Re: Bijbelboek Openbaring

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Laat me nu maar weer eens de draad opnemen van ons onderwerp. Uit het door Gait geciteerde bijbelgedeelte wil ik deze tekst er uit lichten:

Op.16:15 ‘Ik kom onverwacht als een dief!’ Gelukkig is wie wakker blijft en zijn kleren aanhoudt: hij hoeft niet naakt rond te lopen en zich voor iedereen te schamen.

Een dief verwacht je niet, maar gelovigen leven - als het goed is - in de verwachting van de komst van Jezus. Daarom staat er ook bij dat degenen die wakker blijven (of waken) gelukkig zijn. Gelovigen hebben zich bekleed met Christus. “Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed.” (Galaten 3:27). Zij hoeven zich voor hun naaktheid niet te schamen.

In Openb.3:3 wordt dit ook gezegd tegen de gemeente van Sardes: Maar als u niet wakker wordt, kom ik onverwacht als een dief, op een tijdstip dat u niet kent. 4 Maar enkelen in Sardes hebben hun kleren schoon gehouden. Zij zullen bij me zijn, in het wit gekleed, want ze verdienen het. Ook hier ligt weer de nadruk op "waken, wakker zijn". En verderop in vers 11, tegen de gemeente van Filadelfia: Ik kom spoedig. Houd vast aan wat u hebt, dan zal niemand u de lauwerkrans kunnen afnemen.

We moeten dus vasthouden wat we hebben ontvangen in verbondenheid met Christus. We moeten ons dat niet laten afnemen door vreemde leringen, door in zonde te leven. Want dat gebeurt ook vaak met gelovigen. Maar voor hen zegt God in liefde: 19 Ieder die Ik liefheb, wijs Ik terecht en bestraf Ik. Wees dan ijverig en bekeer u. Wees klaar voor de komst van Christus! Zorg dat je kleren niet bezoedeld worden door zonde.

2 Petrus 3:14 Daarom, geliefden, terwijl u deze dingen verwacht, beijver u om onbevlekt en smetteloos door Hem bevonden te worden in vrede

Voor degenen die in Christus zijn komt Hij niet onverwacht. Hij komt onverwacht voor degenen die niet in Christus zijn of blijven.

Eigenlijk is deze tekst een troost voor de gelovigen die lijden onder de ellende van de wereld, tussen alle oordelen en plagen in. Vlak voor de grootste veldslag die over de wereld komt, het Harmageddon.

De geest der wetteloosheid is al lang werkzaam in deze wereld en wordt steeds krachtiger. Houd stand: want Jezus komt eraan!
Laatst gewijzigd door Adinomis op 14 jul 2013, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel,

Je schreef:
Erg verwarrend i.m.o. wat nu "Israël" is.
Ik geloof niet dat het zo veel met een ras of een staat te maken heeft.

De mens is gevallen en ten dode opgeschreven.
Maar God koos zich een volk: Israël.
Is dat niet de Gemeente in Christus dan?
Want die komt voort uit wat we meestal bedoelen met "Israël", en dan met name Juda.
I.m.o. zijn de OT-gelovers die het NT (Christus) verwerpen afgehaakt, verzand in traditie en onheilige wind van leer.
Mogelijk ga ik wat kort door de bocht..
We hebben geluk dat iemand uit ons midden het boek Openbaring tot gespreksstof heeft gemaakt. Want zeker met dat gegeven, dat ten grondslag ligt
aan Jezus de Heiland Zelf, laat zien welke tegenstellingen, met name, in onze dagen zullen ontstaan en zullen eindigen in de splitsing van twee groepen.
Geen wonder dat de oproep is aan de Dienaren van Jezus; Merk op dat Jezus hier proclameert dat het niet alleen om de StaatIsraël aan de Middellandse zee gaat,
maar om de Dienaren uit alle taal, stam, natie en volk.
Ook Efeze 2 bedoelt dat niet zo, ook hier worden christenen en joden in het Geestelijke aspoedct samengevoegd tot Geestelijke Joden.
Immers ALLE mensen op aarde zijn zowel betrokken bij de ene heer als de oproep tot verlossing door de Hemels Heer.
Alleen de Laatste zal overwinnen! Trek dus de wapenrusting Gods aan, en laten we niet proberen met menselijke zwaarden, landje pik op aarde te doen, want er is maar een heer hier en dat is de Overste
van deze wereld; de Misleider van mensen.

De essentie van een waarlijk en Geestelijk 'Israël' vinden we alleen terug in Jezus in zijn volmaakte staat, die vanuit een Hemels heiligdom regeert en oordeelt.
Het is dus niet alleen een Geestelijke toestand van één persoon maar van een geheel volk.
Het oordeel, dat nu plaats vindt in het Hemels Heiligdom gaat dus zowel de individu als het gehele volk aan.
De twee Olijfbomen= alle mensen uit het OT en alle mensen uit het NT. De slapende in hun graven en de levenden (dode-levenden en levende-levenden in Christus)

Jakob was het ultieme voorbeeld, als mens, van "Israël' als een voorbeeld van Geestelijke overwinning van het kwaad, door met 'God te strijden'.
Dat is ook juist mijn in ziens, want de Allerhoogste heeft duidelijk gezegd, dat Jakob vanaf dat moment 'Israël' genoemd zou worden.
Alle mensen die dus op gelijk dezelfde wijze Geestelijk overwinnen, in Christus, behoren dus tot het Geestelijke Israël.
Uit alle verbonden, waarmee de Allerhoogste god, Zich steeds weer uit liefde voor (elk) met de mens, verbond kwamen na verloop van tijd,
Overblijfselen voort. Let wel een Rest of Overblijfsel is niet beperkt tot één kerk, één gemeenschap of één volk alleen.
Als de Allerhoogste god spreekt, dan heeft Hij het in principe over mensen, die verantwoordelijk getuigenissen zijn van Zijn leefregels.
Hij noemt die (op basis van Christus en Jakob) Mijn volk Israël. Ik doel hier op OT begrippen ten tijde van de profeet Elia, Jesaja en Micha.

De kenmerken van een 'Rest' of Overblijfsel zijn, dus ook voor onze tijdsspanne:

Waarschuwen voor of een waarschuwing zijn:
Al draagt de gehele bevolking de naam "Israël" of "volk van God", toch zijn niet allen waarlijk trouw. Trouw zijn en blijven is dus
niet altijd even gemakkelijk. We zien aan het voorbeeld van Petrus en Judas.
Hoop
Zelfs in duistere en hopeloze situaties blijft er hoop bestaan op een toekomst.
Er is wel een voorwaarde aan die toekomst verbonden namelijk; trouw aan het Verbond (10 regels of de decaloog= ook de Sabbat van het 4e gebod)
Dus dat Verbond is niet alleen voor natuurlijke Joden, maar voor allen die de Messias lief hebben!!
Verantwoordelijkheid
Het is dus ook van belang dat er een stem wordt gehoord van iemand, die wijst op allerlei zaken, in tijden van afval, misleiding en verraad.
De Allerhoogste god zorgt er altijd voor dat in ALLE organisaties, maatschappelijk of kerkelijke (ook niet 'christelijke' organisatie dus) er een stem in het midden is of zich manifesteert.
Het ligt er ook aan: Hoe leest gij en hoe hoort gij!

Dat zijn dus de kenmerken van een Rest of Overblijfsel volgens Bijbelse principes.

En naar mijn idee zou dus het "volk Israël" zoals we dat nu sinds 1948 kennen, zich niet op een kluitje hebben moeten verzamelen, daar waar ooit eens OT
profetieën geopenbaard werden (nota bene in Christus zelf) maar in volg van hun oorspronkelijke opdracht, verspreid over de gehele wereld, het Profetische woord
hebben moeten gaan verkondigen! Ik ben van mening dat niet alleen Jezus dan al zou zijn wedergekeerd, maar dat ook nog eens miljoenen mensen het leven niet onnodig zouden
hebben verloren, noch enige verdere strijd nodig was geweest, zelfs niet op die plek, waar geen ene op de andere steen zal blijven staan.

Maar goed, dat de Allerhoogste god lankmoedig is en Genadig is.
Het gaat dus om een Geestelijk Israël uit alle taal, stam, natie en volk!

Wat vloeit voort uit de (laatste-) oproep van Openbaring 14:6-12
Openb. 20:12, 13; Gen. 3:22-24; Rom. 3:31; 2 Kor. 3:7-11). De stad van God voor hen die de geboden houden. -- Niemand die het licht van de waarheid heeft gehad, zal de stad van God binnengaan als overtreder van de geboden. Zijn wet vormt de grondslag van Zijn bestuur op aarde en in de hemel. Als zij bewust Zijn wet op aarde hebben vertreden en veracht, zullen zij niet in de hemel worden opgenomen om daar hetzelfde werk te doen. Het karakter wordt niet veranderd bij de komst van Christus. De bouw van het karakter gaat voort tijdens de uren van de genadetijd. Van dag tot dag worden hun daden aangetekend in de hemelse boeken en op de grote dag van God zullen zij loon naar werken ontvangen. Dan zal zichtbaar zijn wie de zegen ontvangt. “Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat zij macht hebben tot de boom des levens, en door de poorten mogen ingaan in de stad”
Is een Staat of de Staat Israël dan een 'overbodige' zaak? Wel nee, het is interessant om de historische feiten van de Schrift en voor sommige de bevestiging
van Bijbelse profetieën en waarheden, in Geestelijk opzichten te kunnen toetsen en te ervaren vanuit het persoonlijke hart.
Natuurlijk het is voor de Tegenstander een uitgelezen kans om zichzelf te verhogen, nu een mogelijkheid tot de oprichting van een Tempel; een heiligdom van weleer
tot middelpunt van wereldse aandacht, op te richten. Vandaar Openbaring en de bijzondere zaak, dat Jezus nu Zelf dat boek aan ons voorhoudt, tot redding en verlossing van Zijn Dienaren
uit alle taal, stam, natie en volk, tot eer van Onze gezamenlijke Hemelse Vader.
Met de Staat Israël voert Jezus de bewijsvoering van Zijn profetieën aan, die een einde zullen maken aan alle twijfel, maar hoe leest gij en hoe hoort gij...!

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Nu dit lijkt "of-topic" maar ik denk dat het heel goed past in dit forum als Openbaring 14 ons oproept het Grote Babylon te verlaten!

Met belangstelling heb ik jouw aangeduide site eens gelezen en de video-presentaties bekeken;

Messiaans-Joodse gemeenten en bedieningen in Israël ondersteunen
Christenen in Nederland informeren over de Messiaanse beweging in Israël èn aandacht vragen voor de Joodse wortels van het christelijk geloof. Uitgangspunt hierbij zijn twee citaten uit de brieven van de apostel Paulus in het Nieuwe Testament:
Immers, omdat de heidenen deel hebben gekregen aan wat de heiligen in Jeruzalem in geestelijk opzicht geschonken hebben, zijn ze ertoe verplicht hen bij te staan in materiële zaken[/color].Romeinen 15:27
Wat hier bedoelt wordt is geen aanbidding meer in een natuurlijk Jeruzalem,, maar in een Hemels Jeruzalem, naar mijn mening.
Paulus wijst namelijk op het gevaar dat de Joden én heidenen, wederom twee heren proberen te dienen.
Ik proef een duidelijke verwijzing naar en natuurlijk Israël vanuit waar Jezus Zijn laatste oordeel zou uitspreken. David Davis verwijst daar min of meer naar, in zijn betoog!
Bovendien heeft David het ook over financiële steun. Dat vind ik ook bijzonder, want feitelijk zou een Messiaans volk zich moeten onthouden van financiële steun immers: de Here voorziet!
Zeker als het, naar de regel van het Verbond ook "tienden" betaalt uit alle inkomsten! Immers het Manna, kwam voor de aanvang van de (wekelijkse) Sabbat uit de Hemel en bleef eetbaar tot na de Sabbat van het 4e gebod.
We kunnen namelijk onmogelijk een immorele en zondige Staat aanbidden en (Geestelijk-) ook wonen en tegelijkertijd de Geestelijke ambities van een ander Rijk navolgen.In Romeinen 6:16 staat dat ook!

Omdat onze moeder, niet een natuurlijk, maar een Geestelijk aspect is, kan "zij" ook niet vanuit een aardse bron voortgekomen zijn.
Het is alleen Jezus van waaruit zij, als een voorbeeld, kan voortkomen, waarbij de Heilige Geest (de Geest Gods) de Trooster;
Ons nieuwe thuis is dus een Hemels Jeruzalem. Dat zegt Jezus dat zelf? Ik vraag me daarom juist dan ook af, waarom Messiaanse Joden nog steeds vanuit OT fundamenten menen,
dat Jezus daar nog eens op terug kan komen, in het "oude" Jeruzalem, zoals Hij zegt. En al wat "oud" is en versleten heeft afgedaan!

De site levert wel weer interessante leerstof op om het persoonlijke geloof te verdiepen en in gesprek te geraken of te delen met andersgelovigen vanuit het fundament dat Christus voor onze tijd heeft gelegd.
Het is ook zeker een goede manier om je persoonlijke inzichten nog eens te herbeleven, en te toetsen aan de Heiland en de Schrift.
Ik zal dan ook, bij gelegenheid zeer zeker contact opnemen met geloofsgenoten vanuit dat Messiaanse fundament, om eens van gedachte te wisselen over Bijbelse kwesties.
Dat er dus twee Messiaanse groepen zijn, is duidelijk. Er is een grote Geestelijke strijd gaande......
En vraag is: Is het nu ook zo, dat de christenen die deze Messiaanse Joden ondersteunen, nu ook Zelf de geboden, de leesregels onderhouden inclusief de Sabbat van het 4e gebod?
Want hij is onze vrede, hij die met zijn dood de twee werelden één heeft gemaakt, de muur van vijandschap ertussen heeft afgebroken.
Efeziërs 2:14
Dat betekent dus dat alles wat een natuurlijk kader omringt, heeft afgedaan! Je kunt niet én een aards Rijk navolgen en een Hemels Rijk aanvaard hebben.

Want, wat me opviel in bijvoorbeeld de presentatie van David Davis is, dat hij wijst op het feit er steeds meer gebouwen bij komen en als maar uitgebreid worden.
Waarschijnlijk bedoelt hij, vanuit het geheel, dat Jezus, door de Hemels Vader, daar op de berg Karmel ook weer vuur zal laten neerdalen uit de hemel.
Nu het gaat helemaal niet om gebouwen, ook niet om Tempels, maar om Tempels van de heilige Geest, individuele mensen die de Levende Stenen gaan vormen.
Het lijkt er op dat deze Messiaanse Joden weer terug grijpen naar OT gevoelens, daar waar Pauls juist voor waarschuwt in zijn brieven.
Het doet me denken aan de christenen die ook menen dat de Tempel nog eens herbouwt zal worden op het Tempelplein.
In het licht van de door jouw aangeduide website en haar informatie, zal het me niet verbazen dat deze gelovigen ook menen dat zoiets zal gebeuren.
En hiermee valt dus, volgens mijn ervaring, een Hemels Heiligdom buiten het zicht.

Het is niet opmerkelijk, noch bijzonder dat er ook hier zich twee typen 'Messiaanse' Joden hergroeperen;

-Zij die Jezus verwachten in een aards Heiligdom; als ultieme 'opvolger' van Koning David, volgens de OT gegevens en dus een 3e tempel als heiligdom.
-Zij die Jezus in de lucht tegemoet gaan en met Hem in het Hemels Jeruzalem zullen vertoeven, voor 1000 jaar omdat zij individueel een Tempel van de Heilige Geest zijn!

Want ook Paulus ervaart hetzelfde inzake vele joden die de oproep afwijzen om; Christus na te volgen in Geestelijk opzicht.
Het bedroeft Paulus zeer (Rom 9:25-29) En nu, datzelfde aspect zien we nog steeds in die natuurlijke Staat van vandaag!
Ben wel blij dat ik nog eens op dat zelfde wordt gewezen en zichtbaar wordt; ik heb het altijd al gedacht!

Dat laatste lijkt me het meest voor de handliggend, omdat Hij dat in Openbaring zelf aangekondigd wordt.
Verzoening is dus een Geestelijke kwestie die alleen vanuit het Hemels Jeruzalem bewerkstelligd kan worden, het een maken van de christenen en joden is dus
een Geestelijke zaak en verbind daarmee iedereen in diezelfde begrippen van "de 10 woorden" "het Onderricht" "De Thora".

Want Jezus Christus is niet "misselijk" als Hij op bepaalde feiten wijst. Jezus zegt dan ook dat de Thora voor ALLE mensen geldt die in Hem geloven en Hem
na willen volgen, waar Hij ook gaat. En daarmee is een vast punt van bewoning, voor Zijn volk een onmogelijke zaak!
Jezus aarzelde niet als Hij als Hij redenen zag om op de Thora te wijzen, daar de Thora van den beginne het onderricht voor het leven was.

Het getuigenis van Jezus hebben en de Gave der Profetie ontvangen, betekent dus ook niet dat iemand er over kan bezitten.
Het gaat er om dat we het getuigenis van Jezus BELEVEN en de Gave der Profetie UITLEVEN. En dat kan nooit vanuit één bepaalde vaste plaats!
Dus, waarom vertrekken deze Messiaanse Joden niet over de wereld om van (hun) Messias te getuigen en leggen zij de profetie aan het hart van
mede christenen (heidenen) dan niet uit!

Heel opmerkelijk vind ik ook, dat het Messiaans Geestelijke fundament dat ik ken, kenmerkend is door het feit dat het; een Hemels Heiligdom verkondigt en erkent als de plaats waar Jezus is en waar
de Heer aanbeden wordt. Daar waar onze moeder is! De plaats vanwaar uit we worden wedergeboren!

Hartelijke groet
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

Je bijdrage vond ik bijzonder en wijst inderdaad op de nodige waakzaamheid en tegelijkertijd de Troost die we door Christus en de Heilige Geest kunnen en mogen ervaren.
Volledig mee eens!

De vraag voor mij, is alleen dit nog:
We moeten dus vasthouden wat we hebben ontvangen in verbondenheid met Christus. We moeten ons dat niet laten afnemen door vreemde leringen, door in zonde te leven. Want dat gebeurt ook vaak met gelovigen. Maar voor hen zegt God in liefde: 19 Ieder die Ik liefheb, wijs Ik terecht en bestraf Ik. Wees dan ijverig en bekeer u. Wees klaar voor de komst van Christus! Zorg dat je kleren niet bezoedeld worden door zonde.
Ik heb gisterenavond nog eens naar de diverse oorlogen in het Midden-Oosten gekeken.
Ook die van Israël en de buurlanden kwamen ruim aan bod (Discovery channel)
Je kunt mij toch echt niet wijsmaken Adinomis, dat hier een Rechtvaardige god bezig is.

Het zijn de politici en de wapenhandelaren die de oorlogen bedenken, de grote geldschieters, de zelfzuchtige geesten, van misleide volkeren die zich opmaken om gezamenlijk tegen de Allerhoogste god
te strijden.

Dan is het ook toch onmogelijk om een Messiaanse verwachting in een 'zondige' Staat te verwachten?
Het heiligdom is toch iets wat in de Hemel is, en niet van of door mensenhanden gemaakt?
Messiaanse Joden (christenen en Joden samen dus)
Want wie in Christus is, is een Jood een Geestelijke dan wel te verstaan!
Dan gelden ook weer voor hem of haar de regels van de Thora. Niet die vanuit OT zicht punt maar vanuit Christus zelf!
Als Efeze 2 en 5 dus over één volk spreken, dan is er geen Jood en griek meer...toch!

Wie Mij lief heeft onderhoud Mijn geboden!
En dan kan een Godsrijk alleen maar ontstaan door Zijn Geest; niet door geweld, noch oorlog, noch zelfzucht!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,

Je bijdrage vond ik bijzonder en wijst inderdaad op de nodige waakzaamheid en tegelijkertijd de Troost die we door Christus en de Heilige Geest kunnen en mogen ervaren.
Volledig mee eens!

De vraag voor mij, is alleen dit nog:

..........................
Ik heb gisterenavond nog eens naar de diverse oorlogen in het Midden-Oosten gekeken.
Ook die van Israël en de buurlanden kwamen ruim aan bod (Discovery channel)
Je kunt mij toch echt niet wijsmaken Adinomis, dat hier een Rechtvaardige god bezig is.
Ik ben een beetje terughoudend om op jouw bijdragen in te gaan omdat je me soms dingen in de schoenen schuift die gewoon niet relevant zijn.
Ik wil alleen met je praten als je mij ook ziet als een medestrijder in het geloof in Jezus Christus. Niet als een tegenstander die zich moet bekeren.

We hebben het bijv. nooit over een te bouwen tempel gehad, maar jij denkt dat ik degene die in zo'n tempel gaat zetelen zou aanzien voor Koning Jezus. Nou mooi niet.
Ik ken ook de Bijbelgedeelten waarin gewaarschuwd wordt voor de antichrist die zich daar als God laat vereren. (Joh.5:43, 1 Thes.5:3, Mat.24:15, 2 Thes.2:4)
De "gruwel der verwoesting" van Dan. 12:11. Dat dit onder de orthodoxe Joden zal gebeuren is voorzegd, zij hopen en bidden om zo'n tempel, zodat het hart van de Joodse godsdienst hersteld kan worden.
Waarschijnlijk komt die tempel tot stand door een overeenkomst tussen die "vorst" en Israël.
Ze zijn al druk bezig met de voorbereiding. Ze zullen de Antichrist eerst als de verwachte Messias zien. Maar die tempel zal gauw ontwijd zijn en ik vermoed dat de Joden dit ook niet verwacht hadden.

Er zijn vele politieke scenario's denkbaar waardoor zoiets tot stand komt. Een vals religieus systeem van de eindtijd geïnspireerd door de "hoer van Babylon'.

Aan dit alles komt een eind als Jezus verschijnt, hoe donker de toekomst er ook uitziet. We mogen geloven dat God zijn woord (Psalm 132) waarmaakt:

13 Want de HEERE heeft Sion verkozen,
Hij heeft het begeerd tot Zijn woongebied.
14 Dit is, zei Hij, Mijn rustplaats tot in eeuwigheid,
hier zal Ik wonen, want naar haar heb Ik verlangd.

en Jeruzalem zal nog op zijn plaats blijven, in Jeruzalem. (Zach.12:6)


Israël zal in grote benauwdheid komen en dat zal het moment zijn dat ze berouw krijgen en ontvankelijk worden voor Gods Geest.

En laten we niet denken dat dit zondige alleen in Israël voorkomt. In de Notre Dame in Parijs werd de 'godin van de Rede' vereerd.
Ook in kerken in Nederland is bedenkelijke afgodendienst (de Koningin van de Hemel), maar ook filosofieën waarin de gevallen mens centraal wordt gesteld.
De gelovigen hier moeten net zo goed waakzaam zijn (zoals Ezra en Nehemia tijdens de herbouw van Jeruzalem en de tempel), om de gemeente, het geestelijk huis niet te doen vervuilen met allerlei goddelijke en antichristelijke theologieën.
Ook ons lichaam is een tempel. We moeten ook waakzaam zijn om die tempel niet te verontreinigen door alcoholmisbruik, drugs, seksverslaving, vraatzucht, geldzucht, gokverslaving en wat er allemaal nog meer is.
Het zijn de politici en de wapenhandelaren die de oorlogen bedenken, de grote geldschieters, de zelfzuchtige geesten, van misleide volkeren die zich opmaken om gezamenlijk tegen de Allerhoogste god
te strijden.
Ja Satan maakt goed gebruik van mensen in allerlei posities. Maar tot het getal 666. Zijn boodschap is "vrede", maar het is een schijnvrede. Maar de mensen zijn verblind als ze niet geloven in de kruisdood en de opstanding van Jezus Christus.
Dan is het ook toch onmogelijk om een Messiaanse verwachting in een 'zondige' Staat te verwachten?
Wat heeft God met ons zondaars gedaan? Zou het volgende schriftgedeelte ook niet op Gods oogappel van toepassing kunnen zijn?

Ef. 2:1 Ook u heeft Hij met Hem levend gemaakt, u die dood was door de overtredingen en de zonden,
2 waarin u voorheen gewandeld hebt, overeenkomstig het tijdperk van deze wereld, overeenkomstig de wil van de aanvoerder van de macht in de lucht, van de geest die nu werkzaam is in de kinderen van de ongehoorzaamheid,
3 onder wie ook wij allen voorheen verkeerden, in de begeerten van ons vlees, door de wil van het vlees en de gedachten te doen; en wij waren van nature kinderen des toorns, evenals de anderen.
4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid, heeft ons door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad heeft,
5 ook toen wij dood waren door de overtredingen, met Christus levend gemaakt – uit genade bent u zalig geworden


Het merendeel van de Joden is ook verblind. Een verblinding die God over hen heeft doen komen. Maar een verblinding "totdat": Rom. 11: 25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
Het heiligdom is toch iets wat in de Hemel is, en niet van of door mensenhanden gemaakt?
Inderdaad is er in Openbaring op verschillende plaatsen sprake van een tempel in de hemel. (Op.11:19, 14:15 en 17, 15:5,6 en 8, 16:1 en 17)
In Openbaring 21:22 lezen we dat er geen tempel meer is omdat God, de Almachtige haar tempel is. Het Nieuwe Jeruzalem zal neerdalen en het Oude Jeruzalem overkleden, zoals ook mensen overkleed worden met de heerlijkheid van God. en Jeruzalem zal nog op zijn plaats blijven, in Jeruzalem. (Zach.12:6)
Maar voor die tijd aanbreekt is er eerst nog het Vrederijk, daarin zullen Messiaanse Joden alsnog de taak vervullen om het Koninkrijk van God te verkondigen. Waarschijnlijk zijn dat de 144.000.
In die tijd is de gemeente in de hemel. Messias belijdende gelovigen uit de heidenen en de Joden samen. Maar op aarde gaat God verder met Israël, totdat de hemel op aarde nederdaalt.
Want wie in Christus is, is een Jood een Geestelijke dan wel te verstaan!
Dan gelden ook weer voor hem of haar de regels van de Thora. Niet die vanuit OT zicht punt maar vanuit Christus zelf!
Als Efeze 2 en 5 dus over één volk spreken, dan is er geen Jood en griek meer...toch!
In de gemeente is er geen onderscheid tussen Jood en Griek wat betreft de redding in Christus. Maar wij moeten ons er wel van bewust zijn dat we door Christus geënt zijn op de edele olijfboom. En waarom is die olijfboom, geworteld in het verbond met Abraham, edel? Omdat God die boom opgekweekt heeft met wetten en verbonden, met zijn bemoeienis, zijn liefde en zijn straffen. En de regels van de Thora blijven bestaan. Maar nu worden we door de Heilige Geest bereid gemaakt om van harte Gods wil te doen en zijn geboden te onderhouden.
Wie Mij lief heeft onderhoud Mijn geboden!
En dan kan een Godsrijk alleen maar ontstaan door Zijn Geest; niet door geweld, noch oorlog, noch zelfzucht!
Helemaal mee eens!
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Ik vrees dat me de tijd wat ontbreekt nu. Ik reageer nog.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Adinomis,

Dank voor je reactie:

Interessant je schreef dit nog:
Inderdaad is er in Openbaring op verschillende plaatsen sprake van een tempel in de hemel. (Op.11:19, 14:15 en 17, 15:5,6 en 8, 16:1 en 17)
In Openbaring 21:22 lezen we dat er geen tempel meer is omdat God, de Almachtige haar tempel is. Het Nieuwe Jeruzalem zal neerdalen en het Oude Jeruzalem overkleden, zoals ook mensen overkleed worden met de heerlijkheid van God. en Jeruzalem zal nog op zijn plaats blijven, in Jeruzalem. (Zach.12:6)
Maar voor die tijd aanbreekt is er eerst nog het Vrederijk, daarin zullen Messiaanse Joden alsnog de taak vervullen om het Koninkrijk van God te verkondigen. Waarschijnlijk zijn dat de 144.000.
In die tijd is de gemeente in de hemel. Messias belijdende gelovigen uit de heidenen en de Joden samen. Maar op aarde gaat God verder met Israël, totdat de hemel op aarde nederdaalt.
Ik denk dat je zaken door elkaar haalt OT met NT profetieën.

Niet door oogwaarneming
Jezus wist uit ervaring, dat het Koninkrijk Gods komt als innerlijke groei "in wijsheid, grootte en genade bij God" (Luc.2:52). Het komt als vrede op aarde in mensen des welbehagen (Rom.14:17, Luc.2:14). Het is immers te vergelijken met een mosterdzaadje, dat iemand nam, in zijn akker zaaide en het liet vol-groeien totdat het een boom werd (Mat.13:31-32). Zo werd Jezus Boom des Levens (Joh.1:14,17). Niet, dat iedereen dat zag, want velen kenden Hem alleen als zoon van Jozef, de timmerman uit Nazareth (Joh.6:42)

Hij is niet hier en niet daar; Het Nieuwe Jeruzalem is NIET hier NOCH daar; een voorbeeld

De reis van Abraham.

Abraham had eens in Ur der Chaldeeën gewoond, één van de welvarendste steden van het oude Babylon (Gen.11:31). Ur betekent licht, licht van een vlam. Dat is niet het licht van God, maar eigengemaakt licht met behulp van een vuurtje of een fakkel. In Babel komt het licht niet van God, maar is het door mensen aangestoken. Het is het licht van menselijk denken over goddelijke zaken. Abraham werd geroepen om dat licht achter zich te laten. Vijf oudvaders, waaronder Sem, de zoon van Noach die de zondvloed had overleefd, waren nog in leven. Hij moest hen toch verlaten, hoe oud en wijs ze ook waren. God zou hem leiden naar een beter land (Gen.12:1, Hebr.11:16).

Uit Babel trekken is een beeld van het verlaten van de duisternis van godsdienstige systemen die door menselijke inspanning in stand worden gehouden. In het beloofde land komen is een beeld van het binnengaan van het Koninkrijk Gods, waar het Licht straalt van de Geest die ons Christus doet kennen.
Abraham trok uit Ur, omdat hij iets in de geest had gezien. Hem was het nieuwe paradijs getoond als een prachtige stad die God Zelf had ontworpen (Heb.11:10). Daar schijnt de heerlijkheid van God en stroomt de rivier van levend water (Op.21:11, 22:1). Daar staat het geboomte des levens aan de oevers van de rivier (Op.22:2). Abraham zocht dat land (Heb.11:16). "Door het geloof is hij in gehoorzaamheid getrokken naar een plaats, die hij ter erfenis zou ontvangen, zonder te weten waar hij komen zou" (Heb.11:8).
Toen hij in Kanaän aankwam, verscheen God hem opnieuw en herhaalde de belofte (Gen.12:7-8). En weet u, hoe hij toen zijn tent opzette? Met Bethel naar het westen. Hij was steeds op reis geweest, westwaarts trekkend, met de zon mee. En toen hij in Kanaän was aangekomen, richtte hij zijn tent wéér verder westwaarts, richting Bethel (= huis Gods). Daarmee gaf hij te kennen, dat zijn reisdoel Bethel was, verder westwaarts, om, zoals David dat uitdrukte, "te verblijven in het huis Gods, al de dagen van mijn leven, om de liefelijkheid van de Heer te aanschouwen en om daar bij Hem te zijn" (Ps.27:4). Dat was zijn verlangen: bij God te zijn, in Zijn huis. Hij was uit Ur getrokken op zoek naar het land van God. Eenmaal aangekomen in het aardse Kanaän, moest hij erkennen: "Het was niet daar in Ur. Het is ook niet hier in Kanaän. Ik ben ook hier vreemd, nog niet bij Hem, in Bethel" (vgl. Heb.11:9). Dit Kanaän bleek niet te zijn wat God beloofd had. De belofte gold voor een hemels land (Heb.11:13-15).
Daarom bouwde Abraham in Kanaän geen huis of stad. Hij bleef op weg naar wat God had beloofd. "Hij bleef in tenten wonen met Izak en Jakob, die mede-erfgenamen waren van deze belofte; want Hij verwachtte de stad met fundamenten, waarvan God de ontwerper en bouwmeester is" (Hebr.11:9-10).

Ook nu zijn er gelovigen, die uit hun stad zijn getrokken, omdat ook hun een hemels land is getoond (Op.21:9-22:5). Ook zij zijn op weg. Ze hebben geen "huis" meer om in te "wonen". Net als Abraham trekken ze voort "in een tent", richting "Bethel". Wat Abraham wist, weten zij ook: het is niet daar en het is niet hier. Het is in geest en waarheid.

En dat geldt dus voor ons als navolgers van Christus ook, gewoon de zelfde voorwaarden door de zelfde beloften,; één in Geest weg met de muren van aardse verschillen. We leven immers in het Hemels Jeruzalem!

Dus wat is de aard van Gods Geest

Geest is het tegengestelde van vlees (Rom.8:3-7). In geest is het tegengestelde van in vlees.] De aard van het oude verbond is in vlees, aards, tijdelijk, aanwijsbaar.
De aard van het nieuwe verbond is in geest, hemels, eeuwig, onzichtbaar aanwezig.
Koningschap in het oude verbond was in vlees. David en Salomo waren koningen over een aards volk in een aards gebied. Het waren mannen die opgevolgd werden door lijfelijke zonen, kroonprinsen. Maar het koningschap in het nieuwe verbond is in geest. Men krijgt er deel aan door geboren te worden uit God uit "water" (=Woord) en "adem" (=Geest, Joh.3:5).

Deze geestelijke geboorte kan men niet zien, maar is net als de wind. Die "blaast, waarheen hij wil: je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt of waar hij heengaat. Zo is ieder, die uit de Geest geboren is" (Joh.3:8). Het waarvan en het waartoe van Gods Geest is dus niet te bevatten. We ervaren Zijn werking. Zo ervaren we ook de komst van Zijn goddelijk koningschap in ons (Luc.17:21b, 1Pet.2:9).

Nu het begrip Gods huis. Men ziet in het oude verbond het huis van de Heer als een gebouw van steen (1Kon.6:7). Gods huis was "de tempel van de Heer te Jeruzalem" (1Kon.12:27). Het was "een heiligdom voor deze wereld", met "bepalingen voor het vlees". Die bepalingen zouden gelden tot de tijd van herstel en vernieuwing, tot de tijd dat er van een nieuwe tempel sprake kon zijn (Heb.9:1, 9-10). Die nieuwe tempel bestaat niet uit blokken uit een steengroeve, maar uit levende stenen (1Pet.2:5a). God bouwt dat Huis en alle "stenen" worden harmonisch samen gehouden door de heilige Geest (Ps.133). In dát "Huis" woont de Vader: in al die levende "stenen", in al die vele "woningen" (Joh.14:2). Zij vormen samen het huis van "de onvergankelijke, onzienlijke, enige God" (1Tim.1:17). Het is een huis in de geest, met "een heilig priesterschap, tot het brengen van geestelijke offers, die God welgevallig zijn door Jezus Christus" (1Pet.2:5).).


Geloven dat het Koninkrijk Gods komt in een verre toekomst is niet zo moeilijk. Maar er is echt wel geloof nodig voor het ervaren van het koningschap van de Heer nu, voor het persoonlijk "Hem kennen en de kracht van Zijn opstanding" (Fil.3:10).

Omdat ik niet alle studie bij de hand heb en hier, door de beperking van 10.000 woorden niet verder kan duiden, heb ik geput uit de volgende bron
http://www.in-geest-en-waarheid.nl/k4aard.htm
Waarvan ik meen dat deze voldoende informatie geeft, die mijn persoonlijk geloof in de zaken die van belang zijn, goed weergeven.
Mijn publicatie is dus een samenstel van persoonlijke interpretatie en de bron die ik heb aangegeven.
Voor de gehele studie van de bron moet men dus 'door-linken' Zeer interessant en een mooie aanvulling op het forum van Openbaring en waardevol voor een persoonlijke en Geestelijke groei in Christus!!

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Jerommel »

En dat geldt dus voor ons als navolgers van Christus ook, gewoon de zelfde voorwaarden door de zelfde beloften,; één in Geest weg met de muren van aardse verschillen. We leven immers in het Hemels Jeruzalem!
Ik geloof toch niet dat we in Hemels Jerusalem leven. Ik i.i.g. niet.
Misschien in een geïsoleerde drijftank, omdat je je dan compleet af sluit van de wereld, maar dan nog leef je in het vlezen lichaam.
Wellicht dat we voor God hier en nu dood zijn, en leven in Gods Rijk, maar zo lang 'dit lichaam dezes doods' onze woning is, weten we dat we ver van de Heer wonen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel,

Je schreef :

I
k geloof toch niet dat we in Hemels Jeruzalem leven. Ik i.i.g. niet.
Misschien in een geïsoleerde drijftank, omdat je je dan compleet af sluit van de wereld, maar dan nog leef je in het vlezen lichaam.
Wellicht dat we voor God hier en nu dood zijn, en leven in Gods Rijk, maar zo lang 'dit lichaam dezes doods' onze woning is, weten we dat we ver van de Heer wonen.
Nu dat is niet wat ik in essentie bedoel, eigenlijk.
Wellicht zou het interessant zijn om een forum te beginnen over het heiligdom op aarde en het heiligdom herstelt, in de Hemel.
Want dan zou het duidelijker worden, denk ik, waarom we Jezus in de Hemel moeten vinden en ontmoeten en niet -meer- op aarde.

Inleiding van wat de engel zegt dat er gaat gebeuren na de profetische periode die we in Daniël tegen komen de 2300 avonden en morgens
Negenenzestig weken, de eerste 483 jaar van de lange periode van 2300 jaren, zouden reiken tot aan de komst van de Messias, de Gezalfde. Christus’ doop en zijn zalving door de Heilige Geest in het jaar 27 na Chr. kloppen volkomen met deze berekening. In de helft van de zeventigste week zou de Gezalfde worden uitgeroeid. Drieënhalf jaar na zijn doop, in de lente van het jaar 31 na Chr., werd Christus gekruisigd. De engel had gezegd: „Dan zal het heiligdom in rechte staat hersteld worden”. Alle voorgaande details van de profetie waren onbetwistbaar op het vastgestelde tijdstip in vervulling gegaan.
In profetisch kader eindigen de 2300 avonden en morgens in het midden van de 19e eeuw.
Wat is het 1e heiligdom?
„Nu had ook wel het eerste (verbond) bepalingen voor de eredienst en een heiligdom voor deze wereld. Want er was een tent ingericht, de voorste, waarin de kandelaar en de tafel met de toonbroden stonden; deze werd het heilige genoemd; en achter het tweede voorhangsel was een tent, genaamd het heilige der heiligen, met een gouden reukofferaltaar en de ark des verbonds, rondom met goud overtrokken, waarin zich bevonden een gouden kruik met het manna, de staf van Aäron, die gebloeid had, en de tafelen des verbonds; daarboven waren de cherubs der heerlijkheid, die het verzoendeksel overschaduwden” (Hebreeën 9:1-5).
Het heiligdom waarover Paulus hier schrijft, is de tabernakel die op Gods bevel door Mozes werd gebouwd als de woonplaats van de Allerhoogste op aarde. „En zij zullen Mij een heiligdom maken, en Ik zal in hun midden wonen.” (Exodus 25:8), was de opdracht die aan Mozes werd gegeven toen hij op de berg was met God.
De Israëlieten trokken door de woestijn en de tabernakel werd zo gebouwd dat hij van de ene plaats naar de andere kon worden gedragen. Toch was het een prachtig bouwwerk. De wanden bestonden uit rechtopstaande planken, zwaar met goud overtrokken, met voetstukken van zilver. Het dak bestond uit een aantal tentkleden of dekkleden; de buitenste waren van dierenhuiden en de binnenste van fijn linnen met kunstig geweven cherubs. De tabernakel had een voorhof en twee afdelingen, het heilige en het heilige der heiligen genoemd. Ze waren van elkaar gescheiden door een mooi en duur gordijn, het voorhangsel. De toegang tot het heilige werd ook afgesloten door zo’n voorhangsel.
In het heilige der heiligen stond de ark, een kist van kostbaar hout, met goud overtrokken. Daarin lagen de twee stenen tafelen waarop God de wet van de Tien Geboden had geschreven. Op de ark lag het verzoendeksel, een prachtig staaltje van vakmanschap, overdekt door twee cherubs, een aan elk eind en gemaakt van massief goud. In dit deel openbaarde de tegenwoordigheid Gods zich in de wolk der heerlijkheid tussen de cherubs.

Nadat de Hebreeën zich in Kanaän hadden gevestigd, werd de tabernakel vervangen door de tempel van Salomo, waarin dezelfde verhoudingen waren behouden. De tempel was op dezelfde manier ingericht, maar kon niet verplaatst worden en was ook groter. Het heiligdom heeft in deze vorm bestaan tot 70 na Chr., behalve toen het in puin lag in Daniëls tijd. In het jaar 70 werd de tempel door de Romeinen verwoest. Dit is het enige heiligdom dat ooit op aarde heeft bestaan en waarvan de Bijbel gewag maakt. Dit heiligdom noemde Paulus „het heiligdom van het eerste verbond”.
Dus Jerommel in korte beschrijving geeft de Heer aan dat er in het OT een Heiligdom was op aarde, door mensenhanden gemaakt!

Maar nu, ten tijde van het NT, waarin wij leven het 2e Heiligdom:
Toen de gelovigen die „naar de waarheid speurden” de brief aan de Hebreeën nog eens nader onderzochten, ontdekten zij dat er nog een ander heiligdom, „het heiligdom van het nieuwe verbond”, is. Deze waarheid ligt besloten in de hierboven aangehaalde woorden van Paulus: „Nu had ook wel het eerste (verbond) bepalingen voor de eredienst en een heiligdom voor deze wereld”. Het gebruik van het woord „ook” wijst erop dat Paulus al vroeger over dat heiligdom had gesproken. Toen ze terugkeerden naar het begin van het vorige hoofdstuk lazen zij: „De hoofdzaak van ons onderwerp is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is ter rechterzijde van de troon der majesteit in de hemelen, de dienst verrichtende in het heiligdom, in de ware tabernakel, die de Here opgericht heeft, en niet een mens.” (Hebreeën 8:1-2).
Deze verzen tonen aan dat er nu een Hemels heiligdom van het nieuwe verbond is. Het heiligdom van het eerste verbond was door de mens opgericht. Het was door Mozes gebouwd. Dat van het nieuwe verbond heeft God opgericht en niet een mens”. In het eerste heiligdom vervulden menselijke priesters de dienst; in het hemelse heiligdom verricht Christus, onze Hogepriester, de dienst ter rechterzijde van God. Het ene heiligdom was op aarde, het andere is in de hemel.
Ik hoop dat je nu beter begrijpt wat een Geestelijk volk is en moet zijn, alsook waar dit volk haar zonden kan belijden en de gelovige troost kan putten uit de Moeder die in het Hemels Jeruzalem woont; de Heilige Geest!
En ik denk dat ook wel, want je geeft aan dat we nog in het 'lichaam des vlezes' leven. Des ondanks Jerommel, kunnen we toch een tempel van de Heilige Geest zijn!
Als je het interessant vindt, dan wil ik je buiten het forum om (via berichten) wel een volledige uitleg geven over het Heiligdom van het 1e verbond en die van het 2e (Nieuwe-)Verbond, want hier is de informatie zeer beperkt, alhoewel het prima past in dit forum Openbaring 14.

Hartelijke groet
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Jerommel »

Bedankt voor de toelichting.
Tja, ik val altijd al gauw over dingen die mij voorkomen als "Gods Rijk hier en NU!"
Dus moest er even op reageren.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Dit keer las ik er half over heen, omdat ik wel zo ongeveer weet waar het over gaat. Aangezien we telkens in herhaling vallen.

Als ik weer tijd zie begin ik met een nieuwe hoofdstuk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Jerommel,


Bedankt voor de reactie! Onderzoeken en behouden wat juist is in relatie tot Christus is altijd goed, om te ondernemen.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis, Je schreef:
Ik heb gelezen (zie Hij komt, W. Glashouwer) dat Tyatira een handelsstad was. Uit inscripties bleek dat het gildewezen bloeide. De leden van de gilde gebruikten gezamenlijke maaltijden die ze aan één of andere god opdroegen. Dat bracht moeilijkheden met zich mee voor de christenen. Zonder lidmaatschap was het haast onmogelijk deel te nemen aan handel en industrie. Sommige christenen zeiden: "ach, die goden bestaan toch niet echt, je kunt best lid worden en deelnemen aan die maaltijden". Anderen zeiden: "nee, uitgesloten, temeer omdat die maaltijden vaak op dezelfde losbandige wijze eindigden als bij de heidenen in Efeze en Pergamum. Lydia de purperverkoopster (Hand. 16) kwam uit Tyatira. Mogelijk is ze om die reden weggegaan uit Tyatira en is ze in Filippi gaan wonen. Maar dat kan niet worden aangetoond.

Wat betreft de vrouw die Izébel wordt genoemd, ze gaf zich uit voor een profetes. Een religieuze vrouw, maar haar religie kwam niet voor uit een relatie met God. Ze stelde haar eigen voorwaarden en uitte zich in hoererij en betrokkenheid bij de afgodendienst. Die combinatie religie- hoererij kom je vaker tegen in de bijbel. Bijv. de tempelprostitutie in het Oude Testament. Sexualiteit buiten het huwelijk is nooit Gods bedoeling geweest. Daardoor gaan relaties kapot en bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam, dat een tempel van Gods Geest behoort te zijn. De kracht van ongeloorloofde sexualiteit wordt ook in deze tijd door de Satan benut en ingezet om gezinnen en families kapot te maken en zo de hele samenleving te verzieken. Ook al wordt dit gedrag in onze samenleving alom geaccepteerd, wij horen er niet aan mee te doen.
Het is natuurlijk niet het enige aspect van de 'afval' maar: Helemaal mee eens!!

En jammer dat mensen die zoiets heel duidelijk weten te plaatsen -in Geloof- blijven vasthouden aan Romeinse inzettingen zoals het Kerkgelijk-politieke recht van de zondagsviering,
wier essentie ervan in Izebel wordt terug gevonden, maar zeker;

Een hele goede bijdrage! Het schetst precies datgene wat we nu in de tijd van Openbaring mee (zullen) maken.
Namelijk vervolging van christenen of een bepaalde groep. Uit die gemeenschap is of werd altijd wel een deel vervolgd. Ook in onze 'moderne' tijd.
Het is juist waar Jezus op wijst m.b.t. 'De Beesten' of 'Het Beest'. Die tijd genaakt. Nu al worden landen die zich niet willen conformeren naar de 'wet' van de EU beperkingen of sancties opgelegd.
Volkeren staan tegen elkaar op, dat zijn voor-(beelden) van zaken waar Gods geest niet werkt en niet aanwezig is of kan zijn!
Als de 4 engelen op de hoeken der aarde hun bescherming, op Gods bevel afwenden van de aarde (of 4 winden= geesten) en los gelaten worden, dan zal Gods gramschap in haar volle omvang op aarde plaats vinden.Niemand, dan alleen zij die in het Boek de Levens staat opgetekend, zullen ontkomen aan dat Gramschap, maar eerst:

Indien wij het nog persoonlijk meemaken, dan zullen vele christenen die geestelijk verbonden zijn met het Hemels aspect van aanbidding en "voeding" en weigeren zich aan rechterhand en voorhoofd te laten knechten door
de burger- en geestelijke wetten van het Grote Babylon, gescheiden worden. TWee Rijken en Twee heren zullen zichtbaar worden...als bewijs der dingen. Ook zij die verbonden zijn in Geest, zullenop aarde stateloos zijn zonder recht op sociale deelname aan dat rijk. Recente voorbeelden zijn voor ons daarvan al een getuigenis! (Roemenië en Albanië)
Vandaar de oproep om "uit te gaan" en geen deel te nemen of te hebben aan het grote Babylon, dat een geestelijke stad is en reeds verloren is (boodschap van de tweede engel Openbaring 14:6-12)
Het gaat dus om de vrucht van de (Heilige-)Geest


Leven door de Geest
13Broeders en zusters, u bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen, maar dien elkaar in liefde, 14want de hele wet is vervuld in één uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’ 15.Maar wanneer u elkaar aanvliegt, pas dan maar op dat u niet door elkaar wordt verslonden. 16Ik zeg u dus: laat u leiden door de Geest, dan bent u niet gericht op uw eigen begeerten. 17.Wat wij uit onszelf najagen is in strijd met de Geest, en wat de Geest verlangt is in strijd met onszelf. Het een gaat in tegen het ander, dus u kunt niet doen wat u maar wilt. 18.Maar wanneer u door de Geest geleid wordt, bent u niet onderworpen aan de wet. 19Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, 20afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, 21afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. 22Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24.Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. 25Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst. 26.Laten we elkaar niet uit eigenwaan de voet dwars zetten en elkaar geen kwaad hart toedragen.

Hartelijke groet
Laatst gewijzigd door nicodemus zda op 16 jul 2013, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Openbaring 17



Het oordeel over Babylon
17
1 Een van de zeven engelen met de offerschalen kwam op me af en zei: ‘Ik wil je laten zien hoe de grote hoer die aan talrijke waterstromen zit, veroordeeld wordt. 2 De koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd, en de mensen die op aarde leven hebben zich bedronken aan de wijn van haar ontucht.’ 3 Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4 Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5 en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’. 6 Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag. 7 Toen zei de engel: ‘Waarom ben je zo ontzet? Ik zal je de betekenis onthullen van die vrouw en het beest waarop ze zit, met zijn zeven koppen en tien horens. 8 Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’

9 Hier komt het aan op wijsheid en inzicht.

‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10 Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11 Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12 De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13 Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14 Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw. 15 De waterstromen die je zag,’ zei de engel, ‘waar de hoer aan zit, zijn vele landen en volken en stammen. 16 De tien horens die je zag en het beest zelf zullen een afschuw krijgen van de hoer en ze zullen haar te gronde richten. Ze zullen haar uitkleden, haar vlees eten en haar in brand steken. 17 Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. 18 De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde.’



Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,,

Het oordeel over Babylon
1 Een van de zeven engelen met de offerschalen kwam op me af en zei: ‘Ik wil je laten zien hoe de grote hoer die aan talrijke waterstromen zit, veroordeeld wordt. 2 De koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd, en de mensen die op aarde leven hebben zich bedronken aan de wijn van haar ontucht.’ 3 Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4 Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5 en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’. 6 Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag. 7 Toen zei de engel: ‘Waarom ben je zo ontzet? Ik zal je de betekenis onthullen van die vrouw en het beest waarop ze zit, met zijn zeven koppen en tien horens. 8 Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’
9 Hier komt het aan op wijsheid en inzicht
‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10 Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11 Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12 De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13 Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14 Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw. 15 De waterstromen die je zag,’ zei de engel, ‘waar de hoer aan zit, zijn vele landen en volken en stammen. 16 De tien horens die je zag en het beest zelf zullen een afschuw krijgen van de hoer en ze zullen haar te gronde richten. Ze zullen haar uitkleden, haar vlees eten en haar in brand steken. 17 Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. 18 De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde.’
Zie je Gait, wat er nu bedoelt wordt met het "uitgaan van het Grote Babylon?
Nu, als je dan Geestelijk uit kunt gaan, waar anders kun je dan (ook Geestelijk) wonen, dan in het Hemels Jeruzalem, waar onze Moeder, Onze Koning én het (onderzoekend) Oordeel plaats vindt.

Openbaring 17

De essentie van Openbaring 17 ligt volgens mij besloten in het de aanvang van het openbaar maken van alle afgoderij en de organisaties die daarbij betrokken zijn.
Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de 'late regen', waarbij alle gelovigen (al wat leeft) en zij die op zoek zijn naar de Ware verlosser, door de heilige Geest worden gemaand hun keuze te maken, waarbij hen het "volle -Geestelijke- licht" gegeven wordt!

1-5 (Openb. 13:11-17; 18:1-5; 2 Tess. 2:7-12). De verleider van alle volken.-- In Openbaring 17 wordt de ondergang voorzegd van alle kerken die zichzelf verkopen door een afgodische dienst aan de Staatskerk van het Grote Babylon, zij die gedronken hebben van de wijn van de gram- schap hare hoererij; de totaliteit van de Onreine vrouw in deze wereld (zie Openb. 17: 1-4 ).

Op deze wijze wordt de macht van de Staatskerk van het Grote Babylon op al haar fundamenten van politiek- economische en religieuze voorgesteld die met alle bedrieglijkheid der ongerechtigheid, door uitwendige aantrekking en praalziek vertoon, alle volken verleidt; die net als Satan met onze stamouders heeft gedaan, alle goede dingen belooft aan hen die haar merkteken ontvangen en alle kwaad aan hen, die haar dwalingen tegenstaan. De macht die door en door verdorven is, zal het grootst mogelijk vertoon maken en zich bekleden met de meest welsprekende bewijzen van macht. De Bijbel zegt duidelijk dat hierdoor verderf en bedrieglijke goddeloosheid wordt bedekt.
Op haar voorhoofd was een naam geschreven= uitvoerende macht op ALLE vlakken van de wereldheerschappij; vertegenwoordigt door politiek-religieuze ambtenaren (ambassadeurs bijv.) ": Als ultieme Vertegenwoordiging van: Het Grote Babylon, (als) moeder van de onreine vrouwen en de gruwelijkheden (oorlogen en onrecht) op deze aarde!.”

Is het dus niet verwonderlijk dat de Bijbel en dus ook Jezus er op wijst, dat zij die waarlijk "in Christus zijn" alleen verbonden kunnen zijn met het Hemels, volmaakte en reine Jeruzalem, waar -dan ook- het enige Heiligdom is, dat niet bezoedeld is door mensenhanden en afgoderij! Wellicht dat het doordringt Gait, waarom Jezus NIET op deze aarde een heiligdom -meer- heeft en waarom Hij van de aarde is heengegaan, om ons vanuit het Hemels Heiligdom, door de Trooster, te informeren wat Zijn Dienstknechten nog weten moeten; Openbaring 1:1-5

Nu beste Gait, als nu de Staatskerk de hulp nodig heeft van de Kerk die zegt waarlijk Christus na te volgen, welke dag van aanbidding onderhouden die dan?
Wat zegt nu de profetie, vanuit dat licht?

Wat geeft aan dit koninkrijk zijn macht? Het protestantisme, een macht die belijdt de gesteldheid en de geest van een lam te hebben[/color] en met de hemel te zijn verbonden, spreekt met de stem van een draak. Die macht wordt gedreven door een kracht van beneden.
En dat klopt, zo zegt de Bijbel dat ook; door de koppeling van het 1e Beest (de Staatskerk) en de Burgerwetgever (de Verenigde Staten van Amerika) het 2e Beest, dat spreekt als het Lam, maar regeert gelijk het Beest, zal
de Staatskerk aan het einde der tijd, politieke macht krijgen, verbonden in haar Gezag als "vertegenwoordiger van Christus". Precies zoals zijn begon als Hoofd van het Beeld, en precies zoals zij (vanuit de positie van het 4e Vale Paard van Openbaring 6 tot stilstand gekomen is. De eerste gemeente is dus, inzake het grote Babylon dood: De aanbidding of het onderhouden van een ander gebod, heeft van de "christelijke" gemeenschappen, in samenwerking met "andere heidense religies" deelgenoot gemaakt van de Onreine vrouw..
Zegt de Bijbel dat ook in Openbaring?
Ja, zij getuigt er hier van:
(Openb. 13:11-17; 16:13-16). Een verbond van de krachten van satan.-- (Openb. 17:13, 14 aangehaald). “Deze zijn één van zin.” Er zal een universele band van eenheid, één grote harmonie, een verbond van krachten van Satan zijn. “Zij geven hun kracht en hun macht aan het beest.” Op deze wijze wordt dezelfde willekeurige, verdrukkende macht tegen godsdienstvrijheid, vrijheid om God te aanbidden naar de voorschriften van het geweten geopenbaard, als door de Staatskerk werd getoond, toen dat in het verleden degenen vervolgde die het waagden te weigeren in te stemmen met de godsdienstige riten en ceremoniën van het katholicisme. van die Algemene Kerk vanuit de 'eerste gemeente' maar uiteindelijk verviel en een dode Staatskerk werd

En is het nu niet zo Gait, dat "we" in koor roepen, dat alle afgoden ook dezelfde God zijn; Allah, Maria, Bhagwan, Kabbala etc. Iedereen heeft zijn eigen geloof, allemaal de zelfde god? µ
Dat is dus in tegenspraak op zijn minst met Mattheus 28, denk ik! Want net als in de tijd van Izebel (symbolisch of niet) zullen alle mensen de Zondag aanvaarden, op grond van economische gronden; ook in de natuurlijke Staat Israël.
Want hoe je het draait of keert; men eet van de hand die men likt!

Uiteindelijke gevolg:

In de strijd die in de laatste dagen wordt gevoerd, zullen alle corrupte machten, die afvallig zijn geworden van de Wet des Heren zich verenigen tegen Gods volk. In deze strijd zal de Sabbat van het vierde gebod het punt zijn waar alles om draait; want in het sabbatsgebod identificeert de grote Wetgever Zichzelf als:

Schepper van hemel en aarde
Christus verheerlijkt in de laatste tijd.-- Zoals Christus op de dag van het Pinksterfeest werd verheerlijkt, zal Hij opnieuw worden verheerlijkt in het afsluitingswerk van het evangelie, wanneer Hij een volk gereed zal maken om stand te houden onder de laatste toets, in het laatste conflict van de grote strijd

Ik denk dat wij als christenen een zeer grote verantwoording dragen als we zeggen en menen de Heer Jezus te zien als onze Verlosser en Zaligmaker.
En dus is het geen wonder, dat die verantwoording begint in ons persoonlijke hart, zodat we ons niet kunnen verontschuldigen voor of verschuilen achter "die andere" die de schuld er van is!
Niet achter de massa, waarmee de Staatskerk proclameert en zichzelf profileert en een wereldwijde aandacht te hebben op grond van die rechtvaardiging.
Allen (de dochters= de onreine vrouwen) kunnen zich dan niet meer achter haar wereldmacht verschuilen en zien ze hun vergissing in.
Opmerkelijk ook dat in alle religies de Moeder-kind relatie centraal staat. Men maakt er een ophef over, waardoor men geestelijk niet waarlijk op Jezus is gericht en hem ook niet ziet.

Hartelijke groet
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Ik reageer morgen
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Wel, eigenlijk hebben we het over deze gedeelte wel veel gehad, zoals nu ook blijkt.
Wat de Sabbat betreft zal ik ook niet in de herhaling vallen en de hoer Babylon zal je als het onkruid tussen het tarwe moeten zien.
Zoals Adinomis al zei: je hebt tarwe en dolle tarwe. Echt en nep zijn moeilijk van elkaar ter scheiden.
Beiden zullen gezamenlijk opkomen tot de oogst.

In het boek ( Handboek bij de Bijbel) die ik heb, staan nog wat interessante omschrijvingen:

De profeten in het O.T. hebben het echte Babylon zo vaak aan de kaak gesteld dat het een bijnaam werd voor menselijke hoogmoed en verwaandheid. Het Babylon van Johannes en zijn lezers (tegengesteld aan het vrouw van hoofdstuk 12 en de bruid van hoofdstuk 21) was Rome, de stad van de zeven heuvels (zie vers 9) - rijk, prachtig, verwend, decadent Rome; waar de christenen voor de leeuwen werden geworpen en levend werden verbrand om het publiek te vermaken; Rome, de beerput van het rijk
Afbeelding

Maar iedere tijd heeft zijn "Babylon", de personificatie van hebzucht en luxe en zelfzuchtig genot zoeken, die de mensen weghouden van God; de dingen die zoveel beloven en zo weinig geven. En Babylon, de belichaming van al het bedrog is verdoemd!
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Je schreef nog:
De profeten in het O.T. hebben het echte Babylon zo vaak aan de kaak gesteld dat het een bijnaam werd voor menselijke hoogmoed en verwaandheid. Het Babylon van Johannes en zijn lezers (tegengesteld aan het vrouw van hoofdstuk 12 en de bruid van hoofdstuk 21) was Rome, de stad van de zeven heuvels (zie vers 9) - rijk, prachtig, verwend, decadent Rome; waar de christenen voor de leeuwen werden geworpen en levend werden verbrand om het publiek te vermaken; Rome, de beerput van het rijk
Afbeelding

Maar iedere tijd heeft zijn "Babylon", de personificatie van hebzucht en luxe en zelfzuchtig genot zoeken, die de mensen weghouden van God; de dingen die zoveel beloven en zo weinig geven. En Babylon, de belichaming van al het bedrog is verdoemd!

Een nieuwe start is een nieuw begin.
Nu, Openbaring kan alleen begrepen worden door Geestelijke Joden. Het is Christus die immers aan het Hoofd staat er van.
Er is geen nieuwe start! Niet voor Israël aan de Middellandse zee, noch voor het Heiligdom op aarde.
Bovendien is de 'taal' gebaseerd op (het Hemels) Hebreeuws dat al door de Staatskerk niet toegepast wordt, maar veel eerder
op protserige en 'voorname' Grieks en Latijn, dat vaak tot verwarring en foute zaken heeft geleid in diverse 'vertalingen'.
Zonder Gods Geest komt een profetische licht niet op, zoals ook de vijf maagden ervoeren, die hun (olie-) lampen, niet brandend hielden.

Ik mis zaken uit dat boek , dat je hebt aangehaald.
Het is niet Rome waar alles zich zal afspelen, als het om een valse voorstelling van zaken gaat.
Jezus heeft duidelijk aangetoond dat het natuurlijke Israël, het volk én de Staat hebben afgedaan. Er is voor hen geen herstel meer mogelijk.
Dat mis ik in je commentaar vanuit dat (leer-) boek van je.
Rome misbruikt de ceremoniële zaken en het natuurlijke Israël voor haar eigen doelen. Satan werkt a.h.w. via een omweg!
In feite 'vecht' de Staatskerk tegen Christus, door profetische aspecten op een natuurlijke wijze invulling te geven zoals bijv. de oorlog Harmagedon, een militaire
werkelijke strijd tegen de Staat Israël, in het Midden-Oosten. Nu die komt er niet en indien die er komt, dan heeft dat met Christus' komst niets van doen.
Het zal een afleidingsmanoeuvre zijn, waardoor de Staatskerk volledige macht over het (natuurlijke-) Jeruzalem zal krijgen, waar zij inmiddels al decennia
naar streeft. (Futurisme) Sommige Joodse Rabbis zeggen daarover: De Staatskerk bedekt de wereld met een deken van valse profetie over de Heer des Hemels!
Hiermee is niet alleen de Staatskerk bedoelt, maar ALLE religieuze stromingen die Jezus niet erkennen of aangenomen hebben als hun (Enige) Hoop en Redding

Israël en vele 'christenen', dan wel islamieten bijv. denken nog steeds dat de Staat Israël nog een tijdelijke en letterlijke macht zal krijgen met een 'goddelijk' elan, maar Jezus zelf zegt dat zoiets onmogelijk zal zijn.

De Schrift zegt zelf dat de "toorn over het letterlijke volk Israël is gekomen tot een einde ( 1 Thess 2:16)
En zegt de Bijbel, dat het ook net meer "heel gemaakt" kan worden ( Jer; 19:11)
Daarom zei jezus duidelijk dat het Koninkrijk van het oude letterlijke Israël afgenomen zou worden;
Het Koninkrijk Gods zal van u weggenomen worden en gegeven worden aan een ANDER volk ( de Gemeente) 1 Petrus 2:9
En dus blijkt dat alleen een volk dat de VRUCHTEN van de Geest draagt en (eerst) wil aannemen, deze waarlijk kan opbrengen en daardoor
de strijd overleeft en kan aangaan, in Christus (alleen)
Wellicht dat ik nog verder kan ingaan op de aspecten, die je hebt aangehaald en met (nog) meer Bijbelse fundamenten komen, die Jezus' uitspraken
nog eens extra benadrukken! (niet onbelangrijk als we Openbaring willen leren begrijpen)

Hartelijke groet e een fijn weekend
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Je bent nogal vol van wat jou geleerd is en dat begrijp ik, maar je leest niet de bijdrage wat ik uit het boek gaf goed.
Er staat dat voor de christenen waaraan Johannes toen schreef duidelijk het beeld van Rome doorheen spiegelde in het verhaal en zoals ik ook schreef (en door jou verzwegen wordt) omschrijft dit ook de zelfde "geest" in ieders tijd, waarin ieder mens leeft.

Ik zelf geloof dat het "ook" (naast Rome toen) een voorafspiegeling is van de eindstrijd op het allerlaatst.
Het letterlijk er denominaties in lezen wat ik je zie doen (hokjes en vakjes denken) is niet wat ik er zo in zie staan en ook niet wat ik zo geloof.
Zoals ik al duidde met het tarwe en dolle tarwe wat opkomt in het na spreken van Adinomis.
Volgens mij begrijp jij dat beeld ook niet, waarom we dat aanhalen.

Dus we zullen ongetwijfeld totaal langs elkaar heen praten.
Verwacht niet dat dit anders zal worden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo gait,

Je schreef o.a.:
Je bent nogal vol van wat jou geleerd is en dat begrijp ik, maar je leest niet de bijdrage wat ik uit het boek gaf goed.
Wellicht en ik begrijp je ook wel hoor! Misschien dat ik er "te over" mee ben, met sommige reacties, maar ik maak me soms zorgen om bepaalde situaties.
Maar of ik "nu vol ben" van wat mij geleerd is, weet ik niet zeker en kan ik ook niet beoordelen.
Maar er is wel iets anders; Rome staat in relatie met Jeruzalem! De Joden hebben in de laatste 3 decennia hun ziel en zaligheid
als het ware verkocht aan Rome! De Staatskerk heeft een natuurlijk Israël en een natuurlijk Jeruzalem nodig, om haar tekortkoming aan Bijbelse kennis en
profetische inzicht te compenseren. Satan heeft een aardse Heiligdom nodig om in aanbeden te kunnen worden. immers hem is de toegang tot de Hemel ontzegd.
Paulus waarschuwde er voor; ge kunt geen twee heren dienen. God en de Mammon!

Ik ben nergens vol van, want de Heilige Geest openbaart die zaken aan elk menselijk hart, die hem of haar tot eeuwige redding kan brengen.
het blijft tenslotte een eigen keuze. Zeker nu, nu Europese rijen zich aan het sluiten zijn, hoofdzakelijk door economische druk en een aflossingsschuld van Griekenland
aan de Goldman Sachs bank tot 2037! En zo zijn er nog een paar. Recent kwam aan het licht dat de 'banken' de EU in een wurggreep houden, als het gaat om de economie van de EU.
De banken dreigen en hebben ons, als burgers, biet meer nodig. Kijk wat er met Detroit is gebeurd, het kan ook nog vandaag hier in Europa!
We moeten niet wachten, noch twijfelen maar : Kies nu wie u wilt dienen! Niet wachten tot morgen, maar heden is Christus nog daar!
Steeds meer blijkt, dat Openbaring zonder werking van de heilige Geest, niet snel te begrijpen is. Vandaar dat de meeste gemeenschappen het niet aandurven op het te bestuderen.
Ik vind het nog steeds gedurfd dat je er aan bent begonnen!

Maar vergeet niet Gait, dat de Allerhoogste god een Rest of een Overblijfsel aan het oproepen is uit "de zee", ook voor onze tijd.
Openbaring 12 en Openbaring 19. Vooral na de Middeleeuwen is gezegd, dat die oproep sterker zal worden en de laatste oproep over de wereld zal klinken.

Alle pracht en praal van welke gemeenschap dan ook, zal dat niet tegen kunnen houden.

Ga zo door met Openbaring, dan komen we er wel uit!

Hartelijk gegroet en een fijne zondag
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef:
Openbaring 17



Het oordeel over Babylon
17
1 Een van de zeven engelen met de offerschalen kwam op me af en zei: ‘Ik wil je laten zien hoe de grote hoer die aan talrijke waterstromen zit, veroordeeld wordt. 2 De koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd, en de mensen die op aarde leven hebben zich bedronken aan de wijn van haar ontucht.’ 3 Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4 Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5 en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’. 6 Ik zag dat de vrouw dronken was van het bloed van de heiligen en het bloed van hen die van Jezus hadden getuigd. Ik was ontzet toen ik haar zag. 7 Toen zei de engel: ‘Waarom ben je zo ontzet? Ik zal je de betekenis onthullen van die vrouw en het beest waarop ze zit, met zijn zeven koppen en tien horens. 8 Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’

9 Hier komt het aan op wijsheid en inzicht.

‘De zeven koppen zijn zeven heuvels waarop de vrouw zit, en het zijn zeven koningen. 10 Vijf van hen zijn omgekomen, één is er nu, en de laatste moet nog komen en zal dan maar kort blijven. 11 Het beest dat was, en niet is, is zelf de achtste koning, al is het een van de zeven, en het zal vernietigd worden. 12 De tien horens die je zag zijn tien koningen die nu nog geen koning zijn, maar straks samen met het beest voor één uur koninklijke macht zullen krijgen. 13 Ze hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen en dragen hun macht en gezag over aan het beest. 14 Ze binden de strijd aan met het lam, maar het lam zal hen overwinnen. Want het lam is de hoogste heer en koning, en wie hem toebehoren, wie geroepen zijn en uitgekozen, zijn trouw. 15 De waterstromen die je zag,’ zei de engel, ‘waar de hoer aan zit, zijn vele landen en volken en stammen. 16 De tien horens die je zag en het beest zelf zullen een afschuw krijgen van de hoer en ze zullen haar te gronde richten. Ze zullen haar uitkleden, haar vlees eten en haar in brand steken. 17 Want God heeft hen ertoe aangezet om zijn plan uit te voeren, zodat ze allemaal met hetzelfde doel voor ogen hun macht aan het beest overdragen, tot wat God gezegd heeft werkelijkheid wordt. 18 De vrouw die je zag is de grote stad, die heerst over de koningen op aarde.’



Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Wat me hier opvalt is dat de engel tegen Johannes zei: "Waarom ben je zo ontzet?" Eigenlijk geen gekke reactie van Johannes. Als ik dat allemaal te zien kreeg zou ik ook van slag zijn. Voor ons die met de bijbel omgaan is het beeld wat hier geschetst wordt al enigszins vertrouwd geworden. We vinden het ook indrukwekkend wat hier beschreven staat, maar als je er voor de eerste keer zo beeldend bij betrokken wordt ligt dat toch wel anders. Maar de engel zegt dat het beest vernietigd zal worden. Met dat vooruitzicht kun je verder als het moeilijk wordt.

Dan lees je weer over de mensen wiens naam vanaf het begin van de wereld niet in het levensboek staan. Dit is geen wrede uitverkiezing van God, zo van jij mag wel bij me horen en jij niet. Nee, God wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. (1 Tim.2:4). Dit wordt weer verklaard door de gelijkenis van dedolle tarwe.

Dan dat beest dat was, niet is en toch weer zal zijn. Er wordt altijd aangenomen dat om het herstelde Romeinse Rijk gaat dat ook werd uitgebeeld in het visioen van Nebukadnezar. Het is kennelijk geweest, een tijdlang afwezig (of afwezig leek) en toch weer herrijzen zal. Er lijkt een hartelijke verhouding te zijn tussen het beest, de antichrist en de vrouw. We hebben het hier al eens eerder over gehad in dit topic. De vrouw "moeder der hoeren" is eigenlijk de moeder van alle afgodische religieuze bewegingen. Afgoderij wordt in de bijbel altijd met hoererij vergeleken. Deze vrouw belichaamt de valse godsdienst. En die ontwikkelt zich zeker ook in kerken en andere godsdienstige organisaties. Dus het is uitkijken geblazen, om dat te onderscheiden en je ervan te distantiëren. Men werkt samen met de politieke macht die wordt vergeleken met het beest. Maar die zog. hartelijke verhouding blijkt niet anders te zijn dan belangenverstrengeling. Er ontstaat haat tussen die twee machten, zo erg dat de vrouw door hem en de tien koningen vermoord wordt: die zullen de hoer haten, en haar verwoest en naakt maken, en zij zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden. (Op.17:16) Beestachtige wreedheid ten top! Het beest wil alléén 'god' zijn. De vrouw kon de mensen alvast los maken van de ware God, maar nu het beest zelf als god vereerd wil worden hebben ze haar niet meer nodig, ze wordt afgedankt.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Goedendag allemaal

Adinomis schreef (terecht):
Men werkt samen met de politieke macht die wordt vergeleken met het beest. Maar die zog. hartelijke verhouding blijkt niet anders te zijn dan belangenverstrengeling. Er ontstaat haat tussen die twee machten, zo erg dat de vrouw door hem en de tien koningen vermoord wordt: die zullen de hoer haten, en haar verwoest en naakt maken, en zij zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden. (Op.17:16) Beestachtige wreedheid ten top! Het beest wil alléén 'god' zijn. De vrouw kon de mensen alvast los maken van de ware God, maar nu het beest zelf als god vereerd wil worden hebben ze haar niet meer nodig, ze wordt afgedankt.
Wie wil uiteindelijk 'als god' zijn? Satan, de Duivel!
Hij heeft dus twee Beesten nodig; een politiek- en een religieuze. Een (on-) geestelijke macht en een burger wetgevende macht!

De Staatskerk; het Beest uit de zee (de volkeren)
De burgerwetgever van het kerkelijk Recht van de Staatskerk; De Verenigde Staten van Amerika, voorgegaan in de Vereniging van Europa, waar de Staatskerk haar fundament vindt, teruggrijpend
op OT ceremoniële praktijken alsook de letterlijke zaken van het oude Israël. Vandaar dat de Staatskerk het natuurlijke Jeruzalem en de natuurlijke Staat Israël nodig heeft om haar heiligdom in gereedheid te brengen.
Dat is dus ook de grond om te rederneren dat er nog een Armageddon komt, als een militaire strijd in of nabij het natuurlijke Israël.
Jezus waarschuwt voor zo'n idee want het past in de strategie van Satan, om Hemelse zake zichtbaar terug te brengen naar deze wereld.
(De natuur van de mens, zie: Romeinen 5/ Psalm 5/Psalm 8/Matt 22)

Indien we dus Openbaring 17 nader beschouwen, dan zien we uiteindelijk het volgende:

Openbaring 17

(vergelijk Openbaring 13:11-17; 18:1-5; zie ook2 Tess. 2:7-12). De verleider van alle volken.-- In Openbaring 17 wordt de ondergang voorzegd van alle kerken die zichzelf verkopen door een afgodische dienst aan het Staatskerk van het Grote (geestelijke) Babylon, zij die gedronken hebben van de wijn van de gram- schap harer hoererij (vergelijk Openbaring 17: 1-4 ).

Op deze wijze wordt de Staatskerkelijke macht voorgesteld die met alle bedrieglijkheid der ongerechtigheid, door uitwendige aantrekking en praalziek vertoon, alle volken verleidt; die net als Satan met onze stamouders heeft gedaan, alle goede dingen belooft aan hen die haar merkteken ontvangen en alle kwaad aan hen, die haar dwalingen tegenstaan. De macht die door en door verdorven is, zal het grootst mogelijk vertoon maken en zich bekleden met de meest welsprekende bewijzen van macht. De Bijbel zegt duidelijk dat hierdoor verderf en bedrieglijke goddeloosheid wordt bedekt.
“Op haar voorhoofd was een naam geschreven: Het Grote Babylob, MOEDER VAN DE HOEREN en van de gruwelen der aarde.” (waar ALLE koningen o aarde mee gehoereerd hebben (vals spel gespeeldà

Wie of wat geeft aan dit koninkrijk zijn macht? Het protestantisme, een macht die belijdt de gesteldheid en de geest van een lam te hebben en met de hemel te zijn verbonden, (maar) spreekt met de stem van een draak. Die macht wordt gedreven door een kracht van beneden.
Haar tekenen wijken af van de Geboden Gods. De Staatskerk ontvangt dan ook bijstand van de Protestantse kerk die het hetzelfde Merkteken van Gezag nastreeft en volgt als de Staatskerk.
Zonder deze organisatie was /is de Staatskerk niet in staat om een zekere 'getuigenis' van haar "goddelijke" macht bekend te maken, waarvan Jezus zegt dat het haar ontnomen zal worden!
Dat wil zeggen; haar leugens en onwaarheden over Bijbelse- en Goddelijke zake komen aan het licht. Dat geldt dus voor ALLE 'hoeren' alle dochters van de Staatskerk, want zoals de Moeder is zijn ook haar dochters!

(vergelijk Openb. 13:11-17; 16:13-16). Een verbond van de krachten van satan.-- (in relatie met Openb. 17:13, 14 ). “Deze zijn één van zin.” Er zal een universele band van eenheid, één grote harmonie, een verbond van krachten van Satan zijn. “Zij geven hun kracht en hun macht aan het beest.” Op deze wijze wordt dezelfde willekeurige, verdrukkende macht tegen godsdienstvrijheid, vrijheid om God te aanbidden naar de voorschriften van het geweten geopenbaard, als door de Staatskerk als Moeder werd getoond, toen dat in het verleden degenen vervolgde die het waagden te weigeren in te stemmen met de godsdienstige riten en ceremoniën van de Staatskerk(vergelijk het Beeld van Nebukadnessar).
In de strijd die in de laatste dagen wordt gevoerd, zullen alle corrupte machten, die afvallig zijn geworden van de Wet des Heren zich verenigen tegen Gods volk.
In deze strijd zal de Sabbat van het vierde gebod het punt zijn waar alles om draait; want in het sabbatsgebod identificeert de grote Wetgever Zichzelf als de Schepper van hemel en aarde
Zoals Christus op de dag van het Pinksterfeest werd verheerlijkt,zal Hij opnieuw worden verheerlijkt in het afsluitingswerk van het evangelie, wanneer Hij een volk gereed zal maken om stand te houden onder de laatste toets, in het laatste conflict van de grote strijd


Laten we beseffen dat deze waarschuwing en deze profetische lijnen 'alle volkeren' aangaat, alleen zij die in het "Boek des Levens" zijn opgetekend, ontkomen aan de macht van de Moederkerk/Staatskerk.
Het (Geestelijke-) wekelijkse Sabbatgebod dat als spil (4e) in de lijst van leefregels voor ALLE mensen is bepaald, omvat dus de gehele lijst van de 10 leefregels, waarvan geen één uitgesloten, verandert of naar meelijke
maatstaf bepaald kan worden.

Hartelijke groet!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Er staan me zo genoeg visies. Voor mij zelf valt me vooral het karakter op van de vrouw: loze beloftes voor genot etc..
en als ik dat zo zie, dan gaat dat verder dan religies, aangezien in deze tijd mensen niet eens meer zo aan religies vast zitten.
Het gaat om een manier van denken. Dat dit Babylon wordt genoemd, valt ook op. We vergelijken het vaak met de wederopstanding van Rome,
maar in die tijd zagen ze dus Rome als de wederopstanding van Babylon. Maar dat is om het even.

Ik denk dat we de volgende hoofdstuk nemen:
Openbaring 18


18
1 Hierna zag ik een andere engel uit de hemel neerdalen. Hij had groot gezag en zijn luister verlichtte de aarde. 2 Met een krachtige stem riep hij: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad! Ze is een woonplaats voor demonen geworden, ze biedt onderdak aan elke onreine geest, elke onreine vogel en elk onrein, afschuwelijk dier. 3 Alle volken hebben door haar ontucht de wijn van haar wellust gedronken, de koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de handelaars op aarde zijn van haar overvloedige weelde rijk geworden.’

4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga weg uit die stad, mijn volk, zodat je geen deel hebt aan haar zonden en ontkomt aan de plagen die haar zullen treffen. 5 Want haar zonden reiken tot aan de hemel en God zal haar onrecht vergelden. 6 Doe met haar wat zij met anderen deed, ja laat haar dubbel boeten. Laat haar het dubbele drinken uit de beker waaruit zij anderen te drinken gaf. 7 Geef haar net zo veel pijn en rouw te dragen als zij zich luister en overvloed heeft gegund. Ze zegt bij zichzelf: Ik zit hier als een koningin, niet als een arme weduwe. Mij zal niets gebeuren! 8 Daarom zullen alle plagen haar op één dag treffen: dodelijke ziekte, rouw en hongersnood, en ze zal in vlammen opgaan. Want God, de Heer, die dat vonnis heeft geveld, is machtig.

9 De koningen op aarde, die ontucht met haar hebben gepleegd en in weelde hebben geleefd, zullen om haar jammeren en treuren als ze de rook boven haar zien opstijgen. 10 Ze blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt, en zeggen: “Wee! Wee Babylon, grote, sterke stad! In één uur tijd is je vonnis voltrokken!” 11 De handelaars op aarde treuren en rouwen om haar, want er is niemand die hun waren nog wil kopen: 12 goud en zilver, edelstenen en parels, linnen, purperen stoffen, zijde, scharlaken stoffen, cipressenhout, allerlei voorwerpen van ivoor en van dure houtsoorten, van brons, ijzer en marmer, 13 kaneel en kardemom, reukwerk en balsem, wierook, wijn en olijfolie, meel en tarwe, runderen en schapen, paarden en wagens, slaven en lijfeigenen. 14 Verloren zijn de vruchten waar je hart naar uitging, verdwenen al je rijkdom, alle weelde – dat alles is voorgoed voorbij. 15 Degenen die hierin handelden en die hun rijkdom aan haar te danken hebben, blijven op een afstand, ontzet door de straf die zij krijgt. Ze treuren en rouwen om haar 16 en zeggen: “Wee! Wee grote stad! Je droeg linnen, purperen en scharlakenrode kleren, en gouden sieraden, edelstenen en parels. 17 Maar in één uur tijd is heel je grote rijkdom vernietigd.” Alle stuurlui, iedereen die op Babylon vaart, het scheepsvolk en alle anderen die op zee werken, bleven op een afstand 18 en riepen toen ze de rook boven haar zagen opstijgen: “Welke stad is er aan die grote stad gelijk?” 19 Ze wierpen stof over hun hoofd, treurden en rouwden, en riepen: “Wee! Wee grote stad! Iedereen die schepen op zee had, dankte zijn rijkdom aan haar schatten. Maar in één uur tijd is zij te gronde gericht.” 20 Juich om haar, hemel, juich heiligen, apostelen en profeten! Het vonnis dat zij jullie had toebedacht, heeft God aan haar voltrokken.’
21 Toen tilde een sterke engel een steen zo groot als een molensteen op en smeet die in zee met de woorden: ‘Zo zal ook Babylon, die grote stad, worden weggeslingerd; ze zal voorgoed verdwijnen.
22 De klank van lier en zang, bazuin en fluit
zal in jou voorgoed verstommen,
de bedrijvigheid van ieder ambacht
zal in jou voorgoed stilvallen.
Het geluid van de molen zal nooit meer in je klinken,
23 het licht van de lamp nooit meer in je schijnen.
Het feestgedruis rond bruid en bruidegom
zal in jou nooit meer te horen zijn.
Eens waren je handelaars de groten der aarde,
alle volken bezweken voor je verleidende toverij.
24 Maar ook vloeide in deze stad het bloed van profeten en heiligen, van al degenen die op aarde werden geslacht.’


Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door Gaitema »

Hier gaat het dus ook over die Babylon. In het boek staat trouwens ook dat de gelovigen erdoor verleid worden er aan mee te doen en zo geloof ik ook wel dat de hoer onder andere zich meester maakt van kerken en haar misleid, maar wel in het beeld van de tarwe en dolle tarwe. Er zijn dominee's, priesters en Rabbijnen met gelovigen die Jezus echt dienen. In de PKN zie je ook dat er dominee's zijn die niet meer in God geloven, maar ook een vrijzinnige of juist orthodoxe opvatting kan schade aanbrengen. Het echte en het onechte is moeilijk van elkaar te scheiden.
Daarbij vindt de strijd tussen het echte en de leugen ook binnen een mens plaats. We hebben te strijden tegen geestelijke machten.

De macht wat als Babylon kan worden geduid, is gevallen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Bijbelboek Openbaring

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Gait,

Je schreef o.a.:
Het gaat om een manier van denken
Inderdaad en wat nog meer dan?......er naar handelen

Zoals dus de Allerhoogste god, in Christus en de Trooster aan de trouwe gelovige vraagt om het leven aan te passen aan Zijn wet (de 10 leefregels) en er naar te handelen....
als Getuigenis van Christus en het Koninkrijk der Hemelen.......zo

...zal dus het Beest ons de vraag stellen of we hem willen navolgen; aan voorhoofd en rechterhand gebonden door een Merk (-teken) van accordering.

Zoals deus de Vader de mensen die Zijn wet onderhouden zal Verzegelen, zo zal de Wereld, door dwang en afhankelijkheid de mensen Merk ...tekenen:
Schapen en Bokken.

Dat gebeurd heel geniepig, heel onverwachts en heel (economisch) koelbloedig.

Als twee Beesten vrienden worden! De Staatskerk en de Verenigde Staten van Amerika, maar eerst Europa en morgen de gehele wereld.
Heute Deutschland und Morgen den ganzen Welt! Vandaag Europa en morgen de Nieuwe Werelds Orde

Tja, de geschiedenis herhaalt zich, evenals Gods oproepen tot hernieuwing van Zijn eeuwig Verbond! (Openbaring 14:6-12)


Hartelijke groet