Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:00 Die god van jou moordt er netzogoed op los of doet er nooit iets tegen.
Waar baseer je dat op ?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 17 okt 2018, 11:51
coby schreef: 17 okt 2018, 10:57 Een god die ISIS neutraal vindt moet Ik niet.
Jij hebt liever een God die erop los moordt ?
Voor de goede orde: wat is de God die maagden als oorlogsbuit laat meenemen anders dan IS ?
ISIS werkt voor de antigod alalh en niet voor de G'd van Israel, dus dat kan je niet vergelijken.

Totdat Yeshua Zijn Kruisoffer bracht mengde G'd Zich in zaken om de mensen te straffen, zoals de volken die afgoderij pleegden.
Deze volken offerden volop hun kinderen aan hun afgoden.

Sinds Christus laat G'd het begaan en bemoeid Zich alleen nog met Zijn kinderen.
Zoals Christus ons het uitlegt.
G'd laat het tarwe dat Hij gezaaid heeft opgroeien met het onkruid dat de satan gezaaid heeft opgroeien, om bij de oogst (eindoordeel) het onkruid te verbranden en het tarwe op te nemen in Zijn Koninkrijk.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:05 ISIS werkt voor de antigod alalh en niet voor de G'd van Israel, dus dat kan je niet vergelijken.
Het is hetzelfde godsdienstfanatisme. Dus zeer goed vergelijkbaar.
Nu denkt IS dat ze in naam van een godheid moorden, toen dachten de joden dat ze dat deden.
Het is van dezelfde waanzin.
G'd laat het tarwe dat Hij gezaaid heeft opgroeien met het onkruid dat de satan gezaaid heeft opgroeien, om bij de oogst (eindoordeel) het onkruid te verbranden en het tarwe op te nemen in Zijn Koninkrijk.
Verder dan de platte tekst kom je niet.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door coby »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:04
coby schreef: 17 okt 2018, 12:00 Die god van jou moordt er netzogoed op los of doet er nooit iets tegen.
Waar baseer je dat op ?
Oh dat was die van Messenger. Omdat ie niet oordeelt, dus niet rechtvaardig is. En als ie magisch na de dood Hitler verandert in een snoetepop en zegt tegen de slachtoffers: zand erover. Niet meer zeuren. Nou leuk. En hoe doet ie dat? Dan moet ie tegen zijn wil ingaan.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door callista »

ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:05
G'd laat het tarwe dat Hij gezaaid heeft opgroeien met het onkruid dat de satan gezaaid heeft opgroeien, om bij de oogst (eindoordeel) het onkruid te verbranden en het tarwe op te nemen in Zijn Koninkrijk.
Ik ben dol op onkruid....daar komen vaak de mooiste bloemen uit te voorschijn en tot leven......en ze komen precies daar op waar ze het zelf willen en voor kiezen....
Mijn tuin staat er vol mee...
Als ik de brandnetels weghaal krijg ik ook geen insecten en prachtige vlinders..
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:12
Oh dat was die van Messenger. Omdat ie niet oordeelt, dus niet rechtvaardig is. En als ie magisch na de dood Hitler verandert in een snoetepop en zegt tegen de slachtoffers: zand erover. Niet meer zeuren. Nou leuk. En hoe doet ie dat? Dan moet ie tegen zijn wil ingaan.
Net als Messenger geloof ik in Onvoorwaardelijke Liefde. Dat het goddelijke nooit zegt: nu ben je niet meer welkom.
Zolang mensen de keuze maken daar niets mee te maken willen hebben, zal men niet Huiswaarts keren en dus narigheid meemaken.

Waarom Hiler er was en waarom het goddelijke niet in heeft gegrepen ?.....Had ik het antwoord maar.
Soms (eigenlijk steeds vaker) gaan mijn gedachten de kant op dat deze hele wereld een illusie is, een soort Matrix achtige omgeving.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:10
ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:05 G'd laat het tarwe dat Hij gezaaid heeft opgroeien met het onkruid dat de satan gezaaid heeft opgroeien, om bij de oogst (eindoordeel) het onkruid te verbranden en het tarwe op te nemen in Zijn Koninkrijk.
Verder dan de platte tekst kom je niet.
Ik begrijp dat het niet prettig is jezelf steeds in duidelijk te herkennen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

callista schreef: 17 okt 2018, 12:17 Ik ben dol op onkruid....daar komen vaak de mooiste bloemen uit te voorschijn en tot leven......en ze komen precies daar op waar ze het zelf willen en voor kiezen....
Mijn tuin staat er vol mee...
Als ik de brandnetels weghaal krijg ik ook geen insecten en prachtige vlinders..
Ericjan leest het heel vleselijk.
Geestelijk kom je tot heel andere conclusies.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:19 Ik begrijp dat het niet prettig is jezelf steeds in duidelijk te herkennen.
Jij leest de tekst vleselijk en plat. En dan kom je tot soort rare gedachten.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door coby »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:10
ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:05 ISIS werkt voor de antigod alalh en niet voor de G'd van Israel, dus dat kan je niet vergelijken.
Het is hetzelfde godsdienstfanatisme. Dus zeer goed vergelijkbaar.
Nu denkt IS dat ze in naam van een godheid moorden, toen dachten de joden dat ze dat deden.
Het is van dezelfde waanzin.
G'd laat het tarwe dat Hij gezaaid heeft opgroeien met het onkruid dat de satan gezaaid heeft opgroeien, om bij de oogst (eindoordeel) het onkruid te verbranden en het tarwe op te nemen in Zijn Koninkrijk.
Verder dan de platte tekst kom je niet.
Nu gooit Israel nog steeds een raket op ze af of God beschermt ze ertegen.
Christenen laten zich vermoorden door ISIS en geven eerst de moordenaar een Bijbel en bidden voor ze.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door ericjan »

callista schreef: 17 okt 2018, 12:17
ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:05
G'd laat het tarwe dat Hij gezaaid heeft opgroeien met het onkruid dat de satan gezaaid heeft opgroeien, om bij de oogst (eindoordeel) het onkruid te verbranden en het tarwe op te nemen in Zijn Koninkrijk.
Ik ben dol op onkruid....daar komen vaak de mooiste bloemen uit te voorschijn en tot leven......en ze komen precies daar op waar ze het zelf willen en voor kiezen....
Mijn tuin staat er vol mee...
Als ik de brandnetels weghaal krijg ik ook geen insecten en prachtige vlinders..
Ik ben er ook dol op









Het brand urenlang op gezellige zomeravonden in mijn tuin. :lol:
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door callista »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:20
ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:19 Ik begrijp dat het niet prettig is jezelf steeds in duidelijk te herkennen.
Jij leest de tekst vleselijk en plat. En dan kom je tot soort rare gedachten.
Ja...er staat niet voor niets in de Bijbel en dat tot 7x aan toe.
"Wie oren heeft die hore"....m.a.w. die begrijpt de eigenlijke bedoeling achter de letterlijke woorden
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:21 Nu gooit Israel nog steeds een raket op ze af of God beschermt ze ertegen.
Christenen laten zich vermoorden door ISIS en geven eerst de moordenaar een Bijbel en bidden voor ze.
En als Israel een raket gooit, dan beschermt God Zijn andere kinderen niet ? Die mogen platgebombardeerd worden ?
En die tweede zin.......er zal ongetwijfeld een christelijke mafkees rondlopen die dat zo doet.
Verder zie ik ook in christelijke kring oproepen tot geweld.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:21 Het brand urenlang op gezellige zomeravonden in mijn tuin. :lol:
Heidenen verbranden in je tuin op een mooie zomeravond.
Je doet me aan Nero denken.......
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door peda »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:19

Waarom Hiler er was en waarom het goddelijke niet in heeft gegrepen ?.....Had ik het antwoord maar.
Soms (eigenlijk steeds vaker) gaan mijn gedachten de kant op dat deze hele wereld een illusie is, een soort Matrix achtige omgeving.
Tenzij de Matrix- "" Bouwers "" een voor de mens herkenbare fout maken in Hun Weefsel , is het niet te weten. En een fout maken door een Super-Intelligentie lijkt mij niet echt waarschijnlijk.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

callista schreef: 17 okt 2018, 12:22 Ja...er staat niet voor niets in de Bijbel en dat tot 7x aan toe.
"Wie oren heeft die hore"....m.a.w. die begrijpt de eigenlijke bedoeling achter de letterlijke woorden
Dit kun je ook lezen als een innerlijke tekst, bedoeld voor jou zelf.
Net zoals de extremistische moslim de jihad als een externe strijd zien, terwijl het een interne strijd is.

Innerlijk komt er een heel andere uitleg naar voren:
je hebt positieve en negatieve gedachten. Gedachten die je verder helpen, en gedachten die je onderuit halen.
Deze tekst is een oproep om je niet zozeer te verzetten tegen je negatieve gedachten, maar je te focussen op dat wat je verder helpt.
Aan het eind zal dan het goddelijke de negatieve gedachten weg halen en ze verbranden zodat JIJ zuiver verder kunt.

De uitleg van Ericjan leidt ertoe dat hij zijn medemens als onkruid moet betitelen. En daar heeft hij geen moeite mee. Ik wens niemand als onkruid te betitelen. Onvoorwaardelijke Liefde gaat een heel andere kant op.
De geestelijke uitleg van deze tekst spreekt mij dus veel meer aan.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

peda schreef: 17 okt 2018, 12:26 Tenzij de Matrix- "" Bouwers "" een voor de mens herkenbare fout maken in Hun Weefsel , is het niet te weten. En een fout maken door een Super-Intelligentie lijkt mij niet echt waarschijnlijk.
Wie zegt dat het fout is ?
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door coby »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:23
coby schreef: 17 okt 2018, 12:21 Nu gooit Israel nog steeds een raket op ze af of God beschermt ze ertegen.
Christenen laten zich vermoorden door ISIS en geven eerst de moordenaar een Bijbel en bidden voor ze.
En als Israel een raket gooit, dan beschermt God Zijn andere kinderen niet ? Die mogen platgebombardeerd worden ?
En die tweede zin.......er zal ongetwijfeld een christelijke mafkees rondlopen die dat zo doet.
Verder zie ik ook in christelijke kring oproepen tot geweld.
Je moet niet Israel aanvallen. Dan beschermt God je niet. Een christelijke mafkees? Wel wat meer die vervolgd worden en dat doen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door Messenger »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:00
HJW schreef: 17 okt 2018, 11:51
coby schreef: 17 okt 2018, 10:57 Een god die ISIS neutraal vindt moet Ik niet.
Jij hebt liever een God die erop los moordt ?
Voor de goede orde: wat is de God die maagden als oorlogsbuit laat meenemen anders dan IS ?
Die god van jou moordt er netzogoed op los of doet er nooit iets tegen. Als ik mag kiezen tussen een God die moordenaars bestraft of genade geeft door Zelf de straf te dragen, al naar gelang ze zelf willen, of een die moordenaars beloont, kies ik voor de eerste.
De God die ik voor ogen heb, moordt er niet op los en geeft daar ook de mens geen opdracht toe.

Dat er mensen zijn die beweren dat zij een heilige oorlog voeren in naam van God is iets anders. Dat is wat zij beweren of wat hun heilige schrift beweert. Dat is net als dat ze beweren het uitverkoren volk van God te zijn, alsof God partij zou kiezen.

De God die ik voor ogen heb kiest geen partij. Die houdt innig van iedere mens.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door callista »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:35

Je moet niet Israel aanvallen. Dan beschermt God je niet.
Ja...zo denken helaas veel religieuzen [christenen].. :? ....met de nodige ellende tot gevolg...
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:35 Je moet niet Israel aanvallen. Dan beschermt God je niet. Een christelijke mafkees? Wel wat meer die vervolgd worden en dat doen.
Je stelde in zijn algemeenheid hoe christenen reageren en die stelling was niet correct.
En je geeft hiermee aan dat elk geweld van Israelische kant gerechtvaardigd is.

De nazi's hebben de joden aangevallen en pas na 6 miljoen joode doden dacht God.....laat ik eens wat doen ?
Nog 3 keer zo Zijn volk "beschermen" en dan zijn ze er niet meer.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door ericjan »

coby schreef: 17 okt 2018, 12:35
HJW schreef: 17 okt 2018, 12:23
coby schreef: 17 okt 2018, 12:21 Nu gooit Israel nog steeds een raket op ze af of God beschermt ze ertegen.
Christenen laten zich vermoorden door ISIS en geven eerst de moordenaar een Bijbel en bidden voor ze.
En als Israel een raket gooit, dan beschermt God Zijn andere kinderen niet ? Die mogen platgebombardeerd worden ?
En die tweede zin.......er zal ongetwijfeld een christelijke mafkees rondlopen die dat zo doet.
Verder zie ik ook in christelijke kring oproepen tot geweld.
Je moet niet Israel aanvallen. Dan beschermt God je niet.
Precies Coby !
Maar goed, bescherming van G'd is toch al niet van toepassing op HJW wanneer je het Woord van G'd recht snijdt, dus geen verschil voor HJW.

Kijkend naar de christelijke kerkgenootschappen die interen en verdwijen, dat zijn de niet Schrift getrouwe kerkinstanties, waar G'd Zijn Zegen gelukkig stopt. En als er dan toch nog een paar individuele bijbelgetrouwe christenen in zo een kerkgenootschap mochten zijn dan weten die met hulp van G'd ook wel weer een kerkgenootschap te vinden die WEL het Woord van G'd recht snijdt.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 17 okt 2018, 12:59 Precies Coby !
Maar goed, bescherming van G'd is toch al niet van toepassing op HJW wanneer je het Woord van G'd recht snijdt, dus geen verschil voor HJW.
Wille Wartaal.

Maar goed, zodra er sprake is van rechtvaardiging van geweld, dan sta jij wel weer vooraan.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:50
coby schreef: 17 okt 2018, 12:35 Je moet niet Israel aanvallen. Dan beschermt God je niet. Een christelijke mafkees? Wel wat meer die vervolgd worden en dat doen.
Je stelde in zijn algemeenheid hoe christenen reageren en die stelling was niet correct.
En je geeft hiermee aan dat elk geweld van Israelische kant gerechtvaardigd is.

De nazi's hebben de joden aangevallen en pas na 6 miljoen joode doden dacht God.....laat ik eens wat doen ?
Nog 3 keer zo Zijn volk "beschermen" en dan zijn ze er niet meer.
Je ziet het verschil niet tussen de tijd van voor en na het wonder van 1947, toen G'd het beloofde Heilige Land Israel weer terug gaf aan de Joden, zoals veelvuldig voorzegt in de Schrift en dus voor Zijn kinderen die de Schrift als Zijn onfeilbaar Woord erkenenn.

[modbreak Trajecto] Jouw visie op historische gebeurtenissen niet als onomstotelijke waarheid maar als jouw visie op wat er gebeurde presenteren, s.v.p.
De forumregels zijn er niet voor niets.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Is de kans dat god bestaat “fifty-fifty”?

Bericht door peda »

HJW schreef: 17 okt 2018, 12:32
peda schreef: 17 okt 2018, 12:26 Tenzij de Matrix- "" Bouwers "" een voor de mens herkenbare fout maken in Hun Weefsel , is het niet te weten. En een fout maken door een Super-Intelligentie lijkt mij niet echt waarschijnlijk.
Wie zegt dat het fout is ?
Ik zeg niet dat het fout IS, maar ik heb het over het maken van een fout. Volgens het verhaal wil de Bouwer van de illusiewereld dat de bewoners van die wereld daaruit niet ontsnappen. Wanneer de Bouwer nooit een fout maakt, lukt dat ontsnappen ook niet, omdat de bewoners niet kunnen constateren dat er achter hun illusie wereld een ware Wereld ligt.