callista schreef:Anja schreef:callista schreef:
Sorry Anja, maar die links zijn niet echt wetenschappelijk.
Die site is uiteindelijk bedoeld ter evangelisatie.....
Via allerlei omwegen komt men toch weer bij de Schepping uit als enige mogelijkheid voor het ontstaan van alle leven.
Niet alles wat je voor evangelisatie aanziet, Callista, is dat ook. De mededelingen over de wetenschap die daar staan, die zijn verifieerbaar. Ik kan niet alles wat er wetenschappelijk bevonden is, persoonlijk gaan uitschrijven voor iedereen. Soms is een link nuttig. Als iemand niet door het evangelisatiegehalte heen kan kijken en daar de nuchtere wetenschappelijke informatie die ertussen staat uit kan filteren, dan denk ik dat men net zo bang is als een gelovige die bang is voor de wetenschap.
Hier laat ik het maar bij, want ik heb geen trek meer in gedoe en ik kreeg ineens een "waarschuwing" van een jaar geleden op mijn dak, die na een jaar van uitschrijving er even terug bijgeschreven werd.
Dus mensen, wie zin heeft in een Anja-vrije forumperiode, melde dit bij het beheer. Gaat uw gang.
Doe toch niet meteen zo aangebrand, ik geef alleen mijn visie; iedereen mag er anders over denken...ook jij.......ppppffff...

Sorry, je bedoelt het dus niet zo. Maar ik heb even genoeg van alle aanvallen en allergieën. Ik ben namelijk ook maar een mens.
Waarom beschuldig je mensen (weliswaar een site, maar lees in de context waarin ik die artikelen plaatste) meteen van evangelisatie als het woord "creation" in een titel voorkomt en lees je gewoon niet eerst even wat er inhoudelijk wetenschappelijk geschreven staat? Je weet hoe zwaar daaraan wordt getild hier! Ik kan niet alles wat er staat aan wetenschappelijke bevindingen zelf uit gaan schrijven.
Weet je, ik heb het weer gehad hier voorlopig. Ik trek mij maar weer terug op andere fora (niet geloofsfora) waar wel gewoon van beide kanten informatie kan worden aangeleverd, zonder dat er wordt beschuldigd van evangelisatie of van het geen boodschap hebben aan Jezus als een visie niet overeenkomt met 1 bepaalde benauwde opvatting. Lang leve de wetenschap.
Er is weinig des Christus aan, dat er hier mensen (gelovigen in dit geval) werden uitgescholden door nota bene
gelovigen , en die (de eerstgenoemde) hier bijna niet meer zijn, dat er allergisch wordt gereageerd op een atheïst, en dat gelovigen hier door gelovigen beschuldigd worden en daar ellenlang mee door kunnen blijven gaan en dat dat schelden maar door kon gaan, en nu weer meteen met evangelisatie om de oren wordt geslagen.
Wat er op die site staat aan informatie over wetenschappelijke bevindingen is verifieerbaar. En je kunt over de interpretatie ervan - al of niet in relatie tot de Bijbel - heel mooi discussiëren en topics over openen, zowel in levensbeschouwing als wetenschappelijk, als mbt bijbelstudie. Er zijn zoveel mogelijkheden. Maar ik zie daar hier op dit moment voorlopig geen gat meer in voor mezelf.
Tot later. Ik vraag niet meer om uitschrijving, zal hier zolang het beheer hetzelfde blijft niet uit mezelf vertrekken, maar voorlopig ga ik elders verder.
P.S. Als er iemand onder de ruimerdenkenden (gelovig of ongelovig of andersgelovig) een PB wil sturen als het hier wat ruimer is geworden kwa denken en sfeer, dan zou ik dat op prijs stellen, dan kom ik wel weer kijken.