Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

coby schreef: 28 apr 2019, 15:42 Dat zei ik al: De discussie is over. Er is niks meer om over te praten.

Ja, dat krijg je als je geen argumenten geeft.
ID heeft gewonnen
ID is geen wetenschap.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Anja schreef: 28 apr 2019, 15:37 Peda zegt dan , -als ik het goed begrijp-, God blijft als eventuele bestaansgrond onkenbaar omdat Hij mogelijkerwijs in Zichzelf bestaat en ongeschapen is. En daarmee als object (van onderzoek) onkenbaar blijft.
Bs"d

En dat is natuurlijk kolder om te zeggen: "Wij kunnen het niet onderzoeken, en daarom bestaat het niet!"

Duizenden jaren lang kon men radioactiviteit niet onderzoeken. Bestond het toen niet?

Duizenden jaren land kon men bacterieën en virussen niet onderzoeken. Bestonden ze toen niet?

Sommige mensen verzinnen de meest krankzinnige logica om God maar niet te moeten erkennen.

http://tiny.cc/dna-sign
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 28 apr 2019, 15:45
coby schreef: 28 apr 2019, 15:42 Dat zei ik al: De discussie is over. Er is niks meer om over te praten.

Ja, dat krijg je als je geen argumenten geeft.
Bs"d

Ik geloof dat je iets gemist hebt. Geeft niks, ik zal het nog eens voor je herhalen:

PubMed zegt: "Er zijn overlappende codes in ons DNA". En ook: “overlappende codes zijn vrijwel onmogelijk door toeval”.

Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.
ID heeft gewonnen
ID is geen wetenschap.
Nee, het is een feit.

http://tiny.cc/dna-sign
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

coby schreef: 28 apr 2019, 15:42
Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 15:25
peda schreef: 28 apr 2019, 15:14 Einde gesprek. :!:
Bs"d

Dat zei ik al: De discussie is over; ID heeft gewonnen. Er is niks meer om over te praten.

http://tiny.cc/God-wint
Nog niet helemaal. Ik weet nog steeds niet wat Bs''d betekent. Dat moet ik nu echt weten.
Bs"d

Vraag het google eens.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Vertrokken user 5 »

Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 15:52
Anja schreef: 28 apr 2019, 15:37 Peda zegt dan , -als ik het goed begrijp-, God blijft als eventuele bestaansgrond onkenbaar omdat Hij mogelijkerwijs in Zichzelf bestaat en ongeschapen is. En daarmee als object (van onderzoek) onkenbaar blijft.
Bs"d

En dat is natuurlijk kolder om te zeggen: "Wij kunnen het niet onderzoeken, en daarom bestaat het niet!"
Maar dat zegt Peda ook niet..... Integendeel. Peda zegt we kunnen alleen onderzoeken wat we kunnen onderzoeken, en laten we daar geen conclusie uit trekken over wat we niet of nog niet kunnen onderzoeken, want dat is geen wetenschap bedrijven.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 27 apr 2019, 23:48
Bonjour schreef: 27 apr 2019, 22:28Als er geen wetenschappelijk onderzoek is dat ID aantoont, is er geen wetenschappelijke discussie.
Klopt, maar hoe breng je dat aan de man? Gewoon vragen naar wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat ID correct zou zijn, heeft reeds een discussie van tientallen paginas met sneeuwvlokken opgeleverd zonder enig wetenschappelijk bewijs.
Geleuter. Het commentaar van mensen die hun verlies niet willen toegeven. Ik heb bewijzen voor ID gegeven, dus ID is een feit.


