666

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door callista »

Fundamenteel schreef:Mag ik een film delen?
Dit is mijn wereld, mijn occulte afkomst en waar Jehova getuigen mij de duivel bij aanpraten.
Niet alleen Jehova Getuigen, iedereen. Mijn ouders, broers, familie, ... Ik ben hiervoor gemarginaliseerd en gestigmatiseerd.

Waarom post ik dit? Dit gaat over het Luciferiaans rijk waarin wij nu wonen. Waarvoor we blind geworden zijn. De spreker (mijn Goeroe) spreekt over de wereld waarin wij leven en stelt de zonde daarbij in perspectief, één bij één.

https://www.youtube.com/watch?v=tQ3nPGyD5aw

Ik weet niet of dit in goede aarde valt, maar there you go. It never came easy.
Dank voor je openheid.
Is het een idee om over het Luciferianisme een apart topic te openen in Levensbeschouwing?Of lijkt je dat te eng?
Kijk maar... ;)
Tja...veel bijval of begrip zul je niet krijgen [denk ik], terwijl het niets met de Duivel te maken heeft, geen religie, maar een levensbeschouwing is...

Lees verder...dit mede ter informatie voor diegenen die Lucifer met de duivel verwarren.
https://www.luciferianisme.nl/
https://www.luciferianisme.nl/veel-gestelde-vragen/
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef:Mag ik een film delen?
Dit is mijn wereld, mijn occulte afkomst en waar Jehova getuigen mij de duivel bij aanpraten.
Niet alleen Jehova Getuigen, iedereen. Mijn ouders, broers, familie, ... Ik ben hiervoor gemarginaliseerd en gestigmatiseerd.

Waarom post ik dit? Dit gaat over het Luciferiaans rijk waarin wij nu wonen. Waarvoor we blind geworden zijn. De spreker (mijn Goeroe) spreekt over de wereld waarin wij leven en stelt de zonde daarbij in perspectief, één bij één.

https://www.youtube.com/watch?v=tQ3nPGyD5aw

Ik weet niet of dit in goede aarde valt, maar there you go. It never came easy.
Het gaat niet over een Luciferiaans rijk, maar gewoon over de wereld. En wel een wereld vol dieren en planten, waarvan één soort dier (de homo sapiens) enigszins het vermogen tot denken heeft verkregen, maar verder in alle opzichten net zozeer een dier is als de andere dieren. Helaas wordt ook de mens (de homo sapiens) nog voor 99 procent door zijn instincten geregeerd en dat heeft tot gevolg dat het zo beroerd gaat in de wereld. Lucifer mag je wat mij betreft erbuiten laten. Die zie ik niet. Ik zie alleen maar mensen met reusachtige reptielenhersenen.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: Het gaat niet over een Luciferiaans rijk, maar gewoon over de wereld. En wel een wereld vol dieren en planten, waarvan één soort dier (de homo sapiens) enigszins het vermogen tot denken heeft verkregen, maar verder in alle opzichten net zozeer een dier is als de andere dieren. Helaas wordt ook de mens (de homo sapiens) nog voor 99 procent door zijn instincten geregeerd en dat heeft tot gevolg dat het zo beroerd gaat in de wereld. Lucifer mag je wat mij betreft erbuiten laten. Die zie ik niet. Ik zie alleen maar mensen met reusachtige reptielenhersenen.
Dus consumer society 5.0 zou dan niet het Luciferiaans rijk zijn? Denk er eens over na. Kijk naar al de toegepaste kennis rondom je heen.
Maar ken je de ware oorsprong? Wat het allemaal veroorzaakt?
Deze filosoof zegt ook: Als we konden voelen wat we deden, zouden we het niet doen.
We voelen en zien niet wat kennis veroorzaakt. Er is een massa extinctie gaande waar we blind voor zijn, we weten het, maar voeden die gedachte niet eens en doen verder met wat we bezig zijn.
Ik wou dat ik de gave had mijn perspectief over te brengen in woorden, maar met Luciferiaans rijk bedoel ik wel degelijk wat daar verwoord in die film. We passen kennis toe zonder verder dan onze neus te denken. Kijk maar naar het dierenrijk, hoeveel meer ziektes er uitbreken, ...
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

callista schreef: Dank voor je openheid.
Is het een idee om over het Luciferianisme een apart topic te openen in Levensbeschouwing?Of lijkt je dat te eng?
Kijk maar... ;)
Tja...veel bijval of begrip zul je niet krijgen [denk ik], terwijl het niets met de Duivel te maken heeft, geen religie, maar een levensbeschouwing is...

Lees verder...dit mede ter informatie voor diegenen die Lucifer met de duivel verwarren.
https://www.luciferianisme.nl/
https://www.luciferianisme.nl/veel-gestelde-vragen/
Precies mijn punt. Het kwade is geen kwaad zoals de bijbel het aftekent Het is een relatie zoals ik wil aangeven.
Geen strijd.
Ze horen samen.
In mijn andere topic de relatie tussen het goede en het kwade heb ik een link gedeeld over het Luciferisme waar ik me heel hard achter schaar. Het is door dit als kwaad te aanschouwen dat wij dwalen in dualisme. Ik dacht nu echt niet off topic te gaan en de 666 in perspectief te brengen door zachtjes trede per trede de trap te bestijgen.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door peda »

Fundamenteel schreef:
callista schreef: Dank voor je openheid.
Is het een idee om over het Luciferianisme een apart topic te openen in Levensbeschouwing?Of lijkt je dat te eng?
Kijk maar... ;)
Tja...veel bijval of begrip zul je niet krijgen [denk ik], terwijl het niets met de Duivel te maken heeft, geen religie, maar een levensbeschouwing is...

Lees verder...dit mede ter informatie voor diegenen die Lucifer met de duivel verwarren.
https://www.luciferianisme.nl/
https://www.luciferianisme.nl/veel-gestelde-vragen/
Precies mijn punt. Het kwade is geen kwaad zoals de bijbel het aftekent Het is een relatie zoals ik wil aangeven.
Geen strijd.
Ze horen samen.
In mijn andere topic de relatie tussen het goede en het kwade heb ik een link gedeeld over het Luciferisme waar ik me heel hard achter schaar. Het is door dit als kwaad te aanschouwen dat wij dwalen in dualisme. Ik dacht nu echt niet off topic te gaan en de 666 in perspectief te brengen door zachtjes trede per trede de trap te bestijgen.
Hallo Fundamenteel,

Wanneer jij het kwaad niet ziet als dualisme t.o.v. het goede, ben jij op zijn plaats in o.m. het Taoïsme. Daar bestaan goed en kwaad niet in absolute zin, maar behoren altijd in relatie tot elkaar. Het gaat om het bereiken van een toestand van balans, wat ook nooit een stabiele situatie betekent. Leven is verandering en balans betekent de mogelijkheid om met die verandering mee te gaan. Tao ( de Weg ) is dan ook de verbondenheid met alles. Er is geen goede weg, er is geen slechte weg, er is geen dualisme, er is De Tao Weg. De mens kan nooit puur goed of puur slecht zijn, of ooit in de toekomst worden. Moeilijk voor de dualistisch denkende Westerling om een spiritualiteit te volgen waarin het dualisme totaal geen plaats heeft. Godvolgers zijn pur-sang dualisten ( God/puur Goed en Duivel/ puur Slecht ) zoals jij terecht opmerkt. Zeker de weder-geborenen zullen zich totaal niet herkennen in de in hun ogen totaal verkeerde niet dualistische Tao Weg. Zij volgen de dualistische Smalle Weg die Jezus gewezen heeft. Jouw Jg gesprekspartner zal ervan gruwen wanneer het dualisme wordt verlaten en met hem ook 100% van de volgers van andere orthodoxe stromingen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef:
Zolderworm schreef: Het gaat niet over een Luciferiaans rijk, maar gewoon over de wereld. En wel een wereld vol dieren en planten, waarvan één soort dier (de homo sapiens) enigszins het vermogen tot denken heeft verkregen, maar verder in alle opzichten net zozeer een dier is als de andere dieren. Helaas wordt ook de mens (de homo sapiens) nog voor 99 procent door zijn instincten geregeerd en dat heeft tot gevolg dat het zo beroerd gaat in de wereld. Lucifer mag je wat mij betreft erbuiten laten. Die zie ik niet. Ik zie alleen maar mensen met reusachtige reptielenhersenen.
Dus consumer society 5.0 zou dan niet het Luciferiaans rijk zijn? Denk er eens over na. Kijk naar al de toegepaste kennis rondom je heen.
Maar ken je de ware oorsprong? Wat het allemaal veroorzaakt?
Deze filosoof zegt ook: Als we konden voelen wat we deden, zouden we het niet doen.
We voelen en zien niet wat kennis veroorzaakt. Er is een massa extinctie gaande waar we blind voor zijn, we weten het, maar voeden die gedachte niet eens en doen verder met wat we bezig zijn.
Ik wou dat ik de gave had mijn perspectief over te brengen in woorden, maar met Luciferiaans rijk bedoel ik wel degelijk wat daar verwoord in die film. We passen kennis toe zonder verder dan onze neus te denken. Kijk maar naar het dierenrijk, hoeveel meer ziektes er uitbreken, ...
Als we de ware oorsprong niet kennen, hoe zouden we dan kunnen beweren dat Lucifer de oorsprong is? Uiteraard beseffen de meeste mensen wat de gevolgen zijn van ons gedrag in de huidige technische wereld. Alleen zij die de leiding geven in de wereld, laten over het algemeen andere belangen voorgaan. En in sommige landen kiezen de meeste mensen voor de verkeerde leider. En in andere landen heerst er helemaal geen democratie. Ook dat heeft volgens mij niets te maken met een of ander duister wezen, dat we Lucifer noemen. Het is een soort egobelang van een bepaalde groep, die aan de macht is, die voortkomt uit hun natuurlijke instincten. En tegenwoordig ook: angst voor de homo sapiensen uit een ander oerwoud. Ik denk ook niet dat er thans aanzienlijk meer ziekten uitbreken, maar dat we door het intensiever contact gemakkelijk nieuwe ziekten overbrengen. Maar er zijn altijd nieuwe ziekten geweest.
Je kunt dit allemaal een quasi-magische betekenis geven. Maar als je dat doet, dan ben je niet echt meer bereid om naar een oplossing te zoeken. Dan overheerst een soort defaitisme. Dus dat moeten we niet doen, volgens mij.
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: Als we de ware oorsprong niet kennen, hoe zouden we dan kunnen beweren dat Lucifer de oorsprong is? Uiteraard beseffen de meeste mensen wat de gevolgen zijn van ons gedrag in de huidige technische wereld. Alleen zij die de leiding geven in de wereld, laten over het algemeen andere belangen voorgaan. En in sommige landen kiezen de meeste mensen voor de verkeerde leider. En in andere landen heerst er helemaal geen democratie. Ook dat heeft volgens mij niets te maken met een of ander duister wezen, dat we Lucifer noemen. Het is een soort egobelang van een bepaalde groep, die aan de macht is, die voortkomt uit hun natuurlijke instincten. En tegenwoordig ook: angst voor de homo sapiensen uit een ander oerwoud. Ik denk ook niet dat er thans aanzienlijk meer ziekten uitbreken, maar dat we door het intensiever contact gemakkelijk nieuwe ziekten overbrengen. Maar er zijn altijd nieuwe ziekten geweest.
Je kunt dit allemaal een quasi-magische betekenis geven. Maar als je dat doet, dan ben je niet echt meer bereid om naar een oplossing te zoeken. Dan overheerst een soort defaitisme. Dus dat moeten we niet doen, volgens mij.
Het Luciferiaans rijk = Kapitalisme/materialisme.

Wanneer ik religie letterlijk zou nemen is de kennis afkomstig van de duivel. Dus als de duivel de bron van de toegepaste kennis is, is de brug naar het Luciferiaans rijk niet ver weg. Probeer dit niet allemaal al te letterlijk te lezen.

We geven de macht wel af, maar we verbruiken hun rotzooi maar, and around the circle goes. Door deze consumptie ontstaan er katalytische eventen waaruit nieuwe ziektes uitbreken. Zoals het Zita virus, verhoogde achtergrondstraling, uitsterven van dieren, .... De kennis verstoort het hele ecosysteem.

Lucifer is dan ook geen duister wezen, maar de lichtbrenger. In religie is dat ten onrechte omgedraaid. Als je het gaat verpersoonlijken doe je het tekort. Door Lucifer te demoniseren zijn we een heel belangrijk aspect in religie verloren. Het is naar een monotheïsme herleid.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

peda schreef: Hallo Fundamenteel,

Wanneer jij het kwaad niet ziet als dualisme t.o.v. het goede, ben jij op zijn plaats in o.m. het Taoïsme. Daar bestaan goed en kwaad niet in absolute zin, maar behoren altijd in relatie tot elkaar. Het gaat om het bereiken van een toestand van balans, wat ook nooit een stabiele situatie betekent. Leven is verandering en balans betekent de mogelijkheid om met die verandering mee te gaan. Tao ( de Weg ) is dan ook de verbondenheid met alles. Er is geen goede weg, er is geen slechte weg, er is geen dualisme, er is De Tao Weg. De mens kan nooit puur goed of puur slecht zijn, of ooit in de toekomst worden. Moeilijk voor de dualistisch denkende Westerling om een spiritualiteit te volgen waarin het dualisme totaal geen plaats heeft. Godvolgers zijn pur-sang dualisten ( God/puur Goed en Duivel/ puur Slecht ) zoals jij terecht opmerkt. Zeker de weder-geborenen zullen zich totaal niet herkennen in de in hun ogen totaal verkeerde niet dualistische Tao Weg. Zij volgen de dualistische Smalle Weg die Jezus gewezen heeft. Jouw Jg gesprekspartner zal ervan gruwen wanneer het dualisme wordt verlaten en met hem ook 100% van de volgers van andere orthodoxe stromingen.
Jij hebt wel veel kennis van zaken peda.

Dat is mijn dilemma, de smalle of de brede weg.
Maar ik kan mijn gevoel en kennis niet negeren, ik heb teveel geabsorbeerd om volgzaam op een smal pad te lopen binnen de gekleurde lijntjes. Neen dat is niets voor mij. Tao was ik bekend mee, maar ik spring altijd van zwart naar wit. Hedendaags is het wel heel wat grijzer en ervaar ik meer balans. Maar toen ik met Tao begon was ik er lang niet klaar voor. Wellicht heb ik door erover te lezen veel onbewust beginnen toepassen waarvan ik nu vruchten oogst. Nuja, dat is ook al even tegenstrijdig als ik.

Maar dat ik hiervoor verstoten kan worden is een gegeven feit.

Om dan terug even on topic te komen. Die 666 is terug te vinden in de islam als je ver gaat zoeken.
Ik heb deze tekst gevonden:
Sommige uitleggers hebben de drie Griekse letters geïnterpreteerd als Arabische tekens (zoals aangegeven in het onderste gedeelte van de afbeelding hiernaast, waarbij het middelste teken het diagonale spiegelbeeld van ksi lijkt te zijn). De betekenis van de eerste twee tekens is (in het Arabisch van rechts naar links gelezen): "In de naam van Allah". Het derde teken (de gekruiste zwaarden) is een symbool van de islam. Vertaald naar de tekst in Openbaring zou volgens deze interpretatie Allah moeten worden gezien als het eerste beest (een afspiegeling van Satan) en Mohammed als het tweede beest (dat verderop in het visioen ook wel de valse profeet wordt genoemd). Hoewel niet valt te ontkennen dat de islam zeer intolerant is ten aanzien van allen die Allah niet aanbidden, zijn verdere parallelen met de specifieke kenmerken van het beest zoals genoemd in het boek Openbaring vooralsnog niet duidelijk. Merkwaardig is wel dat in de islam 666 juist als een heilig getal wordt gezien.
Ik kan de afbeelding niet delen. Hier staat ze.

Daarin zie je toch veel gelijkheden in beide symbolen? Visioenen komen niet altijd even zuiver door en ik denk dat als we dan toch op zoek zijn naar het ware kwaad, we dan niet dienen te zoeken bij figuurlijke begrippen maar uit de signalen hier en nu.
De openbaringen en het teken van het beest (666) gaat naar mijn inzien meer over de islam dan over Lucifer. Er zijn wat dingen door elkaar gehaald en bij de vertaling veel verloren gegaan.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door peda »

Fundamenteel schreef: Visioenen komen niet altijd even zuiver door en ik denk dat als we dan toch op zoek zijn naar het ware kwaad, we dan niet dienen te zoeken bij figuurlijke begrippen maar uit de signalen hier en nu.
De openbaringen en het teken van het beest (666) gaat naar mijn inzien meer over de islam dan over Lucifer. Er zijn wat dingen door elkaar gehaald en bij de vertaling veel verloren gegaan.
Hallo Fundamenteel,


Ik zie niet dat het boekwerk openbaringen van Johannes zich uitspreekt over gebeurtenissen die in de verre toekomst liggen. In die zin volg ik de gedachten van @ Piebe. Dus het gematrische getal 666 koppelen aan de Islam zoals jij doet, dat zie ik van geen kant. Ook andere koppelingen van het getal 666 aan in de toekomst bestaande organisatorische eenheden ( zoal de Jg doet ) of koppelen aan het plaatsvinden van seculiere gebeurtenissen, laat ik voor wat de gelovigen daarover beweren. Ik zie het getal 666 derhalve verbonden aan tijdgebonden situaties in de eerste eeuw na Christus. Wie 666 door- vertaalt naar het nu, beweegt zich op figuurlijk terrein, met een enorm grote kans op volstrekt verkeerde invulling voor de realiteit. De uiteindelijke vraag blijft staan, moet je het kwaad zien met een dualistische bril ( Godsdienst ) op het hoofd of juist niet ( Tao ). De openbaring van Johannes geeft een antwoord vanuit de dualistische wereld. Ook Lucifer is ten diepste afkomstig uit de dualistische wereld en niet uit de Tao omgeving. Het is dus gaan voor een persoonlijk verantwoorde richting in denken.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

En gelijk heb je @Peda, want wat voor schrijver in hemelsnaam schrijft over zaken die voor hem noch zijn tijdsgenoten relevant zijn en pas in de verre toekomst betekenis zullen krijgen? Diens boeken zullen niet gelezen worden en al helemaal de drukpersen nooit halen. Er is geen mens geïnteresseerd in voor hem in de verre toekomst liggende speculatieve nonsense, al beweert de schrijver uit de hemel te zijn neergedaald.

Kortom, als het NT zou spreken over de verre toekomst, dan hadden we Jezus en de apostelen nooit gekend.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door peda »

Piebe 2.2 schreef:En gelijk heb je @Peda, want wat voor schrijver in hemelsnaam schrijft over zaken die voor hem noch zijn tijdsgenoten relevant zijn en pas in de verre toekomst betekenis zullen krijgen? Diens boeken zullen niet gelezen worden en al helemaal de drukpersen nooit halen. Er is geen mens geïnteresseerd in voor hem in de verre toekomst liggende speculatieve nonsense, al beweert de schrijver uit de hemel te zijn neergedaald.

Kortom, als het NT zou spreken over de verre toekomst, dan hadden we Jezus en de apostelen nooit gekend.
Hallo Piebe,

Ik zeg het niet zo vlug, maar deze inzichten van jou, die ik via dit forum ter beschikking heb gekregen, hebben mij volkomen overtuigd. Een paradigma wijziging in mijn denken om het maar eens uiterst deftig uit te drukken. Waar een gedachten uitwisseling op een forum niet toe kan leiden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door callista »

Zoals ik het [ook] zie is de enige mogelijkheid dat 666 destijds sloeg op keizer Nero , die christenen en joden vervolgde vanaf ca. 66 toen de Joodse Oorlog begon en de meest gruwelijke wreedheden beging en walgelijke tactieken toepaste op deze groeperingen.
Een beest dus....

Dus plaatsgevonden in DIE tijd.
Inderdaad lijkt het mij logisch dat men zich daar alleen mee bezig hield....
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door peda »

callista schreef:Zoals ik het [ook] zie is de enige mogelijkheid dat 666 destijds sloeg op keizer Nero , die christenen en joden vervolgde vanaf ca. 66 toen de Joodse Oorlog begon en de meest gruwelijke wreedheden beging en walgelijke tactieken toepaste op deze groeperingen.
Een beest dus....

Dus plaatsgevonden in DIE tijd.
Inderdaad lijkt het mij logisch dat men zich daar alleen mee bezig hield....
Hallo Callista,

Van betekenis is de juiste datering van het verkrijgen van de visioenen door Johannes. Dateren deze visioenen uit ca 95 n C of ontstonden de visioenen rond 65 n C ( ten tijde van Nero ). Over de juiste datering bestaat tussen bijbelvorsers geen consensus in opvatting. Maar wat mij in het denken van @ Piebe vooral aanspreekt is, wie worden door Johannes aangesproken, wie vormden de doelgroep? Zijn het de gelovige tijdgenoten van Johannes of zijn het anonieme in de toekomst levende generaties. In dit verband wijst @ Piebe er op dat de voorspellingen in het O.T. allen op korte termijn na het profeteren werden gerealiseerd. Hoe "'reikhalzend'' gelovigen ook in de tijd uitkeken en uitkijken naar het in vervulling gaan van de profetie, er is inmiddels gedurende 2000 jaren na het verstrijken van de eerste eeuw totaal niets gebeurd. En wellicht wordt er over 2000 jaren ( in 4000 n C ) nog steeds door een kleine groep van "' volhouders"' uitgekeken naar de komst van het "' Beest "'. Voor mij persoonlijk is het dubbeltje gevallen. De doelgroep waren tijdgenoten van Johannes en niet een anonieme generatie in een uiterst verre toekomst.
Laatst gewijzigd door peda op 04 mar 2017, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 66

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:Zoals ik het [ook] zie is de enige mogelijkheid dat 666 destijds sloeg op keizer Nero , die christenen en joden vervolgde vanaf ca. 66 toen de Joodse Oorlog begon en de meest gruwelijke wreedheden beging en walgelijke tactieken toepaste op deze groeperingen.
Een beest dus....

Dus plaatsgevonden in DIE tijd.
Inderdaad lijkt het mij logisch dat men zich daar alleen mee bezig hield....
Er zijn veel antichristussen geweest. Zij waren niet dé antichrist van de eindtijd. Er zijn altijd mensen geweest die zonder geld of bankrekening konden kopen of verkopen. Het is pas in deze tijd dat men onder leiding van de paus (ik heb daar eerder al eens links over geplaatst) ieder mens, ook de laatste 20 procent van de wereld die geld noch rekening hebben, van een bankrekening wil "voorzien". Onder het mom van goede bedoelingen. Het is ook pas in deze tijd dat men over de techniek beschikt om daadwerkelijk alle mensen aan electronische controle te onderwerpen.

Overigens was de bitcoin recent voor het eerst meer waard dan goud: http://fortune.com/2017/03/03/gold-bitcoin-price-value/

Voordat Gadhafi werd vermoord was hij bezig om een gouden munt in te voeren en zo het Westen en met name de Amerikaanse dollar het nakijken te geven.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef:
Piebe 2.2 schreef:En gelijk heb je @Peda, want wat voor schrijver in hemelsnaam schrijft over zaken die voor hem noch zijn tijdsgenoten relevant zijn en pas in de verre toekomst betekenis zullen krijgen? Diens boeken zullen niet gelezen worden en al helemaal de drukpersen nooit halen. Er is geen mens geïnteresseerd in voor hem in de verre toekomst liggende speculatieve nonsense, al beweert de schrijver uit de hemel te zijn neergedaald.

Kortom, als het NT zou spreken over de verre toekomst, dan hadden we Jezus en de apostelen nooit gekend.
Hallo Piebe,

Ik zeg het niet zo vlug, maar deze inzichten van jou, die ik via dit forum ter beschikking heb gekregen, hebben mij volkomen overtuigd. Een paradigma wijziging in mijn denken om het maar eens uiterst deftig uit te drukken. Waar een gedachten uitwisseling op een forum niet toe kan leiden.
Dat doet me deugd om te lezen Peda, dank je!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: 66

Bericht door Biker »

Anja schreef:
callista schreef:Zoals ik het [ook] zie is de enige mogelijkheid dat 666 destijds sloeg op keizer Nero , die christenen en joden vervolgde vanaf ca. 66 toen de Joodse Oorlog begon en de meest gruwelijke wreedheden beging en walgelijke tactieken toepaste op deze groeperingen.
Een beest dus....

Dus plaatsgevonden in DIE tijd.
Inderdaad lijkt het mij logisch dat men zich daar alleen mee bezig hield....
Er zijn veel antichristussen geweest. Zij waren niet dé antichrist van de eindtijd. Er zijn altijd mensen geweest die zonder geld of bankrekening konden kopen of verkopen. Het is pas in deze tijd dat men onder leiding van de paus (ik heb daar eerder al eens links over geplaatst) ieder mens, ook de laatste 20 procent van de wereld die geld noch rekening hebben, van een bankrekening wil "voorzien". Onder het mom van goede bedoelingen. Het is ook pas in deze tijd dat men over de techniek beschikt om daadwerkelijk alle mensen aan electronische controle te onderwerpen.

Overigens was de bitcoin recent voor het eerst meer waard dan goud: http://fortune.com/2017/03/03/gold-bitcoin-price-value/

Voordat Gadhafi werd vermoord was hij bezig om een gouden munt in te voeren en zo het Westen en met name de Amerikaanse dollar het nakijken te geven.
Kopen en verkopen hebben in de beeldspraak en overdrachtelijke zin van het bijbelboek Openbaring een heel andere betekenis. Zo is ogenzalf (Openb 3)natuurlijk ook geen zalf die je op je ogen smeert om het licht en de waarheid te zien.Ook is de deur waar Jezus op klopt geen deur die je letterlijk open kunt doen. Op het getal 666 kom je pas als je verstandig en wijs (intelligent) bent, na berekening dus.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 66

Bericht door Anja (oud account) »

Biker schreef:
Anja schreef:
callista schreef:Zoals ik het [ook] zie is de enige mogelijkheid dat 666 destijds sloeg op keizer Nero , die christenen en joden vervolgde vanaf ca. 66 toen de Joodse Oorlog begon en de meest gruwelijke wreedheden beging en walgelijke tactieken toepaste op deze groeperingen.
Een beest dus....

Dus plaatsgevonden in DIE tijd.
Inderdaad lijkt het mij logisch dat men zich daar alleen mee bezig hield....
Er zijn veel antichristussen geweest. Zij waren niet dé antichrist van de eindtijd. Er zijn altijd mensen geweest die zonder geld of bankrekening konden kopen of verkopen. Het is pas in deze tijd dat men onder leiding van de paus (ik heb daar eerder al eens links over geplaatst) ieder mens, ook de laatste 20 procent van de wereld die geld noch rekening hebben, van een bankrekening wil "voorzien". Onder het mom van goede bedoelingen. Het is ook pas in deze tijd dat men over de techniek beschikt om daadwerkelijk alle mensen aan electronische controle te onderwerpen.

Overigens was de bitcoin recent voor het eerst meer waard dan goud: http://fortune.com/2017/03/03/gold-bitcoin-price-value/

Voordat Gadhafi werd vermoord was hij bezig om een gouden munt in te voeren en zo het Westen en met name de Amerikaanse dollar het nakijken te geven.
Kopen en verkopen hebben in de beeldspraak en overdrachtelijke zin van het bijbelboek Openbaring een heel andere betekenis. Zo is ogenzalf (Openb 3)natuurlijk ook geen zalf die je op je ogen smeert om het licht en de waarheid te zien.Ook is de deur waar Jezus op klopt geen deur die je letterlijk open kunt doen. Op het getal 666 kom je pas als je verstandig en wijs (intelligent) bent, na berekening dus.
Mag allemaal zijn, doch Gods Plan met de wereld omvat gewoon ook de stoffelijke werkelijkheid en dus ook een lineair verloop. In het jodendom (en in het Christendom) is dat algemeen bekend. De joden gaan niet voor niets uit van een periode van 2000 jaar waarin ze zonder tora waren, 2000 jaar waarin ze met de tora waren, 2000 jaar voor de Messias, en daarna de 1000 jaar van het Messiaanse rijk, de sabbat. Wij leven nu aan het einde van de zesde dag. De Christenen zijn de rust al ingegaan (daarom hoeven ze dus ook niet te stechelen over zaterdag en zondag, alle dagen zijn sabbat voor hen).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

peda schreef:
Fundamenteel schreef: Visioenen komen niet altijd even zuiver door en ik denk dat als we dan toch op zoek zijn naar het ware kwaad, we dan niet dienen te zoeken bij figuurlijke begrippen maar uit de signalen hier en nu.
De openbaringen en het teken van het beest (666) gaat naar mijn inzien meer over de islam dan over Lucifer. Er zijn wat dingen door elkaar gehaald en bij de vertaling veel verloren gegaan.
Hallo Fundamenteel,


Ik zie niet dat het boekwerk openbaringen van Johannes zich uitspreekt over gebeurtenissen die in de verre toekomst liggen. In die zin volg ik de gedachten van @ Piebe. Dus het gematrische getal 666 koppelen aan de Islam zoals jij doet, dat zie ik van geen kant. Ook andere koppelingen van het getal 666 aan in de toekomst bestaande organisatorische eenheden ( zoal de Jg doet ) of koppelen aan het plaatsvinden van seculiere gebeurtenissen, laat ik voor wat de gelovigen daarover beweren. Ik zie het getal 666 derhalve verbonden aan tijdgebonden situaties in de eerste eeuw na Christus. Wie 666 door- vertaalt naar het nu, beweegt zich op figuurlijk terrein, met een enorm grote kans op volstrekt verkeerde invulling voor de realiteit. De uiteindelijke vraag blijft staan, moet je het kwaad zien met een dualistische bril ( Godsdienst ) op het hoofd of juist niet ( Tao ). De openbaring van Johannes geeft een antwoord vanuit de dualistische wereld. Ook Lucifer is ten diepste afkomstig uit de dualistische wereld en niet uit de Tao omgeving. Het is dus gaan voor een persoonlijk verantwoorde richting in denken.
Lucifer is de lichtbrenger. God heeft ons in onwetendheid geslaan, daar God een projectie van het toenmalige mannelijk denken is. De man was toen niet vrouwvriendelijk. Ze hebben Lucifer gedemoniseerd omdat die kennis van vrouwen afkomstig was. De vrouw was eerst verzamelaar dus werd als eerste met de kennis ingewijd. Lucifer is niet het kwaad, het kwaad is het beest van de islam, 666. Islam is het patriarchisme in haar meest extreme vorm. Kan het nog mannelijker?
IS het toeval dat 6 een heilig nummer is in de islam? Voorzagen de profeten dit kwaad ?

Ik probeer niet dualistisch te zijn, maar iedere cel in mijn wezen brult dat de islam het pure kwaad van deze tijd is.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Jezus Christus is de enige Ware Lichtbrenger. Lucifer is de naam van de duivel voordat hij viel. De duivel was ooit ook een morgenster, totdat hij zich tegen God keerde. Jezus Christus is de enige ware Lichtbrenger.
Joh.8:12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.
Zie ook: http://www.allaboutgod.com/dutch/het-ve ... ucifer.htm
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 4358
Lid geworden op: 10 mar 2013, 14:57
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Storm »

Fundamenteel schreef:
Ik probeer niet dualistisch te zijn, maar iedere cel in mijn wezen brult dat de islam het pure kwaad van deze tijd is.
@Fundamenteel; eng hoor, hou je jezelf wel in de hand?
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef: Ik probeer niet dualistisch te zijn, maar iedere cel in mijn wezen brult dat de islam het pure kwaad van deze tijd is.
Je kunt natuurlijk altijd je eigen cellen de schuld geven van je haatdragende fascistoïde denkbeelden.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 07 mar 2017, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef:
Zolderworm schreef: Als we de ware oorsprong niet kennen, hoe zouden we dan kunnen beweren dat Lucifer de oorsprong is? Uiteraard beseffen de meeste mensen wat de gevolgen zijn van ons gedrag in de huidige technische wereld. Alleen zij die de leiding geven in de wereld, laten over het algemeen andere belangen voorgaan. En in sommige landen kiezen de meeste mensen voor de verkeerde leider. En in andere landen heerst er helemaal geen democratie. Ook dat heeft volgens mij niets te maken met een of ander duister wezen, dat we Lucifer noemen. Het is een soort egobelang van een bepaalde groep, die aan de macht is, die voortkomt uit hun natuurlijke instincten. En tegenwoordig ook: angst voor de homo sapiensen uit een ander oerwoud. Ik denk ook niet dat er thans aanzienlijk meer ziekten uitbreken, maar dat we door het intensiever contact gemakkelijk nieuwe ziekten overbrengen. Maar er zijn altijd nieuwe ziekten geweest.
Je kunt dit allemaal een quasi-magische betekenis geven. Maar als je dat doet, dan ben je niet echt meer bereid om naar een oplossing te zoeken. Dan overheerst een soort defaitisme. Dus dat moeten we niet doen, volgens mij.
Het Luciferiaans rijk = Kapitalisme/materialisme.

Wanneer ik religie letterlijk zou nemen is de kennis afkomstig van de duivel. Dus als de duivel de bron van de toegepaste kennis is, is de brug naar het Luciferiaans rijk niet ver weg. Probeer dit niet allemaal al te letterlijk te lezen.

We geven de macht wel af, maar we verbruiken hun rotzooi maar, and around the circle goes. Door deze consumptie ontstaan er katalytische eventen waaruit nieuwe ziektes uitbreken. Zoals het Zita virus, verhoogde achtergrondstraling, uitsterven van dieren, .... De kennis verstoort het hele ecosysteem.

Lucifer is dan ook geen duister wezen, maar de lichtbrenger. In religie is dat ten onrechte omgedraaid. Als je het gaat verpersoonlijken doe je het tekort. Door Lucifer te demoniseren zijn we een heel belangrijk aspect in religie verloren. Het is naar een monotheïsme herleid.
Ik zou zeggen: houd het simpel. Het is gewoon onze egoïstische natuur. Waarom zou je er een denkbeeldig iets als Lucifer bij betrekken?
Only dead fish go with the flow
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Fundamenteel »

Lucifer moet je niet als persoon bekijken, maar probeer het als archetype te bekijken.
De 666 is niet Lucifer, noch is Lucifer een duivelse god of eender wat. Het is een archetype waar vroeger geen woorden voor bestonden. Mensen putten daar in het verleden kennis uit, maar zijn die dan voor slechte dingen beginnen gebruiken. Karma bijt hen in het gat en er was een exodus van een groepje mensen die van deze magiebedrijvers en degelijke weg trok.

Deze kennis is systematisch verdwenen en geruild voor een monotheïsme waaruit het ware beest pas echt ontstaan is.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Zolderworm »

Fundamenteel schreef:Lucifer moet je niet als persoon bekijken, maar probeer het als archetype te bekijken.
De 666 is niet Lucifer, noch is Lucifer een duivelse god of eender wat. Het is een archetype waar vroeger geen woorden voor bestonden. Mensen putten daar in het verleden kennis uit, maar zijn die dan voor slechte dingen beginnen gebruiken. Karma bijt hen in het gat en er was een exodus van een groepje mensen die van deze magiebedrijvers en dergelijke weg trok.

Deze kennis is systematisch verdwenen en geruild voor een monotheïsme waaruit het ware beest pas echt ontstaan is.
Als het een archetype is, dan heb je er niet zoveel aan als het om je geloof gaat. En ook niet als het om een verklaring gaat. Ook op psychologisch gebied heb er niet zoveel aan, omdat het geen dieptepsychologisch archetype is. Het is dan alleen een manier om een bepaald verschijnsel een naam te geven. Ik zie Lucifer toch meer als de brenger van licht, dat wil zeggen van het denkvermogen, wat een bewust egocentrisch gedrag mogelijk heeft gemaakt. En uiteraard de techniek. Ik zou er niet iets magisch aan willen verbinden. Of je moet het zien in het licht van een ontwikkeling zoals de theosofie die beschrijft.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met "Karma bijt hen in het gat en er was een exodus van een groepje mensen die van deze magiebedrijvers en dergelijke weg trok." Wie trokken weg van wie? Heb ik iets gemist?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef: Ik zou zeggen: houd het simpel. Het is gewoon onze egoïstische natuur. Waarom zou je er een denkbeeldig iets als Lucifer bij betrekken?
Dankzij satan kunnen ze zichzelf rechtvaardigen en zeggen: 'kijk, daar gaat de duivel!' Indien er geen duivel is om de schuld te geven moeten ze zelf verantwoordelijkheid nemen en dat is niet zo simpel.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende