666

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Zolderworm »

Jerommel schreef:Natuurlijk mag Piebe zeggen wat hij zegt, maar Anja mag ook zeggen dat de Bijbel spotters benoemt, en dat wat Piebe beweert daar best veel op lijkt.
Voorts worden spotters zoals de Bijbel hen benoemt, niet vervolgd door Christenen, dus wat is je probleem?
Je kunt natuurlijk zeggen (zoals Anja doet) dat de bijbel dit soort mensen spotters noemt, maar daarmee zeg je natuurlijk impliciet dat je hen zelf spotters vindt. Anders immers zou je niet tot de conclusie komen dat dit soort mensen de mensen zijn, die de bijbel als spotters betitelt. Het is een valse discussietechniek om de andersdenkende een spotter te noemen, en daarbij de bijbel voor je karretje te spannen. Alsof je mening een goddelijke status heeft, en jouw visie onkwetsbaar is. Ik hoop dat het duidelijk voor je is. Want op dit moment begrijp je het blijkbaar nog niet zo goed. Maar jou kennende gaat dat wel lukken. (Let op: dit laatste is ook een valse discussietechniek. Ik doe alsof degene die het niet met mee eens is, het niet begrijpt, en ontneem hem daarmee het recht om het niet met mee eens te zijn. Dat is ook een veelgebruikte truc van sekteleiders.)

Ik stop er weer even mee. Het weekend begint. Ik spreek je dinsdag weer.
Only dead fish go with the flow
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door ericjan »

Anja schreef:
Jerommel schreef:Je ziet het ook terug bij het Talmoedische Jodendom.
En die hebben weer connecties met de islamitische leiders. Talmoedische joden omhelzen Ahmedinejad (die het hardst van allemaal Israël volkomen wil vernietigen). Dikke vriendjes zijn ze: http://zaplog.nl/zaplog/article/ahmadin ... oden_video

Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
Wat hier nu gebeurd is hetzelfde als wanneer de uitspattingen van een "christelijke" sekte alle christenen of het christendom wordt aangerekend.
Daarbij hebben de Joden geen keuze, ze worden gedwongen door de Iraanse leiders.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Jerommel schreef:
Anja schreef:
Wajehie schreef:Antichrist / 666 / het beest , verwijzen allemaal naar de het ontkennen van de Vader en Zoon enz. en dat zie je terug in de islam.
Denk dat Walid behoorlijk de spijker op de kop slaat. In het streepjescode verhaal geloof ik niet echt.

https://www.youtube.com/watch?v=GtquNNEO7Fw
Ik ben ook van mening dat Walid de spijker op zijn kop slaat. God houdt zich inderdaad in het geheel niet bezig met gematria. De argumentatie van Walid is naar mijn mening ijzersterk.
Ja het is zodoende ook een populair idee, maar toch debunked... (weerlegd dus)

--- never mind ---

Kijk maar wat je er van vindt.

[EDIT]

Sorry, dit is de video die andere was een podcast:

Walid Shoebat's Mark of the Beast Theory Debunked - Islamic Antichrist Debunked - Chris White
Bedankt, Jerommel, ik ga hem vanmiddag goed bekijken en kom er bij je op terug. (moet effe boodschappen gaan doen met moeders en hier wil ik even voor gaan zitten om goed inhoudelijk na te gaan).
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

ericjan schreef:
Anja schreef:
Jerommel schreef:Je ziet het ook terug bij het Talmoedische Jodendom.
En die hebben weer connecties met de islamitische leiders. Talmoedische joden omhelzen Ahmedinejad (die het hardst van allemaal Israël volkomen wil vernietigen). Dikke vriendjes zijn ze: http://zaplog.nl/zaplog/article/ahmadin ... oden_video

Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
Wat hier nu gebeurd is hetzelfde als wanneer de uitspattingen van een "christelijke" sekte alle christenen of het christendom wordt aangerekend.
Daarbij hebben de Joden geen keuze, ze worden gedwongen door de Iraanse leiders.
Ze hebben zeker wel keuze. Hooguit denken ze van niet, omdat ze De Zoon niet hebben. Bovendien wordt dit benoemd en helemaal niet alle joden aangerekend. Dat is jouw angst. Het wordt benoemd. Meer niet. En juist niet in de vorm van dat alle joden zouden heulen met de islam.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Zolderworm schreef:
Jerommel schreef:Natuurlijk mag Piebe zeggen wat hij zegt, maar Anja mag ook zeggen dat de Bijbel spotters benoemt, en dat wat Piebe beweert daar best veel op lijkt.
Voorts worden spotters zoals de Bijbel hen benoemt, niet vervolgd door Christenen, dus wat is je probleem?
Je kunt natuurlijk zeggen (zoals Anja doet) dat de bijbel dit soort mensen spotters noemt, maar daarmee zeg je natuurlijk impliciet dat je hen zelf spotters vindt.
Dit is wat jouw kwade gedachten ervan maken, omdat jouw gedachten jouw enige maatstaf zijn. Er is benoemd wat er in de Bijbel staat. Heel simpel. En een waarlijk Christen kan dat hebben, want die wil de Waarheid, waarvan de Bijbel getuigt, boven alles en niet de vage gedachten van Zolderworm. Een Christen weet bovendien dat alles waar ie naar wil kijken en bij God brengt, hem wordt en zelfs reeds is vergeven.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door Rechtuit »

Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
Is bekend wie goed het nieuws volgt.
Maar veel Nederlanders zijn heel naief als jodenvriendjes.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
Is bekend wie goed het nieuws volgt.
Maar veel Nederlanders zijn heel naief als jodenvriendjes.
Daarom zijn we nog wel gezegend door G'd de Vader, maar het aantal NLérs dat vriendelijk is tav Joden is hard dalend en daarmee de Zegeningen van G'd.
We zien dat ook terug in de problemen in ons land, nog even en ons land heeft net zo weinig van G'd ZIjn Zegeningen over dan de RKK en storten net als zij, in als een kaartenhuis.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef:
Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
Is bekend wie goed het nieuws volgt.
Maar veel Nederlanders zijn heel naief als jodenvriendjes.
Daarom zijn we nog wel gezegend door G'd de Vader, maar het aantal NLérs dat vriendelijk is tav Joden is hard dalend en daarmee de Zegeningen van G'd.
We zien dat ook terug in de problemen in ons land, nog even en ons land heeft net zo weinig van G'd ZIjn Zegeningen over dan de RKK en storten net als zij, in als een kaartenhuis.
Jij doet nu zelf, wat je mij dacht te kunnen verwijten ( viewtopic.php?f=25&t=2780&p=123260#p123254 ). Zie je dat het je eigen stukje ongecorrigeerde innerlijkheid is, dat je projecteert in de spiegel? Dat mag allemaal verdwijnen.

De RKK heeft het gewoon overall heel goed gedaan en doet het nog goed. Het kwaad huist in iedere organisatie, in ieder bestel, in iedere politiek partij, overal. Het is immers op de aarde geworpen.

Wat jij meende dat anderen deden t.a.v. de joden -maar wat die anderen niet deden, het was jouw gedachte - dat doe jij wel t.a.v. de RKK. Geeft niet, maar inzicht brengt, mits met handeling, verandering.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 13 nov 2015, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: 666

Bericht door ericjan »

Anja schreef:
ericjan schreef:
Anja schreef:
Jerommel schreef:Je ziet het ook terug bij het Talmoedische Jodendom.
En die hebben weer connecties met de islamitische leiders. Talmoedische joden omhelzen Ahmedinejad (die het hardst van allemaal Israël volkomen wil vernietigen). Dikke vriendjes zijn ze: http://zaplog.nl/zaplog/article/ahmadin ... oden_video

Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
Wat hier nu gebeurd is hetzelfde als wanneer de uitspattingen van een "christelijke" sekte alle christenen of het christendom wordt aangerekend.
Daarbij hebben de Joden geen keuze, ze worden gedwongen door de Iraanse leiders.
Ze hebben zeker wel keuze. Hooguit denken ze van niet, omdat ze De Zoon niet hebben. Bovendien wordt dit benoemd en helemaal niet alle joden aangerekend. Dat is jouw angst. Het wordt benoemd. Meer niet. En juist niet in de vorm van dat alle joden zouden heulen met de islam.
Zoveel vriendelijk is de islam nu ook weer niet tegen christenen hoor.
IS tegen Christenen en Hamas en hezbollah tegen de Joden. Kijk naar Gaza, waar men "christen"mag zijn onder voorwaarde dat men strijdt voor het land en tegen de Joden, ook dara heeft men geen vrije keuze, ook niet wanneer ze de Zoon kennen. Dat zal in iran echt niet anders zijn.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

ericjan schreef:Zoveel vriendelijk is de islam nu ook weer niet tegen christenen hoor.
IS tegen Christenen en Hamas en hezbollah tegen de Joden. Kijk naar Gaza, waar men "christen"mag zijn onder voorwaarde dat men strijdt voor het land en tegen de Joden, ook dara heeft men geen vrije keuze, ook niet wanneer ze de Zoon kennen. Dat zal in iran echt niet anders zijn.
En wat heeft dit precies te maken met de voorgaande discussie? Allemaal oud nieuws wat je zegt. Bovendien is ook in Israël een antichristelijke houding aanwezig. ;)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Rechtuit schreef: Goed gezien.
:shock:

Elke generatie zegt men: zie hier, zie daar, de Christus komt en de generatie daarna zegt: nee, hij is niet gekomen, maar nu komt hij! Waarna het hele circus zich weer herhaalt, ondertussen al duizenden jaren.
Dat er mensen zouden komen die zeggen wat jij nu zegt, voorzegt de Bijbel ook. Zij worden spotters genoemd.
Ja, en ze moeten ogenblikkelijk worden onthoofd. Ik bedoel maar: als je zegt dat iedereen met een andere mening dan jij een spotter is, dan heb je altijd gelijk, wat je ook beweert. Je maakt jezelf dan immuun voor kritiek. Dat is wat sekteleiders ook doen. Maar jouw opvattingen kunnen, volgens mij, zeker als sektarisch worden omschreven. Alle kenmerken zijn aanwezig, zoals bijvoorbeeld het zwartmaken van andersdenkenden.
Het is een zwaktebod om een inhoudelijke reactie te pareren door te zinspelen op de motieven van de criticus. Dat is een tactiek waar Anja gebruik van maakt, maar ja als de kennis gebrekkig is, dan ook het handelen.

En als ik een spotter ben omdat ik een bepaald patroon spot - namelijk dat elke generatie weer door hun kinderen wordt tegengesproken - dan is het spotten in de betekenis van zien.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door callista »

Ach ja, zo is het maar net.... :w
Zo zijn sommigen vliegtuigspotters of vogelspotters en weer anderen christenspotters etc...enz......ieder z'n meug :D :clown:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Ach ja, zo is het maar net.... :w
Zo zijn sommigen vliegtuigspotters of vogelspotters en weer anderen christenspotters etc...enz......ieder z'n meug :D :clown:
Ja, volgens Anja word je door de Bijbel veroordeelt als je spot wat er om je heen gebeurt. 'Hey ik zie elke generatie overnieuw dat men Christus verwacht!' Naar de hel jij spotter!! Dat mag je niet zeggen! :clown: :mrgreen: :roll: :w
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 666

Bericht door Jerommel »

Slappe smoesjes, Piebe.
Je bent zodoende inderdaad een spotter in deze.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Jerommel schreef:Slappe smoesjes, Piebe.
Je bent zodoende inderdaad een spotter in deze.
Al honderden generaties wisten zeker dat ze in de eindtijd leefden en dan ben ik een spotter omdat ik sceptisch ben of jij wél gelijk hebt? Ja ik spot met betweters.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 666

Bericht door Jerommel »

Dan spot je met de Bijbel, dan spot je met God.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