Ik zie nergens in dat zogenaamd wetenschappelijk artikel hoe dat dual-coding ontstaan is. Er wordt zoals altijd bij dat soort verhaaltjes bij voorbaat van evolutie uitgegaan. Dat moeten ze wel schrijven anders zijn ze hun baan kwijt. Coderingssystemen bedenken is voor bepaalde ontwerpers zo'n beetje dagelijks werk. Maar voor blinde evolutie is het absoluut onmogelijk. Evo's kunnen je nooit vertellen hoe iets ontstaan is. Evolutie is geen wetenschap, alleen maar een geloof.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Ja...veel wetenschappers hebben jouw "wijsheden" op een ander forum ook meerdere malen weerlegd en vervolgens ga je het elders proberen. nadat je schuimbekkend bent vertrokken...
En je verkondigt na jaren nog steeds hetzelfde....even kopiëren en klaar maar weer..
Niemand trapt er meer in.
\Moeilijk voor je...dat begrijp ik....maar zo is het leven....

Geloof het zelf, maar val een ander er niet meer mee lastig als zijnde dat ID bewezen is en de waarheid
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 28 apr 2019, 16:44 Geleuter. Het commentaar van mensen die hun verlies niet willen toegeven. Ik heb bewijzen voor ID gegeven, dus ID is een feit.
En dat is dan ook het enige dat je telkens te zeggen hebt, de wetenschap continu negerend.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 28 apr 2019, 16:59
Inktvlam schreef: 28 apr 2019, 16:44 Geleuter. Het commentaar van mensen die hun verlies niet willen toegeven. Ik heb bewijzen voor ID gegeven, dus ID is een feit.
En dat is dan ook het enige dat je telkens te zeggen hebt, de wetenschap continu negerend.
Bs"d

Jij bent degene die de argumenten constant blijft negeren. Reageer hier nou eens op:

PubMed zegt: "Er zijn overlappende codes in ons DNA". En ook: “overlappende codes zijn praktisch onmogelijk door toeval”.

Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.
Laatst gewijzigd door Eliyahu op 28 apr 2019, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 17:20
Mart schreef: 28 apr 2019, 16:59
Inktvlam schreef: 28 apr 2019, 16:44 Geleuter. Het commentaar van mensen die hun verlies niet willen toegeven. Ik heb bewijzen voor ID gegeven, dus ID is een feit.
En dat is dan ook het enige dat je telkens te zeggen hebt, de wetenschap continu negerend.
Bs"d

Jij bent degene die de argumenten constant blijft negeren. Reageer hier nou eens op:

PubMed zegt: "Er zijn overlappende codes in ons DNA". En ook: “overlappende codes zijn vrijwel onmogelijk door toeval”.

Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.
Man.....heb je niks beters te doen?
Alles is al weerlegd....op vele fora...ik heb alles gevolgd...door de jaren heen
Ook door wetenschappers op een ander forum jaren geleden is alles weerlegd en ontkracht..... en je herhaalt weer precies hetzelfde.....het kopiëren van je site...

Wanneer ga je het weer over de besnijdenis hebben?
en wat voor voordelen dat heeft?

Stop er toch eens mee....

Je mag dan een jood geworden zijn ipv voorheen een christen uit Urk of all places.., maar je vertoont nog steeds de christelijke eigenschappen...evangeliseren etc...die zitten waarschijnlijk nog in je genen..
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bs"d

Hallo Mart! Ben je daar nog?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 17:41 Bs"d

Hallo Mart! Ben je daar nog?
Bs"d

Het is zo mooi om te zien hoe het goede overwint over het kwade! :D

De evo's hangen in de touwen, spoedig gaan ze tegen de vlakte!

We kunnen zien dat de dagen van de messias dichterbij komen.

HalleluJah!!!

http://tinyurl.com/Praise-Ha
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Evangeliseren doe je maar elders Eli....en niet in dit topic... :naughty:
In Bijbelgesprek of zo.....misschien kun je nog wat christenen bekeren....
alhoewel het joodse geloof daar faliekant tegen is....misschien nog wat bijleren op dat gebied?
Of komt dat nog aan de orde tijdens je studie?

