De oorsprong van de verering van Maria

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door callista »

De oorsprong van de van de verering van Maria is gewoon terug te voeren naar de Moedergodin, zoals ik het begon van dit topic al heb aangegeven...en uitgelegd.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:De oorsprong van de van de verering van Maria is gewoon terug te voeren naar de Moedergodin, zoals ik het begon van dit topic al heb aangegeven...en uitgelegd.
Neen dat is een fabel,dat wordt door niet Katholieken maar al te graag gezegd.

De verering van de Heilige Maagd Maria is theologisch terug te voeren op het Magnificat.Ken uw theologie.

De beeltenis van Maria met het Christuskind is een andere discussie kunsthistorisch Theologisch.
Ook hier ken uw theologische kunstgeschiedenis. :!: :!: :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door callista »

Afbeelding
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:Afbeelding
LEUK HE :clown: :mrgreen:

O ja en goed lezen wat er nou eigenlijk wordt gezegd. :P :!: :!:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door callista »

Rechtuit schreef:
callista schreef:Afbeelding
LEUK HE :clown: :mrgreen:

O ja en goed lezen wat er nou eigenlijk wordt gezegd. :P :!: :!:
Ja, neem dat advies zelf ook maar eens ter harte... :geek:
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

callista schreef:
Rechtuit schreef:
callista schreef:Afbeelding
LEUK HE :clown: :mrgreen:

O ja en goed lezen wat er nou eigenlijk wordt gezegd. :P :!: :!:
Ja, neem dat advies zelf ook maar eens ter harte... :geek:
Wees maar niet bang zo nu is het THEETIJD 8-) 8-) :!:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Anja (oud account) »

Wees gegroet, Maria, vol van genade, de Heer is met u [zie Luc.1:28]. Gezegend zijt gij boven alle vrouwen en gezegend is de vrucht van uw lichaam, Jezus. [zie Luc.1:42] Heilige Maria, Moeder Gods, bid voor ons, arme zondaars. Nu en in het uur van onze dood. Amen.
Luc.1:48 Want zie, vanaf nu zullen alle geslachten mij zalig prijzen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Alpha »

Rechtuit schreef:
Martine schreef:
="Alpha"Het grote verschil is echter, dat ik mijn mening baseer op de Bijbel.
Ergo: alle anderen baseren hun mening niet op de Bijbel?
Hij baseer zijn mening------ het gaat niet om een mening hier kan je zien dat hij zich baseert op de organisatie van het wachttorengenootschap.

De Christen Katholiek baseer zijn /haar Geloof op de Heilige Traditie en de Heilige Schrift zonder de Traditie had er geen Heilige Schrift geweest.De Heilige Schrift is geworden door de Heilige Traditie.

Wat de protestanten betreft is er geen eenduidig antwoordt op te geven daar zijn zeer verschillen.
Maar nu terug naar het onderwerp-------------De oorsprong van de verering van Maria--------------
Dus het ei was er voor de kip?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8871
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Alpha »

Rechtuit schreef:
callista schreef:De oorsprong van de van de verering van Maria is gewoon terug te voeren naar de Moedergodin, zoals ik het begon van dit topic al heb aangegeven...en uitgelegd.
Neen dat is een fabel,dat wordt door niet Katholieken maar al te graag gezegd.

De verering van de Heilige Maagd Maria is theologisch terug te voeren op het Magnificat.Ken uw theologie.

De beeltenis van Maria met het Christuskind is een andere discussie kunsthistorisch Theologisch.
Ook hier ken uw theologische kunstgeschiedenis. :!: :!: :w
Het is een fabel dat kerkelijke tradities niet van niet Bijbelse religies is overgenomen.

De RKK is in 325 opgericht door Constantijn.
Om dat te bewerkstelligen bood hij de "christelijke" bisschoppen hetzelfde salaris als de andere priesters in zijn rijk.
Vervolgens kerstende (= christelijk verklaren) hij vele niet Bijbelse gebruiken en feesten.
Zo werd het zonnewendefeest omgebouwd tot kerstmis.
Uit de Bijbel is op te maken dat Jezus medio oktober is geboren en dat geen enkele jood, ook Jezus en zijn discipelen niet, hun geboortefeest vierden.

Interessant is dat in wiki christelijke feestdagen genoemd worden.
Geen enkele feestdag is in de Bijbel door Jezus ingesteld.
De enige herdenkingsdag die hij instelde, was de herdenking van zijn dood op 14 Nissan.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Rechtuit schreef:
Martine schreef:
="Alpha"Het grote verschil is echter, dat ik mijn mening baseer op de Bijbel.
Ergo: alle anderen baseren hun mening niet op de Bijbel?
Hij baseer zijn mening------ het gaat niet om een mening hier kan je zien dat hij zich baseert op de organisatie van het wachttorengenootschap.

De Christen Katholiek baseer zijn /haar Geloof op de Heilige Traditie en de Heilige Schrift zonder de Traditie had er geen Heilige Schrift geweest.De Heilige Schrift is geworden door de Heilige Traditie.

Wat de protestanten betreft is er geen eenduidig antwoordt op te geven daar zijn zeer verschillen.
Maar nu terug naar het onderwerp-------------De oorsprong van de verering van Maria--------------
Dus het ei was er voor de kip?
Nee, jij verwart het ei met de kip. Dat is wel even iets anders.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Martine »

Alpha schreef:Het is een fabel dat kerkelijke tradities niet van niet Bijbelse religies is overgenomen.

De RKK is in 325 opgericht door Constantijn.
Om dat te bewerkstelligen bood hij de "christelijke" bisschoppen hetzelfde salaris als de andere priesters in zijn rijk.
Vervolgens kerstende (= christelijk verklaren) hij vele niet Bijbelse gebruiken en feesten.
Zo werd het zonnewendefeest omgebouwd tot kerstmis.
Uit de Bijbel is op te maken dat Jezus medio oktober is geboren en dat geen enkele jood, ook Jezus en zijn discipelen niet, hun geboortefeest vierden.

Interessant is dat in wiki christelijke feestdagen genoemd worden.
Geen enkele feestdag is in de Bijbel door Jezus ingesteld.
De enige herdenkingsdag die hij instelde, was de herdenking van zijn dood op 14 Nissan.
En wat is er verkeerd aan dat wij Kerst, Pasen, Pinksteren vieren?
Nee, misschien niet terug te vinden - letterlijk - in de Bijbel.
Maar sommige tradities zijn gewoon goed. Het leert stilstaan bij de grote verhalen in de Bijbel.
Iedereen kan weten dat Kerst niet in december viel. Herders zouden zeker niet in wintertijd in het veld zijn geweest om maar wat te noemen.

Kijk, alle flauwekul rond Kerst is bijzaak. Ik bedoel: bomen, ballen, lichtjes enz.Dat is pure commercie.
Maar stilstaan bij het feit dat God in Christus mens is geworden kan geen enkele kwaad, integendeel.
Dat geldt ook voor de andere christelijke feestdagen.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

Alpha schreef:
Rechtuit schreef:
callista schreef:De oorsprong van de van de verering van Maria is gewoon terug te voeren naar de Moedergodin, zoals ik het begon van dit topic al heb aangegeven...en uitgelegd.
Neen dat is een fabel,dat wordt door niet Katholieken maar al te graag gezegd.

De verering van de Heilige Maagd Maria is theologisch terug te voeren op het Magnificat.Ken uw theologie.

De beeltenis van Maria met het Christuskind is een andere discussie kunsthistorisch Theologisch.
Ook hier ken uw theologische kunstgeschiedenis. :!: :!: :w
Het is een fabel dat kerkelijke tradities niet van niet Bijbelse religies is overgenomen.

De RKK is in 325 opgericht door Constantijn.
Om dat te bewerkstelligen bood hij de "christelijke" bisschoppen hetzelfde salaris als de andere priesters in zijn rijk.
Vervolgens kerstende (= christelijk verklaren) hij vele niet Bijbelse gebruiken en feesten.
Zo werd het zonnewendefeest omgebouwd tot kerstmis.
Uit de Bijbel is op te maken dat Jezus medio oktober is geboren en dat geen enkele jood, ook Jezus en zijn discipelen niet, hun geboortefeest vierden.

Interessant is dat in wiki christelijke feestdagen genoemd worden.
Geen enkele feestdag is in de Bijbel door Jezus ingesteld.
De enige herdenkingsdag die hij instelde, was de herdenking van zijn dood op 14 Nissan.
Leuk die uitleg van het wachttoren genootschap alleen het klopt niet bewust onwaarheid spreken.
Ook hier ken uw Kerkgeschiedenis en Theologische kunst geschiedenis ken uw theologie. :w :w :!:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Zolderworm »

Rechtuit schreef:
Alpha schreef:
Rechtuit schreef:
callista schreef:De oorsprong van de van de verering van Maria is gewoon terug te voeren naar de Moedergodin, zoals ik het begon van dit topic al heb aangegeven...en uitgelegd.
Neen dat is een fabel,dat wordt door niet Katholieken maar al te graag gezegd.

De verering van de Heilige Maagd Maria is theologisch terug te voeren op het Magnificat.Ken uw theologie.

De beeltenis van Maria met het Christuskind is een andere discussie kunsthistorisch Theologisch.
Ook hier ken uw theologische kunstgeschiedenis. :!: :!: :w
Het is een fabel dat kerkelijke tradities niet van niet Bijbelse religies is overgenomen.

De RKK is in 325 opgericht door Constantijn.
Om dat te bewerkstelligen bood hij de "christelijke" bisschoppen hetzelfde salaris als de andere priesters in zijn rijk.
Vervolgens kerstende (= christelijk verklaren) hij vele niet Bijbelse gebruiken en feesten.
Zo werd het zonnewendefeest omgebouwd tot kerstmis.
Uit de Bijbel is op te maken dat Jezus medio oktober is geboren en dat geen enkele jood, ook Jezus en zijn discipelen niet, hun geboortefeest vierden.

Interessant is dat in wiki christelijke feestdagen genoemd worden.
Geen enkele feestdag is in de Bijbel door Jezus ingesteld.
De enige herdenkingsdag die hij instelde, was de herdenking van zijn dood op 14 Nissan.
Leuk die uitleg van het wachttoren genootschap alleen het klopt niet bewust onwaarheid spreken.
Ook hier ken uw Kerkgeschiedenis en Theologische kunst geschiedenis ken uw theologie. :w :w :!:
Maar hij heeft nu eens wel gelijk. De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Martine »

Zolderworm schreef:De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Vooral in Israël heeft mij dat zeer gestoord. Op elke plek die in de Bijbel wordt genoemd is een kerk gebouwd.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Zolderworm »

Martine schreef:
Zolderworm schreef:De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Vooral in Israël heeft mij dat zeer gestoord. Op elke plek die in de Bijbel wordt genoemd is een kerk gebouwd.
Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik heb het over Nederland en andere West-Europese landen.
Only dead fish go with the flow
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

lex orandi lex credendi.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Anja (oud account) »

Martine schreef:
Zolderworm schreef:De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Vooral in Israël heeft mij dat zeer gestoord. Op elke plek die in de Bijbel wordt genoemd is een kerk gebouwd.
Een christen zou daar toch juist blij om moeten zijn......anders hadden er moskeeën gestaan, net als op de Tempelberg.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 10 feb 2016, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:lex orandi lex credendi.
Amen. :flower1:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Martine schreef:
Zolderworm schreef:De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Vooral in Israël heeft mij dat zeer gestoord. Op elke plek die in de Bijbel wordt genoemd is een kerk gebouwd.
Een christen zou daar toch juist blij om moeten zijn......anders hadden er moskeeen gestaan, net als op de Tempelberg.
Hoe meer KERKEN er gebouwd worden hoe beter MEER MEER MEER :!: :!: :!: :!:
Maar de draad gaat over---------------De oorsprong van de verering van Maria-----------------
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:
Gaitema schreef:En dat gebeurd niet, want niet alle protestanten zullen op gezag bidden tot Maria in de kerk.
Je zit er weer naast er wordt in de Kerk alleen gebeden tot God door Jezus de Christus de Verrezen Heer.
Ik weet het. Jullie noemen het verschil tussen bidden en aanbidden.
Echter dan nog, doen we er niet aan mee.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

https://www.youtube.com/watch?v=WL-ZJMKtu2c
Zo wat devotie op deze draad bij het begin van de Grote Heilige Vasten is wel op zijn plaats.
Maria de Heilige Maagd de verwijzende naar de Verlosser.
Laatst gewijzigd door Rechtuit op 11 feb 2016, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Re:De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:
Gaitema schreef:
Biker schreef:
Gaitema schreef:En dat gebeurd niet, want niet alle protestanten zullen op gezag bidden tot Maria in de kerk.
Natuurlijk, want niet Maria is onze Middelaar, maar Christus.
Wie heeft die dwaling eigenijk ooit bedacht?
Volgens mij stamt dat nog uit de tijd van Jezus zelf.
Mensen waren gewoon om eer aan mensen te geven. Voorouder vereringen waren gewoon.
Ik leg die link voor mijzelf met al de heiligenbeelden in de kerk.
Ik weet van het bidden tot heiligen dat het hoe dan ook uit de eerste eeuw stamde.
Tijdens de christenvervolgingen sneuvelden vele christenen en de gewoonte ontstond toen om te bidden tot de overleden heiligen of ze in de hemel bij God willen pleiten om hulp in hun vervolging en nood. Het wordt niet als voorspraak vragen van de doden gezien, aangezien zij als heiligen het eeuwige leven hebben.
Ik geloof dat in bepaalde gevallen zo'n soort contact als met een engel kan ontstaan, maar het bewust bidden tot heiligen met een hele gebedenseremonie erbij vind ik voor een protestant te ver gaan. Als een engel tot ons spreekt, geeft die ook aan dat hem geen eer toekomt. Ze hebben liever niet dat we voor hen knielen. Ze zijn immers maar gewoon engelen. Daarom vind ik ook de Rooms Katholieke manier niet juist.
Zelf heb ik wel momenten gehad dat ik zo in het bewustzijn dat er engelen om me heen zijn hen mijn excuses heb aangeboden bijvoorbeeld, omdat ik gefaald had die dag en zij daar dan bij zouden hebben moeten staan. Maar ik vind het niet passen om erbij te gaan knielen enzo..

Nu zal de katholiek dat ook meer uitleggen als een cultuur van respect tonen enzo, maar dat past ons dan dus niet. Het leidt naar mijn idee allemaal af van het gebed richten tot God zelf.
Hoe meer je met anderen dan God zelf in gesprek bent, hoe minder je dan met God zelf in contact bent.
Daarom vind ik de protestantse manier gewoon goed, om in plaats van al die heiligen maar gewoon het gebed tot God zelf te richten. Via derden is het maar omslachtig en dat vraagt God toch niet van ons.
Het is anders als je een broeder of zuster hier op aarde vraagt om voor je te bidden.
Dat wordt ook zo in het katholieke gebruik evenzo gevraagd aan mensen in de hemel.
Toch lijkt me dat overbodig. Maar boven al dus dat buigen en seremonieel gebeuren rondom het bidden erbij.. Dat zie ik zelf niet als iets goeds. Eigenlijk denk ik dat we dat niet eens hoeven te doen als we tot God bidden. Het uiterlijke vertoon wat wij als protestanten en evengoed de evangelischen ook hoog in het vaandel hebben, dat stamt daar nog van. God vraagt echter geen bidritueel (waar moslims trouwens nog beter in zijn), maar om een nederig mens dat in zijn hart vol demoed tot God bidt. Handen vouwen met de ogen gesloten, knielen op bankjes of juist springend in de lucht met de handen in de lucht en je blik naar boven gericht onder een enorm geschreeuw en geroep (met zelfs tranen met tuiten) zegt God geen ene moer..
Hij kijkt naar het hart.. Want uitingen kunnen smeken om beloningen zijn.. Uitingen kunnen gewoonten zijn.. Maar een oprecht mens overpijnst zijn hart en dat treft God in Zijn kloppende Vaderhart, die bewogen is met de bewogenen.
Een echt protestants verhaal alleen er klopt niet zo veel van.
Er is geen enkele Katholiek die beelden aanbidt belachelijk om dat te stellen.In de Hebreenen brief staat === hou uw voorgangers in ere=== dus de Heiligen zijn ons ten voorbeeld(raad je aan om maar is wat heiligenlevens te gaan lezen) Niemand zegt dat de Heilige Maagd Maria Middelaar is,er is maar een Middelaar en dat Jezus de Christus Hij die Verrezen is;dus ook dat is een protestantse leugen. Maria krijgt wel alle eer=== alle volken zullen mij zalig prijzen=== zelfs een gebod dat gebod negeren protestanten(wij hebben het dan niet over door geschoten Maria devotie).Zo gauw je binnen komt in een Kerk Zijn Heilige Huis ben je stil je groet Hem en ga in gebed en wacht rustig tot de Heilige Eucharistie aan gaat vangen.Wij moeten wel is ergens zijn in een Kerk daar zitten dan een paar honderd mensen en het is muis stil.Niet als bij de protestanten dan iedereen zit te wauwelen of het een kroeg is.

Het bidden ogen dicht handen gevouwen is de Germaanse wijze van bidden( ken uw vroege geschiedenis van uw verre voorouders) De klassieke wijze van bidden is de orante houding.

Als laatste het beste is nog niet goed genoeg voor Hem dus Zijn Heilig Huis is bekleed met schoonheid en Luister.
Kortom;lex orandi lex credendi.
Het is wel wat merkwaardig wat je zegt.
Dat Maria zalig geprezen wordt is ook iets wat wij doen. Dat heeft helemaal niets met een "gebod tot bidden/prijzen" te maken. Het is niets anders dan de erkenning dat Maria een gezegende onder de vrouwen is en zalig in Gods ogen. Verder vertellen we ieder jaar met kerst van het wonderbaarlijke geschenk dat zij van God heeft gekregen. Ook dat Maria staat bij het kruis en staat bij Het lege graf, waarin de Jezus weer ontmoet. Een schitterend verhaal.
Zoals wij dat doen is het prima. Meer is er niet nodig. Ze is ook maar gewoon een mens van vlees en bloed.
Bovendien komt ware eer uit het hart voort en zegt een gebedshouding en woorden niet bijster veel.
Laat staan de aardse gewoonten van de volkeren.
Verdiepen in allerlei mensen in het verleden mag, dat doen wij natuurlijk ook wel.
Voorbeeld figuren in het geloof zal een ieder ook wel hebben.
Voor mij zijn de meest in het oog springende de bijbelse personages. Pater Amadeüs, Henk Binnendijk, mijn vriendin, Anne van der Beijl, mijn ouders :flower1: , broeder Hun uit China, Jacob Lorber, Bertha Dudde en ik zal er vast nog wel wat vergeten zijn.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

Je bent deze draad aan het vervuilen en waar het nou over gaat weet je niet. :naughty: :naughty: :naughty:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:
Martine schreef:
Zolderworm schreef:De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Vooral in Israël heeft mij dat zeer gestoord. Op elke plek die in de Bijbel wordt genoemd is een kerk gebouwd.
Een christen zou daar toch juist blij om moeten zijn......anders hadden er moskeeen gestaan, net als op de Tempelberg.
Hoe meer KERKEN er gebouwd worden hoe beter MEER MEER MEER :!: :!: :!: :!:
Maar de draad gaat over---------------De oorsprong van de verering van Maria-----------------
De apostelen bouwden geen kerken, maar stichten gemeentes en richten mensenlevens op.
In landen als Noord Korea en Iran zijn er amper kerken, maar er zijn vele christenen te vinden!
Gods Gemeente is daar ook aanwezig.
Maria zal het daar grondig mee eens zijn.. zij is zelf nog nooit in een kerk geweest.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:Je bent deze draad aan het vervuilen en waar het nou over gaat weet je niet. :naughty: :naughty: :naughty:

Je zal eens een keer positief reageren..
Het zou eens wat nieuws zijn.

Ik zag de draad nu pas en reageer gewoon op wat me gevraagd is.
Van mij hoef je geen katholiek verhaal te verwachten, want ik ben gewoon een christen.
Al erken je mijn lidmaatschap van het Lichaam van Christus niet en zie je me aan voor een sektegek.
Dat is jouw dwaling en laat ik tussen jou en God.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.