De oorsprong van de verering van Maria

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Rechtuit »

Gaitema schreef:
Rechtuit schreef:Je bent deze draad aan het vervuilen en waar het nou over gaat weet je niet. :naughty: :naughty: :naughty:

Je zal eens een keer positief reageren..
Het zou eens wat nieuws zijn.

Ik zag de draad nu pas en reageer gewoon op wat me gevraagd is.
Van mij hoef je geen katholiek verhaal te verwachten, want ik ben gewoon een christen.
Al erken je mijn lidmaatschap van het Lichaam van Christus niet en zie je me aan voor een sektegek.
Dat is jouw dwaling en laat ik tussen jou en God.
Ook hier weer je weet niet waar het over gaat dan ga je maar schelden;ach stof van onze schoenen en snel verder gaan.

Oja deze draad gaat over-------------De oorsprong van de verering van Maria----------------------

Voorts over op de orde van de dag maar weer :w :w :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Anja schreef:Wees gegroet, Maria, vol van genade, de Heer is met u [zie Luc.1:28]. Gezegend zijt gij boven alle vrouwen en gezegend is de vrucht van uw lichaam, Jezus. [zie Luc.1:42] Heilige Maria, Moeder Gods, bid voor ons, arme zondaars. Nu en in het uur van onze dood. Amen.
Luc.1:48 Want zie, vanaf nu zullen alle geslachten mij zalig prijzen.
Wees gegroet Anja, bid voor onze zondaars . Nu en tot in de uur van de dood.
Ik ben een kapel voor jou aan het inwijden. Heb een mooie afbeelding van jouw gemaakt, er kaarsen om heen gezet en prijs jou knielende elke dag zalig.

Ik ben bezig met vele andere kapellen om andere christenen er ook op een gelijke wijze in eer te bewijzen.
Een hele gemeenschap van gelovigen die eer gewijzen helpen mee aan het onderhoud van de kapellen en komen er ook samen. We hebben speciale bijeenkomsten om hier over van gedachten te wisselen en er vinden daarin ook genezingen van lichaam en ziel plaats..

Dit is het, waar de protestant helaas niet aan mee doet.
Wel jammer, want het is gewoon een gebod van de bijbel om het zo te doen.
Eer bewijzen aan de heiligen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Rechtuit schreef:
Gaitema schreef:
Rechtuit schreef:Je bent deze draad aan het vervuilen en waar het nou over gaat weet je niet. :naughty: :naughty: :naughty:

Je zal eens een keer positief reageren..
Het zou eens wat nieuws zijn.

Ik zag de draad nu pas en reageer gewoon op wat me gevraagd is.
Van mij hoef je geen katholiek verhaal te verwachten, want ik ben gewoon een christen.
Al erken je mijn lidmaatschap van het Lichaam van Christus niet en zie je me aan voor een sektegek.
Dat is jouw dwaling en laat ik tussen jou en God.
Ook hier weer je weet niet waar het over gaat dan ga je maar schelden;ach stof van onze schoenen en snel verder gaan.

Oja deze draad gaat over-------------De oorsprong van de verering van Maria----------------------

Voorts over op de orde van de dag maar weer :w :w :w
Je bent zelf begonnen over de pb me verrot te schelden.
Achterlijk genoeg hebben moderatoren dat toegestaan.
Ik wijger jouw vergif van de duivel te accepteren.
Je bent bezielt door een demoon als je zo doet
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Gaitema »

Gaitema schreef:
Anja schreef:Wees gegroet, Maria, vol van genade, de Heer is met u [zie Luc.1:28]. Gezegend zijt gij boven alle vrouwen en gezegend is de vrucht van uw lichaam, Jezus. [zie Luc.1:42] Heilige Maria, Moeder Gods, bid voor ons, arme zondaars. Nu en in het uur van onze dood. Amen.
Luc.1:48 Want zie, vanaf nu zullen alle geslachten mij zalig prijzen.
Wees gegroet Anja, bid voor onze zondaars . Nu en tot in de uur van de dood.
Ik ben een kapel voor jou aan het inwijden. Heb een mooie afbeelding van jouw gemaakt, er kaarsen om heen gezet en prijs jou knielende elke dag zalig.

Ik ben bezig met vele andere kapellen om andere christenen er ook op een gelijke wijze in eer te bewijzen.
Een hele gemeenschap van gelovigen die eer gewijzen helpen mee aan het onderhoud van de kapellen en komen er ook samen. We hebben speciale bijeenkomsten om hier over van gedachten te wisselen en er vinden daarin ook genezingen van lichaam en ziel plaats..

Dit is het, waar de protestant helaas niet aan mee doet.
Wel jammer, want het is gewoon een gebod van de bijbel om het zo te doen.
Eer bewijzen aan de heiligen.
En juist hierom Anja, gaan wij protestanten anders met heiligen om.
Wij vinden dat gepaster.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Vertrokken user_4

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Vertrokken user_4 »

Rechtuit schreef:Je bent deze draad aan het vervuilen en waar het nou over gaat weet je niet. :naughty: :naughty: :naughty:
Deze hele draad staat bol van de onzin over Maria. En dat komt vooral omdat deze draad in het subforum LB staat, dus iedereen kan hier willekeurige troep plempen over Maria...en dat gebeurd dus ook, al vanaf pagina 1. Vaak is het niet meer dan de gebruikelijke, gegoogelde, achterhaalde clichés, zonder even zelf na te denken of de bronnen te checken. Bij anderen is het het totale onbegrip wat de rol van Maria is, in de heilsgeschiedenis... en dat zien we vooral in de laatste bijdragen.

Klop het stof van uw schoenen en negeer gewoon dit soort onderwerpen in LB... en over tot de orde van de dag. ;)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Zolderworm »

Loyola_2 schreef:
Rechtuit schreef:Je bent deze draad aan het vervuilen en waar het nou over gaat weet je niet. :naughty: :naughty: :naughty:
Deze hele draad staat bol van de onzin over Maria. En dat komt vooral omdat deze draad in het subforum LB staat, dus iedereen kan hier willekeurige troep plempen over Maria...en dat gebeurd dus ook, al vanaf pagina 1. Vaak is het niet meer dan de gebruikelijke, gegoogelde, achterhaalde clichés, zonder even zelf na te denken of de bronnen te checken. Bij anderen is het het totale onbegrip wat de rol van Maria is, in de heilsgeschiedenis... en dat zien we vooral in de laatste bijdragen.

Klop het stof van uw schoenen en negeer gewoon dit soort onderwerpen in LB... en over tot de orde van de dag. ;)
Je bedoelt dat veel mensen er anders over denken dan jij. En dat je daar niet tegen kan.
Only dead fish go with the flow
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Biker »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:
Martine schreef:
Zolderworm schreef:De Kerk maakte van de heidense feesten simpelweg kerkelijke feesten en op de heidense heilige plekken bouwde zij een kerk.
Vooral in Israël heeft mij dat zeer gestoord. Op elke plek die in de Bijbel wordt genoemd is een kerk gebouwd.
Een christen zou daar toch juist blij om moeten zijn......anders hadden er moskeeen gestaan, net als op de Tempelberg.
Hoe meer KERKEN er gebouwd worden hoe beter MEER MEER MEER :!: :!: :!: :!:
-
Helaaas komt hier weer naar voren dat katholieken de Bijbel slecht kennen, er staat wel 3 keer dat Zijn kerk NIET een gebouw is dat met handen is gemaakt.
Maar dat zal wel tegen dovemansoren gericht zijn,
as usual.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: De oorsprong van de verering van Maria

Bericht door Tin »

Modbreak Tin: Hier kan geen moderator iets van maken zonder door de één dan wel de ander als niet objectief of iets anders weinig positiefs gezien te worden.
Is een gesprek niet mogelijk, is het niet mogelijk.
Slotje blijft er dus op.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.