Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:
ineke-kitty schreef:
Zolderworm schreef:
Piebe 2.2 schreef:Ja, ze hebben geen hel na de dood maar voorafgaand aan. Want als je JG bent mag niks, je mag je eigen verjaardag niet eens vieren op straffe van een kooigevecht met de paus.
Er zijn mensen voor wie het puur genot is om zichzelf te straffen. Daar gaan ze van uit hun dak.
En dan maar roepen dat het minste wat je kan doen is de ander "snappen" en zo niet, per direct van het forum verwijderd moet worden. Dat jij e.a. Alpha niet begrijpen kan best zo zijn, maar hou eens op met stigmatiseren van zijn geloofsovertuiging.
Neen, waarom zou ik? Alpha moet maar een keer ophouden mij op zaterdagochtend zo vroeg te wekken.
Ik kan je niet gewekt hebben. :naughty:
Anderen kunnen dat gedaan hebben, wanneer je rond 10.30 h nog in je nest ligt.
De meeste mensen zijn dan al lang op.
Het is best gevaarlijk om zo lang in je nest te liggen, de meeste mensen sterven daar. :(
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

Alpha schreef:
ineke-kitty schreef:
Zolderworm schreef:
Piebe 2.2 schreef:Ja, ze hebben geen hel na de dood maar voorafgaand aan. Want als je JG bent mag niks, je mag je eigen verjaardag niet eens vieren op straffe van een kooigevecht met de paus.
Er zijn mensen voor wie het puur genot is om zichzelf te straffen. Daar gaan ze van uit hun dak.
En dan maar roepen dat het minste wat je kan doen is de ander "snappen" en zo niet, per direct van het forum verwijderd moet worden. Dat jij e.a. Alpha niet begrijpen kan best zo zijn, maar hou eens op met stigmatiseren van zijn geloofsovertuiging.
Dank je.
Sommigen krijgen een kick van om anderen (of anders denkenden) te vernederen. (Luk. 14:11a).
Ik begrijp niet dat jij hier nog een podium krijgt.
Je staat alleen maar op je zeepkist
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door ineke-kitty »

Zolderworm schreef:
ineke-kitty schreef: Dan horen mensen die alleen maar hun ongeloof opdreunen hier volgens mij ook niet thuis.
Ik ken hier geen niet-christenen met wie je niet een redelijk gesprek kunt voeren. Alleen al je neiging om de mensen hier in te delen in gelovigen en ongelovigen vind ik tamelijk onnozel.
Dat kan jij wel onnozel vinden, maar dit forum bestaat nu eenmaal uit gelovigen en ongelovigen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Alpha »

Piebe 2.2 schreef:Wisten jullie trouwens dat het een topgeheim is wie de NWV vertaling hebben samengesteld? Dat vind ik ook sektarisch want op die manier hoeven ze zich nooit te verantwoorden voor hun keuzes. Daaruit blijkt duidelijk dat het WTG een sekte is en dat haar aanhangers zich slaafs hebben te schikken in wat er door hun meerderen beweerd wordt.
De bekende afvalligen praat.

De vertalers van de NWV hebben contractueel bepaald dat zij alle eer aan JHWH willen geven en niet aan zichzelf.
Jg houden zich aan hun contractuele verplichtingen.
Jg zijn trouwens niet de enigen, die de namen hun vertalers niet openbaren.
In de middeleeuwen was dat overigens heel gebruikelijk.

Er werken nu duizenden vertalers aan de NWV om deze in 100den talen beschikbaar te krijgen.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door ineke-kitty »

callista schreef:
Zolderworm schreef:
ineke-kitty schreef: Dan horen mensen die alleen maar hun ongeloof opdreunen hier volgens mij ook niet thuis.
Ik ken hier geen niet-christenen met wie je niet een redelijk gesprek kunt voeren. Alleen al je neiging om de mensen hier in te delen in gelovigen en ongelovigen vind ik tamelijk onnozel.
Misschien kan ineke-kitty dan diegenen waar ze op doelt bij naam en toenaam noemen....en met onderbouwing.?
Zo is het een loze opmerking.
Ach, moet ik nu werkelijk namen gaan noemen Callista, die alleen maar bezig zijn om het bestaan van God en Zijn Woord te ontkennen? Hoe onnozel denk je dat ik ben?
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Dirk »

callista schreef:Ik begrijp niet dat jij hier nog een podium krijgt. Je staat alleen maar op je zeepkist
Ja, en? Volgens jou zijn er meer die op een zeepkist staan. Je hoeft het niet te lezen. Je kunt ook lid worden van een ander forum, bijvoorbeeld http://forum.hobbydoos.nl/. In een geloofsforum kom je nu eenmaal mensen tegen die graag op zeepkisten staan. Waar het hart vol van is, callista....
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

ineke-kitty schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef:
ineke-kitty schreef: Dan horen mensen die alleen maar hun ongeloof opdreunen hier volgens mij ook niet thuis.
Ik ken hier geen niet-christenen met wie je niet een redelijk gesprek kunt voeren. Alleen al je neiging om de mensen hier in te delen in gelovigen en ongelovigen vind ik tamelijk onnozel.
Misschien kan ineke-kitty dan diegenen waar ze op doelt bij naam en toenaam noemen....en met onderbouwing.?
Zo is het een loze opmerking.
Ach, moet ik nu werkelijk namen gaan noemen Callista, die alleen maar bezig zijn om het bestaan van God en Zijn Woord te ontkennen? Hoe onnozel denk je dat ik ben?
Wie promoot hier zijn/haar ongeloof?
Dat was het punt...wat jij inbracht
Voorbeelden graag...en argumenten
Laatst gewijzigd door callista op 07 apr 2017, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Alpha »

Les eens zelf de =Bijebl?
Piebe 2.2 schreef:Ach, het preterisme word ik zo vaak op aangevallen, recentelijk noemde Dirk me hieromtrent nog een werktuig van satan. Dus, wat dat betreft ben ik nog mild tegenover Alpha en bovendien heb ik niks tegen hem als mens, alleen tegen zijn wraakzuchtige God wiens bloeddorst niet te lessen is. Indien jij gelooft dat God nogmaals zich zal wreken dan denk ik net zo over jouw geloof.
Lees eens zelf de Bijbel?

Hoeveel teksten moet ik aanhalen om het tegendeel te tonen?

Wanneer ik jouw huis molesteer doe je dan niets?
Laat je dat zonder slag of stoot toe?

De schepper waarschuwt dat hij dat niet lang zal toelaten.
Hij zal diegene verderven, die de aarde verderven.
Je kan dan later nooit zeggen: ik wist het niet, nee, je hebt het niet gewild, het is JOUW keuze..
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

:? :lol:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Alpha »

Ik probeer
Zolderworm schreef:
ineke-kitty schreef: Waarom zou je? Alpha gaat toch ook jou niet aanvallen op je preterisme? Alpha getuigt hier van ZIJN geloof, en dat is zijn goed recht, zoals iedereen hier mag "getuigen" van zijn/haar overtuiging, al dan niet christelijk. Dat een overtuiging niet altijd begrepen wordt is van een andere orde, en beslist geen reden om iemand het forum te ontzeggen, zoals Zolderworm graag zou zien gebeuren.
Het is hier niet de bedoeling om van je geloof te getuigen, maar om met elkaar in gesprek te gaan, waarbij je serieus naar elkaars opvattingen luistert, en niet altijd maar je eigen geloof op de voorgrond plaatst, en volledig voorbij gaat aan het geloof van een ander. Daarom hoort Alpha volgens mij niet op dit forum thuis. Maar bij jou heb ik ook wel eens twijfels wat dat betreft.
Ik probeer dat te doen, maar JIJ accepteert dat niet, je wilt mij dicteren.
Ik probeer alleen te laten zien, wat de Bijbel leert en JIJ plaatst daar menselijke leer tegenover.
Iedereen mag van zijn overtuiging getuigen, behalve ik.
Jij maakt daar een probleem van en probeert m.i. voortdurend medestanders te rekruteren.
Een dialoog met jou is niet mogelijk, als ik het over de Bijbel heb.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: Ik serveer hem niet af vanwege zijn geloofsovertuiging, maar vanwege zijn onhebbelijkheden en de volstrekte onwil om zich in de opvattingen van anderen te verdiepen, en zijn neiging zijn eigen geloof anderen met het mes op de keel op te dringen. .
Onwil is niet van mijn kant!
Een Jg Bijbelstudie omvat ook inzicht in de opvattingen van anderen en leringen van de diverse religies.
Vervolgens wordt onderzocht waar de geloofsvariaties zijn oorsprong hebben.
Toon aan, dat ik leringen verkondig, die in strijd met de Bijbel zijn.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door ineke-kitty »

callista schreef:
ineke-kitty schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef:
ineke-kitty schreef: Dan horen mensen die alleen maar hun ongeloof opdreunen hier volgens mij ook niet thuis.
Ik ken hier geen niet-christenen met wie je niet een redelijk gesprek kunt voeren. Alleen al je neiging om de mensen hier in te delen in gelovigen en ongelovigen vind ik tamelijk onnozel.
Misschien kan ineke-kitty dan diegenen waar ze op doelt bij naam en toenaam noemen....en met onderbouwing.?
Zo is het een loze opmerking.
Ach, moet ik nu werkelijk namen gaan noemen Callista, die alleen maar bezig zijn om het bestaan van God en Zijn Woord te ontkennen? Hoe onnozel denk je dat ik ben?
Wie promoot hier zijn/haar ongeloof?
Dat was het punt...wat jij inbracht
Voorbeelden graag...en argumenten[/quote

Nee, Callista, degenen die hier hun ongeloof promoten weten dat zelf heel goed, en niet alleen dat, maar zij zijn ook constant bezig de gelovigen in discrediet te brengen, door hen sektarisch te noemen, of te beschuldigen van plagiaat, zoals jij zelf voortdurend doet, zonder bewijzen aan te kunnen voeren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

Alpha schreef:
Zolderworm schreef: Ik serveer hem niet af vanwege zijn geloofsovertuiging, maar vanwege zijn onhebbelijkheden en de volstrekte onwil om zich in de opvattingen van anderen te verdiepen, en zijn neiging zijn eigen geloof anderen met het mes op de keel op te dringen. .
Onwil is niet van mijn kant!
Een Jg Bijbelstudie omvat ook inzicht in de opvattingen van anderen en leringen van de diverse religies.
Vervolgens wordt onderzocht waar de geloofsvariaties zijn oorsprong hebben.
Toon aan, dat ik leringen verkondig, die in strijd met de Bijbel zijn.
Hoepel toch op met deze gemeenplaatsen.....
Hoe vaak moeten we die aangeleerde JG-praat nog aanhoren.?
Kijk op jullie site, daar wordt precies geleerd [ lees: geïndoctrineerd]hoe je andersdenkenden te woord moet staan

Ik heb hier trouwens wel 20 jaar lang JG in huis gehad ----ja, ik liet ze IN huis----en nog nooit dergelijks gehoord zoals jij hier uitkraamt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

ineke-kitty schreef:
callista schreef:
ineke-kitty schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef: Ik ken hier geen niet-christenen met wie je niet een redelijk gesprek kunt voeren. Alleen al je neiging om de mensen hier in te delen in gelovigen en ongelovigen vind ik tamelijk onnozel.
Misschien kan ineke-kitty dan diegenen waar ze op doelt bij naam en toenaam noemen....en met onderbouwing.?
Zo is het een loze opmerking.
Ach, moet ik nu werkelijk namen gaan noemen Callista, die alleen maar bezig zijn om het bestaan van God en Zijn Woord te ontkennen? Hoe onnozel denk je dat ik ben?
Wie promoot hier zijn/haar ongeloof?
Dat was het punt...wat jij inbracht
Voorbeelden graag...en argumenten[/quote

Nee, Callista, degenen die hier hun ongeloof promoten weten dat zelf heel goed, en niet alleen dat, maar zij zijn ook constant bezig de gelovigen in discrediet te brengen, door hen sektarisch te noemen, of te beschuldigen van plagiaat, zoals jij zelf voortdurend doet, zonder bewijzen aan te kunnen voeren.
Blabla..... :clown: ...geen antwoord dus... :w \Had ik ook niet verwacht
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door ineke-kitty »

callista schreef:
ineke-kitty schreef:
callista schreef:
ineke-kitty schreef:
callista schreef:
Misschien kan ineke-kitty dan diegenen waar ze op doelt bij naam en toenaam noemen....en met onderbouwing.?
Zo is het een loze opmerking.
Ach, moet ik nu werkelijk namen gaan noemen Callista, die alleen maar bezig zijn om het bestaan van God en Zijn Woord te ontkennen? Hoe onnozel denk je dat ik ben?
Wie promoot hier zijn/haar ongeloof?
Dat was het punt...wat jij inbracht
Voorbeelden graag...en argumenten[/quote

Nee, Callista, degenen die hier hun ongeloof promoten weten dat zelf heel goed, en niet alleen dat, maar zij zijn ook constant bezig de gelovigen in discrediet te brengen, door hen sektarisch te noemen, of te beschuldigen van plagiaat, zoals jij zelf voortdurend doet, zonder bewijzen aan te kunnen voeren.
Blabla..... :clown: ...geen antwoord dus... :w \Had ik ook niet verwacht
Ja, WEL een antwoord, maar een antwoord dat jou niet bevalt, omdat jij jezelf eraan schuldig maakt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

Mens ga wat nuttigs doen....ipv dat gedraai,en gekonkel....
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Zolderworm »

Zolderworm schreef:
Alpha schreef:
Zolderworm schreef: Ik serveer hem niet af vanwege zijn geloofsovertuiging, maar vanwege zijn onhebbelijkheden en de volstrekte onwil om zich in de opvattingen van anderen te verdiepen, en zijn neiging zijn eigen geloof anderen met het mes op de keel op te dringen. .
Onwil is niet van mijn kant!
Een Jg Bijbelstudie omvat ook inzicht in de opvattingen van anderen en leringen van de diverse religies.
Vervolgens wordt onderzocht waar de geloofsvariaties zijn oorsprong hebben.
Als dat zo is, dan heb je vast wel een mening over de leer van Sri Aurobindo. Wat denk je daarvan? Graag een echt inhoudelijk commentaar.
Toon aan, dat ik leringen verkondig, die in strijd met de Bijbel zijn.
Waarom zou ik me in jouw leer moeten verdiepen, als jij je niet verdiept in de leer die ik voor juist houd, namelijk de leer van Sri Aurobindo? Ik denk dat ik meer van de bijbel weet dan jij van de leer van Sri Aurobindo.
En toen was het stil. :clown:
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Piebe Paulusma »

Piebe 2.2 schreef:Wisten jullie trouwens dat het een topgeheim is wie de NWV vertaling hebben samengesteld? Dat vind ik ook sektarisch want op die manier hoeven ze zich nooit te verantwoorden voor hun keuzes. Daaruit blijkt duidelijk dat het WTG een sekte is en dat haar aanhangers zich slaafs hebben te schikken in wat er door hun meerderen beweerd wordt.
Alpha schreef:De bekende afvalligen praat.
Voor zover mij bekend ben ik nooit lid van het WTG geweest, dus hoe ik in jouw ogen afvallig kan zijn moeten we het nog maar eens over hebben onder het genot van een goed glas pils.
Alpha schreef:De vertalers van de NWV hebben contractueel bepaald dat zij alle eer aan JHWH willen geven en niet aan zichzelf.
Jg houden zich aan hun contractuele verplichtingen.
Jg zijn trouwens niet de enigen, die de namen hun vertalers niet openbaren.
In de middeleeuwen was dat overigens heel gebruikelijk.
Dat je een middeleeuws geloof hebt wist ik wel! En ik wil de mysterieuze mensen achter de NWV geen eer geven maar kritiek.
Alpha schreef:Er werken nu duizenden vertalers aan de NWV om deze in 100den talen beschikbaar te krijgen.
Nou, dat lijkt me wat overdreven. Namen en e-mailadressen graag.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Piebe Paulusma »

Piebe 2.2 schreef:Ach, het preterisme word ik zo vaak op aangevallen, recentelijk noemde Dirk me hieromtrent nog een werktuig van satan. Dus, wat dat betreft ben ik nog mild tegenover Alpha en bovendien heb ik niks tegen hem als mens, alleen tegen zijn wraakzuchtige God wiens bloeddorst niet te lessen is. Indien jij gelooft dat God nogmaals zich zal wreken dan denk ik net zo over jouw geloof.
Alpha schreef:Lees eens zelf de Bijbel?
Dat zal wel moeten want iemand anders leest me er niet uit voor, want ik zit niet bij een kerk of sekte.
Alpha schreef:Hoeveel teksten moet ik aanhalen om het tegendeel te tonen?

Wanneer ik jouw huis molesteer doe je dan niets?
Laat je dat zonder slag of stoot toe?
Ja, ik wacht dan een paar duizend jaar en wreek me op zes miljoen nakomelingen van de dieven. [/sarcasme]
Alpha schreef:De schepper waarschuwt dat hij dat niet lang zal toelaten.
Vind je tweeduizend jaar and counting niet lang? In dat geval: mag ik je huis voor diezelfde korte tijd lenen? Het mijne is nogal woest en ledig. Nee? Beweer dan ook niet dat tweeduizend jaar niet lang is, Pinokkio.
Alpha schreef:Hij zal diegene verderven, die de aarde verderven.
Je kan dan later nooit zeggen: ik wist het niet, nee, je hebt het niet gewild, het is JOUW keuze..
Nou, als je het zo stelt! :lol:

Als je me aan de deur op een dergelijke wijze bedreigt, zal ik meteen straffen in naam van mijn God die geen tweeduizend jaar lang wacht om zich te wreken op onschuldige nakomelingen! Een ontzettend pak op je donder is mijn antwoord op jouw dreigementen. Kom maar langs en maak mijn zaterdag, ik kan wel wat oefening gebruiken! :kiss1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Bonjour »

Het is ook altijd bedenkelijk als een kerk of sekte het financieel plaatje niet openbaar maakt. Zeker als leden een deel van hun inkomen moeten schenken.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Yolanda_dB »

callista schreef:Ik begrijp niet dat jij hier nog een podium krijgt.
Je staat alleen maar op je zeepkist
callista schreef:Hoepel toch op met deze gemeenplaatsen.....
Hoe vaak moeten we die aangeleerde JG-praat nog aanhoren.?
Kijk op jullie site, daar wordt precies geleerd [ lees: geïndoctrineerd]hoe je andersdenkenden te woord moet staan
callista schreef:Mens ga wat nuttigs doen....ipv dat gedraai,en gekonkel....
Dan kaats ik de bal maar weer eens een keer terug:
Ik begrijp niet dat jij met dit soort ge.z.e.i.k hier nog een podium krijgt.
Om Mark Rutte zeer toepasselijk te citeren: "Wat mij dan te binnen schiet, is: pleur dan zelf op ..."
Hoe vaak moeten we nog dit soort off-topic, hypocriete, sfeer-verpestende, op-de-persoon spelende, minachtende opmerkingen van jou aanhoren?!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

Ga een TR indienen ipv hier te zeuren....als je me niet kunt verdragen
Ik zeg tenminste eerlijk waar het op staat ipv me te bedienen van zg. vrome hypocrisie en simpel, zielig "christelijk" geneuzel;
Fijne avond verder.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Yolanda_dB »

callista schreef:Ga een TR indienen ipv hier te zeuren....als je me niet kunt verdragen
Ik zeg tenminste eerlijk waar het op staat ipv me te bedienen van zg. vrome hypocrisie en simpel, zielig geneuzel;
Fijne avond verder.
Kaats ik ook weer terug.
Ga zelf een TR indienen ipv hier te zeuren.
Jouw (in mijn ogen één en al bevooroordeelde en achterlijke) 'eerlijkheid' is in strijd met de regels van het forum en het subforum, iets waarop je anderen maar al te graag aanspreekt.
Hypocriet. Eén en al sfeer- en forum-verpestend hypocriet gezeur ...
[walg]
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door callista »

Yolanda_dB schreef:
callista schreef:Ga een TR indienen ipv hier te zeuren....als je me niet kunt verdragen
Ik zeg tenminste eerlijk waar het op staat ipv me te bedienen van zg. vrome hypocrisie en simpel, zielig geneuzel;
Fijne avond verder.
Kaats ik ook weer terug.
Ga zelf een TR indienen ipv hier te zeuren.
Jouw (in mijn ogen één en al bevooroordeelde en achterlijke) 'eerlijkheid' is in strijd met de regels van het forum en het subforum, iets waarop je anderen maar al te graag aanspreekt.
Hypocriet. Eén en al sfeer- en forum-verpestend hypocriet gezeur ...
[walg]
Rustig maar naar en vervelend mens. :naughty:
Binnenkort ben je van mij af....... :(
Heb jij net zoals ik rust

Jij bent nu niet bepaald een voorbeeld voor het christendom.....eerder het tegendeel.
Maar dat heeft ook zo z'n voordeel.
Yolanda_dB
Berichten: 1526
Lid geworden op: 13 mar 2015, 13:05
Man/Vrouw: V
Locatie: Assen

Re: Welke criteria en handelwijzen binnen (sektarische) christelijke geloofsgroepen zijn uitgesproken bedenkelijk?

Bericht door Yolanda_dB »

callista schreef:Jij bent nu niet bepaald een voorbeeld voor het christendom.....eerder het tegendeel.
:lol: :roll:
Ik ben blij dat ik geen voorbeeld ben van jouw abjecte beeld van het christendom.

En wees blij dat ik mij niet 'voorbeeldig' gedraag.
Dan zouden mijn reacties veel harder en dreigender moeten zijn,
en zou ik - zoals anderen hier op het forum wel doen - hard moeten gaan roepen om verwijdering ...