¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2871
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Piebe 2 punt 1 schreef:
Jerommel schreef:
Eliyahu schreef:
Jerommel schreef:Welnee, die hele Talmoedische bende volgt YHWH helemaal niet, maar hun eigen trots.
Bs'd

Welke argumenten kan je aandragen om die beschuldiging te onderbouwen?
Het is een constatering, geen beschuldiging.
Welke argumenten kan je aandragen om het te weerleggen?
Wel, jij doet de bewering zonder onderbouwing, een beetje arrogant om dan te verwachten dat een ander dat gaat ontkrachten met bewijzen.
Bs'd

Precies. Beweringen zonder onderbouwing gaan zonder onderbouwing de afvalbak in.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2871
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Jerommel schreef:
Piebe 2 punt 1 schreef:
Jerommel schreef:
Eliyahu schreef:
Bs'd

Welke argumenten kan je aandragen om die beschuldiging te onderbouwen?
Het is een constatering, geen beschuldiging.
Welke argumenten kan je aandragen om het te weerleggen?
Wel, jij doet de bewering zonder onderbouwing, een beetje arrogant om dan te verwachten dat een ander dat gaat ontkrachten met bewijzen.
Ja joh, maar ik vertel niks nieuws toch?
Dan maar 'beetje arrogant', helaas....
Bs'd

Nee, je vertelt niks nieuws, je regurgiteert oude christelijke jodenhaat.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2871
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

Alpha schreef:
Eliyahu schreef:Jouw messias wordt verworpen door Israel, vanwege het feit dat hij de messiaanse profetieën niet vervuld heeft, en vanwege het feit dat zijn claim dat hij God was aanzet tot afgodendienst.

Maar de enig ware God J-H-W-H wordt niet verworpen door Israel. Israel volgt Hem na en onderhoudt zijn wet.
Bs'd

Iedereen die claimt de messias te zijn en vervolgens de messiaanse profetieën niet vervuld, die moet verworpen worden als een valse messias.

En als iemand de messias zou verwerpen, dan betekent dat niet dat hij God verwerpt, want de messias is niet God.
Je blijft je mantra maar herhalen.
Om jou niet voor leugenaar te zetten zal ik dat dan nog maar een keertje doen:

Maar de enig ware God J-H-W-H wordt niet verworpen door Israel. Israel volgt Hem na en onderhoudt zijn wet.
Engelen zijn de zonen Gods en worden dus goden genoemd, net als sommige mensen in een bepaalde functie.
Fout. Ze worden zonen van God genoemd, maar dat betekent niet dat ze dan goden zijn.

Israel wordt Gods eerstgeboren zoon genoemd, maar Israel is niet God.

De uitdrukking: "zoon van God" wordt gebruikt voor mensen en engelen de zeer geliefd of extra bevoordeeld zijn door God, zoals we kunnen zien in Genesis 6:4, Job 1:6, 2:1, 38:7, Psalm 82:6, 89:6 en vele andere verzen.
De enige ware God JHWH is almachtig, Jezus is dan NIET!

Maar goed, zonde Jezus is geen redding mogelijk.
Dat zegt het christendom. De islam zegt dat er zonder Mohammed geen redding mogelijk is.

Ik hou het maar bij het woord van God, de hebreeuwse bijbel:

Jesaja 43:10-11: "Voor Mij is er geen god geformeerd en na Mij zal er geen zijn. Ik, Ik ben J-H-W-H en buiten Mij is er geen verlosser."

Jesaja 45:21-22: "En er is geen god behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende god is er buiten Mij niet. Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde, want Ik ben God en niemand meer."

Hosea 13:4: "Maar Ik ben J-H-W-H uw God van het land Egypte af; een god nevens Mij kent gij niet en een verlosser nevens Mij is er niet."

Jer 31:34 "Kent J-H-W-H: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord van J-H-W-H, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken."

.
.
.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

JW88 schreef:Wat is dan jouw reden, ik heb nog steeds geen enkel idee.....

Omdat ik me oprecht af vraag wat iemand motiveert om in God te geloven, wat zijn concrete reden daar voor is....
Ik heb daar dus zelf wel een idee van zoals ik al eerder opsomde, maar ik vraag mij af of er naast die redenen ook nog andere redenen zijn? Tot nu toe heb ik die nog niet echt gehoord....
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat geloof (vertrouwen) in God kan dus ook kan ontstaan door het besef van de macht van het kwaad.
Jij als atheïst stelt vragen over het bestaan van God, dat soort vragen is bijna altijd hopend op het kunnen ontkennen dus vandaar mijn scepsis.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Wajehie schreef:
JW88 schreef:Wat is dan jouw reden, ik heb nog steeds geen enkel idee.....

Omdat ik me oprecht af vraag wat iemand motiveert om in God te geloven, wat zijn concrete reden daar voor is....
Ik heb daar dus zelf wel een idee van zoals ik al eerder opsomde, maar ik vraag mij af of er naast die redenen ook nog andere redenen zijn? Tot nu toe heb ik die nog niet echt gehoord....
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat geloof (vertrouwen) in God kan dus ook kan ontstaan door het besef van de macht van het kwaad.
Jij als atheïst stelt vragen over het bestaan van God, dat soort vragen is bijna altijd hopend op het kunnen ontkennen dus vandaar mijn scepsis.
Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?

Wat je nu doet is in mijn ogen wat vage cryptische antwoorden geven.

Ik ben ''ongelovig'' (ik noem het maar even zo omdat ik mezelf als niks zie en niet als atheist of ongelovige, ik zie mezelf als niks) omdat ik God niet kan rijmen met logica, rede en gezond verstand en het in mijn ogen overduidelijk is dat het allemaal 1 grote poppenkast is en God slechts een product is van de menselijke geest lange geleden verzonnen door mensen voor diverse redenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

JW88 schreef:
Wajehie schreef:
JW88 schreef:Wat is dan jouw reden, ik heb nog steeds geen enkel idee.....

Omdat ik me oprecht af vraag wat iemand motiveert om in God te geloven, wat zijn concrete reden daar voor is....
Ik heb daar dus zelf wel een idee van zoals ik al eerder opsomde, maar ik vraag mij af of er naast die redenen ook nog andere redenen zijn? Tot nu toe heb ik die nog niet echt gehoord....
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat geloof (vertrouwen) in God kan dus ook kan ontstaan door het besef van de macht van het kwaad.
Jij als atheïst stelt vragen over het bestaan van God, dat soort vragen is bijna altijd hopend op het kunnen ontkennen dus vandaar mijn scepsis.
Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?

Wat je nu doet is in mijn ogen wat vage cryptische antwoorden geven.

Ik ben ''ongelovig'' (ik noem het maar even zo omdat ik mezelf als niks zie en niet als atheist of ongelovige, ik zie mezelf als niks) omdat ik God niet kan rijmen met logica, rede en gezond verstand en het in mijn ogen overduidelijk is dat het allemaal 1 grote poppenkast is en God slechts een product is van de menselijke geest lange geleden verzonnen door mensen voor diverse redenen.
Antwoord krijg je hier niet...en serieuze, eerlijke discussies over dit onderwerp ook niet.
Vestig uw hoop niet op christenen wat dat betreft....vaak wordt meteen de "wapenrusting" aangetrokken.
Uitzonderingen daargelaten dan...zij het schaars.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

Je reactie is volgens verwachting. Mijn scepsis was dus weer vooruitziende blik op de realiteit :mrgreen:
Maar je wilt niet echt een antwoord op je vraag anders had je God wel gevraagd.
Maar dat lukt vaak niet wegens die blokkade; over vrije wil gesproken.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Wajehie schreef:Je reactie is volgens verwachting. Mijn scepsis was dus weer vooruitziende blik op de realiteit :mrgreen:
Maar je wilt niet echt een antwoord op je vraag anders had je God wel gevraagd.
Maar dat lukt vaak niet wegens die blokkade; over vrije wil gesproken.
Als 1 iemand zijn reactie volgens verwachting is dan is het die van jou wel, als je nog niet eens antwoord kan geven op de vraag, ''wat is de concrete reden dat je in God gelooft'' zegt dat wel genoeg, dat je zelf eigenlijk ook helemaal geen enkel idee hebt.... waarom doe je anders zo moeilijk? Het is nogal lastig om een fictief figuur iets te vragen heh :?
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

