Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20636
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door peda »

Anja schreef:
peda schreef:
Neen, het besturend lichaam, bij unanimiteit van stemmen.
Ja dus :clown: . Het BeL is het wtg. Maar goed, Alpha wenst het niet uit te spreken, dat mag ook niet van zijn baas, want de waarheid is volgens de leer van hun organisatie voorbehouden aan jg.
Hallo Anja,

Het wtg is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is geen kanaal voor informatie overdracht. Mensen zijn dat wel ( vgl profeten ). Het besturend lichaam bestaat uit een aantal personen. Deze uitgekozen personen zijn het kanaal, niet de individuele Jg leden en niet de juridische organisatie. Het besturend lichaam heeft uitsluitend gezag wanneer bijbeluitspraken volledig unaniem worden gedaan. Eentje met een andere mening en dan kan er geen, met voor alle gelovigen bindend gezag, uitspraak gedaan worden.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door Anja (oud account) »

peda schreef:
Anja schreef:
peda schreef:
Neen, het besturend lichaam, bij unanimiteit van stemmen.
Ja dus :clown: . Het BeL is het wtg. Maar goed, Alpha wenst het niet uit te spreken, dat mag ook niet van zijn baas, want de waarheid is volgens de leer van hun organisatie voorbehouden aan jg.
Hallo Anja,

Het wtg is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is geen kanaal voor informatie overdracht. Mensen zijn dat wel ( vgl profeten ). Het besturend lichaam bestaat uit een aantal personen. Deze uitgekozen personen zijn het kanaal, niet de individuele Jg leden en niet de juridische organisatie. Het besturend lichaam heeft uitsluitend gezag wanneer bijbeluitspraken volledig unaniem worden gedaan. Eentje met een andere mening en dan kan er geen, met voor alle gelovigen bindend gezag, uitspraak gedaan worden.
Hallo Peda,

Bedankt voor de heldere toelichting. Dat betekent dus dan (?) dat in Australië het gehele besturend lichaam in één klap achter slot en grendel kan komen te zitten wegens de weigering tot het naleven van kinderbeschermingswetten.

https://jwclassaction.wordpress.com ; http://www.childabuseroyalcommission.go ... se-studies

Bij mijn weten loopt deze zaak nog steeds. Het is zo complex omdat de rechtstaat Australië sowieso te dealen heeft met bewuste overtredingen van kindebschermende wetten door het BL, maar dus daarnaast ook nog eens met de overlevers van sexueel misbruik binnen de organisatie en het verhinderen en weigeren van aangifte en afschermen van daders door het besturend lichaam.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door Anja (oud account) »

@Peda,

Om spraakverwarring te voorkomen: het Wachttorengenootschap zelf is geen rechtspersoon, een genootschap zijn altijd mensen. Een stichting, een BV, een vennootschap, dat zijn rechtspersonen.

Persoonlijk schrijf ik meestal over wtg en niet over jg, omdat ik met wtg verwijs naar de organisatie en niet naar individuele leden. Maar door jouw toelichting begrijp ik dat ik dan nog beter BL kan zeggen. Ik ben het met je eens dat het besturend lichaam meer verantwoordelijkheid heeft. Tegelijkertijd weet ik niet precies welke functionarissen daaronder vallen. Comitees van ouderlingen die een misbruikt kind verhoren en die het bijzijn van ouders weigeren, en het kind nog beschuldigen ook, om maar een voorbeeld te noemen. Volgens mij behoren die niet tot het BL. En volgens mij dragen die weliswaar misschien minder verantwoordelijkheid, maar zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor eigen uiting en daden.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
peda
Berichten: 20636
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door peda »

Anja schreef:@Peda,

Om spraakverwarring te voorkomen: het Wachttorengenootschap zelf is geen rechtspersoon, een genootschap zijn altijd mensen. Een stichting, een BV, een vennootschap, dat zijn rechtspersonen.

Persoonlijk schrijf ik meestal over wtg en niet over jg, omdat ik met wtg verwijs naar de organisatie en niet naar individuele leden. Maar door jouw toelichting begrijp ik dat ik dan nog beter BL kan zeggen. Ik ben het met je eens dat het besturend lichaam meer verantwoordelijkheid heeft. Tegelijkertijd weet ik niet precies welke functionarissen daaronder vallen. Comitees van ouderlingen die een misbruikt kind verhoren en die het bijzijn van ouders weigeren, en het kind nog beschuldigen ook, om maar een voorbeeld te noemen. Volgens mij behoren die niet tot het BL. En volgens mij dragen die weliswaar misschien minder verantwoordelijkheid, maar zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor eigen uiting en daden.
Hallo Anja,

In Nederland is het wtg bij mijn weten een kerkgenootschap. Een kerkgenootschap is alhier een rechtspersoon.
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek2/artikel2 kijken onder artikel 2

Oeps, ik zie dat de web-pagina zojuist de geest heeft gegeven.

Dan maar hier: http://wetten.overheid.nl/BWBR0003045/2017-07-01 kijken onder artikel 2

Hoe de regeling in de USA ( zetel ) is, weet ik niet. Wel wordt daar het wtg gekoppeld aan "" legal entity "', wat dat precies inhoudt ( ook rechtspersoon ? ) , is mij onbekend
Laatst gewijzigd door peda op 21 jul 2017, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 20636
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door peda »

Alpha schreef:
peda schreef:
Anja schreef:
Alpha schreef:
Tin schreef:@ Alpha: Een vraag: is het wtg het enige kanaal van God?
Het wtg is slechts een wettelijke corporatie, noodzakelijk om wettelijke handelingen te verrichtten.

Jg geloven dat Gods kanaal via de Bijbel tot stand komt.
Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag. De vraag is: is het wtg het enige kanaal van God? Om het aan te vullen met jouw aanvulling: is het wtg het enige kanaal van God 'dat via de Bijbel tot stand kwam'?
Neen, het besturend lichaam, bij unanimiteit van stemmen.
Jg geloven dat Gods kanaal via de Bijbel tot stand komt.
God communiceert via de Bijbel en Jg proberen zo goed mogelijk zijn wil te doen.
Vandaar dat alle Jg Mt 24:14 wereldwijd uitvoeren.
Ja via de bijbel via het besturend lichaam in unanimiteit. In de bijbel komt het besturend lichaam ook niet voor.
peda
Berichten: 20636
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door peda »

Het besturend lichaam treedt op naar analogie van het "" vergaderen "' van apostelen en ouderen ( Handelingen 15 ) en die "' oude vergadering "' kon zeker als "''kanaal van God "'/"' leiding door Gods Geest "" worden gezien, althans ten tijde van de zeer vroege Jezus-beweging.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door Alpha »

peda schreef:
Anja schreef:
peda schreef:
Neen, het besturend lichaam, bij unanimiteit van stemmen.
Ja dus :clown: . Het BeL is het wtg. Maar goed, Alpha wenst het niet uit te spreken, dat mag ook niet van zijn baas, want de waarheid is volgens de leer van hun organisatie voorbehouden aan jg.
Hallo Anja,

Het wtg is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is geen kanaal voor informatie overdracht. Mensen zijn dat wel ( vgl profeten ). Het besturend lichaam bestaat uit een aantal personen. Deze uitgekozen personen zijn het kanaal, niet de individuele Jg leden en niet de juridische organisatie. Het besturend lichaam heeft uitsluitend gezag wanneer bijbeluitspraken volledig unaniem worden gedaan. Eentje met een andere mening en dan kan er geen, met voor alle gelovigen bindend gezag, uitspraak gedaan worden.
Bedankt voor deze correcte uitleg.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door Alpha »

Anja schreef:@Peda,

Om spraakverwarring te voorkomen: het Wachttorengenootschap zelf is geen rechtspersoon, een genootschap zijn altijd mensen. Een stichting, een BV, een vennootschap, dat zijn rechtspersonen.

Persoonlijk schrijf ik meestal over wtg en niet over jg, omdat ik met wtg verwijs naar de organisatie en niet naar individuele leden. Maar door jouw toelichting begrijp ik dat ik dan nog beter BL kan zeggen. Ik ben het met je eens dat het besturend lichaam meer verantwoordelijkheid heeft. Tegelijkertijd weet ik niet precies welke functionarissen daaronder vallen. Comitees van ouderlingen die een misbruikt kind verhoren en die het bijzijn van ouders weigeren, en het kind nog beschuldigen ook, om maar een voorbeeld te noemen. Volgens mij behoren die niet tot het BL. En volgens mij dragen die weliswaar misschien minder verantwoordelijkheid, maar zijn ze wel degelijk verantwoordelijk voor eigen uiting en daden.
Je praat voortdurend afvallige Jg na, die er op uit zijn om Jg zo zwart mogelijk te maken.
Interessant is dat men lectuur naspeurt, om iets te kunnen vinden en gaan daarvoor zelfs meer dan 100 jaar terug.
Deze berichten keren steeds weer terug, ook als ze allang achterhaald of weerlegd zijn.
Opvallend is, dat Jg slechts een zeer kleine minderheid zijn, die steeds weer door gefrustreerde ex jg aangevallen wordt.
Zij maken zich totaal niet druk over de grote religies, waar meer en makkelijker eer te behalen is..

Het is nu eenmaal zo, dat iemand pas schuldig is, na veroordeling door overtuigend wettig bewijs.
Zolang iemand niet definitief is veroordeeld, is hij dus onschuldig aan het ten laste gelegde.
Het aan de schandpaal nagelen of lynchen is niet van deze tijd.

Wanneer JIJ een wet hebt overtreden en aangeklaagd wordt, dan krijg je een advocaat toegewezen.
Wat zou JIJ er van vinden wanneer die advocaat alle vertrouwelijk gegeven informatie naar een krant doorspeelt?
Dat is namelijk de kern van het issue.

Bij mijn weten worden de ouders geadviseerd om aangifte te doen, als het ernstig is.
Het staat de ouders vrij om dat advies op te volgen.

JG hebben geen kindertehuizen, geen internaten of beroemde zangkoren waar, zoals algemeen bekend, veel misbruik en/of grof geweld plaats vindt, gepleegd door geestelijken, die dan gewoon overgeplaatst worden en op oude voet verder kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Tegenstrijdigheden in de Bijbel

Bericht door Alpha »

peda schreef:Het besturend lichaam treedt op naar analogie van het "" vergaderen "' van apostelen en ouderen ( Handelingen 15 ) en die "' oude vergadering "' kon zeker als "''kanaal van God "'/"' leiding door Gods Geest "" worden gezien, althans ten tijde van de zeer vroege Jezus-beweging.
In de eerste eeuw was dat inderdaad zo geregeld.
Toen de besnijdenis kwestie aan de orde kwam, werd dat voorgelegd aan de apostelen in Jeruzalem. (Hand 15:2)
Jg zien die regeling als een besturend lichaam, die zij zo navolgen.