666

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Anja schreef: Tsja, typisch islamitisch, waar de 6 heilig is. Doch in Bijbelgesprek geldt dat niet, daar gaan we uit van de Bijbel, de Heilige Schrift, en niet van de Koran.
Ik wou helemaal niet naar de islam refereren. Omgedraaid is 6 en een 9. 69 is ook een onheilig nummer, chinezen mijden het zelfs op hun menukaart.
In de astrologie is het symbool voor kreeft.
Bij de jeugd heeft het zelfs een schunnige betekenis in bed, de bekende positie voor beide oraal te plezieren.

Alles is geschapen op 6 dagen en dat maakt het nummer toch enigszins heilig? Zet daarbij de drievuldigheid en we hebben 36, 666.
De islam heeft iets wat lijkt op een 6 als symbool gevolgd door 3 beentjes.
Ik ben zeker geen moslim ter nuance.

De bijbel is een beïnvloed boek. Wat als de schrijvers paganisme verketterde en de wederkomst van het beest helemaal geen slecht voorteken zou zijn? Waar komt astrologie ook überhaupt vandaan? Waarom is die kennis verdwenen?
Jezus wordt toch ook vergezeld door 12 apostelen en is geboren uit een maagd. Ik kan mijn buikgevoel niet negeren dat het hier om verborgen astrologie gaat. Net zoals de morgenster Venus zou zijn, maar Venus is symbool voor het vrouwelijke en toch blijft de religie een hiërarchie waarin de man centraal staat.
Ik heb het altijd zo raar gevonden dat een vrouw uit de man kwam, volgens mij is dat ook andersom.
Laatst gewijzigd door Fundamenteel op 20 jan 2017, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6613
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Peter79 »

Fundamenteel schreef:Alles is geschapen op 6 dagen en dat maakt het nummer toch enigszins heilig?
6 is het getal van de mens. De 6 is bijna 7; de mens is bijna goddelijk gemaakt (Psalm 8).
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

peda schreef: Wat een hoop vragen. Ik dacht dat het de bedoeling van de Bijbel juist is om op menselijke vragen een Goddelijk Antwoord te geven. Nu is het wachten op een nieuwe steen van Rosetta om het symbolische getal 666 eindelijk eens een fatsoenlijke duiding te geven.
Ik zet meestal mijn discussiepartners aan het denken door vragen te stellen.
Leer je nog wel kennen in mij.

Ik heb problemen met de bijbel. Het gaat tegen mijn relatie met God in.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Aardig artikeltje over Trump als antichrist. Veel van het artikel, met name over 666, is naar mijn mening wat al te ver gezocht, maar de inconsistenties in zijn uitingen en gedrag die daarna beschreven worden, zijn m.i. wel overduidelijk. http://www.thehypertexts.com/Donald%20T ... %20666.htm

Wat mij opviel is dat Trump tijdens zijn inauguratiespeech zei dat hij (althans hij zei "wij" als in " de V.S." onder zijn leiding) samen met NASA alle ziekte de wereld uit zou helpen. Behalve dat ik dit een typisch antichristelijie uitspraak vind, kun je je afvragen hoe hij dit voor elkaar denkt te krijgen. Bijvoorbeeld door iedereen te voorzien van een geimplanteerde chip? Hoe wil hij anders ieders gezondheidstoestand in kaart brengen?

Ook opvallend vind ik dat een aantal Amerikaanse burgers voor de televisie (CNN) zeiden dat ze álles wat Trump zegt, geloven. Last but not least draaide mijn maag een paar keer om tijdens de superlange en protserige kerkdienst t.b.v. Trump van gisteren op CNN.Tijdens het poetsen had ik die aanstaan. Ik vond het walgelijk, maar het klonk allemaal erg gelovig en verheven,alsof de tijden van David herleefden. Maarja...misschien is dat ook wel zo..... Er gebeure wat er gebeuren moet.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Bonjour »

Obama was toch al de antichrist?
http://antichristobama2016.webs.com/
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Bonjour »

Of was het Bush
https://www.youtube.com/watch?v=E-zd14A4zJs

Ik zocht even of Bill de antichrist was, maar het is Hilllary:
http://wonkette.com/605483/hillary-clin ... so-jealous

Nope, toch Bill
https://www.youtube.com/watch?v=wIKmwYVeLDI
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Bonjour schreef:Obama was toch al de antichrist?
http://antichristobama2016.webs.com/
Obama heeft met zijn vele eigenhandige ondertekeningen van wetten zonder goedkeuring van het congres de basis gelegd voor een dictatuur. "The Donald" begon daar dan ook meteen zelf maar mee op zijn eerste dag "in office". Er zijn vele antichristussen, maar er is er een die "de" antichrist zal zijn aan het einde van dit tijdperk.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 22 jan 2017, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door callista »

Of was het Nero, Hitler, de Paus of de Maitreya?
Of weer anderen?
Zo blijven vele gelovigen maar puzzelen en gissen; eeuw in, eeuw uit en blijken daar steeds weer "bijpassende" teksten tevoorschijn te komen.
Ieder zijn/haar ---i.m.o. nutteloos---tijdverdrijf
Laatst gewijzigd door callista op 22 jan 2017, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:Of was het Nero, Hitler, de Paus of de Maithrea?
Zo blijven vele gelovigen maar puzzelen en gissen; eeuw in, eeuw uit en blijken daar steeds weer "bijpassende" teksten tevoorschijn te komen.
Ieder zijn/haar tijdverdrijf
Wij gissen nergens naar maar hebben een Levensbeschouwelijke instelling en staan toch gewoon met beide voeten in deze wereld. Wij hoeven dan ook nergens de ogen voor te sluiten.

Bovendien gaat dit topic over 666. Wat jij al dan niet nutteloos vindt, is hier niet on topic.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 22 jan 2017, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Of was het Nero, Hitler, de Paus of de Maitreya?
Of weer anderen?
Zo blijven vele gelovigen maar puzzelen en gissen; eeuw in, eeuw uit en blijken daar steeds weer "bijpassende" teksten tevoorschijn te komen.
Ieder zijn/haar ---i.m.o. nutteloos---tijdverdrijf
En zo is dat!
Anja schreef: Wij gissen nergens naar maar hebben een Levensbeschouwelijke instelling en staan toch gewoon met beide voeten in deze wereld. Wij hoeven dan ook nergens de ogen voor te sluiten.
Karl Marx heeft terecht gezegd religie is de opium van het volk.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Het is toch kant en klaar wie de anti christ is aka de valse profeet.
Welk leger wenst een Armageddon en vervolgd Christenen massaal?
Allemaal voorschreven in de bijbel en voor gewaarschuwd geweest door Jezus.
Wat als Mohammed de valse profeet is en IS het leger van de antichrist?

De zesde schaal lijdt ertoe dat de rivier de Eufraat opdroogt en dat de legers van de Antichrist zich verzamelen om de slag van Armageddon te strijden (Openbaring 16:12-14). De zevende schaal veroorzaakt een enorme aardbeving gevolgd door grote hagelstenen (Openbaring 16:15-21).

De Eufraat droogt op in Irak, daar ontstond IS. De enorme aardbeving kan wel eens een WMD zijn.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:Het is toch kant en klaar wie de anti christ is aka de valse profeet.
Welk leger wenst een Armageddon en vervolgd Christenen massaal?
Allemaal voorschreven in de bijbel en voor gewaarschuwd geweest door Jezus.
Wat als Mohammed de valse profeet is en IS het leger van de antichrist?

(Openbaring 16:10-11). De zesde schaal lijdt ertoe dat de rivier de Eufraat opdroogt en dat de legers van de Antichrist zich verzamelen om de slag van Armageddon te strijden (Openbaring 16:12-14). De zevende schaal veroorzaakt een enorme aardbeving gevolgd door grote hagelstenen (Openbaring 16:15-21).

De Eufraat droogt op in Irak en de enorme aardbeving kan wel eens een WMD zijn. Daar ontstond de IS.
Jawel, Fundamenteel, maar waar wordt Mohammed nog meer gepredikt nu? Juist....in kerken. Tot en met de verzen die Jezus loochenen aan toe :!: . Godslasteringen ten top, middenin de kerk zelf. Ongekende Godslastering tot vandaag de dag dus.

De valse profeet is "slechts" de helper he, die de antichrist aan de macht helpt. En waar en door wie is IS getraind......juist, de VS. De cirkel is weer rond. Hier legt Hillary Clinton het even uit: https://m.youtube.com/watch?v=s0RwhJm5elg Obama zei het zelf gewoon open en bloot, wat ie deed: https://m.youtube.com/watch?v=mOYm_CCxxKk (uitgebreider: https://m.youtube.com/watch?v=0r3qvUfzOHA )
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 22 jan 2017, 15:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Van die politiek weet ik helaas weinig af.
Wel betreur ik dat de islam via de rode loper Europa binnen loopt.
Op een halve eeuw tijd is er een heel establishment bereikt dat zich uiteindelijk tegen de verlichte maatschappij afkeert.
De religie wenst zich niet te verzoenen met Westerse normen en waarden. De linkerwang keren zal zich uiteindelijk tegen ons keren.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef:
Fundamenteel schreef:Het is toch kant en klaar wie de anti christ is aka de valse profeet.
Welk leger wenst een Armageddon en vervolgd Christenen massaal?
Allemaal voorschreven in de bijbel en voor gewaarschuwd geweest door Jezus.
Wat als Mohammed de valse profeet is en IS het leger van de antichrist?

(Openbaring 16:10-11). De zesde schaal lijdt ertoe dat de rivier de Eufraat opdroogt en dat de legers van de Antichrist zich verzamelen om de slag van Armageddon te strijden (Openbaring 16:12-14). De zevende schaal veroorzaakt een enorme aardbeving gevolgd door grote hagelstenen (Openbaring 16:15-21).

De Eufraat droogt op in Irak en de enorme aardbeving kan wel eens een WMD zijn. Daar ontstond de IS.
Jawel, Fundamenteel, maar waar wordt Mohammed nog meer gepredikt nu? Juist....in kerken. Tot en met de verzen die Jezus loochenen aan toe :!: . Godslasteringen ten top, middenin de kerk zelf. Ongekende Godslastering tot vandaag de dag dus.

De valse profeet is "slechts" de helper he, die de antichrist aan de macht helpt. En waar en door wie is IS getraind......juist, de VS. De cirkel is weer rond. Hier legt Hillary Clinton het even uit: https://m.youtube.com/watch?v=s0RwhJm5elg Obama zei het zelf gewoon open en bloot, wat ie deed: https://m.youtube.com/watch?v=mOYm_CCxxKk (uitgebreider: https://m.youtube.com/watch?v=0r3qvUfzOHA )
En dat uitgerekend jij in die belangrijke tijden leeft mag ook geen toeval heten. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Wajehie »