Inderdaad, een antwoord krijg je niet, anders dan 'Maar je wilt niet echt een antwoord op je vraag anders had je God wel gevraagd.'.
Dat is geen antwoord natuurlijk.
Nu, we vragen het aan de gelovige, en die geeft geen antwoord.
Ergo, er is geen reden om aan een hogere macht (als goden) te geloven.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

Bevestigen jullie allebei niet dat er een blokkade is.
En rationeel zijn jullie niet echt. Steeds komen met "het is mensenwerk" en vervolgens vraag je mensen om je te laten overtuigen.
Alleen een niet mens zou overtuigen , wat kan een mens dan toevoegen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Wajehie schreef:Bevestigen jullie allebei niet dat er een blokkade is.
En rationeel zijn jullie niet echt. Steeds komen met "het is mensenwerk" en vervolgens vraag je mensen om je te laten overtuigen.
Alleen een niet mens zou overtuigen , wat kan een mens dan toevoegen.
Is jouw God hier ook lid van dit forum dan?
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2871
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
:lol: :clown:
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2871
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

callista schreef:
Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
:lol: :clown:
Bs'd

Fijn dat je het leuk vindt.

I aim to please. :)
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

Grappenmaker....
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
Hahaha jij spoort echt niet man :lol:

Jij bent zo gehersenspoeld door dat gedateerde sprookjesboek*) dat je alle realiteitszin bent kwijt geraak, een discussie met jou voeren is een discussie voeren met een kleuter van 2 die in zijn eigen droomwereld leeft.....

Ook zo mooi dat gelovige mensen zeggen dat atheïsten en ongelovigen geen moreel besef hebben, nou mijn moreel besef is prima en ik heb nog nooit een gruwelijke daad verricht, hoe verklaar je dat? En hoe verklaar je het dat door religie de meest vreselijke dingen gebeuren, zoals bv alleen al vele oorlogen? Maar volgens jou is er natuurlijk nog nooit een religieus persoon geweest die een gruwelijke daad heeft verricht :shock: Je bent een parodie op jezelf man, met je eindeloze citaten en je volkomen onzinnig geneuzel**), jij moet echt priester worden, dat lijkt me wel wat voor je.

[modbreak Trajecto]
*), **) Voor dit alles: een eerste officiële waarschuwing in nieuwe reeks.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

JW88 schreef:
Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
Hahaha jij spoort echt niet man :lol:

Jij bent zo gehersenspoeld door dat gedateerde sprookjesboek dat je alle realiteitszin bent kwijt geraak, een discussie met jou voeren is een discussie voeren met een kleuter van 2 die in zijn eigen droomwereld leeft.....

Ook zo mooi dat gelovige mensen zeggen dat atheïsten en ongelovigen geen moreel besef hebben, nou mijn moreel besef is prima en ik heb nog nooit een gruwelijke daad verricht, hoe verklaar je dat? En hoe verklaar je het dat door religie de meest vreselijke dingen gebeuren, zoals bv alleen al vele oorlogen? Maar volgens jou is er natuurlijk nog nooit een religieus persoon geweest die een gruwelijke daad heeft verricht :shock: Je bent een parodie op jezelf man, met je eindeloze citaten en je volkomen onzinnig geneuzel, jij moet echt priester worden, dat lijkt me wel wat voor je.
:mrgreen:
Nou, ik heb net nog een paar muggen doodgeslagen.... :clown:
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2871
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Eliyahu »

JW88 schreef:
Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
Hahaha jij spoort echt niet man :lol:
Bs'd

Dus dat zijn jouw manieren in een discussie? En dan durf je nog van jezelf te zeggen dat "jouw moreel besef prima is"??
Jij bent zo gehersenspoeld door dat gedateerde sprookjesboek dat je alle realiteitszin bent kwijt geraak, een discussie met jou voeren is een discussie voeren met een kleuter van 2 die in zijn eigen droomwereld leeft.....
Doe er gerust nog een schepje bovenop, dan kunnen we allemaal meegenieten van jouw hoogstaande normen en waarden.
Ook zo mooi dat gelovige mensen zeggen dat atheïsten en ongelovigen geen moreel besef hebben, nou mijn moreel besef is prima en ik heb nog nooit een gruwelijke daad verricht, hoe verklaar je dat? En hoe verklaar je het dat door religie de meest vreselijke dingen gebeuren, zoals bv alleen al vele oorlogen? Maar volgens jou is er natuurlijk nog nooit een religieus persoon geweest die een gruwelijke daad heeft verricht :shock: Je bent een parodie op jezelf man, met je eindeloze citaten en je volkomen onzinnig geneuzel, jij moet echt priester worden, dat lijkt me wel wat voor je.
Het atheïsme is de grootste gesel der mensheid

De linkSSe systemen, zoals in China, Rusland, Cambodja, Noord Korea, die moordden en moorden op de meest krankzinnige schaal HUN EIGEN ONDERDANEN uit.

Niet de vijand, maar hun eigen burgers.

Mao; 70 miljoen. Stalin: 60 miljoen. Pol Pot: 2 miljoen. Noord Korea: Onbekend, maar vele miljoenen.

De atheïstische linkSSe dictors hebben in de 20e eeuw zo'n 200 miljoen VAN HUN EIGEN BURGERS vermoord.

Dit staat bekend onder de naam "democide", death by government.

En nee, dit is niet algemeen bekend, want de linkSSe media vegen dit zorgvuldig onder het tapijt.

Hier is een youtube die wat dieper ingaat op die democide:

https://www.youtube.com/watch?v=5hlAX0g5es8

Zie daar de zegeningen van het atheïsme. :(
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Ouwe achterhaalde meuk Eliyahu, die je al sinds zo'n ca. 10 jaar op alle fora zet en die al meerdere malen weerlegd en ontmaskerd is.
Maar als het jou gelukkig maakt om hier maar mee te blijven doorgaan gun ik je dat van harte.... :clown:
Nieuw forum, nieuwe kansen toch? [hoop je] :mrgreen:
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door JW88 »

Eliyahu schreef:
JW88 schreef:
Eliyahu schreef:
JW88 schreef:Ik snap gewoon niet dat het zo moeilijk voor je is om een concrete duidelijke reden te geven waarom je in God gelooft? :?
Bs'd

Omdat God 3300 jaar geleden gesproken heeft tot een volk van miljoenen mensen, en hen Zijn wet gegeven heeft.

En omdat uit de natuur om ons heen blijkt dat er een Intelligente Ontwerper geweest moet zijn.

En omdat als mensen tot atheïsme vervallen ze elk moreel kompas verliezen en gruweldaden begaan zoals nog nooit eerder vertoond.
Hahaha jij spoort echt niet man :lol:
Bs'd

Dus dat zijn jouw manieren in een discussie? En dan durf je nog van jezelf te zeggen dat "jouw moreel besef prima is"??
Jij bent zo gehersenspoeld door dat gedateerde sprookjesboek dat je alle realiteitszin bent kwijt geraak, een discussie met jou voeren is een discussie voeren met een kleuter van 2 die in zijn eigen droomwereld leeft.....
Doe er gerust nog een schepje bovenop, dan kunnen we allemaal meegenieten van jouw hoogstaande normen en waarden.
Ook zo mooi dat gelovige mensen zeggen dat atheïsten en ongelovigen geen moreel besef hebben, nou mijn moreel besef is prima en ik heb nog nooit een gruwelijke daad verricht, hoe verklaar je dat? En hoe verklaar je het dat door religie de meest vreselijke dingen gebeuren, zoals bv alleen al vele oorlogen? Maar volgens jou is er natuurlijk nog nooit een religieus persoon geweest die een gruwelijke daad heeft verricht :shock: Je bent een parodie op jezelf man, met je eindeloze citaten en je volkomen onzinnig geneuzel, jij moet echt priester worden, dat lijkt me wel wat voor je.
Het atheïsme is de grootste gesel der mensheid

De linkSSe systemen, zoals in China, Rusland, Cambodja, Noord Korea, die moordden en moorden op de meest krankzinnige schaal HUN EIGEN ONDERDANEN uit.

Niet de vijand, maar hun eigen burgers.

Mao; 70 miljoen. Stalin: 60 miljoen. Pol Pot: 2 miljoen. Noord Korea: Onbekend, maar vele miljoenen.

De atheïstische linkSSe dictors hebben in de 20e eeuw zo'n 200 miljoen VAN HUN EIGEN BURGERS vermoord.

Dit staat bekend onder de naam "democide", death by government.

En nee, dit is niet algemeen bekend, want de linkSSe media vegen dit zorgvuldig onder het tapijt.

Hier is een youtube die wat dieper ingaat op die democide:

https://www.youtube.com/watch?v=5hlAX0g5es8

Zie daar de zegeningen van het atheïsme. :(
Dat heeft niks met moreel besef te maken, maar met iemand de waarheid vertellen, dat jij dat niet wilt horen is wat anders.

Natuurlijk zijn er atheisten die gruwelijke dingen doen net zoals er ook gelovige mensen zijn die gruwelijke dingen doen, het verschil is echter dat de gruwelijke dingen die atheisten doen compleet lost staat van atheist zijn, ze doen die dingen niet vanuit het atheisme of worden er door geinspireerd, bij gelovigen is dat wel anders, er zijn genoeg gruwlijke dingen gedaan uit de naam van een God of religie, of geinspireerd door religie, kijk vandaag de dag alleen al maar naar IS.

Maar jij gaat zo selectief te werk dat het bijna zielig is, je vergeet nu snel even al die gruwelijke daden die religieuze mensen hebben gedaan? Volgens mij was er laatst nog ergens een priester die zijn handen niet van onschuldige jongetjes af kon houden. En je zegt hier gewoon even dat er geen atheïst ter wereld is met een goed moreel besef? Hoor je zelf wel allemaal wat je zegt eigenlijk? Hoe kan je nou verwachten dat mensen je serieus nemen als je deze antwoorden geeft? Vind je het gek dat mensen dat zeggen dat je niet spoort?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door callista »

Juist weergegeven JW88... :flower1:
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

callista schreef:
Wajehie schreef:Bevestigen jullie allebei niet dat er een blokkade is.
En rationeel zijn jullie niet echt. Steeds komen met "het is mensenwerk" en vervolgens vraag je mensen om je te laten overtuigen.
Alleen een niet mens zou overtuigen , wat kan een mens dan toevoegen.
Is jouw God hier ook lid van dit forum dan?
En dan tel ik er 3 :)
De conclusie is dus wel dat er geen sprake is van vrije wil als je God niet kunt vragen omdat...
Gebruikersavatar
Alloniempje
Berichten: 512
Lid geworden op: 31 mei 2015, 13:36
Man/Vrouw: V

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Alloniempje »

callista schreef:Juist weergegeven JW88... :flower1:
Eens met Callista.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Rechtuit »

Dat waren allemaal atheisten met goed moreel besef met als beroep massamoordenaar,wij zullen er een paar noemen allemaal voormannen van de heilstaat.Stalin,Lenin,Mao,Castro,Oom Ho en dan die gek in Noord Korea enz en enz allemaal fantastische atheisten. :evil: :evil: :evil: :o
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: ¦LB¦ Geloven in God. Welke God mag het dan zijn?

Bericht door Wajehie »

Rechtuit schreef:Dat waren allemaal atheisten met goed moreel besef met als beroep massamoordenaar,wij zullen er een paar noemen allemaal voormannen van de heilstaat.Stalin,Lenin,Mao,Castro,Oom Ho en dan die gek in Noord Korea enz en enz allemaal fantastische atheisten. :evil: :evil: :evil: :o
Maar dat kun je natuurlijk niet plakken op de individuele atheïst. Of moet het op de brandstapel zetten van christenen ook op conto van de huidige paus worden gezet.