Jerommel schreef:Dan spot je met de Bijbel, dan spot je met God.
Nee hoor, ik geloof i.t.t. jou dat Christus alles volbracht heeft wat hij voorzegd heeft. Door elke tijdsbepaling in de Bijbel uit de context te rukken en van alle betekenis te beroven zeg je dat jij het beter weet dan de zoon van God. Met zulke betweters spot ik en ze zijn nog stuitend arrogant ook.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door callista »

Tijd voor een verkoelende versnapering...

http://cdn.beeradvocate.com/im/beers/87226.jpg
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: 666

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Tijd voor een verkoelende versnapering...

http://cdn.beeradvocate.com/im/beers/87226.jpg
Daar zit de duivel in, hij is weer slinks bezig zie ik! :clown:

Dank je wel! *neemt een flinke slok en spuwt vuur*
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 666

Bericht door Jerommel »

Piebe 2.2 schreef:
Jerommel schreef:Dan spot je met de Bijbel, dan spot je met God.
Nee hoor,
Ja hoor, want je negeert de helft, wimpelt profetieën weg (die je niet eens kent), je gelooft niet in Gods beloften die nog nagekomen gaan worden.
Je gelooft niet dat God een Boek met Waarheid kan 'genereren'.

Je hanteert jezelf als maatstaf.
Je bent een ego-tripper.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 666

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Anja schreef:
Jerommel schreef:Je ziet het ook terug bij het Talmoedische Jodendom.
En die hebben weer connecties met de islamitische leiders. Talmoedische joden omhelzen Ahmedinejad (die het hardst van allemaal Israël volkomen wil vernietigen). Dikke vriendjes zijn ze: http://zaplog.nl/zaplog/article/ahmadin ... oden_video

Niet het zogenaamde "zionisme" heult met de islam, maar juist talmoedjoden.
En dat is een valse tegenstelling...
Wat hier nu gebeurd is hetzelfde als wanneer de uitspattingen van een "christelijke" sekte alle christenen of het christendom wordt aangerekend.
Talmoedisch Jodendom is geen uitspating. :naughty:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 666

Bericht door Jerommel »

Je kan het niet eens verdedigen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe 2.2 schreef:Het is een zwaktebod om een inhoudelijke reactie te pareren door te zinspelen op de motieven van de criticus. Dat is een tactiek waar Anja gebruik van maakt, maar ja als de kennis gebrekkig is, dan ook het handelen.
Je hebt het over de reactie van Zolderworm, niet de mijne. Niet ik, hij doet alsof hij de motieven van de critica kent. Dat zijn motieven in ZIJN gedachten en zijn geest. Ik herhaalde wat de Bijbel zegt. Zolderworm doet dat af als zijnde iets wat ik zelf zou verzinnen. En kennelijk (niet verbazingwekkend) kun jij niet tegen de betreffende Bijbelpassage. Je trapt in zijn valkuil, niet de mijne, ik heb die niet voor je gegraven. Doe ermee wat je wilt. Ga gerust weer schelden, dat volgt namelijk in het algemeen bij mensen meestal op het spotten en lachen. Dan wacht ik daarna het bloemetje wel weer af :clown: :kiss1: .
Piebe schreef:En als ik een spotter ben omdat ik een bepaald patroon spot - namelijk dat elke generatie weer door hun kinderen wordt tegengesproken - dan is het spotten in de betekenis van zien.
En als iemand in nota bene Bijbelgesprek opmerkt dat wat jij zegt ook de spotters zeggen, waar de Bijbel melding van maakt dat die zouden komen, die exact zouden zeggen wat jij zegt, en jij daar niet tegen kunt, dan denk ik dat je, als je daar dus niet tegen kunt, je beter kunt beperken tot "christelijk open forum". Daar loop je het risico dat de Bijbel opengeslagen ligt, niet zo erg.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: 666

Bericht door Anja (oud account) »

Zullen we het nu weer on topic houden?

Ik ga nu even je video bekijken, Jerommel.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: 666

Bericht door Jerommel »

Anja schreef:Zullen we het nu weer on topic houden?

Ik ga nu even je video bekijken, Jerommel.
Ik hoop dat je niet al te gehecht bent geraakt aan Shoebat's gesoebat.. :clown:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W