De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Piebe Paulusma »

Alpha schreef:
Rechtuit schreef:Was Todd nou in de Hemel of niet :?: :?: :?:
Jezus zei het volgende:
Joh 3:13 Bovendien is geen mens tot in de hemel opgestegen, dan hij die uit de hemel is neergedaald, de Zoon des mensen. NWV.
En zo is dat!

'En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.' (SV)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:Was Todd nou in de Hemel of niet :?: :?: :?:

Ach en propaganda wij zien niets anders hier dan propaganda voor de duisternis.

Nog maar een keer===Wat Todd nou in de Hemel of niet=== :?: :?: :?: ,dat is de vraag waar het om gaat. :!: :!: :!:
Zou ook nog kunnen zonder Todd het zelf weet of wist een uittreding :roll: :roll: :?:
Was Paulus op zijn weg naar Damascus opgetrokken tot in de hemel :?: 8-) :arrow:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Anja schreef:Was Paulus op zijn weg naar Damascus opgetrokken tot in de hemel :?: 8-) :arrow:
Uit de context blijkt dat Paulus een visioen zag.

2 Korinthiërs 12:
1 Ik moet roemen. Nuttig is het niet, maar ik zal overgaan tot bovennatuurlijke visioenen en openbaringen van de Heer.
2 Ik ken een mens in eendracht met Christus, die veertien jaar geleden — hetzij in het lichaam, ik weet het niet, of buiten het lichaam, ik weet het niet, God weet het — als zodanig werd weggerukt naar de derde hemel.
3 Ja, ik ken zulk een mens — hetzij in het lichaam of gescheiden van het lichaam, ik weet het niet, God weet het —
4 dat hij werd weggerukt tot in het paradijs en onuitsprekelijke woorden hoorde, die het een mens niet geoorloofd is te spreken.
5 Over zo iemand zal ik roemen, maar ik zal niet over mijzelf roemen, behalve met betrekking tot mijn zwakheden

Openbaring 2: 7 Wie een oor heeft, hij hore wat de geest tot de gemeenten zegt: Hem die overwint, zal ik geven te eten van de boom des levens, die in het paradijs van God staat. NWV

In de hemel is alles geestelijk, er staan dus geen bomen.
Hier wordt gerefereerd aan het aardse paradijs van Adam en Eva.
Dat zal onder Jezus leiding hersteld worden.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Anja schreef:Was Paulus op zijn weg naar Damascus opgetrokken tot in de hemel :?: 8-) :arrow:
Uit de context blijkt dat Paulus een visioen zag.
Hij heeft het over visioenen en oopenbaringen. En hij weet niet of het binnen of buiten het lichaam was. Dat is ook logisch want hij had geen hartstilstand en geen vlak e.e.g. en het vond plaats bij dagbewustzijn. Hij had een buitenlichamelijke ervaring terwijl hij in het lichaam was, in de stof. Dit is een van de verschillen met de bijnadoodervaring. Dat het WTG de bewustwording van de Geest van Christus en de geestelijke werkelijkheid tracht tegen te gaan, is al tientallen jaren bekend. Dat zij hun vernietigende werk zo lang konden blijven doen op fora, heeft mij verbaasd. Aan de andere kant begrijpelijk, want het was de enige weg waarop JG nog konden worden bereikt. Denkende dat ze hun religie aan de man zouden brengen, kregen ze zelf de kans om tot inkeer en inzicht te komen door met christenen en andersdenkenden in contact te komen.

Verder beschouw ik de JG niet als christenen, en het WTG als een regelrechte boevenorganisatie. Met een JG valt sowieso al geen geesteswetenschappelijk gesprek te voeren, laat staan een geestelijk gesprek. Ze kennen de Geest niet en zitten muurvast gebonden aan en door enorme angst. Zij hebben de beperkingen van het WTG nodig om zich veilig te voelen. Gevangenen die langdurig in de gevangenis zitten, willen die ook vaak niet meer verlaten. Het is hun veiligheid geworden. Het verbaast mij dus niet dat een JG dezelfde langspeelplaat blijft afdraaien.

Van mij mogen ze de getuigisatie van JG op straat verbieden. Ze vormen steeds vaker een regelrecht gevaar voor anderen en voor zichzelf. De tegenstander had geen betere list tegen het christendom kunnen verzinnen dan het WTG. En de JG zouden als aanvinkmogelijkheid in het belmenietregister moeten worden opgenomen, maar dan voor huisdeurbellen.
Alpha schreef:In de hemel is alles geestelijk, er staan dus geen bomen.
Alsof een JG weet wat geestelijk inhoudt. :lol:
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 22 apr 2016, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Alpha schreef:
Anja schreef:Was Paulus op zijn weg naar Damascus opgetrokken tot in de hemel :?: 8-) :arrow:
Uit de context blijkt dat Paulus een visioen zag.
Hij heeft het over visioenen en oopenbaringen. En hij weet niet of het binnen of buiten het lichaam was. Dat is ook logisch want hij had geen hartstilstand en geen vlak e.e.g. en het vond plaats bij dagbewustzijn. Hij had een buitenlichamelijke ervaring terwijl hij in het lichaam was, in de stof. Dit is een van de verschillen met de bijnadoodervaring.