Fundamenteel schreef:Wat als Mohammed de valse profeet is en IS het leger van de antichrist?
.......
Wel betreur ik dat de islam via de rode loper Europa binnen loopt.
Op een halve eeuw tijd is er een heel establishment bereikt dat zich uiteindelijk tegen de verlichte maatschappij afkeert.
De religie wenst zich niet te verzoenen met Westerse normen en waarden. De linkerwang keren zal zich uiteindelijk tegen ons keren.
Klopt; Mohammed is bijbels gezien de/een valse profeet en wat er nu binnenkomt is niet anders dan het scenario wat zich aan het ontvouwen is voor de grote verdrukking.
God moet blijkbaar verdwijnen (oa :https://www.europa-nu.nl/id/vgokjhior4n ... e_grondwet) en dan komt er gewoon iemand anders binnen; een huis staat nooit lang leeg.
1 Johannes 2
22 Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.
23 Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet.
Allah in de koran is geen Vader en heeft ook geen Zoon.
En passant noemt Allah zichzelf ook de grootste leugenaar; men probeert het weg te vertalen maar het staat er toch echt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Wajehie schreef:
Fundamenteel schreef:Wat als Mohammed de valse profeet is en IS het leger van de antichrist?
.......
Wel betreur ik dat de islam via de rode loper Europa binnen loopt.
Op een halve eeuw tijd is er een heel establishment bereikt dat zich uiteindelijk tegen de verlichte maatschappij afkeert.
De religie wenst zich niet te verzoenen met Westerse normen en waarden. De linkerwang keren zal zich uiteindelijk tegen ons keren.
Klopt; Mohammed is bijbels gezien de/een valse profeet en wat er nu binnenkomt is niet anders dan het scenario wat zich aan het ontvouwen is voor de grote verdrukking.
God moet blijkbaar verdwijnen (oa :https://www.europa-nu.nl/id/vgokjhior4n ... e_grondwet) en dan komt er gewoon iemand anders binnen; een huis staat nooit lang leeg.
1 Johannes 2
22 Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.
23 Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet.
Allah in de koran is geen Vader en heeft ook geen Zoon.
En passant noemt Allah zichzelf ook de grootste leugenaar; men probeert het weg te vertalen maar het staat er toch echt.
Zo is dat. Ik heb het inclusief boek en versnummer maar even vetgedrukt :clown: .
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 22 jan 2017, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe 2.2 schreef:Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Soera 8:30.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Wajehie schreef:[
Klopt; Mohammed is bijbels gezien de/een valse profeet en wat er nu binnenkomt is niet anders dan het scenario wat zich aan het ontvouwen is voor de grote verdrukking.
God moet blijkbaar verdwijnen (oa :https://www.europa-nu.nl/id/vgokjhior4n ... e_grondwet) en dan komt er gewoon iemand anders binnen; een huis staat nooit lang leeg.
Geen zorgen. Ook de islam zal een scheiding van staat ondergaan in het vrije westen.
Tenminste als dat van de slimme stemmer afhangt.
Maar dan komt religie mij vertellen dat politiek satanswerken zijn. Wilders, Le Pen, De Winter, Trump, ... zijn de enige alternatieven. Op zich is dat angstbarend, maar misschien boezemt de waarheid gewoon angst in en vervloekt men de boodschapper? Ik weet het niet.
We kunnen maar bidden tot Christus en wachten op zijn terugkeer.
1 Johannes 2
22 Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.
23 Ieder die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet.
Allah in de koran is geen Vader en heeft ook geen Zoon.
En passant noemt Allah zichzelf ook de grootste leugenaar; men probeert het weg te vertalen maar het staat er toch echt.
Zo is dat. Jezus was de mensenzoon en het ware voorbeeld. Ik heb dat gevoel niet bij mohammed. Mensen moorden in zijn naam. Er is geen zonde te rechtvaardigen in Jezus' naam.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: 666

Bericht door Trajecto »

Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Soera 8:30.
Moderatie:
Dit is een subforum voor discussie over de Bijbel. Of er wat jullie zeggen in de Koran staat en het "wegvertaald" is kan ik niet beoordelen.
Ik vind in Nederlandse, Duitse en Engelse vertaling hetzelfde, namelijk dat Allah het best plannen kan maken; in hoeverre dat juist vertaald is onttrekt zich aan mijn kennis.
Hier echter graag de Bijbel bespreken en bestuderen.
Nulla aetas ad discendum sera
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

...
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Trajecto schreef:
Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Soera 8:30.
Moderatie:
Dit is een subforum voor discussie over de Bijbel. Of er wat jullie zeggen in de Koran staat en het "wegvertaald" is kan ik niet beoordelen.
Ik vind in Nederlandse, Duitse en Engelse vertaling hetzelfde, namelijk dat Allah het best plannen kan maken; in hoeverre dat juist vertaald is onttrekt zich aan mijn kennis.
Ik zie het ook niet staan.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe 2.2 schreef:
Trajecto schreef:
Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Soera 8:30.
Moderatie:
Dit is een subforum voor discussie over de Bijbel. Of er wat jullie zeggen in de Koran staat en het "wegvertaald" is kan ik niet beoordelen.
Ik vind in Nederlandse, Duitse en Engelse vertaling hetzelfde, namelijk dat Allah het best plannen kan maken; in hoeverre dat juist vertaald is onttrekt zich aan mijn kennis.
Ik zie het ook niet staan.
Naast Soera 8:30 ook 7:99, 3:54, 10:21, 13:42 etc. etc. etc. https://wikiislam.net/wiki/Allah_the_Best_Deceiver

De aangehaalde verzen in de Bijbel zijn volkomen duidelijk over wie de leugenaar is, namelijk hij die de Zoon loochent. De islam loochent de Zoon, bovendien is Allah de beste leugenaar cq bedrieger. Dat kun je , behalve uit de tekst zelf, ook uit de context van die soera heel gemakkelijk en duidelijk opmaken. Dat mag dan niet politiek correct zijn, dat maakt het politiek correcte nog niet waar.

Dit is gewoon bekend en taqiyya, het liegen, is niet alleen een deugd in de islam, maar tegenover ongelovigen - dat wil dus zeggen alle niet-moslims, alle kaffers dus (kafir, ook wel kufar genoemd) - is het zelfs een plicht. Niet leuk, maar deal er maar mee, er is zoveel niet leuk wat toch gaat gebeuren en al aan het gebeuren is, zoals de grote afval in de kerken. Wij wisten dat die afval moest komen, en wij zullen als Christenen toch echt zélf standvastig en trouw moeten zijn. Ziedaar het belang van individuatie :!: Volg de meerderheid in het kwade niet :!: Ook niet als die een mijter of een zwarte jas draagt. Onze God heeft een Zoon. Ook als onze eventuele kerkleiders mensen binnenhalen die zij laten prediken dat God geen Zoon heeft.... Wij zullen zélf moeten gaan en blijven staan in ons geloof. Het argument "dit onttrekt zich aan mijn kennis" kan zeker gelden voor een woordje, maar iedere Christen die over zijn volle verstand beschikt, kan zichzelf niet onttrekken aan het gegeven dat het feit dat Onze God Vader is (een Naam die Allah niet heeft) en een Zoon heeft, genaamd Jezus Christus, in geen enkel opzicht overeenstemt met de islamitische geloofsbelijdenis en de islamitische geloofsinhoud.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Taqiya, ... In de normale omstandigheden is dat een Soennitische moslim zich mag voordoen als een Sjiitische en andersom.
Moslims mogen ook liegen om elkaar te beschermen, taqiya.

Ook heeft de koran een hoofdstuk van Maria en Jezus. Genaamd Meyrem en Ïsa.
Volgens de koran is Jezus ook geboren uit een maagd, komt Hij terug en is Hij een profeet.
Een moslim gelooft in Jezus en dat Hij via een maagd geboren is.

De koran schrijft ook dat Jezus de messias is, de verlosser van de joden.
Het is wel zo dat de koran hem geen goddelijke status toekent en dat Mohammed gelijk is aan Jezus. Ze waren "maar" boodschappers van God.

Echter leerde Mohammed het tegenovergestelde van Jezus. Dat doet mij vermoeden dat dit de valse profeet is waarvoor gewaarschuwd is geweest. Veelal moslims erkennen dat en verlaten daarom de religie om Christen te worden. Wat niet zonder gevaar is.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten