Henoch wandelde met God

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

Maargoed, ik ben sinds mijn 15e bekend met wiet, hoewel het toen nog hasj en import-wiet was dat de klok sloeg in blow-land.
Meer dan 20 jaar later kwam ik tot geloof.
Ik vind het zelf ook wel kwalijk dat het geloof op dit vlak weinig vruchten draagt, daarom schreef ik eerder dat ik me schaam tov. God, omdat ik als gelovige faal.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

Martine schreef:
Jerommel schreef:Goed, in Callista'a wereld was Hitler blijkbaar een christen, omdat ie weleens een hand schudde met kerk-afgevaardigden ofzo...
Nee, Hitler zei zelf dat hij christen was. Onbegrijpelijk, maar wel waar. Die specificatie komt niet van Callista.
En jij denkt dat hij dat dan ook daadwerkelijk was?
GEzien Hitler's plannen en drijfveren is dat immers niet mogelijk.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door callista »

Jerommel schreef:Goed, in Callista'a wereld was Hitler blijkbaar een christen, omdat ie weleens een hand schudde met kerk-afgevaardigden ofzo...
Daar gaat het niet om...dat is in een ander topic [ook off topic] al besproken.

Maar dit [die Godwin] zijn van die misselijke afleidingsmanoevre trucjes , alsof iedereen die wiet rookt ook net zo zou zijn of worden als Hitler.
Ja, Hitler had een snor...dus alle mannen met snorren zijn slecht..
Hitler was dol op zijn hond..dus alle mensen die dol zijn op herdershonden zijn slecht.
Hitler was een vegetariër, dus daar zal zijn gedrag wel door komen etc.

Zum kotzen dergelijke opmerkingen.

Maar goed, misschien vind jij ze wel er toe doende? :roll:
Pas dan maar op als je zo'n opmerking van Anja werkelijk serieus neemt..... :evil:
Echt niet te filmen dit..... :x

Allemaal --zoals ik al eerder zei---totaal off topic...
Ik heb een link gegeven over Wiet etc....
Wie Hitler er dan [weer] bij wil slepen om de eigen visie kracht bij te zetten....... ga gerust je gang........ 8-)
Maar besef wel dat een Godwin in de meeste discussies als not-done wordt beschouwd, maar enkel toegepast wordt bij gebrek aan argumenten, m.a.w. als een zwaktebod.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

callista schreef: Wiet-- [Cannabus]
Cannabis
is ook een aloud geneesmiddel---mits verstandig toegepast, maar ja, de verleiding om er bij bepaalde gemoedstoestanden wat meer van te nemen is dan ook inderdaad aanwezig.
Klopt!
Nee, stoppen met antidepressiva schijnt moeilijk te zijn, ook afhankelijk van hoe lang je ze al slikt....
Bij een lange tijd slikken kan het jaren duren voordat je ervan afgekickt bent...
In één keer stoppen mag dan ook niet, maar ja, dat weet je zelf ok wel.
Ja, ik weet het...
Heb het destijds héél langzaam afgebouwd, dat duurde meer dan een half jaar.
Maar de depressie kwam dus ook gewoon keihard terug...
Ik heb het zonder maar een paar maanden vol gehouden.
Ik was erg teleurgesteld.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door callista »

Martine schreef:
Anja schreef:Ik heb een TR aangemaakt, want ik vind dit een kwalijke zaak. Een geloofsforum kan geen uithangbordje zijn voor drugs.
Dat is onzin - en daar komt bij dat ik als topic starter dat zou hebben moeten doen.
Het enige dat ik zou willen is dat het hele verhaal van soft- en harddrugs in een apart topic kwam. Het heeft misschien ten diepste wel, maar op het eerste gezicht niet direct te maken met 'wandelen met God'.
Ook op een geloofsforum moet het volgens mij bespreekbaar zijn.
Juist..dat heb ik ook voorgesteld...zo'n topic is er ook al..de link heb ik gegeven, maar er kan ook een nieuw topic over gestart worden wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Jerommel schreef:Goed, in Callista'a wereld was Hitler blijkbaar een christen, omdat ie weleens een hand schudde met kerk-afgevaardigden ofzo...
Daar gaat het niet om...dat is in een ander topic [ook off topic] al besproken.

Maar dit [die Godwin] zijn van die misselijke afleidingsmanoevre trucjes , alsof iedereen die wiet rookt ook net zo zou zijn of worden als Hitler.
Ja, Hitler had een snor...dus alle mannen met snorren zijn slecht..
Hitler was dol op zijn hond..dus alle mensen die dol zijn op herdershonden zijn slecht.
Hitler was een vegetariër, dus daar zal zijn gedrag wel door komen etc.

Zum kotzen dergelijke opmerkingen.

Maar goed, misschien vind jij ze wel er toe doende? :roll:
Pas dan maar op als je zo'n opmerking van Anja werkelijk serieus neemt..... :evil:
Echt niet te filmen dit..... :x

Allemaal --zoals ik al eerder zei---totaal off topic...
Ik heb een link gegeven over Wiet etc....
Wie Hitler er dan [weer] bij wil slepen om de eigen visie kracht bij te zetten....... ga gerust je gang........ 8-)
Maar besef wel dat een Godwin in de meeste discussies als not-done wordt beschouwd, maar enkel toegepast wordt bij gebrek aan argumenten, m.a.w. als een zwaktebod.
Hmm... Hoe kwam Hitler hier überhaupt ter sprake eigenlijk?
Nou ja, who cares, het is off-topic.
Maar de bewering dat Hitler christelijk was is natuurlijk apekool.
Maar, misschien bedoel je 'cultureel christelijk', da's wat anders.
HEt zal wel zo zijn PR voordelen hebben gehad, me dunkt.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door callista »

Jerommel schreef:]
Hmm... Hoe kwam Hitler hier überhaupt ter sprake eigenlijk?
Lees maar terug..Anja haalde Hitler aan
Nou ja, who cares, het is off-topic.
Dat is inmiddels duidelijk.... :geek:
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

callista schreef:
Dat is inmiddels duidelijk.... :geek:
Nou, meteen al hoor, maar wie min of meer suggereert dat er geen verschil is tussen het kruis en het hakenkruis krijgt vanzelfsprekend een reaktie. ;)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door callista »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:
Anja schreef:Niet alleen Hitler zelf was een drugsgebruiker, ook zijn naaste medewerkers, Hitlers inner circle, waren allemaal gebruikers van drugs.
Waar slaat dat [die Godwin] nu weer op. :shock:
Hitler was ook een vegetariër en een christen... :w
Dat heeft álles te maken met ontremming Callista. viewtopic.php?p=97764#p97764

Dat Hitler en zijn kornuiten zich bedienden van allerhande theorieën, filosofieën en symbolen, dat weet zo'n beetje iedereen wel, ook al denkt Jerommel van niet. Maar dat ze junks waren weet zelfs Jerommel niet.

Overigens is vrijwel iedere drugsgebruiker van heden ten dage ooit begonnen met wiet.

En een TR doen, Martine, dat mag iedere deelnemer. Het is geen regel dat alleen een TS dat mag doen. Dat betekent niet dat een topic dicht moet, dat bepaalt de moderatie. Maar dat hier iets aan zou moeten gebeuren kwa moderatie, dat is wel mijn mening. Menig jongeling is er met zulke fabeltjes over zogenaamde softdrugs in terechtgekomen. Het is mijn mening dat dat niet op een geloofsforum thuishoort, maar bij de hulpverlening. Wat ermee gebeurt is niet aan mij. Maar ik heb het gewoon even gemeld omdat ik het zorgwekkend vind.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

Anja schreef: Dat Hitler en zijn kornuiten zich bedienden van allerhande theorieën, filosofieën en symbolen, dat weet zo'n beetje iedereen wel, ook al denkt Jerommel van niet.
Dit blijkt dikwijls toch, zodoende.
Maar dat ze junks waren weet zelfs Jerommel niet.
Wat weet ik nou weer niet, volgens jou?
Natuurlijk waren er middelen voor handen, zeker als je toch al lekker satanistisch bezig bent, want dan kom je in contact met die scene.
Het woord "junks" zou ik alleen niet gebruiken.


Overigens is vrijwel iedere drugsgebruiker van heden ten dage ooit begonnen met wiet.
Hmm... Mja, de "stepping stone theory"....
Heeft een grijze baard...
Laatst gewijzigd door Jerommel op 09 mei 2015, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Martine »

Is een 48-jarige een 'jongeling'?
Jerommel schreef:Maar de bewering dat Hitler christelijk was is natuurlijk apekool.
Jerommel: hij beweerde dat zelf. Een buitengewoon merkwaardige opvatting van 'christen-zijn'.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

Martine schreef:Is een 48-jarige een 'jongeling'?
Jerommel schreef:Maar de bewering dat Hitler christelijk was is natuurlijk apekool.
Jerommel: hij beweerde dat zelf. Een buitengewoon merkwaardige opvatting van 'christen-zijn'.
Tja, de man verkocht wel meer apekool toch?
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door pyro »

Jerommel schreef:
Martine schreef:Is een 48-jarige een 'jongeling'?
Jerommel schreef:Maar de bewering dat Hitler christelijk was is natuurlijk apekool.
Jerommel: hij beweerde dat zelf. Een buitengewoon merkwaardige opvatting van 'christen-zijn'.
Tja, de man verkocht wel meer apekool toch?
Iedereen die daar zin in heeft kan zichzelf christen noemen en de bijbel naar eigen believen uitleggen; Hitler herkende in Jezus vooral een strijder tegen de Joden wiens strijd hij zich geroepen voelde voort te zetten, zo liet hij optekenen in 1922.
Het is zoals Gaitema onlangs terecht opmerkte in de Mattheus uitpraatdraad:

"Wie mijn stem hoort zal eeuwig leven"
"u bent rein, door het woord dat Ik tot U zeg."
"niet een ieder die tegen Mij zegt "Here, Here", zal het koninkrijk der hemelen binnen gaan. Daar komt u alleen als u doet wat Ik zeg."

Dus inderdaad, niet iedere massamoordende Hitler gaat het koninkrijk der hemelen binnen als die 'Here, Here' tegen Jezus zegt. :naughty:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door coby »

Jerommel schreef: Psycho-pharmaca zijn ook drugs, meestal synthetisch.
Wiet is een plant die verder niet bewerkt hoeft te worden, is in die zin 'natuurlijk'.

Maargoed, ik wil niet alles weerleggen wat je nu schrijft hoor.
Probeer alleen wat uit te leggen.
Mijn ex zat aan de wiet. Toen zei ik: Hou nou eens op met die rotdrugs! Nou jij slikt 8 oxazepam op een dag en antidepressiva. Wat is het verschil? Oxazepam maken ze van opium.
Huh? Toen zag ik ook nog Hal Lindsey met een preek over pharmakeia, dat stond in Openbaringen, was witchcraft, Ik ben acuut gestopt. Mocht niet maar had nergens last van terwijl als ik het daarvoor zelf probeerde af te bouwen ging het voor geen meter. Zoek gewoon gebed als het je niet zelf lukt.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door pyro »

coby schreef:
Jerommel schreef: Psycho-pharmaca zijn ook drugs, meestal synthetisch.
Wiet is een plant die verder niet bewerkt hoeft te worden, is in die zin 'natuurlijk'.

Maargoed, ik wil niet alles weerleggen wat je nu schrijft hoor.
Probeer alleen wat uit te leggen.
Mijn ex zat aan de wiet. Toen zei ik: Hou nou eens op met die rotdrugs! Nou jij slikt 8 oxazepam op een dag en antidepressiva. Wat is het verschil? Oxazepam maken ze van opium.
Huh? Toen zag ik ook nog Hal Lindsey met een preek over pharmakeia, dat stond in Openbaringen, was witchcraft, Ik ben acuut gestopt. Mocht niet maar had nergens last van terwijl als ik het daarvoor zelf probeerde af te bouwen ging het voor geen meter. Zoek gewoon gebed als het je niet zelf lukt.
Begrijp ik nu goed dat je anderen het gebruik van medicatie (zoals oxazepam) afraadt, Coby? Dat kun je niet doen... :geek:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

coby schreef:
Jerommel schreef: Psycho-pharmaca zijn ook drugs, meestal synthetisch.
Wiet is een plant die verder niet bewerkt hoeft te worden, is in die zin 'natuurlijk'.

Maargoed, ik wil niet alles weerleggen wat je nu schrijft hoor.
Probeer alleen wat uit te leggen.
Mijn ex zat aan de wiet. Toen zei ik: Hou nou eens op met die rotdrugs! Nou jij slikt 8 oxazepam op een dag en antidepressiva. Wat is het verschil? Oxazepam maken ze van opium.
Huh? Toen zag ik ook nog Hal Lindsey met een preek over pharmakeia, dat stond in Openbaringen, was witchcraft, Ik ben acuut gestopt. Mocht niet maar had nergens last van terwijl als ik het daarvoor zelf probeerde af te bouwen ging het voor geen meter. Zoek gewoon gebed als het je niet zelf lukt.
Met alle respect, coby, ook voor je anekdote, maar denk je dat ik niet heb gebeden? :lol:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Anja (oud account) »

Jerommel schreef:
Anja schreef: Dat Hitler en zijn kornuiten zich bedienden van allerhande theorieën, filosofieën en symbolen, dat weet zo'n beetje iedereen wel, ook al denkt Jerommel van niet.
Dit blijkt dikwijls toch, zodoende.
Maar dat ze junks waren weet zelfs Jerommel niet.
Wat weet ik nou weer niet, volgens jou?
Natuurlijk waren er middelen voor handen, zeker als je toch al lekker satanistisch bezig bent, want dan kom je in contact met die scene.
Het woord "junks" zou ik alleen niet gebruiken.


Overigens is vrijwel iedere drugsgebruiker van heden ten dage ooit begonnen met wiet.
Hmm... Mja, de "stepping stone theory"....
Heeft een grijze baard...

Het waren zelf-medicaliserende junks ja, met een psychiatrische stoornis. Ze leden aan erngstige wanen, waaronder grootheidswaan. Zelfs tijdens de Neurenberger processen nog. Totaal van de wereld. Helemaal van het padje af.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Jerommel »

Ja, precies, van het padje af, ook wel "compleet van de pot gerukt". :?
Het moet een waar feest zijn geweest voor de duvel en z'n demonen...
Ik vind het een verhaal, bij het onwerkelijke af...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door coby »

pyro schreef:
coby schreef:
Jerommel schreef: Psycho-pharmaca zijn ook drugs, meestal synthetisch.
Wiet is een plant die verder niet bewerkt hoeft te worden, is in die zin 'natuurlijk'.

Maargoed, ik wil niet alles weerleggen wat je nu schrijft hoor.
Probeer alleen wat uit te leggen.
Mijn ex zat aan de wiet. Toen zei ik: Hou nou eens op met die rotdrugs! Nou jij slikt 8 oxazepam op een dag en antidepressiva. Wat is het verschil? Oxazepam maken ze van opium. Den
Huh? Toen zag ik ook nog Hal Lindsey met een preek over pharmakeia, dat stond in Openbaringen, was witchcraft, Ik ben acuut gestopt. Mocht niet maar had nergens last van terwijl als ik het daarvoor zelf probeerde af te bouwen ging het voor geen meter. Zoek gewoon gebed als het je niet zelf lukt.
Begrijp ik nu goed dat je anderen het gebruik van medicatie (zoals oxazepam) afraadt, Coby? Dat kun je niet doen... :geek:
Nee hij gebruikte dat meer als excuus, maar omdat ik me rot schrok dat het opium was (weet toch nergens wat van) kapte ik er gelijk mee. Nee anderen bemoei ik me niet mee maar zelf heb ik er nogal negatieve ervaringen mee. Heb een zm poging gedaan door prozac.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door coby »

Jerommel schreef:
coby schreef:
Jerommel schreef: Psycho-pharmaca zijn ook drugs, meestal synthetisch.
Wiet is een plant die verder niet bewerkt hoeft te worden, is in die zin 'natuurlijk'.

Maargoed, ik wil niet alles weerleggen wat je nu schrijft hoor.
Probeer alleen wat uit te leggen.
Mijn ex zat aan de wiet. Toen zei ik: Hou nou eens op met die rotdrugs! Nou jij slikt 8 oxazepam op een dag en antidepressiva. Wat is het verschil? Oxazepam maken ze van opium.
Huh? Toen zag ik ook nog Hal Lindsey met een preek over pharmakeia, dat stond in Openbaringen, was witchcraft, Ik ben acuut gestopt. Mocht niet maar had nergens last van terwijl als ik het daarvoor zelf probeerde af te bouwen ging het voor geen meter. Zoek gewoon gebed als het je niet zelf lukt.
Met alle respect, coby, ook voor je anekdote, maar denk je dat ik niet heb gebeden? :lol:
Ik bedoel als het je zelf niet lukt kun je een goeie bediening zoeken waar ze voor je kunnen bidden. Ik kwam door zelf te bidden niet eens van het roken af.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Anja (oud account) »

Martine schreef:Is een 48-jarige een 'jongeling'?
Komen en lezen hier alleen 48-jarigen? Waar staat hier geschreven dat alleen mensen met een geboortedatum van voor 1967 hier mogen komen?

Heb je wel eens gezien hoe een 17-jarige intelligente jongere door dat zo "onschuldig" wietgebruik dusdanig ziek wordt dat ie moet worden opgenomen op een gesloten afdeling en voor zeer lange tijd aan o.a. de antidepressiva en antipsychotica moet? Weet je wat dat met zo'n jongere doet? Ooit de gevolgen gezien?

Weet je waar zo iemand dan terechtkomt, wat er op zo'n afdeling nog meer allemaal zit? Weet je hoe mensen eraan toe zijn als ze uiteindelijk op zeker punt in hun latere leven in een verslavingskliniek terechtkomen?
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:
callista schreef:
Dat is inmiddels duidelijk.... :geek:
Nou, meteen al hoor, maar wie min of meer suggereert dat er geen verschil is tussen het kruis en het hakenkruis krijgt vanzelfsprekend een reaktie. ;)
De kunst is om dat juist niet te doen.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door BdO »

Jerommel schreef:Maargoed, ik ben sinds mijn 15e bekend met wiet, hoewel het toen nog hasj en import-wiet was dat de klok sloeg in blow-land.
Meer dan 20 jaar later kwam ik tot geloof.
Ik vind het zelf ook wel kwalijk dat het geloof op dit vlak weinig vruchten draagt, daarom schreef ik eerder dat ik me schaam tov. God, omdat ik als gelovige faal.
Ik denk dat dit een heel mooi bruggetje terug is naar het wandelen met God.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Henoch wandelde met God

Bericht door Trajecto »

Moderatie:
Dit topic is helemaal uit het spoor geraakt.
Ik laat het open in de hoop dat men nu weer on-topic verder gaat.
Een afsplitsing naar een ander topic kan als men door wil gaan op andere zaken.
Nulla aetas ad discendum sera