Verder beschouw ik de JG niet als christenen, en het WTG als een regelrechte boevenorganisatie. Met een JG valt sowieso al geen geesteswetenschappelijk gesprek te voeren, laat staan een geestelijk gesprek. Ze kennen de Geest niet en zitten muurvast gebonden aan en door enorme angst. Zij hebben de beperkingen van het WTG nodig om zich veilig te voelen. Gevangenen die langdurig in de gevangenis zitten, willen die ook vaak niet meer verlaten. Het is hun veiligheid geworden. Het verbaast mij dus niet dat een JG dezelfde langspeelplaat blijft afdraaien.

Van mij mogen ze de getuigisatie van JG op straat verbieden. Ze vormen steeds vaker een regelrecht gevaar voor anderen en voor zichzelf. De tegenstander had geen betere list tegen het christendom kunnen verzinnen dan het WTG. En de JG zouden als aanvinkmogelijkheid in het belmenietregister moeten worden opgenomen, maar dan voor huisdeurbellen.
Alpha schreef:In de hemel is alles geestelijk, er staan dus geen bomen.
Alsof een JG weet wat geestelijk inhoudt. :lol:
De spijker op zijn kop 8-) :!: :!:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burp

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef: De spijker op zijn kop 8-) :!: :!:
8-)

En nou komt er een geijkt verhaal over hoe de JG wel gewend zouden zijn aan 'haat' e.d. Als je genoeg JG kent of hebt gekend, kun je zo de volledige programmering afdraaien.

Ik vind het intens triest, maar heb intussen ook nog een aantal zeer vervelende en éen ronduit gevaarlijke situatie meegemaakt met JG en ik ben het spuugzat. Hier weid ik maar niet over uit, ik heb erover geschreven op een ander (opgedoekt) forum. Er komt een punt waarop de zieligheid van JG hun schadelijkheid niet meer overtreft. Dat is bij mij het totale breekpunt. En de eerste de beste keer dat er weer een gevaarlijke situatie ontstaat (mijn moeder, minder goed ter been, belandde haast onder een auto door een JG) doe ik acuut aangifte. JG haten het kruis. Als ze het alleen al zien (aan een ketting om je nek bijvoorbeeld) zie je de haat en de walging in hun ogen en hoor je sons de transcendente duisternis door hun stem. Dan voel ik me net zo'n vampire slayer :lol: Als je dan zegt "ik ben al gelovig" , dan zeggen ze " maar bent u ook behouden" . Dan wijzen wij op het kruis, en dan moet je eens zien wat er gebeurt. Onvoorstelbaar, wat een haat en angst. Maar soms ook een ommekeer. Van de zelfverzekerde arrogante allesweter blijft dan niets over. En dan krijg je dus van die angstige aanklampingen, want dan willen ze ineens heel onzeker het er samen over hebben, waar ze een ander bijna mee onder een auto duwen en trekken. Wij verwijzen dan door naar de Rooms Katholieke Kerk. 8-) Daar moeten ze zijn. Met hun angsten bij de biecht, en door de Mis in rustiger geestelijke sfeer. En daar doen ze werkelijke kennis en ervaring op. En niet bij een WTG, en de 144000 'behoudenen' in New York :roll: .

Wij verwijzen ze door, omdat in ons contact hun bolwerken al een flinke deuk opliepen, maar de vijf dwaze maagden zelf olie moeten gaan halen. Dat kan je niet in vijf minuten op straat gegeven worden

Om bolwerken te slechten moet je ten volle in je Identiteit in Christus zijn. Dat is men niet zolang men nog agnostisch e.d. wil zijn of zo wil overkomen. Daarvoor zal men ten volle Christen moeten zijn en in en voor Zijn Identiteit moeten willen staan. En dat voor altijd, en niet de ene dag wel en de andere dag niet.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Wat betreft de topictitel en de vragen die rezen in de topic: tot welke denominatie het gezin exact behoort, wordt in de film niet duidelijk, maar het is in elk geval geen pinkstergemeente of iets dergelijks. Ook is het geen propaganda, want het heeft de dominee (de vader van het jongetje) de kop gekost in die gemeente. (Later komt dat wel weer goed als ik me goed herinner, maar het is geen zoetsappig kerkverhaal,integendeel). Bovendien wordt alle vertwijfeling t.a.v. God en de twijfel t.a.v. de ervaringen van zijn zoontje niet onder stoelen of banken gestoken.

Strikt genomen had de jongen geen BDE, want hij had geen vlak eeg en geen vlak ecg. Er zijn echter vele feiten in het verhaal, die met crossculturele constanten overeenkomen en die door externe verificatie aangetoond correct zijn, die alles bij elkaar de aanname rechtvaardigen dat hij daadwerkelijk in de hemel is geweest.

Voor sommige protestanten en bijvoorbeeld JG is dat niet te verteren, omdat als de hemel bestaat, de hel ook zal bestaan, en dat moet voor de genoemde groeperingen vooral een concept blijven. Zowel hemel- als hel-ervaringen komen namelijk voor in het BDE-onderzoek, en die zijn onafhankelijk van geloof. Ieder mens weet en kan weten dat helachtige domeinen, duisternisdomeinen, bestaan, want die komen ook op aarde voor. Als bijvoorbeeld JG de BDE zouden moeten erkennen, dan zouden ze ook meteen gedwongen zijn om hun vijandschap jegens de Moederkerk aanzienlijk bij te stellen, cq overboord te gooien. En dat kan natuurlijk niet, want dan stort de hele leer in elkaar.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door pyro »

Anja schreef:Wat betreft de topictitel en de vragen die rezen in de topic: tot welke denominatie het gezin exact behoort, wordt in de film niet duidelijk, maar het is in elk geval geen pinkstergemeente of iets dergelijks. Ook is het geen propaganda, want het heeft de dominee (de vader van het jongetje) de kop gekost in die gemeente. (Later komt dat wel weer goed als ik me goed herinner, maar het is geen zoetsappig kerkverhaal, integendeel). Bovendien wordt alle vertwijfeling t.a.v. God en de twijfel t.a.v. de ervaringen van zijn zoontje niet onder stoelen of banken gestoken.
Ik heb de film niet gezien, maar denk dat in het algemeen het boek mijn voorkeur heeft. Film is zo aanschouwelijk gedramatiseerd vaak, terwijl een boekverslag toch een stapje dichter bij de oorspronkelijke ervaring ligt lijkt mij.
Strikt genomen had de jongen geen BDE, want hij had geen vlak eeg en geen vlak ecg. Er zijn echter vele feiten in het verhaal, die met crossculturele constanten overeenkomen en die door externe verificatie aangetoond correct zijn, die alles bij elkaar de aanname rechtvaardigen dat hij daadwerkelijk in de hemel is geweest.
ah, dus hij was bijna bijna dood kennelijk :roll:
Ach ja, strikte criteria... leuk voor de scherpslijpers zullen we dan maar zeggen. Grappig dat wel / geen vlak eeg / ecg voor de ervaring niks blijkt uit te maken.
Voor sommige protestanten en bijvoorbeeld JG is dat niet te verteren, omdat als de hemel bestaat, de hel ook zal bestaan, en dat moet voor de genoemde groeperingen vooral een concept blijven. Zowel hemel- als hel-ervaringen komen namelijk voor in het BDE-onderzoek, en die zijn onafhankelijk van geloof. Ieder mens weet en kan weten dat helachtige domeinen, duisternisdomeinen, bestaan, want die komen ook op aarde voor. Als bijvoorbeeld JG de BDE zouden moeten erkennen, dan zouden ze ook meteen gedwongen zijn om hun vijandschap jegens de Moederkerk aanzienlijk bij te stellen, cq overboord te gooien. En dat kan natuurlijk niet, want dan stort de hele leer in elkaar.
Je ziet ook in dit topic dat mensen zo'n ervaring erkennen of verwerpen puur op grond van hun referentiekader, en dat is bij de JG natuurlijk heel erg rigide. Maar vergis je niet, een vergelijkbare rigide houding zie je ook bij atheisten om maar eens een zijstraat te noemen.

Het zou mooi zijn als we er aan toe zouden komen te overwegen wat zo'n ervaring betekent. Dus hoe die geestelijke sfeer zich verhoudt tot onze aardse realiteit. Waar we op aarde nog de schone schijn kunnen ophouden, denk ik dat we bij het afleggen van ons stoffelijke lichaam niets meer kunnen verbergen, we zijn ahw geestelijk naakt. Het ervaringsgebied wat je dan betreedt volgt noodzakelijk uit de ontwikkeling die je op aarde hebt doorgemaakt denk ik - de wet van de aantrekking. Maar dan wat dieper dan de invulling die 'de Secret' met z'n succes-en-rijkdom invulling eraan geeft. Dat is mot en roest - vuilnis die je achterlaat. Je ontwikkeling die er echt toe doet is in morele zin.

Wat me brengt op een vraagstuk van iets dat niet helemaal eerlijk lijkt. Zo'n jochie gaat naar de hemel kijken, terwijl later in iemands leven, als de onschuld van de jeugd verloren gaat, een heleboel jochies en meiden opgroeien tot niet van die hemelse karakters. Je zou bijna concluderen dat het beter is mensen jong en onschuldig fijn naar de hemel te helpen.
Nou ja, zo kan het natuurlijk niet in elkaar zitten. Maar hoe dan wel ?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Rechtuit »

pyro schreef:
Anja schreef:Wat betreft de topictitel en de vragen die rezen in de topic: tot welke denominatie het gezin exact behoort, wordt in de film niet duidelijk, maar het is in elk geval geen pinkstergemeente of iets dergelijks. Ook is het geen propaganda, want het heeft de dominee (de vader van het jongetje) de kop gekost in die gemeente. (Later komt dat wel weer goed als ik me goed herinner, maar het is geen zoetsappig kerkverhaal, integendeel). Bovendien wordt alle vertwijfeling t.a.v. God en de twijfel t.a.v. de ervaringen van zijn zoontje niet onder stoelen of banken gestoken.
Ik heb de film niet gezien, maar denk dat in het algemeen het boek mijn voorkeur heeft. Film is zo aanschouwelijk gedramatiseerd vaak, terwijl een boekverslag toch een stapje dichter bij de oorspronkelijke ervaring ligt lijkt mij.
Strikt genomen had de jongen geen BDE, want hij had geen vlak eeg en geen vlak ecg. Er zijn echter vele feiten in het verhaal, die met crossculturele constanten overeenkomen en die door externe verificatie aangetoond correct zijn, die alles bij elkaar de aanname rechtvaardigen dat hij daadwerkelijk in de hemel is geweest.
ah, dus hij was bijna bijna dood kennelijk :roll:
Ach ja, strikte criteria... leuk voor de scherpslijpers zullen we dan maar zeggen. Grappig dat wel / geen vlak eeg / ecg voor de ervaring niks blijkt uit te maken.
Voor sommige protestanten en bijvoorbeeld JG is dat niet te verteren, omdat als de hemel bestaat, de hel ook zal bestaan, en dat moet voor de genoemde groeperingen vooral een concept blijven. Zowel hemel- als hel-ervaringen komen namelijk voor in het BDE-onderzoek, en die zijn onafhankelijk van geloof. Ieder mens weet en kan weten dat helachtige domeinen, duisternisdomeinen, bestaan, want die komen ook op aarde voor. Als bijvoorbeeld JG de BDE zouden moeten erkennen, dan zouden ze ook meteen gedwongen zijn om hun vijandschap jegens de Moederkerk aanzienlijk bij te stellen, cq overboord te gooien. En dat kan natuurlijk niet, want dan stort de hele leer in elkaar.
Je ziet ook in dit topic dat mensen zo'n ervaring erkennen of verwerpen puur op grond van hun referentiekader, en dat is bij de JG natuurlijk heel erg rigide. Maar vergis je niet, een vergelijkbare rigide houding zie je ook bij atheisten om maar eens een zijstraat te noemen.

