Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Ja, en er staat nog veel meer in de Bijbel, zoals de valse messias die gedeeltelijk Messiaanse profetieën zal vervullen.
Jij gaat denken dat het Christus is, omdat je je focust op Israël en hun heerschappij.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Ja, en er staat nog veel meer in de Bijbel, zoals de valse messias die gedeeltelijk Messiaanse profetieën zal vervullen.
Jij gaat denken dat het Christus is, omdat je je focust op Israël en hun heerschappij.
Wie de Heilige Geest heeft zal Hem altijd herkennen, Zijn schapen zullen Zijn stem herkennen staat OOK in de bijbel, Jerommel !
De anti-christ misleidt christenen leert de bijbel en niet de Joden ! niet bijbelgetrouwe christenen zullen door de valse profeet misleidt worden en de antichrist dienen Jerommel !
Lees de bijbel er maar op na.

Maar zoals altijd in de vervangingsleer worden de zegeningen voor Joden en Israel ingepikt en de vloeken en waarschuwing naar israel en de Joden toegeschoven. Dat zien we hierin ook terug.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door Dirk »

ericjan schreef:Wie de Heilige Geest heeft zal Hem altijd herkennen, Zijn schapen zullen Zijn stem herkennen staat OOK in de bijbel, Jerommel !
Zo is het!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

KLOPT!

Dus laat je niet misleiden.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:KLOPT!

Dus laat je niet misleiden.
Je vat het nog steeds niet Jerommel !
Met de Heilige Geest zul je Zijn stem juist herkennen en wanneer die herkenning er niet is zal het niet Yeshua zijn.
Niet voor niets waarschuwt G'd Zijn kinderen ervoor dat we niet moeten geloven als Yeshua ineens ergens opduikt op aarde?
Hij zal met een niet te evenaren machtsvertoon afdalen naar de Jeruzalem Israel aan het einde van de grote verdrukking waar de wereld Israel in zal brengen en al aan het brengen is.
De antichrist zal zich tegen Israel en de Joden richten, gevolgd door de misleidde "christenen" die G'd Zijn Eeuwige Beloften tav het Beloofde Land Israel, net als satan en de anticjrist, ook niet willen accepteren.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Een valse Messias kan alleen maar een Jood zijn, en Joden geloven het pas als hij ook gedeeltelijk profetieën vervult.
Echter, deze valse Messias staat de Joden wel naar het leven, door hen van God af te leiden, en daar is het Joodse altijd al gevoelig voor geweest.
En de serpent is daar altijd heel goed in geweest.

Talmoedische Joden verwachten Messhiach ben Yosef (vergeef me evt. spelfouten) en dat is niet onze terugkerende Heer.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Een valse Messias kan alleen maar een Jood zijn, en Joden geloven het pas als hij ook gedeeltelijk profetieën vervult.
Echter, deze valse Messias staat de Joden wel naar het leven, door hen van God af te leiden, en daar is het Joodse altijd al gevoelig voor geweest.
En de serpent is daar altijd heel goed in geweest.

Talmoedische Joden verwachten Messhiach ben Yosef (vergeef me evt. spelfouten) en dat is niet onze terugkerende Heer.
De valse messias IS de antichrist Jerommel! Waarom zou de bijbel dan op vele plekken de christenen waarschuwen tegen het NALOPEN van de anticrist als de Joden deze zouden nalopen.
Het is een leuke theorie die je graag wilt zien, maar je kunt het niet bijbels onderbouwen.

Neem daarbij het wereld gebeuren en zie de ontwikkelingen. Israel en de Joden worden door de wereld en een te groot deel van de klein gelovige christenen steeds verder verdrukt.
Hoe in vredesnaam zou het mogelijk zijn dat de wereld ineens Israel en de wereld achterna zou gaan lopen?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Jerommel schreef:Een valse Messias kan alleen maar een Jood zijn, en Joden geloven het pas als hij ook gedeeltelijk profetieën vervult.
Echter, deze valse Messias staat de Joden wel naar het leven, door hen van God af te leiden, en daar is het Joodse altijd al gevoelig voor geweest.
En de serpent is daar altijd heel goed in geweest.

Talmoedische Joden verwachten Messhiach ben Yosef (vergeef me evt. spelfouten) en dat is niet onze terugkerende Heer.
De valse messias IS de antichrist Jerommel!
Klopt.
Maar denk je dat de Joden op hun Messias wachten of op de terugkerende Heer?
Dat is toch een retorische vraag...
Waarom zou de bijbel dan op vele plekken de christenen waarschuwen tegen het NALOPEN van de anticrist als de Joden deze zouden nalopen.
Opdat niemand misleid wordt natuurlijk.
Trouwens, er staat: ... zelfs, als het mogelijk was, de uitverkorenen (gelovigen in Christus, Christus is de Uitverkorene).
Dus kennelijk is dat niet mogelijk, kennelijk is de Gemeente dan al opgenomen.
Het is een leuke theorie die je graag wilt zien, maar je kunt het niet bijbels onderbouwen.
Nee,dat moet ik nog eens doen, dat heb ik ook beloofd.
Maar ik verwacht veel cognitieve dissonantie bij de mensen, en daar heb ik helemaal geen zin in eigenlijk.
Naar mijn "go to" exegeet die dit heeft uitgewerkt heb ik al eens gelinkt, dus je kan zelf kijken wat er in zit of niet, maar je zit meestal nogal vast in je liefde voor Israël, dus dat wordt lastig...
En er is verder helemaal niets "leuk" aan.
Want het is de grote misleiding, gevolgd door Gods Toorn, dus daar wordt niemand vrolijk van.
Ik niet iig.


Neem daarbij het wereld gebeuren en zie de ontwikkelingen. Israel en de Joden worden door de wereld en een te groot deel van de klein gelovige christenen steeds verder verdrukt.
Niet mee eens.
In tegendeel eerder.
Ik denk dat je niet beseft hoeveel macht Israël al heeft in de wereld.
Als de wereld "het beest" is en Jerusalem de hoer, dan kan je nu al zeggen dat de hoer het beest berijdt.
Maar, het beest is daar volgens de Bijbel niet blij mee.

Het is ook ingewikkelde kost, die eindtijds-teksten, de tijdlijn, enz..
Hoe in vredesnaam zou het mogelijk zijn dat de wereld ineens Israel en de wereld achterna zou gaan lopen?
Als de door de Talmudische Joden verwachtte Messias met grote tekenen en wonderen zijn claim doet op de Troon.
Eerst zal hij buurlanden veroveren, want die gaan met hem in oorlog omdat hij de moslims en hun Moskee zal opdoeken.

Ik weet dat dat helemaal niet is wat jij verwacht, maar daarom moet dat ook d.m.v. Bijbel-exegese duidelijk worden gemaakt, dat je iig ziet dat het verhaal wat ik geloof niet zomaar uit de lucht is gegrepen.
Maar ik verwacht dus voornamelijk protest, :( niet alleen van jou...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:Een valse Messias kan alleen maar een Jood zijn, en Joden geloven het pas als hij ook gedeeltelijk profetieën vervult.
Echter, deze valse Messias staat de Joden wel naar het leven, door hen van God af te leiden, en daar is het Joodse altijd al gevoelig voor geweest.
En de serpent is daar altijd heel goed in geweest.

Talmoedische Joden verwachten Messhiach ben Yosef (vergeef me evt. spelfouten) en dat is niet onze terugkerende Heer.
De valse messias IS de antichrist Jerommel!
Klopt.
Maar denk je dat de Joden op hun Messias wachten of op de terugkerende Heer?
Dat is toch een retorische vraag...
De bijbel leert in Zacharia 12 dat G'd over Zijn uitverkoren Joodse volk Israel de Geest van geloof en genade zal uitstorten, waardoor zij Yeshua zullen erkennen en herkennen aan Zijn wonden.
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.

Geef mij eens een bijbelcitaat Jerommel, waarin staat dat de Joden de valse Messias zullen achterna lopen?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:
ericjan schreef:Waarom zou de bijbel dan op vele plekken de christenen waarschuwen tegen het NALOPEN van de anticrist als de Joden deze zouden nalopen.
Opdat niemand misleid wordt natuurlijk.
Trouwens, er staat: ... zelfs, als het mogelijk was, de uitverkorenen (gelovigen in Christus, Christus is de Uitverkorene).
Dus kennelijk is dat niet mogelijk, kennelijk is de Gemeente dan al opgenomen.
DIE opmerking zal dus alleen voor de ware bijbelgetrouwe christenen gelden Jerommel, zij die alle misleidingen kunnen doorprikken door het te toetsen aan Zijn Woord en alles wat afwijkt daarvan te verwerpen.
Voor alle anderen geldt een ander citaat, dat niet allen die HERE HERE roepen in het Paradijs zullen komen, dus wel degelijk zullen er onder de christenen velen worden misleid, helaas.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Reagerend op je vorige bericht:

Jerusalem is kennelijk de hoer, de stad waar de profeten om zeep zijn geholpen, en je weet hoe verliefd zij zal zijn op de valse profeet.

Ik ken deze onderwerpen overigens beter in het Engels,wat het hier uitleggen nog lastiger maakt...

The mother of harlots, en the harlots zijn de inwoners van Jerusalem.
Dat is wat de Bijbel vertelt, maar ik weet niks uit mijn hoofd, heb niks grafisch overzichtelijk.
Groot nadeel van video-studies, helaas...

Ik kan je nu eigenlijk alleen maar nogmaals een link geven, dus dat doe ik dan maar:

https://www.youtube.com/watch?v=6njV-VS-7GQ

verder kan je daar vanuit deel 2 en links vinden etc...


Maar besef wel, dat ondanks mijn afschuw van het megalomane zionisme, ik niet de Joden of Israël nu als zondebok aan wijs, maar als misleide en verleide bruid zie.
(Zie ook contrast tussen bruid en hoer in deze, de één is van Christus, de ander van de ante-christos, maar kennelijk beiden uit het zelfde volk.)
Laatst gewijzigd door Jerommel op 20 nov 2015, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:
ericjan schreef: Neem daarbij het wereld gebeuren en zie de ontwikkelingen. Israel en de Joden worden door de wereld en een te groot deel van de klein gelovige christenen steeds verder verdrukt.
Niet mee eens. In tegendeel eerder.
Ik denk dat je niet beseft hoeveel macht Israël al heeft in de wereld.
Als de wereld "het beest" is en Jerusalem de hoer, dan kan je nu al zeggen dat de hoer het beest berijdt.
Maar, het beest is daar volgens de Bijbel niet blij mee.
De enige Macht die Israel heeft is G'd Zijn Zegen, wereldse macht heeft het absoluut niet, wat een onzin !
Zelfs in de VN heeft Israel niets in te brengen, anders zou Iran niet zijn atoombom kunnen blijven ontwikkelen, toch?
De HOER beste Jerommel, doet net of het Christus dient ! Joden doen niet net alsof ze Christus dienen, dus zij kunnen onmogelijk de hoer zijn.
De HOER van BAYLON (uit de heidenen dus) zal NET doen alsof ze Christus dient, maar ze dient de antichrist in werkelijkheid.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Israël heeft nucleaire wapens hoor, als enige in die regio, en met steun van USA enz...
Je bent kennelijk nogal eenzijdig voorgelicht.

Maar Ericjan, reageer je verbazing en afschuw nu ajb niet op mij af.
Lees goed wat ik schrijf, want ik maak helemaal niemand zwart.
Ik kan er ook niks aan doen dat de dingen zijn zoals ze zijn, en ik weet ook niks zeker.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Israël heeft nucleaire wapens hoor, als enige in die regio, en met steun van USA enz...
Je bent kennelijk nogal eenzijdig voorgelicht.
Het enige democratische land in het MO waar christenen vrij hun geloof mogen uitoefenen, kan die verantwoording ook aan heeft de geschiedenis aangetoond.
De USA is decennia lang gezegend geweest door G'd vanwege hun steun aan Israel. Nu met een islamitische president die ook alnti-Joods en anti-Israel is, is de Zegen van G'd tanende.
Hopelijk na Obama snel weer een Republikein aan de macht in de USA dus.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Jerommel schreef:Israël heeft nucleaire wapens hoor, als enige in die regio, en met steun van USA enz...
Je bent kennelijk nogal eenzijdig voorgelicht.
Het enige democratische land in het MO waar christenen vrij hun geloof mogen uitoefenen, kan die verantwoording ook aan heeft de geschiedenis aangetoond.
De USA is decennia lang gezegend geweest door G'd vanwege hun steun aan Israel. Nu met een islamitische president die ook alnti-Joods en anti-Israel is, is de Zegen van G'd tanende.
Hopelijk na Obama snel weer een Republikein aan de macht in de USA dus.
Obama is niet anti-Israël, zie die bewuste speech (die ik niet ga opzoeken voor je).

Maar verwijt mij niet jouw eenzijdige kijk.
Ik kan er ook niks aan doen allemaal.
En ik weet dat ik van jou op protest en aantijgingen kan rekenen, dus voor mijn lol heb ik het er niet met je over.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:Israël heeft nucleaire wapens hoor, als enige in die regio, en met steun van USA enz...
Je bent kennelijk nogal eenzijdig voorgelicht.
Het enige democratische land in het MO waar christenen vrij hun geloof mogen uitoefenen, kan die verantwoording ook aan heeft de geschiedenis aangetoond.
De USA is decennia lang gezegend geweest door G'd vanwege hun steun aan Israel. Nu met een islamitische president die ook alnti-Joods en anti-Israel is, is de Zegen van G'd tanende.
Hopelijk na Obama snel weer een Republikein aan de macht in de USA dus.
Obama is niet anti-Israël, zie die bewuste speech (die ik niet ga opzoeken voor je).
Obama haat Joden en Israel als moslim, alleen kan hij niet volledig doen wat hij wil, omdat hij de Senaat nodig heeft.
Ook is de bevolking gelukkig merendeels nog wel Joden lievend en pro Israel. Ook hun christendom is (nog) minder bevlekt met antisemistische theologie dan het kerkendom in Europa.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Laat maar verder, ericjan.
Ik heb geen zin in jouw shock-reakties.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Laat maar verder, ericjan.
Ik heb geen zin in jouw shock-reakties.
Dan wens ik je een fijn weekend toe (voor zover er verschil is voor jou tussen de weekdagen en weekenden ;) ).
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Ik hoop dat we het er nog eens goed over kunnen hebben.

Jij ook een fijn weekend.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door Dirk »

ericjan schreef:Het enige democratische land in het MO waar christenen vrij hun geloof mogen uitoefenen, kan die verantwoording ook aan heeft de geschiedenis aangetoond. De USA is decennia lang gezegend geweest door G'd vanwege hun steun aan Israel. Nu met een islamitische president die ook alnti-Joods en anti-Israel is, is de Zegen van G'd tanende. Hopelijk na Obama snel weer een Republikein aan de macht in de USA dus.
Zo zie je hoe een zegen (maar in extreme gevallen een vloek!) over een land kan komen of verdwijnen. Zien we in Nederland niet iets vergelijkbaars? Het toont gelukkig ook de aanwezigheid van God, waar we ons ieder moment aan kunnen onderwerpen. Het is een keuze!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Mieke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2015, 15:37
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Mieke »

Israël heeft het over zich zelf afgeroepen jaren geleden. Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen. Het is vanaf die tijd nooit een seconde vrede geweest in Israël.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door pyro »

Mieke schreef:Israël heeft het over zich zelf afgeroepen jaren geleden. Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen. Het is vanaf die tijd nooit een seconde vrede geweest in Israël.
Of er zit in plaats van een soort wraakgedachte een diepere zin achter, is het offer van Christus bedoeld. Dus het bloed dat verzoening brengt. Zo kan je het ook uitleggen.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Alloniempje »

ericjan schreef: Obama haat Joden en Israel als moslim, alleen kan hij niet volledig doen wat hij wil, omdat hij de Senaat nodig heeft.
Ehhh, ik weet niet waar jij je informatie vandaan haal, maar Obama is geen moslim hoor, verre van....
En dat Israël eens moet ophouden met slachtoffer spelen, dat staat buiten kijf.

Maar iemand zei al, 'als de fascisten weer opkomen zullen ze een vlag dragen en met een kruis zwaaien, het lijkt erop dat die persoon volmondig gelijk krijgt, het wereldtoneel overziend.

“When fascism comes to America, it will come wrapped in the flag and waving a cross,” Sinclair Lewis (naar zeggen)


edit,
“When and if fascism comes to America it will not be labeled ‘made in Germany’; it will not be marked with a swastika; it will not even be called fascism; it will be called, of course, ‘Americanism'” – An uncredited New York Times reporter covering Halford E. Luccock in an article published September 12, 1938.
technoccult
Mieke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2015, 15:37
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Mieke »

pyro schreef:
Mieke schreef:Israël heeft het over zich zelf afgeroepen jaren geleden. Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen. Het is vanaf die tijd nooit een seconde vrede geweest in Israël.
Of er zit in plaats van een soort wraakgedachte een diepere zin achter, is het offer van Christus bedoeld. Dus het bloed dat verzoening brengt. Zo kan je het ook uitleggen.
Ik denk niet dat dat de intentie was van de farizeen toen deze de menigte ophitste.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Herstel van Israël

Bericht door Jerommel »

Alloniempje schreef:
ericjan schreef: Obama haat Joden en Israel als moslim, alleen kan hij niet volledig doen wat hij wil, omdat hij de Senaat nodig heeft.
Ehhh, ik weet niet waar jij je informatie vandaan haal, maar Obama is geen moslim hoor, verre van....
En dat Israël eens moet ophouden met slachtoffer spelen, dat staat buiten kijf.

Maar iemand zei al, 'als de fascisten weer opkomen zullen ze een vlag dragen en met een kruis zwaaien, het lijkt erop dat die persoon volmondig gelijk krijgt, het wereldtoneel overziend.

“When fascism comes to America, it will come wrapped in the flag and waving a cross,” Sinclair Lewis (naar zeggen)


edit,
“When and if fascism comes to America it will not be labeled ‘made in Germany’; it will not be marked with a swastika; it will not even be called fascism; it will be called, of course, ‘Americanism'” – An uncredited New York Times reporter covering Halford E. Luccock in an article published September 12, 1938.
technoccult
Er is sinds 1938 wel e.e.a. veranderd hoor.
Misschien moet je even verder kijken dan 1938.
Zie ook de topictitel en de her-stichting van de staat Israël.
Je bent verblind door antipathie (tegen iets dat je niet eens wilt kennen...)
Ericjan verafgoodt Israël, dus die ziet ook maar de helft...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W