Erfzonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:Nee hoor, Genesis 2 weerlegt niks Genesis 1. Het beschrijft een volgende fase in de val. En Callista legt dat mijns inziens prima uit. Dat betekent nog niet dat de vrouw in Genesis 1 Lilith heette. Mij persoonlijk boeit dat niet, Genesis 1 beschrijft precies wat Johannes ook beschrijft, namelijk dat alles en iedereen uit God is ontstaan en dat er niets is ontstaan dat niet uit God is ontstaan.

Het tweede scheppingsverhaal uit de Bijbel, het ribbetjesverhaal, is in vele culturen bekend, en is van oorsprong afkomstig uit de oudste religieuze geschriften op aarde, de Soemerische kleitabletten.

... [knip] ...
Een leuk sprookje, maar het zal voor jou vast niet als een verrassing komen dat ik hierin ook echt niets meer zie dan een sprookje ...
En steeds verder off-topic ook ...
Dat voor jou alles een sprookje is, dat aan jouw platlandse religieuze opvattingen en eenzijdige kennis voorbij gaat, dat weten we nou wel. Off-topic is het zeer beslist niet, maar dat je ook dat niet inziet, vind ik ook niet zo verwonderlijk. De werkelijkheid haalt je vanzelf een keertje in. Dan zullen wij nog wel zien wie hier sprookjes verkondigen en wie niet.

De Nephilim gingen zich na de creatie van de mens voortplanten met die mens. De Nephilim, de Anunnaki, hadden dus vervolgens zelf ook sex met homo sapiens vrouwen. Het genetische experiment van de Nephilim begon dus danig uit de klauwen te lopen. Hun planeet kwam - zoals gewoonlijk eens in de 3600 jaar - wederom in de buurt van de aarde. De Nephilim wisten dat dit, in combinatie met andere kosmische invloeden van planeetstanden, een enorme vloed over de aarde zou teweeg brengen. Zij zagen dit als de oplossing om het genetische experiment te vernietigen en dus alle mensen ten laten omkomen. Maar de humanoide persoon die de mensen had gemaakt, Enki, kon het niet over zijn hart verkrijgen om de mens helemaal verloren te laten gaan. Hij ging tegen de orders van zijn meerdere en tevens broer, Enlil, in, en vertelde Noach van achter een muur wat er zou gaan gebeuren en dat hij de ark moest bouwen. En zo is het geschied dat de homo sapiens de gehele aarde ging bevolken.

Doordat er , even plat gezegd, geen verse aanvoer van Nephilim-genen meer was (want zij verlieten de aarde toen hun planeet dicht genoeg in de buurt was, waardoor zij met hun ruimteschepen konden terugkeren), werd de mens nog maar gemiddeld 70 jaar.

De Nephilim, wat betekent: zij die uit de hemel nederdaalden, zijn voor goden aangezien. Zij hadden spijt van hun experiment. Niet God de Vader berouwt het dat Hij mensen maakte, nee, de boze Nephilim Enlil berouwde dat. En hij dacht dat op te lossen door de mensen te laten omkomen in de catastrofe van de zondvloed.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 06 feb 2017, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Er zijn, naast de Anunnaki, meerdere soorten buitenaardsen op aarde geweest, en uit meerdere experimenten zijn meerdere mensensoorten voortgekomen. Daar komen de rassenverschillen vandaan. En die verschillende soorten buitenaardsen komen af en toe kijken wat er van hun experiment is gekomen.

Wij lopen met onze mogelijkheden nog zeer ver achter op de Nephilim. We hebben weliswaar zonnepanelen tegenwoordig, maar dit kunnen wij nog niet, effe tanken bij de zon: https://www.youtube.com/watch?v=Jlo_7iPGDYQ&app=desktop
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Erfzonde

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:Dat voor jou alles een sprookje is, dat aan jouw platlandse religieuze opvattingen en eenzijdige kennis voorbij gaat, dat weten we nou wel. Off-topic is het zeer beslist niet, maar dat je ook dat niet inziet, vind ik ook niet zo verwonderlijk. De werkelijkheid haalt je vanzelf een keertje in. Dan zullen wij nog wel zien wie hier sprookjes verkondigen en wie niet.
Tja, wat moet je met dit soort kinderachtig en dom ad hominem gezwets ...
Ik denk dat negeren het beste is ...
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

Yolanda_dB schreef: of een aanvullend stukje schepping omdat God wat is vergeten of wat fout heeft gedaan,
maar een nadere uitwerking van het scheppingsverhaal.
Het blijft wel een verhaal dat is opgeschreven door mensen.
God was niet wat vergeten, de mens heeft het heel wat gecensureerd. Bekijk hoe we nu ijslammetjes maken bij onze communie en geen echte lammen meer slachten. Allemaal censuur.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

callista schreef: Daarom verschillen de twee scheppingsverhalen ook.
In Genesis 1 schiep God de mens..man en vrouw schiep hij hen..tegelijk dus..,
In Genesis 2 schiep God volgens de Scheppingsmythe in de Bijbel eerst Adam en daarna Eva uit een rib van Adam.
Nadat Lillith weggestuurd werd vanwege het patriarchaal worden van de bijbelschrijvers is er het een en ander verdwenen uit de Bijbel......en aangepast
Voor het monotheïsme was er een polytheïsme. Rond de tijden van Mozes wordt dat pas herleid naar één God.
Het spreekt voor zich dat dat polytheïsme verketterd werd en des duivels was.
Het boek van Henoch beschrijft de zondeval veel beter dan de bijbel.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:Dat voor jou alles een sprookje is, dat aan jouw platlandse religieuze opvattingen en eenzijdige kennis voorbij gaat, dat weten we nou wel. Off-topic is het zeer beslist niet, maar dat je ook dat niet inziet, vind ik ook niet zo verwonderlijk. De werkelijkheid haalt je vanzelf een keertje in. Dan zullen wij nog wel zien wie hier sprookjes verkondigen en wie niet.
Tja, wat moet je met dit soort kinderachtig en dom ad hominem gezwets ...
Ik denk dat negeren het beste is ...

Ik denk dat je er verstandiger aan doet jezelf eens wat vaker te negeren.

Hoeveel mensen onder de gelovigen, zullen strakjes dankzij dit soort gedrag en zo'n benepen geesteshouding en omgang met de Bijbel, waar jouw vorm van religie van getuigt (niemand hier is zo "ad hominem" als jijzelf, alleen doe je het geslepen, je zet mensen weg als complotdenkers en als sprookjesvertellers, omwille van het behoud van je vleselijke religie, hoe goedkoop) hun geloof verliezen als de Nephilim alias Anunnaki voor hun neus staan? Hoeveel mensen zullen in dat geval hun geloof verliezen, omdat door de geesteshouding van hun vleselijk religieuze achterban, de religieuze leiders het niet hebben aangedurfd op tijd de héle waarheid te vertellen?

De Heilige Schrift beschrijft dat de mensen het zullen besterven van angst als de kosmische gebeurtenissen rondom de komst van "de rebelse planeet" (aldus de - als ik mij goed herinner - vorige Paus, die planet X alias Nibiru zo noemde, omdat zijn baan afwijkend is van alle andere planeten voor zover wij die kennen) optreden.

De Heilige Schrift beschrijft ook dat wij het uiteindelijk niet moeten hebben van hemellichamen en ruimteschepen, maar van Christus. Voor Zijn Koninkrijk geldt:
Jes.60:19-21 Uw zon zal niet meer ondergaan; noch uw maan zal zich terugtrekken, want de Heere zal voor u een eeuwig licht zijn, en de dagen van uw rouw zullen ten einde zijn.
CHRISTUS IN U, DE HOOP DER HEERLIJKHEID

Paulus schreef over "het geheimenis dat eeuwen en geslachten lang verborgen is geweest, maar dat nu wordt geopenbaard aan Zijn heiligen". Dit geheimenis is "Christus in u, de hoop der heerlijkheid" (Col.1:26-27).

De heerlijkheid, waarvan hier sprake is, is niet de hemel, maar zoonschap. Dat is de hoogste heerlijkheid, die God ooit heeft beloofd en ooit zal geven. "De heerlijkheid, die U Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven" (Joh.17:22). "Die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld van Zijn Zoon, opdat Hij de Eerstgeborene zou zijn onder veel broeders; en die Hij tevoren bestemd heeft, die heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, die heeft hij ook gerechtvaardigd; en die Hij ook gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt" (Rom.8:29-30). U leest hier zwart op wit, wat verheerlijking is: het verkrijgen van zoonschap!

Wie op zoonschap hoopt, moet zijn weg volkomen op de Heer wentelen. Jezus navolgen is de weg. Hij is de enige hoop der heerlijkheid. Hij is de Zoon van God, die door Zijn Geest ook in u zoonschap wil bewerken. Hij wil iedere stap in uw leven bepalen. "Want allen die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods" (Rom. 8:14). Christus in u is de hoop der heerlijkheid. Niet Christus in de lucht, Christus in de hemel of Christus in Jeruzalem. Nee, het is Christus in ons. En ook dat wordt op Zijn tijd duidelijk openbaar. Want “als Christus, die ons leven is, verschijnt, zal ook u met Hem verschijnen in heerlijkheid” (Col.3:4).

http://www.in-geest-en-waarheid.nl/apokalup.htm
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 06 feb 2017, 21:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door callista »

@Fundamenteel
In de eerste boeken van de Bijbel is het polytheïsme inderdaad nog duidelijk te zien.
Ook God in de vergadering van Goden...waar ook Satan bij was.

Zeker ook hier "Laat ONS mensen maken naar ons beeld en onze gelijkenis."
Zou mede kunnen wijzen op de vrouw van God..Ashera....(Astarte)bij de Joden nog wel bekend, maar later uit de Bijbel verdwenen
Ergens in Jesaja denk ik nog wel aangehaald...maar dan in het negatieve.

Dan wordt er nog gesproken over de God El en de Stamgod Jahwe, die volgens mij pas samengevoegd werden tot 1 God, nl. JHWH ten tijde van auteurs van Deuteronomium, m.a.w. Dat toen het monotheïsme echt begon.
Laatst gewijzigd door callista op 06 feb 2017, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

Inderdaad, de invloeden ervan zijn sterk.

Zou men met ons niet ook de engelen bedoelen?
Je ziet ook dat ze verwarring in onze taal brengen omdat wij een stad met de toren van babylon wensen te bouwen.
In het boek van Henoch lees je hoe gevallen engelen de mensen geheime zaken leren. Wapens maken, stenen bewerken, steden bouwen, ...
Later wordt dat allemaal weggevaagd door Gods toorn.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door callista »

Ik denk wat men nu engelen noemt eigenlijk van oorsprong goden waren
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

Wellicht. En dan rijst de vraag, beïnvloeden zij het leven werkelijk dagelijks?
En is er dan een darkside en lightside ? Of werken zij samen voor die Ene Alpha en Omega?
Wij mensen kaderen alles wel in naar goed en slecht, maar daarom hebben wij het niet altijd bij het rechte einde.
Imperfect is de mens, dat doet me wel vragen stellen bij God.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door callista »

Fundamenteel schreef:Wellicht. En dan rijst de vraag, beïnvloeden zij het leven werkelijk dagelijks?
En is er dan een darkside en lightside ? Of is werken zij samen voor die Ene Alpha en Omega?
Wij mensen kaderen alles wel in naar goed en slecht, maar daarom hebben wij het niet altijd bij het rechte einde.
Imperfect is de mens, dat doet me wel vragen stellen bij God.
Ik denk het niet...dat zij het leven werkelijk beïnvloeden, maar dat het meer in de hoofden van ons mensen zit omdat er dingen gebeuren waarop wij geen invloed hebben maar die ons overkomen en dan willen we er een verklaring voor hebben of een oorzaak.

Tja..licht en donker, dag en nacht..ze kunnen niet zonder elkaar bestaan.
Maar daarmee lijkt mij het donker nog niet slecht te noemen

Ik denk eigenlijk dat het polytheïsme verdraagzamer is dan het monotheïsme
De abrahamitische religies zijn imo verre van verdraagzaam..met als oorsprong een oorlogsgod....
Dan liever het Paganisme waar jij eerder naar verwees.

Moeilijk.
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

callista schreef: Ik denk het niet...dat zij het leven werkelijk beïnvloeden, maar dat het meer in de hoofden van ons mensen zit omdat er dingen gebeuren waarop wij geen invloed hebben maar die ons overkomen en dan willen we er een verklaring voor hebben of een oorzaak.

Tja..licht en donker, dag en nacht..ze kunnen niet zonder elkaar bestaan.
Maar daarmee lijkt mij het donker nog niet slecht te noemen

Ik denk eigenlijk dat het polytheïsme verdraagzamer is dan het monotheïsme
De abrahamitische religies zijn imo verre van verdraagzaam..met als oorsprong een oorlogsgod....
Dan liever het Paganisme waar jij eerder naar verwees.

Moeilijk.
Ach het polytheïsme kan gruwelijker dan het monotheïsme zijn. Kijk maar hoe oudere culturen mensen offerden voor goden.

Nu of deze "engelen" in onze hoofden zitten kan wel eens kloppen. Maar wat oefent dan invloed uit op deze mensen dat het in hun hoofd ontstaat? En niet in één, maar in bijna alle culturen spreekt men van goden, engelen, demonen. Het is geen mindfart, het is een werkelijk fenomeen dan leeft onder de mensen zoals ufo's en slaapverlamming etc.

Nu denk ik dat we aan een nieuw topic toe zijn, want dit neigt nu geweldig off topic te gaan.
Concreet, kan de samenstand van sterrenstelsels, planeten het denken van mensen beïnvloeden? Zoals horoscopen van elkaar gelijkaardigheden vertonen. Maar dan rond de tijd van Adam en Eva was er een "invloed" van "iets" dat voor alle mensen op ging. Wat het ook moge geweest zijn. Genesis spreekt van een slang en een boom. Later dat gevallen engelen ons dingen leren.
Gevallen engelen, zij die van de hemel op aarde neestrijken dus?

De taal was nog niet zo ver ontwikkeld als vandaag, mensen hadden geen benaming voor wat ze meemaakten. En zo is wellicht het polytheïsme ontstaan. Men stak alles op de goden, men wist niet beter. :)
Het paganisme is overigens een breed begrip. Overheen de eeuwen is dat ruim uit context getrokken.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:Wellicht. En dan rijst de vraag, beïnvloeden zij het leven werkelijk dagelijks?
En is er dan een darkside en lightside ? Of werken zij samen voor die Ene Alpha en Omega?
Wij mensen kaderen alles wel in naar goed en slecht, maar daarom hebben wij het niet altijd bij het rechte einde.
Imperfect is de mens, dat doet me wel vragen stellen bij God.
Dan heb je het nu over het ongeziene, onstoffelijke he. Dat die invloed er is staat voor mij vast.

Uit het moderne bijna dood onderzoek weten we in ieder geval dat onstoffelijke entiteiten interactie zoeken met stoffelijke entiteiten. Zo zag dr. George G. Ritchie (zie ook zijn eigen beschreven ervaring in zijn boekje "Terugkeer uit de dood", op latere leeftijd is hij een belangrijk onderzoeker geworden van de BDE) dat entiteiten in een café door drinkende personen heen mee probeerden te drinken. Wat natuurlijk niet lukte. (by the way....over een "hel" gesproken :? )

Het bedrijf "Thunder energies corporation", meer specifiek dr. Santilli, lijkt bewezen te hebben dat er ook nog ongeziene entiteiten van een andere aard (antimaterie) om ons heen zijn. : https://m.youtube.com/watch?v=_gRC2q_VLEM Sommigen zijn van mening dat het een hoax is. Als dat zo is, dan is deze wetenschapper (want dat is hij wel echt, dr. Santilli heeft in diverse wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd en dat lukt iemand niet zomaar) raar maar ook gevaarlijk (voor zijn eigen beroepseer gevaarlijk) bezig. Opvallend vind ik het kruis op zijn revers. Daar vond ik dit nog over: https://m.youtube.com/watch?v=gro8SHWYfYY

Het bedrijf bestaat in ieder geval werkelijk http://thunder-energies.com
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 07 feb 2017, 00:04, 6 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Erfzonde

Bericht door Yolanda_dB »

Anja schreef:(niemand hier is zo "ad hominem" als jijzelf, alleen doe je het geslepen, je zet mensen weg als complotdenkers en als sprookjesvertellers, omwille van het behoud van je vleselijke religie,
Sorry, ik ben niet degene die mensen "wegzet".
Mensen zoals jij doen dat al meer dan gewenst ...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:(niemand hier is zo "ad hominem" als jijzelf, alleen doe je het geslepen, je zet mensen weg als complotdenkers en als sprookjesvertellers, omwille van het behoud van je vleselijke religie,
Sorry, ik ben niet degene die mensen "wegzet".
Mensen zoals jij doen dat al meer dan gewenst ...
Kom op dames, gedraag jullie eens als dames, of moet ik met de roede komen! :naughty:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

Anja schreef: Dan heb je het nu over het ongeziene, onstoffelijke he. Dat die invloed er is staat voor mij vast.

Uit het moderne bijna dood onderzoek weten we in ieder geval dat onstoffelijke entiteiten interactie zoeken met stoffelijke entiteiten. Zo zag dr. George G. Ritchie (zie ook zijn eigen beschreven ervaring in zijn boekje "Terugkeer uit de dood", op latere leeftijd is hij een belangrijk onderzoeker geworden van de BDE) dat entiteiten in een café door drinkende personen heen mee probeerden te drinken. Wat natuurlijk niet lukte. (by the way....over een "hel" gesproken :? )

Het bedrijf "Thunder energies corporation", meer specifiek dr. Santilli, lijkt bewezen te hebben dat er ook nog ongeziene entiteiten van een andere aard (antimaterie) om ons heen zijn. : https://m.youtube.com/watch?v=_gRC2q_VLEM Sommigen zijn van mening dat het een hoax is. Als dat zo is, dan is deze wetenschapper (want dat is hij wel echt, dr. Santilli heeft in diverse wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd en dat lukt iemand niet zomaar) raar maar ook gevaarlijk (voor zijn eigen beroepseer gevaarlijk) bezig. Opvallend vind ik het kruis op zijn revers. Daar vond ik dit nog over: https://m.youtube.com/watch?v=gro8SHWYfYY

Het bedrijf bestaat in ieder geval werkelijk http://thunder-energies.com
Waarom is deze gevaarlijk bezig? In mijn cultuur is dit de normaalste zaak. Deze "entiteiten" worden zelfs uitgenodigd in bed.
What the bleep do we know? :) Angst weerhoudt mij en wellicht de meesten de ware aard van iets te onderzoeken.
Nieuwsgierig is de mens, maar het moet wel binnen het normale veld bevinden, want wanneer alles bekend weg geeft vervaagt de comfortzone. Zodra zich iets buiten het veld van de comfort zone bevindt neemt angst veelal over en hoe zuiver is de ervaring dan nog?
Ik herinner in mijn jeugd op te gaan in een geheel en eenheid te beleven met mijn hele omgeving. Ik ervoer liefde en kon mijn religie geestelijk uitbarsten tot een manifest van euforie.
Waarom er hedendaags zoveel angst bij komt kijken, het is alsof ik in een tijdperk leef waarin iets groots gaat gebeuren.
Het samenspel der dingen of zoiets.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
peda
Berichten: 20637
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door peda »

Waarom wordt er onderling toch zo moeilijk op elkaar gereageerd bij verschil in inzicht?
Wanneer ik terug ga naar Genesis 1 en 2, dan zijn de volgende visies in omloop.
De orthodoxe visie weergegeven door Yolanda. God is de bron, Mozes is doorgever en er zijn geen meerdere verhalen, immers God vergist zich nooit. Genesis 1 en 2 hebben precies dezelfde inhoud, er is sprake van aanvulling.
De liberale opvatting. Er zijn meerdere bronnen en meerdere verhalen. Mozes is als doorgever uit beeld. De oude Jahwisten en de honderden jaren latere priesterschriften, geven samen het beeld van Genesis. Genesis 1 en Genesis 2 zijn derhalve ontstaan uit verschillende bronnen. God die zich niet kan vergissen, is verdwenen.
De Redactoren. Zij verzamelden nog veel later de verschillende verhalen die in omloop waren, analyseerden de verhalen en brachten een eigen homogene editie qua boodschap uit.
De ultra liberale opvatting, zoals weergegeven door Callista c.s. Deze opvatting ziet nog sporen van eerdere polytheïstische gedachten in het werk van de Redactoren en constateert dat de Redactoren in hun streven naar homogeniteit bepaalde verhalen gecensureerd hebben. De vrouw naast Eva bijvoorbeeld.
Het zijn alle drie opvattingen die naast elkaar bestaan, maar de verschillende boodschappen geven aanleiding tot groot onderling ongenoegen.
De reden is in mijn ogen duidelijk. God is de auteur van de bijbelinhoud, of God wordt door de stromingen verkeerd geciteerd of de mens heeft de redactie over de inhoud van de bijbel boodschap. Die keuze voor de subjektief juiste opvatting veroorzaakt de twist.
Zoals de discussie tussen naturalist en theist, waarbij God ook op basis van argumenten door de eerste aan de zijkant wordt geschoven. De keuze voor God, of de keuze zonder God, het kan kennelijk maar moeilijk behapt worden. En dat is in mijn ogen jammer.
Laatst gewijzigd door peda op 07 feb 2017, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:
Anja schreef: Dan heb je het nu over het ongeziene, onstoffelijke he. Dat die invloed er is staat voor mij vast.

Uit het moderne bijna dood onderzoek weten we in ieder geval dat onstoffelijke entiteiten interactie zoeken met stoffelijke entiteiten. Zo zag dr. George G. Ritchie (zie ook zijn eigen beschreven ervaring in zijn boekje "Terugkeer uit de dood", op latere leeftijd is hij een belangrijk onderzoeker geworden van de BDE) dat entiteiten in een café door drinkende personen heen mee probeerden te drinken. Wat natuurlijk niet lukte. (by the way....over een "hel" gesproken :? )

Het bedrijf "Thunder energies corporation", meer specifiek dr. Santilli, lijkt bewezen te hebben dat er ook nog ongeziene entiteiten van een andere aard (antimaterie) om ons heen zijn. : https://m.youtube.com/watch?v=_gRC2q_VLEM Sommigen zijn van mening dat het een hoax is. Als dat zo is, dan is deze wetenschapper (want dat is hij wel echt, dr. Santilli heeft in diverse wetenschappelijke tijdschriften gepubliceerd en dat lukt iemand niet zomaar) raar maar ook gevaarlijk (voor zijn eigen beroepseer gevaarlijk) bezig. Opvallend vind ik het kruis op zijn revers. Daar vond ik dit nog over: https://m.youtube.com/watch?v=gro8SHWYfYY

Het bedrijf bestaat in ieder geval werkelijk http://thunder-energies.com
Waarom is deze gevaarlijk bezig? In mijn cultuur is dit de normaalste zaak. Deze "entiteiten" worden zelfs uitgenodigd in bed.
What the bleep do we know? :) Angst weerhoudt mij en wellicht de meesten de ware aard van iets te onderzoeken.
Nieuwsgierig is de mens, maar het moet wel binnen het normale veld bevinden, want wanneer alles bekend weg geeft vervaagt de comfortzone. Zodra zich iets buiten het veld van de comfort zone bevindt neemt angst veelal over en hoe zuiver is de ervaring dan nog?
Ik herinner in mijn jeugd op te gaan in een geheel en eenheid te beleven met mijn hele omgeving. Ik ervoer liefde en kon mijn religie geestelijk uitbarsten tot een manifest van euforie.
Waarom er hedendaags zoveel angst bij komt kijken, het is alsof ik in een tijdperk leef waarin iets groots gaat gebeuren.
Het samenspel der dingen of zoiets.
Goedemorgen Fundamenteel :) ,

Ik denk dat je met je gedachten per ongeluk bij een andere topic was toen je vanmorgen antwoordde? Ik schreef: "sommige zijn van mening dat het een hoax is. Als dat zo is, dan is deze wetenschapper gevaarlijk bezig is

Niks angst dus, gewoon een constatering. Als.....dan. Indien dus. Mijn bericht ging niet over individuele religieuze ervaringen maar over wetenschap.

Of vind jij het niet gevaarlijk en verwerpelijk indien een gewaardeerd wetenschapper die toch wel zijn strepen heeft verdiend in zijn tak van sport, de boel op zou lichten? Ik vind dat als wetenschapper een zeer kwalijke zaak. Net zoals de wandaden van een Diederik Stapel.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Anja schreef:
Yolanda_dB schreef:
Anja schreef:Nee hoor, Genesis 2 weerlegt niks Genesis 1. Het beschrijft een volgende fase in de val. En Callista legt dat mijns inziens prima uit. Dat betekent nog niet dat de vrouw in Genesis 1 Lilith heette. Mij persoonlijk boeit dat niet, Genesis 1 beschrijft precies wat Johannes ook beschrijft, namelijk dat alles en iedereen uit God is ontstaan en dat er niets is ontstaan dat niet uit God is ontstaan.

Het tweede scheppingsverhaal uit de Bijbel, het ribbetjesverhaal, is in vele culturen bekend, en is van oorsprong afkomstig uit de oudste religieuze geschriften op aarde, de Soemerische kleitabletten.

... [knip] ...
Een leuk sprookje, maar het zal voor jou vast niet als een verrassing komen dat ik hierin ook echt niets meer zie dan een sprookje ...
En steeds verder off-topic ook ...
Dat voor jou alles een sprookje is, dat aan jouw platlandse religieuze opvattingen en eenzijdige kennis voorbij gaat, dat weten we nou wel. Off-topic is het zeer beslist niet, maar dat je ook dat niet inziet, vind ik ook niet zo verwonderlijk. De werkelijkheid haalt je vanzelf een keertje in. Dan zullen wij nog wel zien wie hier sprookjes verkondigen en wie niet.

De Nephilim gingen zich na de creatie van de mens voortplanten met die mens. De Nephilim, de Anunnaki, hadden dus vervolgens zelf ook sex met homo sapiens vrouwen. Het genetische experiment van de Nephilim begon dus danig uit de klauwen te lopen. Hun planeet kwam - zoals gewoonlijk eens in de 3600 jaar - wederom in de buurt van de aarde. De Nephilim wisten dat dit, in combinatie met andere kosmische invloeden van planeetstanden, een enorme vloed over de aarde zou teweeg brengen. Zij zagen dit als de oplossing om het genetische experiment te vernietigen en dus alle mensen ten laten omkomen. Maar de humanoide persoon die de mensen had gemaakt, Enki, kon het niet over zijn hart verkrijgen om de mens helemaal verloren te laten gaan. Hij ging tegen de orders van zijn meerdere en tevens broer, Enlil, in, en vertelde Noach van achter een muur wat er zou gaan gebeuren en dat hij de ark moest bouwen. En zo is het geschied dat de homo sapiens de gehele aarde ging bevolken.

Doordat er , even plat gezegd, geen verse aanvoer van Nephilim-genen meer was (want zij verlieten de aarde toen hun planeet dicht genoeg in de buurt was, waardoor zij met hun ruimteschepen konden terugkeren), werd de mens nog maar gemiddeld 70 jaar.

De Nephilim, wat betekent: zij die uit de hemel nederdaalden, zijn voor goden aangezien. Zij hadden spijt van hun experiment. Niet God de Vader berouwt het dat Hij mensen maakte, nee, de boze Nephilim Enlil berouwde dat. En hij dacht dat op te lossen door de mensen te laten omkomen in de catastrofe van de zondvloed.

Ter aanvulling: http://absolutetruth613.blogspot.nl/201 ... ibiru.html

https://www.enki-village.com/undergroun ... world.html

En lees dan wat je Bijbel beschrijft over wat de elite zal doen in de eindtijd...... (nl. zich verbergen, onder de grond en in grotten)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

De erfenis van Abraham betreft volgens mij geen zonde.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Piebe 2.2 schreef:
Yolanda_dB schreef:
Piebe 2.2 schreef:Als de mens van nature slecht is en tot geen goed in staat, hoezo is zijn Schepper dan een haar beter?
Omdat DE Schepper NIET van nature slecht is.
Overigens heeft God de mens niet zo geschapen, maar heeft de mens daar (op ingeven van de slang) zelf voor gekozen.
Tja, zoals jij redeneert is het zelfs Adams eigen schuld dat hij geboren werd in de hof van Eden. Het is duidelijk dat je niet in het strafrecht zit en gelukkig maar!
Yolanda heeft hierin natuurlijk wel gewoon gelijk. God Vader-Zoon-Heilige Geest, is geen leugenaar. Onze Vader liegt niet. De zondeval was geenszins "de bedoeling" en de slang was niks niet God. Jezus, Bijbel en Christendom laten daar geen twijfel over bestaan. De Vader liegt niet tegen Zijn kinderen.

De duivel is een mensenmoorder vanaf den beginne, zegt Onze Heer Jezus. Onder de gnostici waren er helaas net als in de kerk mensen die (al of niet bewust) dienaren waren van het kwaad. Zij hebben het Evangelie en het onderwijs van Jezus op naar mijn mening gruwelijke wijze verdraaid en geweld aangedaan. De draak, de oude slang, het kwaad, zal gebonden en uiteindelijk vernietigd worden.

http://www.holyhome.nl/bpl-139.html
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door callista »

Ach, de geïnstitutioneerde religies hebben zo hun eigen aangeleerde "waarheden" en dogma's :w
Wie wat verder kijkt---en ook naar de achtergronden van het christendom---- komt tot geheel andere bevindingen
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:Ach, de geïnstitutioneerde religies hebben zo hun eigen aangeleerde "waarheden" en dogma's :w
Wie wat verder kijkt---en ook naar de achtergronden van het christendom---- komt tot geheel andere bevindingen
Als je even wat langer nadenkt, kom je er vanzelf achter wat een intens ziekelijke gedachte er schuilt achter de gedachte dat het de bedoeling was van de Vader dat de mens "van de boom van goed en kwaad" zou "eten". Daar schuilt namelijk de gedachte achter dat een vader tegen een kind liegt, én dat dat nodig zou zijn om het kind ergens toe te bewegen..... en dán nog tot iets dat hem kwaad doet. Dit is naar mijn mening en bevinding een dwaling van de bovenste plank. Zoals het ook een dwaling is te denken dat alles wat eventueel buitenaards is en wat over een verder gevorderde techniek beschikt, vast ook wel "goed" zal zijn...... Techniek lost immers alles op toch? En techniek getuigt van een uitmuntende moraal toch? Of zou het misschien zo zijn dat er tussen die twee dingen niet noodzakelijkerwijs een verband is, dat het beschikken over "hoogstaande" techniek niet per defnitie betekent dat een levend wezen die die techniek heeft, een even hoogstaande moraal heeft.....
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door callista »

Als je even wat verder nadenkt kom je er achter dat God de mens in de val heeft laten lopen
Of dat de Slang Hem te slim af was en God daarna in woede uitbarstte vanwege Zijn verlies.

Sowieso zou een Alwetende God alles van te voren moeten weten en dat bleek niet het geval...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef:Als je even wat verder nadenkt kom je er achter dat God de mens in de val heeft laten lopen
Absoluut, uit het hele verhaal blijkt dat Adam moest zondigen van God. Doch is verder denken voor sommigen als een verboden boom. :lol:
callista schreef: Sowieso zou een Alwetende God alles van te voren moeten weten
Dat is precies waarom ik de mening ben toegedaan dat Adam moest zondigen. De verboden boom stond nota bene in het midden van de hof! Het is me bekend dat God stom is volgens sommigen, maar zo stom? :shock:
callista schreef:en dat bleek niet het geval...
Dat zeggen christenen ook, maar er zijn ook intens zieke geesten die daar anders over denken en die geloven dat God alwetend is.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende