Paranormale gebeurtenissen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: Paranormale gebeurtenissen

Bericht door JW88 »

Jerommel schreef:
dikkemick schreef:Ik ben bang om teveel off topic te gaan, maar mijn vingers jeuken Jerommel.

Het ontstaan van leven en de ET hebben niets met elkaar te maken. Dat is 1.
In zoverre, het leven zoals we het kennen en zoals we het ook in de fossielen terug vinden, heeft alles met het "schepping versus evolutie" vraagstuk te maken.
De ET en de zwaartekrachtstheorie naast elkaar zetten is geen dom vergelijk.
Natuurlijk is dat dom.
Denk even na man, kom op zeg.
Moet ik het echt voorkauwen dan..?
Beiden zijn feiten en trekken zich niets aan van Jerommel.
Holle bluf.
Waarom moet de ET door onze strotten geduwd worden? Met welk motief?
Dat is een zinnige, maar moeilijkere vraag om te beantwoorden.
Waar is die misleiding dan begonnen? En wie gaf de aanzet?
Het komt iig voort uit de "Verlichting", en de mens is (sindsdien?) gretig om God te ontkennen, men is liever zelf (een) God.
Feit is dat naturalisme onder het mom van wetenschap en rede het moderne geloof is waar je niet aan mag twijfelen, ook al vertellen de feiten soms een heel ander verhaal.
Maar dit is de reden dat ik nog lang de populaire wetenschap heb geloofd, omdat het van de zotte is dat de westerse mens zo geindoctrineerd is geworden met evolutie / naturalisme / materialisme, van tekenfilm tot wetenschappers. Onderwijs ook.
Maar een inhoudelijk argument is dat niet, het is de huidige gekte van de wereld, waar je niet zomaar mee mee moet drijven als je de waarheid zoekt.

Waarom is intelleligente oorsprong logisch? Waarom zjin wij geen computersimulatie bij een heel geavanceerde intelligente buitenaardse beschaving? Dat klinkt mij nl. heel logisch in de oren.
En hoe kwam die computer dan tot stand, en het programma dat er op draait?
Net zo onlogisch dus, aan de hand van jouw criteria.
(Wederom: God of the gaps waarbij je keer op je plaat gaat. Hoewel: Jij niet. )
Holle bluf.
De evolutietheorie heeft geen verklaringen voor de complexiteit en de doelgerichtheid die we in onze werkelijkheid (en met name de levende natuur) in overmaat aantreffen
Ik zou zeggen: Start een topic over de ET. Je schijnt er alles vanaf te weten.
Er heeft hier meer dan een jaar een topic gedraaid met dat onderwerp.
Is vast nog wel terug te vinden.
De ET heeft nl. wel verklaringen voor de complexiteit (adaptievermogen) van leven.
Nee, men veronderstelt het, maar er is geen wetenschappelijke verklaring.
Wat je met doelgerichtheid bedoeld is me een raadsel. Heeft het leven doel?
Je hebt van veel dingen geen idee, blijkt....
Geeft niet, maar hopelijk ben je nog in staat om te zien dat je erg eenzijdig bent ingelicht.
Elk orgaan is doelgericht. Ogen om te zien, longen om te ademen, enzovoorts.....
Kijk nog eens opnieuw en zie de doelgerichtheid der organen, organismen, organellen, onderlinge afhankelijkheden en samenwerkingen.
We kunnen het met al onze knappe koppen niet beter bedenken iig.
En daarom noemde ik al het onderschatten / miskennen van wat men ook wel noemt "de wonderen der natuur".

Nogmaals: Om hier niet off topic te blijven geraken, start een topic over alle flaws/onwaarheden in de ET. Ontkracht deze en postuleer vervolgens God op dezelfde wijze als de ET door de biologen uiteengezet is.
[/quote]Dan ben je gauw klaar, want het verklaart de werkelijkheid gewoon niet.
Men verwacht wonderen van data-corruptie, en dat mag, maar wetenschap is het niet.[/quote]

Wetenschap is in elk geval nog zo bescheiden dat het niet op alle vragen een antwoord heeft en dat ook toegeeft, wat trouwens niet meer dan logisch is, religie daarentegen is allerminst bescheiden en heeft op alles een antwoord, het beroemde God van de gaten dus, maar goed jij wilt niet snappen wat dat is, dus daar zal ik verder geen woorden aan vuil maken.

Kortom je hebt dus geen idee met welk motief ET als waarheid word gebracht, anders dan dat het ook werkelijk de waarheid is....

Tijdens dat eerder Evolutie vs Schepping topic ben je al volledig overklast en werden je argumenten daar binnen luttele seconden allemaal weerlegd.
Wat ik daar nog wel het mooiste vond is dat onze vriend Inktvlam een heel betoog had gehouden over zijn idee dat macro-evolutie (van soort naar soort) niet mogelijk was, maar dan hij vervolgens geen enkel idee had wat nou eigenlijk de definitie van ''soort'' is :lol: , weet jij dat eigenlijk wel?

Heeft de wetenschap eigenlijk nog wel waarde volgens jou? Of is het allemaal 1 grote onzin?

En volgens mij mocht je het woord ''bluf'' niet meer gebruiken.....
Gebruikersavatar
dikkemick
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 jan 2016, 14:31
Man/Vrouw: M

Re: Paranormale gebeurtenissen

Bericht door dikkemick »

Misschien is hier ruimte om door te gaan op de hoax welke evolutietheorie heet?
Want ook ik vraag me af in welke mate Jerommel wetenschap/biologie/paleontologie/genetica/vergelijkende anatomie en b.v. biogeografie serieus neemt.
Wat is het doel van liegen over wetenschappelijke theorieën (ET)? Alleen om een god te ontkennen? Dat is echt niet nodig hoor.
De theorie moet wel heel doortrapt en duivels in elkaar zitten. Ze is nog steeds niet ontmaskerd.
Faith is a conversation stopper. A reason, why you do not have to give reasons, for what you believe
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Paranormale gebeurtenissen

Bericht door pyro »

dikkemick schreef:Misschien is hier ruimte om door te gaan op de hoax welke evolutietheorie heet?
Nee dat is off topic. De evolutietheorie is al uitputtend bediscussieerd in een ander topic.
http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopic.php?f=9&t=1919
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Paranormale gebeurtenissen

Bericht door Tin »

Aanwijzing Tin: En wat dit allemaal te maken heeft met paranormale zaken :roll:
On topic aub!
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: Paranormale gebeurtenissen

Bericht door JW88 »

Tin schreef: Aanwijzing Tin: En wat dit allemaal te maken heeft met paranormale zaken :roll:
On topic aub!
Ik denk dat meerdere mensen hier behoefte hebben aan een heropening van het topic: Schepping en/of Evolutie, kan die weer open aub.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7387
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Paranormale gebeurtenissen

Bericht door Tin »

Topic ging ver off topic en is gesloten.
Er is een nieuw topic voor de off topic berichten geopend onder te titel "De achtergrond van het bestaande (evolutie, schepping etc.)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.