De Dag des Heeren.

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Het begin van "de Dag des Heren" staat duidelijk in verband met de grote verdrukking.

Joel 2:2 "..... Want de dag des HEEREN komt, want hij is nabij.
Een dag van duisternis en donkerheid....."

Zefanja 1:15 : Die dag zal een dag der verbolgenheid zijn; een dag der benauwdheid en des angstes, een dag der woestheid en der verwoesting, een dag der duisternis en der donkerheid, een dag der wolk en der dikke duisternis.

Bij de gebeurtenissen aan het eind van de 70e week wordt steeds gewezen op de komst van de "Dag des HEEREN" .
De verwoesting over Jeruzalem wordt in verband gebracht met het aanbreken van "de Dag des HEEREN".
Deze "Dag" zal verdrukking brengen over de heidenen.
Ezechiel 30:3 : Want de dag is nabij, ja de dag des HEEREN is nabij, een wolkige dag, het zal der heidenen tijd zijn.

Obadja 15 : Want de dag des HEEREN is nabij over al de heidenen....."
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Martine »

Voor mij en blijft de dag des Heren de zondag.
Dat is de dag waar wij gedenken en vieren dat de Heer is opgestaan.

Wat ik hier lees dat het zou zijn is mij geleerd als de Dag des Oordeels.
Dan komt de Heer terug.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Martine schreef:Voor mij en blijft de dag des Heren de zondag.
Dat is de dag waar wij gedenken en vieren dat de Heer is opgestaan.

Wat ik hier lees dat het zou zijn is mij geleerd als de Dag des Oordeels.
Dan komt de Heer terug.

Als je goed had gelezen, staat er dat het BEGIN van de "Dag des HEEREN" de grote verdrukking inluidt, en EINDIGT met het laatste oordeel voor de troon van God, waar de mensen geoordeeld zullen worden.

De Heer komt overigens " terug" NA de 70e week van Daniel, namelijk NA de 7 jaren van de grote verdrukking, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem.
Gebruikersavatar
meribel
Berichten: 2448
Lid geworden op: 13 jan 2014, 11:37
Man/Vrouw: V
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door meribel »

'Als je goed had gelezen'. Insinueert dat martine niet goed leest.
Daar gaat het niet om,
Ze schrijft dat voor haar de dag des Heren de zondag is.
En dat is toch prima.
Ik noem het ook weleens zo. Alhoewel woordjes als 'des' niet echt in mijn woordenschat zit.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

meribel schreef:'Als je goed had gelezen'. Insinueert dat martine niet goed leest.
Daar gaat het niet om,
Ze schrijft dat voor haar de dag des Heren de zondag is.
En dat is toch prima.
Ik noem het ook weleens zo. Alhoewel woordjes als 'des' niet echt in mijn woordenschat zit.

Prima dat woordjes als " des" niet echt in jouw woordenschat zit, echter staat het wel zo in de Bijbel.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Martine »

Dat 'des' is de leeftijd meribel! :mrgreen: Ik ben ermee opgegroeid.
Ineke-Kitty schreef:Als je goed had gelezen, staat er dat het BEGIN van de "Dag des HEEREN" de grote verdrukking inluidt, en EINDIGT met het laatste oordeel voor de troon van God, waar de mensen geoordeeld zullen worden.

De Heer komt overigens " terug" NA de 70e week van Daniel, namelijk NA de 7 jaren van de grote verdrukking, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem.
De titel is: De "Dag des Heeren" en in het begin wordt onderscheid gemaakt tussen twee begrippen - wat wij leerden dat de zondag is en wat jullie aangeven als begin van de dag des Heeren. Niks meer, niks minder.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:
Martine schreef:Voor mij en blijft de dag des Heren de zondag.
Dat is de dag waar wij gedenken en vieren dat de Heer is opgestaan.

Wat ik hier lees dat het zou zijn is mij geleerd als de Dag des Oordeels.
Dan komt de Heer terug.

Als je goed had gelezen, staat er dat het BEGIN van de "Dag des HEEREN" de grote verdrukking inluidt, en EINDIGT met het laatste oordeel voor de troon van God, waar de mensen geoordeeld zullen worden.
Martine leest prima... jij leest belabberd: er staat nl. niet dat de mensen geoordeeld zullen worden... het gaat over de volken.
De Heer komt overigens " terug" NA de 70e week van Daniel, namelijk NA de 7 jaren van de grote verdrukking, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem.
lariekoek dus.... maar jij bent vrij om dat te geloven natuurlijk. ;)
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:
Martine schreef:Voor mij en blijft de dag des Heren de zondag.
Dat is de dag waar wij gedenken en vieren dat de Heer is opgestaan.

Wat ik hier lees dat het zou zijn is mij geleerd als de Dag des Oordeels.
Dan komt de Heer terug.

Als je goed had gelezen, staat er dat het BEGIN van de "Dag des HEEREN" de grote verdrukking inluidt, en EINDIGT met het laatste oordeel voor de troon van God, waar de mensen geoordeeld zullen worden.
Martine leest prima... jij leest belabberd: er staat nl. niet dat de mensen geoordeeld zullen worden... het gaat over de volken.
De Heer komt overigens " terug" NA de 70e week van Daniel, namelijk NA de 7 jaren van de grote verdrukking, als Hij Zijn voeten zal zetten op de Olijfberg in Jeruzalem.
lariekoek dus.... maar jij bent vrij om dat te geloven natuurlijk. ;)

Lariekoek???? Ik vraag me dan wel af van welke "erkende docenten" jij dan gedegen onderwijs hebt ontvangen, als je niet eens bekend bent met de 70e week van Daniel
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:Lariekoek???? Ik vraag me dan wel af van welke "erkende docenten" jij dan gedegen onderwijs hebt ontvangen, als je niet eens bekend bent met de 70e week van Daniel
Waar zei ik dat ik er niet bekend mee was?....Graag even quoten dan.
Ik zei dat het lariekoek was, maar dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij wil...
Je moet echt eens beter gaan lezen...
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door callista »

Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Lariekoek???? Ik vraag me dan wel af van welke "erkende docenten" jij dan gedegen onderwijs hebt ontvangen, als je niet eens bekend bent met de 70e week van Daniel
Waar zei ik dat ik er niet bekend mee was?....Graag even quoten dan.
Ik zei dat het lariekoek was, maar dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij wil...Je moet echt eens beter gaan lezen...
tja...dan is het hier ook geoorloofd wanneer iemand b.v. de RKK leer lariekoek noemt of welke leer dan ook?..
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Lariekoek???? Ik vraag me dan wel af van welke "erkende docenten" jij dan gedegen onderwijs hebt ontvangen, als je niet eens bekend bent met de 70e week van Daniel
Waar zei ik dat ik er niet bekend mee was?....Graag even quoten dan.
Ik zei dat het lariekoek was, maar dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij wil...
Je moet echt eens beter gaan lezen...

En jij moet echt eens beter gaan onderzoeken wat de Bijbel leert over het profetisch Woord. Dan praten we verder hierover.
Anja

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Anja »

Wat ik nou zo jammer vind aan een topic als deze, is dat de Bijbel weer tegen de Bijbel wordt uitgespeeld. Er worden in mijn ogen schijntegenstellingen gecreëerd door christenen, terwijl wat zij zeggen mijns inziens juist complementair is aan elkaar. :( Naar mijn idee geeft Martine wel een paar belangrijke aanvullende nuances weer.

Ik kan me wel vinden in de eindtijdverwachtingen van ineke-kitty e.a. Maar is het zo heel erg belangrijk hoe, wat en wanneer er wat gebeurt? In de Heer is rust. Waarom is het zo belangrijk dat iedereen per se dezelfde visie heeft op dit onderwerp? Psalm 23:4 zegt erover dit:
Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood,
ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij;
Uw stok en Uw staf,
die vertroosten mij.

Er zijn minstens vier visies over die eindtijdverwachtingen. Pre-trib opname, mid-trib, post-trib en geen-opname. "Geen opname" valt voor mij af, omdat dat die opname er komt (op welke manier en in welke hoedanigheid daargelaten), gewoon in de Bijbel staat.

Als iemand een studie wil doen naar de pre-trib opname hypothese, dan kan ik me voorstellen dat als mensen dan argumenten voor de mid-, post-, of geen-opname daar doorheen gaan gooien, er van de hele studie op voorhand al niets terechtkomt. In dat geval zou je de topic - denk ik - sterker moeten afbaken, in de zin van : "in deze topic willen we een studie maken naar de Bijbelse argumenten voor en tegen de pre-trib-opname, waarbij we in deze topic uitgaan van de hypothese van pre-trib opname, en dus niet van mid- of post-trib opname.

Aan het eind van zo'n studie zou je dan de argumenten voor en tegen op een rijtje kunnen zetten en er een voorlopige conclusie over kunnen schrijven.

Ditzelfde zou men kunnen doen met een studie naar mid-trib en post-trib.

Dit is wat ik erover denk. En hetzelfde zou men wellicht kunnen doen met "Dag des Heeren". Zo'n studie zou je naar mijn idee moeten beginnen met een begripsbepaling, waar kan die term allemaal voor staan, in welke betekenis willen wij die term in déze topic onderzoeken. Zoiets.

Al die heftigheid van elkaar te bestrijden levert niets op. Ik vind het jammer dat ik niet meer dan dit kan bijdragen op dit moment, maar een mogelijke structuur zou bovenstaande misschien wel kunnen zijn.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Anja schreef:Wat ik nou zo jammer vind aan een topic als deze, is dat de Bijbel weer tegen de Bijbel wordt uitgespeeld. Er worden in mijn ogen schijntegenstellingen gecreëerd door christenen, terwijl wat zij zeggen mijns inziens juist complementair is aan elkaar. :( Naar mijn idee geeft Martine wel een paar belangrijke aanvullende nuances weer.

Ik kan me wel vinden in de eindtijdverwachtingen van ineke-kitty e.a. Maar is het zo heel erg belangrijk hoe, wat en wanneer er wat gebeurt? In de Heer is rust. Waarom is het zo belangrijk dat iedereen per se dezelfde visie heeft op dit onderwerp? Psalm 23:4 zegt erover dit:
Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood,
ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij;
Uw stok en Uw staf,
die vertroosten mij.

Er zijn minstens vier visies over die eindtijdverwachtingen. Pre-trib opname, mid-trib, post-trib en geen-opname. "Geen opname" valt voor mij af, omdat dat die opname er komt (op welke manier en in welke hoedanigheid daargelaten), gewoon in de Bijbel staat.

Als iemand een studie wil doen naar de pre-trib opname hypothese, dan kan ik me voorstellen dat als mensen dan argumenten voor de mid-, post-, of geen-opname daar doorheen gaan gooien, er van de hele studie op voorhand al niets terechtkomt. In dat geval zou je de topic - denk ik - sterker moeten afbaken, in de zin van : "in deze topic willen we een studie maken naar de Bijbelse argumenten voor en tegen de pre-trib-opname, waarbij we in deze topic uitgaan van de hypothese van pre-trib opname, en dus niet van mid- of post-trib opname.

Aan het eind van zo'n studie zou je dan de argumenten voor en tegen op een rijtje kunnen zetten en er een voorlopige conclusie over kunnen schrijven.

Ditzelfde zou men kunnen doen met een studie naar mid-trib en post-trib.

Dit is wat ik erover denk. En hetzelfde zou men wellicht kunnen doen met "Dag des Heeren". Zo'n studie zou je naar mijn idee moeten beginnen met een begripsbepaling, waar kan die term allemaal voor staan, in welke betekenis willen wij die term in déze topic onderzoeken. Zoiets.

Al die heftigheid van elkaar te bestrijden levert niets op. Ik vind het jammer dat ik niet meer dan dit kan bijdragen op dit moment, maar een mogelijke structuur zou bovenstaande misschien wel kunnen zijn.

Anja,

Het betreft hier niet de verschillende visies over de opname van de Gemeente, maar de Dag des Heeren, en ik bestrijd dan dat met de Dag des Heeren de zondag wordt bedoeld. Dat veel christenen dat hebben geleerd binnen de kerken, bestrijd ik evenmin, echter is dat onjuist, en dat heb ik aangetoond door Schrift met Schrift te vergelijken.
Anja

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Anja »

ineke-kitty schreef:
Anja,

Het betreft hier niet de verschillende visies over de opname van de Gemeente, maar de Dag des Heeren, en ik bestrijd dan dat met de Dag des Heeren de zondag wordt bedoeld. Dat veel christenen dat hebben geleerd binnen de kerken, bestrijd ik evenmin, echter is dat onjuist, en dat heb ik aangetoond door Schrift met Schrift te vergelijken.
Volgens mij heb je niets aangetoond, maar bent gelijk van leer getrokken tegen Martine, terwijl zij een visie geeft niet per se in strijd hoeft te zijn met wat jij wilt gaan zeggen.

Ik haalde de opname aan, omdat die topic net zo van start ging en net zo verliep als deze dreigt te gaan verlopen. En dat vind ik jammer. Bovendien haalt Martine de Opstanding aan, en jij het Oordeel, en dat lijkt me met de opname samen te hangen.

Volgens mij staat er ook geschreven dat God Zijn Zoon heeft gestuurd niet om de wereld te oordelen, maar om de wereld te redden. En daar zou m.i. de nadruk moeten liggen.
Laatst gewijzigd door Anja op 18 mar 2014, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:
Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Lariekoek???? Ik vraag me dan wel af van welke "erkende docenten" jij dan gedegen onderwijs hebt ontvangen, als je niet eens bekend bent met de 70e week van Daniel
Waar zei ik dat ik er niet bekend mee was?....Graag even quoten dan.
Ik zei dat het lariekoek was, maar dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij wil...
Je moet echt eens beter gaan lezen...

En jij moet echt eens beter gaan onderzoeken wat de Bijbel leert over het profetisch Woord. Dan praten we verder hierover.
Ik weet ongeveer wat een bepaalde stroming christenen daarover leert... zij hebben natuurlijk het recht om dat op die manier te interpreteren en te geloven. Persoonlijk vind ik die interpretatie 'lariekoek'... maar goed, dat klinkt wellicht een beetje onvriendelijk. Bij deze neem ik dat dan maar terug.... maar het moge duidelijk zijn dat ik jouw interpretatie v.w.b. dit onderwerp niet deel. Maar ieder zijn meug natuurlijk... :smile:
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

Anja schreef:...
Al die heftigheid van elkaar te bestrijden levert niets op. Ik vind het jammer dat ik niet meer dan dit kan bijdragen op dit moment, maar een mogelijke structuur zou bovenstaande misschien wel kunnen zijn.
Precies!... Ik reageer nogal heftig als mensen extreme dingen beweren en dat dan presenteren als de enige juiste 'bijbelse' waarheid. Elke andere mening wordt afgefakkeld met de mededeling dat zij niet goed kunnen lezen... te bizar voor woorden. :x
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:
Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Lariekoek???? Ik vraag me dan wel af van welke "erkende docenten" jij dan gedegen onderwijs hebt ontvangen, als je niet eens bekend bent met de 70e week van Daniel
Waar zei ik dat ik er niet bekend mee was?....Graag even quoten dan.
Ik zei dat het lariekoek was, maar dat iedereen vrij is om te geloven wat hij/zij wil...
Je moet echt eens beter gaan lezen...

En jij moet echt eens beter gaan onderzoeken wat de Bijbel leert over het profetisch Woord. Dan praten we verder hierover.
Ik weet ongeveer wat een bepaalde stroming christenen daarover leert... zij hebben natuurlijk het recht om dat op die manier te interpreteren en te geloven. Persoonlijk vind ik die interpretatie 'lariekoek'... maar goed, dat klinkt wellicht een beetje onvriendelijk. Bij deze neem ik dat dan maar terug.... maar het moge duidelijk zijn dat ik jouw interpretatie v.w.b. dit onderwerp niet deel. Maar ieder zijn meug natuurlijk... :smile:

Ik vind het prima als je mijn "interpretatie" v.w.b. dit onderwerp niet deelt, maar onderbouw dat dan met de Schrift voordat je het kwalificeert als "lariekoek" , en het terecht teruggenomen hebt.
De Bijbel leert dat er een periode van grote verdrukking zal aanbreken en die periode zal 7 jaren duren, voor Israel en eveneens voor de volkeren. Je mag dat zien als " ieder zijn meug" , wat niet wegneemt dat de Bijbel daar duidelijk over is.
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:Ik vind het prima als je mijn "interpretatie" v.w.b. dit onderwerp niet deelt, maar onderbouw dat dan met de Schrift voordat je het kwalificeert als "lariekoek" , en het terecht teruggenomen hebt.
De Bijbel leert dat er een periode van grote verdrukking zal aanbreken en die periode zal 7 jaren duren, voor Israel en eveneens voor de volkeren. Je mag dat zien als " ieder zijn meug" , wat niet wegneemt dat de Bijbel daar duidelijk over is.
...'duidelijk' volgens jouw interpretatie van die bijbel. Ik ga er bewust niet op in, omdat jouw manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft nou niet bepaald uitnodigt tot reageren.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Ik vind het prima als je mijn "interpretatie" v.w.b. dit onderwerp niet deelt, maar onderbouw dat dan met de Schrift voordat je het kwalificeert als "lariekoek" , en het terecht teruggenomen hebt.
De Bijbel leert dat er een periode van grote verdrukking zal aanbreken en die periode zal 7 jaren duren, voor Israel en eveneens voor de volkeren. Je mag dat zien als " ieder zijn meug" , wat niet wegneemt dat de Bijbel daar duidelijk over is.
...'duidelijk' volgens jouw interpretatie van die bijbel. Ik ga er bewust niet op in, omdat jouw manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft nou niet bepaald uitnodigt tot reageren.

Je gaat er niet op in omdat je geen Bijbelse onderbouwing hebt over de betekenis van "de Dag des HEEREN", en dat is wat mij betreft prima, maar vergelijk het dan niet met mijn "manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft" .
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:
Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Ik vind het prima als je mijn "interpretatie" v.w.b. dit onderwerp niet deelt, maar onderbouw dat dan met de Schrift voordat je het kwalificeert als "lariekoek" , en het terecht teruggenomen hebt.
De Bijbel leert dat er een periode van grote verdrukking zal aanbreken en die periode zal 7 jaren duren, voor Israel en eveneens voor de volkeren. Je mag dat zien als " ieder zijn meug" , wat niet wegneemt dat de Bijbel daar duidelijk over is.
...'duidelijk' volgens jouw interpretatie van die bijbel. Ik ga er bewust niet op in, omdat jouw manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft nou niet bepaald uitnodigt tot reageren.

Je gaat er niet op in omdat je geen Bijbelse onderbouwing hebt over de betekenis van "de Dag des HEEREN", en dat is wat mij betreft prima,
Dat is een conclusie die nergens op is gebaseerd en dus gewoon 'op de persoon' is....jij kunt mijn beweegredenen niet weten, want jij kunt geen gedachten lezen. Jouw gespeculeer is dus duidelijk bedoeld als belediging en voegt niks toe....


...maar vergelijk het dan niet met mijn "manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft" .
Ik vergelijk mijn beweegredenen nergens met jouw manier van affakkelen.... Mijn beweegredenen kun jij niet weten. Jouw affakkelen staat hier gewoon en plein public op het forum en is dus openbaar.
Anja

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Anja »

ineke-kitty schreef:
Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Ik vind het prima als je mijn "interpretatie" v.w.b. dit onderwerp niet deelt, maar onderbouw dat dan met de Schrift voordat je het kwalificeert als "lariekoek" , en het terecht teruggenomen hebt.
De Bijbel leert dat er een periode van grote verdrukking zal aanbreken en die periode zal 7 jaren duren, voor Israel en eveneens voor de volkeren. Je mag dat zien als " ieder zijn meug" , wat niet wegneemt dat de Bijbel daar duidelijk over is.
...'duidelijk' volgens jouw interpretatie van die bijbel. Ik ga er bewust niet op in, omdat jouw manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft nou niet bepaald uitnodigt tot reageren.

Je gaat er niet op in omdat je geen Bijbelse onderbouwing hebt over de betekenis van "de Dag des HEEREN", en dat is wat mij betreft prima, maar vergelijk het dan niet met mijn "manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft" .

Je weet helemaal nog niet of Loyola of wie dan ook een Bijbelse onderbouwing heeft over het woord "Dag des Heeren", want het is helemaal niet tot een gesprek gekomen. Hoewel ik je vurigheid begrijp, is het op zeker moment ook goed om even gas terug te nemen en te bezinnen op je insteek, zodat je niet iedereen onnodig onder de voet loopt.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Anja schreef:
ineke-kitty schreef:
Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:Ik vind het prima als je mijn "interpretatie" v.w.b. dit onderwerp niet deelt, maar onderbouw dat dan met de Schrift voordat je het kwalificeert als "lariekoek" , en het terecht teruggenomen hebt.
De Bijbel leert dat er een periode van grote verdrukking zal aanbreken en die periode zal 7 jaren duren, voor Israel en eveneens voor de volkeren. Je mag dat zien als " ieder zijn meug" , wat niet wegneemt dat de Bijbel daar duidelijk over is.
...'duidelijk' volgens jouw interpretatie van die bijbel. Ik ga er bewust niet op in, omdat jouw manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft nou niet bepaald uitnodigt tot reageren.

Je gaat er niet op in omdat je geen Bijbelse onderbouwing hebt over de betekenis van "de Dag des HEEREN", en dat is wat mij betreft prima, maar vergelijk het dan niet met mijn "manier van affakkelen van iedereen die een andere mening heeft" .

Je weet helemaal nog niet of Loyola of wie dan ook een Bijbelse onderbouwing heeft over het woord "Dag des Heeren", want het is helemaal niet tot een gesprek gekomen. Hoewel ik je vurigheid begrijp, is het op zeker moment ook goed om even gas terug te nemen en te bezinnen op je insteek, zodat je niet iedereen onnodig onder de voet loopt.

Ik loop niemand onder de voet, en ik zal je advies "om even gas terug te nemen" opvolgen en zie met belangstelling uit naar de onderbouwing over het woord " Dag des HEEREN".
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:...
Ik loop niemand onder de voet, en ik zal je advies "om even gas terug te nemen" opvolgen en zie met belangstelling uit naar de onderbouwing over het woord " Dag des HEEREN".
...dan wacht ik ondertussen jouw excuses rustig af...
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door ineke-kitty »

Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:...
Ik loop niemand onder de voet, en ik zal je advies "om even gas terug te nemen" opvolgen en zie met belangstelling uit naar de onderbouwing over het woord " Dag des HEEREN".
...dan wacht ik ondertussen jouw excuses rustig af...

Ik zou niet weten waarvoor ik mijn excuus zou moeten aanbieden, dus wacht ik rustig af of je de betekenis over de "Dag des HEEREN" kunt onderbouwen met de Schrift.
Vertrokken user_2
Berichten: 1297
Lid geworden op: 13 mar 2013, 21:29
Man/Vrouw: M

Re: De Dag des Heeren.

Bericht door Vertrokken user_2 »

ineke-kitty schreef:
Loyola schreef:
ineke-kitty schreef:...
Ik loop niemand onder de voet, en ik zal je advies "om even gas terug te nemen" opvolgen en zie met belangstelling uit naar de onderbouwing over het woord " Dag des HEEREN".
...dan wacht ik ondertussen jouw excuses rustig af...

Ik zou niet weten waarvoor ik mijn excuus zou moeten aanbieden, dus wacht ik rustig af of je de betekenis over de "Dag des HEEREN" kunt onderbouwen met de Schrift.
Voor het beledigend en onterecht toeschrijven van een beweegreden aan mijn adres.... daar ben je inmiddels ook door Anja op gewezen.... We wachten dus rustig af.