De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Biker »

Marc Verhoevens verdict over de "Moederkerk" wel eens gelezen? ;)

De Gemeente zou vervolgd worden, zei Jezus.
De 'moederkerk" werd nooit vervolgd, maar vervolgde zelf (met vervalste oorkondes)
Het gedrag van JG vind ik heel wat geestelijker dan menige Moederkerk aanhanger.
job
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 apr 2016, 15:49
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door job »

Of lees het boek van Raymond Franz. Voormalid lid van het Besturend Lichaam van de JG. Zijn oom was voorzitter van het Besturend Lichaam.
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/P ... _Franz.pdf
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Rechtuit »

job schreef:Of lees het boek van Raymond Franz. Voormalid lid van het Besturend Lichaam van de JG. Zijn oom was voorzitter van het Besturend Lichaam.
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/P ... _Franz.pdf
Wij kennen dit boek geeft eigenlijk haar fijn aan dat het wacht torengenootschap niets met Christendom te maken heeft maar misbruik maken van het Christendom ,mensen uit buiten door ze te laten werken voor niets de leiders zich verrijken,kortom een criminele organisatie.

Maar het ging hier over Todd het manneke speel al lang weer buiten en eet keurig zijn bordje leeg. :) :| :|
Laatst gewijzigd door Rechtuit op 25 apr 2016, 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Biker schreef:
Marc Verhoevens verdict over de "Moederkerk" wel eens gelezen? ;)

De Gemeente zou vervolgd worden, zei Jezus.
De 'moederkerk" werd nooit vervolgd, maar vervolgde zelf (met vervalste oorkondes)
Het gedrag van JG vind ik heel wat geestelijker dan menige Moederkerk aanhanger.

Je weet niet waar het over gaat, noch waar je het over hebt. Maar wees dan een kerel en ga bij de JG. Ga het maar ondervinden. Ga gewoon eens werkelijk ergens voor, zodat je tenminste weet waar je over praat. Dat is de werkelijke boevenbende, crimineel en glad. Er is niets geestelijks aan het WTG.

Marc Verhoevens "verdicten" boeien mij niet. Zijn opsomming van valse WTG profetieën is echter verifieerbaar correct.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Biker »

Anja schreef:
Biker schreef:
Marc Verhoevens verdict over de "Moederkerk" wel eens gelezen? ;)

De Gemeente zou vervolgd worden, zei Jezus.
De 'moederkerk" werd nooit vervolgd, maar vervolgde zelf (met vervalste oorkondes)
Het gedrag van JG vind ik heel wat geestelijker dan menige Moederkerk aanhanger.

Je weet niet waar het over gaat, noch waar je het over hebt. Maar wees dan een kerel en ga bij de JG. Ga het maar ondervinden. Ga gewoon eens werkelijk ergens voor, zodat je tenminste weet waar je over praat. Dat is de werkelijke boevenbende, crimineel en glad. Er is niets geestelijks aan het WTG.

Marc Verhoevens "verdicten" boeien mij niet. Zijn opsomming van valse WTG profetieën is echter verifieerbaar correct.
Die van de RKK ook hoor!!

Ik ben niet van een genootschap/religie/Babylon
Foppe1986
heet nu: Atheist2
Berichten: 128
Lid geworden op: 23 feb 2016, 13:49
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Foppe1986 »

Rechtuit schreef:
job schreef:Of lees het boek van Raymond Franz. Voormalid lid van het Besturend Lichaam van de JG. Zijn oom was voorzitter van het Besturend Lichaam.
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/P ... _Franz.pdf
Wij kennen dit boek geeft eigenlijk haar fijn aan dat het wacht torengenootschap niets met Christendom te maken heeft maar misbruik maken van het Christendom ,mensen uit buiten door ze te laten werken voor niets de leiders zich verrijken,kortom een criminele organisatie.

Maar het ging hier over Todd het manneke speel al lang weer buiten en eet keurig zijn bordje leeg. :) :| :|
En wie bedoel je met WIJ? Praat toch gewoon eens voor jezelf, of heb je twee mensen onder een account. Begint een beetje enorm irritant te worden, dat wij van jullie.
Dag heey
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Biker schreef:
Anja schreef:
Biker schreef:
Marc Verhoevens verdict over de "Moederkerk" wel eens gelezen? ;)

De Gemeente zou vervolgd worden, zei Jezus.
De 'moederkerk" werd nooit vervolgd, maar vervolgde zelf (met vervalste oorkondes)
Het gedrag van JG vind ik heel wat geestelijker dan menige Moederkerk aanhanger.

Je weet niet waar het over gaat, noch waar je het over hebt. Maar wees dan een kerel en ga bij de JG. Ga het maar ondervinden. Ga gewoon eens werkelijk ergens voor, zodat je tenminste weet waar je over praat. Dat is de werkelijke boevenbende, crimineel en glad. Er is niets geestelijks aan het WTG.

Marc Verhoevens "verdicten" boeien mij niet. Zijn opsomming van valse WTG profetieën is echter verifieerbaar correct.
Die van de RKK ook hoor!!
Nogmaals, jij weet helemaal niet waar het over gaat en vecht tegen windmolens, net als al die andere mensen hier die tegen de RKK tekeer blijven gaan. Wij laten je begaan,tot je vanzelf tot inkeer komt. Dat is voor ons de meest moeiteloze weg en voor de ander vaak de snelste.
Biker schreef:Ik ben niet van een genootschap/religie/Babylon
Nee, jij bent van de Farizeeërs. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, het Lichaam geen zaligheid. Men hakt alleen zichzelf af. Daarin is geen rust en dat blijkt dan ook hier steeds weer.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
job
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 apr 2016, 15:49
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door job »

Anja schreef:
Nogmaals, jij weet helemaal niet waar het over gaat en vecht tegen windmolens, net als al die andere mensen hier die tegen de RKK tekeer blijven gaan. Wij laten je begaan,tot je vanzelf tot inkeer komt. Dat is voor ons de meest moeiteloze weg en voor de ander vaak de snelste.

[...]

Nee, jij bent van de Farizeeërs. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, het Lichaam geen zaligheid. Men hakt alleen zichzelf af. Daarin is geen rust en dat blijkt dan ook hier steeds weer.
Dag Anja,

Wim Nusselder heeft nog heel wat werkt te verrichten hier op dit forum.... :?
De oecumene is hier nog niet echt doorgebroken...

Ik blijf nog een tijdje atheist, geeft je een seintje als jullie eruit zijn? Dan bekijk ik of het zinvol is om van gedachten te veranderen...
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

job schreef:
Anja schreef:
Nogmaals, jij weet helemaal niet waar het over gaat en vecht tegen windmolens, net als al die andere mensen hier die tegen de RKK tekeer blijven gaan. Wij laten je begaan,tot je vanzelf tot inkeer komt. Dat is voor ons de meest moeiteloze weg en voor de ander vaak de snelste.

[...]

Nee, jij bent van de Farizeeërs. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, het Lichaam geen zaligheid. Men hakt alleen zichzelf af. Daarin is geen rust en dat blijkt dan ook hier steeds weer.
Dag Anja,

Wim Nusselder heeft nog heel wat werkt te verrichten hier op dit forum.... :?
De oecumene is hier nog niet echt doorgebroken...

Ik blijf nog een tijdje atheist, geeft je een seintje als jullie eruit zijn? Dan bekijk ik of het zinvol is om van gedachten te veranderen...

Deze topic gaat niet over oecumene, "Job", noch over de zinvolheid van jouw gedachten. Daarvoor moet je in een andere topic zijn.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
job
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 apr 2016, 15:49
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door job »

Anja schreef:
job schreef:
Anja schreef:
Nogmaals, jij weet helemaal niet waar het over gaat en vecht tegen windmolens, net als al die andere mensen hier die tegen de RKK tekeer blijven gaan. Wij laten je begaan,tot je vanzelf tot inkeer komt. Dat is voor ons de meest moeiteloze weg en voor de ander vaak de snelste.

[...]

Nee, jij bent van de Farizeeërs. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, het Lichaam geen zaligheid. Men hakt alleen zichzelf af. Daarin is geen rust en dat blijkt dan ook hier steeds weer.
Dag Anja,

Wim Nusselder heeft nog heel wat werkt te verrichten hier op dit forum.... :?
De oecumene is hier nog niet echt doorgebroken...

Ik blijf nog een tijdje atheist, geeft je een seintje als jullie eruit zijn? Dan bekijk ik of het zinvol is om van gedachten te veranderen...

Deze topic gaat niet over oecumene, "Job", noch over de zinvolheid van jouw gedachten. Daarvoor moet je in een andere topic zijn.
Dag Anja,

Fijn dat je me er op wijst. Ik begrijp dat dit topic gaat over ruzie maken van gelovigen onderling ? ;)
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Biker »

Foppe1986 schreef:
Rechtuit schreef:
job schreef:Of lees het boek van Raymond Franz. Voormalid lid van het Besturend Lichaam van de JG. Zijn oom was voorzitter van het Besturend Lichaam.
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/P ... _Franz.pdf
Wij kennen dit boek geeft eigenlijk haar fijn aan dat het wacht torengenootschap niets met Christendom te maken heeft maar misbruik maken van het Christendom ,mensen uit buiten door ze te laten werken voor niets de leiders zich verrijken,kortom een criminele organisatie.

Maar het ging hier over Todd het manneke speel al lang weer buiten en eet keurig zijn bordje leeg. :) :| :|
En wie bedoel je met WIJ? Praat toch gewoon eens voor jezelf, of heb je twee mensen onder een account. Begint een beetje enorm irritant te worden, dat wij van jullie.
Dat heb ik ook al tig keer gezegd. Het lijkt erop dat troll Rechtuit slechts hier is om anderen te ergeren, wat redelijk lukt.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:
Maar het ging hier over Todd het manneke speel al lang weer buiten en eet keurig zijn bordje leeg. :) :| :|
Juist. En zoals al vaker aangegeven is dit geen onderwerp voor een forum in het algemeen en voor dit forum in het bijzonder. Eens te meer duidelijk. Dus ik beschouw het als afgedaan.

Een fijne avond, Rechtuit. ;) Wij gaan er maar weer vandoor. Tot later :kiss1: .
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Biker »

Anja schreef:

Nee, jij bent van de Farizeeërs. Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, het Lichaam geen zaligheid. Men hakt alleen zichzelf af. Daarin is geen rust en dat blijkt dan ook hier steeds weer.
De farizeers stonden bekend om hun hypocrisie. Ze hadden dus veel meer gemeen met de RKK dan met mij.Hoe kom je er toch bij dat er "buiten de heilige kerk" geen "zaligheid" zou zijn?
In hoeveree is een kerk(genootschap) uberhaupt heilig te noemen, wanneer ze door alle veroorzaakte ellende en vervolgen van andere christenen van de laatste 17 eeuwen waarvoorze zich halfslachtig heeft geexcuseerd, eigenlijk niet eens meer bestaansrecht heeft?
Geef daar nu eens antwoord op
Foppe1986
heet nu: Atheist2
Berichten: 128
Lid geworden op: 23 feb 2016, 13:49
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Foppe1986 »

Biker schreef:
Foppe1986 schreef: En wie bedoel je met WIJ? Praat toch gewoon eens voor jezelf, of heb je twee mensen onder een account. Begint een beetje enorm irritant te worden, dat wij van jullie.
Dat heb ik ook al tig keer gezegd. Het lijkt erop dat troll Rechtuit slechts hier is om anderen te ergeren, wat redelijk lukt.
Net als Anja, ik denk dat die twee een paar zijn, en dat ze daarom praten over wij. Ze likt ook steeds zijn hielen, als hij weer eens iets zegt dat nergens over gaat en doet van die :kiss1:
Volgens mij mogen de moderators wel eens kijken naar hun ip adressen, zijn volgens mij dezelfden.
Dag heey
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

job schreef:Of lees het boek van Raymond Franz. Voormalid lid van het Besturend Lichaam van de JG. Zijn oom was voorzitter van het Besturend Lichaam.
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/P ... _Franz.pdf
Dominante figuren worden inderdaad niet getolereerd.
Jg volgen de bijbel geen mensen.

Het boek is koren op de molen van uitgeslotenen.
Niet zij hebben de Bijbelse normen en waarden overtreden, maar degenen, volgens hen, die ze handhaven.

Zo zeggen verkeersovertreders tegen agenten: Ga eens echte boeven vangen.
Ja, ja, de anderen zijn altijd fout, niet de overtreders.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Biker schreef:
Marc Verhoevens verdict over de "Moederkerk" wel eens gelezen? ;)

De Gemeente zou vervolgd worden, zei Jezus.
De 'moederkerk" werd nooit vervolgd, maar vervolgde zelf (met vervalste oorkondes)
Het gedrag van JG vind ik heel wat geestelijker dan menige Moederkerk aanhanger.

Je weet niet waar het over gaat, noch waar je het over hebt. Maar wees dan een kerel en ga bij de JG. Ga het maar ondervinden. Ga gewoon eens werkelijk ergens voor, zodat je tenminste weet waar je over praat. Dat is de werkelijke boevenbende, crimineel en glad. Er is niets geestelijks aan het WTG.

Marc Verhoevens "verdicten" boeien mij niet. Zijn opsomming van valse WTG profetieën is echter verifieerbaar correct.
Grappig.
Iedereen die het niet met hem eens is wordt verketterd.

Natuurlijk weet JIJ wel waar het over gaat, je weet het veel beter, dan degenen die zelf Jg zijn en alles uit eerste hand hebben.

Dat Jg niet kunnen profeteren leert gewoon de Bijbel.
De gaven, waaronder profeteren zijn weggedaan.

Jg citeren, in navolging van Jezus, gewoon de Bijbel.
Dàt kunnen veel mensen niet verdragen.
Jezus confronteerde Satan met citaten: "Toen verliet de Duivel hem".
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

job schreef:Dag Anja,

Fijn dat je me er op wijst. Ik begrijp dat dit topic gaat over ruzie maken van gelovigen onderling ? ;)
Inderdaad, immers: "Gott sei mit uns".
En ging men verder met het elkaar doden in naam van God.
ZENODotus
Berichten: 329
Lid geworden op: 11 dec 2014, 20:27
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door ZENODotus »

Alpha schreef:
job schreef:Of lees het boek van Raymond Franz. Voormalid lid van het Besturend Lichaam van de JG. Zijn oom was voorzitter van het Besturend Lichaam.
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/P ... _Franz.pdf
Dominante figuren worden inderdaad niet getolereerd.
Jg volgen de bijbel geen mensen.

Het boek is koren op de molen van uitgeslotenen.
Niet zij hebben de Bijbelse normen en waarden overtreden, maar degenen, volgens hen, die ze handhaven.

Zo zeggen verkeersovertreders tegen agenten: Ga eens echte boeven vangen.
Ja, ja, de anderen zijn altijd fout, niet de overtreders.
Ja ja, weer proberen karaktermoord te plegen op mensen die het niet met jou eens zijn en die je niet eens kent... Hoogstwaarschijnlijk heb je nog nooit het boek gelezen, maar een mening vormen dat kun je natuurlijk wel... Doet me denken aan al die mensen die de Christus-film van Mel Gibson verketterden, zonder ooit de film gezien te hebben.

Volgen JG werkelijk de bijbel? Zij beschouwen wat in de wachttoren staat net zo goed als afkomstig van Jehovah als wat in de bijbel staat... Meer nog, al Russell stelde dat zonder zijn boeken men de bijbel niet kon begrijpen, en dat het daarom beter was de studiën te lezen dan de bijbel. Maar Russell was ook faliekant tegen de manier waarop het besturend lichaam nu zijn organisatie leidt... Meer nog, hij stelde dat mensen elkaars geweten niet mogen binden. Enkel de bijbel is genoeg stelde hij.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

pyro schreef:Het zou mooi zijn als we er aan toe zouden komen te overwegen wat zo'n ervaring betekent. Dus hoe die geestelijke sfeer zich verhoudt tot onze aardse realiteit.
Dan kom je op het terrein van het Heilige, van rondom het Geheim van het Leven. Dat is bij uitstek niet het terrein van graai maar raak en roep maar raak (dus niet voor 'de straat'). Je komt dan op het terrein van de Geheimen in de alledaagse werkelijkheid, dus de relatie tussen het immanente en het transcendente, het terrein van Identiteit.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

ZENODotus schreef:Ja ja, weer proberen karaktermoord te plegen op mensen die het niet met jou eens zijn en die je niet eens kent... Hoogstwaarschijnlijk heb je nog nooit het boek gelezen, maar een mening vormen dat kun je natuurlijk wel... Doet me denken aan al die mensen die de Christus-film van Mel Gibson verketterden, zonder ooit de film gezien te hebben.

Volgen JG werkelijk de bijbel? Zij beschouwen wat in de wachttoren staat net zo goed als afkomstig van Jehovah als wat in de bijbel staat... Meer nog, al Russell stelde dat zonder zijn boeken men de bijbel niet kon begrijpen, en dat het daarom beter was de studiën te lezen dan de bijbel. Maar Russell was ook faliekant tegen de manier waarop het besturend lichaam nu zijn organisatie leidt... Meer nog, hij stelde dat mensen elkaars geweten niet mogen binden. Enkel de bijbel is genoeg stelde hij.
Welnee.

Jammer dat je dat zo wil zien.
Helaas voor jou kan ik zijn beweegredenen in zijn boek zien.

Hij zag bepaalde details anders als de rest en probeerde die er doorheen te drukken. Dat wordt niet geaccepteerd.
Nu heeft men een systeem van comités.
Iets wordt nu alleen gepubliceerd, wanneer men daar het unaniem over eens is.
Zo kunnen eenmansacties voorkomen worden.

Grappig, dat JIJ Russell kende! Je moet dan ruim 100 jaar oud zijn. Best een krasse vent.
Je zegt, dat hij stelde dat je de Bijbel niet moest lezen, in plaats daarvan zijn boeken en vervolgens zeg je dat hij zegt, dat alleen de bijbel genoeg is.

Kennelijk heb je je info van derden.

Wanneer je de wachttoren (en andere lectuur) echt zou hebben gelezen ( zonder vooroordeel), zou je gezien hebben dat het een intensieve Bijbelcursus is, waardoor de leer van de gehele bijbel keer op keer besproken wordt.

Ik heb beroepsmatig zelf films gedraaid.
Zo was er in Oldebroek indertijd een rel, toen er daar een film, gebaseerd op een Bijbels gegeven, gedraaid werd.
Men wilde de projectie verhinderen, omdat “het niet volgens de bijbel” was.
Geen van de notabelen had die film overigens gezien.

Op de deurmat vond ik regelmatig gebruikte condooms.
Wanneer een ongehuwd meisje zwanger werd, werd zij op een open boerenkar door het dorp gereden.
De zaaleigenaar vertelde mij, dat daar ooit een dominee “afgezet” werd, omdat hij “teveel” Bijbelse leer verkondigde.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door pyro »

Anja schreef:
pyro schreef:Het zou mooi zijn als we er aan toe zouden komen te overwegen wat zo'n ervaring betekent. Dus hoe die geestelijke sfeer zich verhoudt tot onze aardse realiteit.
Dan kom je op het terrein van het Heilige, van rondom het Geheim van het Leven. Dat is bij uitstek niet het terrein van graai maar raak en roep maar raak (dus niet voor 'de straat'). Je komt dan op het terrein van de Geheimen in de alledaagse werkelijkheid, dus de relatie tussen het immanente en het transcendente, het terrein van Identiteit.
Hum... dat is er 1 voor het Katholiek Leven subforum, zou je zeggen ... 8-) 8-) 8-)
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
ZENODotus
Berichten: 329
Lid geworden op: 11 dec 2014, 20:27
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door ZENODotus »

Alpha schreef:
ZENODotus schreef:Ja ja, weer proberen karaktermoord te plegen op mensen die het niet met jou eens zijn en die je niet eens kent... Hoogstwaarschijnlijk heb je nog nooit het boek gelezen, maar een mening vormen dat kun je natuurlijk wel... Doet me denken aan al die mensen die de Christus-film van Mel Gibson verketterden, zonder ooit de film gezien te hebben.

Volgen JG werkelijk de bijbel? Zij beschouwen wat in de wachttoren staat net zo goed als afkomstig van Jehovah als wat in de bijbel staat... Meer nog, al Russell stelde dat zonder zijn boeken men de bijbel niet kon begrijpen, en dat het daarom beter was de studiën te lezen dan de bijbel. Maar Russell was ook faliekant tegen de manier waarop het besturend lichaam nu zijn organisatie leidt... Meer nog, hij stelde dat mensen elkaars geweten niet mogen binden. Enkel de bijbel is genoeg stelde hij.
Welnee.

Jammer dat je dat zo wil zien.
Helaas voor jou kan ik zijn beweegredenen in zijn boek zien.

Hij zag bepaalde details anders als de rest en probeerde die er doorheen te drukken. Dat wordt niet geaccepteerd.
Nu heeft men een systeem van comités.
Iets wordt nu alleen gepubliceerd, wanneer men daar het unaniem over eens is.
Zo kunnen eenmansacties voorkomen worden.
En zo zie je maar, in het boek wordt duidelijk zijn verwijdering besproken (zijn verwijdering uit Bethel is namelijk anders dan waarom hij is uitgesloten)... Verder ken ik verschillende mensen die hem hebben gekend, en daar is men het unaniem over eens dat hij een zeer nederig persoon was.

Grappig, dat JIJ Russell kende! Je moet dan ruim 100 jaar oud zijn. Best een krasse vent.
Je zegt, dat hij stelde dat je de Bijbel niet moest lezen, in plaats daarvan zijn boeken en vervolgens zeg je dat hij zegt, dat alleen de bijbel genoeg is.

Kennelijk heb je je info van derden.
Ik heb wel de geschiedenis van JG bestudeerd (en er verschillende essays over geschreven)... En ja, het is wonderbaarlijk maar ik kan lezen:
WT 12/1/1894 schreef: A visible organisation is out of harmony with God's devine plan
WT 15/9/1895 schreef: “of “organization.” It is wholly unnecessary.
The Bible rules will be the only rules you will
need. Do not seek to bind others’ consciences, and do
not permit others to bind yours. Believe and obey so far
as you can understand God’s Word to-day, and so continue
growing in grace and knowledge and love day by day.”
Wanneer je de wachttoren (en andere lectuur) echt zou hebben gelezen ( zonder vooroordeel), zou je gezien hebben dat het een intensieve Bijbelcursus is, waardoor de leer van de gehele bijbel keer op keer besproken wordt.

Ik heb beroepsmatig zelf films gedraaid.
Zo was er in Oldebroek indertijd een rel, toen er daar een film, gebaseerd op een Bijbels gegeven, gedraaid werd.
Men wilde de projectie verhinderen, omdat “het niet volgens de bijbel” was.
Geen van de notabelen had die film overigens gezien.

Op de deurmat vond ik regelmatig gebruikte condooms.
Wanneer een ongehuwd meisje zwanger werd, werd zij op een open boerenkar door het dorp gereden.
De zaaleigenaar vertelde mij, dat daar ooit een dominee “afgezet” werd, omdat hij “teveel” Bijbelse leer verkondigde.
[/quote]

Uit bekwaam gemaakt tot de Predikingsdienst:

"Wanneer wij Jehovah en de organisatie van zijn volk liefhebben, zullen wij niet achterdochtig zijn, maar zoals de bijbel zegt, 'alles geloven,' ook bijvoorbeeld alles wat er in het tijdschrift De Wachttoren staat.."

En uit de wachttoren van 15 november 2013:

"De instructies die we dan van Jehovah’s organisatie krijgen, kunnen menselijk gezien vreemd of ongewoon lijken. We moeten allemaal bereid zijn om alle instructies die we krijgen op te volgen, of ze nu uit strategisch of menselijk oogpunt verstandig lijken of niet."
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
job schreef:Dag Anja,

Fijn dat je me er op wijst. Ik begrijp dat dit topic gaat over ruzie maken van gelovigen onderling ? ;)
Inderdaad, immers: "Gott sei mit uns".
En ging men verder met het elkaar doden in naam van God.
Een Jehova Getuige komt aan in het dodenrijk, en wordt op een dag geroepen door De Vader. De JG zegt tegen de Vader "ik heb gebroken met mijn zoon, want hij wilde zich niet schikken naar de regels van het WTG. Wat het WTG zegt is van God en wij JG leven niet samen met hen die de Goddelijke regels van het WTG niet tot hun leidraad houden. Ik heb mijn zoon dus gegeven voor U, Vader."

Wat denk je dat De Vader zal zeggen?
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

ZENODotus schreef:En zo zie je maar, in het boek wordt duidelijk zijn verwijdering besproken (zijn verwijdering uit Bethel is namelijk anders dan waarom hij is uitgesloten)... Verder ken ik verschillende mensen die hem hebben gekend, en daar is men het unaniem over eens dat hij een zeer nederig persoon was.
Natuurlijk is niet hij fout, maar anderen.
Hij is zo nederig, dat hij zijn mening wilde doordrukken.
ZENODotus schreef:Ik heb wel de geschiedenis van JG bestudeerd (en er verschillende essays over geschreven)... En ja, het is wonderbaarlijk maar ik kan lezen
Natuurlijk, en daarom zoek je teksten op van 120 jaar geleden.
Dat Jg voortdurend bijleren, heb je nog niet gemerkt.
ZENODotus schreef:Uit bekwaam gemaakt tot de Predikingsdienst:

"Wanneer wij Jehovah en de organisatie van zijn volk liefhebben, zullen wij niet achterdochtig zijn, maar zoals de bijbel zegt, 'alles geloven,' ook bijvoorbeeld alles wat er in het tijdschrift De Wachttoren staat.."

En uit de wachttoren van 15 november 2013:

"De instructies die we dan van Jehovah’s organisatie krijgen, kunnen menselijk gezien vreemd of ongewoon lijken. We moeten allemaal bereid zijn om alle instructies die we krijgen op te volgen, of ze nu uit strategisch of menselijk oogpunt verstandig lijken of niet."
Je vergeet gemakshalve 1 Thess. 5:21 en de vruchten van de geest. ” (Galáten 5:22, 23)

Jij bepaalt dus wat goed en kwaad is. (Gen 3:5)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Alpha schreef:
job schreef:Dag Anja,

Fijn dat je me er op wijst. Ik begrijp dat dit topic gaat over ruzie maken van gelovigen onderling ? ;)
Inderdaad, immers: "Gott sei mit uns".
En ging men verder met het elkaar doden in naam van God.
Een Jehova Getuige komt aan in het dodenrijk, en wordt op een dag geroepen door De Vader. De JG zegt tegen de Vader "ik heb gebroken met mijn zoon, want hij wilde zich niet schikken naar de regels van het WTG. Wat het WTG zegt is van God en wij JG leven niet samen met hen die de Goddelijke regels van het WTG niet tot hun leidraad houden. Ik heb mijn zoon dus gegeven voor U, Vader."

Wat denk je dat De Vader zal zeggen?
Lees eens zelf de Bijbel, dan had je geweten dat de dodenrijk mythe niet bestaat.

En natuurlijk zijn "de anderen" die het fout hebben, jij natuurlijk niet.
Haal je roze wolkje eens weg?

Je kan kennelijk niet onderscheiden wat een illustratie is en wat feitelijk is.

De Bijbel leert namelijk, doden hebben geen bewustzijn, hun gedachten zijn vergeten.
Aan het einde der tijden "roept" Jezus "sta op" en de doden komen dan tot leven.

Jg voeren Jezus opdracht uit (Matth. 28:19).
Vandaar dat Mt 24:14 een duidelijk teken is van de laatste dagen.