Profeten

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

De belofte is ook een geestelijke gave, wijsneus. Eindelijk begin je zinnige dingen te zeggen, nu moet je het alleen nog even in de juiste context zien en niet op de verkeerde mensen projecteren. :naughty:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef: Aah!! :P Mooi da'j' der weer bie bint. Woar kom ie zo snel vot dan? Ik dach da'j met oene leefste naar de noorder zon bin vertrukk'n. Ik bin blie um oe weer te zien :D Mien breur! :P
Ben al eem tsoeroek mar oe post hast altyd op plek'n woar ik nie mag kommen.
Ik bin oek blie om oe weer te zien breurtje en de kritiek was teen Jerommel hé vanwege wat hij krekt lien teen me skrief! :lol:
ach, jullie mossen gewoon velle aann't avondmoal doan, net zo lange tot dat i luu in dubbele tong'n proat.
Ik profeteer oe daj dan op eene liene zult wenne :clown:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef: Aah!! :P Mooi da'j' der weer bie bint. Woar kom ie zo snel vot dan? Ik dach da'j met oene leefste naar de noorder zon bin vertrukk'n. Ik bin blie um oe weer te zien :D Mien breur! :P
Ben al eem tsoeroek mar oe post hast altyd op plek'n woar ik nie mag kommen.
Ik bin oek blie om oe weer te zien breurtje en de kritiek was teen Jerommel hé vanwege wat hij krekt lien teen me skrief! :lol:
ach, jullie mossen gewoon velle aann't avondmoal doan, net zo lange tot dat i luu in dubbele tong'n proat.
Ik profeteer oe daj dan op eene liene zult wenne :clown:
Kans is oanwezich! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door callista »

Ja, er zijn vele profeten die brood eten... 8-)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Ja, er zijn vele profeten die brood eten... 8-)
Ook vele profeten die van niks weten en ze worden door mij onderge....lalalala! :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

ericjan schreef:
callista schreef:
ericjan schreef:
callista schreef: Ja, aan zo'n uitleg hebben "we" natuurlijk niets.
Dat lijkt me meer jouw eigen invulling.
11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
[1 Korinthe 12]
Of klinkt het logisch dat G'd Zijn Geestelijke Gaven opdringt en verplicht aan Zijn kinderen die er niet in geloven?
Dat weet jij niet wie er die gaven ontvangen....dat zouden zo maar ook atheïsten kunnen zijn.
Misschien is God dat geruzie en die betweterigheid tussen christenen onderling wel spuugzat... 8-)
Geestelijke gaven aan atheisten?
Lees Efeze 4 eens svp
Het tot geloof komen is ook een geestelijke gave...
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef:
Het tot geloof komen is ook een geestelijke gave...
Wie moes'n toasten, it noarde en oasten en us fersoene,
bier is een gave ie drinkt Grolsch en dat is goed te doene! :!:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

Maar goed, we dwalen af.
Ik ben het wel met Ericjan eens.
Ik las zo net dat er hier niet in andere tongen gesproken mag worden, dus noe wier op naar de profet'n, uhh sorry..

De gaven worden inderdaad in vrije wil toebedeeld, zoals Ericjan zegt.
Je hebt dus bijstand verlenen, maar in het geval van profeteren kan het ook mensen opweg helpen.
Je kan het niet altijd uit de bijbel halen wat je zelf in jouw persoonlijke situatie moet doen.
Toen Paulus naar Damascus ging, als Saulus nog trouwens, werd hij door Jezus bezocht in een visioen en vervolgens blind afgevoerd naar een profeet. Die profeet zat er niet echt op te wachten. Waarom zou Paulus niet gewoon uit zijn Thora halen wat hij doen moest? Kennelijk wilde God deze profeet gebruiken op Paulus een nieuwe missie te geven.
En dat is me een missie geworden.
Het getuigd er maar van, dat Saulus er zelf niet er op kon komen.
Er moest van buitenaf via een visioen en een profeet in zijn leven ingegrepen worden.
Je zou kunnen zeggen dat een profeet een compas is in iemands leven.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 16 nov 2015, 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef:
Het tot geloof komen is ook een geestelijke gave...
Wie moes'n toasten, it noarde en oasten en us fersoene,
bier is een gave ie drinkt Grolsch en dat is goed te doene! :!:
Ik bin wel verhuust. Woon noe in Bennekom. Ik wet niet of doar wel Grolsch gedrunk'n mag wurde.
Ik bin zelfs van de griffemeerde karke oaver e goa, noar de evangelischen. 'T mos er 'ns van komm'n.
Ik mos een betje free wurd'n van miene Marietje. ;)
Oooo, dan kan'k ook wel Grolsch zoep'n.

