Jezus Joods?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:De huidige staat Israël moet je niet zomaar bestempelen als het Beloofde Land.
Dat laatste komt immers uit de Hemel neer dalen, uiteindelijk.
Voorlopig nog niet.
Als Christus met de 144.000 vanuit Jerusalem zal regeren, begint het ergens op te lijken.
Maar voorlopig wil de moderne Israeliet helemaal niks weten van Christus, en ze verwachten ook nog hun messias, die niet Christus is.

En hier heb je nog wat om mee te stoeien:

1Koningen 11:5
Amos 5:26
Handelingen 7:43

De ster van Moloch / Rephan.
Google het maar eens.
Het Beloofde Land Israel is iets heel anders dan het 1000 jarig vredesrijk Jerommel, je verwart hier zaken nu.
Ook het neerdalen van Jeruzalem, niet Israel, is pas VEEL later en staat los van het Beloofde Land Israel waar de verspreidde Joden weer door G'd naar terug worden gehaald (op dit moment).

Zoals de bijbel leert zullen de Joden alleen ontdekken dat de Messias die ze verwachten, Yeshua blijkt te zijn.
De citaten die je aandraagt zijn enkelen van meer, waardoor G'd Zijn uitverkoren Joodse volk ook heeft verspreidt over de wereld en verbannen uit het Beloofde land Israel, en het land braak heeft laten liggen. Maar ALTIJD zijn er weer de beloften van G'd dat Hij hen ook weer terug zal halen naar het Beloofde Land Israel, tot uit de verste uithoeken der wereld ! Zoals nu aan het geschieden is.
Laatst gewijzigd door ericjan op 18 dec 2015, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door Rechtuit »

Jerommel schreef:Maar kennelijk kan of wil je het ook niet uitleggen aan hem.... :w :w :w

;)
Zonde van de tijd :smile: ;)
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

@ ericjan:

Ja, weet ik, en pas in die 1000 jaar zal het volledige beloofde grondgebied Israël zijn.
De valse messias zal echter ook een poging doen en overtuigen, ondanks dat Moab en die 2 andere landen (even kwijt) niet ingenomen zullen worden.
Rechtuit schreef:
Jerommel schreef:Maar kennelijk kan of wil je het ook niet uitleggen aan hem.... :w :w :w

;)
Zonde van de tijd :smile: ;)
Uhm... maar het is een forum, Geloofsgesprek.
Hoort er wel een beetje bij dus..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door Rechtuit »

Jerommel schreef:@ ericjan:

Ja, weet ik, en pas in die 1000 jaar zal het volledige beloofde grondgebied Israël zijn.
De valse messias zal echter ook een poging doen en overtuigen, ondanks dat Moab en die 2 andere landen (even kwijt) niet ingenomen zullen worden.
Rechtuit schreef:
Jerommel schreef:Maar kennelijk kan of wil je het ook niet uitleggen aan hem.... :w :w :w

;)
Zonde van de tijd :smile: ;)
Uhm... maar het is een forum, Geloofsgesprek.
Hoort er wel een beetje bij dus..
Ja ja :D
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:@ ericjan:

Ja, weet ik, en pas in die 1000 jaar zal het volledige beloofde grondgebied Israël zijn.
De valse messias zal echter ook een poging doen en overtuigen, ondanks dat Moab en die 2 andere landen (even kwijt) niet ingenomen zullen worden.
Nee Jerommel dat is bijbels volledig onjuist ! Lees Ezeciel 36 3n 37 er bijvoorbeeld maar eens op na.
De wereld zal tegen een Beloofde land Israel in de wereld zijn misleid door satan. Ze zullen massaal opstomen tegen Israel na het verdrukt te hebben en er 144.000 Joden fysiek overleven in het Beloofde Land Israel ! Op de berg van G'd leert de bijbel. DAARNA start pas het 1000 jarig rijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Jerommel schreef:@ ericjan:

Ja, weet ik, en pas in die 1000 jaar zal het volledige beloofde grondgebied Israël zijn.
De valse messias zal echter ook een poging doen en overtuigen, ondanks dat Moab en die 2 andere landen (even kwijt) niet ingenomen zullen worden.
Nee Jerommel dat is bijbels volledig onjuist !
Het is eindtijds-Schrift-exegese wat ik nu niet even zo 1 2 3 uit kan leggen hier, dan moet ik ook weer de materie bestuderen.
Ik hoop op het moment dat je interesse krijgt ipv allergie, want zo blijf je een soort zionist.
Ik geef je hints genoeg, dacht ik zo.
Doe er iets mee, hoop ik dan.
Maar mensen staren zich liever blind op de boosheden van het nu.
Rome destijds, Islam nu, en Hitler ook nog even tussendoor...
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:@ ericjan:

Ja, weet ik, en pas in die 1000 jaar zal het volledige beloofde grondgebied Israël zijn.
De valse messias zal echter ook een poging doen en overtuigen, ondanks dat Moab en die 2 andere landen (even kwijt) niet ingenomen zullen worden.
Nee Jerommel dat is bijbels volledig onjuist !
Het is eindtijds-Schrift-exegese wat ik nu niet even zo 1 2 3 uit kan leggen hier, dan moet ik ook weer de materie bestuderen.
Ik hoop op het moment dat je interesse krijgt ipv allergie, want zo blijf je een soort zionist.
Ik geef je hints genoeg, dacht ik zo.
Doe er iets mee, hoop ik dan.
Maar mensen staren zich liever blind op de boosheden van het nu.
Rome destijds, Islam nu, en Hitler ook nog even tussendoor...
Ik hou me inderdaad woordelijk aan wat G'd ons in Zijn Woord heeft gegeven.
In Zijn Woord laat G'd zien een Zionist te zijn en dat ben ik dan dus ook. Geen anti-zionist dus zoals de satan is.
Voor mij werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat iemand Zijn Woord zo kan negeren om toch wanneer het uitkomt weer uit Zijn Woord te citeren.
Laatst gewijzigd door ericjan op 18 dec 2015, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Wajehie
Berichten: 578
Lid geworden op: 07 dec 2014, 18:55
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door Wajehie »

Loyola_2 schreef:
Wajehie schreef:Mee eens ; Jezus is waarlijk mens. En dat is hij mi geworden door ook mens te worden dus een deel van het dna van Jezus (als mens) komt overeen met dat van Maria. Al die teksten matchen met dat idee.

Maar blijkbaar leert de rk dat Maria een draagmoeder was en ik zie maar geen verklaring voorbijkomen die dan duidelijk maakt dat Jezus uit het nageslacht van de vrouw komt; een nakomeling van David etc. zou zijn. Want daaruit zou de Messias namelijk komen.
Ik ben bang dat ik je vraag niet helemaal begrijp. Wat voor verklaring, en waarvan, bedoel je precies?
De term 'draagmoeder' zou ik zelf ook niet zo nel gebruiken, omdat daar allerlei moderne connotaties aan vastzitten.
Volgens mij leert de bijbel vrij duidelijk dat Maria GEEN draagmoeder is geweest maar dat het DNA overeenkomt met het DNA van Jezus.Dus de mens Jezus was Joods en zag er daarom ook zo uit; was geen neger oid.
De rk zou uitleggen hoe Jezus ( igv draagmoeder) een afstammeling kan zijn van .. etc.

Wat pleit voor menswording/ afstammen van de vrouw is:
Johannes
14 En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond ...

6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees;
Let op, hier staat niet geboren uit een vrouw, maar geboren uit vlees. Een baby plaatsen is niet uit vlees.
De rest van de teksten maak duidelijk dat Jezus af zou stammen van de vrouw. Dat is dus wat anders dan adoptie.
Genesis :
15 En Ik zal vijandschap teweegbrengen tussen u en de vrouw,
en tussen uw nageslacht en haar Nageslacht;
Dat zal u de kop vermorzelen, en u zult Het de hiel vermorzelen.

Filippenzen 2
6 Die, hoewel Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn,
7 maar Zichzelf ontledigd heeft door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden.

Hand. 17:26 En Hij maakte uit één bloed heel het menselijke geslacht om op heel de aardbodem te wonen

14 Omdat nu die kinderen van vlees en bloed zijn, heeft Hij eveneens daaraan deel gehad

16 Want werkelijk, Hij neemt de engelen niet aan, maar Hij neemt het nageslacht van Abraham aan.
17 Daarom moest Hij in alles aan Zijn broeders gelijk worden,
De leer van draagmoeder lijkt mi op :
2 Johannes
7 Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist.
want dat is ontkenning van in het vlees komen. (Want :Wat uit het vlees geboren is, is vlees; etc.)
Laatst gewijzigd door Wajehie op 18 dec 2015, 14:20, 4 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Wajehie schreef: De leer van draagmoeder lijkt mi op :
2 Johannes
7 Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist.
want dan is het ontkenning van in het vlees komen. (Want :Wat uit het vlees geboren is, is vlees; etc.)
Precies !
Voor alle duidelijkheid, 2 Johannes 1:7 is het vers, 1 miste, ;)

Hieraan zouden we kunnen toevoegen Openbaringen 3
9 Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen. Zie, Ik zal maken dat zij komen en aan uw voeten aanbidden en erkennen dat Ik u liefheb.

Christenen (zoals de RKK en vele sekten) die valselijk menen zelf het "nieuwe Israel" te zijn, dus menen zelf (als) Joden te zijn, maar LIEGEN !
Want G'd laat immers duidelijk een verschil zien in Zijn Woord tussen Christenen en Zijn Uitverkoren Joodse volk Israel.

[Modbreak pyro: Het is toegestaan dat je de "nieuwe Israel" opvatting afwijst. Wat niet mag, is dat je mensen die deze opvatting wel hebben, leugenaars noemt. Onderbouw je afwijzing van betreffende opvatting zonder de aanhangers ervan te bejegenen in termen van sekten, valselijk, liegen en dergelijke.]
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
Jerommel schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef:@ ericjan:

Ja, weet ik, en pas in die 1000 jaar zal het volledige beloofde grondgebied Israël zijn.
De valse messias zal echter ook een poging doen en overtuigen, ondanks dat Moab en die 2 andere landen (even kwijt) niet ingenomen zullen worden.
Nee Jerommel dat is bijbels volledig onjuist !
Het is eindtijds-Schrift-exegese wat ik nu niet even zo 1 2 3 uit kan leggen hier, dan moet ik ook weer de materie bestuderen.
Ik hoop op het moment dat je interesse krijgt ipv allergie, want zo blijf je een soort zionist.
Ik geef je hints genoeg, dacht ik zo.
Doe er iets mee, hoop ik dan.
Maar mensen staren zich liever blind op de boosheden van het nu.
Rome destijds, Islam nu, en Hitler ook nog even tussendoor...
Ik hou me inderdaad woordelijk aan wat G'd ons in Zijn Woord heeft gegeven.
Ik zou me wat meer gaan concentreren op begrijpend lezen ipv op woordelijk opvatten.
Klinkt misschien niet aardig om dat te zeggen, en hopelijk bedoel je ook begrijpend lezen, want het gaat er om dat je begrijpt wat de Bijbel vertelt, niet alleen maar om wat er woordelijk (letterlijk) staat.
Anders lees je mogelijk eerder over beeldspraken en parabelen heen, en met name de eindtijds-teksten staan gefragmenteerd over de Bijbel verspreid.
Het juist woord is dan ook "exegese", wat betekent het ontdekken van de inhoud, soms in diepere lagen, soms door de thema's.
En niet dat ik dat zo goed kan, maar er is genoeg exegese te vinden, die je kan vergelijken met elkaar.
In Zijn Woord laat G'd zien een Zionist te zijn en dat ben ik dan dus ook. Geen anti-zionist dus zoals de satan is.
Je weet kennelijk nog steeds niet wat zionisme is, anders zou je dat niet zo zeggen.
God is overigens een Theïst.
Nu moet "Sion" nog theïstisch worden, Christelijk zelfs, als in Christus de Koning der Joden.
Maargoed, dat komt vanzelf wel, alleen niet zonder slag of stoot.
Voor mij werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat iemand Zijn Woord zo kan negeren om toch wanneer het uitkomt weer uit Zijn Woord te citeren.
Jij bent het hier die vanalles negeert.
Ik spreek de Bijbel niet tegen, ik spreek wat jij aan haalt niet tegen, maar je mist m.i. de helft.
Je negeert dit ook:
Jerommel schreef:1Koningen 11:5
Amos 5:26
Handelingen 7:43

De ster van Moloch / Rephan.
Google het maar eens.
En dat moet je zelf weten, maar wijs is het m.i. niet.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3620
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door dingo »

Loyola_2 schreef:
dingo schreef:Toch blijf ik het wonderlijk vinden zoals sommige hier reageren. Hoe bepaal je of iemand Nederlander is? In de Nederlandse wet staat dat beschreven. Hoe weet je of iemand Amerikaan is? Dat staat in de Amerikaanse wet beschreven. Hoe bepaal je dus of iemand Joods is? Dat staat in de Joodse wet. Wat staat daar in? Een kind van een Joodse moeder is Joods. Jezus is een kind van Maria dus is Jezus Joods (naar zijn menselijke natuur!).
Overigens is dat geen joodse wet, want het staat nergens expliciet in de TeNaCh. Het komt uit de Traditie. En ten tijde van Jezus was het nog geen vaste regel dat men alleen tot jood gerekend werd, indien de moeder joods was. Maar ik ben het verder met je eens, Jezus, naar menselijke natuur, was joods. Maar tot welk moment precies kan men over discussiëren. Alleen tijdens Zijn kindheid, of tot aan Zijn doop, of tot Zijn kruisiging...?
Het is denk ik iets meer dan Traditie: In Deuteronomium is er een expliciet verbod op gemengde huwelijken, in Ezra worden op basis daarvan uitheemse vrouwen met hun kinderen weggestuurd. Ook zie je dat Paulus Timoteüs, die een Joodse moeder heeft, laat besnijden om zo de Joden voor te zijn. Maar inderdaad in de rabbijnse traditie is het zeker zo.
Spreuken 26:4
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

Jerommel schreef: Ik zou me wat meer gaan concentreren op begrijpend lezen ipv op woordelijk opvatten. Klinkt misschien niet aardig om dat te zeggen, en hopelijk bedoel je ook begrijpend lezen, want het gaat er om dat je begrijpt wat de Bijbel vertelt, niet alleen maar om wat er woordelijk (letterlijk) staat.
Wie woordelijk leest en er geen eigen draai aangeeft, gaat de inhoud vanzelf begrijpen in combinatie met gebed die je wijsheid ervoor kan geven, indien je Zijn Woord ook serieus neemt ipv er een eigen draai aan geeft.
Door hetgeen je beschrijft zijn er zoveel onbijbelse uitleggingen van de bijbel ontstaan met dito kerkkleer, die elkaar tegenspreken, maar vooral helaas hetgeen gewoon in de bijbel te lezen is. Allemaal menend dat de Heilige Geest hen de waarheid toont, terwijl de Heilige Geest NOOIT G'd Zijn Woord zal tegenspreken.

Ik mis niet de helft, jij verzint er de helft bij ;)
Laatst gewijzigd door ericjan op 18 dec 2015, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

ericjan schreef:
Jerommel schreef: Ik hou me inderdaad woordelijk aan wat G'd ons in Zijn Woord heeft gegeven.
Ik zou me wat meer gaan concentreren op begrijpend lezen ipv op woordelijk opvatten.
Klinkt misschien niet aardig om dat te zeggen, en hopelijk bedoel je ook begrijpend lezen, want het gaat er om dat je begrijpt wat de Bijbel vertelt, niet alleen maar om wat er woordelijk (letterlijk) staat.
Wie woordelijk leest en er geen eigen draai aangeeft, gaat de inhoud vanzelf begrijpen in combinatie met gebed die je wijsheid ervoor kan geven, indien je Zijn Woord ook serieus neemt ipv er een eigen draai aan geeft.
Door hetgeen je beschrijft zijn er zoveel onbijbelse uitleggingen van de bijbel ontstaan met dito kerkkleer, die elkaar tegenspreken, maar vooral helaas hetgeen gewoon in de bijbel te lezen is. Allemaal menend dat de Heilige Geest hen de waarheid toont, terwijl de Heilige Geest NOOIT G'd Zijn Woord zal tegenspreken.

Ik mis niet de helft, jij verzint er de helft bij ;)[/quote]

Ik hoop niet dat je net zo de Bijbel leest als dat je quote... :clown: :D
Dan mis je toch wat...en zet anderen op het verkeerde been.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

Ik verzin niks zelf, ericjan.
Verder is het een kwestie van integer er mee om gaan (geen draai aan geven), en daar wringt hem de schoen.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

callista schreef:
ericjan schreef:
Jerommel schreef: Ik hou me inderdaad woordelijk aan wat G'd ons in Zijn Woord heeft gegeven.
Ik zou me wat meer gaan concentreren op begrijpend lezen ipv op woordelijk opvatten.
Klinkt misschien niet aardig om dat te zeggen, en hopelijk bedoel je ook begrijpend lezen, want het gaat er om dat je begrijpt wat de Bijbel vertelt, niet alleen maar om wat er woordelijk (letterlijk) staat.
Wie woordelijk leest en er geen eigen draai aangeeft, gaat de inhoud vanzelf begrijpen in combinatie met gebed die je wijsheid ervoor kan geven, indien je Zijn Woord ook serieus neemt ipv er een eigen draai aan geeft.
Door hetgeen je beschrijft zijn er zoveel onbijbelse uitleggingen van de bijbel ontstaan met dito kerkkleer, die elkaar tegenspreken, maar vooral helaas hetgeen gewoon in de bijbel te lezen is. Allemaal menend dat de Heilige Geest hen de waarheid toont, terwijl de Heilige Geest NOOIT G'd Zijn Woord zal tegenspreken.

Ik mis niet de helft, jij verzint er de helft bij ;)
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

:mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Laatst gewijzigd door callista op 18 dec 2015, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

callista schreef::mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Tsja Callista als ik zoveel tijd over had als jij............... :kiss1:
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

ericjan schreef:
callista schreef::mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Tsja Callista als ik zoveel tijd over had als jij............... :kiss1:
Kennelijk heb je genoeg tijd om de Bijbel grondig te bestuderen.... :w
Nu de rest nog bijschaven...
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

callista schreef:
ericjan schreef:
callista schreef::mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Tsja Callista als ik zoveel tijd over had als jij............... :kiss1:
Kennelijk heb je genoeg tijd om de Bijbel grondig te bestuderen.... :w
Nu de rest nog bijschaven...
Inderdaad lees ik dikwijls de bijbel ipv voor een zinloze tv te hangen en zo, na werkdagen van minimaal 10 uur en 12 uur geen uitzondering zijn.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

ericjan schreef:
callista schreef:
ericjan schreef:
callista schreef::mrgreen:
Nou, ik quote altijd goed heur....en ben steeds waakzaamAfbeelding

edit...hij wordt nu echt een zooitje... :roll:
Tsja Callista als ik zoveel tijd over had als jij............... :kiss1:
Kennelijk heb je genoeg tijd om de Bijbel grondig te bestuderen.... :w
Nu de rest nog bijschaven...
Inderdaad lees ik dikwijls de bijbel ipv voor een zinloze tv te hangen en zo, na werkdagen van minimaal 10 uur en 12 uur geen uitzondering zijn.
Je zou er goed aan doen (i.m.o.) ook Bijbelstudies te bestuderen, omdat geen mens er in z'n eentje uit komt.
Dat is Gemeentewerk, en zeker met internet een gezamenlijk internationaal ding.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Tsja voor iemand die nooit gewerkt heeft is dat niet fijn om te horen he? Dat begrijp ik wel :-)
En ondertussen je beklagen over mensen die wel veel verdienen omdat ze keihard werken.........
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Jezus Joods?

Bericht door Jerommel »

Ik had daar overigens met mijn werk destijds ook geen tijd voor...
Maakte ook veel overuren.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Jezus Joods?

Bericht door callista »

ericjan schreef:
callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Tsja voor iemand die nooit gewerkt heeft is dat niet fijn om te horen he? Dat begrijp ik wel :-)
En ondertussen je beklagen over mensen die wel veel verdienen omdat ze keihard werken.........
Nee hoor...ik begin jou aardig door te krijgen....daar zorg jezelf nl. voor, dus zo moeilijk is dat niet....
Bedankt....en werk ze.. :flower1:
Laatst gewijzigd door callista op 18 dec 2015, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Jezus Joods?

Bericht door ericjan »

callista schreef:
ericjan schreef:
callista schreef:Jajaja ericjan...ik weet dat je erg hard werkt..............dat heb je al meerder malen verkondigd.......:| :geek:
Tsja voor iemand die nooit gewerkt heeft is dat niet fijn om te horen he? Dat begrijp ik wel :-)
En ondertussen je beklagen over mensen die wel veel verdienen omdat ze keihard werken.........
Nee hoor...ik begin jou aardig door te krijgen....daar zorg jezelf nl. voor, dus zo moeilijk is dat niet....
Bedankt.... :flower1:
Ik begrijp ff de reactie niet Callista, maar even goed alsjeblieft !
Maar goed verder ook OFF TOPIC, tenzij de reden is dat het on topic is dat Joden altijd keihard werken.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.