John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Tin »

pyro schreef:
Tin schreef: Maar dat filmpje van een uur komt dan toch wel na een paar honderd uur er mee bezig zijn alleen al op dit forum! :D
kost dat modereren zoveel tijd joh? sjips! :?
Nee, het doorworstelen van de berichten van o.a. Inktvlam :D
En dat bedoel ik goed hoor, want ik noem zijn naam eigenlijk omdat ik best wel weer eens een berichtje van zijn hand zou willen zien. :)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Jerommel »

vrolijke schreef:
Jerommel schreef:..maar hoe moet je dat dan doen, als je op een video wilt wijzen, dan een link te plaatsen, die dan de geïnteresseerden bekijken kunnen?

Ik ben in principe eens dat meer dan een uur video niet uit nodigt, maar dat neemt de waarde van de inhoud niet weg.
Enfin, ik zit soms met het zelfde probleem, als ik een link wil delen en de inhoud wil bespreken.

Een doelgerichte studie op video of webpagina is echter dikwijls zo veel meer zeggend dan een poging tot reproductie via het toetsenbord...
"De" waarheid bestaat sowieso niet.
Dat is dan ook niet waar, vrolijke...

Tevens: dan bestaan leugens ook niet.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door JW88 »

Tin schreef:
pyro schreef:
Jerommel schreef:..maar hoe moet je dat dan doen, als je op een video wilt wijzen, dan een link te plaatsen, die dan de geïnteresseerden bekijken kunnen?

Ik ben in principe eens dat meer dan een uur video niet uit nodigt, maar dat neemt de waarde van de inhoud niet weg.
Enfin, ik zit soms met het zelfde probleem, als ik een link wil delen en de inhoud wil bespreken.

Een doelgerichte studie op video of webpagina is echter dikwijls zo veel meer zeggend dan een poging tot reproductie via het toetsenbord...
Het is een oppervlakkige wereld, mensen hebben geen tijd en doen geen moeite zich ergens in te verdiepen. Komt ook wel door de informatie overlast maatschappij tegenwoordig. Er is zoveel potentiele informatie beschikbaar dat je die nooit van het mensenleven allemaal tot je kan nemen. En dan maak je keuzes terwijl de rest vervalt tot simpele karikaturen.
Filmpje van een uur waarin iemand de evolutie ontkent? -> geen tijd en geen belangstelling.
Veel informatie aanbod noopt nu eenmaal tot snelle en rigoreuze keuzes waar je je aandacht en tijd aan besteedt :|
Maar dat filmpje van een uur komt dan toch wel na een paar honderd uur er mee bezig zijn alleen al op dit forum! :D
En zoals ik al zei de zwakke kanten van evolutie zijn duidelijk.
Althans, voor mij. Niet voor iemand als JW natuurlijk ;)
De sterke kanten van traditioneel christendom als enig alternatief zijn mij echter niet duidelijk.
En ook dáár zijn inmiddels heel wat uurtjes ingestoken :P

Tja, waar zullen we voor kiezen: Het totale bombardement van informatie in onze informatiemaatschappij over ons heen laten overspoelen en opzuigen, of al die informatie als niet relevant terzijde schuiven?
Waarschijnlijk zal het wel weer uitdraaien op iets er tussenin, middelmatig als wij zijn ;)
Het is wel altijd grappig dat wanneer wetenschappers kritiek leveren op evolutie het altijd christelijke wetenschappers zijn haha :lol: maar dat wordt er dan voor het gemak even niet bij gezegd, dan worden ze gewoon als wetenschappers betiteld en wordt dat cruciale feit even weg gelaten, christelijke wetenschappers neem ik verre van serieus, dat is natuurlijk zo tegenstrijdig als het maar kan.

Maar micro-evolutie is dus een feit bij gelovigen als ik het goed begrijp? Een Siberische tijger en een Bengaalse tijger hebben beide dezelfde voorvader mag ik aan nemen? En een leeuw en een tijger ook? Mag ik dat ook aannemen? Aangezien je dus ook een tijger kan kruisen met een leeuw, dan krijg je een Liger. Vervolgens moet je, je dan aanvragen, wat is het nu van micro-evolutie? Het antwoord is dan: Aanpassen aan de omstandigheden, lijkt mij in elk geval. Waarom is micro-evolutie dan volstrekt logisch en macro-evolutie absoluut onmogelijk? Dat slaat toch helemaal nergens op.... Als je maar genoeg tijd neemt en steeds verder terug in de tijd gaat dan is die voorvader van de tijger en leeuw ook weer ergens uit geëvolueerd, steeds in kleine stapjes, klinkt volstrekt logisch.

En wat is het doel van God bij micro-evolutie? Ik hoor steeds dat de aarde perfect is aangepast voor de mens en niet andersom, dan moet de aarde toch ook perfect zijn aangepast voor alle diersoorten? Waarom is er dan micro-evolutie nodig als alles al perfect is?

En hoe oud is de aarde nou? Is die 10.000 jaar? Of miljarden jaren oud? Lijkt mij toch dat die miljarden jaren oud is, hebben die wetenschappers die dat geconcludeerd hebben dan gewoon maar iets bedacht voor de lol?

En is de mens een dier? Lijkt mij toch van wel aangezien een mens zoveel overeenstemmingen heeft met dieren, en nog specifieker met zoogdieren en weer specifieker met primaten. Als de mens geen dier zou zijn hoe kan hij dan bv overleven met een varkenshart?
Allie
Berichten: 1458
Lid geworden op: 26 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Allie »

JW88 schreef:
Tin schreef:
pyro schreef:
Jerommel schreef:..maar hoe moet je dat dan doen, als je op een video wilt wijzen, dan een link te plaatsen, die dan de geïnteresseerden bekijken kunnen?

Ik ben in principe eens dat meer dan een uur video niet uit nodigt, maar dat neemt de waarde van de inhoud niet weg.
Enfin, ik zit soms met het zelfde probleem, als ik een link wil delen en de inhoud wil bespreken.

Een doelgerichte studie op video of webpagina is echter dikwijls zo veel meer zeggend dan een poging tot reproductie via het toetsenbord...
Het is een oppervlakkige wereld, mensen hebben geen tijd en doen geen moeite zich ergens in te verdiepen. Komt ook wel door de informatie overlast maatschappij tegenwoordig. Er is zoveel potentiele informatie beschikbaar dat je die nooit van het mensenleven allemaal tot je kan nemen. En dan maak je keuzes terwijl de rest vervalt tot simpele karikaturen.
Filmpje van een uur waarin iemand de evolutie ontkent? -> geen tijd en geen belangstelling.
Veel informatie aanbod noopt nu eenmaal tot snelle en rigoreuze keuzes waar je je aandacht en tijd aan besteedt :|
Maar dat filmpje van een uur komt dan toch wel na een paar honderd uur er mee bezig zijn alleen al op dit forum! :D
En zoals ik al zei de zwakke kanten van evolutie zijn duidelijk.
Althans, voor mij. Niet voor iemand als JW natuurlijk ;)
De sterke kanten van traditioneel christendom als enig alternatief zijn mij echter niet duidelijk.
En ook dáár zijn inmiddels heel wat uurtjes ingestoken :P

Tja, waar zullen we voor kiezen: Het totale bombardement van informatie in onze informatiemaatschappij over ons heen laten overspoelen en opzuigen, of al die informatie als niet relevant terzijde schuiven?
Waarschijnlijk zal het wel weer uitdraaien op iets er tussenin, middelmatig als wij zijn ;)
Het is wel altijd grappig dat wanneer wetenschappers kritiek leveren op evolutie het altijd christelijke wetenschappers zijn haha :lol: maar dat wordt er dan voor het gemak even niet bij gezegd, dan worden ze gewoon als wetenschappers betiteld en wordt dat cruciale feit even weg gelaten, christelijke wetenschappers neem ik verre van serieus, dat is natuurlijk zo tegenstrijdig als het maar kan.

Maar micro-evolutie is dus een feit bij gelovigen als ik het goed begrijp? Een Siberische tijger en een Bengaalse tijger hebben beide dezelfde voorvader mag ik aan nemen? En een leeuw en een tijger ook? Mag ik dat ook aannemen? Aangezien je dus ook een tijger kan kruisen met een leeuw, dan krijg je een Liger. Vervolgens moet je, je dan aanvragen, wat is het nu van micro-evolutie? Het antwoord is dan: Aanpassen aan de omstandigheden, lijkt mij in elk geval. Waarom is micro-evolutie dan volstrekt logisch en macro-evolutie absoluut onmogelijk? Dat slaat toch helemaal nergens op.... Als je maar genoeg tijd neemt en steeds verder terug in de tijd gaat dan is die voorvader van de tijger en leeuw ook weer ergens uit geëvolueerd, steeds in kleine stapjes, klinkt volstrekt logisch.

En wat is het doel van God bij micro-evolutie? Ik hoor steeds dat de aarde perfect is aangepast voor de mens en niet andersom, dan moet de aarde toch ook perfect zijn aangepast voor alle diersoorten? Waarom is er dan micro-evolutie nodig als alles al perfect is?

En hoe oud is de aarde nou? Is die 10.000 jaar? Of miljarden jaren oud? Lijkt mij toch dat die miljarden jaren oud is, hebben die wetenschappers die dat geconcludeerd hebben dan gewoon maar iets bedacht voor de lol?

En is de mens een dier? Lijkt mij toch van wel aangezien een mens zoveel overeenstemmingen heeft met dieren, en nog specifieker met zoogdieren en weer specifieker met primaten. Als de mens geen dier zou zijn hoe kan hij dan bv overleven met een varkenshart?
Kan je uit leggen waarom een christelijke wetenschapper tegenstrijdig is?
Geloof je dat als je miljoenen appels met elkaar kruist, dat er dan een sinaasappel uit komt?
Het probleem met macro is, dat micro wordt gebruikt als bewijs voor macro. Micro zijn eigenlijk gewoon variaties die gebeuren door de generaties heen. Macro is het veranderen van bijvoorbeeld zeedier naar landdier. Dit is nooit geobserveerd maar wordt door middel van micro als feit beschouwd. Diverse bewijzen van macro zijn allemaal speculatie en dit is vaak toegegeven.
Hoe oud de aarde is eigenlijk alleen belangerijk voor de evolutietheorie. Dan moet je miljoenen jaren hebben, anders kan het nooit zoals die theorie stelt gebeuren.
Maar die 4,7 miljard is prima.
De mens is zeker geen dier. Als je denkt dat je een dier bent, verlaag je je zelf. Je hebt intelligentie, een bewustzijn en talent.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Jerommel »

De mens is wel een dier.
Een naakte aap met een enorme smoesjesfabriek tussen zijn oren.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Allie
Berichten: 1458
Lid geworden op: 26 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Allie »

Jerommel schreef:De mens is wel een dier.
Een naakte aap met een enorme smoesjesfabriek tussen zijn oren.
Ben ik dan geen mens? Wat verwarrend.;)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Jerommel »

Diersoort: mens, homo sapiëns.

We hebben wel bijzondere eigenschappen die uniek zijn voor de mens.
Maar het is toch echt een zoogdier, zonder vacht, en naar de gelijkenis van God geschapen.
(God zal dus ook geen vacht hebben :D )
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
vrolijke
Berichten: 3277
Lid geworden op: 11 mar 2013, 11:10
Man/Vrouw: M
Locatie: Stuttgart

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door vrolijke »

Jerommel schreef:
vrolijke schreef:
Jerommel schreef:..maar hoe moet je dat dan doen, als je op een video wilt wijzen, dan een link te plaatsen, die dan de geïnteresseerden bekijken kunnen?

Ik ben in principe eens dat meer dan een uur video niet uit nodigt, maar dat neemt de waarde van de inhoud niet weg.
Enfin, ik zit soms met het zelfde probleem, als ik een link wil delen en de inhoud wil bespreken.

Een doelgerichte studie op video of webpagina is echter dikwijls zo veel meer zeggend dan een poging tot reproductie via het toetsenbord...
"De" waarheid bestaat sowieso niet.
Dat is dan ook niet waar, vrolijke...

Tevens: dan bestaan leugens ook niet.
90% der comunicatie laveerd tussen die twee.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Jerommel »

Ja, daar ben ik het wel mee eens...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door JW88 »

Wetenschap en religie gaan niet samen, wetenschap is gebaseerd op rede, logica, rationaliteit en gezond verstand, religie allerminst, wetenschap door onderzoek naar feiten en daar op basis daarvan conclusies, religie roept zo maar wat om gaten op te vullen.

Hoe kun je nou iets observeren wat miljoenen zo niet miljarden jaren in beslag neemt? :? Wat een dom argument....

Heel vaak iets kleins (micro) kan leiden tot iets groots (macro) dat lijkt me toch vrij simpel te begrijpen, maar ben je het eens met mijn tijger en leeuw voorbeeld?

Een dolfijn en een chimpansee zijn beide zoogdieren, ben je dat met me eens? Toch lijken ze totaal niet op elkaar, maar hebben ze wel de basiseigenschappen van een zoogdier gemeen, ze hebben dus genoeg overeenkomsten, een dolfijn staat dan ook dichter bij een chimpansee dan bv bij een vis, dieren hoeven niet altijd op elkaar te lijken om dingen met elkaar gemeen te hebben. Diverse bewijzen van macro zijn helemaal geen speculaties, mensen zoals jij noemen dat speculaties, religie is 1 grote speculatie, wetenschap houdt zich aan de feiten, bij religie zijn geen feiten.

Waarom zou ik meer dan een uur van mijn leven verspillen om te luisteren naar iemand die alleen maar onzin uitkraamt?

Dus je bent het eens met me dat de aarde miljarden jaren oud is? Wat zeg je dan tegen jonge aarde creationisten? wat is je mening over hun?

En waarom zouden wij geen dier zijn? Omdat we als soort heel intelligent zijn? over sommige individuen heb ik nog wel een mijn twijfels trouwens, maar goed dat is een andere discussie...

Er zijn ook genoeg dieren met intelligentie, bewustzijn en een soort vorm van talent, waarom moet je een mens boven een dier plaatsten? Dieren hebben net zo veel recht op leven als mensen, weet je wel dat er maar 1 diersoort is die dood voor de lol, dat is de mens! Nou lekker dan....

En hoe kan het nou dan dat de mens kan overleven met een varkenshart als het geen dier is? Of negeer je maar ff lekker selectief die vraag?
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door JW88 »

Jerommel schreef:Diersoort: mens, homo sapiëns.

We hebben wel bijzondere eigenschappen die uniek zijn voor de mens.
Maar het is toch echt een zoogdier, zonder vacht, en naar de gelijkenis van God geschapen.
(God zal dus ook geen vacht hebben :D )
Het is ongelofelijk maar we zijn het een keer met elkaar eens, behalve dan dat laatste stukje met God erin, dat is dan weer jammer, je begon zo goed.
Jaron
Berichten: 1374
Lid geworden op: 19 jul 2014, 22:28
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Jaron »

JW88 schreef:christelijke wetenschappers neem ik verre van serieus, dat is natuurlijk zo tegenstrijdig als het maar kan.
Zoals ik hierboven al zei, slaat dit natuurlijk nergens op. Als christen kan je heel goed wetenschap bedrijven en alles wat er maar is onderzoeken. Waarom zou dat als christen niet kunnen? Raakt kant noch wal. Dus jij neemt iemand als Max Plank niet serieus? Hij ontwikkelde de kwamtumtheorie en heeft daarvoor de Nobelprijs ontvangen. Ach, kwamtumtheorie, dat zal je dan wel totale onzin vinden.

Zelfs Einstein heeft gezegd dat hij niet kon geloven dat er geen 'god' was: hij was dan wel geen christen maar valt zeker in de groep die jij niet serieus neemt.

Als jij 'christen' en 'wetenschapper' tegenstrijdig vindt, heb je overduidelijk geen idee wat een wetenschapper is en doet.
JW88 schreef:Waarom zou ik meer dan een uur van mijn leven verspillen om te luisteren naar iemand die alleen maar onzin uitkraamt?
Dus jij luistert nooit naar jezelf? :clown: Sorry, grapje, kon het niet laten, haha! Maar wel een grapje met een kern van waarheid want jij kraamt ook regelmatig onzin uit.

Trouwens, als jij geen "uur van mijn leven verspillen om te luisteren naar iemand die alleen maar onzin uitkraamt"... wat doe je dan op dit forum????????? :o Dit forum is juist bedoeld om van gedachten te wisselen met mensen die (compleet) andere dingen geloven dan jezelf!
Laatst gewijzigd door Jaron op 05 sep 2015, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is een onderschrift.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Tin »

Religie en wetenschap hebben beiden hun eigen terrein.
Beseffen ze hun eigen terrein kunnen ze niet met elkaar in tegenspraak zijn, noch elkaars waarde ontkennen.

Maar laat mij even als mod zeggen: laten we hier niet onder dekmantel John Lennox een zoveelste topic over de schijnbare tegenstelling tussen wetenschap en religie onstaan. Een enkel postje kan nog wat mij betreft. Maar als de lading de titel te weinig dekt zet ik een punt achter dit topic.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door JW88 »

Jaron schreef:
JW88 schreef:christelijke wetenschappers neem ik verre van serieus, dat is natuurlijk zo tegenstrijdig als het maar kan.
Zoals ik hierboven al zei, slaat dit natuurlijk nergens op. Als christen kan je heel goed wetenschap bedrijven en alles wat er maar is onderzoeken. Waarom zou dat als christen niet kunnen? Raakt kant noch wal. Dus jij neemt iemand als Max Plank niet serieus? Hij ontwikkelde de kwamtumtheorie en heeft daarvoor de Nobelprijs ontvangen. Ach, kwamtumtheorie, dat zal je dan wel totale onzin vinden.

Zelfs Einstein heeft gezegd dat hij niet kon geloven dat er geen 'god' was: hij was dan wel geen christen maar valt zeker in de groep die jij niet serieus neemt.

Als jij 'christen' en 'wetenschapper' tegenstrijdig vindt, heb je overduidelijk geen idee wat een wetenschapper is en doet.
JW88 schreef:Waarom zou ik meer dan een uur van mijn leven verspillen om te luisteren naar iemand die alleen maar onzin uitkraamt?
Dus jij luistert nooit naar jezelf? :clown: Sorry, grapje, kon het niet laten, haha! Maar wel een grapje met een kern van waarheid want jij kraamt ook regelmatig onzin uit.

Trouwens, als jij geen "uur van mijn leven verspillen om te luisteren naar iemand die alleen maar onzin uitkraamt"... wat doe je dan op dit forum????????? :o Dit forum is juist bedoeld om van gedachten te wisselen met mensen die (compleet) andere dingen geloven dan jezelf!
Ja goed, ik ging er voor het gemak even vanuit dat iedereen snapte dat het op het gebied van evolutie wetenschap is, maar bij deze dus speciaal voor jou. Ik denk dat als Max Plank en Einstein vandaag de dag nog hadden geleefd ze tot hele andere inzichten waren gekomen. En ik kan wetenschappers die christenen zijn gewoon niet volledige serieus nemen los van hun prestaties, wetenschap is gebaseerd op rede, logica, rationaliteit en gezond verstand, bij religie ontbreken al deze facetten...
Het overgrote deel van alle wetenschappers vandaag de dag is ook gewoon niet gelovig trouwens.

Er zijn ook nog wel verstandige mensen op dit forum, die zinnige dingen hebben te zeggen.
Jaron
Berichten: 1374
Lid geworden op: 19 jul 2014, 22:28
Man/Vrouw: M

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Jaron »

JW88 schreef:Ja goed, ik ging er voor het gemak even vanuit dat iedereen snapte dat het op het gebied van evolutie wetenschap is
Aaaaaaah, ok, dus je vindt niet dat christelijke wetenschappers belachelijk zijn: gelukkig. Je lijkt dat her en der te roepen op dit forum maar ik ben blij te weten dat je dat alleen zo vindt van wetenschappers die zich bezighouden met evolutie. ;) Misschien her en der dan ook wat duidelijker formuleren over wat voor soort wetenschappers je het dan hebt.
JW88 schreef:En ik kan wetenschappers die christenen zijn gewoon niet volledige serieus nemen los van hun prestaties, wetenschap is gebaseerd op rede, logica, rationaliteit en gezond verstand, bij religie ontbreken al deze facetten...
Het overgrote deel van alle wetenschappers vandaag de dag is ook gewoon niet gelovig trouwens.

Er zijn ook nog wel verstandige mensen op dit forum, die zinnige dingen hebben te zeggen.
O, wacht... toch niet helemaal dus. Misschien moet je Tins post hier vlak boven even goed lezen. Dus iemand die in God gelooft kan onmogelijk rede, logica, rationaliteit en gezond verstand hebben. Hm, duidelijk. Nou, gelukkig zijn er inderdaad ook nog wel verstandige mensen op dit forum, die zinnige dingen hebben te zeggen. :clown:
Dit is een onderschrift.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: John Lennox beantwoordt vragen van atheisten.

Bericht door Tin »

modbreak Tin: dit gaat niet meer over John Lennox, maar Is een topic waar niet iedereen in staat is de ander serieus te nemen. Hét ingrediënt om tot een vruchteloze herhaling van zetten te komen. Dat soort topics hebben we al genoeg. Dus: hier slotje erop.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.