Sommigen hier hebben daar de buik van vol...en doorzien alles.
Verziek hier de boel niet....
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Christiaan »

Inktvlam schreef: 28 apr 2019, 16:44
Mart schreef: 27 apr 2019, 23:48
Bonjour schreef: 27 apr 2019, 22:28Als er geen wetenschappelijk onderzoek is dat ID aantoont, is er geen wetenschappelijke discussie.
Klopt, maar hoe breng je dat aan de man? Gewoon vragen naar wetenschappelijk bewijs dat aantoont dat ID correct zou zijn, heeft reeds een discussie van tientallen paginas met sneeuwvlokken opgeleverd zonder enig wetenschappelijk bewijs.
Geleuter. Het commentaar van mensen die hun verlies niet willen toegeven. Ik heb bewijzen voor ID gegeven, dus ID is een feit.


Ik zie nergens in dat zogenaamd wetenschappelijk artikel hoe dat dual-coding ontstaan is. Er wordt zoals altijd bij dat soort verhaaltjes bij voorbaat van evolutie uitgegaan. Dat moeten ze wel schrijven anders zijn ze hun baan kwijt. Coderingssystemen bedenken is voor bepaalde ontwerpers zo'n beetje dagelijks werk. Maar voor blinde evolutie is het absoluut onmogelijk. Evo's kunnen je nooit vertellen hoe iets ontstaan is. Evolutie is geen wetenschap, alleen maar een geloof.
Het enige wat je gedaan hebt is linkjes sturen. Leg nou eens uit hoe ID werkt? Wat gebeurt er en hoe? Wanneer grijpt de ontwerper in? Hoe is het te falsificeren (ja dat is nodig)?
peda
Berichten: 20676
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

God kan niet gefalsificeerd worden, I D ( met God ) als Bron, kan dus ook niet gefalsificeerd worden. E T met de natuur als "' bron "' kan prima onderworpen worden aan het falsificatie proces. Dat gebeurt dan ook en terecht in mijn ogen. Wat er mis gaat in de discussie is dat de I D volgers hun "' Bron "' die niet gefalsificeerd kan worden, vervolgens immuun verklaren voor het falsificatie proces. Niet falsificeerbaar is niet belangrijk voor de eindconclusie. I D blijft volgens hen zonder falsificatie volledig waar, falsificatie is immers overbodig. Zo'n discussie waarbij de spelregels zo verschoven worden dat geloof in God per kracht van axioma plotsklaps gelijk aan wiskundig bewijs voor God bestaat, is geworden ( zeker-weten ), heeft niet mijn belangstelling. Wie God zonder mogelijkheid van falsificatie tot Groot Winnaar uitroept, is een Verkondiger, maar heeft met wetenschap niets van doen. Maar dat zal de Verkondiger ook niet zoveel boeien zo vermoed ik.
Laatst gewijzigd door peda op 28 apr 2019, 18:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Christiaan schreef: 28 apr 2019, 18:17 Hoe is het te falsificeren (ja dat is nodig)?
Bs"d

Waarom denk je dat dat nodig is?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

peda schreef: 28 apr 2019, 18:40 God kan niet gefalsificeerd worden, I D ( met God ) als Bron, kan dus ook niet gefalsificeerd worden. E T met de natuur als "' bron "' kan prima onderworpen worden aan het falsificatie proces. Dat gebeurt dan ook en terecht in mijn ogen. Wat er mis gaat in de discussie is dat de I D volgers hun "' Bron "' die niet gefalsificeerd kan worden, vervolgens immuun verklaren voor het falsificatie proces. Niet falsificeerbaar is niet belangrijk voor de eindconclusie. I D is volgens hen volledig waar, falsificatie is overbodig. Waar blijft sowieso waar. Zo'n discussie waarbij de spelregels zo verschoven worden dat geloof in God per kracht van axioma plotsklaps gelijk aan wiskundig bewijs voor God bestaat, is geworden ( zeker-weten ), heeft niet mijn belangstelling. Wie God zonder mogelijkheid van falsificatie tot Groot Winnaar uitroept, is een Verkondiger, maar heeft met wetenschap niets van doen. Maar dat zal de Verkondiger ook niet zoveel boeien zo vermoed ik.
Bs"d

Voorlopig is INTELLIGENT DESIGN de grote winnaar.

Wie dan die Intelligente Ontwerper is, dat is voor een andere discussie.

Dus laten we het voorlopig over ID hebben, en niet over God.

Het lijkt me dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat ID onontkoombaar is, gezien de dual coding genes.

Wanneer we het daar over eens zijn, dan kunnen we het over God gaan hebben. Of over aliens.

http://tiny.cc/dna-sign
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Bonjour
Moderator
Berichten: 7721
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

Ik heb nog steeds geen bewijs voor ID gezien. Zelfs geen onderzoek. Een hoop linkjes, filosofisch geklets, maar geen bewijs.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 1774
Lid geworden op: 19 mei 2016, 23:44
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Christiaan »

Bonjour schreef: 28 apr 2019, 19:40 Ik heb nog steeds geen bewijs voor ID gezien. Zelfs geen onderzoek. Een hoop linkjes, filosofisch geklets, maar geen bewijs.
Allereerst zou ik graag nog een uitleg willen krijgen hoe ID werkt. Hoe ziet het verklaringsmodel eruit? Vindt evolutie alleen plaats op ‘microniveau? Hoe en wanneer grijpt de ontwerper in? Wat doet het?
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 28 apr 2019, 19:40 Ik heb nog steeds geen bewijs voor ID gezien. Zelfs geen onderzoek. Een hoop linkjes, filosofisch geklets, maar geen bewijs.
Bs"d

Voor de zoveelste keer: Dit is het bewijs:

PubMed zegt: "Er zijn overlappende codes in ons DNA". En ook: “overlappende codes zijn praktisch onmogelijk door toeval”.

Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.

http://tiny.cc/dna-sign
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Bonjour schreef: 28 apr 2019, 19:40 Ik heb nog steeds geen bewijs voor ID gezien. Zelfs geen onderzoek. Een hoop linkjes, filosofisch geklets, maar geen bewijs.
Dat komt er ook niet.
De grootste schreeuwers laten dat overduidelijk zien...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Piebe Paulusma »

Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 20:03 Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.
Wat fijn toch en bovendien heb je je ook nog aangemeld bij de juiste club. Kortom: win-win!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 28 apr 2019, 20:11
Bonjour schreef: 28 apr 2019, 19:40 Ik heb nog steeds geen bewijs voor ID gezien. Zelfs geen onderzoek. Een hoop linkjes, filosofisch geklets, maar geen bewijs.
Dat komt er ook niet.
De grootste schreeuwers laten dat overduidelijk zien...
Het is veel geschreeuw en weinig wol, want zelfs als aangetoond zou worden dat er ID achter de schepping zit, dan ben je nog geen stap verder. Het is net alsof je van het ene verlaten station naar het andere reist en denkt dat je er op vooruitgaat.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2879
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 20:14
Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 20:03 Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.
Wat fijn toch en bovendien heb je je ook nog aangemeld bij de juiste club. Kortom: win-win!
Bs"d

HalleluJah!!!

http://tinyurl.com/Praise-Ha
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Piebe Paulusma »

Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 20:25
Piebe Paulusma schreef: 28 apr 2019, 20:14
Eliyahu schreef: 28 apr 2019, 20:03 Dat sluit dus evolutie uit, en de enige verklaring die over is is ID.

Het is werkelijk zo simpel.
Wat fijn toch en bovendien heb je je ook nog aangemeld bij de juiste club. Kortom: win-win!
Bs"d

HalleluJah!!!

http://tinyurl.com/Praise-Ha
Volgens jouw cluppie is Jahweh dus iemand van steeds hetzelfde liedje.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende