Eindtijd

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8856
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd

Bericht door Alpha »

callista schreef:
Alpha schreef:
Wilsophie schreef:Heb ik dat gezegd dan? Ik heb het nergens over Gods goedkeuring gehad dacht ik.
denk je echt, dat zij nog een rol toebedeeld krijgen, nadat zij God en zijn zoon hebben verworpen?

Het voorrecht dat aan hun was toebedeeld is echter naar het geestelijke "Israël" overgegaan.
Stop toch eens met die domme, onwetende en zielige veroordelingen naar de Joden toe.
Joden hebben God niet verworpen.

Nou ja, het is wel zo dat de meeste Joden zelf hier hartelijk om lachen, naast de nodige gezonde dosis ergernis---- terwijl het eigenlijk om te huilen is, die arrogante christelijke uitleggingen en interpretaties inzake hun geloof.....
Maar ja, zij schijnen God compleet te kennen en zelfs voor Hem spreken..... :naughty:
Kan je de gezonde leer niet verdragen? Dat is niet zo slim.

Ik probeer gewoon te laten zien, wat de Bijbel leert.

Veroordeel ik Joden? Nee!
Dat laat ik graag aan God over.
Iedereen wordt de gelegenheid gegeven om het goede nieuws te horen. Mt 24:14.
Net als in de eerste eeuw verwerpt de massa dat.

Vandaar ook dat de Bijbel leert, dat slechts weinigen de smalle weg kunnen vinden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door callista »

Jerommel schreef:@Callista, dit is dus Bijbelstudie, en dan hebben de Joden de Heer dus wél verworpen.
Ze smeekten de Romeinen Hem te kruisigen, voor het geval je dat vergeten was...
Dit ontkennen de Joden ook niet.
Lees dit maar eens:
Niet alles is altijd zo wat je geleerd is..doe er mee wat je wil.....
Voor de Romeinen was Jezus een oproerkraaier en rebel
Alleen een heel andere, uit de dood herrezen Jezus kon voor Romeinse burgers acceptabel zijn. En die vond Marcus in het gedachtengoed van Paulus.
De historische daden en woorden van Jezus waren nog zo bekend dat hij ze niet kon verzwijgen, maar hij kon ze wel een nieuwe betekenis geven.

En omdat Marcus voor mede-Romeinen schreef is zijn evangelie anti-joods en pro-Romeins: hij liet Pontius Pilatus, die als enige de autoriteit had om Jezus tot de kruisdood te veroordelen, zijn handen in onschuld wassen (een joods, bij de Romeinen onbekend ritueel!) en schoof de joden de eigenlijke schuld in de schoenen, met alle rampzalige gevolgen vandien.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/ ... ebel.dhtml
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

Alpha schreef:
Wilsophie schreef:Je kunt ook Christen worden om politieke redenen natuurlijk.
( Alex de Gr.) Zo werkt politiek.
Van welke politieke partij was Jezus lid?
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, of ik begrijp je vraag niet.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

Alpha schreef:
Wilsophie schreef:Heb ik dat gezegd dan? Ik heb het nergens over Gods goedkeuring gehad dacht ik.
denk je echt, dat zij nog een rol toebedeeld krijgen, nadat zij God en zijn zoon hebben verworpen?

Het voorrecht dat aan hun was toebedeeld is echter naar het geestelijke "Israël" overgegaan.
Hier begrijp ik ook niet goed wat je bedoelt?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door callista »

Alpha schreef:
callista schreef:
Alpha schreef:
Wilsophie schreef:Heb ik dat gezegd dan? Ik heb het nergens over Gods goedkeuring gehad dacht ik.
denk je echt, dat zij nog een rol toebedeeld krijgen, nadat zij God en zijn zoon hebben verworpen?

Het voorrecht dat aan hun was toebedeeld is echter naar het geestelijke "Israël" overgegaan.
Stop toch eens met die domme, onwetende en zielige veroordelingen naar de Joden toe.
Joden hebben God niet verworpen.

Nou ja, het is wel zo dat de meeste Joden zelf hier hartelijk om lachen, naast de nodige gezonde dosis ergernis---- terwijl het eigenlijk om te huilen is, die arrogante christelijke uitleggingen en interpretaties inzake hun geloof.....
Maar ja, zij schijnen God compleet te kennen en zelfs voor Hem spreken..... :naughty:
Kan je de gezonde leer niet verdragen? Dat is niet zo slim.
Gezonde leer :mrgreen:
Een betekenisloze kreet
Ik probeer gewoon te laten zien, wat de Bijbel leert.
Joh...de hoeveelste keer is dit nu dat je dat zegt? :roll:
Veroordeel ik Joden? Nee!
Dat laat ik graag aan God over.
Iedereen wordt de gelegenheid gegeven om het goede nieuws te horen. Mt 24:14.
Net als in de eerste eeuw verwerpt de massa dat.
Jij noemt het goed nieuws, en dat is je goed recht.
Vandaar ook dat de Bijbel leert, dat slechts weinigen de smalle weg kunnen vinden.
Jij toch wel?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

callista schreef:
Alpha schreef:
Wilsophie schreef:Heb ik dat gezegd dan? Ik heb het nergens over Gods goedkeuring gehad dacht ik.
denk je echt, dat zij nog een rol toebedeeld krijgen, nadat zij God en zijn zoon hebben verworpen?

Het voorrecht dat aan hun was toebedeeld is echter naar het geestelijke "Israël" overgegaan.
Stop toch eens met die domme, onwetende en zielige veroordelingen naar de Joden toe.
Joden hebben God niet verworpen.

Nou ja, het is wel zo dat de meeste Joden zelf hier hartelijk om lachen, naast de nodige gezonde dosis ergernis---- terwijl het eigenlijk om te huilen is, die arrogante christelijke uitleggingen en interpretaties inzake hun geloof.....
Maar ja, zij schijnen God compleet te kennen en zelfs voor Hem spreken..... :naughty:
Beter lezen dame, ik heb nergens gezegd dat zij God verworpen hebben, ik heb gezegd dat zij de Messias niet aanvaarden als de Zoon van God en was ik niet duidelijk dan bij deze. Helaas lachen de Joden erom, maar ze zullen nog van de bok dromen, als ze Hem uitlachen, zal Hij als laatste het Woord hebben.
Joden hebben God niet verworpen , maar de Zoon van God. Of wil je beweren dat het Jodendom de Messias als de Verlosser heeft aangenomen? Dan zouden ze n.l. tot de Gemeente behoren en Christenen genaamd worden. Wie is er nu dom?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

Alpha schreef:
callista schreef:
Alpha schreef:
Wilsophie schreef:Heb ik dat gezegd dan? Ik heb het nergens over Gods goedkeuring gehad dacht ik.
denk je echt, dat zij nog een rol toebedeeld krijgen, nadat zij God en zijn zoon hebben verworpen?

Het voorrecht dat aan hun was toebedeeld is echter naar het geestelijke "Israël" overgegaan.
Stop toch eens met die domme, onwetende en zielige veroordelingen naar de Joden toe.
Joden hebben God niet verworpen.

Nou ja, het is wel zo dat de meeste Joden zelf hier hartelijk om lachen, naast de nodige gezonde dosis ergernis---- terwijl het eigenlijk om te huilen is, die arrogante christelijke uitleggingen en interpretaties inzake hun geloof.....
Maar ja, zij schijnen God compleet te kennen en zelfs voor Hem spreken..... :naughty:
Kan je de gezonde leer niet verdragen? Dat is niet zo slim.

Ik probeer gewoon te laten zien, wat de Bijbel leert.

Veroordeel ik Joden? Nee!
Dat laat ik graag aan God over.
Iedereen wordt de gelegenheid gegeven om het goede nieuws te horen. Mt 24:14.
Net als in de eerste eeuw verwerpt de massa dat.

Vandaar ook dat de Bijbel leert, dat slechts weinigen de smalle weg kunnen vinden.
Altijd een gelovige overblijfsel, dat behouden wordt. Nooit de massa, ik ben het met je eens.
De eindtijd kenmerkt zich wel door een bepaalde positie van de 10 en de 2 stammen, de profeten spreken daarover, maar ik veroordeel de Joden uiteraard ook niet, maar ik beoordeel wel het Jodendom zijnde een religie die de Messias verwerpt tot op vandaag.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

Gezonde leer :mrgreen:
Een betekenisloze kreet
Ik verwacht niet anders dat het voor jou betekenisloos is , maar voor de gelovige in de Bijbel is het een Bijbelse kreet, ik meen uit Timotheus.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:
Gezonde leer :mrgreen:
Een betekenisloze kreet
Ik verwacht niet anders dat het voor jou betekenisloos is , maar voor de gelovige in de Bijbel is het een Bijbelse kreet, ik meen uit Timotheus.
Vind ik prima als sommigen dat anders zien...ik geef mijn visie en vind dat een leer op zich zelden gezond is....
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

Weer een antwoord waaruit ik concludeer dat je niet begrijpt wat de Bijbel met "de gezonden leer" of de gezonde Woorden Gods bedoelt.
Want de gezonde leer legt Paulus uit als de Woorden Gods en die geloof jij niet, dus zou ik me er maar verre van houden, want voor jou is het "ziekmakend".
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:Weer een antwoord waaruit ik concludeer dat je niet begrijpt wat de Bijbel met "de gezonden leer" of de gezonde Woorden Gods bedoelt.
Want de gezonde leer legt Paulus uit als de Woorden Gods en die geloof jij niet, dus zou ik me er maar verre van houden, want voor jou is het "ziekmakend".
Hou toch op...ik begrijp het uitstekend, maar ik ben het er niet mee eens... :geek:
Ik denk er anders over......mag dat?
Duidelijk nu?
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd

Bericht door Inktvlam »

callista schreef:Voor de Romeinen was Jezus een oproerkraaier en rebel
http://www.trouw.nl/tr/nl/4512/Cultuur/ ... ebel.dhtml
Gaaap. Al duizenden keren gehoord. Atheïstenpraat.
zijn volk te bevrijden van de Romeinse overheersing en terug te voeren tot de zuivere Joodse Wet.
Nergens iets van te vinden in de bijbel. Wel: “Mijn koninkrijk is niet van deze wereld. Indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben” (Joh.18:36).
Vlak voordat Marcus zijn evangelie schreef (in 71 na Chr., volgens Vergeers datering)
Wordt ouder ingeschat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gospel
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

callista schreef:
Wilsophie schreef:Weer een antwoord waaruit ik concludeer dat je niet begrijpt wat de Bijbel met "de gezonden leer" of de gezonde Woorden Gods bedoelt.
Want de gezonde leer legt Paulus uit als de Woorden Gods en die geloof jij niet, dus zou ik me er maar verre van houden, want voor jou is het "ziekmakend".
Hou toch op...ik begrijp het uitstekend, maar ik ben het er niet mee eens... :geek:
Ik denk er anders over......mag dat?
Duidelijk nu?
Zeker mag dat en als je Palmpasen niet weet te onderscheiden van Pasen valt er m.i. nog wat te leren. Je argumenten zijn zwak. Dat je er anders over denkt is overduidelijk.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Wilsophie »

Inktvlam schreef: Gaaap. Al duizenden keren gehoord. Atheïstenpraat.
Zo is het.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Eindtijd

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:
Jerommel schreef:@Callista, dit is dus Bijbelstudie, en dan hebben de Joden de Heer dus wél verworpen.
Ze smeekten de Romeinen Hem te kruisigen, voor het geval je dat vergeten was...
Dit ontkennen de Joden ook niet.
Lees dit maar eens:
Niet alles is altijd zo wat je geleerd is..doe er mee wat je wil.....
Voor de Romeinen was Jezus een oproerkraaier en rebel
En niet alleen dat, Hij werd ook genoemd een " wijnzuiper" . Ja, wachttorengenootsschap, u leest het goed, in de grondtekst staat geen wijndrinker maar Jezus wordt wijnzuiper genoemd. Het staat in de Bijbel. Op dit moment kan ik het citaat niet opzoeken, want ik zit niet op mijn eigen plek maar vertoef elders. Dit betekent niet dat Onze Heiland een alcoholist was, maar hij lustte wel een wijntje en dat was de joden niet welgevallig. En het wachttorengenootschap ook niet, glaasje alcohol is schandpaal. 8-)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Eindtijd

Bericht door Gaitema »

Jerommel schreef:
Alpha schreef:
Gaitema schreef:
Wilsophie schreef: Dat "elke knie zich zal buigen" betekent geen vrijwillige kniebuiging maar gedwongen.
God dwingt niet. Onder dwang buigen is nooit oprecht.
Iedereen heeft een vrije wil gekregen.
Nee,een eigen wil.
Of die vrij is is een grote vraag...
Iedereen heeft een vrije wil :smile:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Eindtijd

Bericht door Jerommel »

O ja?
Heb je er wel over nagedacht voordat je dat schreef?
Kies jij zelf wat je wilt, of is wat je zoal wilt iets wat je van jezelf ontdekt, waar je achter komt?
De eigen wil wordt misschien wel volledig bepaald / vorm gegeven door opvoeding, samenleving en erfelijk materiaal, en dat zijn dingen die niet vrij zijn,maar je overkomen.
See my point now?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef:
Jerommel schreef:
Alpha schreef:
Gaitema schreef: God dwingt niet. Onder dwang buigen is nooit oprecht.
Iedereen heeft een vrije wil gekregen.
Nee,een eigen wil.
Of die vrij is is een grote vraag...
Iedereen heeft een vrije wil :smile:
Dat je een bepaalde handeling gaat doen, is al in je hersenen zichtbaar, lang voordat je de wil ervaart om het te gaan doen. Je hersenen nemen de beslissing, en pas daarna ervaar je de wil.
Only dead fish go with the flow
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Eindtijd

Bericht door Gaitema »

Jerommel, zolang mensen hier denken hun standpunten te moeten verdedigen door anderen aan te vallen, zoals je nu naar mij doet, voel ik mij niet geroepen te reageren.
Dat is precies waar ik het met Anja over had: "het gedrag van de christenen"
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Eindtijd

Bericht door Gaitema »

Zolderworm schreef: Dat je een bepaalde handeling gaat doen, is al in je hersenen zichtbaar, lang voordat je de wil ervaart om het te gaan doen. Je hersenen nemen de beslissing, en pas daarna ervaar je de wil.
Zijn mijn hersenen mij niet? Heb ik daar geen invloed op?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Eindtijd

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Jerommel schreef:@Callista, dit is dus Bijbelstudie, en dan hebben de Joden de Heer dus wél verworpen.
Ze smeekten de Romeinen Hem te kruisigen, voor het geval je dat vergeten was...
Dit ontkennen de Joden ook niet.
Lees dit maar eens:
Niet alles is altijd zo wat je geleerd is..doe er mee wat je wil.....
Voor de Romeinen was Jezus een oproerkraaier en rebel
Alleen een heel andere, uit de dood herrezen Jezus kon voor Romeinse burgers acceptabel zijn. En die vond Marcus in het gedachtengoed van Paulus.
De historische daden en woorden van Jezus waren nog zo bekend dat hij ze niet kon verzwijgen, maar hij kon ze wel een nieuwe betekenis geven.

En omdat Marcus voor mede-Romeinen schreef is zijn evangelie anti-joods en pro-Romeins: hij liet Pontius Pilatus, die als enige de autoriteit had om Jezus tot de kruisdood te veroordelen, zijn handen in onschuld wassen (een joods, bij de Romeinen onbekend ritueel!) en schoof de joden de eigenlijke schuld in de schoenen, met alle rampzalige gevolgen vandien.
Romeinen uit de Bijbel is de Gemeente in Rome, niet de bezetter in Jerusalem.
Wederom een bullshit verhaal dus, waarvoor geen bewijs is, i.t.t. het Bijbelse verhaal.
En ook geen Bijbelstudie, dus pleur toch eens een keer op met je puberale God-haat.
Hoe kan je met jezelf leven, als je hele kijk op het leven van laster-praatjes enerzijds en veronderstellingen zonder enige grond anderzijds aan elkaar hangt?
ALLES wat je te berde brengt (nou, okee dan, NAGENOEG ALLES dan...) kenmerkt zich door compleet gebrek aan ondersteuning in de realiteit, maar jij brengt het als feit.
Wat een triest wezen ben jij. Gatver.
O, en die andere heks ook natuurlijk, hoe heet ze ook al weer, ik heb het weggedrukt...
Zum KOTZEN.
En weet je wat nog erger is? Mijn woede geeft types als jullie alleen maar meer energie, ook al heb ik aantoonbaar gelijk.
Kots, kots, kots.


Fijne dag verder.

[modbreak Trajecto] Tekst die eigenlijk niet kan lichtgrijs gemaakt.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Eindtijd

Bericht door Jerommel »

Gaitema schreef:Jerommel, zolang mensen hier denken hun standpunten te moeten verdedigen door anderen aan te vallen, zoals je nu naar mij doet, voel ik mij niet geroepen te reageren.
Dat is precies waar ik het met Anja over had: "het gedrag van de christenen"
Jij moet ook eens opzouten met je aanstellerige ge-urineer.
Wat een kleuter..

Ik val je niet aan, ik ben het niet met je eens en stel je een moeilijke vraag.
DEAL WITH IT !

[modbreak Trajecto] Tekst die eigenlijk niet kan lichtgrijs gemaakt.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Eindtijd

Bericht door Zolderworm »

Gaitema schreef:
Zolderworm schreef: Dat je een bepaalde handeling gaat doen, is al in je hersenen zichtbaar, lang voordat je de wil ervaart om het te gaan doen. Je hersenen nemen de beslissing, en pas daarna ervaar je de wil.
Zijn mijn hersenen mij niet? Heb ik daar geen invloed op?
Je hersenen bevatten een bewust en een onbewust deel. Op het laatste heb je geen invloed.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Eindtijd

Bericht door Jerommel »

Zolderworm schreef:
Gaitema schreef:
Zolderworm schreef: Dat je een bepaalde handeling gaat doen, is al in je hersenen zichtbaar, lang voordat je de wil ervaart om het te gaan doen. Je hersenen nemen de beslissing, en pas daarna ervaar je de wil.
Zijn mijn hersenen mij niet? Heb ik daar geen invloed op?
Je hersenen bevatten een bewust en een onbewust deel. Op het laatste heb je geen invloed.
Doe geen moeite, hij snapt het toch niet.
Hoewel misschien een dodelijk simpel voorbeeld kan helpen:
Lust je olijven? Hou je van operette?
Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
En heb je dat zelf bepaald?

'middag...
J.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Eindtijd

Bericht door Titus »

"Vrije wil" wordt vaak genoemd als tegenovergestelde van predestinatie (of dubbele-predestinatie). Ik neem aan dat Gaitema dat er mee wou aangeven.