Maar goed, op naar de profetieën :smile:
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef: Ik bin wel verhuust. Woon noe in Bennekom. Ik wet niet of doar wel Grolsch gedrunk'n mag wurde.
Ik bin zelfs van de griffemeerde karke oaver e goa, noar de evangelischen. 'T mos er 'ns van komm'n.:
Ach heare me tiet, de wuundren bin de wereld noch lange nie uut!!

Ik profeteer dat het je daar te zweverig zal worden. :clown:

Oké on topic en de gekheid op een stok.

Ik geloof niet dat er nog profeten zijn op basis van Lukas 16,16, heel simpel en duidelijk. :)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Profeten

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef: Ik bin wel verhuust. Woon noe in Bennekom. Ik wet niet of doar wel Grolsch gedrunk'n mag wurde.
Ik bin zelfs van de griffemeerde karke oaver e goa, noar de evangelischen. 'T mos er 'ns van komm'n.:
Ach heare me tiet, de wuundren bin de wereld noch lange nie uut!!

Ik profeteer dat het je daar te zweverig zal worden. :clown:

Oké on topic en de gekheid op een stok.

Ik geloof niet dat er nog profeten zijn op basis van Lukas 16,16, heel simpel en duidelijk. :)
Nou, mijn schoonvader in wording is ontploft van woede omdat we evangelisch zijn geworden en niet PKN zijn gebleven.
Het contact tussen vader en dochter is weer verbroken erdoor.


Wat jij aanhaalt gaat over het eerste verbond, wat de wet en de profeten brachten.
zo staat er bijvoorbeeld ook in de bijbel dat het kloppende hart van de wetten en de profeten is:
" behandel een ander zo, zoals je zelf behandeld wilt worden." Dat geld vandaag de dag nog..
Onder het nieuwe verbond zijn er ook profeten, wat we met elkaar gelezen hebben in de Korinthe brieven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Dirk »

Gaitema schreef:Onder het nieuwe verbond zijn er ook profeten, wat we met elkaar gelezen hebben in de Korinthe brieven.
En zijn er nu ook nog profeten, Gaitema? En zo ja, hoe onderscheiden we die van valse profeten en in welk opzicht hebben profeten een belangrijke functie in het huidige leven van een Christen?

Op basis van 1 Korinthiërs 14 acht ik de profetische gave van groot belang:

Jaagt de liefde na, en ijvert om de geestelijke gaven, maar meest, dat gij moogt profeteren

Ik luister graag naar Gerald Troost:

https://www.youtube.com/watch?v=uaRotNrd_cA

1 Korinthiërs 12

En een ander de werkingen der krachten; en een ander profetie; en een ander onderscheidingen der geesten; en een ander menigerlei talen; en een ander uitlegging der talen. Doch deze dingen alle werkt een en dezelfde Geest, delende aan een iegelijk in het bijzonder, gelijkerwijs Hij wil.

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is. Er zijn gaven, geestelijke gaven, bedoeld om de gemeente op te bouwen, maar ook bedoeld om te getuigen, HEM groot te maken. God toont zich in deze gaven, die HIJ uitdeelt aan Zijn volgelingen, om ze zonder enig eigen belang in te zetten en door te geven. De gaven zijn niet bestemd tot een elite-groepje:

Want gelijk het lichaam een is, en vele leden heeft, en al de leden van dit ene lichaam, vele zijnde, maar een lichaam zijn, alzo ook Christus. Want ook wij allen zijn door een Geest tot een lichaam gedoopt; hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij dienstknechten, hetzij vrijen; en wij zijn allen tot een Geest gedrenkt. Want ook het lichaam is niet een lid, maar vele leden.

Alles is uit een Geest, God de Heilige Geest!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Rechtuit »

Nou, mijn schoonvader in wording is ontploft van woede omdat we evangelisch zijn geworden en niet PKN zijn gebleven.
Het contact tussen vader en dochter is weer verbroken erdoor.
Niet om het een en ander maar je bent van de regen in de drup terecht gekomen.Wij kunnen die schoonvader wel een beetje begrijpen.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Dirk »

Rechtuit schreef:Niet om het een en ander maar je bent van de regen in de drup terecht gekomen.Wij kunnen die schoonvader wel een beetje begrijpen.
Waarom?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Profeten

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Nou, mijn schoonvader in wording is ontploft van woede omdat we evangelisch zijn geworden en niet PKN zijn gebleven.
Het contact tussen vader en dochter is weer verbroken erdoor.
Niet om het een en ander maar je bent van de regen in de drup terecht gekomen.Wij kunnen die schoonvader wel een beetje begrijpen.
Mee eens. Maarja. ;)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door ericjan »

Dirk schreef:
Gaitema schreef:Onder het nieuwe verbond zijn er ook profeten, wat we met elkaar gelezen hebben in de Korinthe brieven.
En zijn er nu ook nog profeten, Gaitema? En zo ja, hoe onderscheiden we die van valse profeten
Een profeet die G'd laat spreken zal altijd bemoedigen (ook al zullen velen er aanstoot aan nemen) en het zal (uiteindelijk) altijd uitkomen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Dirk »

ericjan schreef:Een profeet die G'd laat spreken zal altijd bemoedigen (ook al zullen velen er aanstoot aan nemen) en het zal (uiteindelijk) altijd uitkomen.
Ericjan, denk je dat er vandaag de dag nog profeten zijn?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Profeten

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Dirk schreef:
Gaitema schreef:Onder het nieuwe verbond zijn er ook profeten, wat we met elkaar gelezen hebben in de Korinthe brieven.
En zijn er nu ook nog profeten, Gaitema? En zo ja, hoe onderscheiden we die van valse profeten
Een profeet die G'd laat spreken zal altijd bemoedigen (ook al zullen velen er aanstoot aan nemen) en het zal (uiteindelijk) altijd uitkomen.
Ik geloof niet dat Jona Nineve ging bemoedigen...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Profeten

Bericht door Jerommel »

Dirk schreef:
ericjan schreef:Een profeet die G'd laat spreken zal altijd bemoedigen (ook al zullen velen er aanstoot aan nemen) en het zal (uiteindelijk) altijd uitkomen.
Ericjan, denk je dat er vandaag de dag nog profeten zijn?
Ik heb meer de indruk dat alles al geopenbaard is, in de Bijbel.
Ik denk niet dat er aan de Bijbel toegevoegd zal worden.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Profeten

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef:
Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef: Ik bin wel verhuust. Woon noe in Bennekom. Ik wet niet of doar wel Grolsch gedrunk'n mag wurde.
Ik bin zelfs van de griffemeerde karke oaver e goa, noar de evangelischen. 'T mos er 'ns van komm'n.:
Ach heare me tiet, de wuundren bin de wereld noch lange nie uut!!

Ik profeteer dat het je daar te zweverig zal worden. :clown:

Oké on topic en de gekheid op een stok.

Ik geloof niet dat er nog profeten zijn op basis van Lukas 16,16, heel simpel en duidelijk. :)
Nou, mijn schoonvader in wording is ontploft van woede omdat we evangelisch zijn geworden en niet PKN zijn gebleven.
Het contact tussen vader en dochter is weer verbroken erdoor.
Jammer zeg, heb je hem er op gewezen dat Paulus zei dat niemand moet zeggen dat hij van Paulus, Petrus of Johannes is? Zo moet ook niemand zeggen dat hij RKK, PKN of evangelisch is dunkt mij.
Gaitema schreef:Wat jij aanhaalt gaat over het eerste verbond, wat de wet en de profeten brachten.
zo staat er bijvoorbeeld ook in de bijbel dat het kloppende hart van de wetten en de profeten is:
" behandel een ander zo, zoals je zelf behandeld wilt worden." Dat geld vandaag de dag nog..
Onder het nieuwe verbond zijn er ook profeten, wat we met elkaar gelezen hebben in de Korinthe brieven.
Ja, onder het nieuwe verbond had je nog profeten, maar zij profeteerden over de eerste eeuw. Wat ze hebben voorzegd was het blijkbaar niet waard om op te schrijven, want ze moesten plaatsmaken voor de apostelen wiens brieven wij allen kennen als de binnenkant van onze zakken.

En de inhoud van een flesje Heineken. :mrgreen:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Dirk »

Jerommel schreef:Ik denk niet dat er aan de Bijbel toegevoegd zal worden.
Aan de Bijbel zal niet toegevoegd worden. Maar, Jerommel, stel (ik weet niet hoe jij je relatie met HEM praktiseert....) jij moet een belangrijke beslissing nemen, dan zal het antwoord niet altijd (rechtstreeks) in de Bijbel te vinden zijn (bijvoorbeeld een beslissing over een baan, opleiding, woonplaats, relatie, e.d.). Stel je bidt tot God en HIJ openbaart jou de weg of HIJ geeft jou een antwoord (en dat antwoord zal nooit in strijd zijn met de Bijbel), is dat dan een antwoord dat aan de Bijbel toegevoegd wordt? Ik denk het niet. Het is iets persoonlijks in jouw leven.

Ik geloof dus dat de Bijbel af is. Ik geloof dat de Bijbel volkomen waar is, van kaft tot kaft. Ik geloof ook dat God spreekt tot mensen (soms via andere mensen), maar Zijn Woord zal nooit in strijd zijn met de Bijbel.

Zo zou een profeet iets kunnen aankondigen. Zo zijn er verhalen bekend dat joden in de jaren '30 door God geroepen zijn te vertrekken uit Duitsland. Zo zijn er verhalen bekend van moslims die Jezus ontmoet hebben in een droom. Denk jij dat Jezus Zich kan openbaren of tonen in een droom? Of anders, kan God iemand een droom geven met een betekenis en/of een reden en/of een doel?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Zolderworm »

Dirk schreef:
Jerommel schreef:Ik denk niet dat er aan de Bijbel toegevoegd zal worden.
Aan de Bijbel zal niet toegevoegd worden. Maar, Jerommel, stel (ik weet niet hoe jij je relatie met HEM praktiseert....) jij moet een belangrijke beslissing nemen, dan zal het antwoord niet altijd (rechtstreeks) in de Bijbel te vinden zijn (bijvoorbeeld een beslissing over een baan, opleiding, woonplaats, relatie, e.d.). Stel je bidt tot God en HIJ openbaart jou de weg of HIJ geeft jou een antwoord (en dat antwoord zal nooit in strijd zijn met de Bijbel), is dat dan een antwoord dat aan de Bijbel toegevoegd wordt? Ik denk het niet. Het is iets persoonlijks in jouw leven.

Ik geloof dus dat de Bijbel af is. Ik geloof dat de Bijbel volkomen waar is, van kaft tot kaft. Ik geloof ook dat God spreekt tot mensen (soms via andere mensen), maar Zijn Woord zal nooit in strijd zijn met de Bijbel.

Zo zou een profeet iets kunnen aankondigen. Zo zijn er verhalen bekend dat joden in de jaren '30 door God geroepen zijn te vertrekken uit Duitsland. Zo zijn er verhalen bekend van moslims die Jezus ontmoet hebben in een droom. Denk jij dat Jezus Zich kan openbaren of tonen in een droom? Of anders, kan God iemand een droom geven met een betekenis en/of een reden en/of een doel?
In de droom schep je Jezus zelf. Het beeld ontleen je aan de verhalen over Jezus en de afbeeldingen van hem. Wie het als een openbaring van Jezus beschouwt leeft in een illusie. Het goddelijke, dus ook Jezus is namelijk zonder vorm.
De Bijbel kan nooit volkomen waar zijn, omdat zij is gevat in een taal, die uiterst beperkt is, en waarmee je de werkelijkheid niet kunt weergeven. Daarom is zij vaak een bron van dwaling. Alleen de directe woordloze openbaring kan de waarheid zijn. Alleen bevindt die zich niet in een staat van beschrijfbaarheid. Sterker nog: het geheugen kan haar niet vasthouden. Vaar daarom niet blind op de Bijbel.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Profeten

Bericht door Jerommel »

kletskoek
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Rechtuit »

Vaar daarom niet blind op de Bijbel.
Laten de mensen dat nou wel doen en geef ze is ongelijk.Wij niet :smile: :w :w :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Profeten

Bericht door Dirk »

Jerommel schreef:Ik heb meer de indruk dat alles al geopenbaard is, in de Bijbel. Ik denk niet dat er aan de Bijbel toegevoegd zal worden.
Is dit een indruk, of een zekerheid?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!