Wonderen en tekenen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Gaitema »

pyro schreef:
Piebe 2.2 schreef: Zegt Jezus niet dat de ogen zalig zijn die NIET zien maar toch geloven? Waarom wil je niet inzien dat de wonderen bedoeld waren voor joden en dat het boos en overspelig geslacht een teken verlangt?
Maar van dat boze overspelige geslacht zegt Jezus nou juist dat ze GEEN teken zullen ontvangen, alleen maar dat van Jona.
Terwijl van de wonderen van genezing juist steeds wordt gesteld dat er geloof aan vooraf dient te gaan.
Daarbij, het gebeurde juist veel bij de heidenen. De gene met het grootste geloof was een Romein en zijn knecht werd beter.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Gaitema »

Martine schreef:
Gaitema schreef:Je geloofd niet meer dat Jezus de wonderen deed? Dat Hij kracht had om demonen uit te drijven, over het water te lopen en zieken te genezen?
Als dat zo is, dan snap ik ook jouw houding beter.
Of je mijn houding dan beter begrijpt, ben ik zo vrij te betwijfelen.
Als jij wilt geloven dat genezingen in deze tijd door Jezus gedaan zijn, dan is dat jouw geloof.
Dat geloof kun je een ander niet opleggen, noch de ander veroordelen die het anders ervaart (wat ik in je opmerking voel).
Voor mij is een wonder dat een zieke die weet dat hij/zij sterven gaat, tot een soort overgave komt. Nee, niet neerlegt bij het onvermijdelijke - dat is negatief. Het aanvaarden en vol vertrouwen sterven, zonder angst.
Voor mij is het een wonder, dat mensen zover komen dat er een zekere rust over ze komt, ze kunnen loslaten wat hen bitter maakt(e). Dat boosheid/woede weg ebt en dat ze wat gebeurd is hebben kunnen verweven in hun bestaan.

Als wonderen - zoals genezing van ziekten - gezien worden als een wonder door Jezus verricht, begrijp ik helemaal niets van het feit dat gelovige zieken niet genezen. Dat er voor iemand gebeden wordt en niet geneest. En dat heeft niets te maken met de vraag of iemand het ergens aan 'verdiend' heeft. De achterblijvers dan?

Ik ben heel voorzichtig met iets zichtbaars te noemen als een wonder.
Wat ik een wonder vind is dat mensen staande blijven, onder zware omstandigheden. Noem het een 'stille kracht'.
Ik dwing niemand, maar zoals je praat staat wel heel ver van me af.
Ik vroeg ook, of je geloofd of ten eerste Jezus vroeger de wonderen gedaan heeft.
In mijn kerk waren heel veel jongeren die niet geloofden dat Jezus mensen genas. Ze geloofden dat het symbolisch bedoeld is en ik schrok daar erg van.
Ook merk ik dat zoals je steld, je dus ontkent dat wonderen vandaag gebeuren en dat verbaast me voor iemand die uit de Evangelische kringen afkomstig is. Mijn ervaringen zijn anders en ik kan niks met mensen die doen alsof het allemaal niet meer gebeurd. Ik vind het persoonlijk een ontkenning van wat God doet. Ik snap het niet en kan er niet bij.
Het komt op me heel negatief over. Ook vind ik er geen basis voor in de Bijbel, integendeel.
De Bijbel spreekt juist van een actieve levende God die juist helende bezig is.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Gaitema »

Piebe 2.2 schreef:
Gaitema schreef: Ik heb getuigd van verschillende mensen die door Jezus van kanker genezen zijn.
Zo ken ik genoeg die dood zijn gegaan aan kanker, waaronder mijn eigen vader die op mijn verjaardag stierf. We praten wel eens weer als jij ook ervaart hoe het is om je zo arm als Job te voelen. De vrouw van Job adviseerde hem om God te vervloeken toen hij onder de zweren zat immers, kun je nagaan hoe mensen reageren als het evangelie hen geen welvaart brengt, het is de test der test en ik kan zeggen dat ik God niet heb vervloekt ondanks de ellende die ik heb meegemaakt. Als ik nu evangelische christenen meemaak die alleen nog maar goede vruchten hebben geplukt en zeggen dat ellende degenen gebeurt die geen geloof hebben dan lach ik vanbinnen.

De enige wonderen die resteren zijn geloof, hoop en liefde. Alle andere gaven Gods zijn opgehouden en hebben afgedaan. Daarom noem ik jouw wonderen afgedane ijdelheid. Dat er iemand geneest van kanker gebeurt ook bij atheïsten en moslims hoor, maar dat blokkeer je uit je systeem. Vaak sterven diezelfde mensen binnen zes jaar alsnog aan de gevolgen van de ziekte, maar dat bericht gaat verloren in het evangelische feestgedruis. Het is een sekte en een dwaling, zo denk ik er over en als je het idee hebt dat ik hierin milder wordt, dan komt dat door je eigen inzicht. Blijf op die voet verdergaan en kom uit de duisternis in het licht.
Je bent in strijd met de God van de bijbel en met Zijn kracht.
Je ontkent nu openlijk dat mensen dus niet van kanker genezen worden.
Hoe verward is jouw denken?
Je kent God nog niet, als je Zijn kinderen in wie Hij werkt voor een sekte uitmaakt.
Als je mensen die door Hem genezen worden voor "welvaartzoekers" uit maakt.
Het gebeurd ook in de PKN en de RKK. Het gebeurd in vele kerken in de wereld.
Het is niet eens exclusief Evangelisch. Het is wel iets wat jij ontkent en waar je tegen een afkeer hebt.
Dat zegt iets over jou, niet over deze mensen en niets over God.

Wat voor zin heeft het te bidden tot een God die niet tot jou spreekt en niet meer bij machten is jou te helpen?
Die niet in staat is om je gezond te houden of te maken, als het nodig is om als christen in deze wereld je levensopdracht te voltooien? De gemeente van de Korintiërs was niet Joods, toch gaf Paulus hen het onderwijs van de gaven van de Geest, zoals genezing.
Wat ik jou zie doen is met de neus in de boeken van God, zijn Kracht en kern missen. Je zegt zelfs dat het evangelie enkel voor de Joden was, terwijl Paulus juist de heidenen het licht bracht en Petrus in een visioen zag hoe wat door God voor Rein wordt verklaard, niet door hem voor onrein kan worden verklaard. Het is voor jood en heiden.
Zo ben je iemand die godsdienstig is, maar de kracht van het geloof mist.

Het is je vaker gezegd dat het "sektarisch" noemen van mijn kringen hier niet gewenst is en toch doe je het.
Ik zeg: Piebe, het is jou strijd tegen de God van de hemelse machten. Je dwaalt.

Je erkent niet de christenen die in plaats van een middel eeuws orgel een bandje in de kerk hebben en zich aan willen passen aan deze tijd, met het vertrouwen in een God die vandaag nog mensen geneest van kanker, zoals onze Gereformeerde dominee ook al eerder in de kerk zei, toen ik nog daar kerkte, waar een man spontaan erop van kanker genas.
De disco's, bioscopen, tv etc.. zie je niet van in hoe het ons de begeerte van het vlees voedt, maar van waarachtige God aanbidders die juist vaak die plaatsen uit de weg gaan, zeg je dat ze alkemaal sektarisch en lustig zijn.
Je bent de weg kwijt Piebe en weet niet tegen wie je strijdt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Wonderen en tekenen

Bericht door Trajecto »

Moderatie
Enige berichten verwijderd en topic op slot.
Het topic is al vele pagina's lang en het wordt nu ruzie; tijd om het af te sluiten.
Nulla aetas ad discendum sera