¦LB¦ Dood gaan

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Special angel »

Gaitema schreef:Nog een toevoeging vanuit mijn eigen ervaring.
die heb ik eerder gedeeld. Ik was in de vol evangelische gemeente met een achterbuurman van me, die me uitnodigde mee te gaan.
Ik dacht gewoon te luisteren naar een prediker uit de VS, maar hij bleek profetische gaven te hebben. Na een oproep aan mensen die de laatste tijd gemerkt hadden dat demonische machten christenen uit elkaar probeerden te trekken of die naar voren wilden komen, werd ik toen ik naar voren was gekomen naar hem toe geroepen. Niet door mijn naam te noemen of me op te halen. Nee hij zei iets als: "er is hier iemand die niet lid is van deze gemeente, maar met iemand is mee gekomen." Ik leek de enige vooraan in de rij te zijn en stapte daarop naar voren. Daarop begon hij me te vertellen wie ik in het verleden was en dat ik absoluut niet ben dan dat ze zou verwachten te zien. Ik ben vrij lang, maar ik ben volgens hem (ik wil niet pochen :oops: ) heel liefdevol, maar moest me niet onder laten drukken door mensen. Mijn liefde is niet mijn zwakte, vertelde hij me, maar mijn kracht. Ik zou volgens hem een hele tijd nodig hebben om te herstellen, maar het zou goed met me gaan. Hij zei nog wel wat dingen meer over me, maar dat was de kern. Ik was erg onder de indruk. Hoe kon hij dit allemaal weten? Ik geloof dat God me aansprak, ook eens in een droom:

De droom:
Het begon in diepe duisternis. In de nacht liep ik van huis naar de supermarkt. In die supermarkt kwam ik in de rij voor de kassa te staan waar vele mensen in die rij boos op me werden en me verwijten maakten. Ik voelde me daar in het nauw gedreven, zocht naar woorden, maar kon die niet vinden. Door angst werd ik er in overvallen. Ik begon
wat van me af te duwen om van ze af te komen met de boze opmerkingen over mij, waarop zij buitengewoon woedend werden en kwaad riepen: "word je agressief!!" Toen rende ik van blinde paniek uit de supermarkt dwars door de nacht naar huis terug. Het was vrij koud buiten. Ik ging met mijn rug tegen de muur van de schuur achter mijn huis zitten. Terwijl ik daar met hartkloppingen teruggetrokken was, kwam een agent de oprijlaan bij ons oplopen. Iemand die ook lid is van onze kerk. Hij liep naar me toe en zei: "we weten alles van je. Alles wat je gedaan hebt. Je wordt daarom uit het land gezet. Zelfs je ouders schamen zich voor je en willen je uit huis hebben."
Ik raakte compleet in blinde paniek. Een alles overheersende angst overviel me. Ik schreeuwde het uit dat ik alsjeblieft niet uit het land zou worden gezet.
Vervolgens werd het helemaal licht om me heen. Het was dag. De zon scheen vol op en het was warm. Ik was opeens heel ergens anders. Een schitterend natuurgebied met glooiende heuvels en het bloeide overal, met bossen op de achtergrond. Ik zag er mijn familie in een rij rustig dansend op het veld. In een schuine rij. Mijn moeder voor op. Ze
keken me met een liefdevolle vriendelijke blik aan waarin een soort berusting, vergevingsgezindheid sprak. Het was goed, werd me daarmee doorgegeven. Het is goed zo, het is voorbij.
De warmte van de zon dreef de panische angst uit me weg en ik werd helemaal kalm. Ik zag dat ze heel mooie kleren aan hadden. Witte jurken, alsof het bruiloftskleren waren, met voor op de buik en borstkast een grote vierkante bloemenstructuur erin. Daarin las ik tekens. Niet dat ze met het oog zichtbaar waren, maar toch nam ik die tekens waar. Ik zag in de tekens het beeld voor me van een regisseur die met een film bezig was. Een hele filmploeg hielp hem mee. Ik zag dat dit beeld voorstelde dat God de regisseur is van mijn leven.
Daarmee werd ik wakker.

Voor mij zijn dit wijzen waarin ik God tot me zag spreken en daarin werd ik rood, begon ik te zweten en voelde ik me enorm verlegen worden.
Maar Hij veroordeelde me niet om mijn fouten, maar sprak me bemoedigend liefdevolle woorden.
Beste gaitema,
Geweldig om dit mee te maken en te delen en te lezen!! Ik heb ook dit soort profetieën meegemaakt dus ja ik geloof dit wel. Tip : schrijf het op papier en vergeet dit nooit meer!
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Adinomis »

Het eerste verhaal dat Gaitema vertelde heb ik inderdaad eerder gehoord. God weet wat onze moeiten zijn en Hij beschikt over verschillende mogelijkheden om iemand te bemoedigen.
Ook dromen kunnen door Hem worden gebruikt. Ik ben blij voor Gaitema dat hij dit mocht meemaken en dat zijn geloof erdoor versterkt is.

Ik ken een zwak begaafd autistisch persoon die een extreem grote angst voor zijn buurman had en dat niet zonder reden.
Op een keer, juist toen hij die buurman weer tegen moest komen kwam er een engel naast hem lopen. Sindsdien weet hij dat God hem beschermt.
Ik geloof ook dat God op deze manier zijn kinderen kan bemoedigen.

Maar zulke dingen gebeuren niet bij iedereen. Misschien wel meer bij "eenvoudigen" dan bij degenen die wijs en verstandig zijn in eigen ogen.
Ook moeten we altijd voorzichtig zijn met `wonderen`. Het vraagt onderscheidingsvermogen.
Want satan is een na-aper.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Special angel »

Mooi dat iemand ziet voelt merkt dat een engel van God hem beschermt, vergezeld, bemoedigd, die ervaring heb ik ook! :D . ook in dromen en visioenen en profetieën spreekt God tot mij en bemoedigd hij mij.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Gaitema »

Special angel schreef: Beste gaitema,
Geweldig om dit mee te maken en te delen en te lezen!! Ik heb ook dit soort profetieën meegemaakt dus ja ik geloof dit wel. Tip : schrijf het op papier en vergeet dit nooit meer!
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan en daarnaast ook op mijn pc uitgewerkt. Dit verhaal heb ik van mijn pc gekopieerd.
Dan had ik sneller mijn post gepost :D
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Gaitema »

Adinomis en Special Angel: mooie reacties :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Gaitema »

vrolijke schreef: Iemand die er geoefend in is, kan veel herkennen aan iemands houding.
In dit geval geloof jij, dat de predikant dat kan. Niet god.
Volgens mij geloof jij dat hij dat kan en niet god. :)
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door vrolijke »

Gaitema schreef:
vrolijke schreef: Iemand die er geoefend in is, kan veel herkennen aan iemands houding.
In dit geval geloof jij, dat de predikant dat kan. Niet god.
Volgens mij geloof jij dat hij dat kan en niet god. :)
Zo is het.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:
Gaitema schreef:
vrolijke schreef:
Gaitema schreef:Daarop begon hij me te vertellen wie ik in het verleden was en dat ik absoluut niet ben dan dat ze zou verwachten te zien. Ik ben vrij lang, maar ik ben volgens hem (ik wil niet pochen :oops: ) heel liefdevol, maar moest me niet onder laten drukken door mensen. Mijn liefde is niet mijn zwakte, vertelde hij me, maar mijn kracht. Ik zou volgens hem een hele tijd nodig hebben om te herstellen, maar het zou goed met me gaan. Hij zei nog wel wat dingen meer over me, maar dat was de kern. Ik was erg onder de indruk. Hoe kon hij dit allemaal weten?
1) Mensenkennis.
2) Wazige formuleringen.

Als je een goede mensenkenner bent, kan je in een oogopslag zien, hoe een mens zich momentaan voelt. En daar worden al die "wetenswaardigheden" op opgebouwd.

Kijk eens naar de horoscopen in de tijdschriften. Die staan vol met dingen die "opgaan". De formulering wordt zo gekozen, dat het praktisch op iedereen van toepassing kan zijn.
Ik was de enige aanwezige vooraan die niet van hun kerk was en ook de spreker zelf kwam uit de VS, toch had hij het over mij als iemand die niet van deze gemeente kwam, maar met iemand mee was. Opzettelijk mij bedriegen in de zin van dat iemand van de gemeente heb informeerde dat ik niet van die gemeente kwam of zo, lijkt me niet waarschijnlijk.
Daarbij geloof ik dat God dit gewoon kan.
Iemand die er geoefend in is, kan veel herkennen aan iemands houding.
In dit geval geloof jij, dat de predikant dat kan. Niet god.
Ik had ooit een penvriendinnetje uit Oostenrijk. Ik had haar ontmoet in de trein van Wenen naar Amsterdam. Toen ik bij haar in Linz op bezoek was, sprak ik toen onder meer over het paranormale met haar. Nou, daar geloofde zij helemaal niets van; dat was allemaal complete onzin. Het jaar daarop ging ik weer bij haar logeren. En zie, ze was toen totaal van mening veranderd. Wat had ze meegemaakt? Op een dag gaf ze de vader van een vriendinnetje van haar een hand. En op dat moment wist ze opeens alles van die man, allerlei details over zijn leven. Dus geen vaag gedoe, maar echt gedetailleerde informatie. Ze was toen zo onverstandig geweest om die man dingen meteen enkele dingen te vertellen die zij wist. Die schrok zich het apezuur en dacht dat ze een heks was of zoiets. Zijn dochter mocht toen niet meer met mijn penvriendinnetje omgaan. Ik denk niet zozeer dat God hier een rol bij speelt, maar dat er gewoon sprake is van langs paranormale weg verkregen kennis over iemand. (Maar uiteraard zijn er ook zogenaamde helderzienden die de boel {niet-toegestaan woord}.)
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef:
Zolderworm schreef:
Ik denk dat ik een heel ander beeld heb van God, dan gebruikelijk in christelijke kringen. God is voor mij te heilig en te hoogstaand om zich direct, als een soort burgemeester, te bemoeien met menselijke zaken.
Dat vind ik juist een te aards religieus begrip. Neerknielen voor de grote boven alles verheven God die te waardig is om met je te praten.
Die houding hebben veel aardse machthebbers ten opzichte van hun onderdanen ook gehad. Die houding past niet bij een liefdevolle God, naar mijn bewustzijn. Maar er is meer aan de hand. God heeft ons niet zo geschapen als dat we nu zijn geworden. God schiep ons naar zijn beeld. We zijn geschapen zoals Hij zelf is, met als verschil: dat we alles zijn uit Hem en door Hem en slechts daardoor ook door Hem blijven leven. We kunnen niets uit ons zelf. Alles komt van Hem vandaan. We zijn echter vervallen tot mensen die tasten in de duisternis en het is de bedoeling dat we weer worden, zoals God ons geschapen heeft. Dat is door de weg die Jezus open gemaakt heeft weer mogelijk geworden. Jezus leefde ons dat voor, wat het is om te zijn zoals God is. Zoals de mens bedoeld is. Feitelijk is Jezus de enige echte Mens geweest die de aarde rijk was. De rest van de mensen schoten in het Mens zijn tekort.
Nu praat je alsof God een soort mens is. En dat is Hij volgens mij niet. Niet dat Hij een boven alles verheven wezen is voor wie wij moeten neerknielen. (Een aap hoeft bij wijze van spreken ook niet te knielen voor Albert Einstein.) Maar hij is geen mens, dus kun je ook niet in menselijke termen over Hem praten. Althans, dat denk ik. Hij heeft naar min idee de mensen ook niet geschapen. De mensen zijn vanuit Hem geëmaneerd. Dus meer zoals men het in de kabbala ziet.
Je moet ook kijken naar hoe groot het universum is, en dat de Aarde waarschijnlijk maar een van de vele miljoenen bewoonde planeten is. Het lijkt mij dat God zich echt niet gaat bemoeien met al die, wat zal het zijn, honderden miljoenen volken in het universum. Zo zie ik God niet.
Als God dat niet zou doen, dan zou niets in leven kunnen blijven en niets kunnen blijven bestaan. Het geeft juist de grootheid van God weer, dat Hij zo nauw bij alles betrokken is en alles leidt. Als Hij het aan het lot over liet, dan zou het niets zijn. Letterlijk niets zijn.
Volgens mij is God niet zozeer bij alles betrokken en leidt Hij niet zozeer alles. Ook dat zijn mij te menselijke termen. En God is geen mens. Je zou misschien kunnen zeggen: God is de bron en wij zijn de stroom. Stroom en bron zijn in vorm verschillend, maar in de grond het zelfde.
Bovendien vind ik de God in het Oude Testament veel te agressief en wraaklustig om een liefdevolle God te zijn. Dat kan volgens mij helemaal niet. Zo is God niet.
Dat zie ik niet zo. Als God niet zo handelde, dan zouden er veel meer slachtoffers zijn gevallen door de mensheid zelf.
Het waren bloeddorstige liefdeloze volken waar geen eer meer aan te behalen viel. Nineve echter werd bespaard. Terwijl dat zo'n volk was dat anderen volledig uitmoorden met hele genocides. Egypte bleef bespaard en Babylon ook. De nakomelingen van Kaïn bleven bespaard. God trad alleen in uiterste noodzaak ten strijde met zijn volk.
Nou, dat denk ik niet. De oudtestamentische God zette de Israëlieten ertoe aan steden uit te moorden en te vernietigen. Bijvoorbeeld Numeri 21 : 1 t/m 24. Daar roept God Mozes op te doen wat de Duitsers in de oorlog in Putten hebben gedaan, of erger nog, want ook alle niet-maagdelijke vrouwen werden gedood. In Jozua 8 : 1 t/m 29 zet God Jozua ertoe aan alle bewoners van de stad uit te moorden en deze vervolgens plat te branden. De gedachte aan een God die dit soort dingen doet, of ten strijde trekt, vind ik echt totaal absurd. Sorry. Een God die liefde is, doet dit soort dingen niet. Hij immers heeft dan alle mensen lief, hoe dan ook, niet alleen de Israëlieten.
Ik geloof dan ook beslist dat deze God niet bestaat en verzonnen is, zoals ik het noem. Met "verzonnen" bedoel ik dan natuurlijk niet zoiets als dat de figuur Pinkeltje is verzonnen, of Harry Potter. Het is zoals met alle mythologie. Mythologie is niet verzonnen, maar als het ware in de mensen naar boven gekomen vanuit het collectieve onbewuste. Ik zie het vooral als een psychologisch verschijnsel. Natuurlijk waren deze mensen volledig overtuigd van hetgeen ze zagen, en dachten ze dat het goed was. Ze waren zich er ook niet van bewust dat het spontaan uit henzelf voortkwam. Althans dat is mijn idee hierover. Zoiets geldt bijvoorbeeld ook voor de goden van de Grieken of de grote geest in het woud bij de Mahakoeba indianen. Deze goden representeerden een innerlijk aspect van de mens zelf en zijn spontaan naar boven gekomen, bijvoorbeeld in dromen en visioenen.
Ik denk dat een klein aantal demonen in den beginne zijn geschapen als goede wezens, maar dat zij gevallen zijn. Volgens Mirra Alfassa waren dat er oorspronkelijk vier, maar hebben twee zich inmiddels alweer bekeerd. Een van hen is volgens haar degene die Hitler heeft geïnspireerd.
Ik denk echter dat daarnaast veel demonen afsplitsels zijn van gedachten, begeerten, aandriften en wilsuitingen van mensen die leven of ooit geleefd hebben. Denk aan de vele oorlogen en strijdtonelen, waaruit ongetwijfeld allerlei astrale wezens zijn voortgekomen, die zich hebben afgesplitst van de mens en een eigen leven zijn gaan leiden in de astrale sfeer. Om zichzelf als zelfstandig wezen in leven te houden moeten ze gaan vampiriseren op mensen, dat wil zeggen astrale krachten bij hen wegzuigen, die ze zeer eerst opwekken door deze mensen ertoe aan te zetten agressieve of lustvolle dingen te gaan doen.
Maar ik geloof dat er daarnaast sowieso veel slechte astrale wezens in de astrale wereld aanwezig zijn, die het werk van God vijandig zijn, zonder dat we nou echt begrijpen waar ze vandaan komen./quote]
Dat astrale geloof ik niet in. Het zijn letterlijk allemaal geesten zoals jij en ik, en ik houd de christelijke openbaringen er over aan. Immers is er veel bekend over demonen. Jezus deed al aan demonen uitdrijven.
Overigens klopt het wat je zei over demonische verschijningen 's avonds tijdens je uittreden en schitterende verschijningen op de ochtend.
Dit las ik nog in een boek thuis over christelijke verschijningen wat samen hing met de geesten die je ziet 's avonds en die je ziet overdag.
Ik snapte het verband niet en vond het vreemd het te lezen, maar nu ik het in jouw ervaringen ook weer lees, zal het wel kloppen.
Ik heb ook de indruk dat sommige demonen diep uit jezelf komen, alsof ze verborgen zitten in de diepste lagen van je onbewuste. Ze zien er dan heel afschrikwekkend uit, maar als je ze integreert, dan zijn ze weer getemd en opeens poeslief.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 23 dec 2013, 23:21, 7 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Tin »

Wim Nusselder schreef:Hoi Sebastiaan (aka Tin),
callista schreef:mijn mening is dat men iemand dient aan te spreken met de gekozen profielnaam....
Hoe wil jij aangesproken worden?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Beetje late reactie, maar ik ben op vakantie, vandaar.

We vormen als forummers hier een gespreksgroep.
Binnen die (moderne vorm van gespreksgroep) is het denk ik goed wanneer we elkaar allemaal met dezelfde naam aanspreken. In deze groep ben ik als Tin bekend bij iedereen, daarom ben ik er ook voor dat binnen het groepsgesprek die naam gehanteerd wordt.
Er vindt,vind ik, ook een behoorlijke identificatie met zo' n naam plaats. Ik identificeer mij in het groepsgesprek met Tin, en anderen zijn voor mij binnen het kader van het geloofsgesprek ook hun profielnaam, ook al weet ik eigenlijk wel hun officiële naam.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

Tin schreef:
Wim Nusselder schreef:Hoi Sebastiaan (aka Tin),
callista schreef:mijn mening is dat men iemand dient aan te spreken met de gekozen profielnaam....
Hoe wil jij aangesproken worden?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Beetje late reactie, maar ik ben op vakantie, vandaar.

We vormen als forummers hier een gespreksgroep.
Binnen die (moderne vorm van gespreksgroep) is het denk ik goed wanneer we elkaar allemaal met dezelfde naam aanspreken. In deze groep ben ik als Tin bekend bij iedereen, daarom ben ik er ook voor dat binnen het groepsgesprek die naam gehanteerd wordt.
Er vindt,vind ik, ook een behoorlijke identificatie met zo' n naam plaats. Ik identificeer mij in het groepsgesprek met Tin, en anderen zijn voor mij binnen het kader van het geloofsgesprek ook hun profielnaam, ook al weet ik eigenlijk wel hun officiële naam.
Dan is het ook niet zo handig om standaard "Sebastiaan" onder je posts te plaatsen.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: Nu praat je alsof God een soort mens is.
Hij is 7 en wij als mensen 666, zo omschrijft de bijbel het getalsmatig. God heeft ons bijna goddelijk gemaakt, maar net niet helemaal. Dus God is andersom een Mens+
Nou, dat denk ik niet.
Je negeert in alles wat op deze zin volgt mijn uitspraak over wat voor volken het hier gaat.
Die volken hadden geen enkele respect en beschaving naar andere volken toe. Ze waren buitengewoon onmenselijke beesten die als het aan hen lag de joden tot de laatste man afslachten. Het waren volken met hun oorlogsgoden en tempelorgies dat geen oog had voor de medemensen.
Dat was hen niet bijgebracht en hen ook niet meer bij te brengen. Het ging hier niet over Hoetsies en Toetsies die elkaar uitmoorden, waarbinnen dan ook onschuldigen slachtoffer werden. Nee, het was vele erger. Het was ook niet te vergelijken met de Naties in de WOII. Nee, vele erger.

Ik heb ook de indruk dat sommige demonen diep uit jezelf komen, alsof ze verborgen zitten in de diepste lagen van je onbewuste. Ze zien er dan heel afschrikwekkend uit, maar als je ze integreert, dan zijn ze weer getemd en opeens poeslief.
Om het in getallen uit te drukken: zowel goede als slechte mensen zijn evenveel 666 tegen over de 7 dat meer is dan 666 in de bijbel. Demonen en satan zijn in wezen de zelfde soort wezens als de mensen, dus ook 666. Ze hebben alleen veel meer bewustzijn van de krachten die ze kunnen aanwenden dan wij hier op de aarde. En ze misbruiken het vanuit een bepaalde heerszucht. Ook engelen zijn 666,maar gebruiken die krachten ten goede.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef:
Zolderworm schreef: Nu praat je alsof God een soort mens is.
Hij is 7 en wij als mensen 666, zo omschrijft de bijbel het getalsmatig. God heeft ons bijna goddelijk gemaakt, maar net niet helemaal. Dus God is andersom een Mens+
Ik zie de bijbel niet als bewijsmiddel. Zeker niet, omdat ik niet geloof dat de God uit het Oude Testament realiteit is.
Nou, dat denk ik niet.
Je negeert in alles wat op deze zin volgt mijn uitspraak over wat voor volken het hier gaat.
Die volken hadden geen enkele respect en beschaving naar andere volken toe. Ze waren buitengewoon onmenselijke beesten die als het aan hen lag de joden tot de laatste man afslachten. Het waren volken met hun oorlogsgoden en tempelorgies dat geen oog had voor de medemensen.
Dat was hen niet bijgebracht en hen ook niet meer bij te brengen. Het ging hier niet over Hoetsies en Toetsies die elkaar uitmoorden, waarbinnen dan ook onschuldigen slachtoffer werden. Nee, het was vele erger. Het was ook niet te vergelijken met de Naties in de WOII. Nee, vele erger.
Ja, dat schreven de Israëlieten, die uiteraard hun best deden om hun vijanden in hun geschriften zo zwart mogelijk te maken.
Bovendien kunnen we daarmee nog steeds niet de daad van God, dat Hij de Israëlieten opriep om vijandige steden volledig uit te moorden en plat te branden, goedpraten. Nou ja, ik wil niet oneerbiedig zijn. Maar een God die zo zwart-wit denkt en zo liefdeloos is, dat Hij oproept om steden, inclusief vrouwen en kinderen, volledig uit te moorden, is voor mij volkomen absurd. Dat is zo volkomen in strijd met de gedachte dat God liefde is. Dat kan gewoon niet. Ik denk dus dat de meeste christenen hier een denkfout maken. Dit is niet de echte God, maar een gedachteconstructie van de Israëlieten.
Ik heb ook de indruk dat sommige demonen diep uit jezelf komen, alsof ze verborgen zitten in de diepste lagen van je onbewuste. Ze zien er dan heel afschrikwekkend uit, maar als je ze integreert, dan zijn ze weer getemd en opeens poeslief.
Om het in getallen uit te drukken: zowel goede als slechte mensen zijn evenveel 666 tegen over de 7 dat meer is dan 666 in de bijbel. Demonen en satan zijn in wezen de zelfde soort wezens als de mensen, dus ook 666. Ze hebben alleen veel meer bewustzijn van de krachten die ze kunnen aanwenden dan wij hier op de aarde. En ze misbruiken het vanuit een bepaalde heerszucht. Ook engelen zijn 666, maar gebruiken die krachten ten goede.
Ik denk niet dat je alle demonen over één kam kunt scheren. Volgens de demonologie zijn sommigen gelijk aan mensen in die zin dat ze een psychische ziel hebben. Ze zijn echter alleen maar uit op de belangen van hun eigen ego. Ze kunnen zich volstrekt niet inleven in anderen. Andere demonen beschikken niet over een psychische ziel, en verschillen daarmee compleet van de mens. Zij zijn er alleen maar op uit hun bestaan te rekken door aan mensen bepaalde fijnstoffelijke ethers te onttrekken. Zij zijn feitelijk niet meer dan afgesplitste deelaspecten van mensen. Engelen beschikken wel over een psychische ziel, maar zijn nooit mens geweest. Zij hopen, naar men zegt, dat wel eens te worden, omdat zij in hun engelenstaat nooit bepaald ervaringen kunnen opdoen die wij, mensen, wel opdoen. Persoonlijk is mijn ervaring met demonen vrij beperkt. Maar ik geloof wel dat dit klopt.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door vrolijke »

Zolderworm schreef: Ik denk niet dat je alle demonen over één kam kunt scheren. Volgens de demonologie zijn sommigen gelijk aan mensen in die zin dat ze een psychische ziel hebben. Ze zijn echter alleen maar uit op de belangen van hun eigen ego. Ze kunnen zich volstrekt niet inleven in anderen. Andere demonen beschikken niet over een psychische ziel, en verschillen daarmee compleet van de mens. Zij zijn er alleen maar op uit hun bestaan te rekken door aan mensen bepaalde fijnstoffelijke ethers te onttrekken. Zij zijn feitelijk niet meer dan afgesplitste deelaspecten van mensen. Engelen beschikken wel over een psychische ziel, maar zijn nooit mens geweest. Zij hopen, naar men zegt, dat wel eens te worden, omdat zij in hun engelenstaat nooit bepaald ervaringen kunnen opdoen die wij, mensen, wel opdoen. Persoonlijk is mijn ervaring met demonen vrij beperkt. Maar ik geloof wel dat dit klopt.
Ik geloof dit helemaal niet.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:
Zolderworm schreef: Ik denk niet dat je alle demonen over één kam kunt scheren. Volgens de demonologie zijn sommigen gelijk aan mensen in die zin dat ze een psychische ziel hebben. Ze zijn echter alleen maar uit op de belangen van hun eigen ego. Ze kunnen zich volstrekt niet inleven in anderen. Andere demonen beschikken niet over een psychische ziel, en verschillen daarmee compleet van de mens. Zij zijn er alleen maar op uit hun bestaan te rekken door aan mensen bepaalde fijnstoffelijke ethers te onttrekken. Zij zijn feitelijk niet meer dan afgesplitste deelaspecten van mensen. Engelen beschikken wel over een psychische ziel, maar zijn nooit mens geweest. Zij hopen, naar men zegt, dat wel eens te worden, omdat zij in hun engelenstaat nooit bepaald ervaringen kunnen opdoen die wij, mensen, wel opdoen. Persoonlijk is mijn ervaring met demonen vrij beperkt. Maar ik geloof wel dat dit klopt.
Ik geloof dit helemaal niet.
Nee, ik was ook van m'n stoel van verbazing gevallen als je het wel had geloofd.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: Ik zie de bijbel niet als bewijsmiddel. Zeker niet, omdat ik niet geloof dat de God uit het Oude Testament realiteit is.
Waarom zouden de mensen jouw woorden dan wel als bewijsmateriaal nemen? Het zijn hun (de joden) woorden er over en voor mij zijn ze net zo geldig als wanneer ik luister naar jouw ervaringen. Ik acht hen in hun ervaringen niet achtergesteld op jou. Zo kijk ik er tegen aan. Ik geloof jouw belevingen en hun belevingen. Voor mij zijn ze gelijk.

Ik heb een joodse man met een joodse geloof eens of Hyves een hem steeds terug kerende droom zien geven.
Hij droomt keer op keer van een geweldige boom met takken in de aarde die heerlijke vruchten geeft.
Telkens weer droomt hij die schitterende droom. Ik heb erop gereageerd dat ik daarin symbolisch Gods verbondenheid via het water dat de wortels opnemen zie met de Messias die ze verwachten als de boom, met al de takken die geloof ik volgens hem ook uit 7 hoofdtakken bestaat dat Gods verbondenheid in trouw weergeeft met de vruchten, die de kinderen van Gods volk voorstellen. Zo geeft God via de Messias in trouw het levende water aan Zijn kinderen. Hij reageerde erop met respect voor mijn visie erop.

Wat dacht je hiervan?

In de tweede wereldoorlog duikte de opa en oma van mijn zwager een jood onder op hun boerderij. Toen een rassia kwam en hun hele huis overhoop haalden, was de joodse man net op het land bezig. Ze waren nog niet weg of hij stapte weer binnen en had helemaal niets van de Duitsers vernomen. Er waren ook Duitse militairen standaard in de buurt van hun huis gestationeerd. Als ze schoten, schoten ze altijd met opzet mis. De grootouders van mijn zwager hadden ook wel door dat deze Duitsers vermoeden dat er iets niet helemaal pluis bij hen thuis was, maar deze duitsers negeerden dat gegeven met opzet. De Duitse soldaten deden altijd of hun neuzen hadden gebloed, wat dat betreft.
Nog steeds leeft deze onderduiker nog en is bevriend met de nog in leven zijnde oma. Hij was op de bruiloft van mijn zus en mijn zwager.
Ik heb hem gezien. God heeft hem en de grootouders van mijn zwager beschermd.

Ja, dat schreven de Israëlieten, die uiteraard hun best deden om hun vijanden in hun geschriften zo zwart mogelijk te maken.
Daar zit hem nu net de kneep erin: je gelooft hen niet en ik geloof hen wel. Kijk maar naar de tweede wereldoorlog, wat één man genaamd Adolf met een volk kan doen. Stel dat je dictators hebt zoals die van Noord Korea, wat doet dit met de mensheid als het al eeuwen zijn gang kan gaan? Stel dat ze alle rechtvaardigen die tegen het onrecht in opstand komen uitmoorden, wat doet het met de overige mensen? Lot pleite voor Sodom en Gemorra, maar er werden zelfs geen 10 rechtvaardigen in de steden gevonden.
Ik geloof dat dit de pijnlijke realiteit was.

Bovendien kunnen we daarmee nog steeds niet de daad van God, dat Hij de Israëlieten opriep om vijandige steden volledig uit te moorden en plat te branden, goedpraten. Nou ja, ik wil niet oneerbiedig zijn. Maar een God die zo zwart-wit denkt en zo liefdeloos is, dat Hij oproept om steden, inclusief vrouwen en kinderen, volledig uit te moorden, is voor mij volkomen absurd.
Dat je het niet kunt geloven is jouw keuze, maar door theologen is me voorgehouden dat deze gruwelijke daden wat je hier beschrijft precies dat is wat deze volken die God trof anderen aandeden. Zo werd me voorgehouden in een preek dat aan hun strijdwagens zwaarden zaten gemonteerd aan de assen van de wielen, zodat alle vijanden die ze passeerden letterlijk van hun sandalen gemaaid werden en de paarden van hun hoeven. Ogen van mensen staken zijn uit etc.. wreedheden waarin je begrijpelijkerwijs niet in kunt geloven, maar wat mij voorgehouden is, dat dit wel degelijk gebeurde. Het waren feitelijk geen menselijke mensenvolken meer. Geestelijk gedode zielen onder wrede heersers die van hen monsters hebben gemaakt. Demonen hadden in dergelijke rijken wel de volledige overheersing. Het waren hun bezittingen geworden. Dat is nu bij geen enkele volk het geval.

Ik denk niet dat je alle demonen over één kam kunt scheren. Volgens de demonologie zijn sommigen gelijk aan mensen in die zin dat ze een psychische ziel hebben. Ze zijn echter alleen maar uit op de belangen van hun eigen ego. Ze kunnen zich volstrekt niet inleven in anderen. Andere demonen beschikken niet over een psychische ziel, en verschillen daarmee compleet van de mens. Zij zijn er alleen maar op uit hun bestaan te rekken door aan mensen bepaalde fijnstoffelijke ethers te onttrekken. Zij zijn feitelijk niet meer dan afgesplitste deelaspecten van mensen. Engelen beschikken wel over een psychische ziel, maar zijn nooit mens geweest. Zij hopen, naar men zegt, dat wel eens te worden, omdat zij in hun engelenstaat nooit bepaald ervaringen kunnen opdoen die wij, mensen, wel opdoen. Persoonlijk is mijn ervaring met demonen vrij beperkt. Maar ik geloof wel dat dit klopt.
Zoals ik me demonen voorstel is dat de eerste demonen niet als mensen op de aarde geleefd hebben. Net zo min de eerste engelen, maar ze zijn wel gelijkwaardige zielen kwa hoe ze ontstaan zijn. In verhouding tot God als 6,66 tegen over 7. Bijna goddelijk heeft God alle engelen, demonen en mensen van oorsprong gemaakt. Los van wat er van geworden is. Demonen zijn feitelijk in waardigheid alle levensvormen ver voorbij gevallen. Je kan beter een boom of een steen zijn. Er zijn daarnaast ook geesten van mensen die wel dus op deze aarde geleefd hebben, die in het hiernamaals gevallen zijn tot het niveau van demonen. Zij zijn feitelijk ook demonen geworden. Mensen die de weg gewandeld hebben die Jezus ook gewandeld heeft in navolging van het eerste en tweede gebod (God en je naaste lief hebben) zijn na hun aardse leven daarin tegen gestegen tot een veel hoger niveau, tot aan dat van de engelen toe en daarmee als het ware engelen geworden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef:
Zolderworm schreef: Ik zie de bijbel niet als bewijsmiddel. Zeker niet, omdat ik niet geloof dat de God uit het Oude Testament realiteit is.
Waarom zouden de mensen jouw woorden dan wel als bewijsmateriaal nemen?
Kweenie. Iemands woorden zijn nooit een bewijsmiddel. Alleen wetenschappelijke tests leiden tot bewijzen. Je kunt iemands woorden alleen maar geloven of niet. Meer niet.
Het zijn hun (de joden) woorden er over en voor mij zijn ze net zo geldig als wanneer ik luister naar jouw ervaringen. Ik acht hen in hun ervaringen niet achtergesteld op jou. Zo kijk ik er tegen aan. Ik geloof jouw belevingen en hun belevingen. Voor mij zijn ze gelijk.
Mij gaat het erom dat ik hun beschrijvingen zeer onwaarschijnlijk vind. (Maar sommige mensen zullen dat ook van mijn beschrijvingen vinden.) Bovendien zijn het beschrijvingen van mensen meer dan tweeduizend jaar geleden. Het kan bijvoorbeeld best zijn dat ze hun dromen of hallucinaties voor de realiteit hielden. Misschien was dat wel hoe het in hun cultuur eraan toe ging. Een God die als een soort supermens met gewone mensen in contact treedt, zoals bijvoorbeeld je buurman zou doen, dat is voor mij erg onwaarschijnlijk. Dat is dan meer zoals de Griekse mythologie, met goden op de Olympus. Daar zijn ook oude beschrijvingen van. Dat is de reden waarom ik de beschrijvingen in de Bijbel echt niet geloof. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik geloof vooral, hoe dan ook, niet dat een God die liefde is, de opdracht geeft om steden uit te moorden, inclusief vrouwen en kinderen. Dat is voor mij zo tegenstrijdig dat ik het niet kan geloven.
Ik heb een joodse man met een joodse geloof eens of Hyves een hem steeds terug kerende droom zien geven.
Hij droomt keer op keer van een geweldige boom met takken in de aarde die heerlijke vruchten geeft.
Telkens weer droomt hij die schitterende droom. Ik heb erop gereageerd dat ik daarin symbolisch Gods verbondenheid via het water dat de wortels opnemen zie met de Messias die ze verwachten als de boom, met al de takken die geloof ik volgens hem ook uit 7 hoofdtakken bestaat dat Gods verbondenheid in trouw weergeeft met de vruchten, die de kinderen van Gods volk voorstellen. Zo geeft God via de Messias in trouw het levende water aan Zijn kinderen. Hij reageerde erop met respect voor mijn visie erop.

Wat dacht je hiervan?
Een vruchten-gevende boom kan voor veel dingen symbool staan. Zoals bijvoorbeeld voor de groei van de psyche, onder invloed van het onbewuste. In dat geval heeft het met God niets te maken. Je kunt hier volgens mij alle kanten mee op.
In de tweede wereldoorlog dook bij de opa en oma van mijn zwager een jood onder op hun boerderij. Toen een razzia kwam en hun hele huis overhoop haalden, was de joodse man net op het land bezig. Ze waren nog niet weg of hij stapte weer binnen en had helemaal niets van de Duitsers vernomen. Er waren ook Duitse militairen standaard in de buurt van hun huis gestationeerd. Als ze schoten, schoten ze altijd met opzet mis. De grootouders van mijn zwager hadden ook wel door dat deze Duitsers vermoeden dat er iets niet helemaal pluis bij hen thuis was, maar deze Duitsers negeerden dat gegeven met opzet. De Duitse soldaten deden altijd of hun neuzen hadden gebloed, wat dat betreft.
Nog steeds leeft deze onderduiker en is bevriend met de nog in leven zijnde oma. Hij was op de bruiloft van mijn zus en mijn zwager .
Ik heb hem gezien. God heeft hem en de grootouders van mijn zwager beschermd.
Lijkt mij dat het gewoon toeval was dat hij net op het land was op dat moment. En dat de betreffende Duitsers die de andere kant op keken, gewoon op zich goede mensen waren. Ik heb wel meer verhalen gehoord van dit soort Duitsers. Die waren er ook. Met Gods hulp heeft dat volgens mij niets te maken. Maar dat is natuurlijk slechts mijn visie.
Ja, dat schreven de Israëlieten, die uiteraard hun best deden om hun vijanden in hun geschriften zo zwart mogelijk te maken.
Daar zit hem nu net de kneep erin: je gelooft hen niet en ik geloof hen wel. Kijk maar naar de tweede wereldoorlog, wat één man genaamd Adolf met een volk kan doen. Stel dat je dictators hebt zoals die van Noord Korea, wat doet dit met de mensheid als het al eeuwen zijn gang kan gaan? Stel dat ze alle rechtvaardigen die tegen het onrecht in opstand komen uitmoorden, wat doet het met de overige mensen? Lot pleite voor Sodom en Gemorra, maar er werden zelfs geen 10 rechtvaardigen in de steden gevonden.
Ik geloof dat dit de pijnlijke realiteit was.
De vraag blijft dan natuurlijk waarom God het joodse volk in de Tweede Wereldoorlog niet hielp en in Bijbelse tijden wel. Dat is dan echt niet te rijmen.
Daarom geloof ik beslist niet dat God zich met dit soort zaken ging bemoeien. En zeker niet dat Hij zelf ertoe over ging bevel te geven om steden uit te moorden en plat te branden. Zo'n God zou dan even slecht zijn als de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Dat geloof ik echt niet. Nogmaals, er zijn in dit universum op z'n minst een paar miljoen bewoonde planeten. Ik geloof echt niet dat God zich met die ene oorlog ging bezig houden, op dat ene planeetje De Aarde? En dat terwijl Hij zich thans nooit meer ergens met een oorlog bezig houdt, maar zich helemaal niet meer vertoont. Ik geloof het niet.
Maar nogmaals: de vraag blijft dan waarom God het joodse volk in de Tweede Wereldoorlog niet hielp. Dat is dan echt niet te rijmen.
Bovendien kunnen we daarmee nog steeds niet de daad van God, dat Hij de Israëlieten opriep om vijandige steden volledig uit te moorden en plat te branden, goedpraten. Nou ja, ik wil niet oneerbiedig zijn. Maar een God die zo zwart-wit denkt en zo liefdeloos is, dat Hij oproept om steden, inclusief vrouwen en kinderen, volledig uit te moorden, is voor mij volkomen absurd.
Dat je het niet kunt geloven is jouw keuze, maar door theologen is me voorgehouden dat deze gruwelijke daden wat je hier beschrijft precies dat is wat deze volken die God trof anderen aandeden. Zo werd me voorgehouden in een preek dat aan hun strijdwagens zwaarden zaten gemonteerd aan de assen van de wielen, zodat alle vijanden die ze passeerden letterlijk van hun sandalen gemaaid werden en de paarden van hun hoeven. Ogen van mensen staken zijn uit etc... wreedheden waarin je begrijpelijkerwijs niet in kunt geloven, maar wat mij voorgehouden is, dat dit wel degelijk gebeurde. Het waren feitelijk geen menselijke mensenvolken meer. Geestelijk gedode zielen onder wrede heersers die van hen monsters hebben gemaakt. Demonen hadden in dergelijke rijken wel de volledige overheersing. Het waren hun bezittingen geworden. Dat is nu bij geen enkele volk het geval.
Zijn die theologen er dan persoonlijk bij geweest? Het spreekt voor zich dat deze stammen de meest dodelijke wapens maakten die ze konden bedenken. Het is nu eenmaal gebruikelijk in oorlogen om op het slagveld mensen te doden en te verwonden. Zo is oorlog. Ze dachten echt niet: "We moeten niet van die dodelijke wapens gebruiken. Dat is zo sneu voor de mensen."
Om nou maar gelijk te veronderstellen dat deze volken door demonen waren bezeten, is echt totaal uit de lucht gegrepen. Dat is meer een soort videospel of een cowboyverhaal, maar geen realiteit. En hoe demonisch was God dan niet, toen Hij opdracht gaf gehele steden uit te moorden en plat te branden, inclusief vrouwen en kinderen? Dat vind ik evenzogoed ook demonisch. Het spijt me, maar ik vind dit allemaal erg ongeloofwaardig.
Voor mij is God boven goed en kwaad verheven en houdt Hij zich niet bezig met allerlei menselijk gekonkelfoes. Te geloven dat God dat doet, zie ik meer als een soort kinderreligie.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door vrolijke »

Naar hier verschoven. Hier past het beter.
Jerommel schreef:
vrolijke schreef: Ik denk, als je zelf genoeg fantasie hebt, kun je al het mogelijke "beleven".
Hoe zie je dan jouw vriend, die een BDE zei te hebben gehad?
Had hij dat vooraf gefantaseerd, of overkwam het hem eigenlijk maar?
Het overkwam hem bij een reanimatie tijdens een operatie.
Bij een BDE zetten je hersenen een heel arsenaal aan lichaamseigene drugs vrij. Daardoor "zie" en "hoor" je al het mogelijke.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Zolderworm »

vrolijke schreef:Naar hier verschoven. Hier past het beter.
Jerommel schreef:
vrolijke schreef: Ik denk, als je zelf genoeg fantasie hebt, kun je al het mogelijke "beleven".
Hoe zie je dan jouw vriend, die een BDE zei te hebben gehad?
Had hij dat vooraf gefantaseerd, of overkwam het hem eigenlijk maar?
Het overkwam hem bij een reanimatie tijdens een operatie.
Bij een BDE zetten je hersenen een heel arsenaal aan lichaamseigene drugs vrij. Daardoor "zie" en "hoor" je al het mogelijke.
Nou, bij mijn uittredingen zetten mijn hersenen geen arsenaal van drugs vrij. Toch zag ik mijn eigen lichaam in bed liggen. Een vreemd gezicht overigens jezelf te zien zoals een ander je ziet. Viel me niet tegen. Ook zag ik de dakpannen van mijn huis, en ik zag dat er een beschadigd was. Dat bleek later bij controle (weer terug in mijn lichaam) echt zo te zijn.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Jerommel »

vrolijke schreef:Naar hier verschoven. Hier past het beter.
Jerommel schreef:
vrolijke schreef: Ik denk, als je zelf genoeg fantasie hebt, kun je al het mogelijke "beleven".
Hoe zie je dan jouw vriend, die een BDE zei te hebben gehad?
Had hij dat vooraf gefantaseerd, of overkwam het hem eigenlijk maar?
Het overkwam hem bij een reanimatie tijdens een operatie.
Bij een BDE zetten je hersenen een heel arsenaal aan lichaamseigene drugs vrij. Daardoor "zie" en "hoor" je al het mogelijke.
Late reaktie, maar wat nu als er een heel concreet verhaal wordt 'ervaren', met nieuwe input?
Ik bedoel, ik heb weleens LSD gebruikt, in mijn onbezonnen jaren, en dat genereert inderdaad vanalles, zoals beeld en geluid.
Maar geen inhoudelijk gesprek met God o.i.d. (Iets dat voor komt bij BDE's)
Ik had begrepen dat het bij jouw vriend een licht aan de einder was dat een goed gevoel gaf.
Tja, dat kan dan vanalles geweest zijn.
Zolderworm schreef:Nou, bij mijn uittredingen zetten mijn hersenen geen arsenaal van drugs vrij. Toch zag ik mijn eigen lichaam in bed liggen.
Ik ga er vanuit dat dat ook zonder drugs vooraf was.
Maar het lijkt wel op elkaar eigenlijk, de BDE en de 'uittreding'.
Veel BDE's beginnen met een uittredingservaring of soms blijft het bij een uittredingservaring.
(ik baseer me op getuigenissen van BDE's waar ik kennis van heb genomen)
De dingen kloppen ook met de werkelijkheid, zoals zo'n dakpan.

Vroeger werd ik heel enthousiast van zulke verhalen.
Tegenwoordig ben ik zeer wantrouwig.
Het is tenslotte 'het rijk der engelen' (ik hoor Vrolijke nu denken: Jaja, het rijk der fabelen zal je bedoelen.. :D )
"the angelic realm", de 'geestenwereld' waarin je belandt.
Of is het de 'geestenwereld' die in jouw perceptie belandt ?
Dat laatste is hoe channeling en helderziendheid werkt.

Maar is de mens een geest, heeft de mens een geest?
Of zijn wij stof, met levensadem?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Theolive
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 mar 2015, 09:36
Man/Vrouw: M
Locatie: St Annaparochie

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Theolive »

Prachtig toch zo'n forum. Allerlei mensen die vroeger nooit iets beleefden zien nu allerlei spoken. Aan het begin van zijn boek "Miracles" schrijft C.S.Lewis dat hij maar één persoon kent die ooit een spook zag en dat zij geloofde dat het een illusie was. Wij lezen over allerlei bovennatuurlijke zaken en dan gebeuren ze vervolgens met ons. Is het niet juist deze onzin die het ware geloof in Jezus Christus op duivelse manier dwars zit? Christenen lezen in de bijbel: Zalig zij die niet zien en toch geloven. Dat kon wel eens betere raad zijn.
Ik heb de vaste grond gevonden
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Jerommel »

Theolive schreef:Prachtig toch zo'n forum. Allerlei mensen die vroeger nooit iets beleefden zien nu allerlei spoken. Aan het begin van zijn boek "Miracles" schrijft C.S.Lewis dat hij maar één persoon kent die ooit een spook zag en dat zij geloofde dat het een illusie was. Wij lezen over allerlei bovennatuurlijke zaken en dan gebeuren ze vervolgens met ons. Is het niet juist deze onzin die het ware geloof in Jezus Christus op duivelse manier dwars zit? Christenen lezen in de bijbel: Zalig zij die niet zien en toch geloven. Dat kon wel eens betere raad zijn.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Of wil je de boel alleen maar een beetje wegwimpelen?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Theolive
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 mar 2015, 09:36
Man/Vrouw: M
Locatie: St Annaparochie

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Theolive »

Jerommel schreef:
Theolive schreef:Prachtig toch zo'n forum. Allerlei mensen die vroeger nooit iets beleefden zien nu allerlei spoken. Aan het begin van zijn boek "Miracles" schrijft C.S.Lewis dat hij maar één persoon kent die ooit een spook zag en dat zij geloofde dat het een illusie was. Wij lezen over allerlei bovennatuurlijke zaken en dan gebeuren ze vervolgens met ons. Is het niet juist deze onzin die het ware geloof in Jezus Christus op duivelse manier dwars zit? Christenen lezen in de bijbel: Zalig zij die niet zien en toch geloven. Dat kon wel eens betere raad zijn.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Of wil je de boel alleen maar een beetje wegwimpelen?
Wat ik wil zeggen is dat onze maatschappij tegenwoordig bol staat van allerlei min of meer occulte ervaringen en van een flinke portie ongeloof. Ik denk dat er verband bestaat tussen de aanwezigheid van afgoden en geesten enerzijds en lege kerken anderzijds. Daarnaast heeft natuurlijk de kerk zelf aan de leegloop bijgedragen, maar dat is niet anders dan vroeger.
Ik heb de vaste grond gevonden
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Tin »

Theolive schreef:Prachtig toch zo'n forum. Allerlei mensen die vroeger nooit iets beleefden zien nu allerlei spoken. Aan het begin van zijn boek "Miracles" schrijft C.S.Lewis dat hij maar één persoon kent die ooit een spook zag en dat zij geloofde dat het een illusie was. Wij lezen over allerlei bovennatuurlijke zaken en dan gebeuren ze vervolgens met ons. Is het niet juist deze onzin die het ware geloof in Jezus Christus op duivelse manier dwars zit? Christenen lezen in de bijbel: Zalig zij die niet zien en toch geloven. Dat kon wel eens betere raad zijn.
Waarom zouden we geloven dat een paar duizend jaar geleden allerlei bovennatuurlijke zaken gebeurden, en niet geloven dat iets bovennatuurlijks nu kan gebeuren?
En nog sterker: waarom zouden we geloven dat als je niet zo denkt iets ons "op een duivelse manier (dus wel weer bovennatuurlijk!) dwarszit?"
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Theolive
Berichten: 92
Lid geworden op: 21 mar 2015, 09:36
Man/Vrouw: M
Locatie: St Annaparochie

Re: ¦LB¦ Dood gaan

Bericht door Theolive »

Tin schreef:
Theolive schreef:Prachtig toch zo'n forum. Allerlei mensen die vroeger nooit iets beleefden zien nu allerlei spoken. Aan het begin van zijn boek "Miracles" schrijft C.S.Lewis dat hij maar één persoon kent die ooit een spook zag en dat zij geloofde dat het een illusie was. Wij lezen over allerlei bovennatuurlijke zaken en dan gebeuren ze vervolgens met ons. Is het niet juist deze onzin die het ware geloof in Jezus Christus op duivelse manier dwars zit? Christenen lezen in de bijbel: Zalig zij die niet zien en toch geloven. Dat kon wel eens betere raad zijn.
Waarom zouden we geloven dat een paar duizend jaar geleden allerlei bovennatuurlijke zaken gebeurden, en niet geloven dat iets bovennatuurlijks nu kan gebeuren?
En nog sterker: waarom zouden we geloven dat als je niet zo denkt iets ons "op een duivelse manier (dus wel weer bovennatuurlijk!) dwarszit?"
Een paar (niet allerlei) bovennatuurlijke gebeurtenissen. Je ziet daarnaast ook dat in duizenden jaren opgebouwde profetie als achtergrond dient en dat daarnaar tot vervelens toe wordt verwezen. Ook worden kaders gegeven waarbinnen in deze tijd het spel gespeeld wordt. En daarmee klopt dan weer dat "duivels dwarszitten". Het vreemde van Christelijke geloof is niet de bovennatuurlijke gebeurtenissen maar wel de enorme historische en logische onderbouwing.
Ik heb de vaste grond gevonden