Wonderen en tekenen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door callista »

Dirk schreef:Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".

Wonderen en (bovennatuurlijke) tekenen en verschijnselen komen voor, zowel in de Christelijke wereld, als daarbuiten. Mij is opgevallen dat de mening hier omtrent zeer uiteenlopen. Globaal zijn er vier groepen:

1. Christenen die alle wonderen en tekenen in de huidige tijd (bedeling) toeschrijven aan satan.

2. Christenen die de Gaven van de Geest, bijvoorbeeld van genezing, ontvangen hebben en gebruiken in hun bediening.
3. Niet- of anders-gelovigen die ervan overtuigd zijn dat alle wonderen een wetenschappelijke verklaring hebben.
4. De laatste groep die ervan uit gaat dat alle verklaringen en getuigenissen vals zijn. Wonderen bestaan niet.

Ik heb de overtuiging dat God ook vandaag Zijn Gaven verstrekt, om elkaar te bemoedigen, te helpen, om de wereld te bereiken, om HEM te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat de bediening die de volgelingen van Jezus (dus niet alleen de apostelen) hadden, dezelfde is die Christenen tegenwoordig hebben.

Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden. Waarom levensbeschouwing? Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
@Dirk
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema.... :roll: :?
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens... :|

Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk? :?:
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door peda »

Piebe 2.2 schreef: Nee, integendeel want een derde fysieke tempel is geen christelijk concept. De derde tempel is de herrezen Christus en diens volgelingen. De antichrist heeft plaatsgenomen in de tweede tempel, daar schrijft historicus Josephus uitvoerig over.
Hallo Piebe,

Dat Flavius Josephus geschreven heeft over de anti christ die in de tempel die rond 69 n C werd verwoest, heeft plaatsgenomen, is mij totaal nieuw.
Waar kan ik dat ergens napluizen?
Dat jij 2 Thess 2:4 als geestelijke tempel duidt, kan ik wel begrijpen. Het is hoe je de Griekse grondtekst vertaald.
"" Hieron "' heeft dan de betekenis van een fysieke tempel en "" naos "' van een geestelijk tehuis.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

Piebe 2.2 schreef: Nee, integendeel want een derde fysieke tempel is geen christelijk concept. De derde tempel is de herrezen Christus en diens volgelingen. De antichrist heeft plaatsgenomen in de tweede tempel, daar schrijft historicus Josephus uitvoerig over.
peda schreef:Hallo Piebe,

Dat Flavius Josephus geschreven heeft over de anti christ die in de tempel die rond 69 n C werd verwoest, heeft plaatsgenomen, is mij totaal nieuw.
Waar kan ik dat ergens napluizen?
Dit kan je lezen in zijn werk genaamd de joodse oorlog waarbij je er wel rekening mee dient te houden dat Josephus een joodse visie van satan had en hem identificeerde met een mens zoals ook in Job 1 en 2. Mocht je liever een werk lezen waar iets gemakkelijker doorheen te komen is dan de droge kost van Josephus zou ik je the Parousia aanraden. Ik geef even twee linkjes voor de concreetheid, maar van de tweede is ook wel een Nederlandse vertaling en misschien kan je ze elders goedkoper vinden. De joodse oorlog van Josephus is ook gratis online beschikbaar in het Engels en oud Nederlands, google er maar eens naar.

Niet raar dat je er nog nooit van gehoord had, zo verging het mij ook tot ik begon te lezen over Johannes van Gischala (Yohanan ben Levi) die ook plaatsnam in de tempel meende ik me te herinneren. En dit Nederlandse artikel is ook wel de moeite waard om te lezen (Nederlands) volgens mij.
peda schreef:Dat jij 2 Thess 2:4 als geestelijke tempel duidt, kan ik wel begrijpen. Het is hoe je de Griekse grondtekst vertaald.
"" Hieron "' heeft dan de betekenis van een fysieke tempel en "" naos "' van een geestelijk tehuis.
Dank voor de aanvulling, mijn kennis van het Grieks is nihil dus dat is louter toeval. Waar ik de gedachte op baseer is de theologie van Paulus en de andere apostelen. Het voert te ver om dat helemaal uit te diepen, maar denk bijvoorbeeld aan 1 Kor 15,50 wat voor mij het startpunt was voor deze opvatting:

'Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.' (SV)

Vlees en bloed staat hier voor vleselijk denken, het in het vlees zijn. En nog duidelijker is 1 Petrus 2,25:

Zo wordt gij ook zelven, als levende stenen, gebouwd tot een geestelijk huis, tot een heilig priesterdom, om geestelijke offeranden op te offeren, die Gode aangenaam zijn door Jezus Christus.

En ook Ezechiel profeteerde al over een geestelijke tempel.

En Ik zal hun enerlei hart geven, en zal een nieuwen geest in het binnenste van u geven, en Ik zal het stenen hart uit hun vlees wegnemen, en zal hun een vlezen hart geven.....En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlezen hart geven. (Ez 11,19 + 36,26)

De geestelijke tempel is het collectief van de christenen, dus mensen van vlees en bloed. Nou, zo begint het toch meer op uitdiepen te lijken dan ik het deed voorkomen, maar ik heb verduidelijkt waar ik mijn standpunten op baseer.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door peda »

Piebe 2.2 schreef:
De geestelijke tempel is het collectief van de christenen, dus mensen van vlees en bloed. Nou, zo begint het toch meer op uitdiepen te lijken dan ik het deed voorkomen, maar ik heb verduidelijkt waar ik mijn standpunten op baseer.
Hallo Piebe,

Bedankt voor de toelichting en de links. Weer een item voor verdieping. Ik ging bij mijn profetie verhaal ( Eindtijd ) uit van een fysieke tempel, die nog gebouwd zou moeten worden.
Dan zou er een koppeling zijn geweest tussen profetie als wonder.
Wanneer de Eindtijd door meerderen als een interessant topic wordt beschouwd, dan zal er wel een draad worden geopend, maar dan wel graag in de levensbeschouwing,
anders kan ik niet reageren.
En nu maar terug naar het thema wonderen, waar het onmogelijke "" waar "' wordt.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef:
Piebe 2.2 schreef:
De geestelijke tempel is het collectief van de christenen, dus mensen van vlees en bloed. Nou, zo begint het toch meer op uitdiepen te lijken dan ik het deed voorkomen, maar ik heb verduidelijkt waar ik mijn standpunten op baseer.
Hallo Piebe,

Bedankt voor de toelichting en de links. Weer een item voor verdieping. Ik ging bij mijn profetie verhaal ( Eindtijd ) uit van een fysieke tempel, die nog gebouwd zou moeten worden.
Graag gedaan.

Het was onder meer vanwege Christus' leer over een geestelijke tempel waarom hij gekruisigd werd, dat de derde tempel niet fysiek is, is de naar het vlees redenerende jood een grote aanstoot. Want als er geen fysieke tempel meer is, hoe zal hij zich dan onderscheiden van de volken? Daarom zeiden Christus zijn aanklagers tegen de hogepriester:

‘We hebben Hem horen zeggen: “Ik zal deze door mensenhanden gemaakte tempel afbreken en in drie dagen een andere opbouwen, die niet door mensenhanden gemaakt is.” (Mat 14,58)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:
Dirk schreef:Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".

Wonderen en (bovennatuurlijke) tekenen en verschijnselen komen voor, zowel in de Christelijke wereld, als daarbuiten. Mij is opgevallen dat de mening hier omtrent zeer uiteenlopen. Globaal zijn er vier groepen:

1. Christenen die alle wonderen en tekenen in de huidige tijd (bedeling) toeschrijven aan satan.

2. Christenen die de Gaven van de Geest, bijvoorbeeld van genezing, ontvangen hebben en gebruiken in hun bediening.
3. Niet- of anders-gelovigen die ervan overtuigd zijn dat alle wonderen een wetenschappelijke verklaring hebben.
4. De laatste groep die ervan uit gaat dat alle verklaringen en getuigenissen vals zijn. Wonderen bestaan niet.

Ik heb de overtuiging dat God ook vandaag Zijn Gaven verstrekt, om elkaar te bemoedigen, te helpen, om de wereld te bereiken, om HEM te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat de bediening die de volgelingen van Jezus (dus niet alleen de apostelen) hadden, dezelfde is die Christenen tegenwoordig hebben.

Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden. Waarom levensbeschouwing? Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
@Dirk
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema.... :roll: :?
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens... :|

Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk? :?:
Over wonderen en tekenen is helemaal niet veel te doen, ze waren enkel bedoeld om joden mee tot geloof te brengen en in deze tijd zijn ze er voor sensatiezoekers. Wonderen en tekenen spelen in het geloofsleven van de volwassen christen geen enkele rol, er is genoeg wat wij normaal vinden om je over te verwonderen, zie dat liever als een teken aan de wand.

Of wonderen en tekenen in het geloofsleven van een (volwassen) christen geen enkele rol spelen, kun jij niet voor andere christenen behalve jezelf bepalen. Bovendien zitten we hier in 'Levensbeschouwing' dus er hoeft hier niet bepaald te worden a nu wel of niet christelijk zou zijn. Het gaat om het onderwerp an sich. Mod. Tin.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door callista »

Dirk schreef: Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".


Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden.
Waarom levensbeschouwing?

Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
Is dat werkelijk zo Dirk? :roll:
Waarom merk ik daar dan niets van?
Kun je dat ook toelichten als TS?
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
callista schreef:
Dirk schreef:Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".

Wonderen en (bovennatuurlijke) tekenen en verschijnselen komen voor, zowel in de Christelijke wereld, als daarbuiten. Mij is opgevallen dat de mening hier omtrent zeer uiteenlopen. Globaal zijn er vier groepen:

1. Christenen die alle wonderen en tekenen in de huidige tijd (bedeling) toeschrijven aan satan.

2. Christenen die de Gaven van de Geest, bijvoorbeeld van genezing, ontvangen hebben en gebruiken in hun bediening.
3. Niet- of anders-gelovigen die ervan overtuigd zijn dat alle wonderen een wetenschappelijke verklaring hebben.
4. De laatste groep die ervan uit gaat dat alle verklaringen en getuigenissen vals zijn. Wonderen bestaan niet.

Ik heb de overtuiging dat God ook vandaag Zijn Gaven verstrekt, om elkaar te bemoedigen, te helpen, om de wereld te bereiken, om HEM te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat de bediening die de volgelingen van Jezus (dus niet alleen de apostelen) hadden, dezelfde is die Christenen tegenwoordig hebben.

Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden. Waarom levensbeschouwing? Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
@Dirk
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema.... :roll: :?
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens... :|

Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk? :?:
Over wonderen en tekenen is helemaal niet veel te doen, ze waren enkel bedoeld om joden mee tot geloof te brengen en in deze tijd zijn ze er voor sensatiezoekers. Wonderen en tekenen spelen in het geloofsleven van de volwassen christen geen enkele rol, er is genoeg wat wij normaal vinden om je over te verwonderen, zie dat liever als een teken aan de wand.
Zie, hier komt de aap weer uit de mouw. Je praat maar precies, zoals het je uit komt.
Gaits wonderen zijn natuurlijk gebeurd en de rest is voor sensatiebezoekers.
Je bent gewoon één van de genen die het oecumene tussen de christenen zo juist onmogelijk maakt.
Aangezien je de Kracht van het evangelie op vele punten ontkracht en ontkent.
Je geloofd immers niet in de wonderen, niet in een sprekende God, niet in evangelisatie, niet in de wederkomst van Jezus dat de wereld zal transformeren en ook niet in het bestaan van demonische machten tegen wie we strijden. Daardoor heb je gewoon een totaal ander geloof. Het maakt oecumene hoe dan ook onmogelijk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Gaitema »

Martine schreef:
callista schreef:We leven nu in 2016 en vrouwen mogen gelukkig hun mond open doen; ook is er al geruime tijd vrouwenkiesrecht en mogen vrouwen ook dokter, advocaat, etc. en dominee worden
Wat hebben we nu nog te schaften met hoe het er inde tijd van Paulus aan toeging? :roll:

Wonderen gebeuren niet en zijn ook nooit gebeurd....ook niet ten tijde van de Bijbel...niemand kan letterlijk over water lopen of water in wijn veranderen of de letterlijke vermeerdering van de 5 vissen en 2 broden, of de letterlijke kruisiging of een letterlijk opstaan uit de dood.
Ze werden alleen genoemd om bepaalde mensen een groter, hoger en belangrijker aanzien te geven.....of als gelijkenis weergegeven...of als mythen, daar verschijnen ze ook veelvuldig....
Maar niet historisch

Sommige genezingen b.v. kunnen lijken op wonderen, maar er vinden ook onverklaarbare en spontane genezingen plaats.....en dat heeft niets met een God of Jezus van doen....ook al kun je het wel als goddelijk ervaren....dat is begrijpelijk.
Het menselijk lichaam en geest [voorstellingsvermogen] zijn heel vernuftig.....kijk maar eens hoe een wond geneest b.v. of dat iemand "spontaan" geneest als er een blokkade wordt opgeheven....zoals bij een conversiestoornis...

Inderdaad is dat wonderlijk en wonderbaarlijk en kun je er ook zeer over verwonderen met veel respect en ontzag en je klein voelen.......zoals ook over zoveel in de natuur...heel bijzonder hoe alles in elkaar zit....
Ik kan het met je eens zijn.
Als je de Bijbel alleen maar letterlijk neemt, loopt een weldenkend mens vast.
Je noemt het hele rijtje - en ik kan het niet anders zien.
Als je inziet dat er metaforen gebruikt worden en ook de gelijkenissen een (vorm van) metaforen zijn, gaat de Bijbel steeds meer tot je spreken.
Je noemt treffende voorbeelden. Niets spectaculairs voor de buitenwereld, maar in stilte.
Op tv was in drie afleveringen de wording van de mens in negen maanden besproken en getoond. Als de geboorte plaatsvindt is dat een (Gods)wonder. Niet voor niets is een lied als "Hoe groot zijt Gij..." zeer geliefd bij velen.
Ik denk ook aan een gezegde dat ik als kind al leerde: "wie 't kleine niet eert is 't grote niet weert".
Als je de schoonheid en ingewikkeldheid van een enkele bloem goed bekijkt, weet je maar één ding: "dat is een wonder".
Je geloofd niet meer dat Jezus de wonderen deed? Dat Hij kracht had om demonen uit te drijven, over het water te lopen en zieken te genezen?
Als dat zo is, dan snap ik ook jouw houding beter.

Ik ben het er vanzelfsprekend er absoluut niet mee eens.
Er gebeuren wereldwijd vele wonderen en tekenen tot opbouw van Gods koninkrijk.
Door wonderen zijn ook de huiskerken in China ontstaan.
Zeer arme chinezen in diepe nood die genezen werden, om zo weer voor het gezin aan de slag te kunnen gaan bijvoorbeeld.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef:
Piebe 2.2 schreef:
callista schreef:
Dirk schreef:Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".

Wonderen en (bovennatuurlijke) tekenen en verschijnselen komen voor, zowel in de Christelijke wereld, als daarbuiten. Mij is opgevallen dat de mening hier omtrent zeer uiteenlopen. Globaal zijn er vier groepen:

1. Christenen die alle wonderen en tekenen in de huidige tijd (bedeling) toeschrijven aan satan.

2. Christenen die de Gaven van de Geest, bijvoorbeeld van genezing, ontvangen hebben en gebruiken in hun bediening.
3. Niet- of anders-gelovigen die ervan overtuigd zijn dat alle wonderen een wetenschappelijke verklaring hebben.
4. De laatste groep die ervan uit gaat dat alle verklaringen en getuigenissen vals zijn. Wonderen bestaan niet.

Ik heb de overtuiging dat God ook vandaag Zijn Gaven verstrekt, om elkaar te bemoedigen, te helpen, om de wereld te bereiken, om HEM te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat de bediening die de volgelingen van Jezus (dus niet alleen de apostelen) hadden, dezelfde is die Christenen tegenwoordig hebben.

Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden. Waarom levensbeschouwing? Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
@Dirk
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema.... :roll: :?
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens... :|

Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk? :?:
Over wonderen en tekenen is helemaal niet veel te doen, ze waren enkel bedoeld om joden mee tot geloof te brengen en in deze tijd zijn ze er voor sensatiezoekers. Wonderen en tekenen spelen in het geloofsleven van de volwassen christen geen enkele rol, er is genoeg wat wij normaal vinden om je over te verwonderen, zie dat liever als een teken aan de wand.
Zie, hier komt de aap weer uit de mouw. Je praat maar precies, zoals het je uit komt.
Gaits wonderen zijn natuurlijk gebeurd en de rest is voor sensatiebezoekers.
Nee, jij komt niet als een sensatiezoeker op me over maar dat ik niet geloof dat wonderen van deze tijd zijn steek ik nooit onder stoelen en banken. Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Gaitema schreef:Je bent gewoon één van de genen die het oecumene tussen de christenen zo juist onmogelijk maakt.
Helemaal niet, het kan prima zonder mij want ik houd niemand tegen.
Gaitema schreef:Aangezien je de Kracht van het evangelie op vele punten ontkracht en ontkent.
Nee op geen enkele, jij bent het die de duidelijke tijdsbepalingen van al hun kracht en profetische waarde berooft. Jezus heeft gezegd dat sommige van zijn ooggetuigen de wederkomst zouden meemaken (Mat 16,28) en dat geloof ik, jij ook? ;)
Gaitema schreef:Je geloofd immers niet in de wonderen, niet in een sprekende God, niet in evangelisatie, niet in de wederkomst van Jezus dat de wereld zal transformeren en ook niet in het bestaan van demonische machten tegen wie we strijden. Daardoor heb je gewoon een totaal ander geloof. Het maakt oecumene hoe dan ook onmogelijk.
Ik geloof wel in wonderen, alleen niet dat ze van deze tijd zijn. De wonderen waar jij een beroep op doet zijn op geen enkele wijze vergelijkbaar met die uit de eerste eeuw. Er worden geen doden meer opgewekt en lammen lopen niet meer als bij toverslag. Zulke dingen gebeuren niet meer en ik heb nooit anders beweerd dus waar hebben we het over?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Biker »

callista schreef:
Dirk schreef:Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".

Wonderen en (bovennatuurlijke) tekenen en verschijnselen komen voor, zowel in de Christelijke wereld, als daarbuiten. Mij is opgevallen dat de mening hier omtrent zeer uiteenlopen. Globaal zijn er vier groepen:

1. Christenen die alle wonderen en tekenen in de huidige tijd (bedeling) toeschrijven aan satan.

2. Christenen die de Gaven van de Geest, bijvoorbeeld van genezing, ontvangen hebben en gebruiken in hun bediening.
3. Niet- of anders-gelovigen die ervan overtuigd zijn dat alle wonderen een wetenschappelijke verklaring hebben.
4. De laatste groep die ervan uit gaat dat alle verklaringen en getuigenissen vals zijn. Wonderen bestaan niet.

Ik heb de overtuiging dat God ook vandaag Zijn Gaven verstrekt, om elkaar te bemoedigen, te helpen, om de wereld te bereiken, om HEM te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat de bediening die de volgelingen van Jezus (dus niet alleen de apostelen) hadden, dezelfde is die Christenen tegenwoordig hebben.

Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden. Waarom levensbeschouwing? Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
@Dirk
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema.... :roll: :?
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens... :|

Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk? :?:
ZIjn argumenten zijn niet steekhoudend en een ander gelijk geven is het moeilijkste wat er is.
Daarom, denk ik.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef: Nee op geen enkele, jij bent het die de duidelijke tijdsbepalingen van al hun kracht en profetische waarde berooft. Jezus heeft gezegd dat sommige van zijn ooggetuigen de wederkomst zouden meemaken (Mat 16,28) en dat geloof ik, jij ook? ;)
Hij zei, dat sommigen die daar stonden, Zijn komst in het Koninkrijk zouden meemaken, wat dan ook gebeurde in het volgende hoofdstuk,
Matth16 had nog iets verder door moeten lopen in Matt 17.
Zijn komst op de wolken is nog toekomst, wanneer Hij met al Zijn heiligen komt.
Dat zijn al giegenen die niet zagen, maar toch geloofden, en op Hem vertrouwden in de laatste 2 eeuwen.
Tot die tijd blijft het Koninkrijk "verborgen", het werd niet aangenomen door hen, voor wie Hij kwam.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef:
Piebe 2.2 schreef:
callista schreef:
@Dirk
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema.... :roll: :?
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens... :|

Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk? :?:
Over wonderen en tekenen is helemaal niet veel te doen, ze waren enkel bedoeld om joden mee tot geloof te brengen en in deze tijd zijn ze er voor sensatiezoekers. Wonderen en tekenen spelen in het geloofsleven van de volwassen christen geen enkele rol, er is genoeg wat wij normaal vinden om je over te verwonderen, zie dat liever als een teken aan de wand.
Zie, hier komt de aap weer uit de mouw. Je praat maar precies, zoals het je uit komt.
Gaits wonderen zijn natuurlijk gebeurd en de rest is voor sensatiebezoekers.
Nee, jij komt niet als een sensatiezoeker op me over maar dat ik niet geloof dat wonderen van deze tijd zijn steek ik nooit onder stoelen en banken. Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Gaitema schreef:Je bent gewoon één van de genen die het oecumene tussen de christenen zo juist onmogelijk maakt.
Helemaal niet, het kan prima zonder mij want ik houd niemand tegen.
Gaitema schreef:Aangezien je de Kracht van het evangelie op vele punten ontkracht en ontkent.
Nee op geen enkele, jij bent het die de duidelijke tijdsbepalingen van al hun kracht en profetische waarde berooft. Jezus heeft gezegd dat sommige van zijn ooggetuigen de wederkomst zouden meemaken (Mat 16,28) en dat geloof ik, jij ook? ;)
Gaitema schreef:Je geloofd immers niet in de wonderen, niet in een sprekende God, niet in evangelisatie, niet in de wederkomst van Jezus dat de wereld zal transformeren en ook niet in het bestaan van demonische machten tegen wie we strijden. Daardoor heb je gewoon een totaal ander geloof. Het maakt oecumene hoe dan ook onmogelijk.
Ik geloof wel in wonderen, alleen niet dat ze van deze tijd zijn. De wonderen waar jij een beroep op doet zijn op geen enkele wijze vergelijkbaar met die uit de eerste eeuw. Er worden geen doden meer opgewekt en lammen lopen niet meer als bij toverslag. Zulke dingen gebeuren niet meer en ik heb nooit anders beweerd dus waar hebben we het over?
Ik heb getuigd van verschillende mensen die door Jezus van kanker genezen zijn. Dat is wat ik in mijn millieu gezien heb, net als getuigd van genezingen in China en mensen bij Jan Zijlstra heb ik zien genezen van doofheid. Ze gebeuren, dat is mijn bewust zijn. Ook mijn Maria is genezen.
Het is Jezus die het deed en Jezus zei het tegen haar ook. Het wordt alleen niet geloofd, omdat mensen het niet kunnen geloven. Voor mij is het een feit. Jezus heb ik nooit zien weer komen, behalve als Geest met Pinksteren en daar hebben de mensen Hem zien komen in al Zijn heerlijkheid. Zijn wederkomst komt nog.
Wel gebeuren de wonderen vandaag minder, omdat de getuigenis van de bijbel enorm helpt, dat eerst niet voor handen was. Echter zijn wonderen gewoon soms nodig voor de mensen om bevrijdt te worden van ziekte en pijn en om Jezus te dienen.
Laatst gewijzigd door Gaitema op 05 jun 2016, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door pyro »

Piebe 2.2 schreef: Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Maar van dat boze overspelige geslacht zegt Jezus nou juist dat ze GEEN teken zullen ontvangen, alleen maar dat van Jona.
Terwijl van de wonderen van genezing juist steeds wordt gesteld dat er geloof aan vooraf dient te gaan.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

Biker schreef:
Piebe 2.2 schreef: Nee op geen enkele, jij bent het die de duidelijke tijdsbepalingen van al hun kracht en profetische waarde berooft. Jezus heeft gezegd dat sommige van zijn ooggetuigen de wederkomst zouden meemaken (Mat 16,28) en dat geloof ik, jij ook? ;)
Hij zei, dat sommigen die daar stonden, Zijn komst in het Koninkrijk zouden meemaken, wat dan ook gebeurde in het volgende hoofdstuk,
Matth16 had nog iets verder door moeten lopen in Matt 17.
Dat was zes dagen later Biker. Zo lust ik er nog wel een paar. Het was dan geloofwaardiger geweest als Jezus had gezegd dat geen een meer in leven zou zijn die daar stond. Op die manier kan ik ook profeteren.

'Sommigen die dit bericht lezen zullen de dood niet smaken voordat ik volgende week een pizza bestel.'

Wat een armoedige interpretatie om het op op zes dagen later te betrekken, wat een ongeloof spreekt daar uit.
Biker schreef:Zijn komst op de wolken is nog toekomst, wanneer Hij met al Zijn heiligen komt.
Dat zijn al giegenen die niet zagen, maar toch geloofden, en op Hem vertrouwden in de laatste 2 eeuwen.
Tot die tijd blijft het Koninkrijk "verborgen", het werd niet aangenomen door hen, voor wie Hij kwam.
Wat je ook kan zeggen is dat het nog toekomst is voor jou omdat jij de verzen niet gelooft waarin Jezus zei dat hij terugkwam. Het koninkrijk was nog niet met kracht gekomen voordat Jezus gekruisigd was (Mar 9,1) dus als jouw interpretatie klopt van de wederkomst, dan weer niet van de komst van het koninkrijk en deze evenementen situeert Jezus op hetzelfde moment (Mat 16,28; Mar 9,1) in de geschiedenis. Dus Biker, helaas kan ik geen genoegen nemen met die twijfelachtige uitleg van je, het verbaast me enigszins dat iemand die zich er op voor laat staan de waarheid te kennen dit wel aanvaard.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

pyro schreef:
Piebe 2.2 schreef: Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Maar van dat boze overspelige geslacht zegt Jezus nou juist dat ze GEEN teken zullen ontvangen, alleen maar dat van Jona.
Terwijl van de wonderen van genezing juist steeds wordt gesteld dat er geloof aan vooraf dient te gaan.
Waren er dan geen joden bij toen Jezus de wonderen en tekenen deed? Of lees jij er iets in wat er niet staat? Gebeurden de tekenen niet of geloofden zij de tekenen niet door de verharding van hun harten?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
pyro
Berichten: 5645
Lid geworden op: 12 mar 2013, 15:11
Man/Vrouw: M

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door pyro »

Piebe 2.2 schreef:
pyro schreef:
Piebe 2.2 schreef: Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Maar van dat boze overspelige geslacht zegt Jezus nou juist dat ze GEEN teken zullen ontvangen, alleen maar dat van Jona.
Terwijl van de wonderen van genezing juist steeds wordt gesteld dat er geloof aan vooraf dient te gaan.
Waren er dan geen joden bij toen Jezus de wonderen en tekenen deed? Of lees jij er iets in wat er niet staat? Gebeurden de tekenen niet of geloofden zij de tekenen niet door de verharding van hun harten?
Er waren velen van het volk, die wel geloofden. En er waren velen van de religieuze elite dit niet geloofden. Je kan 'de Joden' niet zomaar over dezelfde kam scheren.
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Dirk »

Miljoenen moslims ontmoeten Jezus in een droom of visioen

Bij meer dan 70 procent van de bekeerde moslims speelde een droom of visioen een rol bij de bekering tot Jezus. Dromen en visioenen staan niet op zich, maar zijn één van de gebeurtenissen waardoor moslims tot geloof komen. Eén van deze moslims was Dr. Daniel Shayesteh. Hij maakt ons duidelijk dat de meeste moslims niet begrijpen wat de islam inhoudt. Jezus brengt verlossing, vreugde en liefde. En, daarom toont Jezus Zich ook aan moslims, ook in dromen, ook in visioenen.

Dr. Daniel Shayesteh is een voormalig regeringsfunctionaris van Iran, Jihadstrijder en mede oprichter van Hezbollah in Libanon. Hij is opgegroeid als moslim en had een diepgewortelde haat voor Joden en Christenen. Doordat hij in de oppositie in de regering kwam tegen de Ayatollah Khomeini is hij gevangen gezet en kwam in een dodencel terecht met een aantal vrienden. Hij kon als enige hieruit ontsnappen en is het land ontvlucht naar Turkije. Hier kwam hij op een bijzondere manier tot geloof in Jezus.

https://www.youtube.com/embed/L3E3irPv2AA
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

Gaitema schreef: Ik heb getuigd van verschillende mensen die door Jezus van kanker genezen zijn.
Zo ken ik genoeg die dood zijn gegaan aan kanker, waaronder mijn eigen vader die op mijn verjaardag stierf. We praten wel eens weer als jij ook ervaart hoe het is om je zo arm als Job te voelen. De vrouw van Job adviseerde hem om God te vervloeken toen hij onder de zweren zat immers, kun je nagaan hoe mensen reageren als het evangelie hen geen welvaart brengt, het is de test der test en ik kan zeggen dat ik God niet heb vervloekt ondanks de ellende die ik heb meegemaakt. Als ik nu evangelische christenen meemaak die alleen nog maar goede vruchten hebben geplukt en zeggen dat ellende degenen gebeurt die geen geloof hebben dan lach ik vanbinnen.

De enige wonderen die resteren zijn geloof, hoop en liefde. Alle andere gaven Gods zijn opgehouden en hebben afgedaan. Daarom noem ik jouw wonderen afgedane ijdelheid. Dat er iemand geneest van kanker gebeurt ook bij atheïsten en moslims hoor, maar dat blokkeer je uit je systeem. Vaak sterven diezelfde mensen binnen zes jaar alsnog aan de gevolgen van de ziekte, maar dat bericht gaat verloren in het evangelische feestgedruis. Het is een sekte en een dwaling, zo denk ik er over en als je het idee hebt dat ik hierin milder wordt, dan komt dat door je eigen inzicht. Blijf op die voet verdergaan en kom uit de duisternis in het licht.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Piebe Paulusma »

pyro schreef:
Piebe 2.2 schreef:
pyro schreef:
Piebe 2.2 schreef: Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Maar van dat boze overspelige geslacht zegt Jezus nou juist dat ze GEEN teken zullen ontvangen, alleen maar dat van Jona.
Terwijl van de wonderen van genezing juist steeds wordt gesteld dat er geloof aan vooraf dient te gaan.
Waren er dan geen joden bij toen Jezus de wonderen en tekenen deed? Of lees jij er iets in wat er niet staat? Gebeurden de tekenen niet of geloofden zij de tekenen niet door de verharding van hun harten?
Er waren velen van het volk, die wel geloofden. En er waren velen van de religieuze elite dit niet geloofden. Je kan 'de Joden' niet zomaar over dezelfde kam scheren.
Dat doe ik niet, jij scheert ze over een kam. Wat ik lees is dat er ook joden bij waren die niet geloofden maar wel de wonderen gezien hebben, zoals de farizeeërs die Lazarus wilden doden (Johannes 6 of 7). Dus het boos en overspelig geslacht kreeg wel wonderen te zien, maar waren alleen ontvankelijk voor het teken van Jona. Zo ben ik alleen ontvankelijk voor de tekenen van Jezus en zijn apostelen, hetgeen sommige mensen boos op mij maakt maar of mij dat ook boos en overspelig maakt voor God zal blijken.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door callista »

Piebe 2.2 schreef: Dat er iemand geneest van kanker gebeurt ook bij atheïsten en moslims hoor, maar dat blokkeer je uit je systeem. Vaak sterven diezelfde mensen binnen zes jaar alsnog aan de gevolgen van de ziekte, maar dat bericht gaat verloren in het evangelische feestgedruis
.
Precies, sommigen genezen en anderen helaas niet.. :(
Er wordt niet gekeken naar geloof of afkomst
Als genezingen werkelijk zouden plaatsvinden door God of in naam van Jezus---[zoals sommige filmpjes je willen wijsmaken] zouden allereerst de kinderen wel genezen worden
Het meeste is pure propaganda....[lees misleiding...leugens]

Of inbeelding...vaak zit de kracht ook al in oorsprong gewoon in jezelf en wordt dan aangesproken en tot leven [en genezing] gewekt, zodat blokkades worden opgeheven....maar dat geldt helaas lang niet voor iedereen, maar voor speciale gevallen waar het die blokkades betreft, zoals o.a. een conversiestoornis.

Het zou toch te gek voor woorden en ook misselijk en discriminerend zijn dat God en Jezus de een wel geneest en de andere niet.... :x
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door callista »

Dirk schreef:Miljoenen moslims ontmoeten Jezus in een droom of visioen

Bij meer dan 70 procent van de bekeerde moslims speelde een droom of visioen een rol bij de bekering tot Jezus. Dromen en visioenen staan niet op zich, maar zijn één van de gebeurtenissen waardoor moslims tot geloof komen. Eén van deze moslims was Dr. Daniel Shayesteh. Hij maakt ons duidelijk dat de meeste moslims niet begrijpen wat de islam inhoudt. Jezus brengt verlossing, vreugde en liefde. En, daarom toont Jezus Zich ook aan moslims, ook in dromen, ook in visioenen.

Dr. Daniel Shayesteh is een voormalig regeringsfunctionaris van Iran, Jihadstrijder en mede oprichter van Hezbollah in Libanon. Hij is opgegroeid als moslim en had een diepgewortelde haat voor Joden en Christenen. Doordat hij in de oppositie in de regering kwam tegen de Ayatollah Khomeini is hij gevangen gezet en kwam in een dodencel terecht met een aantal vrienden. Hij kon als enige hieruit ontsnappen en is het land ontvlucht naar Turkije. Hier kwam hij op een bijzondere manier tot geloof in Jezus.

https://www.youtube.com/embed/L3E3irPv2AA
Zulke filmpjes bestaan omgekeerd ook in grote getale.. :w
Dus wat zegt dat nu in wezen? :roll:
Niets i.m.o.
Hier een paar voorbeelden.
Moslims hebben trouwens een groot respect voor Jezus als profeet....en ook voor Maria.
Dat is ook een onderdeel van de Islam

https://www.youtube.com/watch?v=OySgfUq8nJk
https://www.youtube.com/watch?v=x1EEqHchju8
https://www.youtube.com/watch?v=9pIFaucx6Ss
Laatst gewijzigd door callista op 05 jun 2016, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Martine »

Gaitema schreef:Je geloofd niet meer dat Jezus de wonderen deed? Dat Hij kracht had om demonen uit te drijven, over het water te lopen en zieken te genezen?
Als dat zo is, dan snap ik ook jouw houding beter.
Of je mijn houding dan beter begrijpt, ben ik zo vrij te betwijfelen.
Als jij wilt geloven dat genezingen in deze tijd door Jezus gedaan zijn, dan is dat jouw geloof.
Dat geloof kun je een ander niet opleggen, noch de ander veroordelen die het anders ervaart (wat ik in je opmerking voel).
Voor mij is een wonder dat een zieke die weet dat hij/zij sterven gaat, tot een soort overgave komt. Nee, niet neerlegt bij het onvermijdelijke - dat is negatief. Het aanvaarden en vol vertrouwen sterven, zonder angst.
Voor mij is het een wonder, dat mensen zover komen dat er een zekere rust over ze komt, ze kunnen loslaten wat hen bitter maakt(e). Dat boosheid/woede weg ebt en dat ze wat gebeurd is hebben kunnen verweven in hun bestaan.

Als wonderen - zoals genezing van ziekten - gezien worden als een wonder door Jezus verricht, begrijp ik helemaal niets van het feit dat gelovige zieken niet genezen. Dat er voor iemand gebeden wordt en niet geneest. En dat heeft niets te maken met de vraag of iemand het ergens aan 'verdiend' heeft. De achterblijvers dan?

Ik ben heel voorzichtig met iets zichtbaars te noemen als een wonder.
Wat ik een wonder vind is dat mensen staande blijven, onder zware omstandigheden. Noem het een 'stille kracht'.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door callista »

@Martine
Dat heb je wel heel mooi en wijs omschreven..... ;)
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:
Biker schreef:
Piebe 2.2 schreef: Nee op geen enkele, jij bent het die de duidelijke tijdsbepalingen van al hun kracht en profetische waarde berooft. Jezus heeft gezegd dat sommige van zijn ooggetuigen de wederkomst zouden meemaken (Mat 16,28) en dat geloof ik, jij ook? ;)
Hij zei, dat sommigen die daar stonden, Zijn komst in het Koninkrijk zouden meemaken, wat dan ook gebeurde in het volgende hoofdstuk,
Matth16 had nog iets verder door moeten lopen in Matt 17.
Dat was zes dagen later Biker. Zo lust ik er nog wel een paar. Het was dan geloofwaardiger geweest als Jezus had gezegd dat geen een meer in leven zou zijn die daar stond. Op die manier kan ik ook profeteren.

'Sommigen die dit bericht lezen zullen de dood niet smaken voordat ik volgende week een pizza bestel.'

Wat een armoedige interpretatie om het op op zes dagen later te betrekken, wat een ongeloof spreekt daar uit.
Biker schreef:Zijn komst op de wolken is nog toekomst, wanneer Hij met al Zijn heiligen komt.
Dat zijn al giegenen die niet zagen, maar toch geloofden, en op Hem vertrouwden in de laatste 2 eeuwen.
Tot die tijd blijft het Koninkrijk "verborgen", het werd niet aangenomen door hen, voor wie Hij kwam.
Wat je ook kan zeggen is dat het nog toekomst is voor jou omdat jij de verzen niet gelooft waarin Jezus zei dat hij terugkwam. Het koninkrijk was nog niet met kracht gekomen voordat Jezus gekruisigd was (Mar 9,1) dus als jouw interpretatie klopt van de wederkomst, dan weer niet van de komst van het koninkrijk en deze evenementen situeert Jezus op hetzelfde moment (Mat 16,28; Mar 9,1) in de geschiedenis. Dus Biker, helaas kan ik geen genoegen nemen met die twijfelachtige uitleg van je, het verbaast me enigszins dat iemand die zich er op voor laat staan de waarheid te kennen dit wel aanvaard.
Je begrijpt het niet. Zijn koninkrijk is niet zichtbaar. Het Koninkrijk Gods is binnenin u.
Dat was voor het vervulde Pinksteren uit Handelingen 2 niet mogelijk.

Zijn wederkomst wordt ook door Paulus besproken, en Paulus leefde na Jezus.