666

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Trajecto schreef:
Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Soera 8:30.
Moderatie:
Dit is een subforum voor discussie over de Bijbel. Of er wat jullie zeggen in de Koran staat en het "wegvertaald" is kan ik niet beoordelen.
Ik vind in Nederlandse, Duitse en Engelse vertaling hetzelfde, namelijk dat Allah het best plannen kan maken; in hoeverre dat juist vertaald is onttrekt zich aan mijn kennis.
Ik zie het ook niet staan.
Naast Soera 8:30 ook 7:99, 3:54, 10:21, 13:42 etc. etc. etc. https://wikiislam.net/wiki/Allah_the_Best_Deceiver.
Oké, met je doorgedraafde conclusie ben ik het niet eens. Degenen die de zoon gedood en eerst geloochend hebben waren overigens geen moslims.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Wajehie »

Trajecto schreef:
Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:Waar noemt Allah zichzelf de grootste leugenaar? Vers en citaat graag.
Soera 8:30.
Moderatie:
Dit is een subforum voor discussie over de Bijbel. Of er wat jullie zeggen in de Koran staat en het "wegvertaald" is kan ik niet beoordelen.
Ik vind in Nederlandse, Duitse en Engelse vertaling hetzelfde, namelijk dat Allah het best plannen kan maken; in hoeverre dat juist vertaald is onttrekt zich aan mijn kennis.
Hier echter graag de Bijbel bespreken en bestuderen.
Soms is de koran mi nodig voor bijbelstudie,
want hoe kun je zonder koran dit vers interpreteren :
1 Johannes 4
1 Geliefden, geloof niet elke geest, maar beproef de geesten of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan.
Een oproep tot spiritisme ?
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Wajehie »

Fundamenteel schreef:
Wajehie schreef:[
Klopt; Mohammed is bijbels gezien de/een valse profeet en wat er nu binnenkomt is niet anders dan het scenario wat zich aan het ontvouwen is voor de grote verdrukking.
God moet blijkbaar verdwijnen (oa :https://www.europa-nu.nl/id/vgokjhior4n ... e_grondwet) en dan komt er gewoon iemand anders binnen; een huis staat nooit lang leeg.
Geen zorgen. Ook de islam zal een scheiding van staat ondergaan in het vrije westen.
Tenminste als dat van de slimme stemmer afhangt.
Maar dan komt religie mij vertellen dat politiek satanswerken zijn. Wilders, Le Pen, De Winter, Trump, ... zijn de enige alternatieven. Op zich is dat angstbarend, maar misschien boezemt de waarheid gewoon angst in en vervloekt men de boodschapper? Ik weet het niet.
We kunnen maar bidden tot Christus en wachten op zijn terugkeer.
De heerser van deze wereld zorgt er mi voor dat iedereen die tegen de islam is, voor zijn leven moet vrezen, en de angst maakt mi ook dat men Wilders etc...
De bijbel en ook de koran/hadith leren niet dat die scheiding zal gebeuren en zonder dat verliest het zijn nl macht.
We kunnen maar bidden tot Christus en wachten op zijn terugkeer/de opname.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

We bewegen toch maar intussen he? :)
De waarheid komt telkens boven. Als is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
De islam is nu eenmaal een religie dat bedacht is door de valse profeet.
Zolang de politiek daar niet voor ontwaakt zal het probleem blijven tieren.

Een overheersingscultuur wint van een linkerwangcultuur. Gelukkig heb je nog de 666 om beroep op te doen he?
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Persoonlijk houd ik er ernstig rekening mee dat de antichrist, de zoon des verderfs, een buitenaardse persoon zal kunnen zijn en dat zijn tekenen van technologische oorsprong zullen zijn. Een technologie die wij niet kennen, waarvan de verschijningsvormen de mensen daarom wonderlijk voorkomen. En dat dat de werkelijke misleiding is. Heel veel christenen hebben steeds de zaken omgekeerd, en zij hebben de mensen die hierop gewezen hebben voor misleiders uitgemaakt en als er gewezen werd op vreemde verschijnselen in de lucht, waren ze doodsbenauwd, keken liever weg, en betichtten degenen die het wel onderzochten van misleiding. Er zouden geen ufo's zijn, er zou geen leven buiten deze planeet zijn, Sitchin zou liegen dan wel gek zijn, de oudste geschriften ter wereld zouden niets bij te dragen hebben, piramides en andere buitengewone bouwwerken die van geavanceerde technologieen getuigen, zouden door mensen zonder enkele machine zijn gemaakt - ook al lukt het tot op de dag van vandaag geen mens die bouwwerken te maken - want alles zou geheel, volledig, én alleen in de Bijbel staan.... Over misleiding gesproken. Wat een voedingsbodem voor misleiding gaat er uit van een dergelijke kortzichtigheid......

https://youtu.be/iNjqEVq4SE8

https://bewustwordeninfo.wordpress.com/ ... deel-zelf/
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Het gaat er niet om dat Sitchin loog, het gaat er om dat hij verkeerd was.
Kijk Anja, Sitchin studeerde af als econoom. Michael Heiser studeerde af in Semitische talen en haalde doctoraten in de unief, geeft les in de unief.
Wie oh wie zal die spijkerschriften dan beter kunnen vertalen van de twee?
Dit gaat niet over gelijk hebben of misleiden, het gaat over correcte informatie te verspreiden.
Sitchin had het bij het verkeerde einde. Hij voorspelde de komst van Niburu in 2012. Hij was dood in 2010 en maakte het niet mee. In feite maakte niemand wat mee, dat weet jij ook wel.
Weet jij wat ik meemaakte op 21/12/2012? Ik zag een regenboog. Het verbond dat God zich niet meer zou moeien met de mensheid en onze aarde dus niet zal vernietigen. Toen ik jonger en naïever was ging ik mee in het Sitchin verhaal, later ontdekte ik Michael Heiser en groeide ik rationeler.
Heiser was raised in Lebanon, Pennsylvania. He received an MA in Ancient History from the University of Pennsylvania, and an MA and PhD in the Hebrew Bible and Semitic Languages from the University of Wisconsin–Madison (with a minor in Classical studies).[3] Heiser received his undergraduate degree from Bob Jones University and also attended Bible college for three years.[4]
Heiser has taught college since 1992 and is the Academic Editor for Logos Bible Software.[
5]
Leg daarnaast de CV van Sitchin.
Sitchin was born in the Azerbaijan SSR, but was raised in Mandatory Palestine. He received a degree in economics from the University of London, and was an editor and journalist in Israel, before moving to New York in 1952. While working as an executive for a shipping company, he taught himself Sumerian cuneiform and visited several archaeological sites.[3][4]
Lees je dat Anja? A degree. Geen doctoraat behaald. Sitchin was een schrijver, geen wetenschapper.
Heiser has spoken out critically against proponents of ancient astronauts theories, especially Zechariah Sitchin. Heiser was featured in Ancient Aliens Debunked as an expert on the Hebrew Bible and Ancient Near Eastern texts.[6][7]
https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_S._Heiser
https://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Dirk »

Fundamenteel schreef:Het gaat er niet om dat Sitchin loog, het gaat er om dat hij verkeerd was.
Ach, Sitchin was wel een grappig mannetje, maar inderdaad verkeerd. Zijn voorspellingen zijn net zo onzinnig als die van bijvoorbeeld Russell. Enig verschil is dat Russell een religieus systeem gebouwd heeft i.t.t. Sitchin. Ik zou hem liever plaatsen in het rijtje van Grimm, e.d.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Dirk schreef:
Fundamenteel schreef:Het gaat er niet om dat Sitchin loog, het gaat er om dat hij verkeerd was.
Ach, Sitchin was wel een grappig mannetje, maar inderdaad verkeerd. Zijn voorspellingen zijn net zo onzinnig als die van bijvoorbeeld Russell. Enig verschil is dat Russell een religieus systeem gebouwd heeft i.t.t. Sitchin. Ik zou hem liever plaatsen in het rijtje van Grimm, e.d.
Sitchin heeft geen voorspellingen gedaan. Maar oh wee als aanhangers van een platlands welvaartsevangelie behalve de fouten van hun louter materialistische welvaartsgeloof, zoals hun duivelse verwijten aan het adres van zieke mensen ook nog moeten toegeven dat de aarde ouder is dan 6000 jaar.......en dat de wereld dus van overlang bestond........ Wat zal er van hun geloof overblijven als ze Job tegenkomen.......

Onverklaarbare genezingen kómen soms voor ja, zowel binnen als buiten de kerk. De Moederkerk liet die tenminste altijd medisch onderzoeken, of de uitkomst nou bevestigend was of ontkennend. Niet het gesjoemel van de welvaartsevangelisten met hun leugens en bedrog en al die mislukte genezingen waarvan ze dan ook nog eens volkomen tegen het onderwijs van Onze Heer in de verantwoordelijkheid bij de zieke leggen.

Ze zullen als eersten achter valse wonderen aanlopen, want dan doen ze nu vaak al. En oh wee wie niet meedoet aan de verering van hun voorgangers...

Waartoe zullen ze bereid blijken te zijn om hun verkregen rijkdom te behouden? Zullen ze vooraan staan om het teken van het beest te nemen? Materiële rijkdom kan makkelijk een vloek zijn of worden.....

https://www.gotquestions.org/Nederlands ... gelie.html
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 25 feb 2017, 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Wat maakt u zo zeker zelf niet mee te lopen met het nummer van het beest? Of denk je speciaal te zijn en kan overleven zonder het beest? Neen je zou op straat belanden en omkomen van de honger. Alles wat wij eten en beleven is een begeerte geworden. Omdat u er in geboren bent weet je niet beter.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

1.Tim. 6: 1 De dienstknechten, zovelen als er onder het juk zijn, zullen hun heren alle eer waardig achten, opdat de Naam van God, en de leer niet gelasterd worde.
2 En die gelovige heren hebben, zullen hen niet verachten, omdat zij broeders zijn; maar zullen hen te meer dienen, omdat zij gelovig en geliefd zijn, als die deze weldaad mede deelachtig zijn. Leer en vermaan deze dingen.
3 Indien iemand een andere leer leert, en niet overeenkomt met de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is,
4 Die is opgeblazen, en weet niets, maar hij raast omtrent twist vragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen.
5 Verkeerde krakelingen van mensen, die een verdorven verstand hebben, en van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken.
6 Doch de godzaligheid is een groot gewin met vergenoeging.
7 Want wij hebben niets in de wereld gebracht, het is openbaar, dat wij ook niet kunnen iets daaruit dragen.
8 Maar als wij voedsel en deksel hebben, wij zullen daarmede vergenoegd zijn.
9 Doch die rijk willen worden, vallen in verzoeking, en in den strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerlijkheden, welke de mensen doen verzinken in verderf en ondergang.
10 Want de geldgierigheid is een wortel van alle kwaad, tot welke sommigen lust hebbende zijn afgedwaald van het geloof, en hebben zichzelven met vele smarten doorstoken.
11 Maar gij, o mens Gods, vlied deze dingen; en jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.
12 Strijd den goeden strijd des geloofs, grijp naar het eeuwige leven, tot hetwelk gij ook geroepen zijt, en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen.
13 Ik beveel u voor God, Die alle ding levend maakt, en voor Christus Jezus, Die onder Pontius Pilatus de goede belijdenis betuigd heeft,
14 Dat gij dit gebod houdt, onbevlekt en onberispelijk, tot op de verschijning van onzen Heere Jezus Christus;
15 Welke te Zijner tijd vertonen zal de zalige en alleen machtige Heere, de Koning der koningen, en Heere der heren;
16 Die alleen onsterfelijkheid heeft, en een ontoegankelijk licht bewoont; Denwelken geen mens gezien heeft, noch zien kan; Welken zij eer en eeuwige kracht. Amen.
17 Beveel den rijken in deze tegenwoordige wereld, dat zij niet hoogmoedig zijn, noch hun hoop stellen op de ongestadigheid des rijkdoms, maar op den levenden God, Die ons alle dingen rijkelijk verleent, om te genieten;
18 Dat zij weldadig zijn, rijk worden in goede werken, gaarne mededelende zijn, en gemeenzaam;
19 Leggende zichzelven weg tot een schat een goed fondament tegen het toekomende, opdat zij het eeuwige leven verkrijgen mogen.
20 O Timotheüs, bewaar het pand u toebetrouwd, een afkeer hebbende van het ongoddelijk ijdel-roepen, en van de tegenstellingen der valselijk genaamde wetenschap;
21 Dewelke sommigen voorgevende, zijn van het geloof afgeweken. De genade zij met u. Amen.

SV
Willibrordvertaling:

1Zij die als slaven hun juk te dragen hebben, moeten hun meesters alle eer waardig achten; anders zal men kwaadspreken van onze God en van de christelijke leer. 2Zij die gelovige meesters hebben, mogen hen niet minder achten omdat zij hun broeders zijn. Zij moeten hen integendeel des te trouwer dienen, omdat zij die van hun diensten profiteren, een zijn met hen in geloof en liefde. Zo moet gij leren en vermanen. 3Wie een afwijkende leer verkondigt en zich niet houdt aan de gezonde beginselen van onze Heer Jezus Christus en de leer van onze godsdienst, 4is een verwaand mens, zonder werkelijke wetenschap maar met een ziekelijke belangstelling voor twistvragen en woordenstrijd. Hieruit kan niets anders voortkomen dan afgunst, onenigheid, gelaster, achterdocht 5en eindeloze discussies, het werk van mensen wier geest verward is en van de waarheid verstoken. Zij zien in de godsvrucht een bron van inkomsten. 6Nu brengt de godsvrucht ongetwijfeld grote winst, maar alleen voor hem die tevreden is met wat hij heeft. 7Want wij hebben in deze wereld niets meegebracht en kunnen er ook niets uit meenemen. 8Als wij voedsel en kleding hebben, moet ons dat genoeg zijn. 9Zij die zich willen verrijken vallen in verzoeking en in de strik van allerlei dwaze en kwalijke begeerten, die een mens in verderf en ondergang storten. 10Want de geldzucht is de wortel van alle kwaad. Door deze hartstocht zijn sommigen al van het geloof afgedwaald en hebben zich afgemarteld met kwellingen zonder tal. 11Gij echter, man Gods, moet dit alles mijden. Streef naar gerechtigheid, godsvrucht, geloof, liefde, volharding, zachtmoedigheid. 12Strijd de goede strijd van het geloof, grijp het eeuwige leven. Daartoe zijt gij geroepen, daartoe hebt gij de goede belijdenis afgelegd ten overstaan van vele getuigen. 13Ik beveel u voor het aanschijn van God die alles ten leven wekt, en van Christus Jezus die door Pontius Pilatus de goede belijdenis heeft afgelegd: 14bewaar dit gebod onbevlekt en ongerept tot de verschijning van onze Heer Jezus Christus, 15die God ons te rechter tijd zal doen aanschouwen, Hij, de gelukzalige, de enige heerser, de grote koning en de opperste heer, 16die alleen onsterfelijkheid bezit en woont in ongenaakbaar licht. Geen mens heeft Hem gezien of is in staat Hem te zien. Hem zij eer en eeuwige macht! Amen. 17Vermaan de rijken van deze wereld dringen niet hoogmoedig te zijn en hun hoop niet te stellen op de ongewisse rijkdom, maar op God die ons alles rijkelijk te genieten geeft. 18Zeg hun dat zij wel doen, zich verrijken door goede daden, en vrijgevig zijn en milddadig. 19Zo bezorgen zij zich een goede belegging voor de toekomst, om eenmaal het leven te verwerven dat waarlijk leven is. 20Timóteüs, bewaar wat u is toevertrouwd, en keer u af van het profaan en leeg geredeneer en de opwerpingen van de zogenaamde gnosis; 21sommigen die haar verkondingen, zij het spoor van het geloof reeds bijster geraakt. De genade zij met u allen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Ik getuig, voor eens en altijd, een ingewijde te zijn.
Een van de weinig velen die uitverkoren zijn en gestraft/gezegend zijn met het Woord waarin het samenspel der dingen zal samenvallen.

Maar dan opnieuw, hoe diep bent U bereid in het hol te duiken mejuffrouw Alice?
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Ps.119: 105 Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.
Gal.2: 20 Ik ben met Christus gekruist; en ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij; en hetgeen ik nu in het vlees leef, dat leef ik door het geloof des Zoons van God, Die mij liefgehad heeft, en Zichzelven voor mij overgegeven heeft.
21 Ik doe de genade Gods niet te niet; want indien de rechtvaardigheid door de wet is, zo is dan Christus tevergeefs gestorven.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Uw Christen zijn is als een schild nu dat weigert de dialoog aan te gaan.
Ik begrijp dat, maar is versleten aan mij.

In de islam spreken ze over de dajjal en dat deze misvormd zal zijn aan één oog. Je ziet popsterren dat oog telkens verbergen en er luidt dat zij hun ziel aan deze dajjal verkocht hebben. De dajjal is de anti christ van de islam.
Er wordt ook gezegd dat zij onder MK ultra staan. Dat is een mind control project van de ontwerpers die deze popsterren dus beheren om invloed uit te oefenen op de wereld en jeugd vroeg te bereiken.

Bent U nog mee? Want dit is nog niets vergeleken met de hele essentie die U negeert door misleid te zijn en af te dwalen in aliens. Nu goed, alles op zijn tijd.

Jezus zei: het kwaad komt vanuit de mens. Wat zei hij daarmee? Dat wij het kwaad zijn.

Er zijn wellicht geen aliens, demonen, goden, engelen, ... Het is allemaal de mensheid die zichzelf misleid om er persoonlijke belangen uit te winnen. Zie hoe jij jezelf misleidt om de confrontatie te vermijden en U achter het christenschap te verbergen.
De mensen achter de schermen beïnvloeden de mainstream mensen via bijgeloven en zetten ons elkaar tegen elkaar op. Ik zie dat ze zeer succesvol bij U geweest zijn Anja.
"Laat ons verwarring in hun taal brengen zodat zij nooit meer als één volk zullen zijn."
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:Uw Christen zijn is als een schild nu dat weigert de dialoog aan te gaan.
Ik begrijp dat, maar is versleten aan mij.
Dat hadden wij reeds geconstateerd. (viewtopic.php?f=55&t=3229&start=175#p166415 ) Dat is echter voor mijn berichten geen maatstaf.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Anja schreef: Dat hadden wij reeds geconstateerd. (viewtopic.php?f=55&t=3229&start=175#p166415 ) Dat is echter voor mijn berichten geen maatstaf.
Ja Anja, en weet je nog? De liefde overstijgt de dood? De waarheid overstijgt de waan?

Ik dacht dat jij een ruimdenkend persoon zou zijn. Het is voor mij belangrijk mezelf te vinden in "religie". Het is door het Luciferisme dat ik mezelf vind. Daardoor dien ik mezelf als meester. Ik ben en sta centraal in de ervaring. Jezus was mijn leidraad doorheen mijn hele jeugd tot ik volwassen werd. Nu ben ik met theosofie aan het flirten en net zoals Jehova Getuigen neem jij dat letterlijk als duivelaanbidderij wellicht. Een pot die hier de ketel verwijt, op zijn minst.

De duivel is niet in perspectief en het perspectief dat U heeft voldoet niet aan de beschrijving. U loopt mee in de traditionele bijbel, maar vertoonde tegelijk een andere kijk op Magdalena. Nog te zwijgen over uw aliens. Wat is het nu Anja?

De duivel wordt gelinkt aan de slang die ons "misleidt" om van de vrucht te eten. Ik heb in de relatie tussen goed en kwaad daar een blik op geworpen. Dat de slang het ontwaken van onze menselijke geest was, door de misleiding ontstond kennis.
Jij maakt daar gebruik van, dag in dag uit. Je gaat er in slapen en bent er in geboren.
Nu als we dat beeld gaan demoniseren doen we onszelf als mensen zwaar te kort.
Herstellen we de waarheid, overstijgen we de waan en plakken we daar een nieuw perspectief op hoeven wij helemaal niet meer in zonde geboren te worden. De zonde kan evengoed als vreugde beleefd worden. Het is een kwestie van alles omdraaien.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Anja schreef:Persoonlijk houd ik er ernstig rekening mee dat de antichrist, de zoon des verderfs, een buitenaardse persoon zal kunnen zijn en dat zijn tekenen van technologische oorsprong zullen zijn. Een technologie die wij niet kennen, waarvan de verschijningsvormen de mensen daarom wonderlijk voorkomen. En dat dat de werkelijke misleiding is. Heel veel christenen hebben steeds de zaken omgekeerd, en zij hebben de mensen die hierop gewezen hebben voor misleiders uitgemaakt en als er gewezen werd op vreemde verschijnselen in de lucht, waren ze doodsbenauwd, keken liever weg, en betichtten degenen die het wel onderzochten van misleiding. Er zouden geen ufo's zijn, er zou geen leven buiten deze planeet zijn, Sitchin zou liegen dan wel gek zijn, de oudste geschriften ter wereld zouden niets bij te dragen hebben, piramides en andere buitengewone bouwwerken die van geavanceerde technologieen getuigen, zouden door mensen zonder enkele machine zijn gemaakt - ook al lukt het tot op de dag van vandaag geen mens die bouwwerken te maken - want alles zou geheel, volledig, én alleen in de Bijbel staan.... Over misleiding gesproken. Wat een voedingsbodem voor misleiding gaat er uit van een dergelijke kortzichtigheid......

https://youtu.be/iNjqEVq4SE8

https://bewustwordeninfo.wordpress.com/ ... deel-zelf/

Ter aanvulling, een korte samenvattende docu over wat andere culturen en religies EN de Bijbel zeggen over de Leviathan (de slangdraak, het woord Levi zit erin, de Levieten waren hogepriesters, je zou kunnen zeggen een soort "slangenbezweerders" ) en hoe de slangdraak werd gezien en is afgebeeld over de hele wereld. https://youtu.be/lIh_B1rt2nU
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 26 feb 2017, 14:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door peda »

Fundamenteel schreef: Herstellen we de waarheid, overstijgen we de waan en plakken we daar een nieuw perspectief op hoeven wij helemaal niet meer in zonde geboren te worden. De zonde kan evengoed als vreugde beleefd worden. Het is een kwestie van alles omdraaien.
Hallo Fundamenteel,

In "' zonde "' geboren worden, is een opvatting die ontleend wordt aan het christelijk orthodox denken. "' Zonde "'wordt daar gezien als het niet volledig volgen van God en Zijn Bedoelingen met de mens. Wie God is en wat Zijn Bedoelingen zijn, leest de orthodox gelovige in de bijbel met interpretatie geldend voor een bepaalde orthodoxe stroming. Interpreteer je de bijbelinhoud anders, of ga je te rade bij een ander heilig boek, dan verandert ook onmiddellijk de inhoud van het begrip "'zonde"'. Omdat fundamenteel denkende personen andere geloofsleren onmiddellijk zien als grote dwaling, waar men verre van moeten blijven, komt een discussie niet van de grond. Het is kiezen voor het volledige geloofsmenu of je doet in een spiritueel gesprek niet mee. Jij kiest als spiritueel vrijbuiter niet voor het standaard menu, jij bezoekt meerdere restaurants en ik hoop dat je ooit vindt wat jij zoekt en dat het jou lukt de zonde zo in te vullen dat jij de zonde als vreugde beleefd. Mij is zo'n spiegeling/omdraaiing tot op heden niet gelukt.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:
Anja schreef: Dat hadden wij reeds geconstateerd. (viewtopic.php?f=55&t=3229&start=175#p166415 ) Dat is echter voor mijn berichten geen maatstaf.
Ja Anja, en weet je nog? De liefde overstijgt de dood? De waarheid overstijgt de waan?

Ik dacht dat jij een ruimdenkend persoon zou zijn. Het is voor mij belangrijk mezelf te vinden in "religie". Het is door het Luciferisme dat ik mezelf vind. Daardoor dien ik mezelf als meester. Ik ben en sta centraal in de ervaring. Jezus was mijn leidraad doorheen mijn hele jeugd tot ik volwassen werd. Nu ben ik met theosofie aan het flirten en net zoals Jehova Getuigen neem jij dat letterlijk als duivelaanbidderij wellicht. Een pot die hier de ketel verwijt, op zijn minst.

De duivel is niet in perspectief en het perspectief dat U heeft voldoet niet aan de beschrijving. U loopt mee in de traditionele bijbel, maar vertoonde tegelijk een andere kijk op Magdalena. Nog te zwijgen over uw aliens. Wat is het nu Anja?

De duivel wordt gelinkt aan de slang die ons "misleidt" om van de vrucht te eten. Ik heb in de relatie tussen goed en kwaad daar een blik op geworpen. Dat de slang het ontwaken van onze menselijke geest was, door de misleiding ontstond kennis.
Jij maakt daar gebruik van, dag in dag uit. Je gaat er in slapen en bent er in geboren.
Nu als we dat beeld gaan demoniseren doen we onszelf als mensen zwaar te kort.
Herstellen we de waarheid, overstijgen we de waan en plakken we daar een nieuw perspectief op hoeven wij helemaal niet meer in zonde geboren te worden. De zonde kan evengoed als vreugde beleefd worden. Het is een kwestie van alles omdraaien.
Hier staan zoveel leugens in, dat ik behalve dat ik zelf er niet op in ga, het ook moderatoren niet wil aandoen er iets mee te doen. Moge deze opmerking volstaan.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door callista »

Anja schreef:
Anja schreef:
Ter aanvulling, een korte samenvattende docu over wat andere cultures en religies EN de Bijbel zeggen over de Leviathan (de slangdraak, het woord Levi zit erin, de Levieten wares hogepriesters, je zou kunnen zeggen een soort "slangenbezweerders" ) en hoe de slangdraak werd gezien en is afgebeeld over de hele wereld. https://youtu.be/lIh_B1rt2nU
Dit schreef ik in dit topic ivm. de Leviathan

viewtopic.php?f=55&t=3229&p=166005&hili ... an#p166005

Ik zal de link eens bekijken......bedankt.... ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leviathan ... sch_wezen)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:
Anja schreef:
Anja schreef:
Ter aanvulling, een korte samenvattende docu over wat andere cultures en religies EN de Bijbel zeggen over de Leviathan (de slangdraak, het woord Levi zit erin, de Levieten wares hogepriesters, je zou kunnen zeggen een soort "slangenbezweerders" ) en hoe de slangdraak werd gezien en is afgebeeld over de hele wereld. https://youtu.be/lIh_B1rt2nU
Dit schreef ik in dit topic ivm. de Leviathan

viewtopic.php?f=55&t=3229&p=166005&hili ... an#p166005

Ik zal de link eens bekijken......bedankt.... ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leviathan ... sch_wezen)
Jij ook bedankt voor de verwijzing naar jouw bericht.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Anja schreef:
Hier staan zoveel leugens in, dat ik behalve dat ik zelf er niet op in ga, het ook moderatoren niet wil aandoen er iets mee te doen. Moge deze opmerking volstaan.
Ik daag je uit de eerste leugen daarin te onderstrepen. Ik kan de bal mis slaan, maar daarvoor staat het U vrij dialoog te voeren.
U doet dat bewust niet omdat daarin zal blijken dat mijn master niet tekort zal schieten, maar U met uw "kennis".

U weet maar al te goed waar mijn kennis vandaan komt Anja,
De waarheid overstijgt de waan.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

peda schreef: Hallo Fundamenteel,

In "' zonde "' geboren worden, is een opvatting die ontleend wordt aan het christelijk orthodox denken. "' Zonde "'wordt daar gezien als het niet volledig volgen van God en Zijn Bedoelingen met de mens. Wie God is en wat Zijn Bedoelingen zijn, leest de orthodox gelovige in de bijbel met interpretatie geldend voor een bepaalde orthodoxe stroming. Interpreteer je de bijbelinhoud anders, of ga je te rade bij een ander heilig boek, dan verandert ook onmiddellijk de inhoud van het begrip "'zonde"'. Omdat fundamenteel denkende personen andere geloofsleren onmiddellijk zien als grote dwaling, waar men verre van moeten blijven, komt een discussie niet van de grond. Het is kiezen voor het volledige geloofsmenu of je doet in een spiritueel gesprek niet mee. Jij kiest als spiritueel vrijbuiter niet voor het standaard menu, jij bezoekt meerdere restaurants en ik hoop dat je ooit vindt wat jij zoekt en dat het jou lukt de zonde zo in te vullen dat jij de zonde als vreugde beleefd. Mij is zo'n spiegeling/omdraaiing tot op heden niet gelukt.
Wel allereerst hoop ik niet off topic te gaan. Dit gaat over 666, het teken van het beest en ik reken daar Luciferisme zeker onder. Ik kan niet geloven aan welk waanzinnig tempo het Luciferisme zich door mijn leven verplaatst. Ik hoef daar niet eens een boek voor aan te raken, noch op zoek naar andere externe bronnen. Die wijsheid is opgeslagen in ons allemaal.
Een zeer interessant artikel dat ik al eerder deelde:
http://www.freethinker.nl/artikelen/chr ... ifer#index
Echt de moeite waardig om te lezen. Het werpt een hele nieuwe blik op Lucifer en gevallen engelen. Vanuit de rationele kant, hoewel de schrijver doorspekt is van vooringenomenheid en je niet alles zomaar moet volgen. Niet tegenstaand, er is wat uit te halen. Het markeert de normen en waarden van Jezus daarbij, maar dan van die omgedraaide versie.

Wat als er geen erfzonde is Peda? Wat als wij dat zo maken door er een verkeerd perspectief aan naaien ? Wat als wij als mensen werkelijk geloven en weten dat wij het waard zijn om te leven; zou dat geen genezing zijn ? Je ziet overal mensen in verzet komen tegen deze huidige lineaire waarden. Die omdraaiing is het aanvaarden van anders geaarden en doorzien dat het monotheïsme een gijzeling op de menselijke psyche is. Zij demoniseren van de start af aan waar wij mens worden. De vrouw krijgt de zonde op haar schoot geworpen en de man trekt zichzelf op naar de troon.
Welke goede bedoelingen huizen daarachter voor een paar gelukzaligen na die in een specifieke bloedlijn geboren worden?
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Dirk »

Fundamenteel schreef:Ik kan niet geloven aan welk waanzinnig tempo het Luciferisme zich door mijn leven verplaatst.
Hoe gebeurt dit en waarom kan je het niet geloven?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Dirk schreef: Hoe gebeurt dit en waarom kan je het niet geloven?
Als kind was ik heel Christelijk. Ik was jong, naïef en onwetend. Ik ervoer bij het bidden een intensieve en warme gloed van liefde mijn wezen overkomen. In de puberjaren begon ik te dwalen en op volwassen leeftijd werd ik geconfronteerd met de limieten van mijn duisternis.

De duisternis is minder subtiel en komt heel eerlijk uit de kast zonder er rondom heen te draaien. Er is geen twijfel en er komt geen geloof bij de pas, dit is pure wetenschap.

Hierdoor kwam ik te weten dat de ervaring zich vormt naar de geaardheid van de persoon. Toen ik goedaardig geladen was kwam ik ook dingen te weten en kwamen er ook dingen op mijn pad die mij persoonlijk aangingen. Alsof het synchronisch werd op gestuurd. Maar vanuit de duisternis gaat het heel snel en volgt alles zich zo snel op elkaar dat ik soms niet kan volgen. Maar later sijpelt het door en verwerf ik nieuwe inzichten over thema's die mij het absolute perspectief verwerven. Ik moet heel voorzichtig zijn met naar iets te kijken of ik ben beïnvloed.

Ik analyseer ideologie, ik draai dat binnenstebuiten, ik flirt ermee, ik eigen me het toe, ik ben het.
Toen mijn ego over een nachtje stierf heb ik daarvan enkel en alleen de essentie overgehouden. Maar ik sta nu te midden een veld vol spelers, te verbaasd om nog verder op te gaan in het spel en de bal wordt mij meermaals gepasseerd.
Die nacht waarop mijn ego stierf en ik van koppigheid naar volgzaamheid "gedwongen" werd viel alles in perspectief. Maar ik kan mijn ei nergens kwijt, misschien ooit in een boek.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Mag ik een film delen?
Dit is mijn wereld, mijn occulte afkomst en waar Jehova getuigen mij de duivel bij aanpraten.
Niet alleen Jehova Getuigen, iedereen. Mijn ouders, broers, familie, ... Ik ben hiervoor gemarginaliseerd en gestigmatiseerd.

Waarom post ik dit? Dit gaat over het Luciferiaans rijk waarin wij nu wonen. Waarvoor we blind geworden zijn. De spreker (mijn Goeroe) spreekt over de wereld waarin wij leven en stelt de zonde daarbij in perspectief, één bij één.

https://www.youtube.com/watch?v=tQ3nPGyD5aw

Ik weet niet of dit in goede aarde valt, maar there you go. It never came easy.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten