Na het sterven linea recta naar de hemel

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Petra schreef: 14 apr 2021, 01:12

Wat ik me afvraag... als je in reïncarnatie gelooft.. hoe dat dan in de hemel eraan toegaat.
Ik denk dat je je dan eerst moet afvragen wat er reïncarneert, niet wie er reïncarneert.
Reïncarnatie wil zeggen dat je terugkeert in het vlees, maar dat is natuurlijk niet dezelfde vorm.

Petra toen ze 5 was, was ook een andere vorm dan Petra nu.
En ook geestelijk was ze toen anders dan nu.

De 'wie' welke we zijn heeft helemaal geen vaste vorm, lichamelijk noch geestelijk.
Daarom kijk ik naar wat er wel vast (zijnde) is en dat is bewustzijn.
Kom je je geliefden weer tegen.. maar als die geliefden zijn allemaal meerdere reïncarnaties hebben gehad... welke hemelt er dan ?

Een hemel met daarin de mensen zoals jij ze gekend hebt kan dus helemaal niet bestaan.
Net zo min als dat jouw geliefden de Petra van 15 jaar terug kunnen ontmoeten.
Iedereen die fantaseert over een leven na de dood dient te beseffen dat de vorm welke we zijn (geestelijk en lichamelijk) voortdurend veranderd.

En zeg nou zelf. Veel van onze geliefden zijn oude mensen als ze sterven. Wie wil er nu als een oude man of vrouw in die hemel zitten?
Ik ben nu al een oude man, de vorm die ik ben is net als een oude auto: die mag ook wel eens een keer naar de sloop.

Gelovigen hebben natuurlijk ook een antwoord op deze problemen: een terugkeer in een perfect lichaam!
Maar dat ben 'jij' dan niet meer.....

De enige uitweg kan zijn door dat 'ik' in vraag te stellen en daarmee te begrijpen. Het 'ik' is een (tijdelijke) illusie.
Het Christusbewustzijn echter bevindt zich niet eens in de tijd, waarmee ook alle hemel-vragen zijn afgedaan.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 00:07
Als God zichzelf ervaart, wie moet er dan nog naar de hemel toe?
Snap je de contradictie?
Het deel van jouw drieledig wezen, de ziel, bevindt zich daar al doordat de ziel alomtegenwoordig is. Jouw ziel is het deel van God dat alwetend is, almachtig, liefde, alziend, volmaakt, onkwetsbaar en zonder behoefte (slechts het verlangen zich op empirische wijze te ervaren).

Het deel van jou dat aan de levensreis begon, de geest (mind, ego) deed dit op empirische wijze (onwetend, blanco) gaat zich herenigen met de ziel en alle overige zielen in een metafysisch onstoffelijk lichaam.

Het deel van jou, het lichaam, dat jouw voertuig/instrument was blijft achter in de compacte vorm van een stoffelijk overschot.
Hopper schreef: Middels bewustzijn ziet God door alle ogen. God is zelf alle persoonlijkheden. Die gaan na bewezen dienst gewoon dood en dan komen er weer nieuwe persoonlijkheden. Een never ending story.
Dat klopt maar de geest moet zich dit nog bewust worden. Van onwetendheid, aangevuld met ervaring tot alwetendheid.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 09:52
Het deel van jouw drieledig wezen, de ziel, bevindt zich daar al doordat de ziel alomtegenwoordig is. Jouw ziel is het deel van God dat alwetend is, almachtig, liefde, alziend, volmaakt, onkwetsbaar en zonder behoefte (slechts het verlangen zich op empirische wijze te ervaren).
Dat kan alleen het Christusbewustzijn zijn. Maar daarin tref ik geen 'jouw' of 'mijn' in aan. Dat is het Licht wat schijnt overal in de wereld.
Het deel van jou dat aan de levensreis begon, de geest (mind, ego) deed dit op empirische wijze (onwetend, blanco) gaat zich herenigen met de ziel en alle overige zielen in een metafysisch onstoffelijk lichaam. 
Dat wat onwetend was in mij was een illusie. Ik geloofde dat ik een afgescheiden wezen was, maar in werkelijkheid was dat niet zo en is dat ook nooit geweest.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 09:52
Dat klopt maar de geest moet zich dit nog bewust worden. Van onwetendheid, aangevuld met ervaring tot alwetendheid.
Hallo Messenger,

Hier ga je in tegen jouw eigen opvattingen. De Godsvonk is voor de zelfgekozen verduistering ( zelfbeperking ) op het aardse Alwetend, een God Zelve. Het verblijf op aarde is er niet om Alwetend te worden, maar om in de praktijk ervaringen te doorleven, die in de Alwetendheid in de "" Hemel "' wel degelijk "" geweten "" zijn. Bekend zijn met, kennis dragen van, is wat anders als in de praktijk doorleefd. Zodra de Godsvonk bij terugkeer in de Hemel de verduistering achter zich laat, is de Alwetendheid terug. Aan Alwetendheid kan niets worden toegevoegd, noch kan er aan Alwetendheid wat worden afgehaald.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Ik denk dat er nergens sprake is van "zelfgekozen verduistering".
De illusie vloeit voort uit het menen van een afgescheiden ik van de andere ikjes te zijn.
Deze illusie ontstaat doordat mensen elkaar als vorm zien.
Men meent dan de vorm te zijn.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 14 apr 2021, 01:12
Wat ik me afvraag... als je in reïncarnatie gelooft.. hoe dat dan in de hemel eraan toegaat.
Kom je je geliefden weer tegen.. maar als die geliefden zijn allemaal meerdere reïncarnaties hebben gehad... welke hemelt er dan ?
In de hemel, het onstoffelijke metafysische Rijk, bevinden zich alle zielen. Van hen die overleden zijn en van hen die nog leven. Zielen zijn alomvattend en daardoor overal.

Wij hemelen reeds nu al zonder daarvan bewust te zijn.

Je komt je geliefden weer tegen, je krijgt een levensschouw, je dromen worden manifest, je wordt ondergedompeld in zuivere liefde, je kunt terug in het gangpad van de tijd andere keuzes maken, incarneren in een stoffelijk lichaam om iets bepaalds te ervaren (ergens in een stoffelijke wereld) etc.

In principe is alles dat je kiest of wenst mogelijk, je bent almachtig en volmaakt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

hopper schreef: 14 apr 2021, 10:16 Ik denk dat er nergens sprake is van "zelfgekozen verduistering".
De illusie vloeit voort uit het menen van een afgescheiden ik van de andere ikjes te zijn.
Deze illusie ontstaat doordat mensen elkaar als vorm zien.
Men meent dan de vorm te zijn.
Dat klopt omdat jij kiest voor een totaal andere basis-uitgangspositie. Zowel de bijbelse God als de God van Walsch zijn niet per definitie onmogelijk.
Wel gezien vanuit jouw premissen, maar verander de premissen en het vervolg verandert mee. Het punt waar het steeds om draait, is de uitspraak over een onmogelijkheid van gekozen God premissen. Dat harde bewijs voor onmogelijkheid is niet te leveren. Daarbij is de God van Walsch dichter bij de idee van non-duialisme als de God van de bijbel. De God van de bijbel verkeert m.i. per definitie met de schepping in het dualisme.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 09:56
Messenger schreef: 14 apr 2021, 09:52
Het deel van jouw drieledig wezen, de ziel, bevindt zich daar al doordat de ziel alomtegenwoordig is. Jouw ziel is het deel van God dat alwetend is, almachtig, liefde, alziend, volmaakt, onkwetsbaar en zonder behoefte (slechts het verlangen zich op empirische wijze te ervaren).
Dat kan alleen het Christusbewustzijn zijn. Maar daarin tref ik geen 'jouw' of 'mijn' in aan. Dat is het Licht wat schijnt overal in de wereld.
Altijd heb ik gezegd dat de zielen allemaal zijn als God, met dezelfde kenmerken zonder superioriteit.
Er zit geen verschil tussen de zielen, behalve dan de unieke ervaringen die elke ziel heeft.

Zo zijn alle zielen één en is er uiteindelijk 1 ziel.
Het deel van jou dat aan de levensreis begon, de geest (mind, ego) deed dit op empirische wijze (onwetend, blanco) gaat zich herenigen met de ziel en alle overige zielen in een metafysisch onstoffelijk lichaam. 
Hopper schreef: Dat wat onwetend was in mij was een illusie. Ik geloofde dat ik een afgescheiden wezen was, maar in werkelijkheid was dat niet zo en is dat ook nooit geweest.
Dat klopt. De afgescheidenheid is een illusie. Eigenlijk is er slechts 1, en dat zijt Gij.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

peda schreef: 14 apr 2021, 10:06
Messenger schreef: 14 apr 2021, 09:52
Dat klopt maar de geest moet zich dit nog bewust worden. Van onwetendheid, aangevuld met ervaring tot alwetendheid.
Hallo Messenger,

Hier ga je in tegen jouw eigen opvattingen. De Godsvonk is voor de zelfgekozen verduistering ( zelfbeperking ) op het aardse Alwetend, een God Zelve. Het verblijf op aarde is er niet om Alwetend te worden, maar om in de praktijk ervaringen te doorleven, die in de Alwetendheid in de "" Hemel "' wel degelijk "" geweten "" zijn. Bekend zijn met, kennis dragen van, is wat anders als in de praktijk doorleefd. Zodra de Godsvonk bij terugkeer in de Hemel de verduistering achter zich laat, is de Alwetendheid terug. Aan Alwetendheid kan niets worden toegevoegd, noch kan er aan Alwetendheid wat worden afgehaald.
De Godsvonk/de ziel is alwetend en daar verandert niets aan. De geest die met het lichaam wordt gecreëerd door de ziel is blanco als de geboorte plaatsvindt. Het unieke perspectief dat de geest (mind, ego) biedt zorgt voor een avontuur aan ervaringen, waarbij het stoffelijk omhulsel een voertuig en instrument is.

Zodra het leven eindigt, is de geest op een niveau dat de onwetendheid is verrijkt met herinneringen door ervaring maar is niet alles herinnerd zoals op alwetend zielsniveau te weten valt.

Dit wordt het ontdekkingsavontuur van de geest, een geweldige reis waarvoor de geest wordt ingescheept, waarbij de geest door de point-of-vue van de ziel zich alles gaat herinneren. De alwetendheid wordt daarbij weer herinnerd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 10:16 Ik denk dat er nergens sprake is van "zelfgekozen verduistering".
De illusie vloeit voort uit het menen van een afgescheiden ik van de andere ikjes te zijn.
Deze illusie ontstaat doordat mensen elkaar als vorm zien.
Men meent dan de vorm te zijn.
De zelfgekozen verduistering maakt de illusie mogelijk om jezelf afgescheiden van de andere ikjes te zien, als een van de vele vormpjes.
Als kleinere delen van het geheel om de grootsheid en kleinheid van het geheel te kunnen ervaren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 10:45 Dit wordt het ontdekkingsavontuur van de geest, een geweldige reis waarvoor de geest wordt ingescheept, waarbij de geest door de point-of-vue van de ziel zich alles gaat herinneren. De alwetendheid wordt daarbij weer herinnerd.
Mocht men mij na mijn leven begraven en het graf ''opleuken" met een steen, dan graag met de tekst:
"Door jouw ogen kijk ik nu naar mijn graf"
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

peda schreef: 14 apr 2021, 10:26
Dat klopt omdat jij kiest voor een totaal andere basis-uitgangspositie. Zowel de bijbelse God als de God van Walsch zijn niet per definitie onmogelijk.
Wel gezien vanuit jouw premissen, maar verander de premissen en het vervolg verandert mee. Het punt waar het steeds om draait, is de uitspraak over een onmogelijkheid van gekozen God premissen. Dat harde bewijs voor onmogelijkheid is niet te leveren. Daarbij is de God van Walsch dichter bij de idee van non-duialisme als de God van de bijbel. De God van de bijbel verkeert m.i. per definitie met de schepping in het dualisme.
Het gaat dan ook om de premissen. Wie veronderstelt dat er een ego in het bewustzijn aanwezig is, die mens neemt aan voor waar dat er een afgescheiden entiteit bestaat. De wens van zo'n entiteit is voort te bestaan. (Daar bestaat ego uit) Dus dan is een voortbestaan in een hemel of elders ook logisch.

Het is een selffulfilling prophecy; omdat het ego-bewustzijn veronderstelt dat er 'iemand' is moet die iemand ook ergens voortbestaan na de dood.
Behalve bij atheïsten natuurlijk, die hebben niet de wens om na de dood voort te bestaan. Die zitten wat dichter bij de werkelijkheid.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

Het blijft een interessant vraagstuk bij de Alwetendheid en Absolute Volkomenheid. Datzelfde speelt zich ook af bij de God van de bijbel. Die God wordt ook gezien als Alwetend en Absoluut Volkomen. Maar hoe zit het dan met het kwaad. Krachtens Zijn Wezen kan de God van de bijbel Zelve geen Kwaad doen, maar als God de kwaadervaring mist, nooit Zelve gedaan hebt, is God dan wel Alwetend.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 10:31
Altijd heb ik gezegd dat de zielen allemaal zijn als God, met dezelfde kenmerken zonder superioriteit.
Er zit geen verschil tussen de zielen, behalve dan de unieke ervaringen die elke ziel heeft.

Zo zijn alle zielen één en is er uiteindelijk 1 ziel.
Het kenmerkende van het Ene is natuurlijk wel dat er juist geen kenmerken zijn. Het zijn de kenmerken waardoor de onwetenden zich anders wanen dan de anderen.

Dat klopt. De afgescheidenheid is een illusie. Eigenlijk is er slechts 1, en dat zijt Gij.
Dat gerealiseerd in je zelf en je bent er. Het Ene kan niet dood. Maar kan ook niet in verleden of toekomst bestaan, want zou het Ene zich in het verleden bevinden dan is het in de toekomst niet. En vice versa.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

peda schreef: 14 apr 2021, 12:14 Het blijft een interessant vraagstuk bij de Alwetendheid en Absolute Volkomenheid. Datzelfde speelt zich ook af bij de God van de bijbel. Die God wordt ook gezien als Alwetend en Absoluut Volkomen. Maar hoe zit het dan met het kwaad. Krachtens Zijn Wezen kan de God van de bijbel Zelve geen Kwaad doen, maar als God de kwaadervaring mist, nooit Zelve gedaan hebt, is God dan wel Alwetend.
In Christusbewustzijn is er geen kwaad en ook geen goed. Omdat het in zichzelf is, is er geen ander aanwezig om kwaad of goed te doen.
En daarmee is het al-goed.

Goed en Kwaad speelt zich alleen af tussen hen die zich afgescheiden wanen (egobewustzijn). De afgescheidenen plegen goede en slechte daden jegens elkaar.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 10:51
hopper schreef: 14 apr 2021, 10:16 Ik denk dat er nergens sprake is van "zelfgekozen verduistering".
De illusie vloeit voort uit het menen van een afgescheiden ik van de andere ikjes te zijn.
Deze illusie ontstaat doordat mensen elkaar als vorm zien.
Men meent dan de vorm te zijn.
De zelfgekozen verduistering maakt de illusie mogelijk om jezelf afgescheiden van de andere ikjes te zien, als een van de vele vormpjes.
Als kleinere delen van het geheel om de grootsheid en kleinheid van het geheel te kunnen ervaren.
Het klopt wat je hier schrijft, de illusie maakt mogelijk dat het Ene zichzelf als een ander kan ervaren.
Maar dat stukje over 'zelfgekozen', daar ga ik niet in mee.

De illusie is dat de mens denkt in "Jij en Ik".
Maar er is nooit iemand geweest die verduisterde om in "Jij en Ik" te denken en te handelen.
Zie de vele forum-vete's hier: men kiest er zelf in de actualiteit voor om strijd te voeren tegen anderen.

Het is het voeren van strijd welke de ik-illusie schept.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 12:17Het Ene kan niet dood. Maar kan ook niet in verleden of toekomst bestaan, want zou het Ene zich in het verleden bevinden dan is het in de toekomst niet. En vice versa.
Er is alleen het NU waarin alles heeft plaatsgehad, plaatsvindt of gaat plaatsvinden (alles tegelijkertijd).

Simultaan en sequentieel, ofwel sequenmultaan.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 12:24 Maar er is nooit iemand geweest die verduisterde om in "Jij en Ik" te denken en te handelen.
God als de Ene, die Zich opdeelde in vele delen van Zichzelf.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 12:24
hopper schreef: 14 apr 2021, 12:17Het Ene kan niet dood. Maar kan ook niet in verleden of toekomst bestaan, want zou het Ene zich in het verleden bevinden dan is het in de toekomst niet. En vice versa.
Er is alleen het NU waarin alles heeft plaatsgehad, plaatsvindt of gaat plaatsvinden (alles tegelijkertijd).

Simultaan en sequentieel, ofwel sequenmultaan.
Klopt, ben ik met je eens. Daarom bestaat de 'hemel' ook uit niet meer dan verlangen naar die hemel.
In werkelijkheid is die hemel natuurlijk nergens. Tenzij men dat NU bedoeld. Maar dan ben je al in de hemel terwijl je op dit forum schrijft.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 12:27
hopper schreef: 14 apr 2021, 12:24 Maar er is nooit iemand geweest die verduisterde om in "Jij en Ik" te denken en te handelen.
God als de Ene, die Zich opdeelde in vele delen van Zichzelf.
God als de Ene, die zich opdeelde in de vormen, maar zelf ongedeeld bleef.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 12:31
Messenger schreef: 14 apr 2021, 12:24
hopper schreef: 14 apr 2021, 12:17Het Ene kan niet dood. Maar kan ook niet in verleden of toekomst bestaan, want zou het Ene zich in het verleden bevinden dan is het in de toekomst niet. En vice versa.
Er is alleen het NU waarin alles heeft plaatsgehad, plaatsvindt of gaat plaatsvinden (alles tegelijkertijd).

Simultaan en sequentieel, ofwel sequenmultaan.
Klopt, ben ik met je eens. Daarom bestaat de 'hemel' ook uit niet meer dan verlangen naar die hemel.
In werkelijkheid is die hemel natuurlijk nergens. Tenzij men dat NU bedoeld. Maar dan ben je al in de hemel terwijl je op dit forum schrijft.
Klopt, zoals ik schreef bevindt de ziel zich zowel in de hemel als hier (op het forum) en is alomtegenwoordig. We zijn als geesten met ons lichaam daar niet van bewust.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 14 apr 2021, 12:32
Messenger schreef: 14 apr 2021, 12:27
hopper schreef: 14 apr 2021, 12:24 Maar er is nooit iemand geweest die verduisterde om in "Jij en Ik" te denken en te handelen.
God als de Ene, die Zich opdeelde in vele delen van Zichzelf.
God als de Ene, die zich opdeelde in de vormen, maar zelf ongedeeld bleef.
Het opdelen moet je niet te letterlijk nemen, het komt erop neer dat er vele perspectieven zijn vanuit God. Elk perspectief/oriëntatiepunt verzamelt unieke ervaringen. Feitelijk is de som van die ervaringen de ervaring van God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 14 apr 2021, 10:24
Petra schreef: 14 apr 2021, 01:12
Wat ik me afvraag... als je in reïncarnatie gelooft.. hoe dat dan in de hemel eraan toegaat.
Kom je je geliefden weer tegen.. maar als die geliefden zijn allemaal meerdere reïncarnaties hebben gehad... welke hemelt er dan ?
In de hemel, het onstoffelijke metafysische Rijk, bevinden zich alle zielen. Van hen die overleden zijn en van hen die nog leven. Zielen zijn alomvattend en daardoor overal.

Wij hemelen reeds nu al zonder daarvan bewust te zijn.

Je komt je geliefden weer tegen, je krijgt een levensschouw, je dromen worden manifest, je wordt ondergedompeld in zuivere liefde, je kunt terug in het gangpad van de tijd andere keuzes maken, incarneren in een stoffelijk lichaam om iets bepaalds te ervaren (ergens in een stoffelijke wereld) etc.

In principe is alles dat je kiest of wenst mogelijk, je bent almachtig en volmaakt.
Maar als die zielen meerdere keren reïncarneren.. dan zijn ze heel vaak overleden en hebben vele vele ook vaak gereïncarneerde geliefden.
Hemelt elk gereïncarneerde zielspersonage dan apart of hemelt de ziel ?

Als ik nou dood ga... kom ik dan mijn moeder tegen of andere geliefden ? Maar wat als die inmiddels alweer gereïncarneerd zijn?
Is hun bronnenziel (of hoe je dat ook noemt) dan nog daar en herkenbaar voor mij? Bedoel je zoiets ?
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door Petra »

peda schreef: 14 apr 2021, 12:14 Het blijft een interessant vraagstuk bij de Alwetendheid en Absolute Volkomenheid. Datzelfde speelt zich ook af bij de God van de bijbel. Die God wordt ook gezien als Alwetend en Absoluut Volkomen. Maar hoe zit het dan met het kwaad. Krachtens Zijn Wezen kan de God van de bijbel Zelve geen Kwaad doen, maar als God de kwaadervaring mist, nooit Zelve gedaan hebt, is God dan wel Alwetend.
Krijg nou wat.
Wat een vraag! 8-)
Lijkt me een interessant vraagstuk voor een topic!
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Na het sterven linea recta naar de hemel

Bericht door peda »

Petra schreef: 15 apr 2021, 03:17
peda schreef: 14 apr 2021, 12:14 Het blijft een interessant vraagstuk bij de Alwetendheid en Absolute Volkomenheid. Datzelfde speelt zich ook af bij de God van de bijbel. Die God wordt ook gezien als Alwetend en Absoluut Volkomen. Maar hoe zit het dan met het kwaad. Krachtens Zijn Wezen kan de God van de bijbel Zelve geen Kwaad doen, maar als God de kwaadervaring mist, nooit Zelve gedaan hebt, is God dan wel Alwetend.
Krijg nou wat.
Wat een vraag! 8-)
Lijkt me een interessant vraagstuk voor een topic!
Hallo Petra,

Ik zit vol met moeilijke theologische vragen en af en toe plaats ik er eentje, zonder evenwel een goed antwoord te verwachten.
Als het antwoord er was, was de vraag overbodig. Het Wezen van God, Almacht, Alwetendheid, Volkomenheid, het zijn woorden, maar in essentie is het inhoudelijk niet te begrijpen en dus niet in te vullen. God is der Ganz Andere en dus negatieve theologie, of beter helemaal zwijgen, maar wie lukt zulks, wanneer God door gelovigen als quasi een Familielid wordt gezien.