Kunnen we de Gray Aliens aan?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 16 nov 2018, 19:45 Oh ja...duidelijk. :roll: ..het is me toch wat zeg.......nou ik ben hier weg....wat een onintelligent geleuter... :w
Het probleem van Doemdenker is dat hij alles door elkaar haalt en op één hoop gooit en dat hij telkens met nieuwe dingen komt, die er niet toe doen. Zo wordt het één grote warboel. Zo zijn er in de UFOlogie op z'n minst vier verschillende gezichtspunten, die je beslist niet op één hoop kunt gooien.
1. De verschillende door de mensheid aanbeden goden waren feitelijk ruimtewezens. (onder meer Van Däniken)
2. UFO's zijn daadwerkelijk ruimtevoertuigen van buitenaardsen (de meeste boeken over UFO's)
3. UFO-verschijnselen zijn het product van onstoffelijke astrale wezens, die allerlei trucks met ons uithalen, onder meer ruimte-objecten, verschillende soorten ruimtereizigers (zoals o.a. de greys, maar ook dwergen, etc.), Mariaverschijningen, klopgeest-verschijnselen, mannen in het zwart, zwarte helikopters zonder kentekenen, enzovoort. (John Keel en de latere Hans van Kampen)
4. UFO's zijn boodschappers van misleiding, in scène gezet door een groep mensen met het vermogen om paranormale verschijnselen op te wekken met als doel andere mensen op een bepaald verkeerd pad te zetten en zulks ten eigen bate. (Jacques Vallee)

Als je dit allemaal op één hoop gaat gooien en er voortdurend weer andere dingen bij gaat betrekken, dan wordt het een zooitje. Dat is wat nu gebeurt.
Only dead fish go with the flow
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door coby »

doemdenker schreef: 17 nov 2018, 12:17 De Gray aliens zijn geen nefilim die tenminste aardse moeders hadden.
Hoezo niet?

https://exemplore.com/ufos-aliens/10-re ... gelsdemons

Anon

4 months ago

So here's my story. In 2011 i went to bed as normal and fell asleep. I woke up in the night to a urgent male voice saying, wake up right now, there's something in your room. I sat up and turned on the light i saw one of those ugly big eyed things standing at the foot of my bed staring at me. It wasn't grey is was cream coloured and it was short with a really tiny neck and it was holding something white and rectangular the shape and size of a pillow but flat like paper and it didn't say anything it started to reach out as if it was trying to give whatever it was holding to me. I looked at it in it's souless face and pointed at it and said, you are not an alien , you are a demon and i rebuke you by the blood of Jesus Christ and command you to leave in the name of Jesus Christ!! Right before my eyes it dematerialised like dissapeared into tiny pieces and then completely dissapeared.

I wasn't in fear i was pissed off that one of those things thought they could enter my house. I prayed to God and felt peaceful turned off my light and went back to sleep. I think the male voice i heard was an angel. Three months later i woke up to the same male voice urgently waking me up he said get up now!! I woke up and this time another demon thing was much closer to me like right next to me. It was shorter it was glowing blue and had an animal like face it was kinda fat and solid looking and it had a hat on it's head that looked similar to a viking hat as it had horns on it.

It too was holding something white rectangular the same thing as the first incident and tried to reach out as if it was handing it to me. Before it could i quickly said in the name of Jesus Christ leave immediately you have no rights to be here!! Again it dematerialised and that was the last i saw of these things.

People these things are demons. The greys are most likely wearing suits that cover their foul ugliness and the so called nordics with blue eyes are fallen angels.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 17 nov 2018, 12:59
callista schreef: 16 nov 2018, 19:45 Oh ja...duidelijk. :roll: ..het is me toch wat zeg.......nou ik ben hier weg....wat een onintelligent geleuter... :w
Het probleem van Doemdenker is dat hij alles door elkaar haalt en op één hoop gooit en dat hij telkens met nieuwe dingen komt, die er niet toe doen. Zo wordt het één grote warboel. Zo zijn er in de UFOlogie op z'n minst vier verschillende gezichtspunten, die je beslist niet op één hoop kunt gooien.
1. De verschillende door de mensheid aanbeden goden waren feitelijk ruimtewezens. (onder meer Van Däniken)
2. UFO's zijn daadwerkelijk ruimtevoertuigen van buitenaardsen (de meeste boeken over UFO's)
3. UFO-verschijnselen zijn het product van onstoffelijke astrale wezens, die allerlei trucks met ons uithalen, onder meer ruimte-objecten, verschillende soorten ruimtereizigers (zoals o.a. de greys, maar ook dwergen, etc.), Mariaverschijningen, klopgeest-verschijnselen, mannen in het zwart, zwarte helikopters zonder kentekenen, enzovoort. (John Keel en de latere Hans van Kampen)
4. UFO's zijn boodschappers van misleiding, in scène gezet door een groep mensen met het vermogen om paranormale verschijnselen op te wekken met als doel andere mensen op een bepaald verkeerd pad te zetten en zulks ten eigen bate. (Jacques Vallee)

Als je dit allemaal op één hoop gaat gooien en er voortdurend weer andere dingen bij gaat betrekken, dan wordt het een zooitje. Dat is wat nu gebeurt.
Ja..dan kom je er niet uit.....sowieso is het al moeilijk
Maar Zolder.....hoe denk jij over die verhalen van mensen die menen ontvoerd te zijn door aliens?
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 17 nov 2018, 12:56
Ik heb in de praktijk enkele gevallen van in de toekomst kijken meegemaakt. Het is soort inneren in plaats van herinneren.
Mijn zus zag bijvoorbeeld, tijdens zo'n ervaring, vanuit het leslokaal waar zij les gaf een jongetje op een driewieler de stoep afrijden en vervolgens overreden worden door een vrachtwagen. De volgende dag, toen zij, nog steeds lerares zijnde, voor de klas stond, zag ze precies hetzelfde, een jongetje dat op een driewieler op de stoep reed en dreigde de weg op te gaan. De schrik sloeg haar op het hart, of feitelijk krijg ze bijna een hartaanval. In het echt echter kwam het jongetje tijdig tot stilstand, voordat hij door de vrachtwagen overreden werd.
Mijn ervaring is dat er in de astrale/mentale wereld evenzogoed nog sprake is van de ervaring van het verkopen van de tijd. De ervaring dat tijdsverloop een illusie is, krijg je pas op een veel hoger niveau, denk ik.
Hallo Zolderworm,

Mij is het ook bekend dat mensen met een aanleg voor het para normale, bijzondere gebeurtenissen kunnen ( voor ) zien. Er worden ook experimenten uitgevoerd met deze "' begaafden "' maar tot op heden ontbreekt het onomstotelijk geleverde wetenschappelijk bewijs voor de juistheid. Vermoedelijk ook omdat deze fenomenen zich niet onder laboratorium omstandigheden laten verklaren. Het blijft dus geloven en helaas is het niet toereikend voor wetenschappelijk weten. Het is ook niet zo dat helderziendheid kan worden opgeroepen richting specifieke toekomstige feiten . Zo is er niemand die met regelmaat de komende lotto cijfers weet te voorspellen, of komende doorbraken in kankeronderzoek kan specificeren. Ook kan niemand concreet "' zien "' wat de juiste interpretatie van de gehele, bovenstaand door jou genoemde , ufologie is. Voor mij zouden zulke heldere, op juistheid controleerbare voorspellingen, enorm helpen om mijn scepsis te laten vallen. Nu wordt het zoals door jou terecht opgemerkt op een grote hoop gegooid, waar een ieder naar eigen gading uit plukt en romantiseert.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 17 nov 2018, 13:05
Zolderworm schreef: 17 nov 2018, 12:59
callista schreef: 16 nov 2018, 19:45 Oh ja...duidelijk. :roll: ..het is me toch wat zeg.......nou ik ben hier weg....wat een onintelligent geleuter... :w
Het probleem van Doemdenker is dat hij alles door elkaar haalt en op één hoop gooit en dat hij telkens met nieuwe dingen komt, die er niet toe doen. Zo wordt het één grote warboel. Zo zijn er in de UFOlogie op z'n minst vier verschillende gezichtspunten, die je beslist niet op één hoop kunt gooien.
1. De verschillende door de mensheid aanbeden goden waren feitelijk ruimtewezens. (onder meer Van Däniken)
2. UFO's zijn daadwerkelijk ruimtevoertuigen van buitenaardsen (de meeste boeken over UFO's)
3. UFO-verschijnselen zijn het product van onstoffelijke astrale wezens, die allerlei trucks met ons uithalen, onder meer ruimte-objecten, verschillende soorten ruimtereizigers (zoals o.a. de greys, maar ook dwergen, etc.), Mariaverschijningen, klopgeest-verschijnselen, mannen in het zwart, zwarte helikopters zonder kentekenen, enzovoort. (John Keel en de latere Hans van Kampen)
4. UFO's zijn boodschappers van misleiding, in scène gezet door een groep mensen met het vermogen om paranormale verschijnselen op te wekken met als doel andere mensen op een bepaald verkeerd pad te zetten en zulks ten eigen bate. (Jacques Vallee)

Als je dit allemaal op één hoop gaat gooien en er voortdurend weer andere dingen bij gaat betrekken, dan wordt het een zooitje. Dat is wat nu gebeurt.
Ja..dan kom je er niet uit.....sowieso is het al moeilijk
Maar Zolder.....hoe denk jij over die verhalen van mensen die menen ontvoerd te zijn door aliens?
Dat vind ik een moeilijk geval. Ik denk dat er sprake is van een soort uittreding. Of in ieder geval een lucide droom. Op zich heb ik het meest vertrouwen in de theorie van John Keel. De uittreding past daar wel in, de lucide droom wat minder.
Maar er is ook materieel bewijs, zoals implantaten. Dat zou dan betekenen dat het toch werkelijk om ruimtewezens gaat. Dus, ik weet het niet echt. Ik ben er nog niet uit.
Only dead fish go with the flow
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door doemdenker »

ik gooi juist niet alles op 1 hoop. Ik beweer juist dat de Grays geen nefilim zijn die immers aardse moeders hadden. Dus staan ze dichterbij de gevallen engelen. Maar ach ja, jij weet het toch beter.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

@peda
Zoals je weet heb ik ook een sceptische visie
Maar ja, als je bepaalde dingen hebt meegemaakt kun je die natuurlijk toeschrijven aan een chemisch proces in de hersenen, maar dat is ook niet allemaal te verklaren.
Mijn ouders kwamen ook met verhalen over mij als heel klein kind...vanaf 3 of 4 jaar oud en wat later.
Sommige dingen herinner ik me nog wel vaag en anders alleen de sfeer....dat laatste zeker.
Ook dat ze aan mijn bed zaten en mij riepen maar ik kon niet en ook niets terug zeggen want er kwamen geen worden uit mijn mond...ik leek wel verlamd
Ook zeiden ze dat ik aangaf allerlei figuren in mijn slaapkamer te zien en ze precies aanwees waar...maar ze zagen niets...

Dus ik denk er toch wel wat genuanceerder over...
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 17 nov 2018, 13:18
callista schreef: 17 nov 2018, 13:05
Zolderworm schreef: 17 nov 2018, 12:59
callista schreef: 16 nov 2018, 19:45 Oh ja...duidelijk. :roll: ..het is me toch wat zeg.......nou ik ben hier weg....wat een onintelligent geleuter... :w
Het probleem van Doemdenker is dat hij alles door elkaar haalt en op één hoop gooit en dat hij telkens met nieuwe dingen komt, die er niet toe doen. Zo wordt het één grote warboel. Zo zijn er in de UFOlogie op z'n minst vier verschillende gezichtspunten, die je beslist niet op één hoop kunt gooien.
1. De verschillende door de mensheid aanbeden goden waren feitelijk ruimtewezens. (onder meer Van Däniken)
2. UFO's zijn daadwerkelijk ruimtevoertuigen van buitenaardsen (de meeste boeken over UFO's)
3. UFO-verschijnselen zijn het product van onstoffelijke astrale wezens, die allerlei trucks met ons uithalen, onder meer ruimte-objecten, verschillende soorten ruimtereizigers (zoals o.a. de greys, maar ook dwergen, etc.), Mariaverschijningen, klopgeest-verschijnselen, mannen in het zwart, zwarte helikopters zonder kentekenen, enzovoort. (John Keel en de latere Hans van Kampen)
4. UFO's zijn boodschappers van misleiding, in scène gezet door een groep mensen met het vermogen om paranormale verschijnselen op te wekken met als doel andere mensen op een bepaald verkeerd pad te zetten en zulks ten eigen bate. (Jacques Vallee)

Als je dit allemaal op één hoop gaat gooien en er voortdurend weer andere dingen bij gaat betrekken, dan wordt het een zooitje. Dat is wat nu gebeurt.
Ja..dan kom je er niet uit.....sowieso is het al moeilijk
Maar Zolder.....hoe denk jij over die verhalen van mensen die menen ontvoerd te zijn door aliens?
Dat vind ik een moeilijk geval. Ik denk dat er sprake is van een soort uittreding. Of in ieder geval een lucide droom. Op zich heb ik het meest vertrouwen in de theorie van John Keel.
De uittreding past daar wel in, de lucide droom wat minder.
Maar er is ook materieel bewijs, zoals implantaten. Dat zou dan betekenen dat het toch werkelijk om ruimtewezens gaat. Dus, ik weet het niet echt. Ik ben er nog niet uit.
In die ontvoeringen heb ik ooit weleens geloofd....en er verder niet meer over nagedacht...maar goed dat kunnen zoals jij zegt dan ook uittredingen zijn inderdaad...
Maar nu komt het weer naar boven vanwege die discussies...en denk ik terug; zelfs naar heel vroeger..
Ik ga nog maar eens verder lezen...wat jij aanbeveelt...qua leesstof..thanks
Nee ik ook niet...want vaak was ik toch wel wakker of misschien in een schemergebied...
Laatst gewijzigd door callista op 17 nov 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

Een kind heeft een rijke fantasie, doch sommige zaken zijn simpelweg niet te verklaren. Zelf heb ik nog nooit zoiets gezien, maar mijn moeder wel, samen met mijn tante en twee buurjongens toen ze een jaar of twaalf waren. En al hoe bizar dat verhaal ook is, ze blijft volharden dat ze een stuk of twaalf buitenaardse wezens gezien en gehoord hebben, allemaal identiek en klein van stuk en in militaire kledij. Ze marcheerden die middag hier op een onverharde weg nabij een weiland net buiten het dorp. Zodoende vroeg ik mijn tante hiernaar omdat het verhaal te vreemd is om waar te zijn en alhoewel zij stukken minder spraakzaam was, heeft ze het bevestigd. Wellicht schaamt mijn tante zich omdat niemand het gelooft. Zelfs mijn vader wist niet wat hij er van vinden moest, maar zowel mijn moeder als mijn tante blijven voet bij stuk houden. De twee buurjongens ken ik niet, anders had ik bij hen graag navraag gedaan. En de interesse om het evangelie van de Ufo's vast te leggen door vier getuigen is bij de twee dames nihil, een belletje naar de heren is het hen niet eens waard.

Ik kan er ook niks mee, maar het lijkt me stug dat ze over zoiets liegen. Maar misschien liegen ze ook wel. God weet het.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

Ja...het blijft vreemd
Mijn broer en zus heb ik er nooit over gehoord en ook niet door mijn ouders met dergelijke verhalen over hun....ze hadden het hoofdzakelijk met mij te stellen.... :|
Als kind zag ik allerlei voertuigen aan de lucht..soorten vrachtwagens maar ook andere voertuigen die alle kanten opgingen..heel veel soorten
Komt nu weer naar boven...

Maar mijn zoon bv. weer wel...ook als kind....en nog

Ik moet misschien eens onder hypnose of in regressietherapie. :D
Ik was bv. altijd bang dat mijn zoon zou verdrinken,,panisch eigenlijk...als hij even te lang wegbleef dacht ik al het ergste.
Hij is jaren terug eens in therapie geweest na een relatie waar een einde aan kwam en waar hij het moeilijk mee had....

Toen werd hem gezegd dat hij in een vorig leven verdronken was.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 17 nov 2018, 13:46 Ja...het blijft vreemd
Mijn broer en zus heb ik er nooit over gehoord en ook niet door mijn ouders met dergelijke verhalen over hun....ze hadden het hoofdzakelijk met mij te stellen.... :|

Maar mijn zoon bv. weer wel...ook als kind....en nog
Een persoonlijke ervaring zegt mij niet zoveel, zelfs niet als die mezelf te beurt valt. En aangezien ik de nodige drugs geconsumeerd heb, heb ik ook genoeg geesten gezien. Maar het verhaal van mijn moeder en mijn tante en die twee jongens die alle vier hetzelfde zagen vind ik wel sterk. Het onderscheidt zich van een persoonlijke ervaring en dat overtuigt mij meer. Nu, zo'n halve eeuw later blijven ze het nog altijd volhouden. Meestal puilen de boekenkasten uit met lectuur over Ufo's van mensen die zeggen ze te zien en ze praten over weinig anders. Bij mijn moeder en tante is dat helemaal niet zo, ze hebben het er nagenoeg nooit over, lezen nimmer lectuur uit die hoek en aan de manier waarop ze er over praten hoor je dat ze zich er nog nooit in verdiept hebben. Hier in het dorp is de eerste reactie op zo'n anekdote hoongelach, dus dat remt de zin het verhaal op te rakelen ook wel enigszins.

Het is voor mij als rasscepticus lastig te verkroppen dat hier geen logische verklaring voor is, maar dit verhaal vind ik te sterk om als de bekende egotripperij af te serveren.
Laatst gewijzigd door Piebe Paulusma op 17 nov 2018, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

Er is inderdaad voor heel veel nog geen logische verklaring....zelfs voor God niet
En ik vermoed dat die er ook nooit zullen komen...althans niet dat wij dat nog zullen meemaken...

En ook al komt er veel aan het licht dan zal dat misschien maar een fractie zijn van wat er nog te ontdekken valt.
Het meeste zou weleens verborgen kunnen blijven.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 17 nov 2018, 14:00 Er is inderdaad voor heel veel nog geen logische verklaring....zelfs voor God niet
En ik vermoed dat die er ook nooit zullen komen...althans niet dat wij dat nog zullen meemaken...

En ook al komt er veel aan het licht dan zal dat misschien maar een fractie zijn van wat er nog te ontdekken valt.
Het meeste zou weleens verborgen kunnen blijven.
Ja, wij als nieuwsgierige wezens moeten noodgedwongen maar accepteren dat we niet alles te weten komen. En als we dat weigeren komt vroeg of laat het duveltje uit het doosje, zodat je teveel weet om nog gelukkig te wezen en te weinig om alwetend te zijn.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 14:03
callista schreef: 17 nov 2018, 14:00 Er is inderdaad voor heel veel nog geen logische verklaring....zelfs voor God niet
En ik vermoed dat die er ook nooit zullen komen...althans niet dat wij dat nog zullen meemaken...

En ook al komt er veel aan het licht dan zal dat misschien maar een fractie zijn van wat er nog te ontdekken valt.
Het meeste zou weleens verborgen kunnen blijven.
Ja, wij als nieuwsgierige wezens moeten noodgedwongen maar accepteren dat we niet alles te weten komen.
En als we dat weigeren komt vroeg of laat het duveltje uit het doosje, zodat je teveel weet om nog gelukkig te wezen en te weinig om alwetend te zijn.
Dat is een waar woord
Je lijkt wel een filosoof Piebe... ;)

Weinig weten maakt je zeker gelukkiger...maar ja....
Hoe meer je weet des te meer je ook wilt weten; steeds meer.....en hoe dommer je je dan ook vaak voelt
peda
Berichten: 20635
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door peda »

Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 13:57
callista schreef: 17 nov 2018, 13:46 Ja...het blijft vreemd
Mijn broer en zus heb ik er nooit over gehoord en ook niet door mijn ouders met dergelijke verhalen over hun....ze hadden het hoofdzakelijk met mij te stellen.... :|

Maar mijn zoon bv. weer wel...ook als kind....en nog
Een persoonlijke ervaring zegt mij niet zoveel, zelfs niet als die mezelf te beurt valt. En aangezien ik de nodige drugs geconsumeerd heb, heb ik ook genoeg geesten gezien. Maar het verhaal van mijn moeder en mijn tante en die twee jongens die alle vier hetzelfde zagen vind ik wel sterk. Het onderscheidt zich van een persoonlijke ervaring en dat overtuigt mij meer. Nu, zo'n halve eeuw later blijven ze het nog altijd volhouden. Meestal puilen de boekenkasten uit met lectuur over Ufo's van mensen die zeggen ze te zien en ze praten over weinig anders. Bij mijn moeder en tante is dat helemaal niet zo, ze hebben het nooit over Ufo's, lezen nimmer lectuur uit die hoek en aan de manier waarop ze er over praten hoor je dat ze zich er nog nooit in verdiept hebben.

Het is voor mij als rasscepticus lastig te verkroppen dat hier geen logische verklaring voor is, maar dit verhaal vind ik te sterk om als de bekende egotripperij af te serveren.

Piebe,

Als jij een vroom rooms-katholiek zou zijn, dan geloofde jij ook in de Maria verschijning in Fatima, of je maakte een Maria bedevaart naar Lourdes.
Nu zul jij over datgene waar miljoenen anderen van de feitelijkheid overtuigd zijn, vermoedelijk je schouders ophalen. Waarom zou Maria, die ook als zondeloze een Hemelvaart achter de rug heeft, zich aan geloofsgenoten laten zien en de protestanten vergeten. Ik denk dat de basis-overtuiging voor deze bijzondere fenomenen de doorslag geeft. Een echte skepticus, een pure rationalist, merkt nooit iets van enige vorm van para normaliteit. Mij geeft dat wel te denken.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

peda schreef: 17 nov 2018, 14:09
Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 13:57
callista schreef: 17 nov 2018, 13:46 Ja...het blijft vreemd
Mijn broer en zus heb ik er nooit over gehoord en ook niet door mijn ouders met dergelijke verhalen over hun....ze hadden het hoofdzakelijk met mij te stellen.... :|

Maar mijn zoon bv. weer wel...ook als kind....en nog
Een persoonlijke ervaring zegt mij niet zoveel, zelfs niet als die mezelf te beurt valt. En aangezien ik de nodige drugs geconsumeerd heb, heb ik ook genoeg geesten gezien. Maar het verhaal van mijn moeder en mijn tante en die twee jongens die alle vier hetzelfde zagen vind ik wel sterk. Het onderscheidt zich van een persoonlijke ervaring en dat overtuigt mij meer. Nu, zo'n halve eeuw later blijven ze het nog altijd volhouden. Meestal puilen de boekenkasten uit met lectuur over Ufo's van mensen die zeggen ze te zien en ze praten over weinig anders. Bij mijn moeder en tante is dat helemaal niet zo, ze hebben het nooit over Ufo's, lezen nimmer lectuur uit die hoek en aan de manier waarop ze er over praten hoor je dat ze zich er nog nooit in verdiept hebben.

Het is voor mij als rasscepticus lastig te verkroppen dat hier geen logische verklaring voor is, maar dit verhaal vind ik te sterk om als de bekende egotripperij af te serveren.

Piebe,

Als jij een vroom rooms-katholiek zou zijn, dan geloofde jij ook in de Maria verschijning in Fatima, of je maakte een Maria bedevaart naar Lourdes.
Nu zul jij over datgene waar miljoenen anderen van de feitelijkheid overtuigd zijn, vermoedelijk je schouders o

phalen. Waarom zou Maria, die ook als zondeloze een Hemelvaart achter de rug heeft, zich aan geloofsgenoten laten zien en de protestanten vergeten. Ik denk dat de basis-overtuiging voor deze bijzondere fenomenen de doorslag geeft.

Een echte skepticus, een pure rationalist, merkt nooit iets van enige vorm van para normaliteit.
Mij geeft dat wel te denken.
Met die laatste zin ben het ik totaal oneens...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 17 nov 2018, 14:06
Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 14:03
callista schreef: 17 nov 2018, 14:00 Er is inderdaad voor heel veel nog geen logische verklaring....zelfs voor God niet
En ik vermoed dat die er ook nooit zullen komen...althans niet dat wij dat nog zullen meemaken...

En ook al komt er veel aan het licht dan zal dat misschien maar een fractie zijn van wat er nog te ontdekken valt.
Het meeste zou weleens verborgen kunnen blijven.
Ja, wij als nieuwsgierige wezens moeten noodgedwongen maar accepteren dat we niet alles te weten komen.
En als we dat weigeren komt vroeg of laat het duveltje uit het doosje, zodat je teveel weet om nog gelukkig te wezen en te weinig om alwetend te zijn.
Dat is een waar woord
Je lijkt wel een filosoof Piebe... ;)
Dank je, dat zei mijn vorige buurvrouw ook wel eens.
callista schreef: 17 nov 2018, 14:06Weinig weten maakt je zeker gelukkiger...maar ja....
Hoe meer je weet des te meer je ook wilt weten; steeds meer.....en hoe dommer je je dan ook vaak voelt
Ja, het simpele geluk is niet weggelegd voor hen die alles willen weten. Nog een poging tot filosofie:

Het is beter om triest en op de hoogte te zijn dan blij en be-so-de-mie-terd.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

peda schreef: 17 nov 2018, 14:09
Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 13:57
callista schreef: 17 nov 2018, 13:46 Ja...het blijft vreemd
Mijn broer en zus heb ik er nooit over gehoord en ook niet door mijn ouders met dergelijke verhalen over hun....ze hadden het hoofdzakelijk met mij te stellen.... :|

Maar mijn zoon bv. weer wel...ook als kind....en nog
Een persoonlijke ervaring zegt mij niet zoveel, zelfs niet als die mezelf te beurt valt. En aangezien ik de nodige drugs geconsumeerd heb, heb ik ook genoeg geesten gezien. Maar het verhaal van mijn moeder en mijn tante en die twee jongens die alle vier hetzelfde zagen vind ik wel sterk. Het onderscheidt zich van een persoonlijke ervaring en dat overtuigt mij meer. Nu, zo'n halve eeuw later blijven ze het nog altijd volhouden. Meestal puilen de boekenkasten uit met lectuur over Ufo's van mensen die zeggen ze te zien en ze praten over weinig anders. Bij mijn moeder en tante is dat helemaal niet zo, ze hebben het nooit over Ufo's, lezen nimmer lectuur uit die hoek en aan de manier waarop ze er over praten hoor je dat ze zich er nog nooit in verdiept hebben.

Het is voor mij als rasscepticus lastig te verkroppen dat hier geen logische verklaring voor is, maar dit verhaal vind ik te sterk om als de bekende egotripperij af te serveren.

Piebe,

Als jij een vroom rooms-katholiek zou zijn, dan geloofde jij ook in de Maria verschijning in Fatima, of je maakte een Maria bedevaart naar Lourdes.
Nu zul jij over datgene waar miljoenen anderen van de feitelijkheid overtuigd zijn, vermoedelijk je schouders ophalen. Waarom zou Maria, die ook als zondeloze een Hemelvaart achter de rug heeft, zich aan geloofsgenoten laten zien en de protestanten vergeten.
In de kern heb je een punt, maar of katholieken daadwerkelijk geloven in Mariaverschijningen of een oude traditie volgen verschilt ook per hoofd. Herman Finkers bijvoorbeeld blijft katholiek ondanks dat hij de vinger op de zere plek weet te leggen. Verder geloven protestanten niet dat Maria ten hemel is gevaren, die opvatting is hen/ons een aanstoot.
peda schreef: 17 nov 2018, 14:09Ik denk dat de basis-overtuiging voor deze bijzondere fenomenen de doorslag geeft. Een echte skepticus, een pure rationalist, merkt nooit iets van enige vorm van para normaliteit. Mij geeft dat wel te denken.
Een echte scepticus kijkt met andere ogen dan mijn moeder en tante keken naar de 'vreemde kleine mannetjes' die zij hoorden marcheren en zagen aankomen. De basisovertuiging voor het fenomeen was er niet. Dus, dat blijft een vreemd verhaal dat een scepticus zeker onmiddellijk verwerpt, maar of dat terecht is is voor mij geen wiskunde.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door callista »

Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 14:14
callista schreef: 17 nov 2018, 14:06
Piebe Paulusma schreef: 17 nov 2018, 14:03
callista schreef: 17 nov 2018, 14:00 Er is inderdaad voor heel veel nog geen logische verklaring....zelfs voor God niet
En ik vermoed dat die er ook nooit zullen komen...althans niet dat wij dat nog zullen meemaken...

En ook al komt er veel aan het licht dan zal dat misschien maar een fractie zijn van wat er nog te ontdekken valt.
Het meeste zou weleens verborgen kunnen blijven.
Ja, wij als nieuwsgierige wezens moeten noodgedwongen maar accepteren dat we niet alles te weten komen.
En als we dat weigeren komt vroeg of laat het duveltje uit het doosje, zodat je teveel weet om nog gelukkig te wezen en te weinig om alwetend te zijn.
Dat is een waar woord
Je lijkt wel een filosoof Piebe... ;)
Dank je, dat zei mijn vorige buurvrouw ook wel eens.
callista schreef: 17 nov 2018, 14:06Weinig weten maakt je zeker gelukkiger...maar ja....
Hoe meer je weet des te meer je ook wilt weten; steeds meer.....en hoe dommer je je dan ook vaak voelt
Ja, het simpele geluk is niet weggelegd voor hen die alles willen weten. Nog een poging tot filosofie:

Het is beter om triest en op de hoogte te zijn dan blij en be-so-de-mie-terd.
Ja...dat ook weer....maar uiteindelijk als ik blij was en tevreden met wat ik weet of beter gezegd---denkt te weten---zat ik nu nog niet in mijn zijden pyjama---die Zolderworm zo mooi vindt---- achter de PC om weer en meer te lezen en te onderzoeken :geek:

En stond mijn stofzuiger hier ook niet dagen al smachtend te wachten om aan het werk te kunnen gaan... :clown:
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

Lol, dat komt me bekend voor. Zonet echter werd het me te gortig dus heb ik de plinten uit de vloer gezogen.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Wim Nusselder
Gespreksleider Gedeelte Oecumene
Berichten: 3900
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:13
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag, tel. 06-24184801

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Wim Nusselder »

doemdenker schreef: 17 nov 2018, 11:22Als je echt van Scifi houdt moet je Kelly Cahill lezen: Encounter. Of Morningstar Pass van Victor Norgarde.
Ik zal eens kijken of ze dat hier hebben in de Haagse bieb.
Weet je zeker dat het als science fiction bedoeld is?
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Piebe Paulusma »

Wim Nusselder schreef: 17 nov 2018, 15:25
doemdenker schreef: 17 nov 2018, 11:22Als je echt van Scifi houdt moet je Kelly Cahill lezen: Encounter. Of Morningstar Pass van Victor Norgarde.
Ik zal eens kijken of ze dat hier hebben in de Haagse bieb.
Weet je zeker dat het als science fiction bedoeld is?
Dat maakt toch niet uit?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door doemdenker »

ik heb een filosofie dat alle scifi iets met de eindtijd te maken heeft. In mijn eigen boek schrijf ik ook wat over Storm en Roodhaar.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door Bonjour »

scifi en religie hebben heel veel met elkaar gemeen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
doemdenker
Berichten: 426
Lid geworden op: 03 jul 2018, 18:33
Man/Vrouw: M

Re: Kunnen we de Gray Aliens aan?

Bericht door doemdenker »

zowel Encounter als Morningstar Pass als alle boeken van jacques Vallee zouden verplichte kost voor theologen moeten zijn. Maar die lezen liever Jan Siebeling of Paul Coelho. De laatste roept zo'n "interessante sfeer" op tijdens het lezen.