De Wet

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:
De misleide christelijke kerkdeel zal niet worden opgenomen dus, deze horen dus niet echt bij de Gemeente, al menen ze dat van wel en roepen mogelijk het hardst daarvan onderdeel te zijn.
21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.(Matteus 7)
Ik
22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen.(Marcus 13)
Wanneer zullen die valse profeten en valse Christussen komen dan? Want volgens een andere post is dat nog niet gebeurd?


Wilsophie schreef:Het is Gods toorn en niet een verdrukking van de wereld of de islam of de chistenen, dat staat werkelijk nergens in de Bijbel.
Ericjan schreef:Lees Openbaring dan maar eens serieus.
Alsof ik niet serieus lees. Als iemand jou de weg vraagt, dan zeg je: "Ga maar eens de kaart bestuderen" .
"Dank u wel meneer, aan u heb ik niets."

"Openbaring 6 vers 17 : "Want de grote dag ZIJNS toorns is gekomen en wie kan bestaan?"
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Wet

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:
De misleide christelijke kerkdeel zal niet worden opgenomen dus, deze horen dus niet echt bij de Gemeente, al menen ze dat van wel en roepen mogelijk het hardst daarvan onderdeel te zijn.
21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.(Matteus 7)
Ik
22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen.(Marcus 13)
Wanneer zullen die valse profeten en valse Christussen komen dan? Want volgens een andere post is dat nog niet gebeurd?
De bijbel leert dat het zal zijn tijdens de periode van misleiding door de valse profeet, kort voordat de wereld Israel zal gaan verdrukken.
- eerst misleiding door valse profeet en vorming van een wereld religie of nep-"christendom".
- Daarna de wereld die misleid door de valse profeet de antichrist zal volgen om het beloofde land Israel te verdrukken, zoals nog nooit een verdrukking heeft plaatsgevonden.
- Daana Jezus wederkomst, redding van ZIjn uitverkoren Volk Israel en de vernietiging van de volken als wraak op de verdrukking van Israel.
- Daarna het 1000 jarig vredesrijk waar Jezus zal regeren vanuit Sion.
Wilsophie schreef:
Ericjan schreef:
Wilsophie schreef:Het is Gods toorn en niet een verdrukking van de wereld of de islam of de chistenen, dat staat werkelijk nergens in de Bijbel.
Lees Openbaring dan maar eens serieus.
Alsof ik niet serieus lees. Als iemand jou de weg vraagt, dan zeg je: "Ga maar eens de kaart bestuderen" .
"Dank u wel meneer, aan u heb ik niets."
Nee dan wijs ik hem op de kaart (niet aan vrouwen inderdaad want die snappen dat niet :D ) de weg.
Maar wanneer die persoon vervolgens niet luistert en de kaart niet leest....... ;)
Wilsophie schreef:"Openbaring 6 vers 17 : "Want de grote dag ZIJNS toorns is gekomen en wie kan bestaan?"
Precies maar dit gaat over de toorn en wraak aan de hele wereld, en juist NIET aan Israel.
Want daarover zegt Openbaring 7 dat de 144.000 bloedlijnen worden gezekerd door God om juist niet Zijn wraak op de wereld te hoeven ondergaan.

7 Al zullen er duizend vallen aan uw zijde
en tienduizend aan uw rechterhand –
bij u zal het onheil niet komen.
8 Slechts met uw ogen zult u het aanschouwen,
u zult de vergelding aan de goddelozen zien.

(Psalm 91)
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

Ik neem de vrijheid om de prachtige Psalm 91 niet toe te passen op Israël maar op de Here Jezus en dus op hen die in Christus zijn, vanwege de verwijzing naar Lucas 4 vers 10. Nergens wordt in de Psalm gezegd dat het over Israël gaat.
Dus ook graag citeren wat betr. heeft op de discussie.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

Ericjan schreef:Precies maar dit gaat over de toorn en wraak aan de hele wereld, en juist NIET aan Israel.
Want daarover zegt Openbaring 7 dat de 144.000 bloedlijnen worden gezekerd door God om juist niet Zijn wraak op de wereld te hoeven ondergaan.
Openbaring 6 vers 17 gaat over de tijd dat de vijgenboom onrijpe vruchten afwerpt, volgens vers 13. Eerder hadden we vastgesteld dat het over de staat Israël gaat en dat het een wraak is tevens over de koningen der aarde geheel tot je dienst.
Maar als er geroepen wordt tot de bergen: "Valt op ons en verbergt ons van het Aangezicht, Desgenen Die op de troon zit en van de toorn des Lams dan is de Grote Dag Zijns Toorns aangebroken, en dit citaat uit Lucas 23 goed lees dan zegt de Here Jezus dat over en tegen de dochters van Jeruzalem in vers 28.
Dus het gaat wel degelijk over Jeruzalem. Dat er een gelovige overblijfsel zal zijn leert Openbaring 8 , maar dat was er altijd al in de Bijbel.
Het gaat mij erom dat in Openbaring 7 een uitspraak van nood gedaan wordt door de dochters van Jeruzalem.
Anja

Re: De Wet

Bericht door Anja »

Nergens in de Bijbel staat dat het gaat om 144.000 bloedlijnen....(!)
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

Jawel Openbaring 8 gaat verder op Openbaring 7 en maakt duidelijk een onderscheid over 144.000 verzegelden die van de toorn bewaard blijven.
En dat je dat bloedlijnen noemt is w.s. omdat zij uit 12 stammen komen die een bloedlijn hadden naar Jacob. Alle zonen behalve Dan, want Dan staat voor de Gemeente, als ik het goed heb, maar was niettemin ook een zoon van Jacob.
Anja

Re: De Wet

Bericht door Anja »

Wilsophie schreef:Jawel Openbaring 8 gaat verder op Openbaring 7 en maakt duidelijk een onderscheid over 144.000 verzegelden die van de toorn bewaard blijven.
En dat je dat bloedlijnen noemt is w.s. omdat zij uit 12 stammen komen die een bloedlijn hadden naar Jacob. Alle zonen behalve Dan, want Dan staat voor de Gemeente, als ik het goed heb, maar was niettemin ook een zoon van Jacob.
Er staat " het getal van hen die verzegeld waren", geen bloedlijnen. Punt. Je hoeft mij geen lezing te geven, geen demonstratie van alles wat jij meent te weten, ik ken die teksten heel goed. Het gaat erom de inlegkunde eruit te laten. Geen bloedlijnen, maar hen die verzegeld zijn.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

Geef het maar door aan Ericjan, die is mans genoeg om het uit te leggen, ik reageerde want..... ik vond het wel een aardige omschrijving, maar als jij dat afkeurt en ziet als een lesje of een demonstratie van alles wat ik schijn te weten, dan dank ik je hartelijk voor je vriendelijkheid. Is ook niet des Christus om je eigen termen te gebruiken.
Het is ook niet belangrijk.

Als we maar weten wat Openbaringen 7 en 8 bedoelt te zeggen, is mijn gedachte hierover. Verder is het maar een zijweggetje.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

Ericjan schreef:De bijbel leert dat het zal zijn tijdens de periode van misleiding door de valse profeet, kort voordat de wereld Israel zal gaan verdrukken.
- eerst misleiding door valse profeet en vorming van een wereld religie of nep-"christendom".
- Daarna de wereld die misleid door de valse profeet de antichrist zal volgen om het beloofde land Israel te verdrukken, zoals nog nooit een verdrukking heeft plaatsgevonden.
- Daana Jezus wederkomst, redding van ZIjn uitverkoren Volk Israel en de vernietiging van de volken als wraak op de verdrukking van Israel.
- Daarna het 1000 jarig vredesrijk waar Jezus zal regeren vanuit Sion.
"

Ik lees ook een aantal zaken over "de mens der zonde", daar is een heleboel over te zeggen als hij idd uit het koningshuis van Jordanië komt, alvorens de verdrukking zal volgen en men zal dus roepen "vrede en geen gevaar" wat een schijnvrede schijnt te zijn en dan spreekt de Bijbel over een rijk van ijzer en leem en over een 10 statenbond, zijnde de 19 tenen.

Er komt een beest uit de volkerenzee en nog een beest. Maar de wereld zal m.i. eerst misleid worden door die maitreya of die prins uit Jordanië. En daar wilde ik het maar even bij laten want dat is al bijzonder genoeg om dat in kaart te brengen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

" En na die twee en zestig weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; [.d.w.z. Christus zou [nog] niet Zijn Koninkrijk oprichten op aarde] ; en een volk des VORSTEN, hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven, en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen."

Een week staat hier voor zevens. Dus 62 x 7 omdat de term ‘jaarweek’ een gebruikelijke Joodse term was en betekent letterlijk zeven jaar. De term komt van Gods gebod in Leviticus 25:3-4 om een stuk land (akker, wijngaard) slechts voor zes jaar te bebouwen, om het het zevende jaar een jaar rust (sabbatsjaar) te geven. Deze periode van zeven jaar werd bekend als een ‘jaarweek’ (Lev. 25:8). De profetie van Daniël 9 gaat dus om 70 x 7 = 490 jaar.

Merk op dat deze profetie drie periodes omvat:
1. 7 jaarweken (49 jaren: tot de herbouw van Jeruzalem);
2. 62 jaarweken (434 jaren: vanaf de herbouw van Jeruzalem tot de komst van een Gezalfde, een vorst die vervolgens uitgeroeid wordt);
3. Laatste jaarweek (7 jaren, waarvan in de helft het offer wordt gestaakt en er een verwoesting komt).

Toen de 7 + 62 jaarweken voorbij waren, kon Israël verwachten dat de Messias Zich bekend zou maken en uitgeroeid zou worden. De Joodse kalender telt 360 dagen en dus komen we op een totaal van 69 x 7 x 360 = 173.880 dagen.

Vers 25 vermeldt het beginpunt van de tijdrekening: “vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen”.
Dit bevel (van de Perzische koning Arthahsasta vinden we in Nehemia 2, maar ook niet-Joodse geschiedkundige bronnen vermelden dat deze koning zo’n decreet had laten uitgaan en wel op de eerste van de maand Nisan. Omgerekend naar onze Gregoriaanse kalender (de in 1582 gecorrigeerde Juliaanse kalender) zou dat neerkomen op 14 maart 445 voor Christus. Precies 173.880 dagen vanaf deze dag zouden ons moeten brengen tot vlak voor de dood van de Messias.


Wanneer we tellen vanaf 14 maart 445 (v. Chr.) tot 6 april 32 (na Chr.), hebben we 477 jaar en 24 dagen en komen we dus niet goed uit. We moeten echter één jaar in mindering brengen omdat er slechts één jaar verstrijkt tussen het jaar 1 voor Christus en het jaar 1 na Christus. Dit maakt 476 jaar en 24 dagen of 173.764 dagen.
Dan moeten we 119 dagen toevoegen voor de 119 schrikkeljaren in deze 476 jaar (476 gedeeld door 4). Nu hebben we 173.883 dagen. Er is echter een kleine onnauwkeurigheid in de Juliaanse kalender (in 46 v. Chr. door Julius Caesar ingevoerd) wanneer we die met een zonnejaar vergelijken. De Royal Observatory in Londen berekent dat een Juliaans jaar 1/128ste van een dag langer is dan een Joods zonnejaar. Wanneer we 476 jaar vermenigvuldigen met 1/128, krijgen we drie dagen. Deze drie dagen afgetrokken van onze 173.883 dagen, komen we op 173.880 dagen die ons brengen op de zgn. ‘Palmzondag’, 6 april 32 na Chr. God voorzegde op de dag nauwkeurig wanneer de Messias, rijdend op een ezelinnejong (Zach. 9:9) Zichzelf zou bekendmaken als Messias en Koning van Israël (Matt. 21:1-11 en Lucas 19:28-44). “Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient”, zegt de Heere Jezus wenend. Het is deze dag die de profetie van Daniël 9 exact had voorzegd en waarop binnen enkele dagen Jezus’ kruisiging volgde.
Bron. Israël en de Bijbel.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Wet

Bericht door ericjan »

Anja schreef:
Wilsophie schreef:Jawel Openbaring 8 gaat verder op Openbaring 7 en maakt duidelijk een onderscheid over 144.000 verzegelden die van de toorn bewaard blijven.
En dat je dat bloedlijnen noemt is w.s. omdat zij uit 12 stammen komen die een bloedlijn hadden naar Jacob. Alle zonen behalve Dan, want Dan staat voor de Gemeente, als ik het goed heb, maar was niettemin ook een zoon van Jacob.
Er staat " het getal van hen die verzegeld waren", geen bloedlijnen. Punt. Je hoeft mij geen lezing te geven, geen demonstratie van alles wat jij meent te weten, ik ken die teksten heel goed. Het gaat erom de inlegkunde eruit te laten. Geen bloedlijnen, maar hen die verzegeld zijn.
Maar verzegelden kunnen de mensen zijn maar ook families, bloedlijnen etc. Er staat namelijk niet woordelijk 144.000 mensen, punt.
Maar of het nu bloedlijnen of Joodse individuen zijn, het geeft aan hoe verschrikkelijk de misleide ongelovige mensen ten kwade geholpen door de misleide christelijke kerk, zal gaan huishouden in Israel.
Niet vreemd dat Christus daar bloedig wraak op neemt zoals de bijbel leert.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Wet

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Ik neem de vrijheid om de prachtige Psalm 91 niet toe te passen op Israël maar op de Here Jezus en dus op hen die in Christus zijn, vanwege de verwijzing naar Lucas 4 vers 10. Nergens wordt in de Psalm gezegd dat het over Israël gaat.
Dus ook graag citeren wat betr. heeft op de discussie.
Duidelijk gevalletje "verchristelijking" dus. :D Je bent vrij om het te negeren zoals je bij vele andere verzen uit de bijbel ook doet, maar ik zal het blijven gebruiken zoals het woordelijk bedoeld is.
Je negeert de citaten of je eigent ze onjuist toe aan het christendom, het is een veel voorkomende valkuil helaas. :(
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Wet

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Jawel Openbaring 8 gaat verder op Openbaring 7 en maakt duidelijk een onderscheid over 144.000 verzegelden die van de toorn bewaard blijven. En dat je dat bloedlijnen noemt is w.s. omdat zij uit 12 stammen komen die een bloedlijn hadden naar Jacob
.
Precies, hopelijk leest en begrijpt Anja dit ook.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Wet

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
Ericjan schreef:De bijbel leert dat het zal zijn tijdens de periode van misleiding door de valse profeet, kort voordat de wereld Israel zal gaan verdrukken.
- eerst misleiding door valse profeet en vorming van een wereld religie of nep-"christendom".
- Daarna de wereld die misleid door de valse profeet de antichrist zal volgen om het beloofde land Israel te verdrukken, zoals nog nooit een verdrukking heeft plaatsgevonden.
- Daana Jezus wederkomst, redding van ZIjn uitverkoren Volk Israel en de vernietiging van de volken als wraak op de verdrukking van Israel.
- Daarna het 1000 jarig vredesrijk waar Jezus zal regeren vanuit Sion.
"

Ik lees ook een aantal zaken over "de mens der zonde", daar is een heleboel over te zeggen als hij idd uit het koningshuis van Jordanië komt,
Die indruk heb ik ook van de teksten inderdaad (zijn we het weer een keer eens :D )
Wilsophie schreef:alvorens de verdrukking zal volgen en men zal dus roepen "vrede en geen gevaar" wat een schijnvrede schijnt te zijn
Volgens mij zien we dat nu al gebeuren met de EU, VN e.d.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: De Wet

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:
Wilsophie schreef:Ik neem de vrijheid om de prachtige Psalm 91 niet toe te passen op Israël maar op de Here Jezus en dus op hen die in Christus zijn, vanwege de verwijzing naar Lucas 4 vers 10. Nergens wordt in de Psalm gezegd dat het over Israël gaat.
Dus ook graag citeren wat betr. heeft op de discussie.
Duidelijk gevalletje "verchristelijking" dus. :D Je bent vrij om het te negeren zoals je bij vele andere verzen uit de bijbel ook doet, maar ik zal het blijven gebruiken zoals het woordelijk bedoeld is.
Je negeert de citaten of je eigent ze onjuist toe aan het christendom, het is een veel voorkomende valkuil helaas. :(
Je hebt gelijk.