Jezus Joods?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Afbeeldingen en de Bijbel

Bericht door Rechtuit »

BdO schreef:
Loyola_2 schreef:
Bovendien ontkent Rechtuit m.i. niet dat de geïncarneerde Jezus joods was,
Aha. Ik heb die ontkenningen wel degelijk gelezen, en Rechtuit daar nergens op terug zien komen, wat een reden is dat deze draad zo lang blijft doorgaan.
Dan heb je het toch niet goed gelezen.En van ons mag je deze draad gewoon sluiten.

Maar nog een keer dan.....Jezus is Gods Enig Geboren Zoon en God is nergens staatsburger van en behoort ook niet tot een ras.Jezus de Christus is onze Velosser en buiten Hem en Zijn Heilige Kerk Zijn Levendschenkend Lichaam geen Heil.Alleen in Hem Eeuwige Behoudenis. :!: :!: :!: :idea:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

Je mag ook gewoon weg blijven van een topic, als het voor jou een afgesloten verhaal is.

Bedenk ook dat Christus terug komt als het Lam dat geslacht is, en dat was kennelijk toch die Joodse Man, die nu bij de Vader is.

Dus ik weet het niet, maar zoals gewoonlijk is menselijke stelligheid over de identiteit van God misplaatst (i.m.o.).
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door pyro »

Rechtuit schreef:
BdO schreef:
Loyola_2 schreef:
Bovendien ontkent Rechtuit m.i. niet dat de geïncarneerde Jezus joods was,
Aha. Ik heb die ontkenningen wel degelijk gelezen, en Rechtuit daar nergens op terug zien komen, wat een reden is dat deze draad zo lang blijft doorgaan.
Dan heb je het toch niet goed gelezen.En van ons mag je deze draad gewoon sluiten.

Maar nog een keer dan.....Jezus is Gods Enig Geboren Zoon en God is nergens staatsburger van en behoort ook niet tot een ras.Jezus de Christus is onze Velosser en buiten Hem en Zijn Heilige Kerk Zijn Levendschenkend Lichaam geen Heil.Alleen in Hem Eeuwige Behoudenis. :!: :!: :!: :idea:

Deze draad mag wat mij betreft doorgaan zolang deze nog een zinnig gesprek oplevert dat niet in irritatie en/of zinloze herhaling van zetten ten onder gaat. Voor de duidelijkheid zeg ik erbij dat ik in dit geval zelf de topic starter ben. De naam Rechtuit staat wel bij het topic maar hij is het niet zelf begonnen; het komt alleen omdat het toevallig zijn post was waarmee ik de draad heb afgesplitst.
Maar, mogelijk zijn we uitgepraat over dit onderwerp. Mocht dat het geval zijn, dan doe ik de draad een dezer dagen dicht.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

"topic-owners" bestaan niet, tenzij je zegt dat Geloofsgesprek DE topic-owner is.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door pyro »

Jerommel schreef:"topic-owners" bestaan niet, tenzij je zegt dat Geloofsgesprek DE topic-owner is.
Ik maak er wel 'topic starter' van dan. Zo beter? :|
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

pyro schreef:
Jerommel schreef:"topic-owners" bestaan niet, tenzij je zegt dat Geloofsgesprek DE topic-owner is.
Ik maak er wel 'topic starter' van dan. Zo beter? :|
Ja, veel beter. :flower1:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Afbeeldingen en de Bijbel

Bericht door ericjan »

Loyola_2 schreef:
ericjan schreef:Het 1 gaat niet zonder het ander hier. Daarbij ontkende Rechtuit wel degelijk dat Yeshua Joods was, alsof Hij alleen de Zoon van G'd is, maar Yeshua was ook de Mensenzoon.
Overigens ter informatie:
De benaming 'Yeshua' is incorrect. Alhoewel Yeshua in het oude Hebreeuws inderdaad de correcte vorm is, was er na de Babylonische ballingschap reeds een verval van taal gaande, met name in het noorden, Galilea. De 'ajin' aan het einde van Yeshua verviel en daarom werd de naam dus uitgesproken als Je'sjoe.

Diverse rabbijnse bronnen reppen hier al over en in Galilea was de ajin aan het einde al geheel vervallen en niet meer in gebruik. Vandaar dat er ook in Matt 26:73 staat: "jouw spraak verraadt je".

Bovendien is Yeshua een anglo-amerikaanse variant van Je'sjoea, dus sowieso al onjuist.
Er ontbreken Hebreeuwse letters op mijn PC, vandaar dat ik genoodzaakt ben om het met westerse tekens te typen, dat is juist.
Maar het is altijd duidelijker dan Jezus, want dat is afgeleid van de Griekse afgoderij zoon van de afgod zeus.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Loyola_2 schreef:
ericjan schreef:
Rechtuit schreef:Maar daar gaat het nou juist over en dat is de vraag .Jezus de Christus is ontvangen door de Heilige Geest dus niet joods;Hij was en is Gods Zoon Onze Verlosser en meer niet.
Nergens in de bijbel staat MEER NIET !
De Joodse bloedlijn van Christus staat uitgebreid beschreven, dus voor G'd was zit zo belangrijk dat Hij et heeft laten opnemen in Zijn Woord. Yeshua was Zoon van G'd EN als Jood de Mensenzoon.
Nogmaals, je begrijpt de Schrift niet goed... de titel MensenZoon is iets anders dan de geïncarneerde Jezus Christus naar het vlees. Wat Rechtuit zegt is gewoon juist: Jezus Christus is Gods Zoon en Onze Verlosser. Dat Hij ook geïncarneerd is naar het vlees in het begin van de eerste eeuw A.D. doet daar niets aan af.
Als Mesenzoon geboren in het Joodse vlees inderdaad.
Loyola_2 schreef:Voor de christenen die iets tegen Joden hebben is dit uiteraard naar en derhalve trachten zij om het bijbelse feit onder het spreekwoordelijke tapijt te vegen.
Het is meer een kwestie van mensen die niet goed begrijpend lezen en daardoor allerlei foute interpretaties als 'bijbels' proberen te verkopen. ;)[/quote]
Gelukkig is er de RKK met hun onbijbelse theologie :w
Helaas heeft de RKK vanaf het begin af aan de positie van Israel en de Joden willen inpikken, omdat ze de Schrift niet begrepen.
Ze zagen dat het Beloofde land Israel niet meer bestond en konden dat niet verklaren met de vele en vele eeuuwige beloften van G'd aan Israel die nog niet vervuld waren. Daarom bedachten ze dat de RKK het nieuwe Israel wel moest zijn en vanuit daar is de onbijbelse anti-Joodse kerkleer ontstaan. Precies zoals Yeshua waarschuwt wanneer Hij het gevaar van de hoer van babylon uitlegt.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Afbeeldingen en de Bijbel

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef: Maar het is altijd duidelijker dan Jezus, want dat is afgeleid van de Griekse afgoderij zoon van de afgod zeus.
Nee joh, rare.
Die hebben niets met elkaar te maken, behalve een klankverwantschap.
Dat is een populair theosofen-praatje, die zeggen ook dat "son" en "sun" met elkaar te maken hebben.
Ongehinderd door enige kennis van de talen en hun ontwikkelingen, as usual...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Loyola_2 schreef:
ericjan schreef:
Rechtuit schreef:Aan het wel of niet is nog eindeloos door te gaan.Jezus was en is geen jood maar ontvangen door de Heilige Geest en in lichamelijke zin gekomen uit de buik van een vrouw de Heilige Maagd Maria de eerste on der de gelovigen;maar nog maar een keer-------

Waarde voor de mensheid is het alleen belangrijk dat Hij Gods Zoon is en onze Verlosser. :)
Is deze wijsheid uit een RKK dogma of basseer je dat op het Woord van G'd?

Valse tegenstelling. Dogma's zijn per definitie gebaseerd op God's Woord, Jezus Christus.
Onmogelijk !
ieshua was het Woord en Hij heeft de Joodse Wet vervuld, dus niets van Zijn daden spreekt het Woord van G'd (de bijbel) tegen.
Yeshua Zijn daden en woorden zijn juist in lijn met wat in de Thora/Tenach/bijbel staat.
Wanneer de kerkleer dus afwijkt van hetgeen in de Thora/Tenach/bijbel staat kan dat NOOIT in lijn zijn met Christus.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Afbeeldingen en de Bijbel

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:
ericjan schreef: Maar het is altijd duidelijker dan Jezus, want dat is afgeleid van de Griekse afgoderij zoon van de afgod zeus.
Nee joh, rare.
Die hebben niets met elkaar te maken, behalve een klankverwantschap.
Dat is een populair theosofen-praatje, die zeggen ook dat "son" en "sun" met elkaar te maken hebben.
Ongehinderd door enige kennis van de talen en hun ontwikkelingen, as usual...
Uiteraard wordt dit ontkent, wamt het is iets om ons als christenen voor te schamen. Taal heeft namelijk alles met klank te maken.
De doorgaans ongletterde afgoden dienaren hoorden de klank en met de leugenachtige uitleg dat het zoon van zeus betekende was het ok voor hen en kon het christendom ongehinderd gemengd worden met Griekse afgoderij.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Je mag ook gewoon weg blijven van een topic, als het voor jou een afgesloten verhaal is.
Precies ! :D
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Afbeeldingen en de Bijbel

Bericht door Rechtuit »

Jerommel schreef:
ericjan schreef: Maar het is altijd duidelijker dan Jezus, want dat is afgeleid van de Griekse afgoderij zoon van de afgod zeus.
Nee joh, rare.
Die hebben niets met elkaar te maken, behalve een klankverwantschap.
Dat is een populair theosofen-praatje, die zeggen ook dat "son" en "sun" met elkaar te maken hebben.
Ongehinderd door enige kennis van de talen en hun ontwikkelingen, as usual...
Geheel het gelijk aan jou kan @Jerommel.Wij vinden het knap dat je de moeite neem om daar op te reageren(maar daar is het ook een forum voor) toen wij dat lazen hebben we hartelijk moeten lachen :D :D :D :arrow:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

pyro schreef:
Rechtuit schreef:
BdO schreef:
Loyola_2 schreef:
Bovendien ontkent Rechtuit m.i. niet dat de geïncarneerde Jezus joods was,
Aha. Ik heb die ontkenningen wel degelijk gelezen, en Rechtuit daar nergens op terug zien komen, wat een reden is dat deze draad zo lang blijft doorgaan.
Dan heb je het toch niet goed gelezen. En van ons mag je deze draad gewoon sluiten.

Maar nog een keer dan.....Jezus is Gods Enig Geboren Zoon en God is nergens staatsburger van en behoort ook niet tot een ras.Jezus de Christus is onze Velosser en buiten Hem en Zijn Heilige Kerk Zijn Levendschenkend Lichaam geen Heil.Alleen in Hem Eeuwige Behoudenis. :!: :!: :!: :idea:

Deze draad mag wat mij betreft doorgaan zolang deze nog een zinnig gesprek oplevert dat niet in irritatie en/of zinloze herhaling van zetten ten onder gaat.
Het is de RKK hersenspoel methode die eeuwen gewerkt heeft, eindeloos de leugen herhalen totdat men alleen de leugen nog maar kent.

[Modbreak pyro: op deze manier een andere geloofsgemeenschap bashen gaat veel te ver. Dit is niet toegestaan.]
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

@ ericjan:

Ja, nogal wiedes dat taal met klank heeft te maken... :D

Maar een blik in de etymologie leert dat het slechts een suffe conjectuur is om Jezus (Iesous) aan Zeus te koppelen.
Zoals ik al zei, theosofische vertroebelingen van de wateren...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Jezus Joods?

Bericht door Piebe Paulusma »

Uiteindelijk willen sommigen gewoon jood zijn, dat is wel duidelijk. Wat ik echter wil zijn is een staatsburger van het huis Israël en het boeit me bijzonder weinig of men dat joods genoeg vindt of niet. Het uitverkoren volk gaat mee met de tijd en blijft niet hangen in oude vastgeroeste tradities. We vernieuwen ons van dag tot dag maar blijven in de kern dezelfde.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:@ ericjan:

Ja, nogal wiedes dat taal met klank heeft te maken... :D

Maar een blik in de etymologie leert dat het slechts een suffe conjectuur is om Jezus (Iesous) aan Zeus te koppelen.
Zoals ik al zei, theosofische vertroebelingen van de wateren...
Probleem is dat we beiden er niet bij waren destijds en dat er geen documentatie over is.
We is het op zijn zachts vreemd om een bestaande Naam als Yeshua (in het Hebreeuws) te gaan vertalen naar Jezus.
Joeshua, Yoeshua is nog uit te leggen, maar Jezus niet !
Onze christelijke kerk in het verre verleden heeft nu eenmaal op diverse manieren het christendom ontjoodst.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

Er hoeft weinig onduidelijkheid over te bestaan.
Taalwetenschap (en etymologie) is geen natte vinger werk, en gebaseerd op gedocumenteerde zaken.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:Er hoeft weinig onduidelijkheid over te bestaan.
Taalwetenschap (en etymologie) is geen natte vinger werk, en gebaseerd op gedocumenteerde zaken.
Graag zie ik een officieel bewijs uit die tijd van je Jerommel, waarin men de herkomst van de Naam Yeshua als Jezus gespeld. DAT is er niet.
Uiteraard laat men in de theologie ook wetenschap toe, waarvoor de bijbel zelf zo streng waarschuwt dat NIET te doen omdat het onbijbelse leerstellingen op gaat leveren.

Zie 1 Korintrhe 3, 1 Korinthe 1, 1 Timoteus en Jacobus 1 daarover.
Wijsheid van de mens is NIETS !
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:Uiteindelijk willen sommigen gewoon jood zijn, dat is wel duidelijk. Wat ik echter wil zijn is een staatsburger van het huis Israël en het boeit me bijzonder weinig of men dat joods genoeg vindt of niet. Het uitverkoren volk gaat mee met de tijd en blijft niet hangen in oude vastgeroeste tradities. We vernieuwen ons van dag tot dag maar blijven in de kern dezelfde.
Het wordt weer het uit verkoren volk als zij Jezus de Christus aan genomen hebben.Ook voor de jood buiten Jezus Christus en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid.Steeds meer joden bekeren zich tot het Christendom.
Inderdaad ze gooien het oude afgedane van zich af,en gelukkig maar.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:Uiteindelijk willen sommigen gewoon jood zijn, dat is wel duidelijk. Wat ik echter wil zijn is een staatsburger van het huis Israël en het boeit me bijzonder weinig of men dat joods genoeg vindt of niet. Het uitverkoren volk gaat mee met de tijd en blijft niet hangen in oude vastgeroeste tradities. We vernieuwen ons van dag tot dag maar blijven in de kern dezelfde.
Het wordt weer het uit verkoren volk als zij Jezus de Christus aan genomen hebben.Ook voor de jood buiten Jezus Christus en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid.Steeds meer joden bekeren zich tot het Christendom.
Inderdaad ze gooien het oude afgedane van zich af,en gelukkig maar.
Zoals G'd beloofd heeft in Zijn Woord:
- Eerst het Beloofde land geven aan ZIjn Uitverkoren Joodse volk Israel, Zijn Oogappel.
- Het uitverkoren Joodse volk Israel bewust verblinden voor het evangelie.
- Door zonden ZIjn uitverkoren Volk Israel TIJDELIJK verdreven uit het Beloofde Land, maar met de belofte hen weer terug te laten keren.
- Het Beloofde Land Israel laten heroprichten in 1948
- De verblinding voor het evangelie opheffen en Zijn geest van Geloof uitstorten over het uitverkoren joodse volk Israel, op een wijze dat zelfs de niet gelovigen en klein gelovigen het kunnen zien gebeuren voor hun ogen. Het doet me duegt dat zelfs vanuit jou hoek dit wonder van G'd niet meer ontkend wordt. :smile:
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

De huidige staat Israël moet je niet zomaar bestempelen als het Beloofde Land.
Dat laatste komt immers uit de Hemel neer dalen, uiteindelijk.
Voorlopig nog niet.
Als Christus met de 144.000 vanuit Jerusalem zal regeren, begint het ergens op te lijken.
Maar voorlopig wil de moderne Israeliet helemaal niks weten van Christus, en ze verwachten ook nog hun messias, die niet Christus is.

En hier heb je nog wat om mee te stoeien:

1Koningen 11:5
Amos 5:26
Handelingen 7:43

De ster van Moloch / Rephan.
Google het maar eens.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:Uiteindelijk willen sommigen gewoon jood zijn, dat is wel duidelijk. Wat ik echter wil zijn is een staatsburger van het huis Israël en het boeit me bijzonder weinig of men dat joods genoeg vindt of niet. Het uitverkoren volk gaat mee met de tijd en blijft niet hangen in oude vastgeroeste tradities. We vernieuwen ons van dag tot dag maar blijven in de kern dezelfde.
Het wordt weer het uit verkoren volk als zij Jezus de Christus aan genomen hebben.Ook voor de jood buiten Jezus Christus en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid.Steeds meer joden bekeren zich tot het Christendom.
Inderdaad ze gooien het oude afgedane van zich af,en gelukkig maar.
Het zal wel weer liggen aan hoe ik het breng, maar je reaktie is m.i. onredelijk.
Verdiep je zelf maar in de etymologie als je het zeker wilt weten.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door Rechtuit »

ericjan schreef:
Rechtuit schreef:
Piebe 2.2 schreef:Uiteindelijk willen sommigen gewoon jood zijn, dat is wel duidelijk. Wat ik echter wil zijn is een staatsburger van het huis Israël en het boeit me bijzonder weinig of men dat joods genoeg vindt of niet. Het uitverkoren volk gaat mee met de tijd en blijft niet hangen in oude vastgeroeste tradities. We vernieuwen ons van dag tot dag maar blijven in de kern dezelfde.
Het wordt weer het uit verkoren volk als zij Jezus de Christus aan genomen hebben.Ook voor de jood buiten Jezus Christus en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid.Steeds meer joden bekeren zich tot het Christendom.
Inderdaad ze gooien het oude afgedane van zich af,en gelukkig maar.
Zoals G'd beloofd heeft in Zijn Woord:
- Eerst het Beloofde land geven aan ZIjn Uitverkoren Joodse volk Israel, Zijn Oogappel.
- Het uitverkoren Joodse volk Israel bewust verblinden voor het evangelie.
- Door zonden ZIjn uitverkoren Volk Israel TIJDELIJK verdreven uit het Beloofde Land, maar met de belofte hen weer terug te laten keren.
- Het Beloofde Land Israel laten heroprichten in 1948
- De verblinding voor het evangelie opheffen en Zijn geest van Geloof uitstorten over het uitverkoren joodse volk Israel, op een wijze dat zelfs de niet gelovigen en klein gelovigen het kunnen zien gebeuren voor hun ogen. Het doet me duegt dat zelfs vanuit jou hoek dit wonder van G'd niet meer ontkend wordt. :smile:
Zo als altijd je hebt het weer niet begrepen :w :w :w
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

Maar kennelijk kan of wil je het ook niet uitleggen aan hem.... :w :w :w

;)
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W