiaanse jood is of zegt te zijn.
Er is geen verschil tussen Messiaanse joden en christenen, allen zijn Geestelijke Joden. Je aangeduide website toont dat onderscheidt nog steeds aan!
Je wijst naar (het) een natuurlijk Israël, daar spreekt Jezus niet als zodanig over,n als Hij Openbaring 14 voor houdt.
Althans Christus maakt dat onderscheid niet, je haalt het zelf aan Efeze 2. Het is niet voor niets dat Jezus een einde maakte aan het OT.
Geestelijke Joden zijn verspreid over de gehele wereld en zitten niet op een kluitje bij elkaar, dat leert Jezus mij o.a. in Mattheus 28 Uitzendingsbevel!
En zo is het ook gegaan met de 'eerste gemeente" van het NT. In het begin dan....

Je gaat, als "volgeling" van de Messias toch geen mensen uitsluiten, opsluiten terroriseren, land afpakken en bezetten,
muren bouwen (DDR systeem) onderzeeboten kopen in Duitsland en maar blijven schreeuwen om aandacht!
(Met alle respect voor het persoonlijke geloof van een ieder, zeker!)

Terwijl Jezus zegt:
De wet van de Allerhoogste god laat de mensen de liefde van de Vader zien.....

Israël beste vriend, de Staat al haar huizen en al haar nederzettingen gaan helemaal tegen de grond, als de Messias
terug komt. Geen steen zal op de andere blijven staan. Steden vallen in stukken uiteen!
Hij heeft het Zelf aan de joden uitgelegd, en nog steeds begrijpen velen die boodschap onvoldoende, is mijn idee!

Dus Adinomis, wat nu als deze wereld voor duizend jaar in duisternis is gehuld, en de verlosten uit ALLE taal, stam natie en volk
in het Hemels Jeruzalem zullen zijn, waar de Heer het Licht is!
Hoe kennen wij de Allerhoogste god?
Johannes laat het ons zien:

1. Joh. 2:3-6
Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. 4 Wie zegt: ‘Ik ken hem,’ maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem. 5 In wie zich aan Gods woord houdt, is zijn liefde ten volle werkelijkheid geworden; hierdoor weten we dat we in hem zijn. 6 Wie zegt in hem te blijven, behoort in de voetsporen van Jezus te treden. 7 Geliefde broeders en zusters, ik houd u in deze brief geen nieuw gebod voor maar een oud, dat u vanaf het begin bekend is. Dat oude gebod is de boodschap die u gehoord hebt. 8 Toch is het ook een nieuw gebod, omdat de duisternis wijkt en het ware licht al schijnt, en dit is werkelijkheid in Jezus’ leven en in uw leven
En lees eens verder voor je zelf die 1e Johannesbrief.

Kan ik aan de buitenkant zien, wie wel of niet uitverkoren is? Kan ik, in iemands hoofd kijken?
Rom.8:33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34 wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit. 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus?
Vraag: Ben je de poorten van het Hemels Jeruzalem al doorgegaan? Of mag en kun je nog steeds kiezen?
Vraag: Als de genadetijd voor bij is of zou zijn, kun je dan nog steeds kiezen, of ben je verzegeld aan rechterhand en voorhoofd, zoals ook
de mensen in het Grote Babylon (waar Israël ook deel van is) aan rechterhand en voorhoofd verbonden zijn met een andere heer.

Nu, dat laatste zal niet meer op zich laten wachten!
Ja, Adinomis, de heer van het Grote Babylon en de Heer van het Hemels Jeruzalem hebben gemeenschappelijke dingen.
Merkteken of Zegel.

Dus ook beide volkeren die aan het einde zich gaan scheiden, dragen dat Merkteken of Zegel ook aan hun voorhoofd. Beide heren verzegelen hun onderdanen.
Wellicht dat we hier nog aan toekomen, als we verder Openbaring zullen bestuderen.

De politiek-religieuze Jood verbonden in het Geestelijke Egypte verzegeld in deze wereld aan een (Merk-) teken en de Geestelijke Jood verzegeld in Christus met het Zegel van de Allerhoogste god; Geestelijk Israël, waarvan de stad nog steeds in de Hemel is.
Bij Hem ben ik veilig.
En dat is een wens die ik graag voor ALLE mensen uitspreek Adinomis, want onze werken volgen ons na!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,
Kan ik aan de buitenkant zien, wie wel of niet uitverkoren is? Kan ik, in iemands hoofd kijken?
Nee dat kun je ook niet. Gebruik dan ook niet de kwalificatie "je vermeende relatie in Christus".
Zeg dan niet: "misschien snap je het nog niet" en "je kent het politieke Vaticaan nog niet".
Je doet wel alsof je weet hoe ik "in elkaar steek" en ik herken me daar niet in.

en wat zijn dit voor een suggestieve vragen:
Vraag: Ben je de poorten van het Hemels Jeruzalem al doorgegaan? Of mag en kun je nog steeds kiezen?
Vraag: Als de genadetijd voor bij is of zou zijn, kun je dan nog steeds kiezen, of ben je verzegeld aan rechterhand en voorhoofd, zoals ook
de mensen in het Grote Babylon (waar Israël ook deel van is) aan rechterhand en voorhoofd verbonden zijn met een andere heer.
Adinomis schreef:
Bij Hem ben ik veilig.
En dat is een wens die ik graag voor ALLE mensen uitspreek Adinomis, want hun werken volgen ons na!
Voor mij is dit geen wens, maar een weten.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo,

Graag wil ik eens nog een reactie op mijn voorgaande bijdrage posten.
De oproep waar ik naar verwees, namelijk Openbaring 14:6-12 waarvan we de strekking vanaf Openbaring 1:1 vinden, is een oproep van Christus zelf
aan de gelovige mens......om door te geven bij zijn taak; Visser van mensen te zijn.
De 7 gemeenten die we reeds eerder bespraken en vinden in Openbaring 2 en 3, geven een beeld van de (eerste-) Gemeente van het NT, door de eeuwen heen, tot aan nu toe!

De essentie van die 7 gemeenten geven een verslag van Gods kerk en haar succes, door de eeuwen heen. Het spreekt voortduren over Overblijfselen
uit allerlei politieke- en religieuze strijd, vervolgingen en (Geestelijke-) overwinningen die in Christus zijn gevonden.
En natuurlijk zijn er lessen uit te leren die de kerken van vandaag voor een algeheel volk van de Allerhoogste, voor vandaag!
In dat licht biedt de Efeze brief een weergave van de oproep voor vandaag, die we in dit forum bespreken; Openbaring.
Efeze lijkt op de gemeente van het NT in de periode 31-100 na Christus. Deze 'vroege' christenen waren vol ijver. Zij werkten vol ijver aan de verspreiding
van het Geloof. Zij ijverden er voor een geestelijke reinheid te bewaren in de gemeente. Zij dulden geen ketterij, onenigheid en afvalligheid en waren vurige verdedigers
van de Waarheid 'Christus'. Wat een trieste val maakte de gemeente uiteindelijk, zoals we in Openbaring 6 tegenkwamen.

Derhalve is de Oproep van Openbaring, in de (eind-) tijd waarin wij leven een oproep tot hervorming van het geloof in ons hart.
Voldoet het aan de eisen van het burgerschap van het Koninkrijk, dat is waartoe Jezus ons oproept, over na te denken.
Bijbelse kennis en waarheden zijn slechts de vensters waardoor we het diepste van ons hart kunnen zien.
Gods boodschap in Openbaring en de eindtijd is een boodschap van een ander Rijk; een eeuwig evangelie, niet een tijdig, gebonden aan
de grenzen van het menselijk- en werelds denken. Het oordeel laat de rechtvaardigheid zien, waar de Allerhoogste god Zijn rechtschapenheid
en opperste liefde voor de mens door toont.
Hij, de enige en Allerhoogste Hemelse Vader vraagt on som terug te keren naar de bronnen, en tracht ons er van te overtuigen die weg te gaan.
Te herstellen van haatgevoelens tegenover andersdenkend, die feitelijk haatgevoelens zijn tegenover de wet, en indirect dus gericht aan de Allerhoogste zelf.
In de belofte van Opwekking in onze tijd; wordt het werk van de Allerhoogste god volbracht.
Niemand, geen mens, is in staat die plaats en dat werk te vervolmaken. Alleen Jezus de Zoon is daartoe in staat; Ik ben de Alfa en de Omega!

Derhalve: Elke Geestelijke opwekking in Christus en de wil om oprecht een hervormd hart te ontvangen, leidt tot een hartstochtelijk verlangen op te Getuigen
van de Heer. Hier is dus sprake van het persoonlijke hart en niet van een maatschappelijk fenomeen, land of Tempel van steen of hout.

Als wij dan zeggen Jezus lief te hebben en Zijn Dienstwerk zien in het licht van onze verlossing door Zijn bloed, dan kunnen wij niet anders zeggen dan:

Handelingen 4:20
20 We moeten immers wel spreken over wat we gezien en gehoord hebben.
zoals ook Petrus en Johannes op dat punt verkondigden en niet anders konden (doen)

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Je schreef:

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,
Kan ik aan de buitenkant zien, wie wel of niet uitverkoren is? Kan ik, in iemands hoofd kijken?
Nee dat kun je ook niet. Gebruik dan ook niet de kwalificatie "je vermeende relatie in Christus".
Zeg dan niet: "misschien snap je het nog niet" en "je kent het politieke Vaticaan nog niet".
Je doet wel alsof je weet hoe ik "in elkaar steek" en ik herken me daar niet in.
Adinomis...... wanneer ontvangen wij ons loon[/color], naar onze werken?

Jij schreef:

en wat zijn dit voor een suggestieve vragen:
Vraag: Ben je de poorten van het Hemels Jeruzalem al doorgegaan? Of mag en kun je nog steeds kiezen?
Vraag: Als de genadetijd voor bij is of zou zijn, kun je dan nog steeds kiezen, of ben je verzegeld aan rechterhand en voorhoofd, zoals ook
de mensen in het Grote Babylon (waar Israël ook deel van is) aan rechterhand en voorhoofd verbonden zijn met een andere heer.
Adinomis: Is je reactie een voorbeeld van een Messiaanse gelovige die de Gave der profetie en het getuigenis van Jezus heeft, wil delen of voor zichzelf wil houden?
Zijn mijn opmerkingen suggestief, als jouw en mijn Heiland in Openbaring duidelijk maakt, dat het om dezelfde zaken gaat?
Hoe kun je mijn opmerking hierboven, door jou weerlegt, nu niet herkennen in Openbaring 12, 13 en 14 en vooral de waarschuwingen daaromtrent!
Waarom verwijs je daar niet eens naar,als je zegt dat je Hem alle eer geeft!
Laat ons delen in jouw relatie met Christus, door dit forum Openbaring.

We zichzelf oordeelt is reeds geoordeeld!

Adinomis schreef:
Bij Hem ben ik veilig.
En dat is een wens die ik graag voor ALLE mensen uitspreek Adinomis, want hun werken volgen ons na!
Voor mij is dit geen wens, maar een weten.
Ja, Adinomis, maar dat geldt niet voor iedereen. Elk mens moet op zijn wijze in overeenstelling raken met Gods wil (wet)
En deze is niet gefundzmenteerd op een "dode letter" maar door de Heilige Geest; een levende god en een levende steen!
Als jij Christus niet meer nodig hebt dan ben je volmaakt. Als jij meent uitgestudeerd te zijn, dan ben je volmaakt.
Je oordeel zegt alles over jezelf! Prima, Adinomis, fijn dat we het weten dat jij in Christus gered bent!

Dan ben jij de enige die Christus niet -meer- nodig heeft, want wat zegt Lucas 21:

De komst van de Mensenzoon
5 Toen er gesproken werd over de tempel, over de mooie stenen en wijgeschenken waarmee hij versierd was, zei hij: 6 ‘Wat jullie hier zien – er zullen dagen komen waarop geen steen op de andere zal blijven; alles zal worden afgebroken.’ 7 Ze stelden hem toen de vraag: ‘Meester, wanneer zal dat allemaal gebeuren en aan welk teken kunnen we het herkennen?’ 8 Jezus zei: ‘Let op, laat je niet misleiden. Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben het,” of: “De tijd is gekomen.” Volg hen niet! 9 Als jullie berichten horen over oorlog en opstand, raak dan niet in paniek. Die dingen moeten eerst gebeuren, maar dat is nog niet meteen het einde.’ 10 Hij vervolgde: ‘Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk zal de strijd aanbinden met het andere, 11 er zullen zware aardbevingen komen en hongersnoden en epidemieën alom, en er zullen aan de hemel grote en verschrikkelijke tekenen verschijnen. 12 Maar eerst zullen jullie worden mishandeld en vervolgd en uitgeleverd aan de synagogen, jullie zullen worden opgesloten in de gevangenis en worden voorgeleid aan koningen en gouverneurs omwille van mijn naam. 13 Dan zullen jullie moeten getuigen. 14 Bedenk wel dat jullie je verdediging niet moeten voorbereiden. 15 Want ik zal jullie woorden van wijsheid schenken die door geen van je tegenstanders kunnen worden weerstaan of weersproken. 16 Zelfs je ouders en broers, verwanten en vrienden zullen je uitleveren, sommigen van jullie zullen worden terechtgesteld, 17 en jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam. 18 Maar geen haar van je hoofd zal verloren gaan. 19 Red je leven door standvastigheid!
Overdenk eens Adinomis wat daar staat, want er komt een tijd, dat ook de getrouwe in Christus (wederom) vervolgt zullen worden. Voordat zij verzegeld worden!
De Allerhoogste beproeft ons, of niet soms! Zo zegt ook de Allerhoogste god; Beproef Mij!
Ik hoop dat je, als Messiaans gelovige weet wat dat betekent! Maar iedereen zal eerst de beproeving moeten door gaan. Immers Jezus zegt dat hierboven Zelf hé.
In hoeverre zijn dan onze uitspraken legaal? Nee Adinomis, we weten niet wat er morgen met ons zal gebeuren, ook niet of we dan al voor de rechter moeten verschijnen, om onze verbondenheid
met de Nieuwe Wereld Orde te bekrachtigen. Ik bedoel maar!
Ben je voorbereid? Nu dan, laat Christus voor je strijden en verwacht Hem dan hoef je Hem ook niet gelijk een Dief in de nacht te verwachten.

Tja, Adinomis, ik heb de verhalen wel gehoord van de mensen die zeiden 'ik blijf staande'. Zij die voor de "groene tafel" van de (Nederlandse-) legerleiding zeiden; Ik blijf staande, de Heer redt mij.
Zij zeiden dat als ze geen wapens wilden dragen, tijdens hun diensttijd, miliciens! Velen, velen beste vriend hebben gefaald in hun beweringen!
Zij vielen voor de argumenten van de Officieren, waaronder Godgeleerden. gelukkig die tijd is voorbij. De vervolgingen in Roemenië nog niet zo lang geleden.
Velen hebben getuigt van Christus, inderdaad velen zijn gered en hadden hun lampen brandend gehouden! Maar ook velen zijn door de mand gevallen en verder vervolgd.

Wij kennen onszelf te weinig en onvoldoende om boute uitspraken te doen, waarin we ons zelf menen nu al overwonnen te hebben.
Dat wordt pas zichtbaar als we de scheiding van de groepen op aarde zullen ervaren. Als we getuigen zijn van de eerste- en tweede opstanding.
Als we inderdaad met Hem maaltijd zullen hebben in het Hemels Jeruzalem, en niet direct hier in het natuurlijke Jeruzalem.
Wees wijs, zoals Nicodemus uit Johannes 3!

Het zijn gewoon allemaal Bijbels gegevens, en nu bestrijd je mij er mee!

Overigens, ik vind je opmerking op zich wel moedig en een bemoediging voor elk van ons. Maar verval niet in extremen Adinomis!
Verketter een ander niet als hij of zij meent enige aspecten van Openbaring naar voren te halen. Want de Heilige Geest gaat waar Hij wil en het Schriftwoord is scherper dan een tweesnijdend
zwaard. En dat geldt ook voor ons allemaal. Met hopen en bidden komen we eerder in de richting die Jezus duidt. Ook Hij bidt voortdurend bij de Vader en toont hiermee zijn afhankelijkheid van Zijn Vader. Nergens zegt de Bijbel of Jezus dat we met de armen over elkaar moeten afwachten, Hij vraagt osm "Vissers van mensen te zijn".
De Joden van het OT dachten ook dat zij er al waren. Wij weten het voor de hele wereld, wij staan boven de andere volkeren, want de Allerhoogste is bij ons. En met een zelfzuchtig hart veroordeelden zij n iet alleen hun medemensen, maar zichzelf er bij, omdat zij "geboden van mensen" onderhielden en die van de Hemel misbruikten!
Toon jij dus je afhankelijkheid van Christus, elke dag opnieuw! Meen niet dat je er met één bewering bent, morgen kan het het anders zijn, maar het kan ook nog vandaag!
Ik spreek uit ervaring!

Hartelijke groet en houd moed en deel die met ons!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

nicodemus zda schreef: Is de Genadetijd voor bij?
Nee, want er komen nog mensen tot bekering. Ook in Israël.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Verder vind ik het zelf persoonlijk wat jammer dat nu er toch teveel elkaar op de huid gezeten wordt zo.
Nicodemus: er zijn meerdere visies.
Ik zelf vind je kijk eigenlijk wat zwart wit en het gaat me te ver om hier in een gesprek over Openbaring verder over uit te weiden.
Daar zijn andere topics beter geschikt voor.
Om te bedenken bijvoorbeeld dat joden die de WOII overleefden naar Israël (toen Palestina) gingen. Er grond kochten van Palestijnen en vanuit afgunst door de Palestijnen vaak grond kreeg wat niet vruchtbaar was, maar deze joden die daar Gods vangnet hoopten te vinden op de grond van de belofte kregen er op die grond rijke oogsten, tot ergernis van de Palestijnen. Een kenmerk van de moslims zijn dat zij geloven het volk van God en de belofte te zijn en niet de joden, zo zelf het alleenrecht hebben op heel het midden oosten, inclusief Israël. Dat komt door wat er meen ik over Ezau in de Koran vals staat opgeschreven. Natuurlijk is het koninkrijk van Jezus niet van hier, maar wij leven wel hier.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Tja, het was ook maar een vraag, maar ben het zeker met je eens!

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we de waakzaamheid moeten onverachtzamen!
Want het optrekken van de volkeren der aarde om te strijden tegen de Allerhoogste god (zijn wetten en zijn Rijk) is nog niet geheel tot een einde
gekomen. Kenmerkend is wel dat er twee evenementen plaatsvinden, sinds 1993. Volkeren worden tot één gesmeed, en tegelijkertijd
staat volk tegen volk op. een werkelijke verbetering van vele misstanden in de wereld geraken niet opgelost, ergo ze worden steeds heftiger; Er zal toch "iemand" in moeten grijpen.
Het machtspotentieel van het Beest (in Satan) begint zich steeds duidelijker af te tekenen en hij zal ingrijpen en door dwang de mens aan rechterhand en voorhoofd te brandmerken, een Merkteken op te leggen, vast en wettelijk. Een teken dat allen zal treffen, kleine, grote, rijken, armen etc.
We denken aan de wereldwijde afluisterpraktijken, zelfs in 'beschaafde' westerse staten als Luxemburg, zo onschuldig en een piepklein sprookjesbos.
Satan verzamelt gegevens om tegen de mens te gebruiken en zo de mens tot deel van zijn rijk te maken.
Heel opmerkelijk is dan ook dat, toen Joseph Ratzinger nog Kardinaal was, hij vaststelde dat Christus mensen (Kardinalen) eisen oplegde waaraan ze niet konden voldoen.
Ratzinger, als Kardinaal meent zelfs dat in de 10 leefregels vast gelegd is, dat Christus bepaalde aspecten van het Evangelie niet kan vervullen, in dezelfde trant zegt Ratzinger dan er bij;
Hij was ook maar mens! (Het zout der aarde blz 84 Benedictus IV/Joseph Ratzinger)
Nu ja, als 'Plaatsvervanger' van Christus op aarde, kent hij Christus beter dan Christus zichzelf.

Priester Rik Devillé, een Belgische gelovige, stelt in dat licht dan ook vast, dat het maar goed is dat de Allerhoogste god de Reformatie in het leven heeft geroepen, omdat Rome er een potje van maakt, tot aan vandaag toe. Het gebruikt en citeert niet de Bijbel, maar nog steeds de Speudo-Isidorische Decretalen, die de macht van de Pausen bevestigen in alle zaken, op burgerlijk en religieus vlak. (De laatste dictatuur /Rik Deville blz 120-121)
In dat zelfde boekwerkje stelt Rik Devillé vast dat "alle wegen lijden" onder het gezag van Rome., dat vooral komt door het feit dat het kerkelijk recht nog steeds gebaseerd is op het Romeinse burgerrecht. Dezelfde basis voor de wetgeving van het Verenigd Europa en dan de gehele wereld! Rik Devillé een oprechte- type Luther van onze tijd!

Dat zogezegde 'Recht' is in 1971 herbevestigt en heet nu: Codex Isuris Canonici

Waar ik nu ons zelf, in alle oprechtheid, op wilde wijzen is hetgeen Petrus is overkomen.

Jezus gevangengenomen en verloochend
39 Hij vertrok en ging volgens zijn gewoonte naar de Olijfberg. De leerlingen volgden hem. 40 Toen hij daar was aangekomen, zei hij tegen hen: ‘Bid dat jullie niet in beproeving komen.’ 41 En hij liep bij hen weg, tot ongeveer een steenworp ver, en knielde daarna neer om te bidden. Hij bad: 42 ‘Vader, als u het wilt, neem dan deze beker van mij weg. Maar laat niet wat ik wil, maar wat u wilt gebeuren.’ 43 Uit de hemel verscheen hem een engel om hem kracht te geven. 44 Hij werd overvallen door doodsangst, maar bleef bidden; zijn zweet viel in grote druppels als bloed op de grond. 45 Toen hij na zijn gebed opstond en terugliep naar de leerlingen, zag hij dat ze van verdriet in slaap waren gevallen, 46 en hij zei tegen hen: ‘Waarom slapen jullie? Sta op en bid dat jullie niet in beproeving komen.’
47 Terwijl hij nog sprak, kwam er opeens een horde mensen aan. Voorop liep de man die Judas heette, een van de twaalf; hij ging naar Jezus toe om hem te kussen. 48 Maar Jezus zei tegen hem: ‘Judas, lever je de Mensenzoon uit met een kus?’ 49 Toen degenen die bij hem stonden zagen wat er ging gebeuren, vroegen ze: ‘Heer, zullen we er met het zwaard op los slaan?’ 50 En een van hen sloeg in op de dienaar van de hogepriester en sloeg hem zijn rechteroor af. 51 Maar Jezus zei: ‘Houd daarmee op. Zo is het genoeg!’ Hij raakte het oor aan en genas de man. 52 Tegen de hogepriesters en tempelwachters en de oudsten van het volk die op hem afgekomen waren, zei hij: ‘Als tegen een misdadiger bent u uitgetrokken met zwaarden en knuppels? 53 Dagelijks was ik bij u in de tempel, en toen hebt u geen vinger naar me uitgestoken, maar dit is uw uur, het uur van de macht van de duisternis.’
54 Ze grepen hem vast en voerden hem weg, en brachten hem naar het huis van de hogepriester. Petrus volgde hen op een afstand. 55 Ze staken een vuur aan midden op de binnenplaats en gingen eromheen zitten; Petrus voegde zich bij hen. 56 Een dienstmeisje zag hem bij het vuur zitten, keek hem strak aan en zei: ‘Die man hoorde er ook bij!’ 57 Maar hij ontkende het: ‘Ik ken hem niet eens!’ 58 Even later merkte een ander hem op en zei: ‘Jij bent ook een van hen!’ Maar Petrus zei: ‘Welnee man, helemaal niet.’ 59 En ongeveer een uur later zei nog iemand met grote stelligheid: ‘Ja zeker, die man was ook in zijn gezelschap, hij komt immers ook uit Galilea.’ 60 Maar Petrus zei: ‘Ik weet niet waar je het over hebt.’ En op datzelfde moment, terwijl hij nog sprak, kraaide er een haan. 61 De Heer draaide zich om en keek Petrus aan, en toen herinnerde Petrus zich de woorden van de Heer: ‘Nog voor er vannacht een haan heeft gekraaid zul je mij driemaal verloochenen.’ 62 Hij ging naar buiten en huilde bitter.
63 De mannen die Jezus gevangenhielden, dreven de spot met hem en geselden hem. 64 Ze blinddoekten hem en zeiden: ‘Profeteer nu maar, wie is het die je geslagen heeft?’ 65 En ze zeiden nog tal van andere lasterlijke dingen tegen hem.
Wat is de clou van dit alles, dit:
De wezenlijke waarde van ons levensgedrag kan alleen blijken uit de som van de gehele rekening, die aan het einde van ons leven, of tot aan de wederkomst van Christus, zal worden opgemaakt.
Dus gaat heen en maakt al de volkeren tot Mijn discipelen, zegt Jezus
En dan, ga uit van het Grote Babylon, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen! (Matthes 28 en Openbaring 14).

Hartelijke groet en een fijne zondag!