Het zou mooi zijn als we er aan toe zouden komen te overwegen wat zo'n ervaring betekent. Dus hoe die geestelijke sfeer zich verhoudt tot onze aardse realiteit. Waar we op aarde nog de schone schijn kunnen ophouden, denk ik dat we bij het afleggen van ons stoffelijke lichaam niets meer kunnen verbergen, we zijn ahw geestelijk naakt. Het ervaringsgebied wat je dan betreedt volgt noodzakelijk uit de ontwikkeling die je op aarde hebt doorgemaakt denk ik - de wet van de aantrekking. Maar dan wat dieper dan de invulling die 'de Secret' met z'n succes-en-rijkdom invulling eraan geeft. Dat is mot en roest - vuilnis die je achterlaat. Je ontwikkeling die er echt toe doet is in morele zin.

Wat me brengt op een vraagstuk van iets dat niet helemaal eerlijk lijkt. Zo'n jochie gaat naar de hemel kijken, terwijl later in iemands leven, als de onschuld van de jeugd verloren gaat, een heleboel jochies en meiden opgroeien tot niet van die hemelse karakters. Je zou bijna concluderen dat het beter is mensen jong en onschuldig fijn naar de hemel te helpen.
Nou ja, zo kan het natuurlijk niet in elkaar zitten. Maar hoe dan wel ?
Naar de Hemel helpen ach daar zijn wel mogelijkheden,met wat geweld lukt dat wel maar dat is niet de bedoeling,de jonge mens dient het leven te leven en mens te worden en meer niet.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door pyro »

Rechtuit schreef:
pyro schreef: Wat me brengt op een vraagstuk van iets dat niet helemaal eerlijk lijkt. Zo'n jochie gaat naar de hemel kijken, terwijl later in iemands leven, als de onschuld van de jeugd verloren gaat, een heleboel jochies en meiden opgroeien tot niet van die hemelse karakters. Je zou bijna concluderen dat het beter is mensen jong en onschuldig fijn naar de hemel te helpen.
Nou ja, zo kan het natuurlijk niet in elkaar zitten. Maar hoe dan wel ?
Naar de Hemel helpen ach daar zijn wel mogelijkheden,met wat geweld lukt dat wel maar dat is niet de bedoeling,de jonge mens dient het leven te leven en mens te worden en meer niet.
Ok het vangnet ligt er.
Nu nog de dubbele spirituele salto mortale? liefhebbers?
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

pyro schreef: Ik heb de film niet gezien, maar denk dat in het algemeen het boek mijn voorkeur heeft. Film is zo aanschouwelijk gedramatiseerd vaak, terwijl een boekverslag toch een stapje dichter bij de oorspronkelijke ervaring ligt lijkt mij.
Deze film is niet aanschouwelijk gedramatiseerd. De ervaring zelf, van de jongen, is bijvoorbeeld niet of zeer weinig verfilmd. Maar lezen kan natuurlijk ook. Ik heb de dvd gezien, omdat me dat veel minder tijd kost, en ik geen informatie over deze meer nodig heb, omdat ik die allemaal gehad heb in mijn studie. Dus al dát werk hoef ik niet meer te doen. :P
pyro schreef:ah, dus hij was bijna bijna dood kennelijk :roll:
Ach ja, strikte criteria... leuk voor de scherpslijpers zullen we dan maar zeggen. Grappig dat wel / geen vlak eeg / ecg voor de ervaring niks blijkt uit te maken.
Nou, dat maakt in zoverre uit, dat er bij de BDE geen sprake is van hersenactiviteit en er dus niets aan hersenactiviteit kan worden toegeschreven. Nou zijn de extern verificeerbare waarnemingsfeiten al voldoende om pharmacologische en neurologische verklaringsmodellen onhoudhaar te maken, maar voor het wetenschappelijk onderzoek is dit dus wel degelijk belangrijk. En de BDE is inhoudelijk zeer helder te onderscheiden van allerlei hallucinogene en psychologische fenomenen.
pyro schreef: Je ziet ook in dit topic dat mensen zo'n ervaring erkennen of verwerpen puur op grond van hun referentiekader, en dat is bij de JG natuurlijk heel erg rigide. Maar vergis je niet, een vergelijkbare rigide houding zie je ook bij atheisten om maar eens een zijstraat te noemen.
Internetatheisten die op geloofsfora rondhangen zijn bepaald niet representatief voor de gemiddelde atheist. :) Maar mensen die om wat voor reden dan ook enorm gehecht zijn aan een reductionistisch materialistisch wereldbeeld, die kunnen zich beter niet met geesteswetenschappen bezig gaan houden nee. Vrijheid blijheid.
pyro schreef:Het zou mooi zijn als we er aan toe zouden komen te overwegen wat zo'n ervaring betekent. Dus hoe die geestelijke sfeer zich verhoudt tot onze aardse realiteit. Waar we op aarde nog de schone schijn kunnen ophouden, denk ik dat we bij het afleggen van ons stoffelijke lichaam niets meer kunnen verbergen, we zijn ahw geestelijk naakt.
Dat klopt.
pyro schreef:Het ervaringsgebied wat je dan betreedt volgt noodzakelijk uit de ontwikkeling die je op aarde hebt doorgemaakt denk ik - de wet van de aantrekking. Maar dan wat dieper dan de invulling die 'de Secret' met z'n succes-en-rijkdom invulling eraan geeft. Dat is mot en roest - vuilnis die je achterlaat. Je ontwikkeling die er echt toe doet is in morele zin.
Hier kom ik misschien later op terug.
pyro schreef:Wat me brengt op een vraagstuk van iets dat niet helemaal eerlijk lijkt. Zo'n jochie gaat naar de hemel kijken, terwijl later in iemands leven, als de onschuld van de jeugd verloren gaat, een heleboel jochies en meiden opgroeien tot niet van die hemelse karakters. Je zou bijna concluderen dat het beter is mensen jong en onschuldig fijn naar de hemel te helpen.
Nou ja, zo kan het natuurlijk niet in elkaar zitten. Maar hoe dan wel ?
Allereerst hoeft het domein dat je betreedt bij een BDE niet het domein te zijn waar je uiteindelijk ook naartoe gaat. Pim van Lommel maakt in zijn werk bijvoorbeeld melding van een casus waarbij een vrouw eerst een hemelsfeer betreedt, om bij een tweede BDE daaropvolgend in een afschuwelijk duisternisdomein terecht te komen. Deze mevrouw had tijdens de eerste BDE een intens liefdevol lichtdomein betreden, was toen na reanimatie teruggekeerd in het lichaam, beet vervolgens zelf de beademingsslang door omdat ze terug wilde naar die hemelsfeer. Maar zij belandde toen in diepe duisternis, waarbij haar te kennen werd gegeven dat zij niet zelf hiervoor mocht kiezen, dat zelfdoding niet juist is (en in ander internationaal onderzoek wordt zelfmoord een kosmische misdaad genoemd, en telkens blijkt dat problemen die men dan dacht achter te laten, ook aan de andere kant niet zijn opgelost.) Zij is wederom gereanimeerd en kan het gelukkig navertellen.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Rechtuit »

@ANJA SCHREEFnternetatheisten die op geloofsfora rondhangen zijn bepaald niet representatief voor de gemiddelde atheist. :) Maar mensen die om wat voor reden dan ook enorm gehecht zijn aan een reductionistisch materialistisch wereldbeeld, die kunnen zich beter niet met geesteswetenschappen bezig gaan houden nee. Vrijheid blijheid.
Dat is een waar woord wij kennen genoeg atheisten ook in de vriendenkring die niet trappen en schoppen zich bewust van hun wortels en respectvol zijn tegen hen die wel geloven,alleen zij geloven niet.
De trappende en scheldende internet atheist kan zich inderdaad beter niet in laten met geesteswetenschappen. De normale atheist doet dat ook niet want wat moet hij/zij er mee.Zij gaan dat weer doen als ze terugkeren naar het Christendom.

Na onderzoek kan men stellen of dat Todd in de Hemel is geweest heel grote vraagtekens bij stellen.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Piebe Paulusma »

De jongen is nooit in de hemel geweest, ik ben zelf even gegaan en heb het nagevraagd. Niemand die de jongen kende. :clown:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Rechtuit »

Piebe 2.2 schreef:De jongen is nooit in de hemel geweest, ik ben zelf even gegaan en heb het nagevraagd. Niemand die de jongen kende. :clown:
Logisch :D :| :|
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Anna74
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:15
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anna74 »

Piebe 2.2 schreef:De jongen is nooit in de hemel geweest, ik ben zelf even gegaan en heb het nagevraagd. Niemand die de jongen kende. :clown:
Ja en daar kom je nu pas mee? :naughty: :naughty: :naughty:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Anja schreef:Hij heeft het over visioenen en oopenbaringen. En hij weet niet of het binnen of buiten het lichaam was. Dat is ook logisch want hij had geen hartstilstand en geen vlak e.e.g. en het vond plaats bij dagbewustzijn. Hij had een buitenlichamelijke ervaring terwijl hij in het lichaam was, in de stof. Dit is een van de verschillen met de bijnadoodervaring.
Je wilt dat dus als mystiek interpreteren. Dat mag.
Het is niet van God afkomstig.
Anja schreef:Dat het WTG de bewustwording van de Geest van Christus en de geestelijke werkelijkheid tracht tegen te gaan, is al tientallen jaren bekend. Dat zij hun vernietigende werk zo lang konden blijven doen op fora, heeft mij verbaasd. Aan de andere kant begrijpelijk, want het was de enige weg waarop JG nog konden worden bereikt. Denkende dat ze hun religie aan de man zouden brengen, kregen ze zelf de kans om tot inkeer en inzicht te komen door met christenen en andersdenkenden in contact te komen.
In tegenstelling tot kerken brengen Jg hun geloof niet “aan de man” en winnen geen zieltjes, maar bieden zij laagdrempelig Bijbel informatie aan, aan mensen die dat willen.
Anja schreef:Verder beschouw ik de JG niet als christenen, en het WTG als een regelrechte boevenorganisatie. Met een JG valt sowieso al geen geesteswetenschappelijk gesprek te voeren, laat staan een geestelijk gesprek. Ze kennen de Geest niet en zitten muurvast gebonden aan en door enorme angst. Zij hebben de beperkingen van het WTG nodig om zich veilig te voelen. Gevangenen die langdurig in de gevangenis zitten, willen die ook vaak niet meer verlaten. Het is hun veiligheid geworden. Het verbaast mij dus niet dat een JG dezelfde langspeelplaat blijft afdraaien.
Lasteraars kunnen Gods koninkrijk niet beërven.
De enige beperkingen die Jg kennen zijn de Bijbelse normen en waarden, ook wel de smalle weg genoemd.
Anja schreef:Van mij mogen ze de getuigisatie van JG op straat verbieden. Ze vormen steeds vaker een regelrecht gevaar voor anderen en voor zichzelf. De tegenstander had geen betere list tegen het christendom kunnen verzinnen dan het WTG. En de JG zouden als aanvinkmogelijkheid in het belmenietregister moeten worden opgenomen, maar dan voor huisdeurbellen.
Jg staan bekend als mensen die de mensenrechten verdedigen.

Artikel 2
Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status. Verder zal geen onderscheid worden gemaakt naar de politieke, juridische of internationale status van het land of gebied, waartoe iemand behoort, onverschillig of het een onafhankelijk, trust-, of niet-zelfbesturend gebied betreft, dan wel of er een andere beperking van de soevereiniteit bestaat.

Zij voeren vele rechtszaken om de wettelijke gelijke rechten voor iedereen af te dwingen.

Maar troost je, de bijbel voorzegt dat er een einde aan religies wordt gemaakt.
Dan grijpt God in en is de bevrijding van de geestelijk ingestelde mens nabij.
Anja schreef:Alsof een JG weet wat geestelijk inhoudt. :lol:
Wanneer je zelf daar bewust van was, zou je niet lachen, maar je diep schamen.
Kennelijk ben je niet op de hoogte van de geestelijke vruchten van de geest.

Gal 5:
22 De vrucht van de geest daarentegen is liefde, vreugde, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, geloof,
23 zachtaardigheid, zelfbeheersing. Tegen zulke dingen is geen wet. NWV.
Foppe1986
heet nu: Atheist2
Berichten: 128
Lid geworden op: 23 feb 2016, 13:49
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Foppe1986 »

Anja schreef:Voor sommige protestanten en bijvoorbeeld JG is dat niet te verteren, omdat als de hemel bestaat, de hel ook zal bestaan, en dat moet voor de genoemde groeperingen vooral een concept blijven. Zowel hemel- als hel-ervaringen komen namelijk voor in het BDE-onderzoek, en die zijn onafhankelijk van geloof. Ieder mens weet en kan weten dat helachtige domeinen, duisternisdomeinen, bestaan, want die komen ook op aarde voor. Als bijvoorbeeld JG de BDE zouden moeten erkennen, dan zouden ze ook meteen gedwongen zijn om hun vijandschap jegens de Moederkerk aanzienlijk bij te stellen, cq overboord te gooien. En dat kan natuurlijk niet, want dan stort de hele leer in elkaar.
Dus omdat de hemel zal bestaan bestaat de hel ook?

Wat ik hiervan geloof is dat er een astrale wereld is, en die wereld is voor ieder mens anders. Ligt er maar net aan wat voor leven je geleidt hebt in deze normale wereld. Daarna ga je slapen, om vervolgens weer op Aarde terug te keren. Na 1500 jaar gemiddeld.
De enige hel die er objectief is bestaat op Aarde of andere planeten en wordt veroorzaakt door wezens met lichamen. Dieren, planten, mensen, andere denkende wezens etc.
Maar dat is mijn mening.
pyro schreef:Je ziet ook in dit topic dat mensen zo'n ervaring erkennen of verwerpen puur op grond van hun referentiekader, en dat is bij de JG natuurlijk heel erg rigide. Maar vergis je niet, een vergelijkbare rigide houding zie je ook bij atheisten om maar eens een zijstraat te noemen.
En wat denk je van christenen? Ik ken hier mensen die alles maar naar hun eigen religie moeten toedenken. Dus als iemand Zeus ontmoet, of Krishna dan klopt het niet en is het een hallucinatie. Want het moet allemaal om Jezus en YHWH draaien, het geestelijk leven. Wat ben ik dankbaar voor het esoterische/theosofische waar ik nu kennis mee gemaakt heb. Die zonder zich op een religie te richten gewoon zegt "alles wat de mens ervaart in de astrale wereld komt door diens denkpatronen in diens leven op Aarde, daarom ontmoet de een Jezus, de andere Boeddha en weer een ander ontmoet lichtwezens zonder er een naam aan te geven". Goed, dan heb je ook denkpatronen, namelijk theosofische/esoterische/spirituele. Maar dat is minder erg dan wanneer je je vastklampt aan een waarheid, namelijk die van jouw geloof of ongeloof.

Het zou mooi zijn als we er aan toe zouden komen te overwegen wat zo'n ervaring betekent. Dus hoe die geestelijke sfeer zich verhoudt tot onze aardse realiteit. Waar we op aarde nog de schone schijn kunnen ophouden, denk ik dat we bij het afleggen van ons stoffelijke lichaam niets meer kunnen verbergen, we zijn ahw geestelijk naakt. Het ervaringsgebied wat je dan betreedt volgt noodzakelijk uit de ontwikkeling die je op aarde hebt doorgemaakt denk ik - de wet van de aantrekking. Maar dan wat dieper dan de invulling die 'de Secret' met z'n succes-en-rijkdom invulling eraan geeft. Dat is mot en roest - vuilnis die je achterlaat. Je ontwikkeling die er echt toe doet is in morele zin.
Dat denk ik ook :D "De Secret" vind ik dan weer typisch Amerikaans, belust op rijkdom en materiele winst.
Anja schreef:Nou, dat maakt in zoverre uit, dat er bij de BDE geen sprake is van hersenactiviteit en er dus niets aan hersenactiviteit kan worden toegeschreven. Nou zijn de extern verificeerbare waarnemingsfeiten al voldoende om pharmacologische en neurologische verklaringsmodellen onhoudhaar te maken, maar voor het wetenschappelijk onderzoek is dit dus wel degelijk belangrijk. En de BDE is inhoudelijk zeer helder te onderscheiden van allerlei hallucinogene en psychologische fenomenen.
Wat je wel hebt is dat mensen menen dat die ervaringen pas achteraf worden ingevuld. Omdat onze hersenen er niet van houden dat er lege plekken in het brein zijn. En dan gaat men fantaseren dat men ergens is geweest, lezen over andere ervaringen en uiteindelijk vormt men een mening.

Anja schreef: Allereerst hoeft het domein dat je betreedt bij een BDE niet het domein te zijn waar je uiteindelijk ook naartoe gaat. Pim van Lommel maakt in zijn werk bijvoorbeeld melding van een casus waarbij een vrouw eerst een hemelsfeer betreedt, om bij een tweede BDE daaropvolgend in een afschuwelijk duisternisdomein terecht te komen. Deze mevrouw had tijdens de eerste BDE een intens liefdevol lichtdomein betreden, was toen na reanimatie teruggekeerd in het lichaam, beet vervolgens zelf de beademingsslang door omdat ze terug wilde naar die hemelsfeer. Maar zij belandde toen in diepe duisternis, waarbij haar te kennen werd gegeven dat zij niet zelf hiervoor mocht kiezen, dat zelfdoding niet juist is (en in ander internationaal onderzoek wordt zelfmoord een kosmische misdaad genoemd, en telkens blijkt dat problemen die men dan dacht achter te laten, ook aan de andere kant niet zijn opgelost.) Zij is wederom gereanimeerd en kan het gelukkig navertellen.
Dit geloof ik ook. Zelfmoord is not-done in de "geestelijke sferen". Want op die manier ontneem jij jezelf de kans te groeien van een aardse slechte zaak. Het is vaak ook een nood oplossing, die in een split second gedaan word. Als je van een flatgebouw sprint bijvoorbeeld dan heb je hier tijdens de afdaling vaak al spijt van (kan ik mij zo voorstellen) maar dan is het te laat, vanwege de zwaartekracht.
Dag heey
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Anja schreef:Hij heeft het over visioenen en oopenbaringen. En hij weet niet of het binnen of buiten het lichaam was. Dat is ook logisch want hij had geen hartstilstand en geen vlak e.e.g. en het vond plaats bij dagbewustzijn. Hij had een buitenlichamelijke ervaring terwijl hij in het lichaam was, in de stof. Dit is een van de verschillen met de bijnadoodervaring.
Je wilt dat dus als mystiek interpreteren. Dat mag.
Het is niet van God afkomstig.
Met zekerheid wel. De mensen die een authentieke BDE ondergingen, wat wetenschappelijk te onderzoeken is en is onderzocht, hebben meestal rust gevonden in God en sommigen hebben na de BDE niet alleen de vruchten van de Geest maar ook een Geestesgave gekregen. Ze ondergaan vrijwel allemaal een transformatie in de goede zin des woords en zelfs zij die een negatieve BDE hebben gehad, dus een hel-achtige ervaring, ontwikkelen zich in de regel positief. Maar jij hebt als JG geen kennis en geen enkel geestelijk onderscheidingsvermogen en dat is logisch. Het WTG heeft zo ontiegelijk veel valse voorspellingen gedaan, die allemaal aantoonbaar niet uitkwamen, dat ze nu maar zeggen dat ze geleerd hebben dat de Geestesgaven zijn weggedaan, om de conclusie te vermijden dat de leer van de organisatie niet deugt en de Heilige Geest daar nooit werkzaam in is geweest. Aan de vruchten herkent men de boom.
Wanneer die profeet in de Naam van Jahweh zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat Jahweh niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.
http://gemeente-van-christus.org/Preken ... 75gvj.html
http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/v ... -getuigen/
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Valse-V ... lingen.pdf
https://stichting-promise.nl/schriftkri ... tuigen.htm

En ze komen nog steeds met valse voorspellingen aan de deur, namelijk dat je dan misschien wel gelovig bent, maar toch zeker niet behouden als je niet bij de JG bent.

Het WTG propageert dus een valse religie, die tegenstrijdig is met het woord van God.

De rest van je dvd heb ik uit de quote verwijderd. Je kunt je programmeringen wel almaar blijven herhalen, dat maakt het nog niet waar.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Rechtuit »

Leugens en valse voorspellingen van het WTG,maar ondertussen speelt Todd weer gewoon buiten en eet hij zijn bordje leeg :mrgreen: :mrgreen:
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anja (oud account) »

Rechtuit schreef:Leugens en valse voorspellingen van het WTG,maar ondertussen speelt Todd weer gewoon buiten en eet hij zijn bordje leeg :mrgreen: :mrgreen:
Zo is dat en zeer waarschijnlijk met nog meer vreugde, plezier en wijsheid. :smile:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Anna74
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 apr 2016, 12:15
Man/Vrouw: V

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Anna74 »

Maar jij hebt als JG geen kennis en geen enkel geestelijk onderscheidingsvermogen en dat is logisch. Het WTG heeft zo ontiegelijk veel valse voorspellingen gedaan, die allemaal aantoonbaar niet uitkwamen, dat ze nu maar zeggen dat ze geleerd hebben dat de Geestesgaven zijn weggedaan, om de conclusie te vermijden dat de leer van de organisatie niet deugt en de Heilige Geest daar nooit werkzaam in is geweest. Aan de vruchten herkent men de boom.
Waarom wordt er onderling zo hard geoordeeld? Ik heb wel eens gemerkt dat ik veel dichter bij God kom wanneer ik minder op anderen lette, me niets aantrok van wat anderen dachten, geloofden en of niet geloofden.

Je eigen gevoel (geloof) dáár gaat het tenslotte om toch?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Piebe Paulusma »

Alhoewel het een leuke discussie oplevert is de jongen niet in de hemel geweest.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Anja schreef:Met zekerheid wel. De mensen die een authentieke BDE ondergingen, wat in is geweest. Aan de vruchten herkent men de boom. .
Je mag geloven wat je wilt en inderdaad een goede boom brengt geen mystieke vruchten voort.

Interessant dat je een uitgeslotene en iemand die alles verkettert, die niet in een drie-eenheid geloven aanhaalt.
Leuk hè, anderen napraten, zonder zelf een gefundeerde kennis te hebben.
Net als in Jezus tijd is het erg populair om mensen te bekritiseren die het goede nieuws verkondigen.
Ook in Jezus tijd probeerde men dat te verbieden.
Anja schreef: En ze komen nog steeds met valse voorspellingen aan de deur, namelijk dat je dan misschien wel gelovig bent, maar toch zeker niet behouden als je niet bij de JG bent.

Het WTG propageert dus een valse religie, die tegenstrijdig is met het woord van God.

De rest van je dvd heb ik uit de quote verwijderd.
Je kunt je programmeringen wel almaar blijven herhalen, dat maakt het nog niet waar.
Zoals gezegd voorspellen Jg niet, die gaven zijn lang geleden weggedaan.
Jg laten gewoon zien wat er in de Bijbel staat.
Daar moet je ook eens in kijken, erg leerzaam.
Daar kan je dus niet tegen?

Je kan jouw programmeringen wel steeds herhalen, maar ik doorzie dat door de bijbel te raadplegen.

Toon nu eens met feiten aan, wat in strijd is met de leer van de gehele Bijbel.

Mattheüs 7:2 want met het oordeel waarmee GIJ oordeelt, zult GIJ geoordeeld worden; en met de maat waarmee GIJ meet, zal men U meten. NWV.

In de eerste eeuw bekritiseerde de gelovige joden Jezus en zijn volgelingen, ze hebben hem zelfs vermoord.
Jezus gaf zijn volgelingen een duidelijke raad.
Wanneer zij “het walgelijke ding” zagen, moesten zij onmiddellijk naar de bergen van Judea vluchten en alles achterlaten. De gelovige Joden zagen dat niet, ze waren met andere dingen druk bezig.
Ze kwamen in het jaar 70 om, omdat ze niet hadden geluisterd.

Voor deze tijd geld echter hetzelfde, de Bijbel raad aan om uit Babylon de grote te vluchten, omdat deze wordt vernietigd.
Degene die luisteren overleven en zal de aarde onder Jezus leiding in een paradijs veranderd worden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Anna74 schreef:
Maar jij hebt als JG geen kennis en geen enkel geestelijk onderscheidingsvermogen en dat is logisch. Het WTG heeft zo ontiegelijk veel valse voorspellingen gedaan, die allemaal aantoonbaar niet uitkwamen, dat ze nu maar zeggen dat ze geleerd hebben dat de Geestesgaven zijn weggedaan, om de conclusie te vermijden dat de leer van de organisatie niet deugt en de Heilige Geest daar nooit werkzaam in is geweest. Aan de vruchten herkent men de boom.
Waarom wordt er onderling zo hard geoordeeld? Ik heb wel eens gemerkt dat ik veel dichter bij God kom wanneer ik minder op anderen lette, me niets aantrok van wat anderen dachten, geloofden en of niet geloofden.

Je eigen gevoel (geloof) dáár gaat het tenslotte om toch?
Waar het om gaat is: Wat leert de bijbel.
Mensen die echt Bijbelse raad toepassen, tonen deze zaken, de vruchten van de geest: dat is liefde, vreugde, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtaardigheid, zelfbeheersing.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: De jongen die in de hemel was - Todd Burpo

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:Alhoewel het een leuke discussie oplevert is de jongen niet in de hemel geweest.
vlees en bloed kunnen nu eenmaal Gods koninkrijk in de hemel niet beërven