callista schreef:![]()
Nou jij kunt er ook wat van....

Dirk moet natuurlijk wel een helm opdoen...dat advies wil ik hem wel meegeven...
Tja..en????.zonder enige toelichting worden we hier ook niet wijzer van...Fundamenteel schreef:Weten jullie dat ik de erfzonde steeds meer zie, maar de gave mis het onder woorden te brengen?
Daarin kom ik dan sterk overeen met JG.
Ja, op 5 april was er 10 kilo af. Doel bereikt en het is stabiel gebleven.callista schreef:![]()
Ja, soms is zwijgen te verkiezen....maar ja dat lukt niet altijd.....en hoeft van mij ook niet....
Ben je al 10 kilo afgevallen....
Je mag die mening hebben, en, ik respecteer jouw mening. De Bijbel leert ons duidelijk dat we met HEM meer dan overwinnaars zijn. Tja, ik geloof dat, en voor mij is geloven een zeker weten (Hebreeën 11). Misschien kan je uitleggen waarom je zoveel moeite heeft met "dit soort triomfantelijke berichten"? De Bijbel staat vol met "dit soort triomfantelijke berichten". Gelukkig wel!Anja schreef:Callista heeft naar mijn mening ook wel een beetje gelijk, om niet te zeggen groot gelijk. Persoonlijk vraag ik me af wat er precies zegeviert in dit soort triomfantelijke berichten, of dat wel Degene is die de Overwinning geeft......
En, callista, maak je maar geen zorgen, een helm draag ik al, de helm van de zaligheid uit Efeze 6. Daardoor ben ik beschermd tegen de aanvallen. Mensen die deze helm niet dragen, hebben vaak last van psychische aandoeningen, zijn soms zelfs jarenlang veroordeeld of verslaafd aan antidepressiva of andere rommel, lopen bij maatschappelijk werkers of psychiaters. Hoofdreden is het niet kennen van Jezus Christus. En, ja, dan kan het triomfantelijk overkomen, en, zeker, zo ervaar ik het ook. Echter, het is een triomf waar iedereen in kan delen, een triomf, een overwinning waar geen verliezers hoeven te zijn. Dus, callista, jouw advies heb ik al opgevolgd. Ik draag de helm. Dan kan ik jou ook een advies geven....callista schreef:Dirk moet natuurlijk wel een helm opdoen...dat advies wil ik hem wel meegeven...
Dankjewelcallista schreef:Gefeliciteerd Anja....knap heur!!
Wel het is zoals JG zeggen. De mens is zich bewust geworden en heeft ideologie/cultuur uitgevonden.callista schreef:Tja..en????.zonder enige toelichting worden we hier ook niet wijzer van...Fundamenteel schreef:Weten jullie dat ik de erfzonde steeds meer zie, maar de gave mis het onder woorden te brengen?
Daarin kom ik dan sterk overeen met JG.
En voor je weer gaat demoniseren, wijs ik je er alvast maar op dat we hier in Levensbeschouwing zitten.Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond van haar huwelijk stond zij bij haar moeder en zij keken samen naar de zon die over het strand onderging bij volle zee.
Toen vroeg zij haar moeder: "mijn vader houdt van je, wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds meer zal beminnen?"
De moeder zweeg, bukte zich en vulde elke hand met zand.
Ze knelde de vingers in één hand steeds sterker om het zand. Het zand glipte tussen haar vingers weg. Hoe krampachtiger ze haar hand balde, hoe sneller het zand er uit gleed. Toen zij haar hand opende kleefden er nog slechts enkele vochtig korrels aan haar handpalm.
Haar andere hand had de moeder open gehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen. Zij schitterden steeds heerlijker in het licht van de late avondzon.
Ze zei: "het grote geheim van de liefde aan de ander ligt in het open geven van jezelf aan de ander, niet het willen hebben van de ander. Want alles wat wij in vrijheid met open handen tegemoet treden, zal met ons zijn... de kunst van het vrijlatend geven is de kracht die de ander ons doet liefhebben...".
Bron: http://blessedbe.punt.nl/content/2011/0 ... s-loslaten
Dat ben ik niet met je eens. Een ongelovige (Callista) kan per definitie hierin geen advies geven, en onze visies liggen eveneens mijlenver uit elkaar. Ik respecteer jouw visie, maar, ik deel deze niet. Zoals je ongetwijfeld weet, lezen we in Efeziërs 6 over deze wapenuitrusting:Anja schreef:@Dirk, die wapenrusting heb je m.i. nodig om je eigen hart en geest te beschermen tegen de dingen die Storm en Callista en ook ik je aanreikten en tegen de dingen waar je zelf ongelovigen mee bedreigt/belast...... Je kunt m.i. anderen niet jouw kruis laten dragen.
Ja hoor. Een ongelovige in JOUW ogen hoeft niet de ongelovige te zijn in ZIJN ogen. Callista heeft er naar mijn inzicht meer van begrepen dan jij op dit punt. Veel meer zelfs.Dirk schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Een ongelovige (Callista) kan per definitie hierin geen advies geven,
We blijven van mening verschillen op een aantal punten. Callista is een ongelovige, in de Bijbelse zin van het woord. Ze heeft geen Verlosser nodig, zijn haar eigen woorden. Zoek maar eens op.Anja schreef:Ja hoor. Een ongelovige in JOUW ogen hoeft niet de ongevolige te zijn in ZIJN ogen. Callista heeft er naar mijn inzicht meer van begrepen dan jij op dit punt. Veel meer zelfs.
Maar nogmaals, dit is LB. Niet het "Langs Dirks Dikke Meetlat" subforum.
De Vader gebruikt alle mogelijkheden om gelovigen tot bezinning te brengen. En Christus kan zeer zeker wel werken door de mensen die een dusdanige geestelijke groei hebben doorgemaakt dat ze Christus liefhebben. Je bent God niet, Dirk.
Zo is het. En, Anja heeft gelijk: God de Vader brengt gelovigen tot bezinning. Op sommige punten verschillen we van mening, ineke-kitty, dat kan en dat mag. Maar, in het verleden heb ik me laten verleiden tot vervelende discussies en heb ik bepaalde visies, jou en je Bijbel-leraar te hard aangevallen. Dat spijt me oprecht, dat recht had ik niet. De Liefde van Christus brengt gelovigen dichter bij elkaar, en overbrugt verschillen in visies.ineke-kitty schreef:@Dirk en ik zijn met elkaar in gesprek, en dat is volgens mij niet verboden.
Ook mensen die Christus kennen en proberen te volgen hebben soms psychische aandoeningen en alles wat je verder noemt, dus die opmerking (ver)oordeelt.Dirk schreef:En, callista, maak je maar geen zorgen, een helm draag ik al, de helm van de zaligheid uit Efeze 6. Daardoor ben ik beschermd tegen de aanvallen. Mensen die deze helm niet dragen, hebben vaak last van psychische aandoeningen, zijn soms zelfs jarenlang veroordeeld of verslaafd aan antidepressiva of andere rommel, lopen bij maatschappelijk werkers of psychiaters. Hoofdreden is het niet kennen van Jezus Christus.
Inderdaad....Martine schreef:Ook mensen die Christus kennen en proberen te volgen hebben soms psychische aandoeningen en alles wat je verder noemt, dus die opmerking (ver)oordeelt.Dirk schreef:En, callista, maak je maar geen zorgen, een helm draag ik al, de helm van de zaligheid uit Efeze 6. Daardoor ben ik beschermd tegen de aanvallen. Mensen die deze helm niet dragen, hebben vaak last van psychische aandoeningen, zijn soms zelfs jarenlang veroordeeld of verslaafd aan antidepressiva of andere rommel, lopen bij maatschappelijk werkers of psychiaters. Hoofdreden is het niet kennen van Jezus Christus.
Vond je dat de sterkste punten van mijn betoog? O jee!peda schreef:Hallo meneer P Hutkul alias 2.0Piebe 2.2 schreef:Evenals de meeste christenen is jouw uitgangspunt dat imperfectie een imperfecte Schepper impliceert. De christenen die deze mening zijn toegedaan zitten er feitelijk mee in hun maag en ontkennen glashard dat God de wereld imperfect geschapen heeft en jij als agnost hebt als verklaring dat de Schepper simpelweg niet perfect is. Eerlijkheidshalve vind ik jouw uitleg eerlijker, want Genesis staat bol van de imperfecties en dat ontkennen komt mij voor als liegen. Zoals ik al tegen Biker zei: in een perfecte wereld zijn geen slangen en verboden bomen. Dat begrijpt een kind zelfs.peda schreef:Hallo Piebe,Piebe 2.2 schreef:De mens wil alles perfect maken en kan het niet maar de Almachtige God kan een perfecte wereld maken en heeft dat niet gedaan.peda schreef:
Misschien was dit halve werk wel het maximaal voor hem haalbare. Almachtig of Oneindig Machtig onttrekt zich aan de menselijke voorstelling.Neen, voor mij is dat absoluut geen mogelijke verklaring. Christus is de Almachtige God naar mijn geloof en dat de wereld imperfect is is omdat hij ervoor gekozen heeft die zo te scheppen. Een reden kan zijn dat de mens meer leert van diens fouten dan van perfectie.peda schreef:Mogelijkerwijze is de God met het Masker niet Almachtig, maar wel de mens Overstijgend Machtig. Vandaar dan een mogelijke verklaring voor de imperfectie vanaf den beginne.
ik begrijp dat jij ondanks het niet begrijpen, terugvalt op de Christus-God als Createur. Mijn weg is een andere, ik koppel de imperfectie eerder aan de niet perfecte evolutie weg. Als agnost laat ik mij toch wel leiden door waardering van vermoedens en roep niet voortdurend dat ik het niet weet. Mijn vermoeden gaat in de richting van evolutie als verklaring. Ik heb daar vele argumenten, ontleend aan de wetenschap, voor ter beschikking. Zelf ben ik er nog niet volledig uit of theistische evolutie, zoals o.m. gevolgd in de Rk kerk ( maar ook door gelovigen in andere stromingen ), een beslissende rol speelt of niet. Dat is ook het verschil in positie tussen mij en de pure a-theist, die zeker weet dat God ( wat daaronder ook te verstaan ) absoluut niet meedoet.
Ik ben van mening dat God de perfecte imperfecte wereld geschapen heeft precies zoals hij dat wilde en ook geloof ik dat Christus God is, maar dat laatste heeft hier niet zoveel mee te maken.
v&Vriendengroet P.Hutkul a.k.a. 2.0
Bedankt voor de toekenning van het predikaat "" eerlijke uitleg "' en dat nog met vriendengroet. Sterk punt.
Trek je er maar niks van aan. Degene die hier op dit moment een probleem heeft, zijn niet de zieken noch de ongelovigen maar degene met de opgeblazen kennis zelf. Als kennis opgeblazen maakt, had men die kennis m.i. maar beter niet gehad kunnen hebben. En sommige gelovigen mogen dan denken dat zij menen te weten wie Jezus Christus kennen......zij hebben niets maar dan ook niets te vertellen over wie HIJ ként. Er is er maar Één die dat bepaalt en dat weet.callista schreef:Inderdaad....Martine schreef:Ook mensen die Christus kennen en proberen te volgen hebben soms psychische aandoeningen en alles wat je verder noemt, dus die opmerking (ver)oordeelt.Dirk schreef:En, callista, maak je maar geen zorgen, een helm draag ik al, de helm van de zaligheid uit Efeze 6. Daardoor ben ik beschermd tegen de aanvallen. Mensen die deze helm niet dragen, hebben vaak last van psychische aandoeningen, zijn soms zelfs jarenlang veroordeeld of verslaafd aan antidepressiva of andere rommel, lopen bij maatschappelijk werkers of psychiaters. Hoofdreden is het niet kennen van Jezus Christus.![]()
Dirk kletst uit zijn nek...maar ja...dat was mij en waarschijnlijk [hopelijk] ook anderen al bekend..
Te gek voor woorden eigenlijk....ziek
Dit hele topic gaat zo naar de gallemiezen
Je mag geloven wat je wil, je hebt immers een vrije wil van de schepper die gekregen?Dirk schreef:We denken over tal van punten verschillend, maar, desondanks geloof ik dat we dezelfde basis hebben (het erkennen van God en Zijn Woord - de Bijbel). Zoals sommige wetenschappers "geloven" dat er leven op andere planeten is, "geloven" andere wetenschappers dat weer niet, uitgaande van dezelfde basis. Ik geloof niet dat nauwkeurige kennis een vereiste is om het eeuwige leven te ontvangen, omdat ik geloof dat rechtvaardigheid een geschenk is (Romeinen 5). Wel kunnen we het misschien met elkaar eens worden dat een gelovige nauwkeurige kennis over God wil, zoals een man ook kennis over zijn vrouw wil en andersom. Overigens is kennis niet de enige factor binnen deze relatie. God wil ook een Liefdesrelatie met ons. Daarom heeft HIJ Zijn Zoon naar aarde gestuurd (Johannes 3). En, op die manier heeft Hij de relatie met de mens hersteld, die door de mens verziekt is. We mogen deze zonde de erfzonde noemen. Ik heb daar op zich geen moeite mee. Jij wel?Alpha schreef:Hallo Dirk, ik ben het helemaal met je eens dat geloof niet zomaar domweg een kwestie van aannemen is. Dat hebben mensen er van gemaakt, doordat onderwijs uit de Bijbel door kerken verwaarloosd is.
Daarnaast geloof ik inderdaad dat de Bijbel en het bestaan van God te bewijzen is uit en door wetenschap en waarneming.
Goed dat je dat opmerkt, bedankt daar voor.Trajecto schreef:Alhoewel het in wezen niet echt on-topic is: Geef uitleg van wat je nu zegt want volgens mij spreek je jezelf tegen.
Evangeliseren betekent de goede Bijbelse boodschap brengen en dat is toch niet iets volledig anders dan Bijbelse informatie geven?
Dus zeg je dat je iets niet doet en in de volgende zin zeg je dat je het wel doet.
Dat is jouw mening, ingegeven door je achtergrond en commentaren van forumleden, die grote problemen hebben met het bestaan van God en de Bijbelse leer.Trajecto schreef:Ook wat je nu zegt klopt niet echt. Een veronderstelling of willekeurige mening is het dat God wil dat je nauwkeurige kennis hebt. Je haalt dat uit de Bijbel en ook is wat die nauwkeurige kennis moet inhouden een veronderstelling erover die je meent uit de Bijbel te kunnen deduceren op jouw manier.
Kortom, het begint allemaal met een absoluut vertrouwen in de juistheid van de Bijbel en dan ga je van daaruit "onderbouwen". Maar dat is geen onderbouwen want je pakt niets externs maar gaat ronddraaien in wat al je absolute geloof was.
En in een subforum waar niet geldt dat de Bijbel het laatste woord heeft maar diverse invalshoeken bekeken worden, word je dan als stoorzender ervaren omdat je pirouettes in de Bijbel draait, hetgeen niet aan de orde is, in Levensbeschouwing.
Je grijpt in feite elk topic aan om jouw Bijbelopvatting uit te dragen.
Klopt!Zolderworm schreef:To the point: de mens toont territoriumgedrag. Die neiging zit in zijn instincten. Dus is hij in de grond een dier.
Ik heb ook laatst in de dierentuin uitgebreid de hand van gorilla kunnen bestuderen van dichtbij. Dat is net een grote mensenhand. Ik moet ook zeggen dat dat mij zeer heeft vertederd. Er zit iets liefs in.
Neen, ik was over jouw bewonderende opmerking zo onder de indruk dat ik geen aandacht heb geschonken aan jouw credo dat "' God de perfecte imperfecte wereld heeft geschapen precies zoals hij dat wilde en dat jij ook gelooft dat Christus God is "'. Het credo is goed, maar het punt blijft dat het onbekend is waarom de Almachtige bij het scheppen niet wat minder imperfectie had kunnen toepassen. Als volger van de wetenschap zoek ik naar verklaringen om het Mysterie geleidelijk mysterie te laten worden. Of dat ooit zal lukken is ongewis, maar niet geschoten ook niet geraakt. Bij jouw credo blijft het Mysterie ten allen tijde Mysterie en dat vind ik wat onbevredigend.Piebe 2.2 schreef:Vond je dat de sterkste punten van mijn betoog? O jee!peda schreef:Hallo meneer P Hutkul alias 2.0Piebe2.2 schreef: Evenals de meeste christenen is jouw uitgangspunt dat imperfectie een imperfecte Schepper impliceert. De christenen die deze mening zijn toegedaan zitten er feitelijk mee in hun maag en ontkennen glashard dat God de wereld imperfect geschapen heeft en jij als agnost hebt als verklaring dat de Schepper simpelweg niet perfect is. Eerlijkheidshalve vind ik jouw uitleg eerlijker, want Genesis staat bol van de imperfecties en dat ontkennen komt mij voor als liegen. Zoals ik al tegen Biker zei: in een perfecte wereld zijn geen slangen en verboden bomen. Dat begrijpt een kind zelfs.
Ik ben van mening dat God de perfecte imperfecte wereld geschapen heeft precies zoals hij dat wilde en ook geloof ik dat Christus God is, maar dat laatste heeft hier niet zoveel mee te maken.
v&Vriendengroet P.Hutkul a.k.a. 2.0
Bedankt voor de toekenning van het predikaat "" eerlijke uitleg "' en dat nog met vriendengroet. Sterk punt.![]()
Groet,
Piebe 2.0